"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, June 17, 2011

BERSIH 2.0: Tahanlah Mat Sabu..!

Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...


Sebaik saja keputusan Pemilihan Pimpinan Tertinggi PAS dalam Muktamar PAS kali ke-57 diumumkan, keyakinan UMNO/BN untuk mempertahankan Putrajaya semakin goyah. Blogger-blogger PenChaChai UMNO/BN menjadi gila, Pimpinan-Pimpinan UMNO/BN dari pelbagai peringkat turut sama menjadi gila.

Kalau dilihat dikaca TV, wajah setiap Pimpinan UMNO/BN yang diwawancara agak pucat kebiru-biruan dan ada juga yang agak hijau mukanya kerana dilanda sindrom ketakutan.

Macam-macam cara dan perkara diulas para Pimpinan UMNO/BN sehingga pada 1 tahap, kelihatan seperti UMNO/BN ialah sebuah Parti Islam nombor Wahid di muka-bumi ini mengalahkan puak-puak Hizbut Tahir.

Gelombang kebangkitan Pakatan Rakyat dilihat semakin payah hendak disekat dengan adanya barisan Kepimpinan PAS yang selama ini ditunggu-tunggu oleh rakyat pelbagai peringkat, agama dan bangsa. Langkah Pakatan Rakyat ke Putrajaya nampaknya semakin jelas dengan adanya Panglima-Panglima yang selama ini sangat-sangat ditakuti oleh UMNO/BN dalam Barisan Utama kepimpinan PAS.

Gelombang pertama yang berlaku dalam PAS gagal disekat UMNO/BN walau berbagai cara digunakan bagi menyekat kemaraan "Perubahan" dalam Pimpinan PAS.

Gelombang ke-2 yang bakal berlaku dan juga yang menjadi ketakutan puak-puak UMNO/BN selepas ini datangnya dari kempen Himpunan BERSIH 2.0 yang bakal diadakan pada 7hb. Julai, 2011 di Bandaraya Kuala Lumpur.

Komandan yang akan memimpin Perhimpunan BERSIH 2.0 kali ini tak lain dan tak bukan ialah Pemimpin yang paling dekat dihati rakyat iaitu Mohammad Sabu atau Abang Mat atau lebih dikenali dengan nama Mat Sabu. Pertama kali rasanya dalam sejarah apabila seorang yang memegang jawatan Timbalan Presiden PAS mengetuai 1 perhimpunan yang dijangkakan akan menjadi Himpunan Rakyat Terbesar dalam sejarah Malaysia dalam abad ke-20.

Gua tak nampak ketakutan UMNO/BN pada Himpunan BERSIH 2.0 sebelum Mat Sabu menjadi Timbalan Presiden PAS tetapi setelah Mat Sabu berjaya menang dalam pemilihan tersebut, gua nampak dengan jelas sekali betapa UMNO/BN begitu takut sekiranya Perhimpunan BERSIH 2.0 berjaya diadakan.

Ketakutan UMNO/BN pada gua sebenarnya berpunca dari pengaruh Timbalan Presiden PAS yang baru dipilih dengan masyarakat bukan Melayu. Mat Sabu mempunyai pengaruh yang cukup luas dikalangan bukan Melayu di Malaysia. Tanyalah mana-mana kaki politik bukan Melayu kenal atau tidak Mat Sabu... pasti ramai yang kenal.

Ini yang menakutkan UMNO/BN. Mat Sabu berupaya membawa "crowd" yang besar kali ini atas kapasitinya sebagai Timbalan Presiden PAS. Hubungan baiknya dengan Lim Guan Eng dan Pimpinan DAP pasti akan menarik penyertaan penyokong-penyokong dan ahli DAP dalam Perhimpunan BERSIH 2.0 kali ini.

UMNO/BN tidak mahu hal ini berlaku. UMNO/BN tidak mahu semua bangsa terutamanya Melayu, India dan Cina bergabung dalam apa-apa perkara pun di Malaysia walaupun dalam perkara yang membawa kebaikan.

