"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, June 17, 2010

Kelantan Fiesta: Kegagalan Gilang-Gemilang..!

Malam tadi sepatutnya berlangsung acara Gilang-Gemilang Perasmian Kelantan Fiesta di Stadium Sultan Mohammad ke-IV, Kota Bharu Kelantan.
Sebelumnya pada sebelah siang:
Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bersama dengan EXCO-EXCO dan Pegawai-Pegawai Kerajaan Negeri tidak akan menghadiri majlis perasmian Karnival Kelantan Fiesta 2010 yang akan berlangsung pada malam ini.

Ini kerana, pengurus acara berkenaan, Red Carpet Worldwide, didakwa telah melanggar dan tidak menghormati persetujuan yang diberikan oleh Kerajaan Negeri sebelum ini.

Pemangku Raja Kelantan, Tengku Muhammad Faris Petra yang telah bersetuju untuk berangkat bagi merasmikan fiesta berkenaan sebagaimana yang dipersetujui Baginda menerusi surat bertulis 14 Jun lalu juga tidak akan hadir atas sebab yang tidak dapat dielakkan.

Pengerusi Karnival Kelantan Fiesta 2010, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, Kerajaan Negeri telah diketepikan dan tidak dihormati dalam membuat keputusan.
Akibat daripada sikap "Kurang Ajar" pihak Red Karpet yang tidak menghormati perjanjian dan Tuan Rumah, sebelah malamnya:
Hujan turun dengan lebatnya seawal jam 8:30 malam. bukan setakat hujan lebat, malah angin juga cukup kencang sampai hampir terangkat khemah-khemah peniaga di Dataran Stadium. Siaran Langsung terpaksa dibatalkan pada saat-saat akhir walaupun berbagai persiapan yang maha hebat telah diusahakan sejak dari minggu lepas.
Pembatalan Siaran Langsung sebenarnya bukan berpunca dari hujan lebat, tetapi lebih kepada cubaan menyembunyikan "sambutan dingin" rakyat Kelantan terhadap Perdana Menteri Malaysia yang dijadualkan akan merasmikan Kelantan Fiesta malam tadi.

Beb... korang ingat TV nak siar ke laporan secara langsung kalau jumlah kehadiran tak sampai pun 500 orang untuk acara Gilang-gemilang macam ni..?

Kos untuk malam pembukaan tak mustahil mencecah ratusan ribu ringgit. persediaan untuk pentas untuk konsert je pun kita tau bukan sikit puluh-puluh ribu, tapi makan ratusan ribu ringgit. yang tu belum kira dengan kos bunga api lagi tu.
Jadual asalnya, perasmian akan dibuat oleh PM Malaysia Dato' Seri Murujib pada jam 9:00 malam tapi sampai jam 10:00 malam dewa Murujib gagal tiba. yang tiba akhirnya ialah seekor kambing hitam - Stopa Jeli...

Apa punya suwey Program malam tadi aku pun tak tau. sebaik Stopa sampai, bacaan doa dimulakan, sebaik saja doa habis dibaca, MC ambik alih microphone untuk teruskan majlis... baru cakap 2-3 patah - Zap...!!! BLACKOUT..!

Seluruh Stadium bergelap. betul-betul suwey 77. majlis diteruskan, Stopa Jeli akhirnya hanya berucap dengan menggunakan Heiler. aku tengok dah macam demonstrasi aman la pulak. apa kes majlis gilang gemilang pakai heiler..?
Stopa Jeli ni orangnya hebat... masa yang ada digunakan sebaik-baiknya untuk memuji Murujib... kata Stopa Jeli - "Najib adalah sorang yang sangat bagus, dia bagus sebab sepanjang Murujib jadi PM, dah 5 kali Murujib datang ke Kelantan dan itu tanda dia prihatin"...

Memang la kau prihatin. kau tu perompak, sebelum nak merompak, kena la survey rumah mangsa dulu. duit royalti bila nak bayar Murujib weh..?

Dalam ucapan pendeknya pulak, Stopa Jeli mengajak rakyat kelantan untuk menaiki keretapi untuk mencapai matlamat pembangunan... Oi lembu, kalau nak membangun, jangan naik keretapi, naik la jet, naik roket, baru boleh sampai bulan, naik keretapi nak gi mana..? Nepal..?

