"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, April 27, 2010

Tiada Dakwat Kekal di Jari Memenangkan UMNO di Hulu Selangor. SPR BIRO UMNO

Sekarang baru kita faham mengapa UMNO dan SPR menolak cadangan dakwat kekal di jari bagi proses mengundi. Kalau sistem dakwat kekal dilaksanakan, sudah tentu Barisan Nasional akan kalah dalam Pilihanraya Kecil Hulu Selangor baru-baru ini.

SPR pula adalah Biro UMNO, sudah tentu tidak akan melaksanakan sistem yang dilaksanakan oleh majoriti negara-negara jiran kita. Ini kerana sistem ini akan merugikan UMNO dan Barisan Nasional. Bayangkan kalau Indonesia yang mempunyai rakyat 240 juta orang boleh laksana sistem ini, mengapa Malaysia yang hanya 27 juta tidak mampu?( Rujuk gambar di atas)

Tiada alasan untuk Malaysia untuk tidak melaksanakan sistem ini sama sekali kecuali kerana mahu memenangkan UMNO dan Barisan Nasional.

Sistem dakwat kekal akan memastikan seorang pengundi hanya akan mengundi SEKALI sahaja. Ertinya ia akan membunuh segala usaha undi hantu, undi berganda dan undi beli dari pihak UMNO. Undi berganda ini menerangkan mengapa PKR kalah dalam Hulu Selangor dalam keadaan UNDI PKR TIDAK JATUH, malahan naik.

Kita semua sedar SPR adalah Biro UMNO. Waktu 3 ekor katak di Perak melompat, seharusnya SPR mengisytihar kerusi mereka kosong. Namun, SPR tidak berbuat demikian kerana SPR adalah Biro UMNO. Juga, apabila kerusi Kota Siputeh diisytihar kosong oleh Speaker, SPR pula bertindak lebih terror dari Speaker DUN Perak. Di Hulu Selangor, seramai 17000 pengundi telah DIPINDAHKAN tanpa pengetahuan setiap pengundi.

SPR kita bukan sahaja Biro UMNO tapi barua UMNO.Maka, setiap pergerakan mereka adalah untuk memenangkan UMNO dan Barisan Nasional.

TUGAS PAKATAN RAKYAT

Hidupkan balik agenda BERSIH mulai sekarang dan paksa SPR menerima sistem dakwat kekal di jari. Kalau terpaksa berdemonstrasi pun, kita berdemo lagi sehingga tuntutan kita diterima.

Anwar Ibrahim boleh membawa usul ini ke peringkat antarabangsa supaya dunia tahu bahawa Suruhanjaya Pilihanraya di Malaysia tidak lain dari pelacur kepada UMNO semata-mata.

Kalau UMNO benar-benar ikhlas mahukan perubahan sistem, maka sistem dakwat kekal WAJIB digunakan.

Hulu Selangor sebenarnya dimenangi oleh Pakatan Rakyat. Tapi, PR kalah pada penipuan UMNO dan BN dengan bantuan pelacur mereka bernama Suruhanjaya Pilihanraya (SPR)

Tulang Besi
Ink on Finger, Indonesia vs Malaysia, Manek Urai BN “victory”, SPR is an UMNO’s Beareau

Ever wonder why Indonesia with 200 million voters (that’s right 200 million) can implement the ink-on-finger, and Malaysia with just less than 15 million voters cannot? The picture shown above shows that there is no excuse for Malaysia not to implement the ink-on-finger.Hundreds of millions of Indonesians had their fingers inked when they voted in the Parlimentary and Presidential elections this year.

I checked with an acquaintance who voted in the election, and she told me the ink will take at least a month to completely disappear. If u wash the ink part everyday, it may take no less than a week.

And in Indonesia, the ink system works. There has been no report of people voting more than once or “phantom voters”.

Ink-on-Finger Should be BERSIH’s Next Agenda

BERSIH needs to be resurrected. And if only for this single agenda, then BERSIH existence would be totally justified.

Manek Urai’s result has shown us, among all, how devious votes serve the interest of Barisan Nasional. If Pakatan were to retain their ground, then the Malaysian electoral system must be guaranteed to be “fraud free”.

Repeated votings, postal votes and “phantom” voters are the lifelines of UMNO/BN. If Pakatan states wants to ensure the repeated success in their states, they will have to stop BN at their tracks. In other words, they will have to stop BN from benefiting from the usual Phantom Votes, Postal votes and repeated votes.

