"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, April 27, 2010

Analisis Kekalahan Pakatan Rakyat Dalam PRK P-094

Reactions: 
Ni kali pertama aku buat analisis selepas Pilihanraya Kecil... aku tak reti nak selidik banyak-banyak fakta-fakta, dokumen, rekod pengundi, rekod setiap peti undi, sentimen penduduk, sentimen orang muda, pecahan ikut kaum, pecahan ikut kawasan bla bla bla...

Keputusan Rasmi yang SPR umumkan malam 25hb. April, 2010:

Parti KeADILAN Rakyat (Pakatan Rakyat) - 23,272 undi
MIC (Barisan Nsional) - 24,997 undi

Majoriti - 1,725

Ringkas-ringkas dah la...

Pakatan Rakyat kalah sebab 24,997 pengundi memangkah Barisan Nasional manakala 23,272 pengundi memangkah Pakatan Rakyat.

Pakatan Rakyat kalah sebab MAJORITI pengundi mengundi Barisan Nasional. jadi, kalahlah... apa nak pening-pening kepala lagi..? lain kali kalau nak menang, kena la buat kerja lebih kuat lagi supaya MAJORITI pengundi mengundi Pakatan Rakyat.

Kalau dah MAJORITI pengundi mengundi Pakatan Rakyat, menanglah Pakatan Rakyat...

Tak gitu..? hehehe... dah... gi buat kerja... kalau nak menang PRU-13, kena mula kerja dari sekarang... tak payah dok buang masa nak analisis... Pilihanraya dah selesai... kerja, kerja, kerja...

42 comments:

PUTRA MERDEKA said...

baguslah...tak payah meroyan kerana kalah! sebab puak pembangkang pun selama ni bukannya terer sangat hingga boleh menang.
08 sebab rakyat keliru dan marah, itu persoalan masa kerana akhirnya yang keliru dapat dijelaskan dan yang marah dapat di redakan....
sediakan diri bagi kekalahan demi kekalahan yang bakal mendatang...
tq

FaridShah said...

sokong..sokong topeng perak!

PUTRA MEROYAN keliru..?!!

Anonymous said...

cam cilake je lu pye analisis , punye la gua follow bace last2 cam tu je , adeh,,,, buat lagi len kali ye bro hahaha.... kalau gitu sume orang tau ler....

merbok said...

MB selangor kena rajin-rajin pi jenguk orang felda.. yg lain-lain anak buah boleh uruskan..

Anonymous said...

poji,
betul....buktikan org sibu reject depa pulak...tengok sapa sapa dapat 50 ribu kat sana...apa pulak la bn nak buat la ni aku pun malas nak pikiaq dah...pru13 dijangka april 2011...kalau nak tawan malaysia ...mulakan daripada la ni...saat ni...termasuk la orang yg nama saad yg baca ni....kalau tidak...jadilah katak...lompatlah ke belah sana...kalah kata bn main kotoq la tah apa apa...buat muhasabah dan muhasarawak...lepas tu cuba kat sibu...tu peluang allah bagi tu...mana tau kita menang...tunjuk sikit haritu najib kata tu safe deposit ...runtuhkan safe deposit...aku cabar anggota pkr...jom serang sibu.....kalau asyik salahkan bn majoriti pkr dulu termasuk ketua umum belah tu jugak dulu...SO DARIPADA SALAHKAN BN BAIK KITA CARI JALAN MACAMANA NAK KALAHKAN BN DI SIBU DAN PRU13...KALAU TIDAK SILA KELUAR DARI ARENA POLITIK...kalau menang asyik seronok...kalah kutuk bn...majoriti pkr tu dulu orang UMNO...daripada dok kutuk UMNO baik atoq strategi macam mana nak serang bn KAT SIBU DAN PRU13 DAN PRK LAIN JIKA ADA....

