"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, April 19, 2010

Dr Halili Bidas Diri Sendiri

Nota Editor: Saya dah diberitahu akan perkara ini mungkin berlaku. Dan akhirnya ia berlaku juga. Dr Halili adalah salah seorang yang Salehuddin Hashim berjaya beli sebelum Salehuddin tinggalkan PKR.

Kita lihat sendiri sebab musabab yang diberikan oleh Khalili juga sumbang. Misalnya, beliau kata:
Beliau mendakwa, ia memandang tidak ada apa pun yang telah dibuat oleh PKR untuk kesejahteraan pengundi Hulu Selangor dalam masa dua tahun parlimen ini dikuasai oleh PKR dan Pakatan Rakyat memerintah Selangor.

"Saya mengetahui dan faham bahawa allahyarham wakil rakyat sebelum ini, uzur tetapi menghairan saya kenapa PKR tidak berbuat sesuatu bagi membantu pejabat beliau untuk memberi khimdat kepada pengundi di Hulu Selangor," tambahnya.
Bukankah Halili adalah AJK PKR Hulu Selangor? Tugas untuk menghidupkan pejabat MP Hulu Selangor adalah sebahagian dari tugas beliau. Mengapa harus dipersalahkan parti?
Ini bererti Dr Khalili tiada sebab konkrit untuk meninggalkan PKR.

Melainkan kerana beliau berjaya dibeli oleh Selahuddin Hashim. Salehuddin yang kecewa kerana permohonan beliau untuk menjadi CEO Perangsang ditolak mentah mentah. Hasilnya, beliau sabotaj parti dengan membeli beberapa pemimpin “problem” untuk dibawa bersama beliau dalam mengkhianati parti dan perjuangan.

Bapak Salehuddin pun PAS pernah pecat, kenapalah Anwar Ibrahim ambik mamat ni jadi SU Agung saya pun tak paham.

Soalan saya pada Dr Khalili, walaupun beliau telah bertanding dua kali di Hulu Selangor, mengapa MAJORITI pengundi Hulu Selangor masih tidak mengenali beliau? Mengapa Zaid Ibrahim lebih popular dari Dr Halili Rahmat di Hulu Selangor, tempat kelahiran Dr Halili sendiri?

Sapa Halili nak tipu saya pun tak tau. Jelasnya, majoriti rakyat tidak akan tertipu dengan perancangan UMNO/Salehuddin Hashim ini, inshaalah.

Cuba tanya Salehuddin Hashim tu samada beliau minum arak ke tidak? Sekian.
Dr Halili keluar PKR masuk UMNO

Bendahari PKR Hulu Selangor, Dr Halili Rahmat hari ini mengumumkan keluar daripada PKR dan menyertai Umno.

Dr Halili Rahmat (kanan) merupakan seorang pakar bedah saraf dan rapat dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana pernah menjadi doktor peribadi ketua umum PKR itu.
Sebelum ini, beliau disebut-sebut antara yang disenaraikan untuk bertanding mewakili PKR dalam pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor.

Bagaimanapun, Anwar kemudiannya mengumumkan pemilihan penyelaras Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim untuk bertanding dalam pilihan raya kecil tersebut.

Anak kelahiran Ulu Yam, Dr Halili pernah dua kali bertanding dalam pilihan raya umum sebelum ini pada 1999 (Hulu Selangor) dan 2004 (DUN Batang Kali), tetapi tewas kedua-duanya.

Bercakap dalam sidang akhbar dengan ditemani bekas setiausaha agung PKR, Salehuddin Hashim, beliau berkata:

"Saya menyedari akan ada yang menuduh bahawa tindakan saya ini kerana kecewa tidak terpilih sebagai calon PKR bagi pilihan raya kecil parimen Hulu selangor kali ini.
"Saya tidak pernah meminta atau menawar diri untuk dipilih menjadi calon PKR dalam pilihan raya ekcil Hulu Selangor ini, dan saya juga tidak pernah mengatakan saya menerima pelawaan untuk menjadi calon, walaupun ada pemimpin PKR yang telah mencadangkan demikian."

