"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, June 03, 2010

Apa Bezanya Bangsa Yahudi & Bangsa "UMNO"..?

Kita tengok pada apa yang sedang berlaku di Negara kita Malaysia sekarang dengan apa yang berlaku di dunia. bangsa laknat Yahudi terkenal sebagai bangsa penindas yang paling jahat di muka bumi ini dan ianya tercatat di dalam Al-Qur'an manakala di Malaysia pula bangsa "UMNO" sejak akhir-akhir ini semakin dikenali sebagai bangsa penindas yang paling jahat di Malaysia.

Apa bezanya bangsa Yahudi dengan bangsa "UMNO"..? pada aku tak banyak bezanya. 2-2 bangsa ni zalim, 2-2 bangsa ni "perasan" bangsa dia saja yang hebat. bangsa Yahudi terkenal dengan sifat takbur dan bongkak, begitu juga dengan bangsa "UMNO" di Malaysia. slogan "hanya UMNO sahaja yang mampu" bukan kita tak pernah dengar.

Itu antara sifat bongkak bangsa "UMNO" di Malaysia.

Kata Tok Guru dalam kenyataan rasminya berkenaan dengan konvoi bantuan ke Gaza:
Tingkah laku biadab Israel ini berpunca dari kefahaman bahawa mereka merupakan bangsa yang terpilih dan mulia berbanding bangsa-bangsa yang lain. Bagi mereka, hanya mereka yang berhak hidup di bumi ini dan bangsa-bangsa lain hanyalah bertaraf hamba kepada mereka. Ekoran kefahaman sesat seperti inilah, mereka langsung tidak berasa bersalah melakukan kezaliman terhadap rakyat Palestin. Inilah bahayanya fahaman ‘asobiyyah melampau yang dianuti oleh Yahudi. Selagi fahaman kebangsaan melampau seperti ini menjadi anutan mana-mana pihak, keamanan tidak akan dapat dikecapi di bumi ini.
Apa yang Tok Guru nyatakan tu adalah kebenaran. di Malaysia, bangsa "UMNO" sentiasa "gila" dan sentiasa mengagung-agungkan dan juga melaungkan slogan "ketuanan MeLAYU". seolah-olah bangsa "UMNO" ini adalah bangsa yang terpilih, hanya bangsa "UMNO" sahaja "kununnya" berhak keatas bumi Malaysia.

Yang bangsa "UMNO" tak paham ialah, dimana pun kita berada, lahir, nyata, membesar, berpijak, berkuasa, mati, tetap diatas bumi yang kita dipinjamkan oleh Allah. sepatutnya tak timbul isu siapa tuan dan siapa bukan tuan.

Kalau kita cakap bangsa "UMNO" ni kuat 'assobiyahnya, macam-macam dalil yang "kununnya" mengharuskan perbuatan itu dikeluarkan. semuanya untuk menghalalkan cara. kalau ikut, bangsa "UMNO" lagi bahaya dari bangsa Yahudi laknat sebab bangsa "UMNO" menggunakan agama untuk kepentingan diri dan bukannya untuk kepentingan agama Islam.

Ini baka-baka bangsa yang merosakkan agama Islam dari dalam. kalau dari sudut real politik, kita panggil "musuh dalam selimut".

Bagusnya bangsa Yahudi Laknat daripada bangsa "UMNO" ni ialah bangsa Yahudi Laknat tidak berselindung disebalik agama untuk kepentingan mereka sebaliknya mereka melakukannya secara terang-terangan, berbeza dengan bangsa "UMNO", depan kita Al-Qur'an dijulang supaya semua orang nampak, tapi realitinya ialah Al-Qur'an langsung tiada tempat dalam bangsa "UMNO".

Kalau Al-Qur'an ada tempatnya dalam bangsa "UMNO", masakan perjuangan 'assobiyah yang diperjuangkan oleh bangsa "UMNO"..? kan terang-terang ajaran Islam menolak perjuangan 'assobiyah... MeLAYU, MeLAYU, MeLAYU..! itu perjuangan bangsa "UMNO".

Bab zalim, bangsa "UMNO" memang juara dalam hal ni. jangan cuba nak nafi.

Tak payah susah-susah nak cari contoh. tengok saja sekatan yang bangsa "UMNO" berikan pada Negeri Terengganu sebaik saja Kerajaan Negeri Terengganu berjaya diambil-alih oleh parti PAS pada tahun 1999. apa bezanya sekatan oleh bangsa "UMNO" di Terengganu dengan sekatan yang bangsa Yahudi laksanakan pada rakyat Palestin selama ni..?

Negeri Kelantan..? pun sama... sebab tak dapat kepercayaan majoriti rakyat Kelantan, maka bangsa "UMNO" bertindak menindas rakyat Kelantan. hak royalti dinafikan. anak Kelantan yang mencari makan diluar daripada Negeri Kelantan dipandang serong lebih daripada para pendatang tanpa izin yang terang-terangan bukan warganegara Malaysia malahan masuk dengan cara yang salah.

Guru-guru dari Kelantan yang dirasakan bukan penyokong bangsa "UMNO" tugasnya jauh di pedalaman Sabah dan Sarawak. itu bentuk penindasan dan tekanan yang bangsa "UMNO" pelajari dari bangsa Yahudi Laknat.

