"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, January 08, 2009

Terbangang Antara Yang Terbangang - malaysiakini

Reactions: 
Dalam satu post aku bertarikh 7hb. Januari, 2009 bertajuk Sekatan ekonomi ke atas AS wajar cuma ada 2 komen sahaja dari pembaca. komen yang pertama datang dari sepot dan berbunyi begini :-
  • Sebenarnya masih ada banyak cara untuk memberi tekanan kepada US supaya menghentikan serangan Israel ke atas Palestin. Sekatan ekonomi adalah satu dari caranya. Namun ia perlu dilakukan dengan bersungguh-sungguh dan nekad. Selain dari itu kita boleh pulaukan penggunaan USD tapi saya yang bukan pakar ekonomi tak tahu macam mana cara nak realisasikannya...
Komen kedua pula datang dari seorang yang mungkin memiliki sifat malu-malu kucing siam sebab sekadar meninggalkan komen dengan nama "Anonymous"... komen beliau berbunyi begini :-
  • Haha. Nak sekat ekonomi US. Guna kepala otak sikit. Sekarang ni US mengalami kejatuhan ekonomi pun kita dah sakit tambah pulak nak sekat ekonomi dia.
Aku tak nak komplen apa-apa berkenaan dengan komen sepot sebab komen sepot dikira ada ilmiah. nak komplen komen dari Anon...

Hangpa rasa Anon ni apa bangsa dia? apakah anon ini seorang yang punya akal atau tidak? apakah agama si Anon ini sehingga memperlekehkan usaha menekan pihak yang bersikap kurang ajar terhadap saudara seagama kita di Palestin?

Adakah anon ini seorang Yahudi Lakhnat?

Yang pasti... dalam banyak-banyak komen dari pelbagai artikel yang aku terima, Anon 9:09pm dari artikel diatas adalah yang terbangang antara yang terbangang untuk hari ini.

Sekian Terima Kasih... esok jangan dok buat bangang lagi. cukup dah 50 tahun.

14 comments:

Re!D [TeaSeRS] said...

hehe... :)

Anonymous said...

ornag yg komen camtu xdak akal kot. die ingat Amerika laknat tu hebat sgt la...Tuhan lg hebat la

Anonymous said...

boikot windows,microsoft ( word, excel,powerpoint),macintosh,apple computer, dell, yahoo, google, MSN,KFC,dunhill,marlboro,M16,AK47,levi's. ajar amerika betul betul

Anonymous said...

buang AK47 tu. Produk Russia(USSR)

Anonymous said...

Aku rasa ada jugak betulnya pendapat puak2 yang tak sokong seratus peratus usaha boikot ni. Sukar nak boikot barangan amerika ni. Sebabnya walaupun benda tu jenama amerika tapi kebanyakan dah localised. Lagi satu Walupun dasar luar Amerika ni teruk dan tak berpihak pada orang Palestine tapi bangsa yang paling banyak tolong orang palestine selain daripada bangsa arab adalah mat saleh yang datang dari eropah dan Amaerika sendiri. Aku tak pernah dengar ada orang melayu islam yang mati kena bunuh oleh askar yahudi sebab nak tolong orang palestine. Yang pernah aku dengar setakat ni pekerja bantuan kemanusian dari eropah dan dari amerika serta dua orang dari Jepun. Lagipun boikot barangan Amerika ni lebih bersifat semasa. Maksud aku bila Israel mula je serang orang palestine baru la dengar bab boikot ni. Aku tak de la nak lekeh usaha boikot ni tapi aku lebih condong kepada realiti semasa dan kesediaan rakyat malaysia untuk boikot. Rata-rata rakyat malaysia belum sedia nak boikot. Sebab bukan sahaja dari segi material alternatif tapi termasuk budaya kerja, tahap pemikiran, sensetiviti dan juga komposisi masyarakat yang tak mengizinkan. Setakat nak boikot KFC dan Mc D tu memang dah lama aku buat. Tapi semua tu tak berbaloi. Tambahan pulak yang aktif beri derma secara berterusan tak kira masa kat dunia ni adalah negara-negara Eropah dan juga Amerika. Daripada boikot baik la masing-masing ubah perangai jadi rajin supaya malaysia ni setanding dngan Amerika. Selama hari ini pun aku tak pernah doa supaya Amerika tu hancur yang aku doa supaya amerika ubah polisi luar yang banyak menyokong israel ditambah dengan doa supaya pemimpin arab dan orang islam berhenti bergaduh sama sendiri. Tak tau la doa aku ni makbul ke tak. Tengokla macam mana Obama punya dasar luar bila dia amik tempat jadi Presiden. Moga2 ada perubahan. Sikit pun jadila. Nak ubah seratus peratus memang tak dapat punya. Yang boleh ubah keadaan palestine hanya orang islam je. Bab derma ni teringat aku masa pergi kem pelarian somalia kat Habsyah/Ethiopia. Hanya ada dua negara sahaja selain dari habsyah sendiri yang hantar bekalan makanan kat diaorang satu USA kedua Arab saudi. Bantuan daripada amerika memang tak putus2 datang. Bantuan makanan daripada arab saudi pulak Kurma berguni-guni dan hanya sampai masa hari raya puasa je. Masa aku kat situ ada la sorang mat saleh ni cerita pada aku persatuan yang bertanggungjawab kutip derma bagi tau dia ada peminta sedekah bagi duit derma dari hasil duit dia jual roti yang dia dapat dari penderma lain masa hari Christmas. Tersentuh aku dan sudah pasti peminta sedekah tu orang Amerika. Tambahan pulak kebanyakan Syarikat besar diorang memang banyak keluarkan dana untuk tujuan kemanusiaan. Siap ada gudang sendiri lagi dan tak pilih orang. Aku bagitahu semua ni bukan sebab nak memuji Amerika tapi atas sebab negara islam memang tak layak dipuji.