Bercakap dalam satu sidang akhbar di Petaling Jaya hari ini, Dr Halili berkata, walaupun beliau pernah bertanding atas tiket PKR pada pilihanra amraya 1999 dan 2004, tetapi "bagi pilihan raya kecil kali ini, saya merasa berat kerana realiti di peringkat masyarakat bawahan kini sudah berubah."

"Saya juga membuat kenyataan ini pada hari ini semasa kehangatan kempen pilihan raya Hulu Selangor dengan tujuan tidak mahu nama saya digunakan oleh PKR untuk memancing undi seolah-olah pendirian saya terhadap PKR masih sama seperit di zaman Deklarasi Permatang Pauh." tambahnya.

Sebagai anak jati Hulu Selangor yang masih berkampung di Ulu Yan, Dr Halili berkata amat sukar baginya untuk mempertahankan kredibiliti PKR.

Beliau mendakwa, ia memandang tidak ada apa pun yang telah dibuat oleh PKR untuk kesejahteraan pengundi Hulu Selangor dalam masa dua tahun parlimen ini dikuasai oleh PKR dan Pakatan Rakyat memerintah Selangor.

"Saya mengetahui dan faham bahawa allahyarham wakil rakyat sebelum ini, uzur tetapi menghairan saya kenapa PKR tidak berbuat sesuatu bagi membantu pejabat beliau untuk memberi khimdat kepada pengundi di Hulu Selangor," tambahnya.

Sehubungan itu, Dr Halili berkata, terbukit yang PKR hanya sibuk merayu undi pada waktu pilihan raya sahaja tetapi mengabaikan amanah rakyat seperti yang dijanjikan masa kempen pilhanraya.

"Perkara sedemikian tidak ssepatutnya berlaku dan saya diberitahu oleh orang kampung saya bahawa mereka akan memastikan ia tidak akan berlaku lagi," tambahnya.

Sebab masuk Umno

Dr Halili juga mendakwa bahawa PKR hari ini dikuasai oleh kumpulan kecil pemimpinnya yang berfikiran sempit dan memajukan ideologi-ideologi berhaluan kiri yang tidak disenangi oleh orang Melayu khususnya dan rakyat Malaysia umumnya.

Sehubungan itu, beliau mendakwa bahawa sudah nyata lagi jelas, PKR bukan lagi sebuah wadah parti politik perjuangan "tetapi lebih condong kepada parti yang pentingkan kuasa, hingga tidak memperdulikan kesejahteraan rakyat walaupun diberi mandat untuk mentadbir di beberapa buah negeri."

Sebaliknya, kata beliau, pada masa yang sama, kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah bersungguh-sungguh dan ikhlas untuk membawa perubahan politik untuk Umno dan BN.

Ini, katanya, mendorong beliau terus membuat keputusan untuk menyertai Umno.

38 comments:

bolos501 said...

...inilah contoh pemimpin yg tiada maruah dan harga diri...boleh blah la...khalili!Kau tu kecewa sebenarnya sebab tidak terpilih untuk menjadi calon...

tuan komrad said...

keciwa dengan parti dah 2 tahun...

tapi baru sekarang nak kluar pendirian....aparaaaa...meroyan sungguh

sia2 je dapat title dr..tapi bengap susu...

title dr beli kat chow kit kot????

Anonymous said...

Ape perasaan org yg berjuang di dlm parti selama 11 tahun tetapi tidak diberi tempat untuk memimpin kawasan tempat lahirnya sendri..

Tetapi DSAI memilih jalan yg silap apb memilih calon yg bersama PKR baru setahun dan sgt asing di Hulu Selangor.

