"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, June 23, 2011

BERSIH 2.0: Dengan Nama Allah...

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...
"Korg ni buta hati ke?? buat apa sokong ambiga keling paria haramjadah tu? dia ni kapir laknat. korang tau tak dia ni jadi alat anjing2 politik untuk musnahkan keutuhan melayu. dia kata je nak BERSIH kan SPR. bersih kepala bapak dia.

“puak2 PAS n PKR pun buta tuli n pekak badak.. kalau SPR tak bersih, boleh ke diorang menang kat Sgor, Kedah, Penang, Kelantan n perak dulu? DAP cina sial tu pulak lagi haram jahanam. dia tengok je melayu bertekak. hujung2 dia perintah negara ni dan kristiankan kita semua. aku nak kasi amaran kat korang semua.

“kalau perhimpunan ni jadi, aku dan org2 aku akan bunuh ambiga dan korang2 keliling dia satu persatu, termasuklah orang2 politik bangang yg bersekongkol ngan kafir laknat tu.. ini amaran aku. Korang tengokla nanti."
SMS dekat atas diterima oleh kebanyakan politikus, wartawan media dan orang perseorangan. nampaknya ramai yang nak kena bunuh. majoritinya adalah orang-orang yang menyokong BERSIH 2.0.

Gua yakin yang menghantar sms tersebut ialah sa-ekor MeLAYU sebab bangsa lain yang Rasis tidak akan membenci seorang yang berbangsa India atau Cina. penghantar sms juga adalah sa-orang Islam sebab seorang yang beragama Hindu tidak akan menghina agamanya, seorang Kristian juga tidak akan menghina agamanya.

Penghantar sms berkemungkinan besar adalah sa-ekor MeLAYU beragama Islam yang seumur hidupnya hanya pandai membaca Bismillahirrahmannirrahim tanpa faham akan maksud bacaannya.

Hari ini gua ingin mengajar 1 ilmu yang baik untuk kita fahami dan kita amalkan sebagai seorang Muslim. Ini adalah ilmu yang sepatutnya semua orang Islam tahu dan amalkan sebaik sahaja kita mengucap 2 kalimah syahadah iaitu Asyhaduanllailahaillallah, wa'asyhaduannamuhammadurrasulullah.

Dalam ajaran Islam yang suci, kita diajar supaya membaca Bismillahirrahmannirrahim atau dalam bahasa Melayunya berbunyi "Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang".

Ramai antara kita (gua yakin) sekadar membaca sahaja tanpa faham kenapa kita sebagai umat Islam diajar supaya berbuat demikian... jadi kita cuma baca sahaja. macam burung kakaktua. kita jadi Muslim yang bodoh sebab kita tidak menimba ilmu.Muslim yang tiada ilmu ialah Muslim yang bodoh.

Nama Allah ada 99 kesemuanya dan dari 99 nama-nama Allah, tidak ada 1 pun yang membawa maksud yang tidak baik.

Apabila kita membaca kalimah Bismillahhirrahmannirrahim, ingatlah 99 sifat-sifat Allah yang baik-baik kesemuanya dan percayalah dengan yakin bahawa Allah itu Maha Pengasih lagi Maha Menyayangi.

Jadi makanlah dengan sifat-sifat Allah yang baik-baik, makanlah dengan penuh sifat pengasih dan penyayang. berjalanlah dengan sifat-sifat Allah yang baik-baik, berjalanlah dengan penuh sifat pengasih dan penyayang.

Kalau berniat untuk menyertai Perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9hb. Julai, 2011 nanti, keluarlah dan mulai setiap langkah anda dengan kalimah Bissmillahrrahmannirrahim, Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Gua rasa agak tension bila menaip artikel dalam keadaan skima. hahaha...

Pendek cerita la beb... Lu nak bikin apa-apa pun, amalkan membaca Bismillahirrahmannirrahim dan buatlah dengan sifat-sifat Allah yang semuanya baik-baik belaka, buatlah dengan penuh perasaan kasih dan sayang.

Allah tak buat benda-benda jahat beb... yang buat benda-benda jahat tu Setan dan Iblis je.

Yang kerja hantar sms macam orang tak de agama (gua ada kenalan Free Thinker, tak de pegangan agama tapi tak de la gila babi macam tukang hantar sms tu) gua rasa bukan orang Islam, bukan penganut lain-lain agama dan bukan jugak Free Thinker.