Phantom voters existence is beyond doubt. But, it kept coming back and nothing has been done to stop phantom voters. Therefore, Pakatan Rakyat will have to take a proactive and aggressive step to ensure that Phantom votes ceased to exists.

SPR is UMNO’s Prostitute

We all know how the SPR worked in favor of UMNO in the Perak coup-de-tat. And the dates of by elections have always favored UMNO. In Penanti, they delayed the calling of the date so as to give MACC a chance to prevent former Penang TKM from resigning.

In Manek Urai, they deliberately scheduled polling day on a working day. In Bukit Gantang they scheduled the polling day on a weekend because the BN believes that Malay younger voters will come back to vote and vote BN.

In short, the SPR is an UMNO’s prostitute. The question is, what do we do about it? BERSIH needs to be resurrected.

There must be constant expose’ of SPR and their evil deeds before the damage is beyond repair. UMNO is desperate and they will use everything to protect their illegal hegemony.

We must make sure that UMNO’s complicit with SPR be exposed to the public and let the public see SPR as what they are, an UMNO’s prostitute.

Tulang Besi

44 comments:

Anonymous said...

Yerla...rahman mcm2 ko nak kondem kalo kalah. Juborla ko..

Kalo SPR buat sistem dakwat jari pun percayerla PR tak akan puas hati jgk kalo da kalah. Contohnya katekan sistem ini diadakan, kemudian terdapat pilihanraya dan kawasan tersebut PR kalah pulak. Kemudian 2-3 ari slepas kekalahan si Rahman jubo akan menyalak plak,

'jentera BN telah menggunakan kekerasan dgn mendakwatkan ibu jari org2 asli ngn penduduk pendalaman supaye mereka tidak boleh mengundi'

'ade juga yg disogok jentera BN dgn wang supaya jari mereka telah didakwatkan agar mereka tidak bole mengundi lg'

Aku rase kalo sistem ini dibuat, pastu PR kalah, agak2nye inila alasan si rahman nanti. Pecayela selagi PR tu tak menang, selagi tula SPR tu adil..hakptui!!

Anonymous said...

ni la mentaliti anjing2 PR, ada jer nak salahkan org lain, sendiri nya silap takmo tengok.

Anonymous said...

kalau mengundi pakai cop jari amacam?

tak yah pangkah..nanti banyak undi rosak.. ahahaha

Anonymous said...

dgn sistem undi bukan guna dakwat jari ni la PR menang di 5 buah negeri..

dan beberapa lagi siri PRK sblm bagan pinang and hulu selangor..

aku rase pernah ade isu2 dan limitation guna dakwat jari ni, disebbkan ianya tak practikal, ia tidak boleh dilaksanakan, dah lame da citer ni..

yg PELIKNYA, time PR kalah je TIMBUL BALIK ISU NIH..bile time MENANG, ko guna la kaler crayon pon takpe, diorg kata "INILAH DEMOKRASI, BUKTI RAKYAT TOLAK BN"..haha..

Mase da berubah..PR telah diberikan peluang utk buktikan kebolehan pada PRU12, cukup2 la dgn 2 tahun penderitaan dibawah PR yg MABUK Kuase.. TIMES UP! BN AKAN KEMBALI!

korg masih ingat di MANEK URAI, calon PAS takde DEGREE mcm KAMAL menang dgn majority 65 undi shj? kalu BN/SPR boleh wat pengundi hantu setakat 65 undi tu senang2 yo nak arrange..but BN relax je, adat menang@ kalah..tp di hulu selangor ni pulak 1.7 ribu undi hantu..perghh..brapa bas Hantu nak kena bwk tuh..

anti-firaun

p/s: MCM BIASA PR AKAN MEROYAN BILA KALAH..

Anonymous said...

PKR dah kalah. Titik.

apa yang perlu dilakukan adalah melangkah ke depan dan mengatur strategi yang seterusnya.

Ini lah juga kelemahan dengan Anwar. Beliau sukar memandang ke depan, sebaliknya lebih suka memandang ke belakang. Memang lah senang sekiranya berlaku kekalahan seperti ini dan meletakkannya kepada pihak yang lain. Namun sampai bila?