Keluarnya Dr. Halili hanya akan membawa padah kpd PR. Dr.Halili mempunyai ramai pengikut di Hulu Selangor. Mereka inilah yg akan MENGUNDI pd 25hb April nanti bukannya jentera2 PR luar yg dikerahkan untuk berkempen di HS.

Sy rase keputusan Dr.Halili hanya memburukkan keadaan di HS. PR tempang tanya penyokong PKR tempatan sendiri. Harus dimaklumkan penyokong tempatanlah yg akan MENGUNDI nanti.

Namun begitu, keptusan Dr.Halili utk menyertai UMNO juga memberi kelebihan kpd PR. Ini menunujukkn Dr.Halili seolah2 dibeli oleh UMNO sendiri...

joostspring said...

TU dia dah mai dah artikel dr tule babi pasal lompat parti ni...

berape juta TB umno beli dr halili ni...kakakakakakakaka

Anonymous said...

hahaha SALEHUDDIIN mesti ade tiap2 kali katak berjaye diternak, die ni penternak katak yang berjaye la , mat sembab takde isu sebenarnye sb tu la gune care2 mcm ni, malaysia dah takde duit boleh lend kat benda2 mcm ni kah kah kah . . . kah kah kah . . . kesian malaysiaku ramai marhaen yang bodoh lagi.

tuan komrad said...

umngok mana nak mengaku beli maaa..

"saya mana ada minum todi..saya cuma ada kilang todi jee"kata mr umngok..

mampuih nak mengaku juak2 yahudi ni...

tuan komrad said...

sallehudin bleh bukak ladang katak lpas nih...

bakal penternak jaya 2010 kelak...

caiyok..caiyok...

sallehuddin..bila nak belanja minum???

hahahahahahaha

Anak Lenggong said...

Hari ni Dr Halili..semalam pulak
Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Shah Alam, Nor'isham Manap dan bekas timbalannya, Muhammad Ali Mukhtar mengadakan sidang akhbar mengumumkan keputusan mereka untuk keluar dari PKR di Shah Alam. Turut menyertai Nor'isham dan Muhammad Ali ialah lima lagi anggota AMK termasuk dua ahli jawatankuasa cawangan masing-masing dari Shah Alam dan Padang Jawa.

Semalam juga 200 Ahli PKR Pulau Pinang akibat hilang kepercayaan dan keyakinan terhadap pucuk pimpinan tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR). Keputusan itu dibuat oleh ahli PKR cabang Bayan Baru, Sungai Dua dan Permatang Damar Laut di sini dengan diketuai Pengerusi Tetap PKR cabang Bayan Baru, Ismail Mohamad Ali yang telah 11 tahun berada dalam parti itu.

Menurut Ismail, tindakan itu dibuat bersama ahli PKR yang lain kerana muak dengan perangai dan tindakan pemimpin parti berkenaan yang bertindak mendiamkan diri apabila sesuatu isu berkaitan kepentingan orang Melayu dan negara dipersoalkan 'rakan' mereka.

''Sebagai orang yang telah 11 tahun berada dalam PKR, saya melihat berlaku banyak kepincangan dalam PKR dan pakatan pembangkang ketika ini terutama apabila seorang ahli Parlimen mempersoalkan Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan berkaitan hak keistimewaan orang Melayu.

''Begitu juga dengan satu kes mahkamah seorang pemimpin parti yang turut memanggil pihak luar campur tangan. Dia panggil Amerika Syarikat (AS), Australia dan Kanada. Ini amat tidak baik dan merupakan satu bentuk penjajahan baru bagi rakyat Malaysia.

