"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, January 08, 2009

5 Tuntutan Dari Pengundi P-036 Kepada UMNO/BN - malaysiakini

Reactions: 
SALAM, DAN SELAMAT SEJAHTERA,

SENARAI TUNTUTAN UTAMA RAKYAT SEMPENA PILIHANRAYA KECIL P-036 KUALA
TERENGGANU :

WAN FARID , CALON UMNO/BN MERAYU-RAYU BAGAIKAN BUDAK KECIL MINTAK
GULA-GULA..."KATANYA DENGAN PENUH NADA SEDIH SI ANAK YATIM PIATU INI... "BAGI SAYA PELUANG UNTUK BERI RAKYAT TERENGGANU PELUANG... TOLONGLAH UNDI SAYA DEMI MASA DEPAN"... HAHAHA...!!! MASA DEPAN?

APA YANG RAKYAT DI KUALA TERENGGANU PERLU MINTA DARI WAN FARID?

- LULUSKAN HUKUM HUDUD
- TURUNKAN HARGA BAHAN MAKANAN
- TURUNKAN TARIFF ELEKTRIK
- HAPUSKAN AKTA I.S.A
- PELAJARAN PERCUMA KEPADA RAKYAT DARI SEKOLAH RENDAH KE PERINGKAT DIPLOMA ATAU IJAZAH.

KALAU WAN FARID TAK MAHU, HUMBAN DIA KE DALAM LAUT CHINA SELATAN BERSAMA UMNO!!!

VOTE OUT UMNO!!!

16 comments:

##### said...

hang dah gila apa.yang hang mintak jauh dari kemampuan Wan Farid.dia bukannya nak bertanding jawatan Perdana Menteri.

pelajaran percuma?there's almost nothing free in life.kalau kita nak belajar at least kena keluar duit sikit.macamamana kita nak maju kalau asyik dimanjakan?

Anonymous said...

apa plak rakyat nak minta pada calon PAS??

klu calon PAS menang,. bleh ka dia tunaikan permintaan tu???

Anonymous said...

lu pikiaq sendiri la beb....apa 5 negeri PR buat......buat bodoh je....atau memang pas bodo.....

***** said...

Wooi ##### said... penjajah dah tahu hasil mahsul bumi ini sebeb tu diletakkan dalam perlembagaan BIASISWA kepada bumiputra, ( jgn buat bodo)hang sebenarnya GILA. kau ingat duit negara ni bapak hang punya ka?.Mai UMNO tukak kepada PINJAMAM, bahlol tak cukup dengan duit bapak hang, dok curi duit negara.

manusia.... said...

woii......cbe ko tgk ekonomi s'gor cmne??ko tgk ekonomi negeri lain..ape cer??ekonomi tgh gawat, tu aku tau..tp s'gor??spe printah??PR kn...jd..lu pk la sndr...bkn aku nk sokng spe2..dlu mse BN menang ade ke die bwt prubahan dlm mse singkat??bg la mse..jgn hukum org sesuke hati...sdangkn nk slesaikn 1 kes pn ambk mse bertahun2...kte ade otak,pikir la..

gotahlantun said...

MACAM TAK SEKOLAH JE..MAMAT NI.!!!
CAKAP IKUT SEDAP PERUT JEE...
TAK ADA DLM DUNIA INI YANG PERCUMA ..KECUALI.

KAU TERJUN BANGUNAN.

ABUK pun TARAK!!!!

TAMING SARI said...

Salam..

aku komen sikit.

Memang perisik rakyat ni aku rasa masih mentah dengan pentadbiran negara.

Minta semua tu mcm Wan farid ni merebut jawatan utama kerajaan.

itu kehendak org ghanu ke.. or kehendak orang bodoh?

Fikirlah sendiri...

Wallahhualam

Anonymous said...

wow, ramainya pencacai umno masuk serang pojie..wkhakahakha

Menyalak kat sini pulak salahkan pakatan rakyat.

bodo ker ape, pakatan rakyat p[erintah negeri jer, umno/bn perintah pusat.apa punya bahalol mangkuk pencacai umno nih.

MEH PAKAT HUMBAN UMNO DALAM LAUT CHINA SELATAN DI TERENGGANU

UMNO /BN DAH NAK TERKENCING KE DENGAN 5 PERMINTAAN TU?

