"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, April 28, 2010

Laporan Polis Sahabat Arwah Aminulrashid

Reactions: 
Pengadu menyatakan:-

Pada 26/04/2010 jam lebih kurang 12:00 pagi saya keluar menaiki kereta kawan saya bernama AMINUL RASHID BIN HAMZAH pergi ke sek 7 Shah Alam kedai mamak Ali Corner untuk berjumpa dengan kawan saya bernama Mohd Basir yang mengalami masalah motor pancit.

Semasa hendak pergi ke tempat kawan saya, kami telah tergesel dengan sebuah kereta nombor pendaftar dan jenis kereta tersebut tidak ingat menyebabkan AMINUL RASHID menjadi takut dan melarikan diri untuk balik ke rumah di Sek 11 Shah Alam.

Selepas keluar dari kedai mamak, kami dikejar oleh beberapa buah m/sikal no. tidak ingat kemungkinan kawan-kawan kepada kereta yang kami gesel tadi.

Sampai berhampiran Bulatan Kayangan di Sek 12 Shah Alam, salah sebuah m/sikal tadi hendak memotong kereta kami tetapi terlanggar bahagian belakang kereta menyebabkan penunggang m/sikal terjatuh.

Oleh kerana terlaku takut, AMINUL RASHID memandu ereta dengan laju dan memotong sebuah kereta Polis MPV menyebabkan kereta polis tersebut mengejar kami.

AMINUL RASHID menjadi bertambah takut dan membawa kereta dengan laju tanpa menghiraukan keselamatan kami dan juga orang awam.

Kereta polis terus mengejar kami sehingga ke Stesyen Minyak Caltex Sek 11 dan saya terdengar tembakan bertubi-tubi mengenai tayar belakang kereta menyebabkan kereta yang dipandu AMINRUL RASHID terhoyong-hayang dan tergelincir dan masih dapat dikawal.

Dan semasa saya terdengar tembakan kali terakhir terkena pada kepala AMIRUL RASHID menyebabkan beliau jatuh diatas riba saya dan saya nampak bahagian belakang kepala AMINUL RASHID berlubang dan berdarah.

Kereta kemudiannya tidak dapat dikawal lalu terlanggar tembok rumah orang lalu berhenti.

Saya keluar dari kereta untuk menyerah diri saya dan salah seorang daripada anggota Polis menendang saya dan belakang dan kemudiannya Polis yang lain terus terus memukul dan memijak saya beramai-ramai.

Saya meronta-ronta dan dapat melarikan diri daripada anggota Polis tersebut lalu balik kerumah.

Saya mendapat cedera di tangan kanan, kaki dan sakit kepala.

Tujuan saya buat laporan adalah untuk menceritakan semula perkara sebenar yang berlaku ke atas diri saya dan kawan saya yang...


Kalau cakap ada polis jahat mengalahkan babi gila, marah... tapi... argh... korang pikir la sendiri... ni ajaran APCO ke..?

150 comments:

tuan komrad said...

senang cite...budak tu salah..polis pon salah...

mengaku je la..jangan jadi mossad..

baling batu sembunyi tangan...

Sape BN/Pakatan Rakyat yang nak besar dan panjangkan zakar? said...

habis la polis...

Anonymous said...

kalu nk berhentikan kereta pon jgn la smpi menembak...polis x diajar skill tuk terbabaskan kereta ker??

Anonymous said...

a'aa ya la tu, kalau budak tu salah pun takkan dah tak reti nak tangkap.. main bedil je kepala orang.. mcm yahudi bedil kepala budak-budak palestine.. barua punya polis

Malaysia Sekarang Menghalalkan Membunuh said...

ini salah sorg agent yahudi yg ada kat bkt aman lah ni... experience dulu pernah tembak budak Palestine...

sape2 yg xde lesen moto ker keta ker... kalau lari dari polis mau kena tembak sampai mati ni

Anonymous said...

1.al Fatihah pada Aminul Rashid!Biar Allah yang hakimi dia!sebab dia dah meninggal!Tak baik komen pada orang yang dah meninggal!orang kata tak mengaji agama nanti!!
2.buat keluarga dia!selalu berpesan!jaga anak-anak anda!pastikan berada dirumah selepas waktu magrib!terutama anak lelaki yang remaja!tak jadi apa!tak kisah!bila jadi begini!tak payah salahkan orang!pertama!salahkan diri sendiri!!
3.Tenguk mat rempit sekarang!mana peranan ibubapa depa!pandai beranak!jaga anak !hampass!bila jadi kes serupa diatas!melolong dan menyalak salahkan orang lain!
4.PADA yang terlibat menembak budak tu!!!banyak makan duit tak ketawan hala kot!!Hangpa main hentam jee!mentang-mentang kerajaan naikkan gaji hangpa!hangpa guna kuasa sewenang-wenangnya!bila banyak makan duit tak ketawan hala!perangaipun jadi tak ketawan hala!!hangpa tenguk berapa ramai yang makan duit tak ketawan hala!
5.Yang hairan!dok saman puak pakai kereta kecik jee!!salah sikit!saman!yang lori bertan-tan!bermaharajarela kat jalan!polis saman ka!!!yang tau!hidup puak polis mewah memanjang!!!
6.Pesan oghang tua!jangan jadi polis!!
7.p/s.ada juga polis yang jujur dan amanah.Tapi!berapa % agaknya!!!!!

Anonymous said...

takde roadblock ke ape pun la! kwn die dah beri keterangan. die lari sbb die TERLANGGAR kereta org lain. die takut. plus die on the way balik rumah dah pun. polis tu tak patut tembak die! and lebih2 lagi letak PARANG dlm kereta die, sbb ape polis tu letak parang? nak coverline. sbb ape nak coverline? sbb dah bunuh org. kwn die yg sempat lari tu siap dibelasah!

joehan said...

Dah agak dh..mesti ni pon korang nk kaitkan dgn politik jgk..haha..tp xde pon org2 pr yg bela keluarga bdk tu..org umno gak yg bela..tu pon korang nk ckp berdegar2..
biarla polis jlnkn siasatan dgn kes ni..dah ajal arwah tu smpai..nk wt cane..
"Allah xkn melewatkn or cepatkn ajal seseorg tu walaupon sedetik".

tp kalo die berenti time jmpe polis tu n bgtau polis tu ade org kejr die kn abs cite..kalo die xde lesen pon br kne saman..tp die memecut lju mcm penjenayah besar wlaupon die xberslh..polis plak mngkin pkir kereta arwah bwk dadah ke..br lps pecah umah ke..bunuh org ke..
so polis terpakse ambil tindakan yg sepatutnya dgn menembak tayar kereta..n mungkin ajal die dh smpai slh satu peluru tu terkena arwah..

so kepada bdk2 PR..xpayah la nk berdegar2 ckp nk kaitkn dgn politik plak.sume korang nk kaitkn dgn politik.mangkuk btul.nila die hasil pengajaran nuar berahi.sudahla bdk2 pr oi.

AzamDin said...

budak tu baru 15..dah bawak kereta..pedehal???..

kalau aku polis pun aku saspek...ahahahahaaha....ntah2 kartel dadah ke.. ahahahaha

lesen pun tadak..

pukul 2 pagi masih merayau said...

ade jer isu yg korang nak politikkan ..nak buat cam ner..dah mak bapak korang ajor mcm tuu..

kalu aku polis...
ehh jgn la lari..aku nak tembak ko ni ..berapa umo kau nie..

maka bersepahlah penjenayah kat malaysia..lalu segala tulang pon bertanya..kat malaysia ni dah tak de polis agaknya..makan gaji butaa..

tepok akal tanyalah kecerdikan.

Anonymous said...

kehidupan yg mendesak... gaji ciput.. dpt komisyen haram bagi anak makan...IQ rendah.. tak boleh pikir secara rasional... tembak sajalah kepala itu budak... samseng undang2..

Anonymous said...

kpd Joehan...knp pembangkang asik2 melibkan politik, sbbnya,
ko rs laporan tu betol ker?laporan tu menyatakan bdk nie slh, lri dari polis,kalo ye skali pun apsal tembak kpala..polis hnya boleh lepaskan tembakan bila diri dia terancam, terancam ke ms kejadian tu?
laporan surat kbar ckp bdk tu penjenayah, penjenayah beb, apa bdk tu bt setakat xsegaja langgar keta org kalo lporan tu betolla..
ofkos la barua2 kerajaan akn dpt sokongan padu dr kerajaan..
tak kene btg idung sendiri blh r ckp, dah kene sok baru tau..
lu pk r sendiri..

Kementerian mana yg jaga Polis? Lu hentam saja lahhhh~ said...

ada gak mangkuk yg sokong polis Israel ni yer...

agaknya kalau korang kena tembak... keluarga korang diam jer kot... support polis Israel sambil tepuk tangan... bravo~!

Anonymous said...

polis malaysia hebat....tembakan tepat tuh....sharpshoter nih...

kat pulapol belajar tembak tembikai jopun...

tiru taktik israel ko????

polih pon ada gak rasa takutnya....sebelum kena langgar atau kena tetak ngan parang kuntut,lebih baik tembok dulu.....

baik engkau kena dulu daripada aku....

polis yahudi..silo la menjawab...

itu kes raja petra,boyfreind elizabeth,bala tarak mau detect ka???

wakakakakakak

Anonymous said...

org lain yg kena tembak, org lain punya anak beranak.. yg korang kt dlm ni nk komen smp nk slhkan polis, nk slhkan arwah tu knp... apa x rasa belas kasihan ke..? biar le badan khas tu siasat.. ko pun bukan panel nk sembang lebih².. sabar je la... apa lh slhnya sedekahkan alfatihah untuk arwah dan sama² berdoa agar dijauhkan dari pemimpin yg zalim....

Anonymous said...

Aku hrp azamdin cbe lalui sndiri kalo die plak yg kna mcm arwah 2...sblm nie die komen org..pas nie org lak komen die...

Anonymous said...

AlFatihah kepada Arwah and takziah kpd keluarga si MANGSA..

Politik taruk ketepi OK?..ni soal keselamatan negara dan MANGSA yg dikatakan SENGAJA or TAK terSENGAJA ditembak..soal etika dan kerja polis itu soal no 2, korg dan aku pun bukan reti sgt..

CUMA bezanya, si Amirul ni yg terkena DAS tembakan..cuba kalu dalam keta yg dikejar tu dipercayai kumpulan GENG2 yg baru menyamun kedai EMAS dan melarikan diri, aku tak rase korg akan mempersoalkan kejadian ini..

pasal polis lepaskan tembakan tu satu hal, adakah POLIS ingin memberhentikan keta tu dgn ingin menembak tayar ttp tersilap sasaran atau mmg diorg ni terlalu obses ingin menggunakan senjata api setelah mempercayai tanpa was2 yg mmg penjenayah yg dikehendaki melulu menggelupur melarikan diri dari polis?

WALAU APEPUN, BAGI AKU, KEJADIAN INI TIDAK HARUS BERLAKU DAN IANYA ADALAH SATU KESILAPAN - DISENGAJAKAN ATAU TIDAK, aku tak tau..kena dgr CITER POLIS jugk..

Al FAtihah kpd ARWAH - aku cukup paham betapa luluh ati ibubapa mereka bila mengetahui kejadian malang ini menimpa anak mereka..