Sekira nya attitude anwar beginilah spanjang masa, agak sukar juga untuk pkr maju ke hadapan.

agak memalukan juga apabila lim kit siang meletakkan kesalahan kepada pkr semata2 atas kekalahan yang berlaku. Nampak seperti ada perpecahan yang sangat ketara di dalam PR. Sepatutnya, kesalahan tersebut dipikul bersama, dan bukannya menyalahkan satu sama lain. Namun saya amat setuju apa yg dikatakan oleh lim kit siang- jentera kempen pkr lemah dan faktor zaid menyebabkan kekalahan tersebut.

matkambing said...

sememangnya spr ini tidak professional. buat kerja pun tak amanah. kerja senang sahaja, itu pun tak keruan. mereka ingat tidak akan dihisab apa yang mereka lakukan didunia ini. memang mentaliti umno-apco yang tak beriman.

tuan komrad said...

wah...makin kuat la plak hanjing2 yahudi ni menyalak...

syoh..syoh.....sure lapaq tak dapat tulang nih...heeeee..ape ke hangap sangat tuannya empunya...

karang aku baling ngan handle basikal baru tau

kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah...

bn akan kembali??? kembali dari mana?? alam kubur ke??

wakakakakakakakakakakaka....

biarkan umngok yahudi ni berbangga selama 7 hari 7 malam....

jangan lupa pesan kat jibon,sibu nanti,kasi majoriti tu besaq skit la...10-20 ribu baru ngam hoo..baru berbaloi ngan duit yang ditabur....

jibon dapat duit sebab dia cucuk atm kat buntut dia..senang2 je ratus ribu tiap2 hari kempen...

kakakakakakakakakakaka

teknologi terbaru..mesin atm celah buntut..jibon import dari israel..

wakakakakakakakakakak...

Anonymous said...

aku setuju ape yg lim kiat siang cakap tu..dah terbukti DAP berjaya menarik PENGUNDI2 CINA utk vote PR aritu, tinggal lagi PKR and PAS yg terumbang ambing..

BENAR ape yg si Kickdefella cakap pasal siape yg mendapat faedah daripada pendirian Zaid Ibrahim - UNDI CINA meningkat dan ini menunjukkan pendirian Liberal si zaid ni menguntungkan masyarakat kafir DAP in expense of ISlam..DAP juga suka Nicky Ajis kerana perkara yg SAMA..

http://kickdefella.wordpress.com/2010/04/21/oooh-aaah-zaid-ibrahim/

dan yg aku kata sblm2 ini, dalam PAKATAN, hanye satu je yg bertambah kuat, the only DAP - thanks to kuda tunggangannya, satu pakai salib (PKR) satu pakai kopiah (PAS)..Now bila DAP da KUAT dia point finger kat rakan2 dia bodoh dan lemah (padahal rakan2 dia ni la yg membuatkan dia bertambah kuat)..

anti-firaun

p/s: amcam PAS, masih tak reti2 lagi ke 'agenda tersembunyi' DAP nih? msg utk pencacai2 PR, "DAHLA BODOH, TAKLEH NAK DIAJOR"..korg sindiri ckp, ZAid tu 'at least da INSAF'..so korg bila lagi?

wakakaka agenda tosombunyi dalam spender saiful.. wakakaka said...

wakakakak agenda tosombunyi la plak.. wakakakakakakaka...agenda MCA tak nak sobut lak.. wakakakakakkaa

anjing2 pakatan bodo nk mampos said...

hahaha..matkambing..ko xske mandi kn..sbb tu bodo nk mampos..sm cm topeng berak n tulang babi...sibuk2 kate spr xtelus..bodoh..naik muak aku bc komen2 dr anjing2 kurap pakatan haram kt cni..haha..nape korang xckp spr xtelus time korang mng prk ek..padahal kalo korang kate spr xtelus...dieorg blh je bg bn mng tiap kali prk berlangsung...bodo nk mampos anjing2 pakatan haram ni..kalo PRU tu ssh skit kot spr nk tlg BN..tp time prk blh je dieorg tlg kalo korang kate spr xtelus..tp time prk aku tgk pakatan haram je yg mng..korang dh mng 7prk kn anjing2 kurap sume kn..nape korang xkate spr xtelus time tu..bodo btul..

kesimpulan yg blh aku buat..pakatan haram ni mmg hipokrit,berlagak baik n xreti nk muhasabah diri ats kesilapan diri sendri n sentiasa cube cr kesalahan org lain wlpon diri sendri bodo nk mampos..hahaha
lantak korang la wahai pakatan haram oii..dhla xdaftar2 lg pakatan haram ni jd halal..xpe..korang kekal la haram selamanya..mmg tu pon yg layak utk korang..

pakatan rakyat haram selamanya sbb penyokong bodo nk mampos.