AKU ULANG KATA KATA POJI TADI KALAU NAK MENANG KAT SIBU DAN PRU13 KENA KERJA MULA SAAT NI....

salam muhasabah dan muhasarawak dari
bond, permatang pauh

Anak Lenggong said...

1. Orang melayu hulu selangor sudah faham pak lobai PAS yang datang daripada pantai timur dan utara tu hanya lah badut upahan sahaja....berpakaian saorang muslim tetapi perwatakan umpama anjing jalanan.

2. Para pengundi hulu selangor sedar bahawa pemimpin melayu pas dan pkr cuma pandai bercakap dan berpolitik disepanjang masa..untuk mentadbir negeri haram tak tau.

3. Pemimpin melayu dan penyokong Pas dan PKR hanyalah budak upahan dan pacacai kepada cina dap bagi meraih undi melayu.

4. Kaum cina memberi undi kepada zaid disebabkan mereka tau dan sedar melayu PKR dan PAS..cuma pak angguk sahaja dan mengikut telunjuk arahan DAP sekiranya meraka diberi pangkat dan harta..perjuangan melayu ini adalah berlandaskan hasad dengki serta tamakkan kuasa.

Hj. Hamdan Ulu Yam said...

PR-Parti Resign...resign dan resign..hari tu mujur jentera PAS yg membantu, kalau tak mmg PKR akan habis..so hormatilah org2 PAS wp mereka tak setuju si kaki botol yg menyaman hudud jd calon tapi oleh kerana Nik Ajis dah kata sokong maka sokong lah jentera bas..

Taktik PAS; angkut penyokong2 drp Kelantan, Terengganu dan Kedah menggunakan PAS kemudian tinggalkan pakcik2 dan makcik2 tua di pusat mengundi kemudian angkut balik jam 5.30 ptg..kesian mereka tu yg hanya diberikan nasi bungkus dan sebotol air mineral..janji nak kasi duit tapi harammmmmmmmmmmm!!!KESIAN dan KESIAN!!!

Anonymous said...

KAn SENANG..dah kalah jgn la byk BUNYIK..

TB, so bila nak citer pasal SIBU election pulak..dah nak dekat ni..time ni la kite nak tau pasal2 ISU2 kat SIBU pulak..walaupun jauh nun di hujung nun..

BRO TB tak ke SIBU ke? Snap2 la gambar2 area sane, tgk picture quality (kat post2 lepas), camera kan da canggih, NICE PICS quality you hv there bro..

ARITU parti SNAP Join PR..tp aku pelik la, sape ADUN2 dan MP2 yg mewakili SNAP nih? PESAL SNAP NI TAK JOIN TERUS SI DAPig ni?

CAMno plak quality calon kat SIbu? bleh lagi taruk si ZAID ni jd calon kat sane..ZAID kan berjaya MENGAUT UNDI CINA, spt kat Hulu Selangor? dgr kat sibu byk org cina, takde FELDA, tak ramai MELAYU, so pe lagi..TAKE BEER La!

anti-firaun

Media Cyber said...

haha ni bukan analisis.. ini pemalasis... :P

dah kalah ... pendek plak postingnya.. kalau tak, hari2 panjang.. hahaha ;p

pakatan rakyat haram selamanya..pr=pakatan si peliwat tegar said...

hahaha..kn sng kalo 1st en3 korng lps klh letak yg ni..xdela org lain pon nk byk bunyik..ni x..pengundi hantu la..hantu pocong la..momok la..tp plik la..td berdegar2 psl pengundi hantu..skrng senyp trus..korang kot yg jd hantu..hahaha

Awang Dogol said...

Daripada Analisis aku pulak:
RASUAH semasa PRK/U tak salah. Sebabnya SPR pun tak kata apa2, PDRM pun buat2 tak nampak dan SPRM lagi la.... membutakan mata dan mentulikan telinga....Mereka semua ni tidur lena.

Lain kali mungkin pihak PR kena belajar macamana nak MERASUAHkan orang2 Melayu....kerana...orang Melayu ni suka benar dengan RASUAH....HE...HE...HE..