Anti-firaun

p/s: yg aku peliknye tu, mcm mane kawan si arwah tu boleh melarikan diri slps dipijak dan ditendang beramai2 ditempat kejadian? AKU CUMA BERHARAP2 takde SAPE2 yg tak BERKENAAN CUBA "menangguk air yg keruh" dgn menyuruh budak ni buat LAPORAN palsu dgn TUJUAN ingin memberi PERSEPSI BURUK kpd POLIS..

joehan said...

kalo seseorg polis tu wt slh ko xblh la slhkn satu organisasi n kaitkn dgn politik mangkuk2 oii...xyahla asyik main politik murahan camni..cm aku ckp td.

aku pon xckp bdk tu slh..cume cube la pkir dr sudut polis tu plak..bile ko cube melarikn diri dr polis..polis akn anggp ko penjenyah/berslh..polis akn suh berenti..bile dh xde option polis leh tembak taya..dlm kes ni..mcm aku ckp kt ats ""Allah xkn melewatkn or cepatkn ajal seseorg tu walaupon sedetik".

dlm kes ni..mungkin satu peluru tu dh terkne arwah sbb ajal die dh smpai..n polis bkn niat nk bunuh pon..n dlm kes ni jgk mngkin polis tu ingt arwah br lps pecah umah,bunuh org n sbgnya..kalo family ko yg kne bunuh dek penjenayah msti ko marah gak smpai nk bunuh penjenayah tu..

so skrng ni mngkin la polis tu slh sbb cube putar belit cite wlpon die xde niat membunuh..or mayb polis btul..ntah akupon xtau..tp ape2 pon hal ni dh smpai ke mesyuarat kabinet hasil sape??
hasil org umno jgk yg membela family bdk tu..
so kesimpulan aku kt cni..xpayh la nk ckp berapi2 psl kes ni..kn tgk siasat ni..n xpyh la nk slhkn semu polis plak..cubela berpkir bkn cr pembangkng..korng ni lemah iq btul.
lgpon aku dgr ade sedare mare fmly tu org besar kt mybak n ade gak sedare mare die org umno..so xyh la nk kaitkn dgn politik2 murahan kate polis jht la..apela...cm mentaliti negara mundur je korang ni.

Anonymous said...

memanglah kalau nak diikutkan kesalahan budak tu bawak kereta takdak lesen..dah la tu dia blah masa polis tahan dia...tapi apa hak POLIS RAJA DI MALAYSIA tembak dia sampai berlubang kepala budak tu...lain la kalau dia berenti kereta pastu hambat polis dengan PARANG(mana mai parang tu pun taktau)polis tembak takpa la..tp tahap tu pun bukan boleh tembak ke tempat yg bawa maut....tu kaki2 pusher DADAH semua tu yg gerenti bagai mampuih rakyat malaysia awat tak tembak bagi mampuih masa tangkap depa...sah2 depa tu la bg mampuih org,menyusah org...SEBAB ADA MASYUK KUT WAHAI PARA ANJING2 CELAKA LAKNAT POLIS RAJA DI MALAYSIA

azman kamarul said...

Salam takziah buat kelarga allahyarham.....mudah-mudahan Allah mencucuri rahmat ke atasnya.

Siapa yang menembak itu nanti jawablah di kemudian hari....atas muka bumi ni bolehlah temberang..kerana temberang tu dalam mahkamah kadang-kadang boleh menang.

Cuma ingatan bersama....nyawa dibayar nyawa kecuali sikeluarga mangsa memaafkan....ini bukan provokasi tetapi inilah yang diajar oleh tok-tok aji yang mengajar fardhu 'ain kat kampung-kampung..mungkin kat Bukit Aman tok aji tak mengajar.

Maaf yer...bukan semua polis begitu..ada juga pois yang saya kenal begitu baik sehingga ada yang menjadi imam di masjid2.

joehan said...

hahaha..tgk komen2 bdk PR..dah la merapu rapu.trus slhkn polis..cmnila otak bdk2 pr..tanpa tau kejadian sbnr trus letak kesalahan kt org lain..sebiji cm ajaran nuar berahi.bodoh nk mampos..politik murahan tahap jamban.cube la jd bebas sekali sekala.jgn kaitkn dgn politik.

joehan said...

yaa2...truskn ayat2 cacian n makian anda wahai bdk2 pr..korang dgn cacian mmg dh xblh dipisahkn agaknya..sudah2la tu.jdla umat islam yg berckp gune akal skit.kalo cmnila sume otak2 bdk pr.lu pkir la sendri.

tuan komrad said...

wei joehan..
yang dituduh pihak inspektor sahab..yang ko terasa apahal???

ko polis ke???

nama umngok terselit gak ke???

jangan simpan kpla otak celah kelangkang bai...busuk nanti...

wakakakakakakakak

Bebas said...

aku pelik la..bila mai saja isu cam nie..ada ja beberapa golongn mengambil kesempatan nak dipolitikkan..
c'mon la..jgn la politik kn isu nie..
bila kutuk polis..then korg kutuk skali ngn kerajaan..sampai kluar isu israel la..korg nak tau x?klu xdak polis kat msia..jd huru hara korg tau..aku bkn nak back up polis..kita jgn pikir sebelah pihak ja..dgr dulu kedua2 belah pihak dulu..so that x timbul fitnah
ada plak yg nak selindung kata isu nie x bkaitan dgn politik...PENIPU BEsar!!aku tgk suma komen,suma blog,suma website asyik kasi feedback berbaur politik ja..

joehan said...

hahaah..tuan komrad...yg aku tego bdk2 pr yg suke caci maki..yg ko terasa apehal.hidup ko pon pnh dgn caci maki ke..islam ade ajr ke camtu..hahaha..islam suh gunekn akal bile berckp or kuarkn pendapat..ke ko bkn org islam..ehh..ko org islam ke..nm pon ntah ape2.

btul kate anti-firaun..bdk2 pr ni bodoh smpai xblh diajar..bodoh smbong nmnya..haha.

joehan said...

tula bdk2 pr ni..bile ade isu je cpt2 amek kesempatan kaitkn kerajaan..kuar isu israel la..kerajaan jht la..kalo polis tu berslh pon Allah hukum die je..bkn satu organisasi polis tu..
mentaliti bdk2 pr ni mmg cmni..suke cr slh org lain..slh sndri xpernah nmpk..yela..dlm pkr tu sape je pyokong die..bdk2 mat rempit yg mlm2 g merempit bwk bohsia cm yg aku tgk ptg ahd aritu kt tmn task ttwngsa..bwk moto rmai2 smbl bwk bendera pkr n jerit2 cm gile meroyan..so ayat2 yg kuar dr kepale otak dieorg pon msti xde value..tahap longkng..penuh carut marut..maki2..ubahla mentaliti rendah cmtu whai bdk2 pr.

JOZAN said...

budak hingusan joehan ni lah yg memprovokasikan ttg kes ni dipolitikkan...

joehannn~ gi balik rumah mengaji alif ba ta...

Topeng Perak® Unmasked said...

Joehan yang BANGANG...

Cuba kau baca betul-betul artikel dekat atas tu pastu kau copy paste balik tang mana yang ada kaitkan kes ni dengan KERAjaan...

Mintak tolong SEGERA ya..?

Sebelum orang panggil kau BANGANG BANGANG BANGANG...!!!

Anonymous said...

betui la JOEHAN....
aku tengok geng2 BN bukan macam tu...semua bagiuh2...kaki todi,kaki betina,kaki sapu duit rakyat....CEO kelab loteri,investor dalam kilang arak...OK APA KAN....dapat la anak2 yg soleh macam hang....WAKAKAKA...layan

Debater said...

yg aku peliknye tu, mcm mane kawan si arwah tu boleh melarikan diri slps dipijak dan ditendang beramai2 ditempat kejadian? AKU CUMA BERHARAP2 takde SAPE2 yg tak BERKENAAN CUBA "menangguk air yg keruh" dgn menyuruh budak ni buat LAPORAN palsu dgn TUJUAN ingin memberi PERSEPSI BURUK kpd POLIS.

aku pun plik gak..ada sket keraguan kat laporan nie..bygkan budak tu sorg ja..then polis pun ramai..laporan nie klu bwk mahkamah..mmg byk keraguan dan kelemahan..

Anonymous said...

rupenya gobind singh deo da "championing" kes nih..ingat tak kes teoh beng hock? si gobind ni gak - tugas dia kat PR, memberikan persepsi2 buruk pegawai2 kerajaan kepda rakyat..

aritu dr pornthip da kecut nak kasi keterangan sbb ianya bercanggah dgn 2 laporan sblm ni..si DEO ni la petualang dia..

joehan said...

hahaha..smpai tuan blog kne bg komen utk puak2 pr..hahaha..ko begitu licik..SYABAS BRO..OTAK KO PON CM YAHUDI..APCO KO KAITKN DGN UMNO..SMPAI DLM PARLIMEN PON MP PR SMBUNGKN APCOUMNO...SO AYT KO ADE KAITKN DGN APCO..SO KESIMPULANNYA KO NK KAITKN NI AJARAN UMNO LA KN...

OK..CUBE KALO APCO TU NUAR XPERNAH BSING2 OR XDE KAITAN DGN POLITIK..ADE KE KO NK BUAT AYAT CMNI ---> "Kalau cakap ada polis jahat mengalahkan babi gila, marah... tapi... argh... korang pikir la sendiri... ni ajaran APCO ke..? "

N KOMEN BDK2 PR DLM NI PON ADE KAITKN DGN KERAJAAN N ISRAEL

SO PERMINTAAN KO AKU DH TUNAIKN IAITU COPY N PASTE KOMEN KO..SKRNG AKU NK KO TUNAIKN PERMINTAAN AKU KALO KO CERDIK SGT..KALO KO KONA2 JGK MMG KO N BDK2 PR BANGANG NK MAMPOS..
SOALAN AKU "BGTO AKU ATS ALASAN APE KWN2 NUAR N PENGASAS PKR TINGGLKN NUAR N PKR..AKU NK ALASAN SELAIN RASUAH OR DPT JAW DR BN SBB XLOGIK BERPULUH2 ORG DIRASUAH BN..EVEN ORG CINE PON KUAR JD BEBAS??"

SO APE JAWAPAN KO???XDE KE...HAHAHA..LEMAH BTUL IQ..JGN DELETE KOMEN AKU NI.

AzamDin said...

anonymous yang komen aku tu.. aku tau..

aku tak tau cite sebanr..serius..tapi kalau dah denga umo 15 driving apa cite????

dah tu potong keta polis..polis pun dia mesti saspek....

skang baru amik testimoni kawan si aminurashid ni..belum amik testimoni polis..ye la pon..polis pun siap penendang kawan arwah..memang dah standard polis amerika la..sepak mat rempit tak nak..

sekian..



itu je..

Topeng Perak® Unmasked said...

Joehan... bila aku letak "APCO" dekat ending artikel tu, kau terase... sevara kebetulan pulak, ngko ni penTAKSUB UMNO/APCO...

Orang tua cakap - sape makan cili, dia rasa pedas...

So What...???

Anonymous said...

ko tgh kerja...byk keje nih...
tiba-tiba...ko dapat call...anak ko mati ditembank polis...MATI..anak yg ko tau bukan penjenayah...so apa tindakan ko??
ko blik..bini nangis..sebelah mayat anak ko yg berlubang...ko uruskanlah jenazah anak ko dengan perasaan yg aku sendiri x dpt gambarkan...
andaian-andaian korang semua musnah...x da istilah mungkin..sbb tu..mgkin sbb ni...x perla...tersilap kot...polis tu..
Denagn tangisan isteri anda...adik-beradik..saudara saudara....

so apa tindakan anda?? apa keputusan anda?boleh ke anda berfikir utk pihak lain???
jgn berfikir guna lojik akal jer..politik pr,pas,bn...
ini isu keluarga anda..isu masyarakat...isu negara...bukan pr..pas..bn...

Anonymous said...

skrg ni polis skrg da tak berapa nak boleh pakai..(tak kater sumer)
bepikir n bertindak tak secara profesional..
baru suspek lom betoi2 penjenayah lagi..
byk cara len lagi kot selain kuarkn pistol..
kata keta terbabas pas kena tembak.. ni byk kali wat per.?
lepas gian kot nak tembak2..
hadoi.. sedey aku!
pengajaran utk polis2 yg len.
dan utk sumer org, befikir sblum bertindak!

