"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, January 08, 2009

Oi Bongok...!!! (baca - Hantu-Hantu UMNO/BN) Jawab la..! - malaysiakini

Reactions: 
Ketika entri ni sedang ditaip, post aku yang sebelumnya bertajuk Hoi Hantu-Hantu UMNO/BN..! Kau Jawab Soklan Ni...! - malaysiakini mendapat sejumlah 42 komentar dari pelawat blog Perisik Rakyat®.

Tapi apa yang mengecewakan aku ialah, hanya 1 kmentar je yang menjawab soalan aku "Apa pendirian UMNO dan jugak hantu-hantu UMNO tentang pelaksanaan Hukum Hudud???" dalam artikel tu.

Aku copy & paste 1-1nya jawapan yang aku dapat -

Ikhwanul Fillah has left a new comment on your post "Hoi Hantu-Hantu UMNO/BN..! Kau Jawab Soklan Ni...!...":

Assalamualaikum wr.wb buat saudara saudari pembaca sekalian. Tanpa berniat panjang untuk berkomentar di sini, rasa tergerak hati jugak untuk bersama merungkaikan persoalan asal tulisan Topengperak ni. Saya menyokong penuh pelaksanaan hudud dan qisas dilaksanakan (hatta seluruh hukum islam sewajibnya)But sebelum tu nak tau jugak dari mana Tok Guru Hadi (Memang selayaknya kerana ilmunya) dan Anwar Ibrahim dapat dalil bahawa hukum hudud itu hanya akan dilaksanakan untuk orang islam manakala orang non-muslim (kalau dia mengaku kafir zimmi) diberi pelepasan dari hukum hudud, qisas mahupun takzir.

Setahu ilmu yang dipelajari dan rujukan kepada sirah sepanjang pemerintahan Islam sesiapapun yang mengaku dia adalah wargnegara negara islam maka wajib dikenakan hukuman (uqubat) mengikut kaedah islam. Tak kiralah muslim or non-muslim. Tidak ada pilihan.

Mungkin ada 'tok guru' yang menggunakan ayat Al-quran yang mengaitkan peristiwa orang yahudi diberi pilihan apabila dia datang masuk ke negara islam untuk meminta hukuman. walhal pada mas itu dia bukanlah berstatus kafir zimmi dan tidak ada perjanjian dengan negara islam. Kalau ini memang benar dia diberi pilihan. tetapi dalam konteks non-muslim yang duduk di bawah naungan negara islam (malaysia ???) ada perjanjian dengan negara islam, berkemampuan membayar jizyah (bukan cukai) maka hak dia sama dengan muslim yang lain hatta darahnya haram ditumpahkan maka dia wajib dihukum berdasarkan hukum islam bilamana tersabit kesalahannya di mahkamah.

Maaf itu sahaja sedikit tambahan yang boleh dilontarkan...

Wallahu 'alam.

Sayang sungguh...daripada 42 komentar cuma seorang sahaja yang menjawab soalan aku yang aku rasa cukup mudah (kecualilah hangpa tak reti bahasa melayu..! kalau tak reti bahasa melayu, macam mana pulak hangpa boleh taip dalam bahasa melayu dan jugak baca blog ni yang kebanyakan artikelnya didalam bahasa melayu???)

Jadi aku buat kesimpulan setakat entri ni ditulis - HANTU-HANTU PELIHARAAN UMNO/BN NI MEMANG JENIS BAKA TAK RETI BAHASA MELAYU...!!! dan MUNGKIN JUGAK hangpa bukan beragama Islam..!

Oi bongok...!!! soalan aku ialah - "Apa pendirian UMNO dan jugak hantu-hantu UMNO tentang pelaksanaan Hukum Hudud???"

Yang hangp api bantai dok bagi syarahan siapa TGNA, kenyataan terbaru dari TGHH, kenyataan DSAI kenyataan sipolan-sipolan ni buat kejadah??? hangpa ni memang bingai...!!!

Ada kepala otak, tapi tak reti nak pikiaq..! hangpa dijadikan sebagai manusia tapi hangpa memilih untuk berwatak KELDAI...!!! BODO SUNGGUH HANTU-HANTU PELIHARAAN UMNO/BN NI...!!!

Untuk entri yang ni pun aku ajukan soalan yang sama dengan artikel sebelumnya - "Apa pendirian UMNO dan jugak hantu-hantu UMNO tentang pelaksanaan Hukum Hudud???"

Hangpa jawab soalan mudah aku ni dulu baghu hangpa cerita bab lain. aku tak mau dengar siapa orang tu siapa orang ni. hangpa paham ke tak paham???

Setiap komen hangpa sedang dibaca oleh para pelayar dan jugak ada antara mereka ialah bakal pengundi P-036..!

Kalau hangpa bijak, hangpa jawab soalan tu. pembaca dari kalangan pengundi P-036 sedang memerhatikan respon hangpa. silap jawab, padah menimpa UMNO/BN di P-036...!!!

