"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, January 30, 2009

Apa Akan Jadik Kalau......... - malaysiakini

Reactions: 
TGNA habaq tadi UMNO doh nok mapuh...

Jadi aku terfikir...

Apa akan jadik kalau UMNO tak dak haaa...???

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Hangpa rasa macam mana?

12 comments:

malaysia news said...

ya tak ya juga..persoalan ini...
yg lebih sedey...siapa lagi kita kutuk kat perisikrakyat? yg akupun nampak PR la yg akan terkena
balik dari pedang bloggers yg mula dipeloporinya.....
heh he he...
pedang-pedang harus dijaga dgn baik....
jgn sampai makan tuan.

usah dibuat spt hishamudin, kasi telanjang dan cium dikhalayak...itu bukan caranya,
cukup dgn amal maafur dan nahi mungkar saja...

Topengperak_Xinwugi® said...

yup...

sebenarnya ikut pemerhatian aku...

kedudukan PR lebih bahaya berbanding BN...

BN sebagai kerajaan cuma terima tekanan dari PR...

tapi kalau PR dapat bentuk kerajaan lepas tu banyak buat silap... ulang perkara-perkara yang BN buat...

lagi parah... sebab...

PR akan terima tekanan bukan saja dari BN, tapi jugak dari kita dalam pakatan rakyat sendiri..!

aku tgk BN sekarang ni pun sikit punya tenat... x tau mcm mana PR esok-esok kalau depa buat benda yang sama...

chances PR lepas ni... kalau naik Alhamdulilah... kalau jatuh......

terkubur terusss...

tu pendapat aku...

apa pendapat hang?

malaysia news said...

hmm....
ya, aku sependapat dlm hal ini.
bukan mudah menjaga 'pedang-pedang', jika dulu asap,kemenyan dan limau nipis di malam jumaat menjadi
kemestian menjaga kekuatan, tapi bagi pedang PR iaitu bloggers tiada wang yg dapat menjadi kemenyan..
suara bloggers akan terus berkumandang hingga mampu membunuh kerajaan yg korup, suara rakyat yg lama dikekang, medan baru ini tidak memungkinkan kekangan itu bertahan...

Akupun harap segalanya akan berjalan lancar, janji jangan mudah ditabur, dan jikalau sudah berjanji pastikan ia terlaksana, atau ikut saja resmi tok guru, tiada menjanjikan segala yg mewah, cukup dgn apa yg ada, namun harapan dari pada 'mereka' yg masih di BN adalah terlalu tinggi, 'mereka' inilah yg akan membuatkan pemimpin PR menabur janji, setelah janji ditabur baru mereka kemari dan masa utk tagih segala...pengulangan kesalahan akan berlaku lagi, tiada yg perfect didunia ini, melainkan apa yg ditunjuki ALLAH melalui sunnah.

perjalanan kita masih panjang.

topeng, jikalau nanti pr itu ditakdirkan berkubur, aku pulang ke lubuk...pas,dan terus hidup,walau ia kecil dan tak membawa erti kpd yg besar...seperti dulu,mmg panas menggengam bara di masa sekarang,apatah lagi nanti.Namun akupun berharap semua baik saja, bergantung juga kpd 'kepalanya' nanti.

Topengperak_Xinwugi® said...

Betul bro...

aku harap kita berada dipihak yang benar...

perjalanan masih panjang...

perjuangan masih belum tamat dan tak akan tamat...

walhal kita tau kita tak sempat pun nak menikmati apa yang kita nak.

harap-harap apa yang kita buat selama ni, berbaloi untuk anak cucu kita.

buka untuk siapa-siapapun... darah daging kita jugak...

dan yang penting... untuk agama kita Islam...

Allahu Akhbar..!

Harimau-Menaip said...

Tuan Perisik-Rakyat,

"aku harap kita berada dipihak yang benar..."

Macam tak berapa nak yakin je? hehehe..

Saya pun tak dapat bayangkan jika UMNO tiada..bolehkah itu berlaku?

Bukan sehari UMNO dibina. Namun, ia tidak mustahil dengan mengambilkira situasi politik Mutakhir.

Salam Persahabatan.

Topengperak_Xinwugi® said...

Salam Tuan Harimau Menaip...

tiada siapa yang dapat beri jaminan apa yang kita buat adalah benar selain dari-Nya...

keyakinan ada, tapi itu dari diri sendiri yang setiap masa diapit syaitan iblis.

tak begitu?

Anonymous said...

Apa akan jadik kalau UMNO tak dak haaa...???

... my mum and dad and i will be the happiest person ever....


AMI A.ZAINUDIN

Anonymous said...

Kita ramai2 pantau PR lak...suara rakyat suara keramat kan.....

Topengperak_Xinwugi® said...

Anon 12:00PM - sekarang pun kita dah mula pantau PR.

Jgn sampai penyakit UMNO merebak dalam PR...

kalau merebak, Nahas PR..!

saji said...

kalau golkar, komentang, kongress boleh jatuh inikan UMNO!

PR tetap akan buat silap selagi mana manusia tidak mampu melawan hasutan syaitan dan godaan nafsu paling jahat-amarah. cuma mungkin tak seteruk UMNO dulu.

Yang pasti, tidak ada isu remeh macam umno buat kat khalid dan nizar

Anonymous said...

Kalau UMNO tiada...?
Pakatan Rakyat akan jadi gila talak, kerana tiada persaingan dalam politik untuk dikutuk.

Tanpa UMNO tak ada siapa kenal Anuar Ibrahim,
Tanpa UMNO tidak ujud PKR.
Tanpa UMNO tidak ada perpaduan antara PKR/DAP/PAS.
Tanpa UMNO Pakatan Rakyat tidak boleh memerintah Malaysia kerana tiada guru yang boleh mengajar untuk mentadbir. PKR Selangor mentadbir negeri belajar dari kesilapan siapa...?

PKR/DAP/PAS hari ini diterima rakyat bukan kerana kelemahan parti UMNO tapi kerana kegagalan pemimpin UMNO mengawal nafsu mereka mencipta kekayaaan sendiri. Mereka belot pada ahli, parti dan rakyat keseluruhannya. Ini menjadikan PR hidup, berkembang dan dihormati, persoalannya adakah rakyat benar-benar menyokong Pakatan Rakyat..?

Mampukah Anuar Ibrahim mentadbir Malaysia tanpa UMNO....?
Dalam Malaysia ada berbagai kaum dengan berbagai kerenahnya. Sedangkan agama islam belum mampu menyatukan semua kaum itu dalam satu bumbung.

Anuar Ibrahim atau Haji Hadi Awang pasti akan menangis jika UMNO tumbang kerana dia akan jadi sasaran cemohan, cacian, kutukan yang menghina oleh rakyat Malaysia jika ahli parti PR melakukan kerosakan seperti ahli UMNO pernah lakukan kerana pandangan rakyat hanya tertumpu pada dia saja.

Sebagai contoh: sila lihat potret Anuar Ibrahim yang sudah disengetkan oleh perisik rakyat sebagai tanda protes. Perbuatan yang lebih teruk akan dilakukan jika dia jadi PM tanpa UMNO.

Shania Opal said...

Kalu depa UMNO tak dak...
samada termusnah atau dimusnahkan,
nampaknya depa yang akan menjadi
pembangkang pula...cam roda-roda tu....
di gilas, menggilis atas bawah.....hu..hu..hu..