1 masa dulu, Rakyat Palestin ada tanahair mereka sendiri, ada pemerintahan mereka sendiri dan ada hak mereka sendiri, tapi bangsa Yahudi laknat telah merampas semua itu dengan cara yang paling bangsat iaitu "penjajahan". bangsa "UMNO" di Malaysia pula boleh berbangga dengan penjajahan Kerajaan Negeri Perak.

Rakyat Perak 1 masa lepas punya sebuah Kerajaan yang sah, tapi ianya telah dirampas oleh bangsa "UMNO" dengan cara yang paling bangsat, kemudiannya rakyat Perak terpaksa akur berada dibawah KERAjaan yang bukan dipilih oleh mereka dalam sistem demokrasi.

Inipun sebahagian dari ajaran Yahudi Laknat yang dipelajari oleh bangsa "UMNO".

Apalagi..? tengok cara ke 2-2 bangsa "hebat" ini mengekalkan kuasa mereka dimana-mana. umpan mereka ialah "kemajuan", "pembangunan" dan juga "hiburan" - 3 kunci utama untuk melalaikan rakyat.

Nak kekalkan kuasa, bangsa "UMNO" selalu mainkan isu "perkauman"... pertahankan bangsa MeLAYU hingga ke titisan darah yang terakhir..! itu ayat ugut bangsa "UMNO" pada rakyat Malaysia.

Ni aku nak bagitau bangsa "UMNO" yang sibuk nak pertahankan "MeLAYU"...

Dari awal kau lahir, umur 1 hari, dalam surat beranak kau dah tertulis bangsa kau - MeLAYU. kau besar esok kau makan babi, main judi, minum arak, murtad dari agama Islam... mati kau sebagai bangsa apa..? bertukar ke bangsa kau sebab kau mati dalam keadaan macam tu..? yang aku tau, tak kira la kau hidup macam mana pun, apa agama kau masuk sebelum kau mampos pun, mati kau tetap sebagai "bangsa MeLAYU".

Lain halnya dengan agama, kau lahir dari keluarga Islam, besar kau sebagai muslim/muslimah yang soleh, seminggu sebelum kau mati, kau murtad tinggal agama Islam, mati kau bukan lagi sebagai seorang Islam, tapi sebagai murtad.

Mana yang perlu dipertahankan..? "bangsa" yang tak kan berubah walau macam manapun cara hidup kau atau "agama Islam" kau yang belum tentu kau akan mati sebagai Islam..?

Beb... bangsa Yahudi, kalau dia peluk agama Islam, matinya tetap sebagai bangsa Yahudi, bangsa Negro kalau dia peluk agama Islam, matinya tetap jugak sebagai bangsa Negro beb... kau ingat Micheal Jacson tu mati sebagai "Mat Saleh" ke..? itu pun tak boleh nak pikir..?

Matlamat menghalalkan cara..! sebelum kita kuburkan bangsa Yahudi, ada baiknya kita kuburkan ejen bangsa yahudi di Malaysia iaitu "UMNO".

55 comments:

Prof. Era Pasca said...

salam TP

lengkap dan padat!

AntiHero said...

banyak bezanya bangsa yahudi dan org umno islam.
cuma org pas jer yg tak perasan dan takde perasaan.tapi kalau yahudi dan dap banyak persamaan dan dap itu kawan pada pas tentu mpas lebih dekat dgn yahudi macam anwar jugalah kawan2 yg dia gi minta tolong kat usa sana smua bangsa yahudi.
kerja pas buat dan tabur fitnah tok guru pulak keluarkan fatwa songsang.dulu kata umno kafir pasal kawan dgn cina skrg siapa lebih kafir pasal kawan dgn cina yg total 100% tolak islam kapal sing oku pun tak larat nak langkah
www.antihero2009.blogspot.com

Anonymous said...

couldn't agree more.

Anonymous said...

Bangsa Yahudi dan Bangsa umno tu sama keturunan, Pertama tak patuhi undang2 negara sendiri dan undang2 antarabangsa. Dua2 bangsa ni memang dilaknat oleh islam sebab asobiyah tu haram dalam islam. Nabi s.a.w tak mengaku umat jika umatnya itu berpuak2 dan mementingkan bangsanya saja. Ini kena faham melainkan mereka2 itu tak faham agama dan cetek agama. Yahudi dan Umno ni dua bangsa yang paria sebenarnya, Yahudi tak da negara pasal mereka engkar peraturan Allah. Sama juga dengan Melayu paria ala umno.Engkar undang2 Allah. Yang haram jadi halal, yang halal jadi haram. Negara ini bukan milik orang melayu asalya. Sebab sebelum itu melayu bangsa kapir. Setelah islam datang baru ada sedikit ruang untuk melayu bernafas. Nak tau macam mana melayu sebelum islam. Macam binatang.Nasib baik tok arab sampai kat sini, jika tidak melayu paria tak sedar diri akan meroyan lagi teruk menghunus keris. Walhal negara ni bukan negara mereka. Sebabnya asobiyah saja yang dia tahu.

Mr Joker said...

AntiHero...

