"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, January 08, 2009

P-036: BERITA DALCA DAN ROJAK - malaysiakini

Reactions: 
Assalamu'alaikum Wr,Wb

Sebelum berangkay kat KL untuk bertugas seperti biasa, sempat juga tulis atikal dalca dan rojak ni, rangkuman cerita semasa yang berlaku di dalam negara:

1. Berita mimpi malaikat turun

Hai ! orang yang sedang tidur PAS telah menang dalam pilihanraya di Kuala Terengganu.........tiba-tiba terbangun Takbir! Takbir ! Takbir !

2. Berita BN merasuah pengundi di Kuala Terengganu telah di nafikan oleh BN, tak apalah nanti kita buat senbahyang hajat, jika benar BN beri rasuah maka BN akan kalah, jika ia tidak beri rasuah maka BN boleh menang tapi kena tipu sikit-sikit

3. Berita Minah Singapura di debik oleh VIP melaka menjadi berita yang agak menarik, tapi kita tidak jelas siapa VIP tu sama ada bertaraf menteri atau bawah sikit, yang jelasnya di Malaysia ada VIP yang tumpuk sampai retak tempurung kepala, kesnya belum lagi di dengar, Huh ! menteripun ada yang samsing ha, khabarnya menteri tu kuat kelentung, alah macam orang munafik tu

4. Calon Parlimen BN di Kuala Terengganu Wan Farid di katakan merayu undi macam budak-budak di K.Terengganu, kalau merayu undi dah macam budak-budak maka hilanglah maruah sebagai seorang VIP, jika demikian hilanglah wibawanya sebagai seorang yang bemaruah VIP

Rakyat Terengganu bagi 5 syarat kepada Wan Farid kalau mahu menang kat K.Terengganu tu:

1. Luluskan hukuman hudud, macam la Wan Farid tu faham sangat hukum dan ada kuasa

2. Turunkan harga barang, Eh ! dia mana ada kuasa

3. Turunkan tarif elektrik, Laaa ! dia tiada kuasa la!

4. Hapuskan ISA, alahai dia tu siapa haa!

5. Pelajaran percuma kepada rakyat dari peringkat rendah hingga ke pusat pengajian tinggi, tak bole ! tak boleh !

Rakyat Terengganu kata kalau tak leh maka rakyat Terengganu tak leh nak bagi undi, ala mak !
kalah la dia kali ni

5. Regim Israil tidak akan tunduk dengan sebarang rundingan atau cadangan daripada sesiapapun kecuali dengan sekutunya Amerika, namun Amerika yang akan di ketuai oleh Obama tidak akan berjaya memujuk Israil kecuali jika kerajaan Amerika boleh bagi apa yang Yahudi mahu, wang ? Senjata ? Peluru ? dan sebagainya, sebab itulah peperangan itu adalah satu perniagaan, khalifah islam dulu kata kuasa politik itu lahir dari perniagaan sama ada hak ataupun batil

6. Cerita hudud tak habis lagi datang pula cerita kemas, mula-mula dulu selepas pilihanraya 12 di katakan Kedah kunci dewan orang ramai tak bagi budak-budak belajar kemudian isu tu habis begitu saja kerana isu tu adalah cerita pemimpin yang berperangai budak-budak atau ada yang nak fulus, haaa! kalau hangpa nak kunci bagi fulus ! ini semua ajaran daripada peringkat atas iaitu politik wang !

La ni kat Perak pulaaak ! oleh Zahid Hamidi, menteri jaga agama islam hadhari, Menteri besar Perak kata kalau tak tarik kenyataan dusta dan khianat tu depa nak saman, tempay saya kat Perak juga tapi kunci masih lagu UMNO pegang, saya kata hang pegang la, mana nak tau kalo hangpa nak bukak TABIKA, hiii ! orang PAS ni baik sungguh la ! tapi apa sebab depa buka cerita bodoh ni ! sia-sia saja depa sembahyang no ! baru balik buat ibadah haji pulak tu hmmmm ! ini lah dunia ! bila la depa ni nak jadi baik, sebab itu kita susah nak percaya kat puak-puak ni kelentong 24 jam

-PakKaramu

3 comments:

Anonymous said...

Have your own malaysia and implement hudud! Your lws are not uniform to all human kind. So forget your dreams and go live in Saudi Arabia, Iran or Pakistan and dream on...for all I care. Hidup UMNO

Anonymous said...

chinese and indian, go back to your country. here is for malay (Islam). we will struggle/jihad for hudud, you will see it.

tok ggawo said...

aku yakin sangat, rakyat KT sudah mendapat petunjuk dari ALLAH, mereka akan mengajar Wan Ahmad parit Wan Salah,terutama orang UMMMM no, orang UMMMM no KT bimbanng kalau kalau dijadikan UMMMM no KT SDN BHD, sebab sekarang sudah 2 beradik terajui UMMMM no KT SDN BHD, skit lagi tok nyeng anak cucu dia pula, mampus la UMMMM no, aku yakin PAS menang.