'Namun sehingga ke hari ini tiada seorang pun pemimpin PKR sama ada negeri atau pusat bersuara mengenai hal ini. Mereka diam membisu. Perkara ini benar-benar menyedihkan saya dan rakan-rakan yang lain," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Turut mengikuti jejak langkahnya ialah Ahli Jawatankuasa PKR cabang yang sama, S. Dhinabalan.

joostspring said...

komrad..

itu hari sblm pilihanraya,cakap kl leh tawan selangor..sepantas kilat nak tutup kilang arak di selangor tu...sampai skrg habuk pun tarak...
kilang arak tu kat selangor ma...kl kerajaan selangor betul2 nak tutup xde masalahnya...NAK atau XNAK je...

dlm jamuan sempena prk hulu selangor baru2 ni yg dihadiri oleh pemimpin pkr,pas n dap pun ada arak yg dihidangkan dlm stu majlis...sblh2 meja lagi tu dgn org yg tak minum arak...

tak de gaya langsung PR nak tutup kilang arak di selangor..propaganda je lbh...

Anonymous said...

Sebelum sesiapa keterlaluan menghina Dr Halili diatas tindakan beliau keluar dari PKR, saya ada satu fakta mengenai beliau sbg seorang doktor pakar saraf, dan beliau sbg seorang manusia biasa.
Dr Halili adalah seorang doktor pakar saraf/neuro surgeon yg terulung dinegara ini. Beliau adalah orang Melayu pertama dinegara ini yg mempunyai kepakaran tersebut. Walaupun beliau bukan lagi berkhidmat dgn kerajaan namun sifat murni sbg seorang doktor yg bertanggung jawab utk menyelamatkan persakitnya amat terserlah dan ikhlas. Pengalaman saya dgn kes kakak saya pada January 2005 dimana kakak saya telah didiagnos mempunyai ketumbuhan benign ditulang belakang adalah satu contoh. Beliaulah yg telah membedah tulang belakang/spine dan mengeluarkan ketumbuhan tersebut. Oleh kerana kepakaran, kejujuran dan keikhlasan beliau pembedahan yg amat berisiko tinggi itu telah berjaya. Dlm masa 1 bulan kakak saya telah pulih dan boleh berjalan semula hingga ke hari ini. Apa yg memeranjatkan ialah kos pembedahan dan perubatan tersebut kurang dari RM20,000 berbanding dgn jenis penyakit dan risiko yg ditanggungi.
Bukan itu saja pada kali keduanya pada bulan March 2010 Dr Halili telah membantu keluarga saya dimana bapa saudara saya juga telah mendapat rawatan dari beliau. Pembedahan juga telah dilakukan dan kos keseluruhan hanyalah RM20,000 berbanding dgn kos yg dikenakan oleh Hospital Pantai iaitu sebanyak RM70,000.
Jadi jika ada yg menuduh Dr Halili telah dibeli dgn satu harga adalah tidak benar. Beliau tidak memerlukan wang ringgit utk kehidupannya kerana hasil keringat peluh beliau sbg seorang doktor pakar bedah/neoro surgeon sudah sangat mencukupi utk menyara keluarga beliau. Janganlah memfitnah dan menghina semata-mata kerana beliau telah sedar tentang kesilapannya utk terus bersama PKR. Setelah mengenali hati budi Dr Halili melalui dua pengalaman diatas, saya yakin tindakan beliau datang dari keikhlasan dan kejujuran beliau sendiri dan bukan didorongi oleh perasaan dendam kerana tidak dipilih sbg calon PKR utk PRK Hulu Selangor. Berpada-padalah memfitnah dan menghina seseorang yg tidak lagi sehaluan dgn kamu wahai ahli-ahli dan penyokong PKR.

=rata said...

Apsal la PKR dok kutuk2 bos2 depa dulu...Cuba la kaji balik apa pasal depa lari dr PKR...Takkan la dr pakar mcm ni gila duit lagi..Org mcm Muhsin? Org mcm Zul Nordin yg masa 1998/99 dulu pendokong kuat DSAI...Org mcm Ezam yg berpuluh kali dok dlm lokap demi DSAI..

Cuba pikir sejenak? Maybe pengaruh liberal & DAP yg dh kuat meresap?..DSAI dh jadi runner utk DAP..sampai ketua pembangkang pun DAP buat derk je..then siap org yg memula cerita pasal liwat dlm parliament (Karpal Singh) dh jadi defence council DSAI..