TP celaka sial said...

blogger paling terbahlul antara yg terbahlul,..

yg hg guna ni teknologi sapa??

klu nak boikot tutup la blog hang,.bodoh,bebal,celaka,sial,.

TP celaka sial said...

blogger paling terbahlul antara yg terbahlul,..

yg hg guna ni teknologi sapa??

klu nak boikot tutup la blog hang,.bodoh,bebal,celaka,sial,.

Topengperak_Xinwugi® said...

TP celaka sial - gunakan teknologi ini sebaiknya untuk menjahankam Yahudi haram jadah.

Biar depa kenal apa itu "senjata makan tuan"... lagipun depa bagi kita pakai free.

x reti-reti???

Hang pun dah termasuk antara yang terbangang...kah kah kah kah kah...

Anonymous said...

Topengperak..

TP celaka sial memang paling terbangang, terbengong . Kesian lak tgk dia.. ngaku diri celaka sial pulak tu.. agaknya dah lama badan masuk badi yahudi..

mxz said...

Ada benarnya kata Anon itu.
kalau perisik-rakyat btul2 nak boikot produt israel & amerika, mulakan dengan memboikot google,youtube,blogspot,kfc,microsoft,yahoo dan sbgnya...
sanggupkah perisik-rakyat memboikot produk2 tersebut?

hamba Allah said...

aku rasa kemahuan untuk memboikot produk US ni mestilah mula datangnya dari kerajaan malaysia sendiri. kerajaan malaysia mesti memulakannya dengan memboikot kemasukan produk2 US / Yahudi. then kerajaan melaysia mesti menggantung / menamatkan / membatalkan lesen perniagaan syarikat yg confirm US / Yahudi. Jika kerajaan Malaysia tak boleh nak boikot pon, at least kerajaan malaysia boleh naikkan tax utk barang2 confirm from USA / Yahudi so akan mengurangkan permintaan terhadap produk2 tersebut. Disamping usaha kita sebagai pengguna, adalah lebih efektif jika usaha memboikot tu di dimulakan oleh kerajaan malaysia dah dituruti oleh syarikat swasta dan seterusnya rakyat malaysia.

Anonymous said...

Senang je kerajaan perlu sekat barang import dari US. Kerajaan yang perlu mulakan dahulu.....

Anonymous said...

yang pasti nya boikot bukan nya dari segi barangan saje bahkan segala aktiviti yg ditaja Yahudi (direct & indirectly). Contohnya hiburan yang asyik di tayang dalam TV kita hari ni. Segala hiburan yang memalaikan dan lagho adalah datang dari puak-puak yahudi ni. MAKAN & PAKAI TIADA YAHUDI, TAUHID DAN AMALAN MUSLIM SEJATI........

Wassalam......

Ibnu Zatussalasil said...

As'kum, maaf ana nak nyampuk cket. Ana dpt rasakan bahawa proses BOIKOT produk amerika n yahudi laknatullah ni hanya bersifat sementara n mgkn kurang berkesan untuk tmph jangka masa pjg. Bila isu reda kita akan gunakan balik produk2 laknatullah ni sbb POWER OF BRANDING (dgn izin).

Untuk pegi pada topik nak menjahanamkan ekonomi amerika secara TOTAL saranan ana pada pimpinan JEMAAH ISLAMIAH kita di bwh Pakatan Rakyat, apabila kita memerintah M'SIA satu hari nnt (INSYAALLAH dengn izinNYA), kita WAJIB membawakan isu utk menamatkan dgn setegasnya penggunaan matawang DOLLAR, EURO n POUND STERLING dlm setiap urusan perniagaan antara NEGARA ISLAM yg menganggotai OIC (mgkn nama ni pun kita kena tukar gak) dgn menggantikannya dgn DINAR EMAS

Mgkn langkah drastik yg blh diambil adalah dgn memansuhkan urus niaga dlm DOLLAR n gunakan EURO dahulu sementara DINAR EMAS hndk dikuatkuasakan secara menyeluruh. Itu yg pertama...

Yg kedua wujudkan BANK ISLAM DUNIA yg berperanan menguruskan segala btk bantuan n pinjmaan di kalangan ng anggota (tak kira ng ISLAM ke tak, jgn lupa AJAK VENEZUELA sekali selaku pemerhati bebas)tanpa riba' n keuntungan yg memudaratkan ng ahli.

Yg ketiga kawal harga myk dunia dgn DINAR EMAS bukan pd DOLLAR utk mengelakkan spekulasi drpd pengkhianat ekonomi. wujudkan 2 harga siling yg berlainan, utk ng ISLAM harga pasaran yg lebih murah utk menjana ekonomi dgn faedah jangka pjg menggunakan DINAR yg lebih stabil tanpa kebimbangan harga akan menjunam secara tiba2.

Yang selebihnya apabila kuasa ekonomi mula kita kuasai apa perlu kita menggunkan produk2 BUATAN YAHUDI LAKNATULLAH ini? Wujudkan sendiri teknologi kita, panggil pulang kesemua saintis2 ISLAM kita di lembah silikon N eropah, JADIKAN hub2 utama R&D ISLAM di ASIA TENGAH, SELATAN (spt Pakistan), TIMUR (spt China) N TENGGARA. Jalinan cyber koridor yg mantap ini mampu utk menguasai dunia suatu hari nnt dgn NUR ISLAM, INSYAALLAH.

Sekadar pandangan...
IBNU ZATUSSALASIL