Anonymous said...

PR ni mcm sibuk kata org lain busuk but diri sendiri berak tak basuh..wakakaa

tuan komrad said...

" pakatan menang prk kali ini disebabkan oleh pengundi hantu..jesteru kami menyeru kepada pengundi2 hantu,lain kali jangan menangkan kami...tak payah memangkah time hari undi..dinasihatkan agar hantu2 sekalian hanya muncul tgh2 malam dibawah pokok ketapang hujung kampung..wokey."nasihat pemimpin pakatan

mungkin ayat2 diatas yang ingin didengar oleh pencacai yahudi dari mulut pimpinan pakatan...

wakakakakakakakaka

gilo ke hape???....

gua nak pesan,kalo kat sibu nanti duit tak cukup,suruh yo jibon pijam duit kat bank of israel....100% dijamin lulus dalam tempoh 1 hari....

kakakakakakakakakakakak

pihak yahudi tak beli undi..yahudi cuma tolong yoo..lpas 15 tahun bayaran tertunggak....

wakakakakakakakakak..pencacai yahudi melopong yo kena tipu..lpas tu dapat cek tendang....sebab duit tak dapat kluar dari celah buntut jibon...

kakakakakakakakakakaka

sape yang bingai nak mampos sekarang nih???

wakakakakakakakaka

tuan komrad said...

agenda tersembunyi???

wakakakakakaka..ye la..mca maner ader agenda tersembunyi..

tu pasal video lakonan soi lek bleh lepas...

wakakakakakakakak...bintang realiti rancangan maner nih??sehati menyontot ke???

wakakakakakakaka

umngok je yang dok sembunyi2 takut orang lain tau....suruh mossad cover la wei...

kahkahkahkahkahkah

wakakaka anjiing barisan nasional dah start menyalak la woi.. wakakaka said...

wakakakka anjing BN dah menang lagi la kuat salak dia.. wakakaka

macam pasir salak.. wakakaka

merbok said...

syabas bro TB. Blog anda berjaya menarik perhatian geng barisan yahudi.. teruskan perjuangan, teruskan menulis. kalau byk feedback tu maknanya betul la laa tu.. puak-puak yahudi yg dok komen kat sini memang tak mau tukaq kera...jaan sebab senang nak buat maksiat kalau dibawah pentadbiran yahudi.. boleh senang minum arak.. senang berjudi.. boleh gadai maruah.. boleh buang bayi.. boleh pi disko... boleh dapat projek (makan atas angin) dan mcm-mcm. puak-puak ni tak mau dok bawah PR sebab nanti susah yg buat benda-benda maksiat.. yg syoknya laa semua tu melayu dan agama islam (dlm IC). komen-komen yahudi ni tak penting.. yg penting kita kena teruskan perjuangan menentang anasir yahudi yg dah bertapak di tanah melayu ni.. insyaAllah yg hak akan dapat ditegakkan.. ingat janji Allah s.w.t

storm62 said...

ka ka ka khinzir toyol bikin taik kat Felda, najis pulak yg pi kutip...ka ka ka.

itu memang kerja najis, kutip taik toyol....kita nanti dan lihat, najis akan hantar toyol pi selesaikan rm juta2 tu kat peneroka2 felda....ka ka ka.

malam 24hb janji kalo menang, esuk kasi duit, skrg dah bayar ke belum?...ka ka ka.

jangan2 cek CibaiMB tarak laku.

Anonymous said...

depa takut sebab nanti ramai yg akan kena potong tangan sebab mencuri hak rakyat...duit khairat masjid.duit surau tabung kuil...iyer la tu kira safe deposit box...macam kat kampung aku dulu...meeting agm pun jarang jarang dalam 10 ada la sekali....bila tengok dakwat merah tu depa tengok kaler teringat dosa depa....bawak la tobat bn oooi

poji,nanti aku sms hang no baru aku...no 0134331159 aku dah tak pakai...
bond permatang pauh

Anonymous said...

Yahudi UMNO makin bising sekarang ni. Tiba2 duit banyak kot sejak APCO jadi tulang belakang UMNO ni?