**maner nak tau klu sok aku nk terberanak terpaksa bwk kete lelaju tak pasai2 kena tembak lak..**

dewatawanberapi said...

aku suka ayat akhir anon 4:41 PM

joehan said...

hahaha..tula aku ckp..kalo isu apco ni xwujud ko xkn letak perkataan tukn..mmg niat ko kaitkn sbrnya..tp secara tersirat..nk terasa wtpe..aku bkn org umno pon..hahaha..
terbukti ko bangang..aku suh ko jwb soklan aku..bkn kona2 bg ayt2 lain.xleh jwb ker?hahaha.
meh aku jwbkn.nk ker.

Anonymous said...

Teringat aku kat kartun nih..ni NGEH PR punye keje..

http://pilihan-anda.blogspot.com/2010/04/penghinaan-terhadap-polis.html

sape yg suke mempolitikkan isu?

Anonymous said...

kes ni sama ngn norizan,30 yang kena tembak 5 kali tu awal januari lalu..tak terbela sampai skrg..

skrg per cer..??

saper nak bela saper ni??

polis takdak akai!

tau nak penuhkan buku saman ja!no intigriti!lebey kurang sama ngn KERAjaan ja!

**aku geram**

matkambing said...

budak 15tahun pun polis tak tahu nak handle! tahu tembak sampai mati ajer. sesuatu mesti dilakukan untuk membendung keganasan polis.

joehan said...

topeng berak..jwn la sokln aku td...laaa..soklan aku tu sng je..xmcm soklan time final xm kt uni pon..nk pkir pening2 nape.xyah la nk berdebat dgn aku.wt malu jer.

Anonymous said...

aku malas nak komen byk2..tp aduh komen gakla sblum aku tutup pc ni...

joehan:
ko umno ke pas ke pkr ke aku peduli apa...yg aku tau...ko 100% BANGANG!

Anonymous said...

krn nila setitik rosak sumernyerrr..
ni la akibatnyerr...nama PDRM + government kena..
padan muka..rosak imej polis dah..
tp rasenyer da lama kot rosak..

Anonymous said...

POLIS RAJA DI MALAYSIA.....
1)K.Kugan mati dalam lokap masa dalam siasatan polis,kena tibai sampai mati...apa crita

2)budak buta mata akibat kena kerongsong peluru gas pemedih mata kat stadium kelantan,apa ulasan ketua POLIS BANJINGAN..

3)gambaq pompuan kena rakam bogel dalam lokap...sapa punya keja

joehan said...

hahaha..komen geng2 peliwat tegar cam anon April 28, 2010 6:03 PM..kalo xde idea or terlalu bangang utk kuarkn hujah jgn la bg komen..buat malu je..cube ko bc komen2 aku dr awal.tp xpe..taraf bdk2 pr mmg cmtu..sm ngn pemimpin pr..bile dh xde idea..mula la kuar ayt2 maki hamun or kutuk2..hahaha.bgla komen bernas2 skit.hahaha.
dah la soklan aku xberjwb berbln2.sbb sorng pon xleh jwb soklan aku.ade sape2 volunteer x mewakili bdk pr.xkn sume bangang2 kot.

joehan pembela mangsa liwat! said...

wakakakaka joehan pombelo saiful la plak.. wakakakakakaka...dah cito pasal mati kono tembak..ekau lak bocito pasal saiful mati diliwat.. wakakakakakkakakaka

bodoh bodoh ..w akakaka

Anonymous said...

aku 1st time msuk blog ni...aku bc semua komen2 tu...aku ader bg komen
April 28, 2010 5:39 PM ..nampak bangang ke??

ko soal..pastu nunjuk pandai.ko jwbla sendiri ikut persepsi ko.aku x der desperate mcm ko tu...pastu anggap org lain bodoh..haha
pr??...haha pr pun bangang..sama mcm ko...tp ko bangang 100%..dgn komen2 ko yg lojik akal tu...

dahla...tuan punya blog...Maaflah sbb terpaksa komen...

ladasulah said...

jangan layan joehan ni TP memang dia ni ade sakit otak barangkali orang cerita sal budak yang kena tembak dia kaitkan pulak dengan PR

Anonymous said...

WAKAKAKA....
mmg dah sifat puak2 banjingan macam JOEHAN ni buat kecoh dlm mana mana blog PR,biasa la ikut resam babi..kat mana ada taik dia menyondoi la.....kalau puak ni takdak pun tak sempoi,takdak fight katakan...tp aku heran kalau dalam blog puak2 banjingan umngok ni kalau kita komen sahih kena delete punya la....tak berani terima hakikat..

Anonymous said...

polis ptt tkr motto kpda 'shot to kill'.. br serasi dgn kehbtn polis skrg.. klh sniper.. hahahaha..

Anonymous said...

sekarang ni aku tengok geng2 RELA dok join POLIS RAJA DI MALAYSIA buat rondaan dan road block la pulak...kalau puak2 ni dapat pistol aku taktau la betapa meroyan la depa nak guna...geng2 RELA ni pulak aku tengok majoritinya budak2 lepas skolah...APA NAK JADI aku taktau la lepas ni

Anonymous said...

cuba korang baca betul2 laporan tu... sbnrnya budak2 tu dh smpi ke belum kedai mamak tu? mula2 kata nk jumpa kwn kt kedai mamak, tp SEMASA nk pegi, terlanggar, patah balik. pastu kata selepas kuar dr kedai mamak...mcm ada yg x kena je dlm repot tu....

Anonymous said...

joehan
ada anak tak...?
suruh dia jadi polis ok...
insyallah.


anti joehan

PakcikHOT said...

sorry menyampuk.. aku ader dengar cite.. polis melepas kan 17 das tembakan.. tapi sekadar dengar cerita, dari mulut ke mulut.. tak berani nak cakap la itu hakikat atau aper pun.. aper aper pun, pendapat aku.. budak tu tak patut mati dlm keadaan macam ni.. ni bkn cite pasal politik, aku baca comment yg awal jer pastu bila dah masuk kata Umno yg membela keluarga dia.. tapi PR tak buat ape.. aku dah malas nak baca, aku terus skip sampai ke ruangan untuk aku bagi pendapat aku lak.. sekadar lanjutan dari benda yg jadi.. lu org pun bkn ader kat situ tak payah nak bunyi byk la.. sbb bunyik macam tin kosong jer pun.. cuma bila terbaca kat newspaper.. pasal polis2 yg terbabit tu.. kenaper diorg diberikan tugas pejabat? naper tak sumbat jer polis tu dlm lokap?? diorg tak bersalah selagi tak disabitkan bersalah?? cenggitu? kalau camtu.. pembunuh yg dikalangan orang awam ni.. boleh la.. buat keje menyapu sampah dulu ker.. aper ker.. sebab diorg pun tak sabit bersalah lagi.. kan adil nama nya.. memandangkan aku kenal antara org yg rapat dengan dia (bkn ahli keluarga dia) jadik nyer andaian aku.. budak ni sememangnya tak bersalah.. polis mmg takder hak lansung nak tembak budak tu macam tu.. aper kata kalau polis tu punya anak.. kasi kat org lain.. tak payah dimintak pistol.. mintak hammer ngan paku jer dah memadai.. aper perasaan polis tu? bab pukul kawan si Aminul (nama budak tu a*a* bagi yg tak tau) lagi 1 benda yg aku tak sokong.. penah jadi kes.. kawan aku balik kerja kene pukul dengan polis.. polis suspect dia lumba haram.. dimana letaknya iman yg menjadi tunjang kesabaran kita? aper salah nyer bersabar.. nyawa org lain bukan hak kita.. jadinyer harap paham la ek, siapa pun kat muka bumi ni takder hak ke atas nyawa org lain.. sekali pun HAKIM/ MAJISTRET etc.. melainkan golongan2 yg wajar kita bunuh seperti termaktub dlm hadis.. tak payah nak hujah panjang lebar.. lu org nak smash.. lu org leh smash.. wa kasi bola tanggung ni.. tapi pk sejenak siapa pun Aminul tu.. sekali pun dia penyamun/ perompak ker.. kalau Aminul tu dari kalangan ahli keluarga lu org sendiri pun.. mau hilang pertimbangan akal.. melainkan kekuatan iman & takwa yg menguasai diri, InsyAllah kita akan cekal menghadapi nya.. tapi aper aper pun kita redha dengan pemergiaan nya.. semoga Allah S.W.T mencucuri rahmat ke atas rohnya.. Al-Fatihah

Anonymous said...

Jika polis ditembak @ di serang dulu, mmg polis bleh tmbk mati trus si org tu, tp dlm kes ni, bdk ni mn ada srng polis pon, logik x dia dtmbk???

Anonymous said...

mane si JOEHAN bodoh ni?

BODOH BACA NEWS LA ANJING UMNO OI. mentang2 Menteri NOH OMAR keluar TV, cakap pemimpin2 PR tak tolong. BACA LA NEWS YG BUKAN BAWAH UMNGOK. Brape banyak LAWYER2 PR yg tolong family ni? YB GOBIND SINGH DEO, LATHEEYA KOYA EXCO SELANGOR, YB NIK NAZMI, SURRENDRAN, MANIKAVASAGAM n LAIN2. Dia yang tak baca news, nak komen cakap PR tak tolong. UMNO yang sekarang ni cuba nak COVER UP. Sebab PDRM ni kan ANJING UMNO, same la ngan JOEHAN tu.

Anonymous said...

woi kawan kawan
mat ezam akan akan jadi senator...
banyak kotak tu.


anti ezam

PakcikHOT said...

perkara mudah untuk difikirkan.. lepas polis dah tembak, budak tu mati polis jumpa parang dlm kereta dia.. sebelum polis jumpa parang tu polis tu ader bionic eyes ker? leh scan aper benda yg ader dlm kereta tu.. atau pun adik Aminul tu bawak kereta sambil tunjuk parang kat polis?? betul macam red indian gitu..

Anonymous said...

kan aku dah komen dr awai lagi...mmg pun kalau nak diikutkan Allahyarham tu mmg ada buat salah...sbb takdak lesen memandu,pastu tak berenti bila polis suruh berenti...tp apa hak anjing2 tu tembak dia sampai ke kepala,tembak tayar tu kira dlm bidang kuasa depa la lagi...pastu kalau dia serang depa dengan senjata pun bukan boleh tembak kat tempat yg bawa maut....

exoshear said...

Orang2 UMNO lagi cetek pemikiran. Masih nak mempertahankan kerajaan walaupun terang2 terlibat dengan rasuah, salah guna kuasa, salah guna polis, salah guna mahkamah, komisen, kroni2 n dll.

Yang timbul Polis Israel ni bukan main cakap. Siapa yang tak baca news memang la tak tau. Tapi buat2 pandai nak komen jugak. Baca la news, PDRM kan bayar syarikat YAHUDI yg HQ nya di Tel Aviv untuk buat program reporting system PDRM. Ini main tuduh cakap kita campur hal politik. Samala macam PM kita, bayar APCO RM76 juta. Macam la kat Msia takde company macam APCO. Polis pun sama je, beli Software Reporting System from Yahudi.

Joehan suko seks rambang jugak ...kot.. wakakaka said...

wakakaka joehan ni pembela mangsa liwat..dio takkan belo mangso tembakan rambang.. wakakaka joehan memang suko seks rambang.. wakakakaka

Anonymous said...

ianya mungkin tak disengajakan..

si kawan arwah ni cakap bunyi das tembakan di belakang tayar..dan satu tembakan terkena kepala si arwah ni..