Anonymous said...

Comment TB vs Comment aku..

"sy telah diberitahu..."

- ape yg ko tau selain fitnah?

"Tugas untuk menghidupkan pejabat MP Hulu Selangor adalah sebahagian dari tugas beliau (dr halili)"

- kalu boss tak leh wat keje jgn salahkan org bawahan..salahkan org2 atasan2 tu, diorg dok leka kat atas asyik wat fitnah ke hulu ke hilir tu pesal? turun padang asik sibuk nak berceramah je..

"walaupun beliau telah bertanding dua kali di Hulu Selangor, mengapa MAJORITI pengundi Hulu Selangor masih tidak mengenali beliau?"

MAJORITY tu sape? NUAR dan firaun2 kecil nye ke?.adakah ZAID lebih dikenali di hulu selangor? anwar sahaje yg TAHU..boleh plak cakap yg si zaid ni takleh bawak kat kelantan sbb org kelantan too conservative..perghhh..nak bodoh2kan hulu selangor plak..

"Sapa Halili nak tipu saya pun tak tau..."

ko yg asyik kena kencing je ngan NUAR ko tak sedar..

"Cuba tanya Salehuddin Hashim tu samada beliau minum arak ke tidak"..

si TB ni tak dapat nak attack peribadi dr halili, dia attack salehuddin pulak..citer pasal sabotaj la, minum arak la..

anti-firaun..

tuan komrad said...

pr - propaganda nak tutup kilang arak

umngok - sudah beli kilang arak...

mana satu yang best??


hahahahahahahaha..hawau sungguh

Anonymous said...

Aku rasa Dr. Halili masuk UMCNOCOCO sbb dia nak apply jawatan kosong kat klinik 1 malaysia, mungkin malikul sembab dah janji ngan dia jawatan chief of klinik 1 malaysia ( cable besaq tu..)....

Untuk Anon April 19, 2010 2:56 PM, memang la dia caj murah, sebab masa tu dia dalam PAKATAN RAKYAT. Kalau dia dalam UMNOCOCO dah berkecai duit dalam poket pak hang..

Anonymous said...

Wow makin panas,

Makin hampir nak ngundi makin banyak cerita panas, makin ramai PKR yang keluar. Bagus kalau nak keluar tu keluar lah tak payah nak ditunggu-tunggu.

Tapi apsal nak Pilihanraya baru nak keluar? Mesti ada apa-apa nie? Nak glaomur lebih la nie kan, dapat la sket publisiti. Agak-agak masuk um-NGOK boleh dapat pangkat ke? Atau sekdar digunakan je, lepas pilihanraya nie depa sepak hang balik.

joehan said...

to tulang babi sengal
ni ayat kot:
"Melainkan kerana beliau berjaya dibeli oleh Selahuddin Hashim. Salehuddin yang kecewa kerana permohonan beliau untuk menjadi CEO Perangsang ditolak mentah mentah. Hasilnya, beliau sabotaj parti dengan membeli beberapa pemimpin “problem” untuk dibawa bersama beliau dalam mengkhianati parti dan perjuangan.

Bapak Salehuddin pun PAS pernah pecat, kenapalah Anwar Ibrahim ambik mamat ni jadi SU Agung saya pun tak paham."

apela ko ni..yg ceo peransang tu nuar al juburi suh jd..die kne ikut ckp bos..die kuar sbb xpuas ati khalid rountripping hutang talam n isu2 dlm pkr sendri.
nampak sgt ko bodo n bebal.nuar lantik salehudin jd su agung sbb salehudin tu dah 30thn kwn dgn nuar.biasala.kroni2 nuar sume dpt pangkat.pkr kn amalkn kronisme.ko xtau ke.bongok tul ko ni.
kesimpulannya kwn2 nuar sume dh tingglkn die.korng je terhegeh2 melalak pertahankn pkr ni.hahaaha.