Hujah ngko sama dengan Hujah bangsa Yahudi masa dia tolak agama Islam dan Kerasulan Muhammad dulu-dulu...

Kosong...

Anonymous said...

Lagi satu nak tambah... UMNO pun serupa juga mcm syiah.. "Musuh didalam selimut".. depan kata ikut Al-quran tapi hakikatnya berlainan... konsep taqqiyah (berpura-pura/berbohong) dalam syiah. bagi syiah taqqiyah dapat pahala dan tak lengkap iman kalau tak buat... bagi UMNO pulak dapat kuasa/duit dan tak lengkap kuasa kalau tak buat.

Anonymous said...

1.Amboi!!TP ni lulusan apa agaknya!!Mesti dapat straight A dalam SPM agaknya!!Lepas tu mesti buat bidang kritikal diU!!Berjela-jela anugerah dekan duia dapat!!CGPA dia!!mestilah 3.5 keatas!!dapat firs class la diU dulu!!
2.Yang Tsco dikelantan tu Islam punya ka!!bila pula puak kelantan masuk yahudi!!
3.Talibarut Yahudi dirantau sini!sapa!!puak Pap Singapura!!adik beradik Pap dimalaysia sapa!!Dap!yang dok baik dengan Dap lani sapa!Pas!!Rumusan dia!pas bersekongkol dengan yahudilah jugak oii!!
4.hangpa kata umno itu yahudi!umno pun kata pas pun yahudi!
5.Rumusan:hangpa semua!pas ka!umno ka!!sama-sama barua Yahudi!!sama-sama anak cucu pakkaduk!Sepuak terlibat secara langsung dengan yahudi!sepuak lagi!!terlibat secara tidak langsung dengan yahudi!!
6.Yang hangni!!TP!lagi teruk!nak kata alim!nak kata warak!!alehhhhhh!!macam aduka taruna jee!kot-kot boleh masuk syurga free!!sokong pas!!!nilaila diri hang tu!!setakat mana kualiti Islam hang tu!!hang jawabla sendiri nooo!!

Mr Joker said...

Anon 8:58 AM...

1 - Yahudi masuk Kelantan, Yahudi bayar cukai pada Kerajaan Negeri Kelantan. Yahudi masuk Putrajaya, UMNO bayar RM77 juta...

TESCO Kelantan bila-bila masa je Kerajaan Negeri boleh arah untuk tutup... APCO di Putrajaya macam mana pulak..?

Yahudi di Kelantan jadi hamba Kerajaan Islam, Kerajaan Najib di Putrajaya pulak jadi hamba APCO Yahudi.

2 - Talibarut Yahudi di rantau ini ialah PAP... dulu PAP jadi parti kecik di Malaysia, last sekali UMNO akur pada parti kecik ni & serah Singapura pada parti kecik PAP ni... kenapa UMNO akur..? sebab UMNO dari zaman dulu lagi adalah "Hamba" kepada Yahudi.

3 - Sokong PAS masuk syurga..? yang tu hujah "Hamba Abdi" Yahudi je... PAS tak cakap pun sokong PAS masuk Syurga, yang PAS cakap, sokong perjuangan Islam, insya-Allah masuk syurga, tak de jaminan pun... tapi kalau sokong UMNO - Jamin masuk neraka sebab UMNO mengHALALkan apa yang haram.

Paling terbaru - UMNO halalkan judi.

Setakat mana kualiti Islam aku, aku pun tak tau... yang tu Allah je yang tau... amin...

I help you, you help me wakakaka... said...

TP n3 ko padat, aku setuju...

Ohnani atas aku nitak abis-abis dengan Tesco, Dap, Pak Kaduk.

Bro Ohnani 8:58 ko memekak la kat blog umno sebab apa bagi TG PAGAR kat pemuka yahudi Singapore yang macam korang tu.

Anonymous said...

UMNO bangsa ke? PAS bangsa ke? DAP/PKR bangsa ke?
TP, ko terangkan sket apa definasi bangsa?
and TP, ko bangsa apa? dlm myKad, ko dicatit sbg bangsa apa? ok lah, kalau ko tak nak bangsa melayu yg dicatit dlm myKad tu ko nak dicatitkan sbf bangsa apa?
ok lah kalau ko tak nak particular bangsa dimyKad, nanti apa identiti ko? islam ugama ko, tapi bangsa apa?
jawapan ko ialah ko bangsa islam atau bangsa malaysia atau bangsa PAS/PKR/DAP....kalau itu juga bukan bangsa menurut definasi ko, maka ko pilihlah bangsa apa..brngkali ko ialah dari bangsi babi, anjing, kaldai, beruk, siamang, atau bangsa ko ialah bangsa dari anak haram, bangsa but*h, bangsa pu*i mak bapak ko...itulah bangsa TP@Poji, bangsa yg tidak bermaruah, bagsa yg lebih rendah dan lebi hina dari babi dan anjing dan bangsa yg lebih hina dari bangs yahudi....budus ko!

I help you, you help me wakakaka... said...

wakakaka...hangin satu badan bewak ni

wakakaka...umno lak jual bangsa kat Brunei kat Singapore kat APCO

wakakaka...lepas tu claim pejuang bangsa

wakakaka...ada akai ka...wakakaka

Anonymous said...