AJAL tu satu hal, but kredibility polis bagaimana?, ADAKAH POLIS BERNIAT NAK TEMBAK SI PEMANDU ATAU TAYAR KERETA? ADAKAH POLIS2 ini terlATIH menggunakan PISTOL, ..Polis dilatih bertindak mengikut sesuatu situasi yg mencemaskan, BAGAIMANA bile berhadapan dgn situasi sebegini? TEMBAK SEKIRANYA CUKUP YAKIN atau main agak2 aje?

ADAKAH rAKYAT BERSEDIA MENERIMA ALASAN BHW ianya tidak DISENGAJAKAN dan tidak BERNIAT? bagaimane pula kenyataan POLIS mengatakan si arwah ni PENJENAYAH dgn penemuan PARANG? DAHLAH KEHILANGAN AHLI KELUARGA tersayg, kenyataan POLIS Ini menambah dukacita keluarga si MANGSA..

Kalu benar polis admit melakukan kesalahan, PERLUKAH KESALAHAN INI DIPIKUL Oleh SEMUA ANGGOTA2 Polis di luar sane?

ahh..penat nak fikir..ITULAH Qada' & Qadar yg ditentukan ALLAH..

anti-firaun

p/s: arini mase si arwah, time kite pulak hanye Tuhan je yg TAHU..ingat 5 perkara sblm 5 perkara..JAUHI PAS PELACUR AGAMA, PKR PENGGADAI BANGSA, ANWAR PENGKHIANAT NEGARA..

Anti firaun polis yang merogol.. wakakkaa said...

wakakak firaun bangsat ni laie celako..cito pasal budak mati kono tembak..yang dio bantaninyo corito pasal PKR plak..

bangang bangang bodoh betol itu firaun.. wakakakaka

Anonymous said...

kepda anon atas ni yg BODOH TAKLEH DIAJAR..

aku citer pasal budak kena tembak tu la bangang..ko reti baca ke tak? dulu kecik2 mak bapak ko anto kau gi sekolah ke tak? kalu ade, sure cikgu pernah tepuk dahi ko sbb ko bebal sgt..kan? kan?

yg ayat last skali itu nak remind pencacai2 PR kat sini yo..takde kena mengena dgn kes budak tembak tu..BANGANG BODOH TAKLEH DI AJAR le ko nih!hahahaahaha

anti-firaun

firaun pandai..pandai menuduh menipu dan banyak laie.. wakakkaa said...

wakakaka ekau lak pandai...wakaka pandai monipu yo.. wakakakakaka

anti firaun kaki menipu.. wakakkaa

storm62 said...

Ini kes anak melayu kena tembak.

mana dia pejuang2 melayu? mana dia pemuda2 APNO? mana dia juara2 Rakyat?

kalo duk diam2 mcm ini, memanglah Rakyat syaki depa yg bersekongkol dgn polis....dan polis tu pilak bersekongkol dgn APCO zionist yahudi.

ka ka ka...sah terbukti melayu APNO bukan pejuang melayu, tapi pejuang yahudi.

hapuskan puak jahanam yahudi APNO diMalaysia ini.

Anonymous said...

Hidup Zionist!!!!!!

anti-firaun..

p/s:dah lama nak join zionist ni..

Anonymous said...

sebenarnya, kes ni kita tak boleh lihat dari one side je.
kita serahkan benda2 ni kat badan khas,
kita nak cakap lebih2 pun kita xtahu perkara sebenar.
lagipun ini semua luar bidang kuasa kita.
kita just folllow up je la kes ni.
btw, al-fatihah buat aminul rasyid.

Aku APNO said...

huh.
kalau aku jadi polis tu pon, mmg kompom2 aku tembak je. xpayah gune otak. xpayah susah2 nk pk.

maklumla, bukan slalu polis mesia dpt tiru style tentera israel tembak budak2 palestin kan?.

Anonymous said...

wakakaka cayalah APNO!!!!! hiudp APNO!!!

anti-firaun..

p/s:dah lama menyokong apno

storm62 said...

tak nampak brahim al-katak tu pun?

mana perkatak? oophs perkasa?

mana melayu2 apno yg pejuang melayu?

ooophs, mungkin depa tu pejuang mamak seje, melayu tak main la...ka ka ka.

Akulah IBRAHIM ALI the KATAK S46 said...

brahim katak sibuk la storm.. wakakakakaka dio nak daftarkan PERKASO jadi parti politik..lobih murah dari UMNO..yuran 10 hengget.. wakakakakkaa

Melati Merah said...

Dah tau polis kejar. Berhenti je la! Kalau polis dah ada kat situ, takde la mamat2 motor tu nak kejar diorang lagi. Lagipun memang salah di sisi undang2 jalan, kalau polis bukak siren untuk kejar seseorang, orang tu kena berhenti. kalau tak, dah dianggap tengah buat jenayah atau tengah lari dari polis.

undang2 tu kita belajar waktu nak amik lesen L. Budak tu salah. Polis tu pulak cuai. Hanya orang bodoh je kaitkan hal ni dengan APCO bangang tu

Anonymous said...

ermmmm...CAKAP BANYAK TAK MO.....JANGAN LEPAS NI ORANG HANYA PERCAYA DAN CARI POLIS SEBAB NAK BUAT REPORT CLAIM INSURAN SAJA,......LAIN HAL ORANG X CAYA DAH KAT POLIS...SENDIRI MAU INGAT LAAAAA

guna otak sikit said...

kepada yg sokong polis tu.....nak tanya sikit....kalo yg kena tembak tu adik ko atau abg ko....korang marah tak....???dah tu kenapa nak sokong polis jugak....ini melibatkan NYAWA org la.Lu pikir la sendiri.
kat kampung aku ada kes JPJ langgar org kampung masa JPJ tu kejar kereta yg fully modified....tapi yg hairan...tak masuk berita pulak???kenapa ye??aku kerja kerajaan tapi aku tak sokong kerajann sebabnya aku tau kerajaan kita ni mmg pelik....undang-undangnya pun pelik..bukan sebab kita salah atau betul...tapi kalo kita ada kuasa dan rapat dengan polition...ko bersalah pun boleh lepas.......kalo korang tak percaya,tengok je kes pelakon benji....mesti dia lepas hukuman matinya....sebabnya mak dia ada kabel kuat dgn menteri....tengok la nanti???

AKU LAH POLIS YANG KAKI TEMBAK.. wakakakkaa said...

melati merah ni pun bongap..umo 15 mano leh amik lesen laie bangang.. wakakakakaka..budak tu salah dio cumo momandu tanpo lesen..polis lak salah sobab main tembak yo..kalau bini buleh la tembak2..ni anak orang oi.. wakakkakakakaka

pakwe jawe said...

hoi itu budak sangat xxxxx. ape la. da tau takde lesen nak bawak kereta. pastu buat hal? langgar kereta orang la itu la ini la.

sendiri buat masalah sendiri tanggung la.. lagi satu salah mak bapak. jage anak sendiri. ape ni anak kecik2 takde lesen da ajar bawak kereta? pastu tak pepasal sendiri dapat masalah.

aku nak salahkan polis plak takde point. aku ade terbace komen orang polis tak diajar terbabaskan kereta.. aku rase tembak tayar la care terbabaskan kereta.. ala stakat satu pluru kene tayar takde hal la. daripada kereta polis langgar polis tu mmg la merugikan.. calar kereta mahal polis.. huuu..

aku rase polis tu betul tembak utk pertahankan diri.. ye la.. malam2 kan.. mane nak nampak orang dewase ke bacha ke apek ke yang drive kereta.. betol tak?? tetibe kereta nak rempuh polis.. alahai..

Anonymous said...

kawan-kawan sekelian....macammana la kami nak pisahkan kes arwah ni dgn politik sebab hari-hari RTM,TV3 dan utusan cerita pasal politik.......pasal kebaikan kerajaan barisan dan keburukan kerajan pembangkang.....always about politik.....rakyat malaysia mmg hari-hari diajar pasal politik....yg bebas pun sokong BN...bebas apa mcm tu???so jgn salahkan kami, kalo kaitkan semua isu dgn politik....kat TV hari-hari ajar macam tu..

Anonymous said...

penunggang motosikal yg jatuh tu sihat ker, ade dtg balai wat report x? menunggu keterangan dier plak..

pakwe jawe said...

anonymous di atas tuu..
allah kurniakan manusia dengan akal fikiran utk lakukan yang baik dan jauhkan yang buruk..

so gune la akal tu elok2.. jangan nak tiru klau orang dah buat salah nak gak buat..

come on.. bende ni pun nak dipolitikkan.. pii rahhh.. da takde modal la tu.. salah polis cket pastu nak salahkan kerajaan.. entah2 polis tu penyokoNG parti mane pun kite tak tahu kan???

pakwe jawe said...

anonymous di atas.. betol gak kate ko tu.. penunggang yang eksiden tu ade buat laporan polis tak.. kereta yang calar tu.. patutnye bile kes ni dah mendapat publisiti, memang mesti ade orang yang report kereta kene langgar lari la.. itupun kalau betul2 la ade..

pakwe jawe said...

haa, aku ade teori untuk difikirkan bersame2.. same ade ape yang dilaporkan tu kisah benar atau niyang repot..

"Arwah terus memandu dalam keadaan tayar ditembak sehingga tiba-tiba beliau rebah ke atas ribanya. Kereta terus menyimpang ke kiri dan terbatas melanggar tembok sebuah rumah."

aku fikir berdasarkan quote di atas..

1. secara logiknya, boleh ke anda letak kepala anda di riba penumpang sebelah kalau anda memakai tali pinggang keselamatan? aku rase mcm tak sampai je.. lagi2 budak yang masih kecil, yang jika memakai tali pinggang amat mustahil utk jatuhkan kepala di riba orang sebelah..

jadi pendapat aku, si arwah tidak memakai tali pinggang.. setuju???

2. jika tidak memakai tali pinggang, korang tak rase ke si arwah sepatutnye tercampak ke luar akibat impak kereta yang dipandu laju + langgar tembok rumah?? even kalau kita bawak kereta slow pn and then langgar sumting yang statik, mak aih impaknye pun da kuat, paling koman benjol kepale..

so kalau tak pakai, mesti da tercampak keluarkan? tol tak.. stuju??

haa, ini je la ape yang aku fikirkan.. ngahahha.. tak caye try la sendiri..

islam menuntuk kita utk mencari ilmu dunia dan akhirat..

Jawe ni pukimak sikit.. wakakakka said...

wakakaka woi jawe sial...ekau poie jo la jumpo polis..ekau cam tau banyak jo..ontah2 ekau pulis tu tak?? wakakaka

pakwe jawe said...

hahaha..

well, sekarang zaman manusia pandai2 yang celik2..

kalau nak buat keputusan kene fikir dulu gune akal fikiran yang allah kurniakan.. betol tak?

jangan kite main bantai menerima sesuatu tanpa memikirkan kesahihannya.. jikalau ianya suatu fitnah, maka kita akan turut subahat.. nauzubillah..

aku berfikir menggunakan akal dan otak, mengikut logik alam ketentuan ilahi.. cuba la fikirkan..

co co jawe rangers.. wakakakaa said...

aku setuju dengan jawe rangers.. wakakakakkakaa

polis baik yg menurut perintah(bos suruh jaga nama baik polis) said...

polis=pembunuh??......tu belum cerita pasal banduan yg mati kena belasah masa kat lokap....seram aku dgn undang-undang polis malaysia ni....sebijik mcm cerita hindustan....mmg aku tak salahkan kerajan sekarang tapi aku salahkan rakyat yg pilih kerajaan......bodoh!!sapa suruh pilih...nanti kena batang hidung sendiri...pastu salahkan polis....polis buat kerja je hoi.....kerajaan yg suruh...