AMALAN BANGANG ORANG MELAYU

Anonymous said...

Analisis jenis apa macam tu?

Kalau SPR pindahkan pengundi ke kawasan lain 10 ribu ke, 20 ribu ke, 30 ribu ke...ko senyum jealah yea...lepas tu sampai waktu masuk jea bertanding dgn hati yg terbuka...

khhhaaakkk ptuiihh!

Anonymous said...

Analisis jenis apa macam tu?

Kalau SPR pindahkan pengundi ke kawasan lain 10 ribu ke, 20 ribu ke, 30 ribu ke...ko senyum jealah yea...lepas tu sampai waktu masuk jea bertanding dgn hati yg terbuka...

khhhaaakkk ptuiihh!

joostspring said...

poji..

otak lu ni kadang2 leh pakai jgk...

npk jgk kau ni cerdik dibandingkan dgn tule babi tu....

Anonymous said...

1.Analisa yang TEPAT!!tak payah dok panggil dr itu!dr ini!forum sana!forum sini!!apa tujuan pilihanraya!nak tentukan pihak yang menang!walaupun dengan kelebihan 1 undi!!nak termuntah tenguk puak-puak yang dok buat analisa dalam TV tu!!
2.PR dah kalah!mengaku je lah!!ini macam budak-budak tadika!bila kalah!kata tipu sana!tipu sini!bila menang!!diam jee!bodoh punya orang!!
3.BN dah menang!!menang kerana undi orang melayu!harap undi hindu dan cina kapiaq harbi!!hampass!!bagi orang melayu!hangpa tak usah melompat sakan!!SEBENAQNYA HANGPA KALAH!!!
4.yANG paling cerdik!!puak hindu!tak dak kawasan majoriti untuk puak depa!Tapi depa ada wakil dalam parlimen!!ada wakil dap!ada wakil Pkr!ada wakil Mic!
5.akai pendek puak melayu dalam umno!pas !dan pkr!!

Mat Black said...

Kalau orang kata POLIS suka rasuah...

Macamana pulak dengan Melayu yang suka merasuah dan rasuah yang macam awang dogol cakap tu..


Buat la analisa....

storm62 said...

terima kasih APNO kerana sudi membawa masuk Puak zionist Israel keBukit Aman.

Ibu kepada pelajar berusia 15 tahun, Aminulrasyid Amzah, yang mati ditembak polis awal pagi semalam, meminta polis menyiasat kes kematian anaknya dengan telus bagi "mencari keadilan".

inilah yg aku tak tahan nie.
dasar perangai Yahudi Israel.

datu Zaik said...

tahniah la..nie baru profesional..terima kekalahan dan mengaku ttg kelemahan..lain kali jgn ambil kambing atau keldai jd penasihat, gerenti menang

ahlang said...

lucu la kowang nie....

kita jumpa kt Sibu la...

salam setiakawan
-ahlang-

Anonymous said...

Aku dah komen dulu..
Tindakan Anwar memilih Zaid sebagai calon Hulu Selangor adalah tindakan yang salah. Anwar tidak kaji sentimen rakyat tempatan. Dia hanya memilih berdasarkan sentimen dirinya sendiri. Zaid adalah orang luar dan apa yang dia buat dimasa lalu akan menjadi isu yang memberi kesan negatif. Orang melayu sukar untuk menerimanya.
Aku sendiri merasakan jika aku orang kampung yang tinggal di Hulu Selangor... adakah aku akan mengundi Zaid? Jawapannya TIDAK.. kerana aku merasa Zaid adalah terlalu asing bagi diriku.

Sebab itu dulu aku sebut adalah lebih baik diletak Ustaz Badrul Amin... dan aku yakin ramai orang kampung lebih suka Us. Badrul Amin berbanding Zaid.

Zaid kalah bukan kerana BN bagus.. tapi kerana PKR tak bagus.

