"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, February 13, 2009

2 Pilihanraya Kecil Serentak - malaysiakini

Reactions: 
SPR telah menetapkan supaya Pilihanraya Kecil di 2 DUN yang diisytiharkan kosong berjalan serentak.

Tarikh penamaan calon pada kedua-dua DUN ialah pada 29hb, Mac, 2009 manakala hari pengundian pula telah ditetapkan pada 7hb. April, 2009.

8 comments:

Khakk Ptuii UMNO said...

kah kha kah UMNO NAJIS takut kalah perhimpunana agung 24-28 march penama calon 29 !! taktik SPR GOSOK KASUT NAJIS !! !!!!!! 29 first day najis PM ?? !!!! KAHK ptuiiiiii !!!!!!!!!

Anonymous said...

Hahaha, akhir bln depan br nk buat PRK? lamo benor.. Najib dh stat kontrol suma skrg. Ms dpn M'sia yg gelap bakal menjelang.

Umno Kalah Lagi said...

UMNO kalah lagi UMNO kalah lagi UMNO kalah lagi

mengapa tak puas hati?

UMNO kalah lagi UMNO kalah lagi UMNO kalah lagi

mengapa sokong lagi?

UMNO kalah lagi UMNO kalah lagi UMNO kalah lagi

Bukit Gantang menanti, Bukit Selembau menyeri

UMNO kalah lagi UMNO kalah lagi UMNO kalah lagi

adun Kedah rapi, adun Kelantan sepi,

UMNO kalah lagi UMNO kalah lagi UMNO kalah lagi

adun selangor jampi, adun penang menari

UMNO kalah lagi UMNO kalah lagi UMNO kalah lagi

berkali-kali, acap kali, selepas ini...

UMNO kalah lagi UMNO kalah lagi UMNO kalah lagi

tiada yang rugi, tiada siapa yang rugi

UMNO kalah lagi, kerajaan pusat berganti

Anonymous said...

umno takut kalah.. spr jadi barua..
buat prk hari selasa.. time orang kerja... mintak kerajaan kedah istihar cuti umum 7 hb 4 2008.
mcm yang penah dibuat time prk pematang pauh.
kerjaan haram perak tak tau la..
kalu berani istihar cuti..

(aku tenggiling...)

Anonymous said...

sejarah berulang kome wei....mengundi jatuh hari bekerja...macam kat permatang pauh.. erm... apa la perancangan bijan?

suka_aman said...

tak pasti lagi jika BN atau PR yang tumbang masa pilihanraya kecil nanti.PR pun dah mula tunjuk "otherside" mereka yang mana tak mahu menerima kenyataan yang mereka kalah dalam permainan yang mula dicipta mereka sendiri.

tapi BN pun tak boleh merasa diri mereka selesa dengan dapat mentadbir semula Perak.kalau BN mahu kemenangan yang total maka mereka kena menang di Bukit Gantung nanti.kalau kalah,beerti rakyat masih ternanti-nanti perubahan yang ingin dilakukan PR.

tauketelor said...

nasib baik tahun ni...
aku ingat kan PRK ni tahun depan

Sameon said...

Saya rasa tarikh yang ditetapkan tu ok dan sesuai. Sekurang-kurangnya ada sebulan lebih lagi untuk masing-masing berkempen. Kalau nak buat dalam masa terdekat ni, tergesa-gesa sangatlah pulak. Alah, kalau buat dalam masa terdekat ni pun belum tentu PR menang pun... Pilihanraya kali ini juga merupakan peluang untuk SPR buktikan bahawa mereka telus...