Anonymous said...

salam smua..

rilek wey..
xleh tuduh2,,Allah Maha Melihat..siapa salah siapa x salah,tu sume konfem ade pegawai penyiasat khas tolong buktikan nti..biar la die wat kje,jujur x jujur,tu hal die ngn Tuhan..kalo kte kutuk2 kt sni pon,malaikat di bahu kiri sibuk mencatat,susah juge..

jd harap bersabar..takziah fmly arwah..AlFatihah buat arwah..God Bless u dear.

walahualam...

detective thai said...

aku bukan jawe rangers la.. jawa si detective conan.. cool kot? hahahaa..

weh, aku rase pandai je pilih kerajaan? spm aku perfect score.. hahahahhaha.. [gurau je bukan nak riak]

wei bukak la mate.. ape yang kerajaan PR dah capai? bak sket pencapaian korang?? bagi 10 pun cukuplah.. yang mengagumkan la..

setakat buat air jampi tok guru ke tu takyah la..

guna otak sikit said...

mr.JAWA:rilek la.....sebab bila pikir guna akal dan input dari pelbagai sumber la.....aku rasa polis ni salah....mmg takde solid proof tapi berdasarkan kes-kes yg lepas mmg polis ni selalu salah guna kuasa.......kalo tak caya ..cuba ko langgar mana-mana trafik light masa nampak polis .....ko cuba hulur rm 100 masa dia nak saman....9/10 polis akan ambiknya....1/10 je yg masih amanah......pastu ko rakam muka polis tu pakai HP...upload dalam you tube....besoknya ko la pulak masuk lokap....hahaha....itu la realiti undang-undang negara kita...sebab tu la ranking rasuah negara kita bagus sgt.....nak buat camana jerung boleh rasuah,,,ikan bilis pun nak rasuah jugak

jawe rangers said...

okey. aku cabar ko. ko punye idea, ko buat.. lai2.. tunjuk video.. baru aku percaye ko punye statistik..

ade beran?

jawe rangers said...

stakat mcm tin kosong takyah la. ketok bunyi kuat dalam kosong. mcm janji2 manis tapi ape yang rakyat dapat.

detective conan..wakakakkaa said...

detective tahi....ekau score berapa gol spm?? wakakakkakaa

aku score 7-0 lawan stoke city.. wakakakakkaa

detective tahi ko panggil aku? said...

aku 11-0 je.. hahahaha.. [tak riak orang tanye aku jawab]

guna otak sikit said...

mr.jawa:rakaman tu aku boleh buat...tapi nak upload tak berani la.....aku ada anak bini mau kasi makan ...tak mau kena tangkap akta ISA...cuma nak bagi tau....kalau speed trap yg kena tahan...aku tak pernah kena saman sebab kasik rasuah...tapi saman ekor tak boleh buat apa...still kena bayar...tu pun dapat diskaun hebat ....saman 900 boleh jadi 300....tapi bila dapat resit aku tengok rm 50 je...250 lagi pegi mana ye???polis boleh rasuah aku pun nak rasuah jugak.....hahaha...cant fight them we join them

jawe rangers said...

bijak ko ni. takpe. aku xnk subahat. yg masuk neraka dorang. klo ko nak masuk neraka pun join la. hehehehe.

relax. mahkamah malaysia lepas mahkamah allah baik punye tapis.. ;)

Anonymous said...

apa apa pun budak tu dah dpt title syahid dunia.yang buat cerita penjenayah tu baik saman je akhbar tu.padan muka suka suka dia je nak tudoh orang penjenayah.yang tembak budak tu tunggulah masa dan ketika dia pun akan mati kalau sengaja tembak.al fatihah buat adik aminulrasyid.

Anonymous said...

Assalamaualaikum..

pendapat sy lah... mmg sy katakan polis itu bersalah..

kita ada undang2 ...polis menyatakan dia menembak kerana pertahankan diri.
*isu nie x logic dr akal..

pertahankan dari apa? pertahankan diri dari kereta reverse? apakah polis itu tunggul kayu? hanya duk disitu n tak bergerak. kalau tgk gambaran yg diberi kereta tu dah terbabas..dan jgn lupa tire dia flat di tembak sebelum terbabas..

persoalan.. berapa laju kereta boleh reverse dgn tire flat?

takkan polis tu x sempat nak mengelak? lagikan yg rempuh roadblock dgn keadaan laju pon polis sempat mengelak. inikan dlm keadaan berhenti..

apa pun diharap berlaku keadilan di dalam hal ini..jangan jadi macam kes ibu tunggal itu.. ibu tunggal itu masih bernyawa... sempat menceritakan detik2 cemas ketika di tembak.

inikan pula yg dah mati..(al fatihah)

maaf ..sy bukan penyokong politik...tapi hanya pendapat shj..

bagaimana rakyat nak ikut undang2 yg di buat jika pihak berkuasa sendiri tidak mematuhi undang2 yg di buat.

* please refer prosedure undang2 negara...sebelum menembak suspec apa yg perlu di buat..

dont main Bang! Bang! Bang! jew..

salah tetap salah.. x perlu nak betulkan benang yg basah...

jgn jadi mcm ini org..
http://kai2en.blogspot.com/2010/04/polis-bunuh-budak-kaizen-nak-jawabkan.html

perhatikan soklan num 2 itu..

langsung x logic di akal.

Sahabat said...

Assalamualaikum...
Hmmm....panas nampaknya ruangan ni..
Al-Fatihah buat adik Aminulrasyid..
Kadang2,, kite just cakap even kite sndiri x brape tahu...
ikut undang2,, mmg salah memandu tanpa lesen.. Berdasarkan situasi yg saya sendiri kurang pasti betulnya,, seorg remaja yg dalam ketakutan spt yg didakwa kawannya mungkin akan b'tindak macam tu...lagi pn dye da arwah,, so x perlu la kite judge dye lg ea...
soal polis tu lak,, tanggungjawab dye jga keamanan kan... jadi,, law dye menyalahi tanggungjwb dye,,dye b'salah pada undang2 negara & undang2 Allah.. so,, kite tunggu dulu hasil siasatan..law perbicaraan negara t'silap,, kita yakin kan dengan perbicaraan Allah nanti.
Yup,, soal politik...kita boleh sokong apa yg kita rasa betul... tapi...,, kita kne hati2 dgn apa yg kita ckp.. knapa kita mesti bertekak,, maki hamun semua. walaupun berbeza parti,, berbeza pendapat... kita masih org Islam kan...setiap org Islam tu kan bersaudara...

~Ya Allah...putuskanlah apa yg terbaik...sesungguhnya Engkau lebih mengetahui..! Dan..satukanlah hati-hati kami didalam keredhaanmu...amin...

polis adalah hak kerajaan yang berpolitik said...

Walaupun budak tu salah memandu tanpa lesen, arwah tak sepatutnya menerima hukum dengan cara begini.

Hanya dengan MENGESYAKI dia seorang pejenayah dan BELUM PASTI samada dia benar-benar seorang penjenayah dengan menembak kearah kepala adalah satu kesilapan yang amat BESAR dan mungkin boleh dikategorikan KESALAHAN YANG AMAT BESAR.

Sesiapa pun yang melakukan kesalahan akan pasti berada didalam tidak keruan hatta samseng atau penjenayah sekalipun secara otomatik akan mengelabah tambahan pula budak yang baru berumur 15 tahun.

Tidak kira samada ianya penjenayah atau pun tidak sepatutnya mangsa tidak boleh ditembak dari arah belakang kerana POLIS belum dapat pasti identiti pesalah KECUALI dia memberi serang balas dengan bersenjata.

Perkara ini sudah pasti akan dapat banyak spekulasi atau perbalahan tentang cubaan dipolitikan isu ini bukan lagi jadi satu perkara yang asing kerana isu ini sememangnya memerlukan campur tangan ahli politik supaya keluarga mangsa mendapat pembelaan yang setimpal dan yang PALING UTAMA SEKALI PERKARA SEPERTI INI TIDAK BERULANG LAGI. Itulah yang paling utama.

Jadi tidak salah isu ini dipolitikan kerana tanpa campur tangan ahli politik berkemungkinan besar kecuaian seperti ini pasti akan berlaku lagi.

Anonymous said...

Aku memang masih pelajar, tapi aku rasa sewajarnya perkara ini dilibatkan dengan politik. Sebab apa - politik mempengaruhi kehidupan dalam setiap aspek. Contohnya;

- kalau silibus hampeh, maka pelajar hampeh
- kalau ekonomi merudum, maka rakyat pun melarat
- kalau sistem kesihatan sangkut, maka pesakit terseksa
- kalau sistem keselamatan meragukan, maka tiada kemananan

dan siapa yang kawal semua sistem ni kalau bukan pemimpin? jumudnya korang yang beranggapan isu ni tak patut dipolitikkan. pada aku, ini adalah simptom kepada penyakit kerajaan sekarang.

wey, dekat negara lain pemimpin dia sibuk nak perbaiki sistem2 ni. siap takut lagi kalau2 rakyat tak puas hati. pemimpin kita apa cerita? layan rakyat macam layan binatang.

kalaupun penjenayah yang ditembak, aku masih rasa tak adil untuk penjenayah tu (melainkan penjenayah tu membahayakan polis tersebut). dan lagipun penjenayah masih boleh bertaubat. ini tak tahu sebab musabab budak tu lari dah tembak, kronik masalah polis ni.

dan sewajarnya perlu pelihara anak baik2, tapi kalau ikutkan laporan tu, bukan ke dia keluar untuk menemui kawannya yang mempunyai masalah? aku tak nafikan tak boleh langgar hukum dunia tapi janganlah sampai menhina keluarga arwah.

dan kepada orang yang tak sokong mana politik - aku rasa kesian untuk korang. simpati betul aku pada korang. aku nasihatkan korang, daripada tak sokong mana2, baik korang carik maklumat betul2 tentang parti2 politik yang ada dekat msia ni. kalau korang rasa parti tu betul tapi ahli dia rosak, maka korang tak wajar tak sertai. kalau korang rasa parti tu salah, maka jangan join dan tolong jatuhkan parti tu. kalau korang rasa parti tu betul tapi tak cukup bagus, maka masuklah dan buatlah usaha untuk baguskan parti tu. lebih baik daripada korang duduk diam harapkan perubahan.

Anonymous said...

aku pelajar wey, sebab tu tak boleh terlibat politik. HAHAHAHAHHAHAA karut.

kelab umno boleh lah aku join HHAHAHAHAHAHA

hari tu dekat uni aku ada pemimpin ni buat pertemuan dengan pelajar2 uni. dia cakap apa tau;

"siapa yang tak celik politik, sila angkat tangan!"

kalau tak celik politik, malu la wey.

aku rasa kalau dia dengar AUKU dia boleh mati terkejut HAHAHAHAHAH negara aku...

chong said...

aku tak setuju kalau pihak polis dikaitkan terus dengan kerajaan.

misalnya, kalau polis terima rasuah, kata kerajaan amal rasuah directly. kalau polis tembak orang tak bersalah, korang kata kerajaan yang salah.

come on. berfikir secara matang dan luar minda. polis tu manusia, adakala emosi mereka tidak stabil, mungkin dirasuk setan atau macam2 boleh berlaku. so kena la fikir dulu. lainlah kalau polis ni robot, yang mungkin di set oleh kerajaan utk buat salah.

betul kata commentator, ahli politik di luar bergaduh sebab nak majukan negara. tapi ahli politik kita bergaduh perkara yang dah berlaku. kan? perkara-perkara yang tak membawa kepada kemajuan. debat petroleum la itu la ini la. apa kata debat macam mana nak majukan ekonomi negeri. macam mana nak tingkatkan taraf hidup rakyat?

setahu aku kerajaan sekarang yang banyak buat kerja. parti pembangkang membangkang perkara yang entah pape. yang tak membangun langsung.

ok. OOT. tapi kesimpulannya, fikir, fikir dan fikir. korang nak maju atau mundur? atau kuasa semata2?