Mungkin penghantar sms tu sebelum hantar sms dia baca Dengan nama Iblis yang Maha Penjahat lagi Maha Pendendam. jadi sms dihantar dengan penuh keSyaitanan dan Keiblisan. hahaha...!!!

Tapi gua yakin Polis tak kan tangkap penghantar sms tu sebab walaupun dia tak de agama, dia tetap penyokong UMNO.

12 comments:

Jeo Botak said...

Ala bro....

Kalau tulisan macam tu tak lain tak bukan mesti kerja puak2 umnopurno and the gang. Kalau tak Umnopurno...mesti Pukida....Kalau tak Pukida...mesti Perkosa....Kalau tak Perkosa...mesti Umnopurno.

So, dah clear....
Yang nak buat kacau....yang nak buat kechoh....yang nak bikin kalut....yang nak buat huru hara ialah tida orang BADIGOL ni la.

Awat Polis buat BODO aje hahhhhh..!!!!

Anonymous said...

Mereka seharusnya sedar jika mati sekalipon orang2 yg dimaksudkan, orang2 lain yang membawa semangat perjuangan yg sama tidak akan lari dan berputus asa. Malah semangat perjuangan yg telah tersemai mungkin akan lebih membara untuk terus melihat nasib semua kaum terbela.

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

aku sarankan yg muslim besok berzikir masa berarak. mcm kt merlimau ari tu kem PAS berzikir kem binatang umno mcm binatang cacing yg kepanasan. siap maki hamun org tngah berzikir. ade sekor binatang umno tu terjerit mcm org gila maki hamun. betul2 liat la setan nk kuar dr badan dia. kalu setakat babi perkosa yg guna iblis masa nk bunuh kita semua insyaallah kaku dia ari tu.

Anonymous said...

1.hangpa nak berzikir apa!!hangpa tu puak cai hindu paria dan komunis dap jee!
2.hangpa dah taruk kapoq putih kat dai hangpa!!baru nampak real!!!
3.dah hapai!!vel!vel!vel!

Amuraria said...

ANOM June 23, 2011 5:09 PM , LU LAGI TERUK DARI ANJING DAN KATAK ! BAWA ISTIFAR DAN MENGUCAP KERANA ISLAM TIDAK MENGAJAR PERANGAI MACAM NI ! HANYA PARTI SEKUTU APCO@UMNO-BN ARUS JAHILIAH SAHAJA PAKAI AJARAN INI ! ALLAHU AKHBAR !

Anonymous said...

bodoh betul puak2 pakatan ni...hangpa semua dah masuk perangkap agenda universal yahudi.....
1. agenda yahudi n kristian utk memusnahkan islam diseluruh dunia..
2. agenda anti islam dari penganut2 ugama/kaum lain yg bersekutu dgn yahudi utk memusnahkan islam diseluruh dunia.
3. agenda kaum bukan islam yg nak menghancurkan islam dinegara ini. mereka berselindung disebalik slogan kesamarataan, penindasan kaum/agama, penindasan dlm perancangan dan pembangunan ekonomi negara yg berat sebelah, dasar pelajaran/pendidikan..

hangpa semua puak2 PAS/PKR dah terperangkap dlm jerat tipu muslinat licik, halus dan licin oleh puak2 DAP dan NGO yg anti establishment dan anti islam...

sedarlah wahai puak bodoh piang..

oh ya, yg antar sms ugutan tu mungkin jugak dari puak2 pakatan no...motifnye mudah je...nak saiko rakyat supaya melabelkn puak2 kerajaan/umno/bn adalah ekstrimis, pelampau yg dah terdesak konon...so, siasat jgn tak siasat!!

Jeo Botak said...

Puak2 Umnopurno memang dah melalut...dah melampau.

Nak marahkan Ambiga...agama Hindu di hina2.

Nak marahkan Ambiga....bangsa India di salahkan.

Umnopurno memang persis PELAMPAU.
Mereka bukan sahaja PELAMPAU bada BANGSA sendiri tapi mereka adalah GOLONGAN PELAMPAU AGAMA (memusuhi agama lain dan meyesatkan agama sendiri).

Memang CILAKA jenis specis Umnopurno ini.

Anonymous said...

Anonymous 23,2011 6:23pm!
Tak perlu nak cite pasal agenda yahudi laa... yahudi nak memusnahkan Islam? anda... yahudi atau Islam..? nampak macam pejuang Islam. tapi cara macam yahudi .... kalau nak halang kami dari pergi berhimpun BERSIH .. cuba lah beri nas-nas yang boleh diterima secara Islam ... kalau tindakan BERSIH tu bertentangan dengan Islam ... bolehlah kita halang ..
hehehe ... saja je.