Anjing2 yahudi UMCO pun dah kenyang, dok menyalak kat blog2 PR ni.

merbok anak yahudi said...

dah kalah terimalah hakikat

waktu SPR nak guna dakwat dulu tu bukan bahlol2 PKR/PAS juga ker yg dok hentam sana sini..konon inilah taktik jahat BN utk terus berkuasa..

tak pahamlah aku dgn profsional PR yg bahlol2 nie

dan yg paling bodohnya anwar brahim kaki pungkoq la..korang bc apa mamat sekor ni kata dlm sinar harian...yg sebenar PKR la tak buat apa2 walau dah tahu 2008 menang dgn cuma 189 undi..bodoh piang mamat liwat nie.

Anak Lenggong said...

Bila kalah macam2 laa alasan nak dikasi..tapi bila menang tu kata pulak SPR bagus..polis bagus..tapi hairan pulak aku bila puak yang kata berjuang untuk islam dan konon nya meraka lah yang terlebih islam daripada orang lain tidak dapat menerima qada dan qadar yang telah ditetapkan oleh allah.

Meh nak ajar sikit kepada puak bangang ni " Setiap perkara dan perlakuan yang berlaku ditetapkan oleh allah ..kita ni cuma merancang sahaja"...tu laa bila dikutuk tau pulak bagi perbandingan zaman rasullah dengan sekarang..ikut sunnnah nabi konon..ade ke patut manusia seperti Zaid disamakan dengan khalifah umar..kah kah kah...bangang punya blogger...kalau nak duit upah lumayan pun berpada-pada laa membodek tu..lain kali orang suruh kesurau ataupun kemasjid tu untuk mendalami ilmu agama dari segi fekah dan tauhid..ni tak kat surau dan masjid pun dibuat ceramah politik maki hamun dan memfitnah orang yang tak sehaluan...

joehan said...

td aku bkk blog http://theunspinners.blogspot.com/..trjmpe fakta menarik...ni fakta die..tarikh penamaan calon 17hb..tarkh mengundi 25hb..majoriti bn mng 1725..dlm quran tgk surah ke17 ayt 25:
رَّبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا فِي نُفُوسِكُمْ إِن تَكُونُواْ صَالِحِينَ فَإِنَّهُ كَانَ لِلأَوَّابِينَ غَفُورًا (17:25)
Your Sustainer is fully aware of what is in your hearts. If you are righteous, [He will forgive you your errors]:for, behold, He is much-forgiving to those who turn unto Him again and again.

Allah tahu ape yg ade dlm hati2 kamu semua wahai manusia.so kepade nuar al juburi n penyokong2 pakatan.sudah2la menabur fitnah n menipu.da byk sgt fitnah yg korang reka demi kekuasaan.da byk sgt yg pas halalkn demi undi dan kekuasaan.da byk sgt perpecahan di kalangn umat islam hasil kerja tgn mastermind pkr anwar berahim n kwn2 munafik die mcm raja petra,tian chua,guan eng n rmai lg.smpai masjid pon org blh labelkn dgn parti politik.masjid pas n masjid umno.makmum pas n makmum umno.smpai satu msjd 2imam.di mana perpaduan ummah.saat ni yahudi2 tgh seronok meliht umat islam di neg majoriti islam yg mnjd cth utk neg2 islam lain sedang berpecah belah kerana permainan politik.
so kepada pr..ckup2 la menabur fitnah.muhasabahla diri ats ape yg berlaku.

Anak Lenggong said...

Dalam pilihanraya kecil hulu selangot yang paling best tengok adalah:

1. Penyokong PAS sanggup diperbodohkan oleh pemimpin PKR dan DAP..mereka sanggup jadi balaci..sedangkan penyokong DAP dan PKR cuma dok diam jee.

2. Pemimpin DAP..PAS dan PKR datang dengan berkereta mewah tidur dihotel besar tapi pacacai serta barua PAS hanya tidur didalam masjid..surau dan kereta..dengan sebungkus kropok lambang nik ajis..pacacai melayu PAS ni sanggup beruang tu..berjuang untuk islam laa konon..kah kah kah..tapi tak tau mereka diperbodohkan sahaja untuk kepentingan peribadi pemimpin.

3. Kocek setengah pemimpin PAS penuh dengan duit cash hasil kutipan derma daripada kutipan diceramah..pernah ke penyokong PAS mempersoalkan kemana pegi nya duit derma tu..mana penyatanya...melayu PAS cuma ditipu dan diperbodohkan dengan pemimpin menyatakan duit tu digunakan untuk kepentingan parti kah kah kah...