UMNO/BN selama ini hanya mendidik pelbagai bangsa di Malaysia bergabung dalam majlis makan-makan dan perayaan anjuran UMNO/BN sahaja, dalam lain-lain hal terutama untuk kebaikan negara Malaysia, pelbagai bangsa TIDAK BOLEH DIGABUNGKAN kerana jika digabungkan semua bangsa dalam lain-lain hal selain dari majlis yang disebut tadi, akan membawa MALAPETAKA buat UMNO/BN.

Mana boleh India, Cina dan Melayu bersatu dalam hal yang membawa kebaikan..? kalau bangsa-bangsa ini digabungkan, bagaimana semboyan perpecahan sesama bangsa mahu dilaungkan oleh UMNO/BN..?

Selama inipun UMNO/BN selalu mempersoalkan kemana perginya lain-lain bangsa selain dari bangsa Melayu dalam mana-mana perhimpunan yang diadakan oleh Pakatan Rakyat. selama ini UMNO/BN membayangkan kununnya bangsa Melayu pro Pakatan Rakyat hanyalah sebagai "Boneka" kepada bangsa selain Melayu apabila ada perhimpunan anjuran DAP diadakan.

Semboyan ini dibunyikan bagi menjarakkan hubungan sesama Melayu dan bangsa lain dalam Pakatan Rakyat. kalau rakyat termakan dengan hasutan ini, Pakatan Rakyat tidak akan kekal lama dalam Politik Malaysia. Ini yang diharapkan oleh UMNO/BN selama ini.

Maklumat dari sahabat-sahabat di Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengatakan bahawa ada 110% kemungkinan Mat Sabu akan ditahan dibawah akta zalim ISA sebelum Himpunan BERSIH 2.0 diadakan dibawah Akta Hasutan. Bila akan ditahan kita tak tahu... mungkin 19hb. Jun, 2011 ini di majlis Pelancaran BERSIH 2.0 yang akan diadakan di Dewan Perhimpunan China Kuala Lumpur dan Selangor.

Mat Sabu perlu ditahan kerana UMNO/BN tidak mahu bangsa Melayu dan bangsa-bangsa selain Melayu bergabung dalam 1 Perhimpunan yang sebegini besar menuntut perubahan yang lebih baik dalam Negara Malaysia. Perkara ini perlu disekat dari awal sebelum ianya berlaku.

Bangsa-bangsa lain selain daripada bangsa Melayu perlu ditakutkan sebelum mereka bergabung dengan orang Melayu kejalanan menuntut hak mereka dan caranya ialah dengan menahan Mat Sabu dibawah akta zalim ISA.

Gua teringat masa gua lepak-lepak dengan Mat Sabu, Hishamudin Rais dan rakan-rakan di Bangsar 2 minggu lepas beberapa hari selepas Mat Sabu dipilih sebagai Timbalan Presiden PAS. kata Mat Sabu masa kami lepak-lepak pekena kopi:
"Orang lain menang bertanding jawatan bukan main seronok, aku sorang je bila menang dok naaampak pintu Kamunting"
Masa tu gua tengok ada riak kerisauan di muka Mat Sabu, tapi semangat Mat Sabu gua tak nampak luntur walau sikit pun sampai saat ini dan pada gua, ini yang paling-paling UMNO/BN takut.

Sebelum ini ramai yang mengangkat Anwar Ibrahim sebagai "mentor" yang dapat menyatukan semua bangsa-bangsa di Malaysia dalam menentang kezaliman UMNO/BN. Hari ini gua ingin mengangkat Timbalan Presiden PAS yang baru sebagai "Mentor" penyatuan pelbagai bangsa di Malaysia dalam menentang kezaliman UMNO/BN.

