"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, April 23, 2010

Hulu Selangor: Sidang Media - Jangan Jadi Mangsa UMNO/BN


11:00 pagi, Pusat Media Pilihanraya Kecil P-094, Hulu Selangor.


Dato' Zaid Ibrahim dalam 1 jawapan balasnya kepada wartawan media menyatakan kesediaannya untuk berhadapan dengan bukan sahaja rakan-rakan dalam UMNO/BN sekiranya dipilih oleh majoriti pengundi Hulu Selangor, malah - beliau juga sangat-sangat bersedia untuk berhadapan dengan 3 "taiko" UMNO/BN iaitu gabungan Najib Tun Razak, Muhyiddin Yassin dan juga Tun Dr. Mahathir bila-bila masa sahaja untuk memperjuangkan masalah rakyat bukan sahaja di Hulu Selangor, malahan seluruh Negara Malaysia.
Trio-trio ini biasa saya hadapi ketika berada didalam UMNO dahulu dan atas kapasiti saya yang kini berada didalam Pakatan Rakyat sekarang, pasti ini akan lebih menyukarkan Trio UMNO/BN. ketika berada dalam UMNO/BN dahulu, adakalanya saya terikat dengan Perlembagaan Parti yang tidak menyebelahi rakyat, tetapi sekarang tidak lagi.

Suara rakyat akan menjadi lebih kuat lagi atas kapasiti saya sekarang. UMNO/BN akan terpaksa berhadapan dengan saya (Dato' Zaid Ibrahim) yang 1 masa dahulu bersama mereka. saya tahu banyak perkara tentang mereka jadi agak mudah untuk saya berhadapan dan agak sukar bagi mereka untuk menghadapi saya.

Mereka pasti akan menghadapi kesukaran sekiranya mereka menganiaya rakyat kerana saya akan bersama dengan rakyat menentang mereka demi hak rakyat yang dinafikan..!
Itu mesej Dato' Zaid Ibrahim, calon yang mewakili Pakatan Rakyat dalam Pilihanraya Kecil P-094, Hulu Selangor.

Mesej yang baik dan sesuatu yang perlu difikirkan dengan waras oleh para pengundi yang bakal mengundi pada 25hb. April, 2010 ini.

Aku tak yakin P.Kamalanathan (Mr. Kamal/Mr. Alan/Mr. Nathan/Haji Kamal or what ever lah bla bla bla...) bersedia untuk melawan arus demi kepentingan rakyat sebab kita dah lihat sejak dari lama dulu, tak ada seorang pun pimpinan UMNO/BN yang berani berhadapan dengan "Master Ji" UMNO/BN dalam hal rakyat.

Slogan "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan" hanya sekadar slogan. tak payah susah-susah nak fikir la... masa Parlimen usulkan kenaikan harga minyak yang kita tau ianya akan membebankan rakyat dulu, berapa orang Ahli Parlimen UMNO/BN yang menolak dalam perbahasan..?

Sebut 1 nama pun cukup la...

Bab "Prinsip", aku tetap tabik dekat Dato' Zaid... sanggup tinggal kepentingan dalam Kerajaan demi "Prinsip" dan ini terbukti. orang UMNO/BN yang lain ada..?

Fakap Lu La...!!!


Tuntutan Peneroka Felda


1. Peneroka menuntut agar status pegangan hakmilik tanah ditukar daripada pegangan pajakan kepada pegangan hakmilik kekal.

2. Peneroka menuntut agar dihapuskan Felda Plantation bagi menjamin masa depan generasi ke-2 peneroka dan semua ladang dibawah kelolaan Felda Plantation hendaklah dipecahkan mengikut plot-plot ladang seluas 10 ekar dan diagihkan kepada anak-anak peneroka.

3. Peneroka menuntut diberikan kebebasan memilih untuk tanam semula sendiri tanpa apa-apa halangan, tekanan dan sekatan dari Felda bagi menjamin masa depan peneroka.