Pengikut agama umno adalah sama dengan ajaran qadani.. mereka mengatakan bahawa mereka juga islam, mereka juga sembahyang dan berpuasa.. tapi yang membezakan org islam dengan umno adalah ......

1. Mereka menyatakan Israel adalah rakanniaga. dan mengutamakan slogan 1 Malaysia dan 1 Israel sebagai motto seharian mereka.

2. Agama Umno mengatakan Benjamin Nentahayu adalah pemimpin tersohor mereka, mereka kutuk depan tp sembah dibelakang.

3. Ulama Umno mengatakan judibola halal sama dgn yahudi membunuh org islam adalah boleh.ada kesamaan lah tu.

4. Agama Umno cakap orang melayu paling mulia, bukan islam. jadi diujudkan persatuan seperti perkasa utk menerangkan maksud dan tujuan.

hehehe..

kerabat anak bugis.

Anonymous said...

Apabila yahudi serang org Islam, satu dunia kutuk yahudi.Di Msia apabila yahudi serang org Islam, ada org ambil kesempatan untuk hina puak yang sebangsa dan seagama dengan mereka sendiri....

Anonymous said...

Orang Melayu ada 2, 1 melayu sesat dlm agama umno.. yang ni lebih hina dari bangsa kafir... wajib sebagai org islam kita memusnahkan mereka kerana mereka sesat dan menyesatkan.. jadi kepada anon yg tak faham mereka itu bukan sebangsa.. tapi sebangsat.

kerabat anakbugis

Anonymous said...

"1. Mereka menyatakan Israel adalah rakanniaga. dan mengutamakan slogan 1 Malaysia dan 1 Israel sebagai motto seharian mereka."-anoy.

1.Anoy!marah TP nanti!!Tesco dikelantan tu rakan niaga Pas la oii!!
2.Sapa jadi hamba TP oii!Yahudi tesco kelantan masuk duit puak pas kelantan berjuta-juta kat poket yahudi yang dok hentam palestin!!!!masuk kat pas kelantan berapa jee!!sapa yang bodooo sebenarnya!!Yahudi!puak pas kelantan!rakyat kelantan!!atau hang sendiri!!
3.Puak Pap singapura dah lama juai SEKUPANG puak umno tu!!lepas ni!!puak Dap dan puak pap singapura akan juai LIMADUIT jee puak Pas nii!!
4.hang taupun!masuk syurga!masuk neraka!takwa!alim!itu adalah HAK Allah!!habistu yang hang dok pecahbelahkan sesama Islam buat apa!!
5.Pak Lah Geting yang dok bantai nik aziz gena pulak!!

I help you, you help me wakakaka... said...

Aikk dah kena hina dan kutuk sebab perbuatan tangan sendiri kata bangsa sendiri tak tolong?

Beb yang rakyat yang ditindaskan oleh umno tak nak lak ko cakap.

Umno menindas rakyat yang dikuasai. Lagipun umno telah membayar RM77 juta duit rakyat untuk menaikkan imej dia bukan untuk memajukan rakyat.

Ada nampak beza tak?

I help you, you help me wakakaka... said...

wakakaka...tak abis-abis sisengal ni dengan Tesco, PAP, DAP...

wakakaka...woii sengal...pakai Tesco macam menteri ko cakap jugak "win win situation"

wakakaka...DAP nak jual PAS lima duit...sebelum tu MCA, MIC dah jual umno dulu ada nampak ka...

wakakaka...Judi bola halal itu je dah melambangkan umno yang memecah belahkan Islam bukan PAS

wakakaka...sengal la ko ni

Mr Joker said...

Anon 9:47...

Yang pecah belahkan Islam sejak lama dulu ialah UMNO...

Bukti..?

Dulu sebabsayangkan umat Islam, PAS pernah bergabung dengan UMNO untuk bentuk 1 kuasa Islam yang kuat di Malaysia, sampai masanya PAS diterajang keluar dari gabungan.

Mula dari situ, umat Islam di Malaysia berpecah kepada 2... 1 Islam sekular iaitu UMNO dan 1 lagi Islam yang syumul yang diketuai oleh para lepasan pengajian tanah meqah iaitu PAS...

Ini fakta, UMNO terajang PAS dari gabungan, bukan PAS terajang UMNO.

kali ke 2 Islam berpecah di Malaysia ialah bila UMNO dengan UMNO bergaduh, team Ku Li bergaduh dengan Team Mahathir... sekali lagi umat Islam berpecah kepada 2... puncanya..? UMNO dengan UMNO gila kuasa.

maka wujudlah UMNO baru & Semangat 46.

Ini juga fakta... siapa yang sebabkan perpecahan..? UMNO dan sebabnya ialah, perebutan kuasa.

Kali ke 3 umat Islam berpecah di Malaysia ialah apabila Mahathir menyingkir Anwar dari jawatan TPM.

tak payah cerita panjang2...

bermula dari situ, sampai sekarang umat Islam terbahagi kepada 2... siap penyebabnya..? UMNO jugak dan sebabnya ialah kerana pimpinan tertinggi UMNO tak boleh terima cara Anwar yang agak aggresif dalam melawan rasuah dalam UMNO.

siapa yang sebabkan perpecahan..?