Anonymous said...

Aku tak setuju kalau asal polis jumpa keta laju kul 2 pagi kena syak penjenayah. Kenapa:

Sebab dah krjaan Malaysia benarkan kedai mamak, 7-Eleven, Mc D, KFC dll bukak 24 jam. Aku pun selalu keluar kul tiga empat pagi gi makan coz lapar bila study malam. Lagi satu, kalau kul 2-3 pagi, polis suruh berhenti, aku pun tak berani nak berhenti coz sekarang ni banyak polis palsu (penjenayah yang menyamar). Kalau aku jadi budak tu, aku drive jer terus gi balai daripada berhenti (huh, kalau cam tu sure kena tembak gak ler..). Aku pun tengah konpius & takut. Bagi aku, kalau kat kampung tu logik gak ler nak kata penjenayah, tapi kalau kat shah alam, bandar besar yang ada Universiti, aku rasa kul 2 pagi tu normal jer... mcm kul 11 malam.

polis adalah hak kerajaan yang berpolitik said...

Kalau polis bukan sebahagian dari cabang kerajaan dimana letaknya jabatan ini. Swasta, NGO atau sukarela?

Ini bukan soal matang atau tidak, jika dirasuk atau mental stress apakah patut kita letakan masaalah kita itu pada orang lain dengan cara menembaknya dari belakang tanpa dapat mempastikan samada dia itu penjenayah atau tidak?

Adakah dengan kejadian ini kerajaan benar-benar buat kerja lebih? Apakah SOP polis cukup dikemaskinikan hingga boleh terjadi perkara ini?

Jika tanpa wakil mana-mana ahli politik membantu adakah keluarga mangsa akan dapat pembelaan yang betul sedangkan dari saban hari banyak kes salahlaku berprofile lepas begitu sahaja.

Chong...jangan disebabkan dapat imbuhan yang tak seberapa pahala kita sanggup digadaikan dengan dosa.

Anonymous said...

kenapa aku kaitkan polis dengan kerajaan?

- bila gaji rendah, ada kemungkinan untuk terima rasuah
- kerajaan tak pastikan polis ni amanah dan telus. takde sistem tapisan. siapa2 nak boleh jadi polis, boleh jadi askar. masa zaman sultan muhammad al fateh dulu, askar dia terdiri daripada golongan yang bangun tahajud. sekarang ni, paling kurang pun mungkin didiklah polis untuk jadi berakhlak. memang tak semua polis keji, tapi secara pukul rata, aku pun susah nak percaya polis dowh. polis dekat uk lindung orang yang buat demonstrasi 'jalanan'. polis dekat msia bantai orang yang berdemonstrasi.

mungkin ada banyak lagi sebab tapi ni yang aku terfikir.

kan aku dah kata, benda ni simptom kerajaan yang bebal handle sistem negara.

kenapa banyak kes buang bayi
antaranya sebab cd lucah dijual di mana2. siaran tv yang bukan2. majalah dan filem semuanya eksploit perempuan dan seks. suap dan lenakan masyarakat dengan akademi fantasia dan lain2 rancangan bodoh dan filem mual, mahunya rakyat kita tak kisah apa nak jadi dengan perjalanan politik negara sendiri. dan boleh bercita2 nak jadi penyanyi. asyik mengharapkan jatuh cinta dengan lelaki, sibuk nak beli baju apa, nak tiru gaya pelakon mana. ignorant! pergaulan lelaki perempuan tak dijaga.

kenapa banyak kes rompak/ragut - sebab ekonomi makin teruk. orang terdesak untuk mencuri.

kenapa sistem kesihatan lembap - kenapa sistem pendidikan rosak - semuanya di bawah pengaruh kerajaan. sebab tu aku pelik dengan orang yang cakap jangan libatkan benda2 ni dengan politik. tak tahulah aku antara naif atau jahil.

kenapa pas debat pasal petroleum, sebab tanpa dana macam mana dia nak baiki negeri. dah hak dia, memanglah dia mintak - ini bukan isu bukan2.

chong, atau siapa2 yang tak tahu apa yang pas/pkr buat, buatlah bacaan ok. nanti kalau aku yang cakap korang tak nak percaya kan. dan jangan baca berita sebelah pihak je.

pelik aku dowh dengan orang yang boleh percaya berita dekat tv2 malaysia. pelik aku bila orang masih sokong umno. tolong, aku stress memikirkannya.

eh, lagipon aku pelajar. mana boleh terlibat dalam politik. HAHAHAHAHAHA kelakar wey negara aku

Rose said...

Keh3..Mmg klaka gler pn negara kite ni owg atas..Tu la gayanye bla dh tlampau lame memerintah.Abeh sume dh jd tunggang langgang.Rasuah pn skg dh jd pkara halal..Keh3

Anonymous said...

Aku Isytihar Perang Lawan POLIS yang macam HARAM JADAH ni...BABI betul...berasa bagus sangat ke woiii...bodoh...haram jadah...kalau dah tersalah tembak tu takpe lagi...yang nak buat undercover tu apsal???ni yang aku macam nak sepak je POLIS APCO ni...BABI punya POLIS...

James said...

wei ko cakap ko tu macam bagus sangat? buatlah kerajaan sendiri.. bahahahaha..

takpun aku sarankan PAS/PKR/DAP aka PR bina atau bangunkan sistem baru yang LEBIH BAIK. kalau korang tunjukkan korang ni lagi bagus daripada BN, aku yakin ramai yang follow korang. tapi aku tengok NOTHING.

korang cakap macam tin kosong, ketok bunyi lebih tapi dalam kosong.

come on, tunjuk, aku nak buat bacaan rambang, takut apa yang aku baca salah, so aku nak la korang ni rekemen kat aku bacaan2 tentang kebagusan PR ni serta BUKTI2. kalau aku puas hati, no wonder aku akan vote for PR soon. tapi BUKTI dulu laa.

*Rose, betul kate ko tu, bila dah lame sangat memerintah, tunggang langgang, tapi parti BN je yang lame memerintah, tapi PEMIMPIN bertukar2. Tun Mahathir, sape tak kenal? Tak macam PAS, yang dipimpin oleh Tuk Guru dari dulu, patut la aku tgk dah tunggang langgang.. bake kate rose la.. ha3

-opppps. aku pun pelajar, takleh politik. sengal la korang ni, leh jadi komik harian aku. hehe.

Anonymous said...

X payah bukti lah mangkok!! sendiri cari maklumat parti mana yg lebih demokrasi. Lps tu ko fikir ler sendiri. MANGKOK HAYUN!
Mana permata mana batu pon ko x kenal nak suruh org buktikan.

Anonymous said...

Isu ni dipolitikkan je.. Memang polis tu salah pasal budak tu dah mati tapi katakan budak tu memang bebetul bawak dadah dan tembak balik polis tu sampai mati. Mana pergi semua ahli PR.. habis2x dia ckp.. memang dah keje polis.. terima je la..

Sebagai ibu bapa sudah gagal menjalankan tanggungjawab. Anak memandu tanpa lesen. Kalau motor boleh la ckp dia curi2x ini kereta sure ada permision.

Dan mentality melanggar peraturan memang dah nyata nampak.. mungkin jenis nampak pengawas lari..cikgu disiplin lari.. dan ini pun nampak polis cabut lari.. patut berenti dan cita la hal sebenar.

Yang salah kat sini.
Polis pasal menembak orang dari belakang.

Ibu bapa yang bagi anak bawak kereta tanpa lesen.

Budak ni yang tak berenti bila buat salah.

cukup2!!! said...

astaghfirullah..kasian kat arwah...
sudah2 la tu..
sakit aty je bace..
ingat dapat tahu cite..tp sakit aty plak rase...
org yg byk berckp ni byk slh nye..
lagi byk slh..lg byk dose..lg byk dose....................nauzubillah...istighfar byk2...

Anonymous said...

korang yang komen kat sini sume haram jadah..korang tau tak...memamg sume haram jadah...menyalahkan org tanpa usul periksa...mengata arwah..korang memang haram jadah...sume same jek...

Anonymous said...

bende sebenarnya takleh salahkan politik.....kerajaan ke, PR ke...maybe dak tu ada salah, maybe polis ada salah...maybe dak tu btol, maybe polis btol...yg penting, budak tu dah pergi cara aman, mudah...cara kita pergi nanti belum tau macam mana...tah lagi teruk dr dia...mintak dijauhkan...**keydot**

john said...

siapa yang start mempolitikkan?
mereka juga. mereka yang mula, mereka yang tanggung.

john travoltan 20000 KW wakakakaka said...

salah ke benda ni dipolitikkan??

politik untuk menegakkan keadilan dan kebenaran... tak salah...kan??

wakakakakakkakaa

apo kono eh john?? wakakkaa

john jawe said...

hahaha. ok. politik atau perundangan? haaa. jwb2.

nak kene sokong BN atau PR baru kes ni adil? haa jawab2.

ke nak bawak pegi mahkamah syariah atau mahkamah tinggi atau mahkamah antarabangse? jawab2.

politik biar bertempat. ni semua nak terjah.

korang jangan jadi macam anjing la. tuan balik tulang ke longkang korang kejar masuk longkang. baling tulang ke jamban lari masuk dalam lobang jamban.

fikir tak?

Anonymous said...

ALFATIHAH utk arwah. muda lagi, sekejap je Tuhan tarik nyawa dia.

aku cume bagi opinion, arwah tu cume remaje biase. same macam sstengah orang jugak. kluar tgh malam. drive keter pulak. mcm mat rempit. kan?

ape dah jadi, dah la. sepatutnya pihak polis terang kan hal sebenar. sebab ni MALAYSIA. bukan nye negare omputih, boleh maen tembak2. polis byk sgt tgk cter csi, ncis kot?

kalau la tembakan tu tersasar ke kereta laen, kene driver kereta yg dekat2 ctu jugak, isk..mane keamanan nih? ni MALAYSIA kot. pistol tu digunakan bile polis btol2 rase terancam.

isk. kalau malaysia dah macam ni, kat mane lagi tempat yang selamat???

Anonymous said...

actually tindakan polis tu sgt betul...cuma x disangka budak yg bawak kete...polis tu da tembak tayar!!still dia lari...klu ko jadi polis...ko tau ke tu budak2???ko tau ke dia umo 15 tau??jauh da polis tu keja..mcm2 seksyen masuk...katakan la yg bawak tu mmg org jahat...klu polis xtembak...kata polis bodo plak sbb x geti tembak org jahat...so jg salah sebelah pihak je bro2 skalian...polis tu salah sbb yg mati budak..klu penjahat dia hero!!the point is..polis tu x tau yg budak kecik tu yg bawak kete!!

Anonymous said...

Salam

Aku dok baca komen org2 kat dlm ni psl kes arwah. Knp tak gunakan etika ukt komen pendapat org. Kita mgkn xsetuju dgn apa yg org suarakan tpkan ada etika utk semua tu. Aku yakin korang semua golongan terpelajar yg punya cukup ilmu dunia dan akhirat. Tp agak meneyedihkan baca cara korang koemn isu ni.

Balik pada isu arwah, dlm kes ni ada 3 pihak yang bersalah.

1. Parents : Knp dibiarkan anak bawah umur drive? Kan mcm2 risiko. Tp kita cuma manusia biasa yg bisa terkhilaf dlm membuat keputusan. Belajarlah dr kesilapan ini.

2. Polis : Polis xboleh melepaskan tembakan tepat kepada suspek selagi tiada tindakan yg boleh membahayakan nyawa polis tersebut. Wpun arwah drive laju dan lari dr polis tp tindakan arwah tak membahayakan nyawa polis tersebut kan? Di mana hak polis tersebut nk tembak tepat di kepala? Kalau pown ada parang dlm keter tuh (andaian dibuat berdasarkan laporan akhbar), ada suspek serang polis dgn parang tuh?