4. Yang paling best tu sewaktu malam pengumuman siapa menang..puak2 ni siap buat persediaan untuk menyambut kemenangan distadium mini kuala kubu baru tapi rupanya kalah..sebab tu nuar dah cabut awal2 lagi...tak nak tunjuk muka...yang best nya takde saorang pun pemimpin PAS yang ada kat atas pentas..cuma yang dok berlonggok kat atas padang tu melayu bangang penyokong PAS dan PKR yang masih lagi merelakan diri dipergunakan..kah kah kah...

Anonymous said...

terima la kekalahan tu dengan gentleman.

mcm bdak2 laaa....

tau la org tua seme dah keluar PR.....

tinggal bdak2 jeee....

baik2 wooo nuar suka kat bdak2....kang dijubonya kau baru tauu...haha

zek

Anonymous said...

budak2 PR ni memang bodoh sombong. rela dibodohkan oleh nuar jubo. nak tau nuar meliwat senang jee, ko gi saman org2 yg kununnya memfitnah brother anwar tu. cthnya norlaila, meor, hairani, dll. saman la mang 100juta seorg, naper korang tak mau saman??? takuttt??? takut pada kebenaran???

nuar al juburi harus bertaubat said...

ptg ahd aritu aku g taman tasik titiwangsa..jln2 dgn tunang aku..tetibe blakang kete aku ade geng2 mat rempit bwk bendera biru mata satu..bendera keadilan yg dh bungkus kt hs tu..haha..smbil jerit2..adela 5,6 biji moto..adela 2org yg angkut awek..geleng kepale aku tgk gelagat bdk2 yg xtau ape2 n skong keadilan ni..yg dieorg tau memberontak kepada kerajaan..biasala bdk2 remaja..suke memberontak..tp camtula agaknya majoriti penyokong pkr.yg xtau ape2 psl politik.tp main skong2 je sbb xske pd undang2 n kerajaan..
so kesimpulannye..otai2 n pengasas pkr dh pon tinggalkn pkr.tinggal yg mude2,mat2 rempit n yg xde ms depn je lg skong pkr ni.mcm korang sume.so korang bile nk tingglkn nuar al juburi.ape??syg kt nuar al juburi.hahahaa.pttla.masing2 suke kne liwat kt al juburi rupenyer.
sudah2la tu whai pr.

Anonymous said...

dah kalah, kalahla kan? yang menang tu, menang jugak. ape la nak merepek2 mcm ni.aku yg budak sekolah ni tak paham le org2 tua mcm korang ni. dah kalah pun nk ckp berdegar-degar lagi. anak2 kat rumah mcm mana la pemikiran agaknya.sib baik bapak aku tak mcm ni.

Aslina said...

moralnya;

Allah melihat apa anda lakukan

cth?

undi sekali?
undi berkali2?
buat2 undi rosak?
salah kira undi?

oleh itu sila la berlaku jujur dalam segala tindakan.

apape nanti kat akhirat bleh claim.

bende da lepas, lepas aa kan?

insafla wahai nuar al juburi said...

wahai PR..trimala kekalahan ni..yg korang bkn lg pilihan majoriti rakyat HS..muhasabah diri..bkn asyik duk cr slh org lain..bile la nk ubah prangai org2 nuar al juburi ni..time mp/adun kuar parti kate slh pilih calon,bn rasuah..time klh prk kate pengundi hantu..prangai xubah2..sm cam yahudi..xnk ngaku slh n silap diri sendri..korang pesan kt nuar..tinggalkn la kwn2 yahudi die tu..prangai pon da mcm yahudi aku tgk..suke perpecahan asalkn matlamat utk berkuase tercapai.

UMNO AL JUBURIT POPEGOMO said...

insaflah wahai kaum umno aljuburit.. wakakakkaka

suko bona sobut liwat2..liwat2..jubo2..

wakakakak suko sangat ko bontot tu di tusuk.. wakakaka??? ingek la dah ponah kalah kek Kole Terengganu woi.. wakakaka

haha..parti kencing rakyat suke meliwat said...

abis..dah pemimpin agung korang kaki liwat..xkn nk sebut liwat kt zaid brahim plak..die kn kaki kuda lumba n kaki arak..pkr kn parti nuar berahi..nuar berahi kn ske liwat..so kne la sebut liwat..lgpon tu yg org2 pkr suke..kn2..hahahah.

aku pun nampak najib main tetek altantuya.. wakakaka dalam mimpi said...

wakakakaka ado orang tu nampak saiful diliwat.. wakakaka tak nak lak jadi saksi saifull wakakakakkakaa

Awang Dogol said...

