"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, May 06, 2010

Kickdefella: Puak Makan Balak Kelantan Buat Apa?

Nota Editor: Dalam heboh-heboh kes Kickdefella dan RM4 juta ini, saya tertanya-tanya, apa yang puak-puak makan balak di Kelantan telah lakukan untuk mempertahankan Kelantan pada 2008?

Yang kita tahu, ada yang beli Honda Elyson dgn plet number PAS 17.Ada yang tambah bini lagi satu walaupun dah ada dua. Terus menerus mereka berusaha memburukkan Haji Annuar Bakhri dan terus menerus mereka mempertahankan Ariffahmi.

Tapi, yang kita nak tahu apa benda puak2 ni dah buat untuk mempertahankan Kelantan dari diambil UMNO pada 2008? Sekurang-kurangnya PAS Kelantan beruntung ada manusia nama Husam Musa yang berusaha mengumpul derma bagi mewujudkan usaha melemahkan UMNO dengan mempersoalkan kredibiliti Pak Lah sebelum 2008.

Hasilnya Kerajaan KElantan berjaya dipertahankan, alhamdulillah.

Malahan usaha ini juga menguntungkan PAS di Kedah dan beberapa negeri lagi. Cuma yang herannya, walaupun pada masa itu imej Pak Lah sudah lemah dan UMNO berpecah, PAS Terengganu masih GAGAL merampas Terengganu. Heran bin ajaib..

Apa yang Kickdefella telah lakukan hanyalah mendedahkan wujudnya derma RM4 juta bagi mengalahkan UMNO pada pilihanraya 2008. walaupun dia sebut "menjatuhkan Pak Lah" tapi kita harus ingat. Bahawa kemenangan besar UMNO 2004 adalah di atas imej Pak Lah. Dengan kata lain, serangan kepada Pak Lah adalah serangan kepada UMNO. Apa yang Kick buat hanyalah mendedahkan "FAKTA" berkaitan Pak Lah yang disenyapkan oleh media kawalan UMNO/BN. Itu sahaja.

Terima kasih pada Kickdefella kerana mendedahkan siapa yang bertanggungjawab di kalangan PAS Kelantan di dalam mempertahankan Kerajaan Kelantan dari dirampas UMNO pada 2008.

Sekurang-kurangnya kita tahu ada juga dalam PAS yang tidak hanya berceramah, tapi berbuat kerja bagi memenangkan parti.

Tulang Besi
Apa salahnya RM4 juta untuk kalahkan Pak Lah - Mahfuz

KUALA LUMPUR, 4 Mei: Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar (gambar) mempersoalkan, apa salahnya menggunakan wang RM4 juta untuk mengalahkan Umno dalam pilihan raya umum ke 12 lalu asalkan ia bukan dari sumber yang tidak betul.

Bahkan, beliau sendiri sanggup untuk melakukan kerja menjatuhkan Umno dan BN yang sememangnya tidak baik itu jika diberikan wang sebanyak itu.

Bagi Mahfuz, isu itu sebenarnya, tidak wajar dipolemikkan kerana sebagai sebuah parti, memang menjadi kerja dan tugas PAS melawan kerajaan yang ada untuk menubuhkan kerajaan yang lebih baik.

Katanya, ahli PAS sanggup menggadaikan apa sahaja yang mereka ada untuk memperjuangkan Islam yang dibawa oleh PAS.

Beliau mengulas dakwaan blogger Sheikh Kickdefella atau Syed Azidi Abdul Aziz yang mendakwa beliau diberikan wang RM4 juta untuk menjalankan operasi gerak saraf menjatuhkan Umno dan BN pimpinan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menjelang pilihan raya umum ke 12 lalu.

Jika sekiranya tidak benar pun dakwaan Kickdefella itu, beliau berkata, PAS sebagai sebuah parti politik akan tetap berkempen supaya rakyat menolak politik perkauman dan kezaliman yang dilaksanakan oleh para pemimpin Umno dan BN yang menggunakan prasarana kerajaan untuk melawan rakyat.