WAN PARIT KENA JAWAB..NAJIB (MASTER MIND) UMNO PRK P36 KENA JAWAB

rakyat berhak mintak semua resolusi tu.

akuvrasa ngan pitis rm400 juta yang mat said terima dari najib tu, buleh buat kot utk tganu.ala..ciupu tje tu,,komisyen kapal selam ngan jet sukhoi lagi banyak maaaa

BAGUS.SAYABAS ORANG TERENGGANU.PASTIKAN UMNO/BN JAWAB SEMUA 5 PERMINTAAN ANDA INI.

SYABAS DAH TAHNIAH KEPADA POJIE.ANDA TETAP KUKUH WALAU DISERANG HENDAP OLEH BLOGGER/FORUMER UMNO

Atas Pagar Botol said...

Orang kalau sudah biasa dimanja, diberi subsidi, tidak pernah berusaha sememangnya hendakkan semua percuma. dari sekecil-kecil benda hinggalah sebesar perkara.

Agaknya kalau mati kelakpun minta kain kapan percuma.

Kita boleh nampak kemungkinan musibah di Palestin akan berlaku di Malaysia, satu hari nanti.....

Anonymous said...

kebanyakan yg mendapat subsidi adalah orang melayu,yang tak bayar pinjaman pelajaran adalah melayu...hehe...banyak lagi org melayu dapat....korang pembangkang kena ingat umno banyak buat utk org melayu....apa lagi pembangkang nak!!!elok lah semua melayu yg no.1,ini negara kita punya....sedarlah melayu diatas sebab umno....sedarlah...umno adalah parti yg baik utk melayu.....melayu bolih semua....melayu kukuh aku pun kaya.sampai bila2 melayu hidup...utk umno....kalau melayu tak kuat...aku pun miskin.

Anak Kuala said...

kat perak bila kerajaan bagi duit yayasan untuk pinjaman pelajran, mb pesan supaya duit tu bayar balik nanti sebab duit tu digunakan untuk orang lain pulak. Bila dah dapat kuasa lain pulak jadinya. Dulu kata
bn tak bagi biasiswa. sekarang pun pr tak bagi biasiswa. Sekadar cakap semua orang boleh cakap. ko yang sibuk sibuk suruh bagi biasiswa aku tau lah sebab ko ngaji universiti dapat third class ataupun tak lulus. kemudian kena bayar balik lah. Aku tak bising pun sebab aku ngaji pandai dapat 1st class. BN baik hati bagi aku biasiswa. Tu lah daripada terpekik terlolong nak mintak biasiswa lebih baik senyap ngaji elok elok. dapat keputusan baik baru lah ok

PAS BANGANG said...

Perisik rakyat konon atau perisik babi hutan..hahahaha...

Rakyat terengganu dan ko mintak macam-macam dari Wan Farid, aku nak mintak satu aje, tu pun kalau ko mampu dan betul2 ISLAMIK la..

Suruh Anwar Berahim kasik tau pada kawan2 yahudi dia di US yang banyak bagi fund untuk meranapkan Islam di Malaysia , supaya stop Israel from bombing Gaza.

Buat tu satu benda cukup, baru orang percaya di boleh pi Putra jaya kalau tak suruh dia pi Sungai Buluh balik..

ediannuar said...

topeng

aku rasa kau kena tapis anon lah. jgn bagi anon komen... depa nie penakut tak de teloq.... nak letak nama sendiri....

Anonymous said...

apa pun...melayu ni usah lah dimanja2....mcm korang ni....manja sangat dgn subsidi....bukan korang nk buat keje pun....bayar balik...aku rasa pun korang....bukan senang....pinjam sana pinjam sini.....ckp tak serupa bikin...asyik nak subsidi...je....buat susah umno je....sedarlah sikit ahli umno...pemimpin kita nk layan korang...yg kita nk ...ialah mcm maner nk pujuk melayu pas masuk umno....sebenarnya subsidi itu utk mereka....ahli umno manja sangat...

Anonymous said...

laaaaaaaaaaa....rakyat malaysia wajib nikmati semua hak tu.

Anonymous said...

uihhhhhhh
mcm2 pencacai umno kata...
mcm trasa jer..lu olang ker yang disupport umno?
hahahahahaaha....bodo pencacai umno ni..org ganu mintak coz tuntut hak la bodo..bkn ske2.korg x nk ker blaja percuma?or bapak korg dapat rasuah????hahahahaha