4. Peneroka menuntut Felda membayar gantirugi hasil hantaran buah kelapa sawit dan perahan kepada seluruh peneroka yang terlibat sebagaimana kemenangan tuntutan kes Felda Sungai Kemahang.

5. Peneroka menuntut Felda menyelesaikan permasalahan generasi ke-2 terutamanya aspek pendidikan di samping masalah sosial. Felda seharusnya memberi tumpuan dan peruntukan dana yang sewajarnya di dalam meningkatkan kemajuan diri anak-anak penroka di dalam aspek pendidikan dan sebagainya kerana mereka adalah harapan Agama, Bangsa dan Negara.

Beberapa perkara dalam tuntutan diatas sebenarnya telah berlanjutan sejak 20 tahun dulu tapi disebabkan Kerajaan UMNO/BN terlalu angkuh dan hanya tahu mengambil kesempatan diatas kelemahan para peneroka, maka ianya dinafikan begitu sahaja.

Dato' Zaid telah memerhatikan dan memperhalusi perkara (tuntutan) ini sejak beberapa minggu lalu dan hasil dari perbincangannya dengan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim, Tan Sri Khalid bersedia untuk bekerjasama dengan ato' Zaid untuk menguruskan hal-hal berkaitan kerana hal-ehwal tersebut berada dalam bidang kuasa Kerajaan Negeri dan bukannya Kerajaan Pusat.

Wajar untuk para peneroka memilih Dato' Zaid Ibrahim sebagai Ahli Parlimen mereka kerana perkara ini sudah pasti akan menjadi lebih mudah kerana Dato' Zaid berada didalam Pakatan Rakyat yang memegang kuasa di Selangor.

Satu Jawatankuasa yang akan mengurus dan menyelesaikan hal-hal berbangkit akan ditubuhkan dan Jawatankuasa ini akan membantu para peneroka menyelesaikan masalah mereka sehinggalah mereka berpuas hati dengan kedudukan mereka sebagai pemegang saham terbanyak didalam Felda.

Jawatankuasa ini juga akan memberikan pandangan, khidmat nasihat dan khidmat guaman untuk menghadapi apa jua tentangan dari pengurusan Felda. Dato' Zaid Ibrahim sendiri akan mengepalai peguam-peguam yang akan membantu para peneroka dalam hal ini.


Penduduk Bukit Pelanduk Serang UMNO/BN di Hulu Selangor.

Hampir 50 penduduk Bukit Pelanduk sekarang berada di Hulu Selangor dan akan menjejak Puaka-Puaka UMNO/BN yang banyak menipu, menganiaya dan memperdaya mereka ketika penyakit JE kecoh di Malaysia.

Mereka ini datang untuk menuntut hak mereka seperti yang telah dijanjikan oleh UMNO/BN dahulu.

Kami akan berada dimana-mana sahaja mulai hari ini. kami akan bertemu para penduduk Hulu selangor untuk menerangkan apa yang telah berlaku kepada kami, bagaimana kami ditipu oleh UMNO/BN. kami akan perjelaskan bagaimana Kerajaan UMNO/BN mengambil kesempatan memperdaya kami ketika kami dalam kesusahan dulu.

Mereka datang kepada kami ketika kami berada dalam kesusahan dahulu dengan janji akan menbantu kami, rupa-rupanya mereka mengambil kesempatan diatas kelemahan kami ketika itu. UMNO/BN lebih bahaya dari penyakit JE. kami tahu kerana kami adalah mangsa mereka. mangsa penyakit JE mati serta-merta manakala mangsa UMNO/BN masih hidup tetapi "menderita".

Kami harap penduduk Hulu Selangor tidak akan tertipu seperti kami sebab itulah kami datang untuk menjelaskan kepada warga Hulu Selangor akan bahaya UMNO/BN berbanding penyakit JE..!

35 comments:

Anonymous said...

Fullamakkkk... macam bagus je cakap. Sebijik macam Anuar masa kena tendang dengan UMNO dulu. Kata ada bukti berkotak2. Sampai sekarang habuk pun tarak.