UMNO...

berbeza pula dengan parti DAP, PAS dan PKR yang dikatakan sebagai parti pemecah belah, PAS, DAP dan PKR sekarang bergabung membentuk 1 Pakatan yang kuat (ini pakatan, bukan pecahan macam UMNO) yang semakin hari makin kukuh hasil dari perpecahan yang dilakukan oleh UMNO.

Jadi... siapa yang "berpecah"..?

Siapa yang "berpakat"..?

Fikir pakai otak, bukan kepala lutut.

Anonymous said...

topeng perak.

ada ayat al-quran, tuhan kata DIA jadikan berbagai bangsa untuk saling kenal mengenali...

tuhan dah jadikan bangsa dengan karektor yg unik, dan dengan karektor dan sifat yg unik ini kita saling mengenali.

apa ko nak nafikan al-quran ke apa??

istigafar byk2....topeng.

Anonymous said...

apa benda ko merepek tu topeng...kesian aku tgk ko ni. apa jasa ko pada anwar, topeng??

jasa ko lebih hebat dari ezam ke?? cuba ceta skett...

bapa kali ko keluar masuk penjara?? ceta laa....

Anonymous said...

muko demo ni muko natang topeng wehh.... muko kaki nacakk...budok lagi ruponyo...hahaha

Anonymous said...

1.Tak dak masalah jika Pas sekarang sama dengan pas dahulu!
2.Pak lah Geting tak akan bantai nik aziz!jika pas sekarang adalah pas dahulu!!
3.Mana konsep membangun bersama islam!mana konsep hudud!mana cita-cita untuk tegakkan undang-undang islam!negara islam!
4.jawabnya mudah jee!setakat kat kerongkong jee sekarang!!
5.Apa sebab!!Pas sekarang kena tarik idung dengan puak kapiaq harbi!!

6.Hidup mesti berprinsip!yang benar tetap benar walaupun kalah!walaupun dapat beberapa DUn jee!Itulah pejuang islam sejati!!kalau puak Pas ada prinsip la noo!TAPI orang tua-tua dulu selalu berkata!!orang politik mana ada prisip!!kalau berprinsip!jujur!cakap benar!bersih!BUKAN ORANG POLITIKLA NOOOO!!termasuk mana-mana ahli politikla!!nik aziz ka!najibka!!jauh sekali puak pkr tuu!!

I help you, you help me wakakaka... said...

wakakaka...PAS kena cucuk idung...wakakaka...sengal sengal

wakakaka...pemuka yahudi Malaysia...menang sorak kampung tergadai...wakakaka

wakakaka...pejuang bangsa sudah gadai hak bangsa...wakakaka

Anonymous said...

Kita semua suka cakap pasal bersatu. Sebelum cakap pasal penyatuan tolong faham betul2 atas dasar apa dan atas prinsip apa kita perlu bersatu.

Bersatu hanyalah atas dasar KEBENARAN..bukan bangsa..suku..puak..dll. Tengok balik sirah nabi s.a.w. Bila nabi membawa ajaran islam habis masyarakat arab berpecah belah. Jangan kata bangsa berpecah belah malah keluarga dan saudara mara pun berpecah belah...sebab apa? sebab tiada kompromi dalam hal akidah dan kebenaran.

Sampai ke hari kiamat manusia akan berpecah-belah. Manusia yang beriman hanya akan bersatu dengan yang beriman dan sebaliknya. Mana mungkin kebenaran boleh bersatu dengan kebatilan.

joehan said...

tol ckp anon kt ats..pas skrng xsm dgn yg dlu..time tu guru2 agama sek pondok sume skong pas..tp skrng bkn sume dh yg skong pas..tok guru hj lah..pengasas pondok geting n ajk persatuan pondok klate siap tego pok nik lg..mknenye ade yg xbtul dgn pok nik tu..tp bsela...pok nik mn nk dgr ckp org lain...
artikel ni plak duk smkn saudara seagama dgn yahudi..bgs sgt la tu...
surah al hujurat ayt 11 :-

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain; dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah ia beriman. Dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim.

jgn la ingt korng je yg buat baik n ikt ajran islam sbnr sedangkn byk tingkh laku korng hanya gunakn agama utk berkuasa n dptkn undi politik..so korng renung2la ayt kt ats tu..kalo umno ade wt slh ddk la sm2 n berbincang..bkn dgn gelarkn saudara seagama dgn gelaran yg bukn2..smkn dgn yahudi la..kafirkn umno la..ok..renungkn n slamat beramal..

Mr Joker said...

joehan...

PAS dulu dengan PAS sekarang tak sama..?

macam la dulu ngko sokong PAS...

belahlah... banyak la alasan ngko... cakap je la ngko anti Islam...

tak payah nak dolak-dalik macam bangsa UMNO... mengaku je ngko benci Islam... straight forward macam bos kau Yahudi Laknat tu...

Nama joehan ni biasanya "Jew"... kau tau "Jew" tu apa..? Yahudi la...

elok kalau kau pakai nama "Jewhan"...

amacam..?

Roslan Alan said...

syabas TP..terus bongkar..ramai Melayu yang masih tak sedar2...