Pada gua, kalau nak dibuat perbandingan siapa lebih hebat antara Mat Sabu dan Anwar Ibrahim, gua dengan selambanya mengangkat Mat Sabu lebih sikit dari Anwar Ibrahim sebab Anwar Ibrahim dikenali atas kapasitinya sebagai Bekas Timbalan Perdana Menteri Malaysia manakala Mat Sabu dekat dihati rakyat melalui perjuangannya tanpa apa-apa jawatan selama ini.

Kami kenal Mat Sabu dijalanan membonceng motor Honda cup, berbaju T.Shirt Pagoda atau kemeja berlambang Bulan. Pernah sama-sama basah disiram pancutan Water Calon, pernah sama-sama lemas diselimut Bom Asap dan pernah sama-sama tidur di kaki lima masjid sewaktu bermusafir.

UMNO/BN tidak mahu orang seperti Mat Sabu memimpin Rakyat Malaysia pelbagai kaum sebab orang seperti Mat Sabu sangat-sangat biasa dengan kehidupan golongan "bawahan" dan orang ini akan memperjuangkan hak-hak golongan bawahan yang selama ini ditindas UMNO/BN dan pimpinan UMNO/BN juga tahu bahawa orang seperti Mat Sabu akan mendapat sokongan dari SEMUA KAUM di Malaysia dari pelbagai peringkat kasta dan ini adalah mimpi ngeri buat UMNO/BN.

Gua ada pesanan dari golongan bawahan kepada UMNO/BN:
"Tahanlah Mat Sabu dan Kami Akan Tahan kamu Dari Terus Menguasai Putrajaya dalam PRU akan datang...!!!"
Allahu Akbar...!!!


31 comments:

Anonymous said...

1.puak umno bukan takut!!cuma tergelak sakan jee!!cuma tinggai puak hampas je yang kuasai pas!!
2.negara islam tukaq pada negara kebajikan!!kih!kih!kih!nampak sangat PENAKUT nya puak pas pada kalpal singh!!takut langkah manyat kalpal dan puak dap!!!kat puak dap pun hangpa nampak bacui!!macammana hangpa nak hadapi puak umno!!tak payah cakapla oii!!buat peghabihh ayaq lioq jee!!
3.la ni!!kalau ambiq seketui batu!!baling kat puak muda yang bersesak distesyen bas!!mesti kena puak muda yang lulus u la oii!!ada ijazah!!betapa belambaqnya puak muda yang ada ijazah dinegara ni!!
4.puak takdak sijil juga yang hangpa pilih!!mat sabu!mahfuz!!
5.akai letak mana oii!!

matkambing said...

hoi anon6.43am, kamu ni memangnya ngok, tau tak? kamu ingat kamu tu pandai sangat ke? jangan menghina manusia lain kerana pada mata Allah kamu tu mungkin lagi rendah nilainya dari orang yang kamu hina itu! dasar pencacai sememangnye jenis tak sedar diri!

Anonymous said...

1.ewahhhh mat kambing!!bukan hina!cuma nak ulang apa yang puak pas kata bila pilihanraya kecik Galas tempohari!calon umno lulus spm!calon pas !doktor!!
2.aiii!!takkan hangpa dah lupa noo!!nampak sangat!!ludah hangpa dah jatuh kemuka sendiri!!
3.kih!kih!kih!

Anonymous said...

anon#1,

inilah cara berfikir penyamun tarbus UBN yg belajar tinggi2 tapi tak da akhlak dan moral, hanya berfikir untuk menipu dan menyamun dan songlap harta rakyat.

songlap MAMINCO.....RM1,000,000,000
songlap BMF.....RM10,000,000,000
songlap BNM.....RM23,000,000,000
songlap Perwaja..RM15,000,000,000

BN = Babi Negara, Barang Naik.

Penebang Gharqad said...

Anon 6:43, nampak sangat takut dan sangat dangkal.

Kalau kau Islam pastinya kamu tahu bahawa Rasulullah S.A.W. adalah seorang yang buta huruf... barang kali sebab itulah UMNO menentang Islam sebab Baginda S.A.W. tak ada sijil dari mana-mana IPT.