Bodo betul la Menteri Jeli ni...

Habis ucapan, "dimaklumkan bahawa semua program pada malam ini dibatalkan atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan"...

Kah kah kah kah kah...!!! kena kencing..!

p/s - sebuat pasal "Perjanjian" dalam Malaysia ni ada 1 menatang je yang tak reti nak tepat janji dan ikut perjanjian... menatang tu ialah UMNO/BN... yang sokong UMNO/BN ibarat penyokong menatang...

Hanya menatang sahaja menyokong menatang..! - Kami Nak deris Nnatang..!

38 comments:

gelakguling2 said...

sumpah lawak entry ni..XD

Anonymous said...

lawak tu lawak jugak,
jgn la kaitkan jeli dlm hal ni,
kutuk spesifik kat batang tubuh Tok Pa aje la, jgn la letak Jeli kat belakang nama dia tu, terasa org jeli ni...hehehehe

OCPA said...

Kena bala ???... Kah Kah Kah...
Allah sahaja yang tahu...

TEKONG DARAT said...

kalau bukan sebab orang jeli, takde laa namanya di letak stopa jeli...
apa laa orang jeli...
membanguun bersama........

Anti UMCO said...

Nak jaga hati org Jeli, kita letaklah Stopa Geli...heheheh.

Apa pun, Murujib pun tak nak drop dia punye waterface pasal tue dia tak datang. Yang jadi mangsa, Stopa. Sian Stopa, masih taat & wala' pada dia punye Murujib.

Tapi memang lawakle entry nie. Wajib disebarkan dalam blog lain termasuk Facebook....heheheheh

Anonymous said...

Gile bapak punye ramai orang yg datang. Sampai tak nampak batang hidung tur..
Lain kali...patuh dulu arahan Kerajaan Negeri ( tuan rumah),dapatkan persetujuan daripada mereka. Lepas tu baru buat tindakan seterusnya..

TENGOK...berapa banyak duit korang hbis membazir.

Anonymous said...

tok pa asal bachok bukan jeli
so panggil stopa al-bachoki

lord reid said...

KAH KAH KAH PADAN MUKA STOPA!

SALAM MAKAN TAIK UNTUK ADIK2 BEWAK SUMA.
( seropa ngan salam 1 malaysia jugak la )

SAIPA PENGANGGUR BERIJAZAH MENINGKAT?

SAIPA PENDATANG MAKIN BANYAK?

MAI SINI ABANG NAK CERITA,, SYARAT MASUK IPT 5A, DIBAWAH AMENO TAKYAH 5A, 3 CREDIT PUN BOLEH BUAT DEGREE, DIP, SIJIL...

WALHAL BUDAK2 YANG TAK DAPAT 5A NI AKA BODO PIANG, RESERVE UNTUK KEJA KELANG, KEJA KONTRET, BURUH KASAR, KEJA LADANG, TAPI DAK, AMENO AMEK PENDATANG..

AKIBATNYA APA YANG BODO PIANG ADA DEGREE, ADA DIP, ADA SIJIL TAK MO KEJA KELANG, TAK MO KEJE BURUH PAKAT NK KEJA DLM AIRCOND WALEHAL TAK LAYAK,

JENAYAH MENINGKAT PASAI PENDATANG MAKIN BANYAK, BIJAK SUNGGUH AMENO AKA BODO.

He he he
Gurau ngan puak2 bewak pejuang melayu.

proBNpasirputeh said...

Tuan,
Kalau nak marah PM dan Menteri pun jgnlar guna perkataan jijik...janganlar kita menidakkan usaha murni yg telah mereka lakukan...itular,,kawan ngan pAS kuat sangat....mrk tak tunjuk tuan akhlak yg baik....sila ke fb nih n nilailar...

http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Mustapa-Mohamed/227789400038

Unknown said...

salam, thx sbb bg cerita hot neh..tp bile aku bc jd kurg sedap sbb ada word yg kurang best.. papepon, thx ngn artikel ni..peace..:)

kencing cat said...

sebenarnya najib pon hormta kat tgna, ada makna tersirat tuh.. hehehe
jgn terkejut najib letak jawatan dlm sebln 2 ni dan masuk PAS..

Anonymous said...

Hello orang tk ramai sebab hujan lah brader.