Sekarang Zaid pulak kata boleh lawan BN sebab byk tahu pasal BN?? Dey Pooodah. Tak nak declare ke berapa kotak bukti dia ada?

matkambing said...

inilah masa terbaik untuk mendedahkan keburukan dan kezaliman umno-bn-apco kepada rakyat! nyahkankan umno pada pru 13 nanti,mulalah dari prk hulu selangor ini!

Anonymous said...

Terkini!
Hasil kajian Zentrum Future Studies menunjukkan lebih 60 peratus pengundi yang terarah menyokong Pakatan Rakyat (PR) dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Hulu Selangor 25 April ini.
Mampukah PR bertahan?

Anonymous said...

FAKAP !!!
Nik Aziz dilarang berceramah di masjid Hulu S'gor
MEREKA UMNO BN GENTAR TOK GURU....
kaki licak... badan bergegar.... jantung hati berdegup kuat....

HIDUP TOK GURU !!!
TAKBIR !!!!

Anak Lenggong said...

Ada lagi laa kata Zaid yang Poji tak tulis antaranya adalah:

1. Malam ni dijemput semua orang hadir dimajlis penyucian saya..tok ajis akan menyuci diri saya dan menobatkan supaya saya leh masuk syurga.

2. Proses penyuciannya ada dengan cara tok ajis mengetuk kepala saya sebanyak 100 kali dengan selipar keramat.

3. Para penyokong Pas dijemput datang kemajlis tersebut untuk mendapatkan sedekah sebungkus keropok oleh tok ajis.

4. Tok ajis juga akan meyuci penyokong dengan memberi minum air basuhan kakai kepada blogger dan penyokong tegar PAS supaya terus boleh dijadikan budak suruhan.

5. Akan diadakah majlis perjanjian bersama MB Selangor dan Tok Ajis untuk meneroka kawasan balak dan mengorek pasir dikawasan baru dihulu selangor bagi menambah kantong anak menantu dan kroni Tok Ajis.

Anonymous said...

apa komen ko nei org anak lengong?
meracau jer? ko tertelan beteri ker? atau ko nei specis BODOH mcm si sembab pujaan hati ko.

POPEGOMO on the spot of REXONA said...

memang POPEGOMO dah haram jadah dah..ini bukti dia..wakakaka
http://popegomo.blogspot.com/2010/04/popegomo-dilarang-memasuki-masjid.html WAKAKAKAKA HIDUP POPE WE LUV POPEGOMO

Anonymous said...

Ramai dah lari untuk mencari kebenaran, kita tunggu apa lagi. Apakah kita patut tunggu dalam rumah yang mula dindingnya dah dimakan anai-anai, tiang-tiang mereput mula tumbang, hanya tinggal tiang seri... tongkat dan ampulah ia tetap runtuh

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/200ahliPKRHuluBernamkeluarparti/pilihanraya/huluselangor/article_html

Anonymous said...

"Kickdefella Obsesif Mahu Jatuhkan Saya - Nik Aziz"

KOTA BARU: Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menganggap penulis blog Kickdefella seorang yang obsesif sehingga sanggup menyerang dan mengkritiknya mencapai tahap serangan peribadi.

Menurut Mursyidul Am PAS itu, apa yang dilakukan penulis terbabit iaitu Syed Azidi Syed Abdul Aziz dengan melemparkan pelbagai dakwaan dan tuduhan karut terbabit, ia adalah bertentangan dengan ajaran Islam.

anti-firaun..

p/s: cuma nak highlight ayat ni.."dakwaan dan tuduhan karut bertentangan dgn ajaran islam"..

tuan komrad said...

halamak..ada orang yahudi..opsss ada orang gilo kat sini laaa...

meraban cam kera jantan kena sakit tetanus...

penyucian guna selipar larrr...
togok air basuh kepala lutut larrr..
bagi kopok twistis larrr..

wei anak yahudi..ko pengikut ayah pin ko??