Anonymous said...

TP;

sangat stuju, fantastic bro!

ada geng2 GST, PERKOSA dan APNO komen kat atas cakap PAS sekarang bukan macam PAS dulu...


PAS dulu pon pernah kena tendang dari perikatan, APNO jugak terajang dari gabungan..

PAS dulu selalu jadi 'scape goat' untuk UMNO menakutkan bukan Islam pasal hukum hudud


PAS dulu kena cerca oleh geng2 APNO.. samu vellu dan liong sik.....geng2 nie buruk dan hina ISlam, APNO diam ja..kekadang sokong..

PAS dulu orang bukan Islam takut, kenap takut islam? bukan Islam yang mereka takut, tapi APNO...fulus tak masuk, lesen tak dapat..

PAS dulu parti kampung...orang kampung ja support, sekarang orang bandar tua muda kecil besar pandai tak pandai professional bukan professional pun support

last but not least..

PAS dulu dan sekarang masih berpandukan tuntutan dalam agama Islam berpandukan quran dan hadis...

APNO dulu dan sekarang berpandukan yahudi dan bermodalkan JUBUR orang!

sekian

antijudihalal.com

dewatawanberapi said...

Tp kata..
Apa bangsa aku..? tak pernah aku kisah pun apa bangsa aku...

meh aku bagitau bangsa kau...kalau ikut pic yang kau bagi tu aku kompom kau ni bangsa orang asli...hahaha

kesian aku tengok kau...tak hensem macam aku...

kau jangan nak mengaku melayu pulak...

tak ada orang melayu muka buruk macam tu...

Anonymous said...

tiada bezanya UMNO dgn ISRAEL jika:

(i) UMNO meluluskan lesen judi utk org Islam yg apply..dgn kata lain, menghalalkan org islam bermain judi..

(ii)Umno melarang pemakaian yg menutup aurat

(iii) UMNO menjalinkan hubungan diplomatik dgn israel

(iv) UMNO mengharamkan hukum hudud,

(v) UMNO melarang majlis2 agama, juga tidak memberi peruntukan utk pembinaan masjid2 tetapi peruntukan agama2 lain diberi

(vi) UMNO melarang sambutan yg diraikan org Islam

(v) UMNO menghalang rakyat malaysia mengerjakan haji

(vi) UMNO memperjudikan kuasa kepada org yg bukan islam dalam memelihara Islam

(v) UMNO mengkafirkan PAS

(vi) UMNO bersekongkol dgn syaitan utk mencapai cita2

(vii) UMNO dipergunakan oleh org bukan ISLAM utk menindas org islam yg lain..

(vx) UMNO memberi ruang kaum kafir berceramah di masjid..

(vxx) UMNO memberi official rights kepada agama2 lain menggunakan kalimah ALLAH..

(vi) UMNO meminda perlembagaan dimana agama islam bukan lagi agama rasmi.

(vii) Umno memperjudikan mase depan org ISLAM kepada tangan KAFIR dgn memberikan tampuk kuasa kpd KAFIR..

(viiI) UMNO menyokong org islam yg murtad..

(viix) hak2 fakir miskin dinafikan..

(vxxx) menyokong kempen keganasan israel..

(x) mengadakan perhimpunan besar2an utk mendoakan yg buruk kepada org islam yg lain, dan mendewakan org kafir dgn gelaran khalifah..

dan byk lagi..gile byk aku nak sebut..

anti-firaun..

p/s: perbezaan israel dgn PAS pulak mcm mane..

Mr Joker said...

dewatanberapi...

Orang Asli..? ye lah... kalau dah bangsa aku ni bangsa Orang Asli, aku terima je... apa masalahnya..?

Kalau dah aku ni Orang Asli, bangsa MeLAYU UMNO lah yang menganaktirikan Orang Asli...

Orang Asli ialah kaum asal Tanah Melayu... tapi bila nak merdeka, tau-tau MeLAYU pulak mengaku Tanah MeLAYU ni milik dia...

Padahal bangsa MeLAYU ni sama je dengan bangsa Inggeris... bangsa penjajah...

Macam bangsa Inggeris buat pada Red Indian... Tanah Amerika tu asalnya Hak puak-puak Red Indian, tapi dirampas oleh bangsa Inggeris...

1 lagi persamaan antara bangsa UMNO dengan bangsa Yahudi...

2-2 bangsa ni tak de Tanahair sendiri, tapi mengambil hak orang asal (orang asli & red indian) kendian mengaku hak dia...

ni bukan "bangsa" tapi "bangsat".

dewatawanberapi said...

kau ni memang bengaplah tp...
sapa kata Tanah Melayu ni milik orang asli...

bumi ni milik Allah...
itupun aku nak kena bagitau kau ke???

Mr Joker said...

Hah...!!! tau pun milik Allah..! habis tu selama ni yang dok suruh bersyukur dekat UMNO tu apehal..?