“Benar tidak benar dakwaan RM4 juta itu, memang saya tidak tahu, tetapi kalau tak benar pun, PAS tetap buat kerjanya berkempen supaya Umno BN kalah dalam pilihan raya depan,” jelasnya yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena.

“Kalau betul pun, apa salahnya, memang keberadaan PAS dan parti-parti pembangkang yang lain sejak PRU 12 lalu adalah untuk pertahan kerajaan negeri (Kelantan), kuasai negeri-negeri (hatta) kerajaan Persekutuan sendiri,” tegas beliau.

Menurut Mahfuz, imej Abdullah sememangnya buruk bukan sahaja di kalangan pembangkang, malah di kalangan ahli-ahli Umno.

Maka, media-media pro Umno tidak seharusnya menyalahkan PAS dan pembangkang, sekiranya kelemahan Abdullah itu dijadikan modal berkempen pada PRU 12 lepas.

“Dia (Abdullah) sendiri memang lemah (dan) kelemahannya itu melengkapkan kelemahan yang sedia ada pada Umno itu sendiri (iaitu) mengamalkan rasuah, perkauman melampau dan sebagainya.

“Dia adalah simbol kepimpinan Umno, kalau kita berkempen menyerang Umno, tetapi tidak menyerang Abdullah, itu ajaib namanya,” ujarnya.

Seperti sekarang, fokus PAS sendiri, menurut beliau sudah tentu berkempen kepada rakyat supaya menolak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Sama juga sekarang, Najib adalah simbol kejahatan, simbol korupsi, simbol jenayah berprofil tinggi yang bukan saya saja pertikai, malah dunia sendiri sedang persoalkannya, kalau kita tak berkempen, itu kurang bijak namanya.”

Lanjutan itu, beliau turut meminta pihak berwajib yang dilihat cuba melaga-lagakan PAS dengan penulis Kickdefella, http://kickdefella.wordpress.com supaya menjelaskan motif di sebalik kenyataan masing-masing tentang senario politik tanah air belakangan ini.

“Berapa juta ringgit agaknya yang pemimpin Umno guna wang rakyat untuk rampas kerajaan negeri Perak?

“Benarkah RM100 juta duit rakyat dihabiskan oleh Umno BN untuk rampas semula Hulu Selangor baru-baru ini?

“Yang mereka (Umno) tahu memburukkan Datuk Zaid Ibrahim yang sudah pun bertaubat dengan pelbagai fitnah di media masa.

“Kenapa tindakan Umno menggadai dua telaga minyak kita (Blok L dan M) bernilai USD320 bilion pada Brunei tidak dilaporkan dengan baik?" soal beliau.

Menurut beliau, sepatutnya semua pihak lebih prihatin terhadap inisiatif kerajaan pusat membayar lebih RM77 juta pada firma perunding antarabangsa APCO Worldwide (IAC), firma yang dikaitkan dengan Zionis-Israel demi memperbaiki imej seorang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

“RM77 juta dibayar pada sebuah syarikat yang dikaitkan dengan Zionis-Israel, sepatutnya (isu APCO) ini yang lebih dipedulikan,” jelasnya.

Katanya lagi, sekiranya ada mana-mana jutawan sudi memberi sejumlah wang yang sama, RM77 juta kepada beliau untuk berkempen supaya Umno BN kalah dalam PRU13 kelak, beliau bersedia untuk mengambil duit tersebut.

“Iya...kalau ada jutawan mana-mana yang nak beri saya RM77 juta, bukan beri kepada syarikat pro Zionis-Israel, agar PAS boleh berkempen untuk mengalahkan Umno BN dalam pilihan raya (umum) ke-13 untuk dedah siapa Najib sebenarnya, saya akan terima,” ujarnya dalam nada berseloroh.

“Saya ingat, semua parti pembangkang pun sudi terima sumbangan ikhlas oleh mana-mana pihak kerana mereka pun mahu selamatkan Malaysia dari terus dimusnahkan oleh politik perkauman Umno ini,” katanya.