"saya bukan penduduk lenggong,saya orang yahudi dok kat temple king namrod" kata mr x tersengih-sengih sambil mengaru-garu bulu ketiaknya....

wakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

suruh la k'jaan PR buat felda baru.

s'gor kan banyak tanah. suruh MB khalid bukak rancangan felda baru.

baru betul.

kunun nak tanam sendiri. hahh...

kene kencing dgn ah cong esokkk merangkak2 cari balik wakil BN.

din

Anonymous said...

kalau org kata makan nasi briyani gam sedap. tau plak cari kat putrajaya, cari kat bangi.

tapi bila org kata nuar kaki jubo, semua kawan2 rapat dia dah cabut lari, tak tau plak nak cari sumber kebenaran tu dari mana.

isk iskk iskkk...pelik2.

POPEGOMO JUBO 4EVER said...

http://popegomo.blogspot.com/2010/04/popegomo-haramkan-nik-aziz-masuk-masjid.html we luv POPEGOMO

dah monjadi2 dah si POPEGOMO ni skang..dio pukuinyo orang tuo nik aziz.. wakakakaka

Anonymous said...

perisik rakyat. jom kita gi the unspinners. teruk kita kena lanyak disana.

takbirx3

fatamorgana said...

panjang lebor ko nie puji zaid...ada masyuk ke??

Anonymous said...

ALJUBURI


Peneroka felda, sunguh tak mngenang budi, kalo la tak di buka felda nie, dok dalam estate lagi melayu2 luper diri tu...nak harap PAS atau PKR bukak felda...hmmm..kasik cina tanah 999tahun ada la..ini la orang melayu apa nak jadi la..macam melepaskan anjing tersepit.

anjing kurap pakatan haram said...

hhahaha..anjing2 kurap ade ms skit je lg utk klh dgn majoriti bsr kt sn..ceramah nuar al juburi pon org xpegi..ade la 10,20 org...org takt nk pegi sbb nama pakatn haram..agknya haram disentuh,haram diundi n haram di dengar.hahaha.

-pakatan rakyat haram selamanya-

tuan komrad said...

aparaaaa...

lantak pi la orang felda nak sokong sapa..kalo ko sorang2 nak tojun gaung,jangan ajak orang lain..melainkan orang tu gilo

jangan dok melalak kat sini kalo tak tau situasi dan masalah kat felda..sia2 je nanti kena panggil gelaran bengap mentega kacang.....

syarikat pertanian terbesar dunia tapi identiti kat takuk lama....

contoh,tgk cam ner syarikat IKEA berkembang..untung bilion,satu alam kenal..

FELDA??????

"felda??saya tak kenal,sebab saya dok kat Israel" kata mr umngok...

tuan komrad said...

jangan salahkan felda..salahkan orang yang uruskan felda..

pekebun kat bawah keje separuh mati,hasil tak cukup...

tapi orang atas,melahap sampai tak ingat dunia...

sebab ape??? sebab yang handle kannya orang "yahudi"

Anonymous said...

N.Ajis mana layak lagi bagi ceramah dalam masjid. Dia kan N.Ajis "The Kelantan Pope". Mana JAIS nak bagi masuk. Dah kena dah budak Kelantan dua ekor yang bongok nie. Padan la tu. Sorang 'The Kelantan Pope", sorang lagi "The Drunken Frog". Dua-dua buat taik. Amacam???? Rasa Apa??? Oren???

PASberg 4 ALL
ISRAEL 4 ALL
PISS 2 ALL

TAKEBEER.. TAKEBEER.. TAKEBEER...

awas dgn kehadiran anjing2 pakatan haram said...

hahaha..anjing2 pakatan haram dtg tempt org utk meliwat..kahkakakaka..calon pon dr luar..kakaka.ade hati nk jd mp kt selngor.org klate pon xnk die.
so jg2 org kt HS.
AWAS!!anjing2 pakatan haram akn dtg utk meliwat anda.pastikn anda menjauhi mereka2 yg mempunyai tanda2 seperti:

1)mencarut2,memaki hamun kerajaan.
2)ucapan memutar belit fakta yg berapi2.
3)membawa logo2 seperti bulan putih berlatar belakang hijau,logo roket berwarna merah dan anjing yg paling rakus meliwat mempunyai logo biru bermata satu seperti dajjal.