Pandai puak ni pusing isu, setahu aku lah yang lahir kt kelantan dan dok kat kelantan, rakyat kelantan ni kalo ada fiesta mesti penuh kalo stadium, dah malam tu hujan ko nak harapkan stadium penuh ke?

Ko toksah nak spin isu la Topeng Taik weii.. orang tk keluar rumah sebab hujan.

Anonymous said...

aku sangat setuju dengan ungkapan" hanya menatang sahaja yang menyokong menatang", ->>" hanya menatang macam ko jer la yang akan di sokong oleh menatang-menatang yang lain.


ALJUBURI

Anonymous said...

aku sangat setuju dengan ungkapan" hanya menatang sahaja yang menyokong menatang", ->>" hanya menatang macam ko jer la yang akan di sokong oleh menatang-menatang yang lain.


ALJUBURI

Anonymous said...

1.Rosmah ikut najib ka keKelantan!
2.Kalau rosmah ikut!!Tula yang hujan ribut tuu!!

Anonymous said...

salam

takbir!!!!

I help you, you help me wakakaka... said...

Hujan? Bagus la bawa rahmat.

Yang dah sampai lepas tu balik KL naik jet wat pe?

Takot?

Kecut?

Malu?

Aib?

natang pencacai umno aka pemuka yahudi fikir-fikirkan lah, kenapa diwaktu solat beramai-ramai distadium ini tidak dilanda ribut hujan?

kalau dah munafik tu benda yang jelas pun tak boleh pikir...

Baghal...

ofekenofee said...

kahkahkah...
dah sampai stadium...?
kahkahkah...
kenapa balik...?
kahkahkah...
kata najib rasmi...?
kahkahkah...
kata buat live...?
kahkahkah...
tak der pun...
kahkahkah....

Unknown said...

Salam,
1.Tuala BODOHNYA pengikut PAS...kau tauka malam tu hujan sangat lebat....

2.Aku ingatla masa sembahayang hajat minta hujan...hujan ari tuje lepastu berbulan2 kemarau...hujanpun malu nak turun di negeri yang percaya DAP akan BERJIHAD tegakkan ISLAM di Malaysia....

3.Kau tengokla program2 waktu pagi hingga ke petang....

4.Dahla BODO...,menyusahkan orang
layarbiru15@gmail.com
kubang kerian,kel

cempaka sari said...

al-baqarah 2-4...
nak sembahyang ke...
nak berzakat ke...
nak apa2 pun kena beriman dulu...
antaranya perkara2 ghaib...
hujan lebat ni ketentuan Allah...
jangan perkecil perancangan Allah...
jangan dok ikut sangat pemikiran rasional...
tak semestinya 100% betul...
umno percaya kat rasional...
tapi tolak hukum dan ketentuan Allah.

sonduk solaie ado said...

Baghal baghal pemuka yahudi ni...world cup dah start pun...

Baghal...takde sapa pun yang layak menentukan tibanya hari hujan, kematian dan kiamat.

Sudah berada diKelantan kenapa tak mau datang untuk memulakan dan memuliakan bacaan doa didalam keadaan hujan yang lebat?

Adakah penuh manusia satu stadium baru nak datang?

Layar ko ni memang layak dipanggil bangsat disenja maghrib ni.

Anonymous said...

ooooo hujan punyanya.. tak perasan plak saye!

tapi kalau acara berlansung mengikut jadual asal & TGNA yang merasmikannya,

apakah suasananya akan sama?????

sonduk solaie ado said...

ooooo hujan punyanya.. tak perasan plak saye!

tapi kalau acara berlansung mengikut jadual asal & TGNA yang merasmikannya,

apakah suasananya akan sama?????

June 17, 2010 9:54 PM

Ko ingat camne...ujan ke tak?

Ujan atau tak kenapa PM ko blah...dah tak sabor nak ngopek ke?

ofekenofee said...

kahkahkah...
baru hujan lebat...
baru penonton tak cukup...
kahkahkah...
nanti kalu nak kalah nanti...
lari luar negeri...
kahkahkah...
tinggal pencacai UMNgOk terkontang kanting...
kahkahkah...

Anonymous said...

kalo memang rakyat suka....hujan ke ribut ke petir ke....orang akan datang.............ni hampeh.....gilang gemilang terbilang sampai tok leh nak bilang.....wakaka

senduk selagi ada said...