Anonymous said...

anon 6.24

aku raser2 dia nie parti gorkal kot
kahkahkah

Anonymous said...

kan senang macam tu ..

PKR kalah sebab majoriti tak sokong PKR.

.PERIOD..




tak payah nak fening-fening buat analisa

Anonymous said...

PAS DAH JADI BARUA DAP .UMNO DAH JADI PARIA MIC.CERDIK KAH KITA SEHUA.

tok malim said...

Zaid menang di batang kali dan kuala kubu baru.kamalanathan menang di hulu bernam.pemindahan tempat mengundi oleh spr menyukarkan pengundi dan sumber mengesahkan 14 ribu senarai pemilih terlibat dengan proses ini.

Isu utama ketika sekolah-sekolah di pedalaman serba serbi kekurangan.sebuah sjkc di hulu sgor dapat RM3 juta.Adilkah ini.Memartabatkan sistem pendidikan kebangsaan bermakna bajet perlu disalurkan kepada semua sekolah yang daif dan bukan ketika PRK sahaja.Sudahlah bajet kurang dan yuran persekolahan naik.TPM@Menteri Pelajaran mintak sesuatu yang luarbiasa.Kecemerlangan selain jerit payah para pendidik juga memerlukan dana mencukupi.
Dalam masa seminggu kerajaan BN boleh menghabiskan hampir RM10 bilion untuk membeli eurocopter dan kereta perisai...kenapa jumlah yang sama tidak digunakan untuk meningkatkan prasarana sekolah.
Jika keikhlasan ditonjolkan sewaktu PRK,rakyat akan melihat kerajaan BN hipokrit.

Tinta said...

Mahasiswa Johor di Mesir berdepan dengan fitnah!!

Salam buat semua pembaca

Kehadiran DYMM Sultan Ibrahim Ibn Almarhum Sultan Iskandar, Sultan dan Yang Dipertuan bagi Negeri dan Jajahan
Takluk Johor Darul Takzim, dan YMM Raja Zarith Sofiah Binti Almarhum Sultan Idris Shah beserta delegasi bagi
merasmikan Asrama Pelajar Johor Rabaah merupakan saat-saat yang ditunggu oleh anak-anak JOhor dibumi Mesir.

Beberapa pihak kitakan bertungkus lumus untuk memastikan supaya program ini dapat berjalan dengan sebaiknya dan
memberi gambaran yang baik kepada pihak kerajaan khususnya terhadap majlis ini.

Namun timbul satu isu yang amat menyakitkan hati.Sehari sebelum perasmian Asrama tersebut Nadi UMNO Mesir telah mengadakan
ramah mesra dengan YAB Menteri Besar JOhor yang turut disertai beberapa pengawai dari JPMK.Dalam pertemuan tersebut turut
dinyatakan bahawa 90% anak-anak Johor di Mesir terlibat dengan pembangkang!!

Pihak yang mengeluarkan kenyataan ini harus bertanggungjawab atas laporan ini yang entah dari mana sumbernya.Laporan ini
juga menyebabkan mereka yang dihantar untuk menjaga kebajikan anak-anak JOhor di Mesir ditekan dan diminta memberikan
laporan tentang mereka yang pro pembangkang.Ada yang mengatakan juga zakat johor akan diturunkan disebabkan laporan ini.
Apa untungnya laporan ini!!.Hanya menyusahkan anak-anak johor di Mesir serta mereka yang sepatutnya dihantar untuk menjaga
kebajikan anak-anak johor dipaksa memberikan laporan politik pula.

Dalam pertemuan tersebut juga,kelihatan beberapa anak johor dalam pertemuan tersebut.Apa kapasiti mereka dalam
perjumpaan tersebut?Adakah mereka hanya mendiamkan diri dalam isu ini?