Najib tu yang ada sijil tu cerdik sangat ke? Ikut sejarah akademiknya dia adalah salah seorang yang pelajar kurang cerdik semasa belajar di luar negara. Sebab kurang cerdik bersijillah barang kali si Najib ni nak jemput PAS join dengan BN... kemudian nak jemput DAP join BN. Cerdik sangatlah tu.

Pada andaian saya, jika Mat Sabu ditahan bawah ISA, saya pasti bukan Perhimpunan BERSIH 2.0 akan terbatal, sebaliknya jumlah penyertaan akan meningkat berkali ganda. Masa tu UMNO pasti akan kecut perut sebab rakyat bangkit mempertahankan pemimpin PAS yang tak ada sijil tu. Cubalah kalau berani.... aku yang tiada niat nak join BERSIH 2.0 pun akan turut sama.

Hang yang dok komen ni sijil kau taraf mana? Kalau ikut hujah umum yang UMNO selalu guna dalam blog-blog ni rasanya mengaji takat UPSR? - tu pun kantoi.

Tapi kalau kau ada sijillah kononnya, tolong jawab soalan-soalan ini.

1) Apakah nilai Cronbach Alpha yang paling minimum yang membolehkan UMNO kekal memerintah?

2) Jika Rosmah adalah isteri Presiden UMNO. Berapakah usia UMNO sebenarnya?

3) Antara UMNO dan PAS kini, parti politik manakah yang lebih awal ditubuhkan?

4) Pernah atau tidak UMNO mewujudkan Hudud UMNO?

5) Betul ke kau ada sijil? UPSR?

Anonymous said...

) Apakah nilai Cronbach Alpha yang paling minimum yang membolehkan UMNO kekal memerintah?

1.baru belajaq asas SPSS!!bila buat Phd!!orang upah je!!kih!kih!kih!
2.di gallas!kubu kuat pas!bungkus!di johor dan n9!!bungkuih berkarung guni!!
3.bila negara islam tukaq kepada negara kebajikan!!hangpa tenguk la nanti noo!!
4.tapi hangpa boleh tumpang bangga dengan kemenangan puak dap nanti!!kan hangpa cai dap!!!!!!cai kalpal singh!!

Anonymous said...

gua sure turun punya 9hb ni...

we are the rakyat, we fight against government's injustice, EXPECT US!

(anonymous stail he..he..he..

matkambing said...

anon 7.56am, terserlah sungguh kedangkalan pemikiran pencacai ameno. lulus periksa sebab direndahkan markah lulus. ini adalah hasil dasar menteri pelajaran yang hendak nampak glamer sebab nak nampak banyak pelajar skor A tapi tak ada kualiti. hampeh.............

Anonymous said...

umNO dok kena kuda dgn CINA lama dah!!!tak kan lah buta perut sampai macam tu sekali, hidup kat Malaysia ni tunggu hari nak mampuiih pun x nampak lagi ka..
Kes PKFZ, Menteri Umno yg ada kelulusan luaQ negeri, senang2 kena kencing...
ni yg terbaru...1.8juta, buta perut apa yg belanja sampai mcm tu..
Mmg patut umNO kena maki sumpah seranah, mengaji sampai kemana hala, tapi akai tak tentu hala..BODOH!!!

Jeo Botak said...

Nak tau Umnopurno gelabah ke tak gelabah...???

Naik saja abg Mat Sabu, terus puak2 munafik Umnopurno ni buat fitnah dgn mengeluarkan video fitnah lucah abang Mat.

Memang Umnopurno ni berhati busuk....
Dah la hati busuk....kaki fitnah pulak tu.
Dah tu...tak malu nak ajak PAS berpadu dgn mereka.

Porahhhhhhh.....
Muka tak malu...pipi tersorong2.

zali said...

dapat la kiranya fru menyediakan water cannon dan segala macam peralatan yg canggih2 utk menyambut para peserta perhimpunan haram pencacai mat sabun ni..

wtf pasberg!