SPR tu macam PELACUR..???
ha..ha..ha..
Memang patutpun....

Aku tengok muka Pengerusinya tu macam nak kencing kat mukanya tu.
Jenis manusia BANGANG.

Anonymous said...

Dari komen2 penyokong PR nie kita da leh tau tahap pemikiran dia org nie..nie jenis bodoh takleh di ajar..

Anonymous said...

Dari komen2 penyokong PR nie kita da leh tau tahap pemikiran dia org nie..nie jenis bodoh takleh di ajar..

Tulang Besi said...

Kalau pakai dakwat di jari:

a. Semua PRK sebelum ini, PR akan menang dengan majoriti yang JAUHHH LEBIH TINGGI. Misalnya, Manek Urai, PAS akan menang dengan majoriti dalam ribuan

b. Bagan Pinang tetap BN akan menang sebab undi POS

c. Hulu Selangor, BN dan UMNO akan terlungkup kalau pakai dakwat di jari.

d. hakikatnya, UMNO bergantung hidup dgn undi hantu dan undi berganda. Sebab tu takut sistem dakwat di jari.


Terimalah hakikat, UMNO ikut perangai Yahudi suka menipu

Anonymous said...

anon 4.17pm,

Pencacai2 PR yg comment2 kat sini mmg BYKNYE YG BODOH TAKLEH DI AJAR..

so kalu tak boleh nak diajar buat ape kite nak sibuk2 comment2 kat sini? SBB, masih ade lagi penyokong2 PR yg baca comment2 kat sini (tp jarang skali posting comment) perlu diberitahu tentang KEBENARAN, kerana mereka2 ini telah seblm ini leka dibuai FITNAH2 PENCACAI2 TEGAR PR nih..kite perlu feed mereka2 ni dgn FAKTA bukan Fuckta, KEBENARAN bukan FITNAH, dan balik kepada AJARAN sebnar ISLAM bukan ISLAM PAS..

mereka2 ini akan buat perbandingan yg mane mereka rasa benar, berdasarkan comment2 balas kat sini..

anti-firaun

p/s: insyaALLAH akan terbuka la ati mereka2 ini..INILAH SUMBANGAN AKU KEPADA NEGARA TERCINTA MALAYSIA, JAUHKAN DIRI ANDA DARIPADA PELACUR AGAMA (PAS), PELIWAT BANGSA (PKR) DAN PENGKHIANAT NO 1 NEGARA (ANWAR ALjuburi)

wakaka firaun lagi bodoh..wakakaka said...

wakakaka firaun..ekau porasan tak yang komn ekau pun bodoh gak?>?? wakakakakakakak

bodh bodoh bodoh.. wakakakaka

pakatan rakyat haram selamanya said...

hahaha..btul kate anti-firaun..kiteorg msk blog ni sbb nk ajar korang2 yg still bengap nk mampos yg still skong nuar al juburi lg..wlpon kwn2 rapat n pengasas pkr dh tngglkn parti kelentong rakyat tu..tp korng ni selaku penjilat tegar nuar al juburi still skong die wlpon xpernah berborak n knal die dgn lbh rapat berbanding bekas kwn2 nuar al juburi..pelik aku dgn otak penyokong2 tegar pr ni...ape yg korang perjuangkn??
islam??mcm xjer..keadialn??anwar sndri pon diktator dlm PKR...ketelusan??hahaha..guan eng jd pengerusi panel tender kt png,bayaran dr porntrip xdidedakn,projek bersih dg klang amek syarikt tanpa tender,roundtriping hutang talam..byk lg la...
yg aku nmpk korang perjuangkn :-

1-perpecahan umat islam
2-perpecahan rakyat malaysia
3-kesamarataan antara agama n kaum
4-pengunaan kalimah Allah oleh kristian(esok ank2 korang kecik2 bc komik yg kate Allah ade anak..korang nk x??)sesungguhnya Allah itu Esa.
5.-menjadikn nuar al juburi pm
6-menafikan keadilan

aaahhh..byk lg aa..korang ni lg truk dr umno sbnrnya.manifesto dh abs tunaikn ke blom..hahaha..

wakaka anjing BN buat analisis wakkakaka haram haram.. wakakkaa said...