Diseru kepada anak-anak Johor di Mesir melakukan solat hajat agar mereka yang mengeluarkan kenyataan yang berunsur fitnah
ini mendapat pembalasan daripada Allah taala.Anak-anak johor di bumi Mesir seharusnya bangkit menidakkan laporan yang
diberikan hanya akan menyusahkan anak-anak Johor yang berada di Mesir serta menyebabkan mereka yang dihantar untuk menjaga
kebajikan akan tersasar dari tugas yang sepatutnya.Adakah anda semua sanggup melihat perkara ini dibiarkan begitu sahaja?

tuan komrad said...

buduh otak ikan parang..

lantak pi la orang nak wat analisis cam ner pon...dah dia punya website..

aparaaaaa...tu la,perangai puak2 yahudi.kpala otak letak celah kelangkang..kepam jadinya...


nak meraikan kemenangan yahudi berape lama ni?? 49 hari ke 49 malam ke???

" kami membekalkan todi dan tuak san miguel sempena meraikan kejayaan puak2 yahudi di hulu selangor...."kata mr son of mamak pada juak2 yahudi...

"duit tarak???"soal juak2 yahudi..

"takde..korang mintak je ngan jibon..dia ada mesin atm celah kelangkang,confirm banyak punya..." tambah mr son of mamak...

wakakakakakakakakakakakakakak

kemenangan yahudi sdn bhd..yeahhhh..

matkambing said...

he,he umno tak akan tidor lena dengan keputusan prk ini. kalau pr menang di sibu seri ler jadinya!

Anonymous said...

u/p Tuan Komrad.

Siapa anda untuk menentukan keyahudian seseorang. Mengapa fikiran puak PR agresif dan sanggup menjatuhkan hukum yang bukan kita yang tentukan?jika benar mereka mengambil kontrak dengan yahudi sekalipun. Ia adalah untuk tujuan kebaikan negara. Bukan semata-mata untuk kebaikan sendiri seperti si polan bin si polan. Hukumnya adalah HARUS.

Bertaubatlah...

Anonymous said...

Langkah yang paling bagus. Tak Perlu nak salah kan sesiapa. Apa yang penting terima kekalahan dan fikirkan langkah-langkah yang patut dilakukan untuk menang. kan senang..

Ni tidak dok salahkan beli undi la dakwat kekal la ish ish ish...

Oleh itu marilah kita bersama-sama memproses kelemahan diri masing-masing dan cuba lakukan yang terbaik di masa hadapan.

Apa yang penting sebenarnya kita perlu fikirkan macam mana nak majukan negara..

Lagipun kita semua tahu bahawa tugas pembangkang adalah untuk menidakkan segala apa yang dilakukan kerajaan itu la lumrah kehidupan.....sebagai rakyat kita perlu berfikir dengan sebaiknya dengan mengambil kira apa yang positif dan apa yang negatif untuk jangka masa panjang dan unutk benerasi kita di masa hadapan...

Anonymous said...

Kamal Hitam telah menang tapi yang menjadi baruanya agak-agaknya siapa.. adakah MCA atau GERAKAN. Orang PAS atau pemimpin UMNO..?

Kenapa Ibrahim Ali membiarkan Mohd. Najib mengusung Kamal hitam kehulu kehilir diHulu Selangor. Dan dia sendiri menyerang orang Cina yang menjadi ahli MCA..?

Kalau bercerita tentang ketuanan Melayu, siapa yang lebih tuan diantara Kamal hitam dengan Ibrahim Ali...?

Kesimpulannya Ibrahim Ali melalui PERKASA memperjuangkan apa sebenarnya..? Bagi orang yang tidak mengamalkan rasuah pasti akan menjawab bahawa Ibrahim Ali adalah baruah UMNO APCO.

Tak gitu Anak Lenggong... Nak marah pasal apa..? Sebagai pencacai.. ada upah ada lah kerjanya.

tuan komrad said...

oooooo..time panggil yahudi korang marah....

time zaid dah kata taubat..korang perlekeh..sape plak yang tentukan taubat zaid diterima atau tidak???

umngok yahudi ke????

terasa??????

amik kontrak ngan yahudi hukumnya harus????

mr jibon kita tekde pilihan lain ke??pasal tak pilih orang jopun ke,negro ke? latin ke?...sampai yahudi dikepit kesana kemari...

yahudi aka israel tu dok berperang ngan sape yek???....

kalo terase,suruk je muka tu celah kelangkang...wokey...

