"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, July 07, 2011

BERSIH 2.0: Senarai Nama Pimpinan Yang Diharam Hadir

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Berikut adalah senarai nama-nama Pimpinan BERSIH, PERKASA, PATRIOT, PAS, PKR, DAP, UMNO lain-lain NGO dan Parti Politik yang disenarai-hitamkan oleh Pihak Polis dan telah mendapat arahan Mahkamah yang menghalang mereka dari hadir ke Lokasi Perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9hb. Julai, 2011.

Nama-nama yang tiada dalam senarai tiada halangan untuk hadir...

Senarai nama Pimpinan Penyokong BERSIH:
  1. S Ambiga
  2. Mohamad Sabu
  3. Hishamuddin Md Rais
  4. Khairul Anwar Ahmad Zainuddin
  5. Maria Chin Abdullah
  6. Chua Tian Chang
  7. Kamarulzaman Mohamad
  8. Mohd Hatta Md Ramli
  9. Syed Shahir Syed Mohamad
  10. Syed Ibrahim Syed Noh
  11. Teresa Kok
  12. Badrul Hisham Shaharin
  13. Shamsul Iskandar Mohd Akin
  14. Arutchelvam Subramaniam
  15. Wong Chin Huat
  16. Ong Boon Keong
  17. Enalini Elumalai
  18. Haris Fathillah
  19. Sathiasingam
  20. Mohd Ibrahim
  21. Khalid Yunus
  22. Zulkifli Noordin
  23. Dr Zubir Harun
  24. Abd Hadi Awang
  25. Anwar Ibrahim
  26. Lim Kit Siang
  27. Nik Abdul Aziz Nik Mat
  28. Nurul Izzah Anwar
  29. Kohila Yanasekaran
  30. Zaid Kamaruddin
  31. Khoo Teng Swee
  32. Fadiah Nadwa Fikri
  33. Yap Swee Seng
  34. Salahuddin Ayub
  35. Mahfuz Omar
  36. Nasaruddin Hassan
  37. Mazlan Aliman
  38. Dr Syed Azman Syed Nawawi
  39. Dr Dzulkifli Ahmad
  40. Dr Mujahid Yosof
  41. Khalid Abd Samad
  42. Mohammad Nizar Jamaludin
  43. Azman Shapawi Abd Rani
  44. Suhaizan Kaiat
  45. Nor Azli Musa
  46. Mohd Firdaus Jaafar
  47. Loke Siew Fook
  48. Lai Wen San
  49. Mohd Azmin Ali
  50. Mat Shuhaimi Shafie
  51. Satiful bahari Mamat
  52. Wan Hassan Mohd ramli
  53. Mohamad Izzuddin Hilmi Mohd Zaini
  54. Mohd Shazni Munir Mohd Ithnin
  55. Muhammad Hilman Idham
  56. Mohd Shukri Che Ab Razak
  57. Ahmad Syazwan Muhammad Hassan
  58. Choo Chon Kai
  59. Sarasvathy Muthu
  60. Soh Sook Hwa
  61. Nurul Izham Nurul Anuar
  62. Abd Rahim Osman
  63. Mohd Sibri Ismail
  64. Mohd Lukman Muda
  65. Prof. Kamaruddin Kachar
  66. Mohd Noordin Abdullah
Senarai nama Pimpinan PATRIOT:
  1. Khairy Jamaludin
  2. Megat Firdaus Megat Junid
  3. Reezal Merican Naina Marican
  4. Megat Zulkarnain Omar Din
  5. Rizalman Mokhtar
  6. Tengku Azman Tengku Zainol Abidin
  7. Lokman Noor Adam
  8. Abdul Azeez Rahim
  9. Ungku saleh Ungku Jamal
  10. Arman Azha Abu Hanifah
  11. Tun Faisal Ismail Aziz
Senarai nama PERKASA:
  1. Ibrahim Ali
  2. Ab Rahman A. Bakar
  3. Syed Hassan Syed Ali
  4. Irwan Fahmi Ideris
  5. Roslan Kassim
  6. Sharifuddin Abd Hamid
  7. Dr Zubir Harun
  8. Ameir Hj Hassan
  9. Ahmad Saad
  10. Ahmad Zaini Ismail
  11. Muhammad Zahid Md Arip
  12. Abdullah Mansor
  13. Zaira Jaafar
  14. Norkhaila Jamaludin

8 comments:

Labu Bin Labi said...

Kenapa lah nama aku tak de... Ni Aku frust ni. Dah lah hari tu aku tikam nombor tak dapat?

Nasib Nasib

Joe Botak said...

terbukti polis dan kerajaan bersikap adil..sume pihak yg nk berhmpun dilarang dr msk kl..ni mknenye polis bkn mcm yg bdk2 bodo pr pkir..kalo polis bias pd bn..polis xkn halang patriot n pemuda umno msk kl..terbukti tuduhan nuar juburi n bdk2 bodo pr yg polis ni bert sebelh TIDAK BENAR!!

Anonymous said...