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

disebabkan mat sabu dan bersih. dr binatang smpai penyokong menggelupur.la ni beruk muda dgn kaki perkosa pulak nak ikut berdemo.kah.kah.kah.umno bacul.kah.kah.kah.ko pakai kete kebal pun aku tetap turun.ko ingat pr punya fan bacul mcm korang ke.pemimpin binatang beruk.penyokong tegar chicken coward.kuang.kuang.kuang. ingat penakut ingat umno. puteri binatang xikut ke. karang sape pulak nak urut badan beruk muda kt sana. beruk muda sume lembik mcm kangkung. dan yg kompom 99.999% berada dibawah pengaruh alkohol dgn dadah. dadah, alkohol dan jalang muda adelah penguat semangat beruk muda dan beruk tua. jalang tua dh xlaku cuma dijadikan pengurus atau mentor jalang muda.kah.kah.kahingat jalang ingat umno. umno ade bnyak jalang utk dilelong secara percuma. anda hanya perlu mengisi borang kemasukan ahli kelab binatang melayu bersatu.kah.kah.kah

Jeo Botak said...

Mana tak BACULnya beruk2 Umnopurno ni...

Sikit2 report kat polis...
Sikit2 mengadu kat sultan...
Sikit2 nak report kat Agong...

Mengalahkan bebudak BERINGUS yg tak baliq lagi.

ha...ha...ha.....!!!!!

UTUSAN MERAPU/BERITA MELOYA/BERITA 3 SUKU said...

kepada sesiapa yang dengarnya suruh kerajaan jalankan kuasa IKUT SUKA AKU

PERGI MAMPOS DENGAN ISA

U CAN FUCK WITH BIG PIG

DAN UTK ANON ATAS SEKALI TU,,,,,,,,,

WOOI BARUA UMNO NAUZUBILLAH..BIAR DIPANGGIL KERETA KEBAL PUN

LAWAN TETAP LAWAN

BUKAN MACAM KAU///PENGECUT NAK MAMPOS

Jeo Botak said...

BANGANG tak bangangnya Umnopurno, takut punya pasal, terus report kat Agong....ha..ha..ha..

BENGONG tak bengongnya PUKIDA, takut punya pasal, terus report kat polis....ha...ha...ha...

BENGAP tak bengapnya Perkosa, taku punya pasal, terus nak cabar buat demo di hari yang sama...ha...ha...ha..

Elok la tuuuuu.!!!!

Umno PERKOSA Pakida....
Perkasa PUKIDA Umno...

ha...ha...ha....

Anonymous said...

POLIS :

UNDANG UNDANG DAH TERMAKTUB..RAKYAT BERHAK SUARAKAN MELALUI PERHIMPUNAN AMAN..APA MASALAHNYA?

UMNO :

APA MASALAH NYA KAU IKAT KAKI DAN TANGAN POLIS UNTUK JALANKAN TUGAS JANGAN BAGI PERMIT UNTUK RAKYAT BERHIMPUN CARA AMAN

PERKASA :

KORANG 100% KONFIDEN KE UMAT MELAYU MENYOKONG KORANG

joehan said...

hahaha..tahniah laa pd melayu2 bongok dlm pr ni..si ambiga yg anti islam tu plak yg korng ikut..hahha..mmg suke kene cucuk hidung rupenye bdk2 pr ni..konon bersih 2 ni nk tuntut prya yg lg adil..tp pelik gak..kalo spr xadil cmne 5negeri pr leh dpt..cmne leh halang majoriti 2/3 bn...ade otak gune la oi...korng ni cuma tau nyusahkn rkyt je...bodo nk mampus..buat jln sesak..nnti mari kita tgk..brape rmai cine babi n keling hindu turun sma2..atau cume melayu2 pencacai yg bodo je yg turun..