Dah tersepit baru ingat Allah puak-puak ejen Yahudi Laknat ni..!

dewatawanberapi said...

dah umno yang bagi pembangunan...kenalah bersyukur pada unmo...

takkan nak bersyukur pada pas, pkr dap pulak??

sengallah lu...

joehan said...

hahaha..sape plak suruh ko bersyukur kt umno ni..bdk2 pr ni sengal2 laaa..bile ms plak ade org bg statemnt suh bersyukur kt umno..tlg la jgn spin..korng ni bab2 putar belit mmg terer...

kite cume perlu bersyukur pd Allah..n lg satu bersyukur sbb malysia ni aman damai,blh beljr dgn aman,blh pergi ke mn kite suke tnpa sekatan n gangguan,blh cr rezki sebyk mn kalo korng rajin..cume korng asyik duk merungut xde duit la.gj xnaik la..kje lebh pemalas..n asyik tau merungut je..pastu wt demo xabs2..buat malu umat je..korng la melayu2 pr yg xreti bersyukur dgn kenikmatan yg Allah bg kt malaysia ni dgn urus tadbir yg dijalankn oleh pemimpin2 bn utk memakmurkn rakyat die..
so ape lg ko nk kate topeng berak..bg la hujah2 kuat skit nk slhkn org lain..taraf otak ko tu rendah sgt..hahaha.yg ko tau cume slhkn org lain.sm cm nuar juburi.xreti pkir n muahsabah diri.sume perkara buruk yg jd kt die msti die akn slhkn org lain..nuar2..nuar juburi harus bertaubat..hahahaha

Anonymous said...

Fauzi,.klo ko tak kisah apa bangsa ki,.aku lebel ko fauzi sbg bangsa anjing dan babi,.aku cdg ko tukar kykad ko,.catatkan bangsa babi pilihan utama dan bangsa anjing pilihan ke-2

Anonymous said...

I feel ashamed to call myself a Malaysian nowadays because you malay pig are making us losing our pride day by day by corrupting the once dignified image of this country, you know Malaysia is now a laughing stock among the non-Muslim countries in the world!

People despise this country still protecting the lame lot and not doing anything to improve the deteriorating situation, still practising double standards among its own people, still expelling the non-malay genius to other countries, still depriving the rights and benefits of other races to its own race, still criticize and blame the Chinese for their minority poverty.

Hey, what is wrong with you malay pig? Haven't you fed yourself enough with the loots yet? Still want more? What a worthless thieves bunch!

You malay pig are worse than a maggot. We need a leader not a faggot to rule this country. Get lost you freak!

For all the bad things you stupid melayu babi say about the Chinese, when you are in trouble and big shit, what do you do?

You come crawling back on your knees to the Chinaman to help you, because you can't trust all your malay pig who are sodomy rapists, incest culprits, drug addicts.

Without the Chinese, you malay pig will still live on trees, swinging from tree to tree like monkeys, or forages on the ground by your 4 legs to eat all the shit.

You malay pig are a truly ungrateful lot - the minute all the Chinese leave Bolehland - you malay pig will collapse into the sea and die - that is your destiny!

I think the problem of malay pig race is their culture - it is in born in their gene - nowhere in the world that you will see affirmative action is focusing on the majority because it is always the minority that need the protection.

Worst, the minority in Malaysia has been systematically marginalized just to suppress them of their growth.

Let the malay pig make Malaysia the most corrupted place to live in and see what happened in 2020? I guess malay pig will go back to Indonesia as Malaysia don't belong to them, they are also immigrants from Sumatra, Sulawesi, Jawa, etc.

Please get it into your pea-sized otak udang plastered with layers and layers of tahi babi encased in your kepala kayu that Malaysia belong to the Orang Asli who are the true bumis of the country.

Niffy pellmell malay pig are in fact pendatang haram who swam across the Melaka Strait illegally from Sumatra. They should be caught, given severe caning and deported back to their pig sties in Sumatra.

Mr Joker said...

Anon 1:49 PM...

terpulang...

binatang pun makhluk Allah... tapi setakat ni x de lagi binatang yang tolak hukum Allah...

Anonymous said...

Poji,

apa kata ko letak dua2 binatang tu sebagai bangsa kau...

babi + anjing = banjingan

Mr Joker said...

Anon 2:04 PM...

pun tak jadi masalah...

binatang pun makhluk Allah... tapi setakat ni x de lagi binatang yang tolak hukum Allah...

macam yang UMNO buat...

dewatawanberapi said...

geng,

janganlah hina Tp tu sampai macam tu sekali...

walaupun perangainya mengalahkan anjing dan babi...tapi dia manusia jugak

Anonymous said...

maknanya ko mengakulah ko ni keturunan babi + anjing

ko mengakulah yang...
...bapak ko babi
...mak ko anjing

017-6147306 said...

assalamualaikum brader TP.aku lari tajuk sikit sbb aku nak kejar si bacul bernama joehan. kepala butoh la joehan. aku siap bagi nbr talipon lagi...lancau la lu dari semalam aku tunggu langsung ko x talipon. kepala butoh la lu keturunan bacul...aku x de duit nak korban tp aku berani pegi sana. kalu betul ko nak berkorban ko sponser aku pegi sana biar aku p bunuh yahudi laknatullah kat sana. amacam ada berani..aku bagi lagi sekali nbr aku 017-6147306....sori aku x kan sokong mca atau dap atau gerakan atau suku sakat diaorang sbb suku sakat dia orang yang tembak bapak aku....i'm waiting yr call.....