Komen menarik dari blog http://aspanaliasnet.blogspot.com
Anonymous:
1) Mula2 berarak x boleh
2) Bersih di isytiharkan haram
3) YDP Agung setuju berjumpa
4) Titah Tuanku buat di jalan tak ok tp kalau di stadium ok (tak bermaksud boleh langgar gitu je, ikut procedure lah)
5) Stadium Merdeka tak izin.
6) Polis mintak permohonan permit berhimpun.
7) Hisham ckp bersih still haram, kalo nk register under individu atau organisation yg di sahkan.
8) Khalid ckp gunalah stadium shah alam.
9) Najib setuju jumpa nk bincang.
10) Bersih insist nk buat kat stadium merdeka.

Harap2 summarize saya ni betul secara ringkasnya.

Tujuan bersih adalah nk serahkan memorandum pd YDP Agung. Dah jumpa tp tak serah kan. Dah ada alternative for registeration, dah ada venue, polis setuju bg permit, Najib setuju berjumpa untuk berbincang. Apa lg nk? Kalo nk di ikutkan dr mula...bersih haram, tak boleh berarak, polis x bg permit. Bila kerajaan nk berlembut...jgn lah nk besar kepala...nampak sgt agenda bersih bukan nk serah memorandum.

Tuan Aspan patut menyeru supaya penyokong bersih apa yg di persetujui, barulah nampak bersih ni jln nya betul. 1 juta rakyat yg bakal menyertai adalah lebih kepada angan2 Tuan. Jgnlah exaggerate mcm cerita kartun. Baru dipancut air dah bertabur lari. Tuan sepatutnya dah faham org Malaysia ni bukan rakyat hidup mcm di negara komunis atau tertindas sehingga melarat. Mentaliti diorang ni bukannya kuat sangat. Cuma ikut-ikutan, terbawak2, dihasut2. Tu sebab bila kena pancut air dah give up. Jgn samakan rakyat kita ni dgn sesetengah negara yg lain. Mereka ni satu kaum. Bila bersatu mmg kental. Kita ni multi-racial, so sifat perkauman tu tak berapa mantap apatah lg bersih adalah gabungan cina, india dan melayu. Selama harini masing2 beralah kerana menghormati demi kaharmonian. Sejak Anwar yg bg muka (kerana x dpt jd PM), melayu di pijak kepala. Melayu yg sokong bersih ni lupa sekiranya Anwar masih di dalam kabinet, cina, india tak boleh angkat muka. Salah laku BN berlaku sewaktu anwar masih dlm kabinet lg pun.

Jadi, jgnlah Tuan mengapi2kan dlm hal bersih ni. Biarlah bersih buat dulu, kita tengok dan lihat perkembangan seterusnya. Jgn ckp kerjaan takut. Saya takut org kita pupus kena M16 nnt. Apa yg nk di suarakan (8 perkara) tu betul, tp jgn sampai cara penyampaian tu tak betul. Memorandum entah kemana, kubur bertambah banyak, penjara tambah sesak. Nnt nak rayo pun tak dapek!!
8 July 2011 00:14:00 GMT+08:00

Anonymous said...

I'am already there....
We are already there....
Ready for BERSIH.....

Anonymous said...

saya takut ditembak m16

kepala bapak kau

aku nak bgtau kau...askar mahupun atm jangan samakan tarafnyer dengan polis laknat dicucuck hidung oleh haram jadah kerajaan

tak pasal2 kena bertembung dengan rakyat

ini semua angkara sang penguasa laknat

askar atau atm akan masuk campur kalau perintah berkurung atau darurat

jangan samakan askar dengan ANJING ANJING BODOH YG MENYALAK UNTUK HABUAN SEJUTA DUA

AKU TAK HALALKAN PELUH AKU MENITIK SEMATA MATA NAK MENENTANG RAKYAT DEK PERKARA BODOH YANG KERA JAAN ARAHKAN SUPAYA DIPERANGI HABIS HABISAN

RASUAH TAK HABIS HABIS...MAT REMPIT MEREMPIT DEPAN MATA TAK BOLEH BUAT APA2..DADAH ZINA SEMACAM TAK KESAH

BENDA2 ATAS NI YANG NAK DIBENDUNG...

INI RAKYAT NAK TEGAKKAN PERLEMBAGAAN DIHALALKAN PERHIMPUNAN AMAN DITUDUHNYA MELAWAN AGUNG..WALHAL AGUNG SELAMBA JE JUMPA AMBIGA

SEJAHAT JAHAT MAHA FIRAUN...BARUA NI LAGI ATAS DARI FIRAUN

Joe Botak said...

anon July 8, 2011 12:53 PM bodo nk mampus sbb xikut perkmbangan semasa..nape plak ko ckp polis laknat kene cucuk hidung...oi bodo..perkasa n pemuda umno pon kene halang dr berhimpun jgk..sape2 yg nk berhimpun dikenakan larangan sbb blh bwk byk musibah berbanding kebaikan..kalo stakat hntr memorandum pegi sorng2 pon blh..ko ni mmg umat islam yg bodo n jenis yg mengikut2 je kn..ko tau ke tujuan bersih ni..ape??ko xtau...mmg ko ni manusia paling bodo..tu la..dlu mak bapak ko suh sekolah ko ponteng..g isap rokok..skrng dh jd bodo nk mampos..hahahaha..

Anonymous said...

hoi kucing kurap anak haram umno

kau pergi mapous lah dengan najib dan umno barua kau

Joe Botak said...

terer btul ko ni mncarut..selambe je ko dpt dose..hahaha..mmg bodo2 bdk pr ni