"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, January 30, 2009

TGNA Silap... UMNO Bukan Nok Mapuh..! - malaysiakini

Reactions: 
Kenyataan TGNA hari ni berbunyi begini :
  • Perkembangan dalam Umno sekarang menunjukkan parti itu hilang daya tarikan sehingga ada pemimpinnya yang berpaling tadah.
  • Katanya, kalau diibaratkan sebatang pokok, Umno kini sebuah parti yang hampir mati dan akan gugur sendiri dahannya satu persatu sebelum menjadi pokok mati.
  • “Umno kini tiada daya tarikan atau `graviti’ untuk menarik rakyat menyokong perjuangannya dan ini menyebabkan ramai ahli dan pemimpinnya mula berpaling tadah menyertai parti pembangkang, terutama Pas,”.
Ambo nok perbetul sikit kenyataan TGNA tu... bukan bermakna kenyataan TGNA tak betul, tapi bagi ambo "kurang tepat".

Bagi ambo UMNO sebenarnya bukan nok mapuh, tapi UMNO ni doh mapuh.

Doh mapuh bagi ambo, bendo hok nok mapuh, masih ada guna dia untuk kita... contoh macam TGNA bagi... pokok hok nok mapuh... kita masih boleh berteduh dibawah pokok hok nok mapuh... tapi... boleh ke kita atau sesiapapun berlindung dibawah UMNO?

Jawapannya tok leh..!

Pokok hok nok mapuh ni kadang-kadang ada jugak burung pi buat sarang... (campur pantai timur ngan utara la pulak... ah... bantai la... MAJMUK... hahaha...) tapi dekat pokok UMNO ni burung bodoh pun tak kelapaq nak buat sarang... tak gitu?

Pokok hok nok mapuh ni, dia ada daun-daun kering dan jugak kayu-kayu kering yang kita boleh buat bahan untuk pembakaran... tapi UMNO ni tak dak apa dah... kosong, sifar, nandri, yillek...

Ni bukan pokok yang nok mapuh... ni pokok yang doh mapuh... dah reput... apa pun tak leh pakai... tinggal... tinggal... ai... tinggal apa ya? tinggal nama je lahhh...

Kayu reput nak buat apa a?

Aaahhhhhh... BUAT BODOH JE LAHHH...

Oit...

UMNO tu apa woi??? macam pernah dengar la... tapi dimana ya???

1 comment:

Pengasas said...

Salam PerisikRakyat,
Sah lah anda ahli-tegar PR. Langsung tak kasi can kat umno.