pkr xabs2 dgn sindrom penafian.kalo org tu kuar pkr je korang kate die kne beli.ntah ape2.alasan basi.hahaha.parti sendri kucar kacir.ade hati nuar juburi nk tabdir malaysia.nnti abs sume rakyat lari sbb hdp ssh bwh nuar al juburi.pastu nuar ckp.rakyat tu dh dibeli oleh negara lain.hahahaah.
wahai pr.cr alasan yg xbasi la wei selain dr kne bli kalo kuar pkr tu.cube bg alasan cm pkr dh xbtul ke,xde harapan mng ke,pemimpin ade mslh moral ke,xreti tadbir parti ke.br la alasan baru.xpenh dgr lg stakat ni.hahaaha

undi zaid(pkr) = undi kwn2 zionis anwar,kaki judi n arak.
kesimpulannya jgn undi zaid si katak mabuk.hehehe.

Anonymous said...

Biarkan ahli PKR nak keluar parti... itu hak dia orang lah.

Berapa ramai lagi yang keluar itu pun dia orang punya pasallah.

Masaalahnya sekarang, walau pun ramai orang yang mengaku dirinya ahli politik hebat meninggalkan parti PKR atas alasan tidak percaya lagi pada pucuk pimpinan parti tapi malangnya parti itu sampai sekarang tidak kosong untuk dibubarkan. Kenapa..?

Setiap orang lama keluar parti ada saja orang baru masuk parti PKR... kenapa ? Apa yang hebatnya PKR dan apa pula hodohnya UMNO..?

PKR adalah parti pembangkang tetapi orang yang menjadi ahli nya tidak pernah takut parti mereka adalah parti pembangkang.

Tapi yang lucunya parti UMNO sebagai parti pemerintah paling takut jadi parti pembangkang kenapa..?

Bilik Berita TV3 satu per empat.. said...

Terkini dari Hulu Selangor:
Calon Bebas, Ahli perniagaan, V S Chandran telah menarik diri daripada bertanding dalam pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor.
Alasan dia menarik diri kerana ingin melantik adik angkatnya Sudara Joehan (Blogger pencacai) untuk menggantikan tempatnya menentang calon PKR, UMNOCOCO dan seorang lagi calon bebas. Menurut beliau adik angkatnya layak bertanding menggantikannya kerana kebolehan putarbelit faktanya ditahap memberangsangkan mengatasi presiden MIC iaitu Sammy Vellu Menurut beliau juga adik angkatnya mampu memberikan calon lawan hilang wang deposit. Percayaaaalaaaah..

Berita selanjutnya akan menyusul..
Tungguuuuuu....

Anonymous said...

anon 4.53pm

kalu yg masuk TU SAMPAH2 belaka tak kira la lebih ramai dari yg KUAR parti baek tak payah, buat bertambah SEMAK je..

YG KUAR2 tu suma kenalan RAPAT NUAR juburi, ko tu sape nak backing2 dia? kenalan GAY die ke?

ko ni..takde timbul isu takut ke tak jd pembangkang ..isunye, buat pe nak jd bodoh dgn menyertai pembangkang? dan org bodoh mmg brani mati punye beb..diorg minum kencing NUAR, diorg makin BERANI. so ape yg nak dijadikan PELIK..kau citer ape ni?

anti-firaun

joehan said...

hahaaha..tula aku dh ckp..bdk2 pr ni otak dieorg ade wayar syot skit..kwn2 nuar sume tinggalkn die..tp yg br nk knal dunia politik ni terhegeh2 backing nuar al juburi w/pon xtau ape2..g dgr ceramah skali trus percy..hahaha..otak cm badut..pastu pemimpin2 pkr kuar parti korang ckp dieorg kne bli..crla alasan lain wei..muak dh rakyat dgr..mlm ni korang tel bang nuar korang tu..kate tlg cr alasan lain..hahaha..korang bgla idea skit2...hahaha

undi pkr=undi kwn2 zionis nuar,undi kaki judi lumba kuda n katak mabuk.