wakakak aku lak nampak korang pejuangkan keling..cina... wakakak..gereja.. wakaka kuil.. wakakakakkaa..rasuah...bontot najib untuk altantuya.. wakakaka rosmah katek.. wakakakakak..rasuah... wakakaka jawa... wakakakkaka rasuah lagi.. wakakka golf.. wakakakkaka...islam parpukari.,.. wakkaa perkasa...rogol.. wakakakaka

dan banyak lagi.. wakakakkaa

kayai said...

apela..... teori senang....
Plihanraya hulu selangor adalah pemangkin penerimaan rakyat terhadap 1malaysia..... klau kalah malu la PM..... so faham2 je le.... duit byk terbang..??? x per.... rakyat hulu selangor dpt.... bukan kroni.... bg aku same je.... BN bagus PR pun bagus.... x mau jd khir toyo PEMBANGKANG sifar.... last2 dia yg kene.... melayu beb.... diam2 habis tanah melayu hilang...

tuan komrad said...

ade mamat tu cakap,dia masuk sini sebab nak ajar budak pr ke jalan yang butul....

kahkahkahkahkahkahkahkahkah...

ini macam kes orang buta nak pimpin orang lain lintas highway plus kat bukit beruntung....

wakakakakakakkaakakakakka...

gilo he hape..ni makan suap banyak sangat,hati jadi kelabu asap,otak jadi bengap,mulut plak bau busuk....

wakakakakakakakakakakakak...

syoh..syoh..syoh..pegi jenguk2 mykemut korang tuh..kesian aku tgk takde orang....takpo pegi join papagomo tgh terbungkang mabuk todi san miguel sempena meraikan mr kamal kita...

wakakakakakakakakakakak....

"kita ada meyediakan tempat bertaubat di kuil of namrod,dalam bagunan pwtc"ujar tok siak kuil pada penyokong2 yahudi...

kakakakakak

Najib said...

Salam...

Saya seperti terpanggil nak post komen di laman ni. Isu yang dibangkitkan menarik perhatian saya iaitu berkenaan dengan dakwat kekal yang dikaitkan dengan kemenangan BN di Hulu Selangor.

Mungkin apa yang saudara Tulang Besi tulis di atas tu ada benarnya tapi mungkin juga ada kurang benarnya...

Namun pada pandangan saya apa kata kalau kita tidak mengambil pendekatan suka menyalahkan mana-mana pihak. Kalau saudara nak samakan dengan Indonesia keadaan antara kedua-dua negara ini ada perbezaannya.

Seperti yang saudara katakan jumlah penduduk Malaysia dan Indonesia juga berbeza, budaya kita dengan budaya Indonesia juga berbeza walaupun tidak jauh bezanya tetapi perbezaan itu tetap ada. Oleh sebab itu sudah semestinya ada perbezaan dengan pentadbiran di Malaysia dengan pentadbiran di Indonesia..

Pemimpin di mana-mana negara di dunia ini pun mempunyai cara mereka sendiri dalam menguruskan hal-hal pentadbiran dalam negara mereka. Tidak perlulah kita mahu membeza-bezakan dengan negara lain cukuplah sekadar kita melihat di dalam negara kita sendiri dan masing-masing cuba berfikir ke arah untuk memajukan lagi negara daripada menghancurkan negara..

Tak kira dakwat kekal atau tidak apa yang penting semua penduduk Malaysia harus sedar tanggungjawab masing-masing dan ianya mestilah dilaksanakan dengan seikhlas hati..

Marilah sama-sama kita mendoakan negara kita sentiasa berada dalam keadaan harmoni dan dijauhkan daripada malapetaka....

wakakak NAJIB BARAK dah mai.. wakakkaa said...

wakakaa najib bahlul..komen pakai BM..dekat blog pakai BI.. wakakaka umno pertahankan bahasa melayu isap burit den kato.. wakakkaa

Anonymous said...

takut kalah kat SIBU..NAA JEEB sibok bagi rasuah RM3 juta kat SR CINA RASA di HULU SELANGOR...konon tunaikan janji...

Pagi BUTA hari 25 April 2010 ..MUH YEE DEEN tabur DUIT kat me LAYU..di luar pagar SK RASA ..dan bagi DUIT kat SURAU berdekatan...itu BUKAN RASUAH..sebab HARI HARI muh yee deen bagi punya..tanyalah SPR..