Awang Dogol said...

Orang Melayu langsung tidak sensitive mengenai APCO yahudi bila wang di tabur semasa PRK di Hulu Selangor.


Apa dah jadi ni....
Betol lah orang kata..."Melayu akan terus Layu bila berdepan dengan wang"

Anonymous said...

PR pun bangang jugak, dah 50 tahun kena tipu dek SPR pun masih reda lagi...perlawanan berat sebelah macam zaman kuno...

BN jgn nak bangga sgtlah kalau menang dgn sistem kuno SPR tu...

Kalu berani, guna undi pos pada yg berkenaan sahaja dan celup jari pada dakwat setiap pengundi dikuatkuasakan...

Barulah boleh bangga kalau menang pun...

joehan said...

salam...fakta prk HS..
hari penamaan calon 17hb..hari m engundi 25hb...majoriti bn mng 1725
dalam quran surah ke 17(surah al isra') ayat ke 25

"Tuhan kamu lebih mengetahui akan apa yang ada pada hati kamu; kalaulah kamu orang-orang yang bertujuan baik mematuhi perintahNya, maka sesungguhnya dia adalah Maha Pengampun bagi orang-orang yang bertaubat"

mungkinkah Allah mahu menunjukkn sesuatu??..wahai bdk2 pr..korang pkir la sendri..dh byk pendedahan salah laku nuar al juburi kwn2 baik die dedahkan..hub baik die dgn yahudi bekas kwn2 baik die dedahkn..aku lg percy sumber dr bekas kwn2 die dr sumber2 lain mcm raja petra munafik tu(plng klaka Rj petra kate pernh tel Uni tmpt p.kamal blaja kt aus utk pastikn btul or x.n bdk2 pr blh percy pembohongn yg sebodoh ni.jgn jd bodoh wahai bdk2 pr)..

kalo sorang due yg tinggalkn nuar mmg org tu kejar kuasa or rasuah dr bn..tp dh berpuluh2..mustahil sumenye tingglkn pr sbb dirasuah bn/kejar kuasa..korang pkir la sndri..Allah da bg akal..nape korang xnk trima kenyataan..

tuan komrad said...

wei joehan...

dr lompat kawan baik nuar..ko suruh dia gi mahkamah,jadi saksi dakwa nuar kaki burit...

ajakla sekali ezam kotak,dr chandra,zul motoryder,zahrain golf...

kan jibon aritu cakap

"saya dah tau rahsia anwar sampai seluar dalam dari zul ngan zahrain"

ko melalak kat sini tarak guna jugak...

politik seluar dalam dan buntut..memang kegemaran ahli2 umngok..

tak caya tanya jarjis punkoq....

wakakakakakakakakakakaka....

seluar dalam orang2 yahudi ni kalo wat lap dapur gas pon tak layak...

kahkahklahkahkahkahkahakah..ahakss..

joehan said...

lantak ko la tuan komrad...mungkin Allah cube smpaikn sesuatu dr angka 1725 tu..bkkla minda skit...
ko percykn nuar tu mcm ko dh knal dgn die je..borak 5minit pon xpnh..nuar n raja petra tu kn pakar propaganda...psl kes apco n gst..die akn tanamkn kt pemikiran rakyat isu2 yg dianggap blh meraih skongn..padahal xde isu pon..seb baik bn xmcm tu.kalo xdgn pembangkng gile politik.bn pon gile politik.negara kucar kacir.pastu us msk cmpur.jdla cm iraq,afganistan n lain2.

kalah dok diam2 noo said...