korng jgn risau...satu perjumpaan terttp dh pon 37ngo adakan kt kelab sultan sulaiman..utk adakan perhimpunan anti bersih..ms tu nnti korng tau la nasib korng..objektif keling hindu ambiga ms tu mngkin akn tercapai iaitu islam sesama umat akn bergaduh..korng tunguu ye...37ngo iaitu persatuan2 peniaga,pemndu teksi,pekida,perkasa,umno,persatuan2 silat,gmps,belia 4b n byk lg ngo2 akn sm2 turn utk anti bersih..hahahahaha...korng ni mmg dasar balaci nuar juburi laa...tungguuuu.....aku dgr nuar juburi akn bwk msk anasir luar utk tujuan provokasi polis..korng ingt kalo dh berpuluh ribu korng leh kawl ke..gune la otak tu oi..harap bersih 2 dibatalkn demi perpaduan islam..kalo diteruskn gak..korng akn dpt hasilnya bila 37 ngo n majoriti yg selama ni senyap akn menyertai perhimpunan anti bersih..hahaha..tunguuu....

Anonymous said...

37ngo iaitu persatuan2 peniaga,pemndu teksi,pekida,perkasa,umno,persatuan2 silat,gmps,belia 4b n byk lg ngo2 akn sm2 turn utk anti bersih..hahahahaha...June 18, 2011 1:02 AM
-----------------------------

FRU & Polis dah x bole nak cam mana bersih, mana kotor!!!!
konpom lebih dari 3ratus ribu..silap2 mau cecah juta kali ni..kita pakat ramai2 p kat jalanraya.
kah..kah..9/7, pakat ramailah PEMIMPIN UMNO TERKEZUT BERUK!!!!

Anonymous said...

Khairy Jamaluddin berkata, pihaknya memutuskan untuk mengadakan perhimpunan pada 9 Julai ini untuk “memperkukuh sistem demokrasi”.

****BERSIH dapat sokongan dari PEMUDA UMno yg akan joint sekali, pecacai umNO yg BONGOK & BODOH x mau joint sekali ka!!!!
Setakat 37ngo iaitu persatuan2 peniaga,pemndu teksi,pekida,perkasa,umno,persatuan2 silat,gmps,belia 4b n byk lg ngo2...apa BARANG!!!

Anonymous said...

Menurut Khairy, beliau dan Pemuda Umno bersedia menghadapai apa sekalipun kemungkinannya.

Menyalahi undang-undang

“Hisham boleh beri sebanyak mana amaran yang beliau mahu. Ini Malaysia baru. Kami mempunyai hak untuk berhimpun, dijamin oleh perlembagaan. Pemuda Umno tetap berarak pada 9 Julai ini. Itu sahaja,” akhirnya.

*****PECACAI UMNO (June 18, 2011 1:02 AM) YG BONGOK & BODOH CRITA APA, SEDANGKAN KETUA PEMUDA UMNO KATA BOLEH BERHIMPUN & D JAMIN OLEH PERLEMBAGAAN.

PECACAI UMNO KATEGORI MAKAN TAIK,BENDA HARAM BANYAK SANGAT SAMPAI OTAK BANGANG.

Anonymous said...

1.mulanya hingin jugak nak berdemo bersih dengan puak pas ni!!tapi takut kena "hujan ludah" pulak!!takat hujan bom ayaq FRU!!tak takut!!tapi hujan ludah puak pas sendiri!!busukk oii!!
2.dulu hadi awang ludah kelangit tentang amanat keramatnya!!akan jadi kapiaq bila kawan dengan puak kapiq!
3.dulu nik aziz ludah kelangit tentang hukum hudud!undang-undang islam!!negara islam!!
4.dulu mat sabu adalah orang pertama mengatakan anuar adalah seorang peliwat!maka lahirlah anuar al-juburi!!
5.SEKARANG!!ludah-ludah mereka akan jatuh kembali pada batang hidung depa dan pengikut-pengikut depa!!
6.akai ada ka oii!!ludah kebatang hidung sendiri!!muka sendiri!!orang gila dan sakit mental pun tak ludah kemuka sendiri oiii!!!

zali said...