Beliau berkata, tanpa RM4 juta pun, ahli-ahli PAS tetap akan turun berkempen dalam pilihan raya demi menghadapi Umno BN.

“PAS bukan setakat RM4 juta, nyawa pun mereka akan wakafkan untuk perjuangan Islam, demi menjatuhkan kerajaan yang nyata menerima petunjuk APCO Zionis-Israel.”

Sejak beberapa bulan lalu, Kickdefella dilihat mengkritik Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat serta beberapa pemimpin PAS Kelantan secara terbuka menggunakan blog peribadinya.

Ekoran kritikan tersebut, beberapa pihak seperti Datuk Nik Mohd Amar Abdullah (Exco Kerajaan Kelantan), Fadli Shaari (Ketua Penerangan Pemuda PAS negeri) serta blogger Tulang Besi atau Abdul Rahman Talib (pemilik blog MalaysiaWaves) bertindak mencabar beliau mendedahkan dalang di sebalik aktiviti korporatnya melalui Global Media Channel.

Demi membuktikan diri terlibat mempertahan kerajaan negeri Kelantan dari jatuh ke tangan Umno, Kickdefella mendedahkan bahawa beliau menerima RM4 juta dari pihak tertentu untuk menjalankan kerja-kerja mempertahankan kerajaan negeri.

Kini beliau disiasat oleh SPRM dan telah mendedahkan bagaimana dan daripada siapa wang itu diterimanya.

Dalam sidang medianya tengah hari tadi, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali menafikan PAS terlibat memberikan wang itu kepada Syed Azidi namun beliau tidak tahu kalau-kalau ada pemimpin PAS terlibat.

21 comments:

Sape BN/Pakatan Rakyat yang nak besar dan panjangkan zakar? said...

hidup najib!

Anonymous said...

ha..ha.. ha... tulang berat nak tegakkan benang basah.... wang derma konon....

pemerhati politik melayu said...

semua parti orang melayu telah menjadi amat kotor seperti najis.kiri najis.kanan pun najis.atas najis bawah pun najis.islam dan perjuangan hanya mainan.membela melayu juga hanya retorik yang palsu.pemimpim melayu sudah lupa diri hanya gila kuasa untuk kepentingan mereka sendiri.masa depan melayu kian kabur kerana permainan politik melayu yang tak matang sedikit pun.

Anonymous said...

Parti Islam jenis apa dan orang islam jenis apa yg ada dikalangan jemaah PAS nih? semua kerja-kerja mungkar tersebut telah dan sedang menjadi amalan oleh pemimpin dan ahli PAS..Inikah yg ditarbiahkan, yg ditazkirahkan dan yg diceramahkan dimerata pelusuk negara terutama pada setiap pagi jumaat di dataran ilmu kat KB tu????
Busuk, memang busuk orang islam PAS yg nyata telah jauh sesat dan terpesong dari ajaran Islam yg sebenar..

Anonymous said...

hantam saja lah mahfuz.....janji asyuk

joehan said...

ni ape suam2 kuku je komen ni.meh aku provoke skit..
hahahaha..tula..org2 pas ni..kwn lg dgn bapak munafik malaysia saudara nuar al juburi..korang bkk ni..da prangai lbh kurang je. http://theunspinners.blogspot.com/2010/05/artikel-new-ledger-bukti-anwar-dicucuk.html
artikel sorng mamt kt uS tulis betapa anwar sanggup tikam blakang kwn2 yahudi die kt us nun..hahaha..pelik aku dgn iq2 bdk2 pr ni..org yahudi terang2 tulis psl anwar ni jenis talam dua muka..g us baik dgn yahudi..blk malaysia semarakkan anti yahudi..sbnrnya anwar ni akn gunekn ape shj cr..asalkn matlamat berjaya..bile la korng ni nk sedar..bile la n.ajis nk sedar ni..sudah2 la tu pok nik oi...bubarkn la kerjsm pas n pkr..perjuangn pas xkn diberkati Allah kalo ko bersekongkol dgn anwar berahi tu.

lord ried said...