Hari ni aku bawak isu ni dan hangpa tunggu isu ni dibawak kepentas ceramah sekitar P-036.

Oi bongok...!!! (baca hantu-hantu UMNO/BN)... kalau masuk exam, soalan dia tanya 1+1 betul atau tidak, hangpa kene jawab betul atau tidak je, lain dari jawapan tu memang SAH hangpa GAGAL...!!!

Tunjukkan kebangangan hangpa sementara masa masih ada..!

"Apa pendirian UMNO dan jugak hantu-hantu UMNO tentang pelaksanaan Hukum Hudud???"

11 comments:

Anonymous said...

salam

Ada juga yang ahli UMNO menyokong hudud (pernah berborak dengan staf2 yang kerja di JKM dan RTM).Yang bekerja di JKM kata,statistik sebenar struktur masalah sosial di malaysia teruk berbanding statistik yang dikeluarkan oleh Kerajaan.Perlukan 'sistem' yang betul untuk kawal.

minta maaf.keluar topik sikit.

ada beberapa persoalan :

1)Kita berdebat untuk apa?Cari KEBENARAN atau KEMENANGAN?

2)Ambil iktibar pengalaman PAKISTAN yang keluar dari India untuk menubuhkan negara Islam dan hududnya (mengikut tafsiran 'pembebas2' Pakistan).Tapi ulamak-ulamak India tidak bersetuju dengan usaha-usaha pembebasan tersebut.natijahnya?

3)Bagaimana Kerajaan Melaka pada waktu dahulu berjaya membuat Hudud atas nama Hukum Kanun Melaka?Persekitaran budaya waktu itu emmainkan peranan atau tidak?

4)Mohon pada tuan blog agar dapat merasionalkan komen2 daripada pengunjung lain.Bila emosi menguasai diri, rasionaliti akal akan hilang.Kita mahu mencari kebenaran bukan pertelingkahan.

Moga perjuangan Wali songo dalam membnentuk Empayar islam di Indonesia menjadi panduan pada kita semua (suasana dan lokaliti adalah sama)

Biar minoriti tetapi menguasai.

wasalam

Mr. Padedoh said...

soalan 1+1 ni mungkin terlalu sukar bagi hantu depa

Anonymous said...

Hoi bahlol kau nie apa nie, terpekek terlolong, nie islam ke ? islam tak suruh kau terpekek terlolong macam tu. org macam kau nielah yang merosakan pakatan rakyat.

Topengperak_Xinwugi® said...

Anon 5:17pm - bagusss... tonjolkan lagi kebangangan anda... tak payah jawab soalan aku tu sebab dah terang hang bangang... Tahniah...

Dengan ini aku tabalkan anon 5:17pm sebagai ketua gerombolan bangang untuk entri diatas...

Tahniah sekali lagi..!

umnobodo said...

umno sokong hudud = lawak sarkas

Fendy2177 said...

Salam bro,

Tahniah, soalan MAUT anda membuat penyokong umNO hilang punca. Nak jawab sokong, tidak pulak dibangkitkan kepada pemimpin mereka. Malah menentang serta mempolitikkan usaha PAS tersebut. Nak kata tak sokong, takut tergelincir Akidah, nasibla ada sikit lagi iman yang tinggal. Sebab tu mereka tak terjawab soalan tersebut. Soalan nampak mudah, tetapi punya impak maksima jika mereka menjawab. Sebab tu mereka berdolak dalih. Teruskan perjuangan sahabat.

Yb said...

takbir...... Allah huakbar

kayemsee said...

makhluk peliharaan umno2 nie memang bangang....memang sejak dari azali lagi...sbb tu depa tak kisah tuan depa buat apa pun...asalkan lepas siap kerja, tuan akan bagi mkn...sebijik mcm anjing laut..hahahaa

Anonymous said...

ahli umno yang dikasih....serta tak sokong hukum hudud....korang ni buat malu parti umno je lah...kalau pemimpin kita laksana hukum hudud...korang nk pergi maner...DAP,MCA,MIC,PPP.kalau bab2 agama aku sokong cadangan parti PAS.yang duk gelak2 org kafir.di harap ader kesedaran bab agama ni lah.tengok yang terjadi di bosnia?wahai pemimpin umno....dengarlah...kamu semua pun dulu dari bawah....dah naik atas...bila kita rasa sedar baru nak cari agama.

Anonymous said...

Wahai topengperak anda pun bangang gak. dengan ini aku tabalkan yang anda sibahlol dengan labu-labuannya.
OK bro tq adidos........

Anonymous said...

sepanjang pengetahuan sy yg tak berapa berilmu ni (tp bukan bodoh la) utk umat islam sememangnya adalah tertakluk dibawah hukum hudud manakala bagi kafir pula adalah tertakluk dibwh hukum qisas...... allahua'lam