Anonymous said...

undi umno undi pukimak

pi mampos pukimak umno

Anonymous said...

Semua yang meninggalkan PKR disaat ini memang semua anak haram jadah.Mereka ingat dengan keluarnya mereka dari PKR , rakyat boleh di perdaya. Memang anak-anak haram jadah ni pembelot pada rakyat. Orang yang membelot pada perjuangan memang orang munafiq, kalau dia seorang yang mengaku islam dia patut di hukum bunuh.

Anonymous said...

anon 7.02 pm ni aku rasa salah sorg yg baling batu pastu nyorok kat masjid ari penamaan calon tu kot?

extreme betul bunyiknya..

kau jgn jadi pengebom brani mati sudah la ye? walaupun nicky ajis kata ko mati syahid dgn berbuat gitu, tp janji syurga kerajaan langit la yg ko dapat..ayah pin tunggu2 pejuang2 cam ko nih..

Yg diperdaya (kene kencing) tu engko..tak sedar2 lagi ke?..pagi2 da togok kencing NUAR..aper rasenya, aritu mempelangkung ckp rase dia kaw2 pekat melekat, kalah barbican bak kata TB..si zaid tu da insaf taknak togok todi lagi..sbb kencing NUAR lagi superb! hahaha..

anti-firaun

p/s: PEMBELOT RAKYAT TU NUAR, termasuk la ko sekali..hahaa

Anonymous said...

kalau semua yang meninggalkan PKR disaat ini memang semua anak haram jadah...macamana pula yang meninggalkan Umno ikut nuar join keADILan dulu...BAPAK HARAM JADAH

Anonymous said...

'kalau dia seorang yang mengaku islam dia patut di hukum bunuh'

kahkahkahkah...lawak la lu

Anonymous said...

Sapa Halili nak tipu saya pun tak tau. Jelasnya, majoriti rakyat tidak akan tertipu dengan perancangan UMNO/Salehuddin Hashim ini, inshaalah.

inshaalah.??? lain macam je ejaannya

I help you, you help me wakakaka... said...

wakakak...melompat-lompat pencacai umno dengan isu Halilintah ni.

Korang ada otak kan? Kalau ada otak senang jeh nak baca agenda kuar parti waktu macam ni.

1. Uang sudah mari

2. Umno dah mengelabah

3. Kalau ini PRK kalah, PRU 13 umno boleh gali lobang kubur.

Bebawak sudah la tu nak kelentong orang.

Anonymous said...

berapa income dr halili agaknya...
dengan kepakarannya dah tak habis makan, so jual beli ngan duit tak jalan gitulah gamaknya..
Dia kecewa kot sebab tak jadi calon..
Dia nak jadi YB tak logik, wak pa masuk umno dah tahu rata-rata orang tak suka UMNO..baru masuk UMNO mana ruang utuk jadi YB..

Kesimpulannya :
1.PKR ada krisis dalaman yamg perlu ditangani sebelum PRU 13..

2. Jangan dok citer kat akar umbi yang PKR always steady..

3. Setiap ahli PKR kena buat baiiah cerai talak tiga jika keluar parti

4. Akhirnya PKR akan lemas sebelum PRU 13 jika tidak clearing.

5. HULU SELANGOR milik BN terimalah seadanya, tak perlu menyalak

6. Tunggu TGNA balik mekah bagi sentuhan di HULU SELANGOR
7. Kenapa ceramah PR tak seramai BN, BN bagi duit ke ?

8. PR jangan over spin di HS

9. UNTUK JAGA PAS jangan kempen di HS, zaib pernah melukakan setiap penyokong PAS semasa dalam UMNO

10. BN menang majoriti 7 ribu, percaya atau tidak..

11. TB tak payahlah tulis pasal zaid lagi atau PRK HS buat jadi lauk oleh bloggers UMNO je

12. kalu kalah di... apa nak kata
lagi

13. Ada chance nak menang di HS ke, jangan bawak tok guru.. nanti UMNO kata bawak ulamak pun kalah..

Anonymous said...