Mr Joker said...

Anon 2:17 PM...


Alhamdulillah...

Masih juga makhluk Allah...

Anonymous said...

salam,

salute pada TP
ur the best..

Yang benar memang pahit ..
Tapi manis pada pejuang Islam..

Teruskan pejuanganmu ..

Pada yang bangang tuh ..elok mati cepat drp hidup menyesatkan orang.

Terima kasih.

dewatawanberapi said...

017-6147306,
ko ni mabuk ke apa?
ko ada biji pelir ke nak pegi sana...hahaha

cakap bole le...

Anonymous said...

dewatawanberapi said...

ko bagi le no tel ko tuh pada 017-6147306, jika bro ada batu pelir ..Call dia terus ada berani?

x perlu bising disini bangang..

Anonymous said...

aku call no tu..tak de orang jawabpun

sial..bangang

joehan said...

hahahaha....mamat yg ngaku anak pejuang smalam tu menyalak lg arini..hahahaha...masuk bakul angkt sendri ngaku bapak die pejuang lwn komunis..ntah2 keturunan komunis yg bnuh pejuang melayu..
nk g berjuang kt palestin konon..nk suruh org lain sponsor plak tu..ko ntah sape2 ade hati nk suh org lain sponsor..kang ko joli duit tu kt genting aku gak yg rugi..mental la lu ni bro..nk suh aku bg duit pd ko yg aku xknal asal usul..dgn senangnye ko akn tipu aku...hahaha

kalo korng sume nk tau..mamat yg bg no tel ni smalam siap kutuk2 lg rmbongan rkyat malaysia yg naik kpal rachel corrie tu sbb die kate penakut sbb nk pth blk kalo israel serang..hahaha..aku cabar suh g sana sendri nek kapal terbang..pastu suh aku sponsor plak...korban duit pon xnk..ni kn plak nk korban nyawa...hahahaha..sengal mamat ni..
anak pejuang??hahaha..ade aku kisah..stakt ckp dlm ni aku pon blh..aku keturunan mat kilau,tok gjah,tok janggut..amcam??ko percy x..n aku nk g palestin utk berjuang..so blh sape2 sponsor aku??hahahahah..amacam..ko nk bg aku duit x..sengal mamat yg bg nomb tel ni..ckp berkobar2 ..tp zero!!

teratailiar said...

pehhh...
kemas dan padat yob...
meh aku tambah...
PERBEZAAN UMNO DENGAN YAHUDI...
1.Yahudi bela bangsa sendiri, Umno tipu Melayu.
2.Yahudi tuntut bela koperal Walid, Umno bunuh Melayu kat Memali,Lubuk Merbau...
3.Yahudi sanjung agamanya, Umno sekat bantuan sekolah yang ajar Islam...
Cukup...
Ada nak tambah...?

017-6147306 said...

kalu korang nak tahu, xde beza antara yahudi dgn umno. ko baca je statement joehan, joostspring atau dewataberapi. ptg pkul 3.15pm td ada mamat buat miss call kt aku. dia keje kt MAIDA (pakai talipon kompeni jer) pastu frwrd gmbar yahudi dgn george bush pakai mobil phone. bila aku talipon balik nbr mobil dia jwb terketar2. pastu diam. bila aku sms dia kata dia bukan joehan tp WESS. hoi joehan bacul...xkan jwb tpon pun x berani....ha...ha...ha...joehan takut jwb tpon dari anak pejuang itu korang nak harap dia lawan dgn yahudi...ha...ha...ha...joehan bacul.....shame on u....coward!!!!
kalu ko nak tahu la joehan bacul...yg ko cabar ni anak cucu tok janggut....

Anonymous said...

TKO dari Topeng Perak .. bravo brader .. tercirit birit set APCO disini nak menjwbnya.. korang bolehlah cuba tapi xde maknenya.. x siapa percaya pd statement jahilliyah apco tu .. lebih2 lg bab menghina ibubapa orang lain.. ko pun bernasib baik ALLAH sisipkan roh ngkau dalam rahim ibu ko tidak dlm rahim babi.. bersyukurlah

joehan said...

hahaaha..anak pejuang oi..xde ms aku nk layan ko tu..no ko pon aku xsimpan..hahaha..aku xpenh dail pon no ko..kn aku dh ckp..asal usul ko pon aku xtau..tetibe mntak sponsor g palestin..dh ko letak no ko kt situ..beratus2 org tgk...xmustahil pon dieorg yg dail n msg ko..aku xlayan aa bro mamat mental cm ko..hahahahaha.aik..jd ank cucu tok janggut plak dh..hehehe..ape2 la bro..ade aku kisah!hahaha.

Anonymous said...

kapal racehl corie

MILIK NGO UMNO dah lepas ampai ke perairan gaza israel...nak berlabuh dah

ADA APE APE KER UMNO DENGAN YAHUDI NI.... boleh pakat berlabuh sama sama...lagi

UMNO APCO berjaya ! ( tahniah islam dan yahudi boleh hidup bersama versi umno)

Pis said...

nak tanya sikit.. yahudi tu bangsa ke agama? boleh jelaskan tak tp?