KICK DE GILLA AKA SYED AZIDI NI SEBENAQNYA SUDAH GILA BABI @ GILA ANJING BAGI KAT DIA.

MALAUN NI TAKLEH NAK BUAT KAWAN, BILA BERBALAH SUMA RAHSIA MASA AKRAB DULU SUMA DIBONGKAQ. BULIH WAT KAWAN MENATANG LAGU TU.

DULU SUMA MOLEK SABIK DIA ADA GAJI....LEPAIH KENA KICK JAWATAN TU SUMA TADAK BEIK. GILA LA.

BARANGKALI MAK BAPAK DIA BELAKI NAK WAT DIA TADAK BACA DOA BERSETUBUH LA SABIK TU DOK BAK PEEL ANJING KULUM PELIAQ.

he he he

Anonymous said...

Kick tak gile bro.. Die xnak terlibat lg dengan perangai2 hipokrit kerajaan negeri. Knape kerajaan negeri PAS bole mengelat dan taknak bertanggungjwab dgn penubuhan GMC padahal tokguru, beberapa pemimpin PAS lain siap melawat studio GMC sbelum PRU 2008. musykil bukan??? nak tau lebih lanjut bace
http://kickdefella.wordpress.com/2010/05/06/gmc-hak-tok-guru/

Anonymous said...

kung..kung..kung...

ade anjing terlepas...TOLONG....

Unknown said...

Bergeliga juga pemikiran YB Mahfuz....aku pun tak terfikir sampai kesitu....pergi mamposss UMNO

Lambat Loading said...

minta perhatian anda, blog ini sangat berat/lama utk proses loading...kadangkala menyebabkan laptop ini terus 'hang'...harap pihak Perisik-Rakyat mengambil berat akan aduan ini..improvekan interface dan kurangkan benda yang melambatkan proses loading..harap anda dapat memperkemaskan blog ini sekemas-kemasnya!jika tak percaya aduan ini, sila buat poll di top blog anda...thx

Anonymous said...

yang media masa seperti tv dan paper,50 tahun dok hentam pembangkang,nak jatuhkan TGNA dan anwar,TGHA,LGE dan pemimpin lain taknak kira ke???....

berape bilion habis?..duit untuk tv1,tv2 datang dari maner??lubang buntut jibon ke??...

standard la nak perang saraf..yang jadi masalah sumber 4 juta tu jee...

kalo halal,alhamdulillah....

kalo haram,masuk neraka la...

Anak Lenggong said...

Ini lah hasilnya tarbiah Pulamak PAS iaitu Cacian, makian dan fitnah adalah makanan utama orang PAS. Pulamak ini diangkat sebagai ULAMA oleh Kelantan, Murysid oleh PAS mempraktikan Semuanya harus, pahala, syurga dan Islam apabila menguntungkan diri Puaknya dan haram, salah dan neraka pula apabila tidak menguntungkan beliau. Puak ini diketuai oleh Tok lobai ajis suka mendoakan kemusnahan Saudara Islam sendiri malah bertindak untuk tidak memaafkan dosa orang dan tidak menghalalkan dunia dan akhirat, sanggup bekerjasama waima dengan Syaitan sekalipun, mahu menjatuhkan dan memusnahkan Saudara Islam sendiri sedangkan pendakwah bukan Islam percaya dan yakin Tuhan mereka bersama mereka, bersama orang yang benar dan hidup di dunia ini pasti ada pembalasan di sini ataupun di sana. Mereka yakin Tuhan mereka bersama mereka. Oleh itu, Sami Siam apabila dicerca, dihimpit, diejek kerana berpakaian pelik, dan tidak berselipar, hanya tersenyum dan memaafkan orang yang menganiaya mereka. Malahan mereka berdoa supaya Tuhan mereka mengampunkan dosa orang yang menganiaya mereka dan memimpin mereka ke jalan yang betul. Jika orang tersebut tidak berubah juga, Sami Siam tidak akan berputus asa dan akan membaca mentera bagi mententeramkan diri dan terus mendoakan kesejahtheraan kawan dan lawan.

