"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, February 13, 2009

Kembalinya Utusan Meloya Ke Perak - malaysiakini

Reactions: 
  • Menteri Gelap KERAjaan Halam Perak, Datuk Dr. Zambry Abd. Kadir berkata, KERAjaan Halam negeri Perak akan melanggan semula akhbar Utusan Malaysia yang sebelum ini diboikot Kerajaan Pakatan Rakyat Perak.
  • Menurutnya, akhbar Utusan Malaysia wajar dilanggan memandangkan ia telah banyak menyokong dasar KERAjaan Barisan Nasional (BN) dalam membangunkan negara.
  • Katanya, pihak Pakatan Rakyat memang tidak menyenangi peranan akhbar ini hingga melarang kakitangan kerajaan negeri melanggan dan membaca Utusan Malaysia.
Maka bertaburan kembalilah fitnah disana-sini...

Maka bergegar-gegarlah kembali dakyah-dakyah dari UMNO/BN ke merata pejabat-pejabat kerajaan...

Maka menganga-ngangalah kakitangan kerajaan dipejabat masing-masing setiap pagi dikantin-kantin dan meja-meja pejabat...

Maka kembalilah kembali iklim lama sebelum PRU-12 ke negeri Perak Darul Ridzuan...

Maka dapatkah KERAjaan Halam Perak bertahan dalam PRU-13 nanti dengan adanya akhbar fitnah putar belit terulung di Malaysia...???

Rakyat Perak dah ceghedik... buatlah apapun... insya-Allah...

7 comments:

paloi bin mulau said...

utusan meloya muahahaha

teman ingat dari tahun 2001 lagi teman tak beli dah. berita hampeh je muahahaha

nasib le pejabat kerajaan langgan. kalau tidak memang lama dah tutup kilang. yg tinggal cuma mangga dgn urtv je muahahaha

Cenangau said...

Jangan setakat baca blog dan komen ja, pi buat KERJA, semua orang yang mengaku simpati dengan Hj Nizar kena mula buat KERJA. Banyak KERJA kita boleh buat secara indivdu. Takkan nak harap kami-kami bloggers yang tak berapa kerat ni jaa..

Anonymous said...

Korang lah yg bodoh,..wpun PR haramkan UM tapi ktgn gomen baca kat umah,.. kajian tunjukkan jualan UM melonjak selepas PR haramkan di pej gomen

Kih,.kih,.

Kandungan UM jauh lebih tepat dan berintergriti dari blog nyamuk korang,..

Aku ziarah blog korang ni pun cuma nk tahu apakah 'FITNAH' terbaru

Najib BNBBC said...

gilo ko kau kat atah tuh! memang laris kalau UM tu muat gambar2 artis seksi2, kalau boleh muatkan gambar mangkuk2 yang kata nak berjalan bogel dulu! kau kat atas tu pun masuk senarai kan...?

Anonymous said...

mana tah dapat statistik utusan meloya naik jualan (kajian sapa beb??? nenek lu?? atau ????)..... nak kata kakitangan kerajaan beli... sori la.... aku tau la tu....ingat kakitanagn kerajaan pecaya ke surat kabar umno tu.... kalau beli pon yang dah lama punya(kekadang dapat free je amik kat opis, BUAT LAP TAIK KUCING kat lantai rumah ... sebelum jirus ngan air......itu lah di taraf utusan meloya...

Anonymous said...

anon 5:19

Mmg patutnya kamu memerlukan banyak suratkhabar di rumah.. sbb jgn kata taik kucing je.. taik kamu anak beranak pun dah bau mcm taik babi.. kerana taik tu berasal dari lubang dubur babi... jadi lebih baikla kumpul bebanyak skit surat khabar tu.. kalau x lalu nak lap pun.. dapat tutup pun jadi la..

Anonymous said...

aku rasa mamat ni dia tulis main hentam je...ntah mana dia dapat statistik tu...cara dia tulis pun ikut emosi je tak pakai otak...ataupun memang dia dari darah babi sbb suka sgt sebut spesis tu...