AWAS!!harap anjing2 peliwat ini dijauhi utk keselamatan rakyat HS.

Anonymous said...

en kamal mengundi di parlimen sg siput sebab nak tolong bos.

anti-firaun..

p/s; aku pun suka tolong bos, nak bodek ler.

tuan komrad said...

nik ajis tak layak???

habis tu,nak harapkan sape yek??jibon??hishamuding awww?? atau master JI kamal????

puak2 umngok ni mau lari keliling kampung bila pak imam suruh azan kat masjid..

nak jadi tok siak pon gelabah beruk agaknya...

hahahahahahahahahahahaha

"eh.saya mana leh sembahyang kat masjid..saya main sembah2 kat solomon temple jeeee "kata jibon sambil mengenakan kopiah kecik diatas kepalanya...


wakakakakakakakakakakak

eden ni umno said...

fatwa APCO

Saham judi dan arak dibenarkan dan mendapat pengampunan.

Ketua hanjing pemuko yahudi anonokimak 5:29 akan mendahului fatwa APCO dengan moncium jubor samy

wakakaka

eden ni umno said...

Pembetula bagi fatwa APCO

Hanjing pemuko yahudi anonokimak 5:29 akan mendahului fatwa APCO dongan mencium tembok kuil kristal sami shaziman wakakaka

Anonymous said...

dulu masa lawan ka KB zaikimak ni.. tak banyak kuar duit, bn supported.. di HS di dah lebur juta-juta, menang tak tentu lagi.. tu yang dia meroyan tak habis... kalu zaikimak kalah habis la, azmin senyum simpul la pulak

Anonymous said...

Kalau Gurujib a.k.a mat monggol tahu apa dalam spenda Anwar, Zaid juga boleh dedahkan samada mat monggol masih pakai spenda Aminah atau tidak. Baguslah, bukan Zaid saja yang tau rahsia 3 abdul dari parti apco ini, malah rakyat juga tahu akan kebobrokan manusia dajjal ini yang telah memundurkan malaysia.

Kalau boleh semua harta negara ni mereka nak bolot. Bermula dari pengambilan Mahmood security oleh cimb bank hinggalah ke konsesesi lebuhraya malaysia. Memang mereka ini manusia celaka.

dulukini said...

tak pernah orang UmNgok buat cam mane nie. Yang dia orang rasuah rasuah rasuah rasuah sampai mampus.

dulukini said...

eloklah penyokong UmNgok sokong APCO... pembunuh umat islam didunia. elok sangatlah tu korang.

Anonymous said...

Power gila si Zaid nih. Penternak Babi pun datang sokong dia.

Anonymous said...

Babi dah tak ada. Semua dah mati. Sekarang ternak PR pulak.

eden ni umno said...

fatwa APCO

pemegang saham judi, arak, rasuah dan gologan yang telah dibaptiskan oleh rabbi dan pope gomo adalah haram dari datang berjumpa zaid.

Hukum berdosa secara xpress kalo berjumpa zaid.

Penternak babi dianggap bukan manusia atau warganegara malaysia kerana berjumpa dengan zaid.

Anonymous said...

tok aku dapat rm50,000! terima kasih najib

anti-firaun..

p/s: tok aku hampir lumpuh kerana keciwa ditipu pemaju. mujur najib tolong!

I help you, you help me wakakaka... said...

aku simpati dengan ko antu-firaun...15 tahun tunggu sampai tok engkau hampir lumpuh baru dapat.

Terima kasih juga pada arwah meninggal ari tu kalau dibuatnya 100tahun tak meninggal sampai antu-firaun mati beragan tak dapat gak RM50,000 tu ya

wakakaka

eden ni umno said...

fatwa APCO

adalah harus segala penyelesaian masaalah dibuat pada PRK/PRU supaya pengikut atau bakal pengikut kitab APCO menyucikan diri sepanjang tempoh nak selesai.

Lagi lama lagi bagus duit tu boleh buat rolling untuk rabbi-rabbi.