Islam adalah Agama Suci. Orang Islam percaya dengan yakin, kesucian Islam jauh mengatasi kesucian agama lain. Tetapi, apabila Ulama diangkat sebagai ahli politik, ia hanya mencemar kesucian Islam dan menghilangkan rasa hormat bukan Islam pada Islam. Malah dengan pengiraan mudah sahaja orang bukan Islam dapat mengira siapa yang lebih mulia, Ulama Politik ataupun Pendakwah mereka. Oleh itu, Nik Abdul Aziz dan seantero pimpinan PAS haruslah malu dengan memakai gelaran Ulama, Mursyid, Tok Guru dan Ustaz dalam politik.

Seharusnya Ulama yang melakukan kesalahan janganlah malu mengaku salah, kerana ia akan mengangkat imej kesucian Islam kerana manusia itu dalam Islam adalah hamba Allah yang lemah. Sekurang-kurangnya bolehlah Ulama meniru Siti Nurhaliza yang tidak mahu di panggil Datuk dalam bidang beliau iaitu acara Seni. Ulama yang terlibat dalam politik juga boleh mengeluarkan arahan supaya dalam Majlis Politik, janganlah dipanggil Ustaz, Kiai, Tok Guru, Syeikh, Wali, Mursyid dan sebagainya. Jika tidak analisa orang bukan Islam hanya mendapati Ustaz, Kiai, Tok Guru, Syeikh, Wali dan Mursyid hanya mencerca dan mengeji sahaja, jika ada dakwah pun hanya di awal ucapan dan diakhir ucapan sahaja..Jujur saya katakan, saya sendiri melihat ramai Pendakwah Bukan Islam mempunyai nilai Islam lebih dari Ulama Politik.

Anak Lenggong said...

KAH KAH KAH...RUPANYA BETUL LAA KAT KELATE YANG DIKATA DIPERINTAH OLEH SAORANG PULAMAK DAN MENGAMALKAN AJARAN ISLAM TETAPI DISEBALIK KELAMBU MENGAMALKAN RASUAH DAN MENGAUT KEUNTUNGAN DARIPADA HASIL BUMI KELATE TU...

NI KENA TANYA TOK AJIS..KRONI DIA ABE JAK ANGKAT KAIN..DAN ANAK MENANTU PULAMAK TOK LOBAI AJIS..JANGAE BEDONGKI PULOK ...MU BERDUA POJI DAN RAHMAN TAK PANDA NAK BODEK DAN LOBI SEBAB TU LUM DAPAT HASIL LAGI..KENU USAHO KUAT LAGI BODEK TU..ATAUPUN MU BELAJAR LAA MENJILAT PONGGONG TOK GURU MU DAN KUSAM MUUSANG TU ...MESTI LEPAS NI MU BERDUA KAYOO PUNYAA

Anonymous said...

rasuah tidak mengenal siapa..........

tuan komrad said...

ya..betul rasuah tak kenal sape...

tapi,

"eh,mengaku parti Islam,tapi amik rasuah gak..malu la skit" ujar mr umngok pada musuhnya...

penyokong mr umngok:tapi tuan,kita pon amik rasuah gak per?

"alah,kita takpe...sebab kita memang pandai cover,bukannya cam pok2 lebai tuh...lagi satu kita bukannya Islam tulen..kitakan juden...mat rabai"tambah mr umngok sambil menggaru-garu pusatnya yang gatal...

penyokong mr umngok: betul..betul..betul....


p/s-bercakap umpama ali ketam..opsss..silap.ketam mengajar anak berjalan....wkakakakakakaka

cermin dulu diri bai.takut tersangkut hingus celah lubang idung....malu orang tgk...

wakakakakakakakkakakkaa

Unknown said...

wiiee anak lengonggg.. mu toksah dok sibuk2 negeri org la ..