PKR : PASberg sedap wooo..
DAP : lagi sedap makan sama babi maa..

Anonymous said...

zali hang boleh hisap batang butuh pak hang sendiri

Anonymous said...

anoni..mulanya nak berhimpun....

hang pun sama gak mai jilat batang butuh zali

klau tak cukup

pi tutuh punggong zali

pas tu keluaq dalam paper kata

karpal singh tutuh burit aku

Anonymous said...

sama juga KJ, yg kata org berdemo mcm BERUK.Tapi sekarang bukan takat dia saja nak jadi BERUK habis semua Pemuda UMNO nak dijadikan BERUK.
Lepas ni Pemimpin umNo terkejut BERUK tgk pemuda umNO yg dah jadi BERUK. Keseluruhan nya UMNO dah jadi macam BERUK!!!kah..kah..
bukan takat ludah jatuh kena muka saja, umNO dah jadi BERAK makan taiik sendiri!!!
binatang pun x makan taiik sendiri oiii!!!!

Anonymous said...

Bagus juga, nak tengok KJ jadi beruk.kahx4. tapi dialu-alukan menyertai BERSIH termasuk juga pUKIDAA,PURKISA DAN 2NGO.NGOK

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

hai joehan bacul ingat aku lg? ko xyah ckp bebanyak la beruk muda. ko tu bacul.baru dgn rakyat korang dah mintak tolong polis. ko bawak sekali tentera pun xpe. kitaorang bukan bacul mcm ko.

Jeo Botak said...

TKPN kata kalau Pemuda Umno berdemo... POLIS pun akan ramai2 berdemo....

ha.ha.ha...

Jom....jangan tak datang....
Kita akan BERSIHkan taik2 Umnopurno dalam SPR.

Negara akan terus BUSUK jika taik2 Umnopurno masih melekat dalam SPR.

Anonymous said...

Keputusan undi the star online 'Apa pandangan anda berhubung perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai?,
= 1,312,917 responden patut diteruskan
= 14,222 responden membantah.

Undian ini terpaksa ditutup tengahari tadi, kalau the star online tak tutup sampai jam 12.00 malam 8hb jun 2011 anda satu Malaysia bayangkan berapa juta yang akan menyokong Bersih 2.0 ini. Ini yang UMNO Baru aaa tengah sakit gigi nih...

Anonymous said...

Keputusan undi the star online 'Apa pandangan anda berhubung perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai?,
= 1,312,917 responden patut diteruskan
= 14,222 responden membantah.

Undian ini terpaksa ditutup tengahari tadi, kalau the star online tak tutup sampai jam 12.00 malam 8hb jun 2011 anda satu Malaysia bayangkan berapa juta yang akan menyokong Bersih 2.0 ini. Ini yang UMNO Baru aaa tengah sakit gigi nih... sorry 8hb july 2011 bukan jun, dah tak sabor tunggu...

MAT SHaHBUUUU said...

PERHIMPUNAN BERSIH 2.0
SENARAI PESERTA
PAS=200K Melayu BODOH
PKR=10K Sedikit Pandai
DAP=100 PANDAI BETOIIIII
ANTI BERSIH
PEMUDA=60K BODOH?MELAYU MEMNG BODOH!!
PEKASA=FTW

BERGADUH LA SESAMA HANGPA.MELALAK LA MACAM ANJING KURAP.P MAMPOS DGN NEGARA ISLAM FATAMORGANA.AKU HARAP BILA PKR/DAP MERINTAH NANTI JADIK MCM SINGAPORE.BILA DAH NAK AZAN PON XBOLEH BARU NAK SEDAR DIRI KOT."apa?pas yg nak merintah????mimpilaah...pas kuli jeee"
GUD LUCK.