3. Parti Politik : Knp aku kaitkan politik gak dlm hal ni? MMg la sumer bnd berkait dgn politik (berdaarkan koemn salah seorang shbt kat sini) tp klau kita tgk bebetul, knp parti politik sibuk nak masuk campur dlm hal ni? Jwpnnya mudah. Untuk mendapat keyakinan rakyat bkn nk membela mangsa. Nak jadi jaguh di mata rakyat tp cuba tgk blk kawasan yg diaorg jd MP, bebetul terjaga ker? Klau nk jadi jaguh pown, jaga rumah sendiri dulu. Br boleh jd penegak keadilan utk org lain plak.

Maaf kalau point yf diberi ni bt ada yg terasa. Aku tulis kat sii berdasarkan pemerhatian aku jerk. apapun, yang baik dtg dr Allah. Yang buruk dtg dr aku hamba Allah yg masih menimba ilmu nih.

Wassalam.

Anonymous said...

Assalamualaikum...

Bagi pendapat sy ianya hanyalah salah individu tersebut... bukan salah politik,mak bapak dia org, or simati. hanyalah salah si penembak.

ibu bapa
x ada ibu bapa yg ajor anak dia menuju kejahatan or buat sesuatu yg tak baik... walaupon keluar pagi... maybe anaknya menipu ibunya..dengan menyatakan hendak pergi kerumah kawan utk buat study groups or what ever.. so disini kita x boleh salahkan keluarga si mati...kerana simati sendiri barkawan.

si mati
memang menjadi kesalahan dari segi undang2 negara malaysia memandu tampa lesen... tapi jika anda berada di dalam situasi simati apa yg anda buat..sekiranya kereta anda ditembak...takkan anda berhenti org tembak anda..mesti lari...akibat tembakan pertama itu mengenai tayar... so kereta itu terbabas dan berhenti.
(mengikut dr keterangan saksi serta pengakuan polis sendiri..kereta itu terbabas dan berhenti)

polis(yg menembak)
setiap polis telah dilatih, menembak or sebagainya.. mmg selalu kita dgr tak semestinya apa yg di tembak itu mengenai sasaran.tetapi berbeza dalam kes ini.. kenapa polis perlu tembak dia? utk pertahankan diri? dari apa? dari kereta reverse?

kat sini dah nampak percanggahan...

macam mana dia sempat aim and shoot that boy? sedangkan polis tersebut masih sempat mengelak!macam mana dia boleh kata mempertahankan diri? lain lah sekiranya budak itu mengeluarkan senjata api dan mengacukan kearah polis itu...budak itu just reverse kereta dlm keadaan tayar yg pancit.
berapa laju kelajuan kereta yg reverse dlm keadaan pancit?

--------------------
bukan nak cari kesalahan sesapa..tetapi berharap polis itu menerima hukuman yg setimpal..

jgn rosakan nama baik polis diraja malaysia angkara seorg polis bertindak mengikut perasaan.

-------------------

kepercayaan rakyat diberikan sepenuhnya kepada CSI utk kes ini..
ingatlah...rakyat bukan bodoh sekarang... so lakukan tugas anda dgn sebaik mungkin..

--------------------

politik..
x ada kaitan langsung dengan politik dalam hal nie. ianya berkaitan dgn humanity.. x kira apa politik pon..ia x ada sangkut paut langsung.

sinopsis..
yg bersalah tetap bersalah.. diharap dihukum dgn hukuman yg setimpal dan sepadan dgn apa yg dilakukan.. semoga menjadi pengajaran buat yg lain...

Anonymous said...

itu bukan laporan palsu sbb...budak tu anak polis jugak....

Hamba Allah said...

subhanallah...byknye kata2 cacian n makian...
kata2 mlambangkn peribadi...so jgnlah memalukan rakyat malaysia dgn kata2 bgitu...prbncangan buatlah dgn berhikmah, cri pnyelesaian terbaek, bkn dgn mncari slh sape2...stiap kjadian ada hikmah dsebaliknya, bersangka baeklah dgn Tuhan...tlg ape yg termampu,bkn dgn hanya mlepaskn batuk dtgga shj...walk the talk..
hrap kte xberpecah belah hnya dsbbkn dr kes2 sbegini...
Al-Fatihah utk arwah dan takziah kpd kluarga arwah..
hanya Allah tahu ape yg trjadi dan Dia lah yg akn mbalas pbuatan mereka yg tlibat yg stimpal dgn amalannya...wallahu'alam...

Anonymous said...

BODDOO punya Pakatan, xda kerja nak kaitkan dengan politik. Pi la amik kisah pasai Kickdefella tu....

Anonymous said...

1. Al Fatihah buat arwah Aminurrasyid
2. ibu bapa perlu kawal anak2..Sebaik manepon anak2, kita takkn tawu ape kmngkinan yng boleh berlaku kpd mereka..mngkin naseb baik atau mngkn juga nasib buruk..jadi sebg ibu bapa sgtlah penting mngawal anak walaupun dia seorng yang baik.
3. dalam undang2 mmng diboehkan ke terus tembak kepala??dasyat giler larh undang2 malaysia..patut ditabik spring koot(cant help to b sarcastic)
4. Pihak polis tak boleh ke siasat btul2 dulu sblm buat kenyataan apape..jgn pakai belasah je..las2 keluarga org pulak terluka..kalau la bnda nih terjadi pada polis tuh..alangkah................
5. Pihak polis ni tak payah la nk blasah bdak..tangkap je bdak uh n bawak ke balai pastu story2 ar..knape polis malaysia nih samseng sgt??pelik koot

Anonymous said...

1. Al Fatihah buat arwah Aminurrasyid
2. ibu bapa perlu kawal anak2..Sebaik manepon anak2, kita takkn tawu ape kmngkinan yng boleh berlaku kpd mereka..mngkin naseb baik atau mngkn juga nasib buruk..jadi sebg ibu bapa sgtlah penting mngawal anak walaupun dia seorng yang baik.
3. dalam undang2 mmng diboehkan ke terus tembak kepala??dasyat giler larh undang2 malaysia..patut ditabik spring koot(cant help to b sarcastic)
4. Pihak polis tak boleh ke siasat btul2 dulu sblm buat kenyataan apape..jgn pakai belasah je..las2 keluarga org pulak terluka..kalau la bnda nih terjadi pada polis tuh..alangkah................
5. Pihak polis ni tak payah la nk blasah bdak..tangkap je bdak uh n bawak ke balai pastu story2 ar..knape polis malaysia nih samseng sgt??pelik koot

think a minute said...

Mungkin kita perlu belajar;
1. Sabar ~ sebab laporan penuh belum keluar.
2. Sangka baik ~ kita tak tahu apa yang sebnarnya berlaku.
3.Terbuka ~ kdg2 apa yg kita paham tu salah,..terimalah kenyataan.
4.Memahami ~ kita lansung tak faham apa yang terjadi kat polis yang menembak tu
5. Rasional ~ mungkin salahnya seorang polis tu saja,kenapa ada kaitan dgn KPN,UMNO dan APCO??

Anonymous said...

Permintaan dari ibu siarwah.
"Jangan politikan kematian arwah.....'
Diharap jangan lah ahli politik yang kegersangan MELANGGAR permintaan ibu arwah pula....

Wandy said...

Mana polis tu tahu yg dalam kereta tu budak 15 tahun atau penjenayah?
Polis cuma ikut prosedur aje. Setelah diarahkan berhenti tetapi masih degil tak nak berhenti, maka polis tembaklah. Kalau ikutkan rasional, budak 15 tahun tidak boleh memandu kereta kerana tiada lesen. Cuba anda semua bayangkan anda berada dalam situasi polis tu, pasti anda betindak seperti itu jugak. Kes ini tak perlu dipolitikkan. Apa pakatan haram dah ketandusan modal politik ?

kesian~ said...

apelah yg korg maki2 polis nh.

polis dah bnyk berjase, baru salah sikit dah pandang serong SEMUA polis.
bukan maksud aku dorg tak salah, tapi respek lah sikit, yg jage keamanan before this pon pihak polis kan.

lagipon try korg ade kat tempat polis tuu, tak ke menggelabah ade org nak reves langgar kau ?
meh sini aku reves, kau dok blakang aku, cube jangan gerak, stay setempat, bley kee ?
musti nak gerak jugakk kan.
tulah hukum alam, bile kite dalam bencane or dalam kesusahan sistem dalam badan kite akan react make akan mewujudkan satu refleksi mempertahankan diri

KEBETULAN.
time tu polis pegang pistol ke senapang ke hape tah yg dipegang tu,
lantas die tros tembak.
MUNGKIN TERtembak.
MUNGKIN MEMANG nak tembak
kite tak tau....

pasal arwah. (malas nak kait) sendiri ngat

kawan arwah (nampak sgat report bercanggah)

ahli keluarge arwah,
aku bukan ape, yee, kalau aku nye family kene camtu, aku akan mara,
TAPI,
cube pikir, kenape tak halang anak tuu kuar tgah malam. bukan sekali, dah bnyak kali, mash keck, tkde lesen.
bile dah camnh salahkan POLIS jee,
DIRI SENDIRI tak reti nak salahkan kee.
sedarlah weh, kalau hari tuu kau jage anak kau, tak denye hal berlaku
(tapi dalam ISLAM tak wujud word KALAU)
dah takdir.
nh satu petunjok.

bak kate pepatah,
tepuk dada tanye selere.

*maseng maseng sala, yg tak tau diam jee

aku pon cakap ikot pendapat jee.

thanks

Anonymous said...

Few things to ponder:
1)Kepada ibu mangsa, adakah anak yang baik keluar lewat malam tapi beritahu?

2)Kepada adik mangsa yang baik, adakah adik minta kebenaran untuk gunakan kereta?

3)Kenapa tergamak seorang ibu benarkan anak yang baru tingkatan 3 bawa kereta tanpa lesen?terbayangkah ibu mangsa yang mangsa boleh mati kemalangan kerana belum kompeten?terbayangkah ibu mangsa yang anak tersebut boleh terlanggar mati ramai org sebab belum kompeten?

4)Polis tidak sengaja tertembak kepala, dia tembak tayar, tapi tersasar...tu semua qada' dan qadar

5)Kalau saya menjadi mangsa, dikejar mat rempit@kaki pukul,sy akan stop kenderaan bila jumpa MPV polis,biar depa kene kejar kat polis,bukan saya yang lari dr polis sampai 6km,mmg seolah2 saya yang merempit...

6)Kalaulah saya tahu member sebelah xbersalah,saya xbersalah...saya da tahu member mati ditembak polis, saya akan menyerah diri,keluar angkat tangan...bukan melawan dan lari dari polis,memangla polis pukul sbb tu dah dia punyer law,penjenayah lari dr polis

Fikir2kanlah...hanya polis dan kawan mangsa yang tahu cerita sebenar...