mu jaga lenggongggg dah la .. mu tengok apa ada lengongg tu .. bangunan besaar pun xdo .. dom minum air benak pang kenering ja ..

storm62 said...

joehancur,

ko balik la ke blog unspinners ko yg duk spin spin saje.

komen2 aku yg berfakta dan benar, depa tak berani nak post. post sekejap saje nanti delete semua....ka ka ka ka...puak spinners apno mcm ko tu semua takut dgn kebenaran....ka ka ka.....tarak Teloq langsung.

sudahlah engko nak provoke kami kat sini?...ka ka ka...sila berikan fakta dan jangan saje jadi pak turut....apa cerita Sultan Kelantan ditangkap dgn style militant Israel?

mana puak2 apno yb memperjuangkan Raja2 melayu? melayu apno dah jadi kuda tunggangan puak yahudi israel....bila ko nak sedar?...ka ka ka

joehan said...

HAHAAH..DH AYAT KO TAHAP BDK TADIKA..TAHAP SAMPAH..MMG KNE DELETE..MEH AKU BGTAU..YG PSL SULTAN KELANTAN TU..PEMANGKU RAJA YG BG ARAHAN KT POLIS..KO BDK2..MN TAU APE2..KE KO NK AKU BGTAU..ADE PERBALAHAN DALAMAN ISTANA KELANTAN..DATUK MEMBE AKU PNH JD MUFTI SULTAN KLATE..DIE TAU CITE PSL NI..KO NI BC LAPORAN SPE PLAK KATE SULTAN KLATE KNE TANGKAP..BODO BTUL PUAK2 PR NI..MN POLIS BLH TANGKP SULTAN LA BONGOK..PEMANGKU RJ YG BG ARAHAN DEMI KESELAMTAN SULTAN..KO XBC BRITA KE YG BODYGUARD SULTAN KNE TEMBAK..AKU MLS NK ULAS BYK2..LGPON KO BDK2..
LG SATU..NI LINK KE ARTIKEL KWN YAHUDI NUAR BERAHI PSL NUAR NI TALAM DUA MUKA..HAHAHA..NUAR LG TERER DR YAHUDI RUPENYE..

http://newledger.com/2010/04/the-reversal-of-anwar-ibrahim/..

TP ARTIKEL NI DLM ENGLISH..KO PHM KE STORM..HAHAHA..K LAA..KORANG PKIR LA MSK2 UNTK SKONG NUAR AL JUBURI TU..KEPALE MUNAFIK KT DUNIA NI..NGALAHKN YAHUDI.

joehan said...

lupe nk ckp..dlm artikel tu ade gmba nuar tgh berahi..hahaha..die berahi kt lelaki..nuar kate kt aku die berahi kt storm62...hahaha..bgla no tel ko kt die..leh wt apoinmnt dgn nuar tu..ke ko nk jaw pembancuh kopi...leh aku bgto kt nuar berahi tu..hahaha

aku n kwn2 akn pastikn kehancuran PR lbh2 lg PKR n DAP pd pru 13 ni..
demi pertahankn agama yg dilacurkn oleh segelintir pihak berkepentingan politik kepartian dlm pas,demi bangsa melayu yg semakin truk dibantai dek dap n demi survial melayu yg ingin di samaratakn oleh pkr.

Anonymous said...

yER..aku sokong joehan! Sejak gandingan 3 serangkai Munafik(PAS),Hipokrit(PKR),Rasis(DAP) yg dpt memerintah beberapa negeri nak teburai org Melayu dibuatnye. Sokongan org Melayu di dlm PRK HS hanya tinggal 25%-30% shj. Perkara sama di PRK Bukit Gantang. PR menang atas undi kaum Cina manakala org Melayu tidak meberi sokongan kpd Nizar komunis tuh.

Taklame lg tekuburla PR nih pas PRU nanti. Dulu persepsi org Melayu menganggap UMNO korup dan rasuah, tp Skrg org Melayu menganggap PAS adalah parti tungangan DAP.