Apa kecoh-kecoh. Kuasa bukan ada pada calon. Kuasa di tangan rakyat. Kuasa boleh berubah-ubah. Tapi kalau dah bangsa haram jadah tu, haram jadah juga. Mereka ingat umno tu bagus ka? Umno banyak menipu melayu, sebab umno dan yahudi zionist memang haram jadah. Melayu memang bangsa pariah..tapi orang arab dah menyelamatkan mereka dari terus jadi bangsa haram jadah macam yahudi tapi tak sedar diri. Sokong umno sama juga sokong yahudi melayu memang bangsa pariah..

I help you, you help me wakakaka... said...

Adoii...bang. Sotepek kono kek muko pemuko yahudi malaysia nih..

Goram bonar dah sedaro kito ni...wakakaka

p/s: rakyat dah mula hidu tangan pemuko yahudi bau taik...wakakak

Anonymous said...

Kapal PKR dah nak karam dah!

Masa bernyawa ikan eloklah selamatkan diri.. Kalau dah karam nanti biarlah Nuar tenggelam dengan labu-labunya..

I help you, you help me wakakaka... said...

Wakakak...weii anon gilo..ko ingat kapal umno tu dorang yang buek sondiri ko? Kau tak sodar rakyat yang bagi pinjam jugak kapal tu.

Boleh pulak suruh orang lompat kapal lain...bosar bonar pengaruh dakyah ko nih?

Patut mat sombab suruh jilat jubor samy korang pun jilat sampai kapal sondiri bagi pinjam pon ko tak kona laie....wakakak

Anonymous said...

terkini: Calon Cap cangkul dah tarik diri.. barulah brutal, satu lawan satu...
BN menang dgan majoriti 3000 ke
14 000

I help you, you help me wakakaka... said...

Banyak eh monang? Ado campor dongan undi pos tak tuh...wakakakaka

Awang Dogol said...

Mujuq tak jadi calon PKR..Baguih jugak la dia lompat la ni....kalau dia jadi calon PKR dan lompat lepas menang....lagi kacau jadinya.

Nampaknya pemimpin PKR dah boleh baca kedudukan katak ni. Pemimpin PKR telah membuat keputusan yang betoi dgn melantik Datok Zahid jadi calon dlam PRK kali ni.

Syabas PKR.....

mat said...

Kah kah kah ...katak barua umno melompat lagi..merajuk tak di pilih jadi calon le tu dapat pulak HABUAN dari umno, lagipun mcm mana nak dipilih kalau asyik kalah je sebelum ni..memang dasar manusia tak de maruah..ingatkan dgn title DR tu hebat le kununnye, rupa-rupanye berhati PENGKHIANAT.. nasib baik tak dipilih sebab pimpinan tahu kalau menang nanti DR mangkuk ni akan melompat juga macam katak-katak barua umno yg dah melompat tu.. biar lah, pegi JAHANAM lah dgn mereka2 yg KHIANAT ni..

Anonymous said...

Kepada Anon yang ada sampai 13 point kat atas tu, aku nak tanya kalau BN kalah, berapa banyak point pulak yang kau nak letak..pembangkang kalah x kisah sebab dari dulu lagi kalah ni memang makanan pembangkang...lagi pun kelebihan BN ni dia ada satu lagi parti komponen yang dipanggil SPR...

I help you, you help me wakakaka... said...

Bro...kalau BN kalah dia kata rakyat tak berterima kasih. Kemudahan dah bagi tapi nak undi juga parti pengkhianat bangsa.

Point yang lain aku bagi pencacai umno tolong tambahkan.