P/s:bukan ke kalau anak bawak kereta tanpa lesen,ibubapa boleh disaman?xde org nak saman k ibubapa aminurasyid ni?bukan ape,ni pengajaran supaya xde kes anak2 bawak kereta tanpa lesen atas kebenaran ibubapa dah nanti...ibubapa kene bertanggungjawab sepenuhnya

Anonymous said...

satu jer yang menarik kat blog ni...polis dibenarkan tembak terus ke kepala penjenayah?adakah logik?tidak terbayangkah anda yang kenderaan tersebut sedang bergerak,laju,lari dari polis...dan polis yang dalam kereta peronda tu bukanlah special team yang bawak sniper boleh aim btl2 kat kepala...polis tu ialah polis peronda...kalau kt nak minum air dalam kereta sedang bergerak pun bley tertumpah,ni kan plak tgh mengejar(laju giler kot)...xkanla bley aim btl2 tepat...kalau btllah polis mmg hebat sampaikan aim kepala terus kene,xdela penjenayah kat malaysia ni...sume kene tembak mati...logik la sket kawan...xsengaja kot...yang mangsa lari dari polis tu yang patut dipersoalkan...takut dari polis?kalau xbersalah xperlu takut kat polis

Anonymous said...

tengok la dulu polis btol ka polis palsu.....jgn2 mnyamar sja...

safwanmuhamad said...
This comment has been removed by the author.
Green said...

hmmm... macam2 komen yg ada.. pada aku la, sapa salah, sapa btol hanya Allah S.W.T saja yg tau.. sebab byk sangat andaian n pendapat.

kalaulah yg polis tembak tepat 2 penjenayah besar, HERO la polis 2!!

tgk2 budak xda lesen.. huh! dah jd isu besar plak..

tgk balik kepada punca asal..
kalo xkluar rumah tgh2 malam dgn xberlesen, kalo jd apa2 sndiri tanggung lar..
kalo x mati kena tembak pun mana tau mati katak excident..ajal dtg xkan lerlewat walau sedetik..

sebaiknya pasrah n redha sajalah..

pk la said...

btl ape yg dikatakan mira tu.kt xblh salahkan polis 100%..jgn lupe pd parents arwah yg mbenarkan dgn senjage atau tanpe senjage tuk arwah memandu tanpe lesen.anak remaja tengah mbesar.kt patut alert dgn sifat suke mencuba mereka.simpan kunci kereta dgn selamat dan pasti kan anak2 dirumah pd waktu malam.kalo parents die alert dgn hal2 camni,insyaAllah hal ni xkan blaku.bl difikirkan,keberanian arwah ni mengalahkan org dewasa.sy sendiri akan segera memberhentikan kereta bl disuruh oleh polis.walaupun nnt mungkin ternyata polis yg bsalah kerana melepaskan tembakan secara melulu,sy amat berharap..parents die juga tidak terlepas dari hukuman.ini untuk peringatan pd parents laen supaye lebih teliti dlm mendidik anak2.lg 1..btl ke arwah x bsalah lansung???bw kete tanpa lesen,bw penumpang.kalo la ade budak bwh umo yg bw kete tanpe lesen,then terlanggar mati org laen,mst kt akan ckp..budak ni salah..bw kete tanpe lesen.pk2 kan la.kt anggap die x bsalah sbb die jd mangse,tp kalo org laen yg jd mangse???kt pasti akan pk dari sudut berbeza,dimana budak yg drive tanpe lesen tu yg bsalah.tp sudah pasti kesalahan sebegitu bkn tembak hukuman nyer cuma kt jgn nafikan kesalahn yg dilakukan arwah.buat polis,tindakan menembak melulu itu jelas juga salah.bnyk care yg blh dilakukan untuk tahan suspek

Anonymous said...

betul kata korang,polis xleh tembak sebarangan tapi mcm mana polis nk tau tu bukan penjenayah?dia xstop kenderaan...in fact bila dah tayar meletup kene tembak dan kete terbabas,still bley reverse (untuk lari dari polis???)gila ker ke budak ni, da kene tembak cukup2la...xreti nk berenti ke,kalau ak polis pun ak tembak jugak,mcm mana ak nk tau dia bukan penjahat da dia xmenyerah diri

Topeng Perak® Unmasked said...

Oi anon bodoh 9:51 PM... kau paham bahasa melayu ke tak..?

Kereta tu terbabas sebab budak yang bawak kereta tu dah mati kena tembak.

Kalau kau dah mati kau boleh reverse kereta ke..?

BUDUH MACAM UMNO...!!!

Anonymous said...

korng ni banyak mengarut je.....!!!!!xnmpak cri2 profesionalisme lg dlm dri rakyat malaysia~~~mengarut je lbih,,,,al-fatihah sekali,,,,!!!

Anonymous said...

lps d dunia blum tentu d akhirat..

al-fatihah

kak timah said...

Assalamualaikum dan alfatihah buat arwah adik Amirul.... buat keluarga mangsa.... takziah.
Bercerita tentang polis ni, saya ada satu kisah yang ingin dikongsikan bersama dan mungkin ada polis2 yang boleh memberikan alasan....
Al-kisah pada satu petang saya ternampak 2 org polis yg tidak berpakaian uniform (dikatakn bahawa dia adalah mata2) membelasah seorg budak di khalayak ramai. Budak tu disuruh sujud di kaki, kemudian menampar budak itu, membengkokkan tangan budak tu ke belakang. Diperhatikan bila budak tu cuba menjawab, polis tu menamparnya berkali2....
Persoalannya disini.... 1. kenapa perlu lakukan perbuatan itu di khalayak org..di tepi jalan lagi... 2. tak boleh ker bawak budak tu ke balai utk soal siasat? 3. Dah terbukti ker budak tu yang bersalah? Kalau beginilah caranyer... tak mustahil, semua yang mati dalam lokap tu adalah angkara polis, biar pun org itu tak cukup bukti utk dipersalahkan. Wahai polis2 diluar sana, bertindak secara rational dan gentleman..... jgn main ikut sedap hati jer nak membelasah dan menembak org... kalau belum tentu org itu adalah penjenayah besar...
Renung2kan bersama.....

poik... said...

RUMUSAN NYATA2 YANG BOLEH DIBUAT BERDASARKAN REALITI YANG BERLAKU :

1. Polis berkenaan tak cukup skill memandu kereta peronda...sebab!!! ngan budak bawah umur pn depa tak dapat nak hambat...tu pasal kuar pistol tu..malu beb polis peronda mcm ni..

2. Polis berkenaan tak tau menembak KALAU alasannya hanya nak tembak tayar...terkena pulak kepala si arwah...malu beb polis tak reti2 target menembak....jauh tu tersasar tayar dengan kepala arwah...TAPI kalau memang dia sasarkan kat kepala arwah, mmg dasyat la polis tu...sharp shooter tu..bangga Malaysia ada polis yg sharp shooter ni...tapi tindakan ko tu mmg kejam...

3. Polis bawak pistol..arwah bawak parang (tu pun kalau betul la..huhu)...mana maruah polis terbabit, pistol takut sama parang ka...kalau ye pun rasa terancam, apa salah ko tembak kaki ke, tangan dia ke...yg ko tembak kepala apakehal??? lain la kalo pistol lawan pistol...ada ka tembak kepala alasan sebab arwah tu ada parang...murahan punya alasan!!!

4. Polis berkenaan hanya buat keputusan ikut kata hati..sebab diorang bomoh moden..belum periksa, dh trus cop orang tu penjenayah...senang betul buat keputusan...buat ke terkena kat kete yg emergency nak bawak bini depa nak beranak ka, sakit ka, tak ke naya....abih kena cop penjenayah jugak...

5. Senang cerita, tak payah la tunggu kes ni abis siasat, cukup ikut common sense kita sebagai manusia berakal, polis yg terlibat dengan kes ni mmg semuanya BANGANG....

***Ade sesapa nak bangkang aku punya rumusan ni???? sila2kan lah komen aku...dengan rendah dirinya email kat aku sepul177@gmail.com...kalau ada yg pertikai, free2 aku bagi sumpahan katak pungkoq hang...confirm kena maki...

Anonymous said...

1. Patut tembakkan saja kepala kaki2 peliwat, kaki2 peminum Arak dan perosak bangsa lidah bercabang.. rosak otak2 rakyat malaysia sekarang oleh kerana mereka..

2. kalo kena pegi perbicaraan, jangan la nak lengah lengahkan. lain kali cuci dulu bahan bukti. jangan lepas dalam pastu lari pegi rumah org lain mintak tolong.

3. Sapa2 yang suka makan rasuah ni, harap bertaubat la sebelum terlambat. jangan sampai jadi darah daging seluruh keturunan.

4. Buat kerja biar teliti sikit. Bunuh org ni dosa besar tau..

5. Al fatihah untuk Aminul rasyi0d dan takziah untuk keluarga beliau.

Anonymous said...

poik,

aku tak nak pertikaikan fakta ko.. cuma aku nak pertikaikan ayat terakhir ni

" Ade sesapa nak bangkang aku punya rumusan ni???? sila2kan lah komen aku...dengan rendah dirinya email kat aku sepul177@gmail.com...kalau ada yg pertikai, free2 aku bagi sumpahan katak pungkoq hang...confirm kena maki..."

ayat awal hang macam suruh org challenge hang nye fakta, siap bagi email lagi tuh.. tapi ayat last hang macam tak suka kalo org challenge.. mana satu ni?? cakap dah tonggang terbalik ni..

hang kena ingat, tak semesti nya hang betul sgt. hang pun tak pernah jadi poliskan?? hang kerja apa???

Anonymous said...

Topeng Perak BODOH BANGANG!!!

ape bodoh sgt ko ni,tu baru repot polis,mcm la bley pecaye sgt,budak2 zaman skrg ni da pndi menipu la,tunggula polis siasat...ko ni jgn BODOH sgt boleh x?

bdk2 skolah skang ni bkn stakat mencuri,bdk tgktn 2 pun bley merogol dlm kelas...xke BANGANG...ko jgn pandai2 bukak blog la kalo stkt nk letak laporan polis mcm ni

Anonymous said...

"Jangan engkau mencerca mereka yang mati, lalu engkau menyakiti mereka yang hidup." (Riwayat al-Tirmizi).

Anonymous said...

"Jangan engkau mencerca mereka yang mati, lalu engkau menyakiti mereka yang hidup." (Riwayat al-Tirmizi).

Anonymous said...

akuu x nk ckp bynk... aku rase polis yg slah..sbb da adew 2 saksi stkt nie.. stu jiran kt tmn 2 yg nmpk kejadian 2..n stu lgi kwn mangsa sendirik.. so..sapew2 yg bijak pndai 2..pndai2lah korang pk.. ak cume nk ckp.. pade bdk joehan yg x abis2 ngn politik ko..akuu rase ko nie mmg x btoll kowtt..sebok ngn bdk pr.. owg x nk ckp psl politik la kt cnie.. yg c pakwe jawa 2.. aku x tau lak sejawa2 ko nie bangang jgk..sbuley2 nk mng kn polis.. ko nie polis kew?? emO gle akuu tgk ko kumen.. akuu rase ble bpk ko yg rabun bwk moto den potong kete polis..lps 2 polis tembak.. msty ko suke kn.. sbb mmg slah bpk ko pon..da tue2 rabun nk bwk kete.. lgpon..ko pon msty suke dpt harta bapak ko = moto kapcai.. so..aku adew cdngan.. ko ngn joehan..ptut dok tgh2 jln.. lps 2 ..polis yg tembak arwah 2..ptot bwk lori babi.. langgar korang 2 owg.. biar mampoSSS !!!!

Anonymous said...

ape kesudahan kes ni? aku takat baca or dengar satu pihak je susah gak nak pecaya..kalo baca report dia pon cam beterabur...kejap pas langar terus balik, then gerak balik dari kedai mamak, mana satu dulu ni...
kenapa kawan yg dia jpa kat kdai mamak x buat statemen?cara arwah drive kalo kita teliti cam dah bese je bawak kete..agak2 kalo kawan arwah ni kene tendang kepala n hentak dek polis ramai2 boleh lari lagi ke dengan cuma calar kaki n tangan? mkin polis nak tembak tayar, tapi dengan keadaan begerak tersasar kene kepala... kalo kejam sangat, masa budak tu lari boleh tembak pe...hem.. pening2...

kenatembakpolis said...

joehan tue bangang ek?kjp komen kate bkn org umno..tp aku bc dlm komen dye penuh kutuk bdk pr..bodoh ke ape..
kaki puta alam jgk....
hahahaha