Jeo Botak said...

Sikit2 nak report kat Polis...
Sikit2 nak report pada Agong....

kah..kah..kah...

Umnopurno memang jenis specis tak dak teloq..
Pukida memang jenis konet sontot
Perkosa memang jenis Auw..Auwww!!!

kah..kah...kah

Anonymous said...

duk bertakbir.... sikit2 bertakbir. baguslah bertakbir tu....

tp masalah sekarang ni ko orang bertuankan perempuan hindu atau bukan islam sebagai penggerak atau ketua BERSIH...!

apa kejadahnya ni... !

Anonymous said...

Agenda Yahudi memang untuk melihat Islam tak berkembang dan subur di muka bumi ni...tapi kena la kaji balik apa protokol yahudi tu sebenarnya...

1. Menggalakkan pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan.
2. Melalaikan umat Islam dengan hiburan melampau.
3. Melalaikan umat Islam dengan acara sukan.
4. Arak, zina dan dadah adalah tidak salah.
5. Menegakkan hukum sivil dari hukum Islam.

byk lagik la kalau nak tulis...tapi sume tu sape yang terkinja2 nak buat?

UMNO/BN lebih beria2 anjur konsert sana-sini malah dalam setiap program mesti wajib ada konsert.
Penjualan arak, zina dan dadah bebas tanpa kawalan.
Undang2 Islam dihina dan diperlekehkan.
Sape punya keje nih? Pastu nak plak sembang pasal syiar Islam.
Setakat Syiar Islam, Amerika pun beratus2 ada. Masalahnya Syariat Islam ni memenuhi tuntutan ke tak?

Anonymous said...

No benefit in keeping Pempena afloat
In September last year, four directors of Pembangunan Perlancongan Nasional Sdn Bhd (Pempena) Datuk Yip Kum Fook (MCA GOMBAK, who is BAD name in Buddhist and he always went to China to find girls) Datuk Donald Lim Siang Chai, Syed Abdul Rahman and Jaigani Jaafar – were served with letters of demand for payment of more than RM12.4 million owed by the company.
The letters from lawyer Joginder Singh, who was acting for Kah Bintang Auto Sdn Bhd were sent by registered post. On receiving the letter, one of them, Lim, the former deputy toursim minister and current deputy finance minister, contacted the CEO of Pempena and asked him to act on the demand.
For a good eight months, nothing happened. No effort was made to contact the motor company or negotiate a settlement. Failing to get a response, Kah Bintang published notice of an intended winding up petition in two national newspapers on May 28. The petition was set to be heard on June 13.
At the hearing, the petition was undefended as neither Pempena nor its lawyers made an appearance. The court allowed the petition and asked that Pempena be given another 14 days to pay up. On June 27, that short lease of life for the company expired and Pempena ceased to exist.
Yesterday, akin to closing the stable door after the horses have bolted, Malaysian Tourism Board chairman Datuk Victor Wee announced that Pempena would be applying for a stay of the winding up order this week.
The decision, he said, was made after a meeting with the management of Pempena last Friday. A new solicitor will be appointed to apply for a stay and work out an amicable settlement.
He was responding to theSun’s front page report which said the High Court had ordered the company to be wound up after failing to pay RM12.4 million for the purchase of 120 units of Hyundai Sonata.
When asked if these actions and the subsequent embarrassment to the government could have been avoided if Pempena had complied or responded to letters from Kah Bintang and its lawyer, Wee declined to comment, saying: “This is something that only Pempena can answer.”
So, the questions are: “Why did the Pempena CEO ignore the letters, and the call from Lim who was then a director of the company? Was it incompetency or sheer arrogance or total defiance of a lawful directive? Why did Pempena not act after the notice was published?
More importantly, where is Pempena going to find RM13 million (including interests and costs) to pay the motor company? Why should it come from the tourism promotion budget when all fingers point to the directors, who by virtue of their positions should be held responsible for this fiasco?
There’s no benefit in keeping Pempena afloat as it has not contributed in anyway to enhance tourism and related products. In short, it has been bleeding financially and has become a burden to Tourism Malaysia.
The best option is to dispose the assets, settle the debts and close shop so that it does not lose more money. Throwing good money after bad does not make good business sense.
-thesundaily.