bangang2PR diminta bertenang dan terima hakikat..hampa kalah..aku ulang suara hampa kalah..kalah maknanya tak menang..sebab tak menang..tuhan tak bagi hampa menang..dan mungkin tuhan tak berkati perjuangan bodoh hampa. so tak payah bersusah payah dok susun ayat nak hentam BN..baik ajar anak hampa tulis karangan..ada juga paedahnya

tuan komrad said...

hahahahah..lawak gilo jawapan dari joehan kito nih....

abih tu nak suruh orang pr join bn lah ye???

kau tau sebab apa Allah SWT ciptakan lelaki,pompuan...ada siang dan malam...tua dan muda...syurga dan neraka....???

sebab Allah SWT suruh kita memilih...kalo ko bijak,dapatlah wat pilihan yang betul...

aku ade pilihan..aku sokong la pr sebab aku rasa pr disebelah baik..bn plak pihak jahat...

kalo semua orang nak jadi jahat,sapo plak nak jadi baik???...

soalan..ko pon konal jibon berape lama bai??? 2 setengah minit ke???

wakakakakakakakakakak....

fakta jangan konar bang...nanti masuk gaung....

wakakakakakakakakakaka

berani kerana benar,takut kerana salah...kalo betull..suruh je jibon datang mahkamah nanti yo...

jangan terkucil dalam seluar sudah laa...

wakakakakakakakakak

tuan komrad said...

bn - 3 pr -7 ....ini fakta

mungkin tuhan tak berkati bn sebab dah kaloh 7 kali....

wakakakakakakakakakakak..betul tak

baru menang 2 kali berturut2,mula la melalak 7 hari 7 malam...

taktik yahudi menjadi beb...kat sibu nanti tabur duit kat tepi2 jalan..jangan lupa bayar gak kat pengundi hantu import datang dari filipino ngan kalimantan yooo...

wakakakakakakkak

joehan said...

tuan komrad..ni ayt ko "soalan..ko pon konal jibon berape lama bai??? 2 setengah minit ke???"

ok..skrng ni aku tnye ko..npe kwn2 baik nuar tingglkn die..pengasas pkr tingglkn die???..aku tau la najib tu pon xbrape baik..tp kalo yg kes atlantuya tu pr sj reka hasil dr pendedahan wee choo keong n zul nordin..ko ahli pkr ke..ajk bhgian mn..ke xpernh dftr pon..melalak je lbh..ahli2 pkr plak dh beratus2 kuar..ke dh smpai beribu..

mmg najib xbrape baik..tp umno pnh ajk pas duk sm2 berbincng psl melayu n islam tp pas xnk sbb pengaruh nuar al juburi dlm pas semakin menular..

ko plak kalo nuar tu xslh kes liwat suh die jgn tngguh kes lg org angkt je sumpah yg xsmpai 5mnt tu..ade cr sng plh cr susah wtpe.tula.amek lg pengajian melayu time study.dh xreti berfikir.bodo la kau nuar brahim.so nnti suh nuar dtg mhkmh jgk ye.jgn lari g luar negara n ngadu kt yahudi bernm wolfowitz sdhla.hahaha.

so cm ko ckp.hasil dr sume pendedahan kwn2 baik nuar yg dh knal die 20,30 thn aku amek kesimpulan nuar berslh n PR di pihak yg slh.
ko plak ape fakta yg ko kate nuar xberslh.ke ko ni ikut2 ckp org je.

lg satu.cube bg komen yg bernas skit.komen ko cm bdk br msk tadika.bodo nk mampos.

mazura said...

apahal korang nak gaduh2..semua orang kena kerja kuat..sedia duit banyak2..tahun depan kena bayar GST..GST YANG TAK AKAN MEMBEBANKAN RAKYAT..TAK PAYAHLAH SUSAH2KAN DIRI NAK ISI E-FILING PLAK..

tuan komrad said...

hahahahahahahahahha..ade orang sudah marah bai....

jangan marah2..nanti kena jual kat yahudi maa..

wakakakakakakakakakakak....