Haa...itu yang sebetulnya kalau rakyat dah suka macam pemuka yahudi jugak la kalau dah suka jubor samy pun dia sanggup jilat, pornstar MCA pun dia sanjung, haji vinsen tan cakap pun dia aminkan.

Anonymous said...

Siapa kata tak meriah...utusan kata meriah laa....najib tk dtg pun atas sebab2 nk mengelak ehh silap atas sebab2 yg tk dpt dielakkan....

Anonymous said...

UTUSAN MELOYAkan

Anonymous said...

huh..sekadar tulisan beremosi dari rakyat yg masih takmo sedar diri. x reti bersyukur ngan apa yg ada. ape kesss la, penganggur ramai, org xde pekerjaan pon nak salahkan umno ker? otak letak kat jubor ek?????

Unknown said...

ape la korang ni...
kutuk sane kutuk sini x paham aku...ni ke sesame sedre....islam...melayu ke ni?
hailah

Anonymous said...

ape la korang ni...
kutuk sane kutuk sini x paham aku...ni ke sesame sedre....islam...melayu ke ni?
hailah

Anonymous said...

huhu...aku memang tak paham dengan UMNO ni..pencacai haramjadah..aku selamanya akan menentang UMNO!!!

anti pencacai 1malaysia

K L Chee said...

Terbuktilah bahawa Tok Guru ada mesin doraemon yang boleh mengawal cuaca..............

tl;dr anything that kelantan does always fail hard, disregarding from UMNO kelantan or assholes PAS kelantan

Malay people are always like that....they make each other fail...hahaha

Anonymous said...

you can talk nonsense here and there but the fact is that you are no longer credited at kelantan. losing with pants down more painful rather losing with big punch on high nose.
with royalty, gambling, gas price issues please do not expect you will be respect by the people. See how big the impact left by that issues ? you are not too late to make it right, give royalty to kelantanese people, develop petrochemical plants and establish islamic ground, then UMNO will win at kelantan

Anonymous said...

Komen di sini yg mengutuk UMNO dpt pahala. Yg kutuk PAS dpt dosa. Kan kan? Kelantan is The Best In the world. No Umno no klcc, no kl tower, no sepang F1, no bgnan tggi, no putrajaya, no pub, no nightclub. Kalu PAS amik, kl jadi mcm klantan yeahhhh... itu kami mahu!

Pas Hampeh... said...

Sesungguhnya beginikah cara PAS & kaum keluarganya mengeluarkan kata2..... tidak melambangkan keislaman langsung....

Mengeluarkan kata2 kesat menggelarkan seseorang dgn nama yg tidak elok... beginikah yg dinamakan islam...... sungguh sedih saya melihatnya.... terasa sungguh sesatnya anda2 semua wahai rakyat PAS dan yg sewaktu dengannya.... SEDARLAH SEBELUM TERLAMBAT....... JANGAN TERLALU TAKSUB DENGAN PARTI DAN PEMIMPIN SESUNGGUHNYA ALLAH MAHA BESAR DARI PEMIMPIN ANDA......

Anonymous said...

Ana rasa malu dengan politik kat Malaysia..pura pura bergaduh tetapi makan semeja.

Kot-kot berandiwara kerana nak raih pengundi, siapa pandai dia berkuasa...bukan nak tolong rakyat sangat pun.

PAS? betoi ke ke jalan jihad? moh kita pakat dakwah orang kafir masuk islam! Islam untuk semua !
Balak pun bahagi bahagi kan lah kat orang bawah!
UMNO? projek takan nak makan sorang-sorang? bahagi -bahagi lah kat anak buah gak?!

Anonymous said...

Ada 3 jenis orang berpolitik : PAS atau UMNO

1.Masuk UMNO nak mintak mintak...
2.masuk Pas boleh mintak derma...
3.Masuk PKR boleh lah mintak sumbangan...
4.Masuk DAP boleh lah makan sama..
5.Masuk MCA boleh kira maaa...
6.Masuk MIC boleh buat apa?
7.Masuk yang lain -lain? boleh lah kasi sikit bro?

rumusan nya: lebih kurag je...cuma tukar ketua je ah aha ha ha
rakyat jugak kena dimainkan cam bola piala dunia ha ha ha