"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, July 02, 2011

Royalti: Sambut Ketua Perompak Dengan Permaidani Merah

Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Selesai merompak hasil sebuah Negeri Berdaulat, hasil rompakan diagih-agihkan begini:


Bapak kepada Perdana Menteri Malaysia sekarang berkata:
"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

36 tahun selepas kenyataan Bapak kepada Perdana Menteri Malaysia sekarang dibuat, Kerajaan Negeri Kelantan terus dinafikan haknya oleh Anak kepada penyata kenyataan diatas.

Negeri Kelantan hari ini bukan sahaja tidak menerima sebarang bayaran hasil dari Galian Minyak dan Gas di Perairan Negeri Kelantan, malah Rakyat Negeri Kelantan pula dihina dengan pemberian "Wang Ihsan".

"Wang Ihsan" diberi atas dasar "kesian" dan bukan atas dasar "Perjanjian".

Perompak nombor 1 Negara sekian lama merompak hasil bumi Negeri Kelantan, meratah nikmat kekayaan Negeri Kelantan dengan rakus kemudian menghina pula rakyat Negeri Kelantan dengan pemberian "Wang Ihsan".

Hari ni Ketua Perompak ini akan mengadakan Lawatan Rasmi ke Kelantan. Ketua Perompak ini pastinya akan disambut dengan hamparan Permaidani Merah.

Tahniah..!

9 comments:

Jeo Botak said...

PEROMPAK MENGAGIH-AGIHKAN WANG ROMPAKAN......


HANCUSSS NEGARAKU.....

Anonymous said...

yang tu Ketua Perompak, tak ambil kira lagi yang diagehkan oleh perompak-perompak, abang perompak, adik perompak, bini perompak, anak perompak, keluarga perompak, kawan perompak, dan ................. tak masuk lagi penyamun dan kroni-kroninya, peragut dan......., pencuri......., dan sukusakat mereka, habislah duit kita, apalah anakcucu kita nak makan nanti?

Anonymous said...

AWAS...anda bakal berdepan dengan tangkapan dan hukuman sekiranya memakai SELUAR DALAM yg mempunyai logo BERSIH.

Jeo Botak said...

Woiiiii

Seluar dlam aku warna kuning la...
Amacam...!!!

Anonymous said...

hasil siasatan menunjuk, terbukti lu pakai seluar dalam warna kuning..lu akan dikenakan pertuduhan menghasut rakyat utk menyertai demo BERSIH..seluar dalam lu akan dijadikan bukti dimakamah nanti..1malaysia x sabar nak tgk seluar dalam joe botak dibawa kemakamah...kah..kah..kah..

Jeo Botak said...

Kah...kah...kah...
Dasar BADIGOL umnopurno....
Seluar dalam aku yang kena SHIT pun dia orang nak sapu...

Memang LANCAU la kau orang ni.

Anonymous said...

ini arahan org atas..walaupun kena shit, tapi seluar dalam warna kuning ttp menganggu ketenteraman awam.

Jeo Botak said...

Jom ramai2 kita bawa SELUAR DALAM warna kuning yang kita pilit dgn SHIT utk di sedekahkan pada ANJING2 pada 9/7 nanti.

TUTUN TETAP TURUN...
PERGI TETAP PERGI....
DEMO AMAN TETAP DEMO AMAN...

mesti best punya....

Ummi said...

Masa Israk Mikhraj nabi ada melihat satu kumpulan sedang makan daging yang busuk sedangkan di sebelah mereka ada danging yg masih elok dan segar. Maka nabi tanya malaikat siapakah mereka itu? jawap malaikat "mereka adalah ummatmu di akhir zaman yg suka makan dari hasil yang haram"

Masya-allah.....
Hasil rompakan, hasil penipuan, hasil dpd melanggar janji yg telah di janjikan adalah dikira HARAM dan HARAM memiliki dan memakannya.