"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, February 13, 2009

Syed Botak Meroyan Lagi - malaysiakini

Reactions: 
Kementerian Dalam Negeri (KDN) memberi amaran tidak akan teragak- agak mengambil tindakan tegas terhadap dua akhbar parti pembangkang sekiranya masih menyiarkan artikel-artikel yang boleh menggugat perpaduan rakyat.
  • TP - Kalau dah ada bukti artikel-artikel dalam 2 akhbar tu menggugat perpaduan rakyat, ambik jelah tindakan, bagi amaran kejadahnya? kau takut ke Pakatan Rakyat dok dedah kerja bangang KERAjaan UMNO/BN? - Khak Ptuih...!!!
Menterinya, Datuk Seri Syed Hamid Albar berkata, akhbar Suara Keadilan dan Harakah didapati melanggar syarat permit serta menyalahgunakan kebebasan akhbar dengan menerbitkan artikel berunsur fitnah, hasutan dan pembohongan.
  • TP - Kalau dah didapati melanggar syarat permit serta menyalahgunakan kebebasan akhbar dengan menerbitkan artikel berunsur fitnah, hasutan dan pembohongan, ambik jelah tindakan, bagi amaran kejadahnya? kau takut ke Pakatan Rakyat dok dedah kerja bangang KERAjaan UMNO/BN? - Khak Ptuih...!!!
"KDN akan bertindak tegas terhadap mana-mana media yang melanggar syarat permit yang telah ditetapkan, bukan hanya akhbar yang dikuasai pembangkang semata-mata.
  • TP - Khak Ptuih...!!!
"Kita tidak berat sebelah. Media berfungsi untuk menyatukan semua kaum dan memberi sumbangan kepada pembangunan rakyat, bukannya menjadi tempat menyebarkan fitnah, hasutan dan pembohongan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.
  • TP - Khak Ptuih...!!!
Beliau diminta mengulas tindakan kementerian itu merampas akhbar Suara Keadilan dan Harakah kerana melanggar syarat permit dengan menerbitkan laporan yang tidak tepat.

Kenyataan Syed Hamid semalam menyebut, langkah itu perlu kerana laporan dua akhbar itu terutama ketika pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu bulan lalu tidak bertanggungjawab, mengelirukan dan tidak berasas.
  • TP - cakap je lah kau takut Rakyat tau kerja-kerja BANGANG KERAjaan UMNO/BN kena bongkar kepengetahuan rakyat... - Khak Ptuih...!!!
Selain itu, menurutnya, KDN juga mendapati Suara Keadilan dan Harakah melanggar syarat permit kerana diedarkan kepada bukan ahli.
  • TP - Ni je alasan yang lojik..!
Syed Hamid menambah, tindakan kementeriannya terhadap dua akhbar itu dilakukan secara telus dan adil.

Ditanya sama ada permit kedua-dua akhbar terbabit akan ditarik balik, Syed Hamid memberitahu: "Itu (tarik permit) soal lain dan sekiranya ia didapati menggugat keamanan negara, tindakan tegas akan diambil.
  • TP - keamanan negara ke keamanan UMNO/BN? - Khak Ptuih...!!!
"Mengikut syarat permit yang ditetapkan, akhbar Suara Keadilan dan Harakah tidak boleh dijual sewenang- wenangnya di merata-rata tempat kerana ia untuk diedar kepada ahli sahaja.
  • TP - kau ingat ahli parti komponen Pakatan Rakyat dok dekat satu tempat je ke? - Khak Ptuih...!!!
*dengan botak ni komen elok-elok pun tak guna... dia bukan paham pun..!

22 comments:

Abu Muhammad Haikal said...

و حَدَّثَنَا شَيْبَانُ بْنُ فَرُّوخَ حَدَّثَنَا أَبُو الْأَشْهَبِ عَنْ الْحَسَنِ قَالَ

عَادَ عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ زِيَادٍ مَعْقِلَ بْنَ يَسَارٍ الْمُزَنِيَّ فِي مَرَضِهِ الَّذِي مَاتَ فِيهِ فَقَالَ مَعْقِلٌ إِنِّي مُحَدِّثُكَ حَدِيثًا سَمِعْتُهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَوْ عَلِمْتُ أَنَّ لِي حَيَاةً مَا حَدَّثْتُكَ
إِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ مَا مِنْ عَبْدٍ يَسْتَرْعِيهِ اللَّهُ رَعِيَّةً يَمُوتُ يَوْمَ يَمُوتُ وَهُوَ غَاشٌّ لِرَعِيَّتِهِ إِلَّا حَرَّمَ اللَّهُ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ


Diriwayatkan dari Ma’qil bin Yasar, ia berkata kepada Ubaidah bin Ziyad pada saat sakit menjelang wafatnya : “Kalau bukan karena sakit yang akan membawa kematian ini, saya tidak akan menceritakan kepadamu, bahwa saya mendengar Rasulullah saw bersabda. Tidaklah seseorang yang diberi amanah Allah untuk memimpin rakyatnya, sedangkan ia meninggal dunia dalam keadaan menipu rakyatnya, kecuali Allah haramkan baginya masuk surga.

HR. Muslim. (Sahih Muslim, hadits ke 3409, Jilid 9, hal 34)

kelate said...

banyak hang punya Khak Ptuih...!!!
hahahahaa......tension sangat kaaa bai?

zali said...

dia sakit kerongkong berlubang memang nak meludah je...

ni lagi satu hal...dah tau hanya untuk ahli saja...jual je la kat markas pas/pkr.

ini sampai kat petrol pump pun nak jual...memang dah lebih.

tarik permit...itu yang terbaik!

Najib BNBBC said...

laa zali dah hisap ais krim ke?

AkunA said...

TP...apsal gambar syed senget jer...kenapa x terbalikkan terus?

Topengperak_Xinwugi® said...

AkunA - sbnrnya aku nk bikin gmbr syed botak ni spin je manjang, tp x reti... ada cara x? stakat tbalik je x jadi...

ko ada cara x nak bagi gmbo mamat ni sntiasa bpusing2?

Anonymous said...

apa passal pulak nak sekat raayat membac dia orng punya duit suka dia lah nak beli surat kabar mana,jangn-nangnn saja nak tolong utusan meloya dan babi hairan tak..

Anonymous said...

UMNO, dulu kini dan selamanya BANGANG.. Khak ptuih..

Anonymous said...

WOI BERUK PR... UNDANG2 KAN ADA... IKUT JE LA... YG BERSUSAH PAYAH NAK MELUDAH SANA SINI SAMPAI NAK CABUT TEKAK TU APA HAL... KALAU RASA UNDANG2 KAT MALAYSIA X BOLEH PAKAI.. PEGI DUDUK KAT NEGARA MANA YANG KORANG RASA UNDANG2 DIA KORANG BOLEH TERIMA... ( BERUK PR - HUTAN JE LA NEGARA NYE )

Anonymous said...

Hoi orang atas,..

Bagi komen pukul 1:13pm, tak gi solat Jumaat ke? Ke memang tak solat punya orang.

Anonymous said...

Hoi org atas yg kurang menggunakan otak...

Tanya dulu... gendernya apa..

Perluke dia pegi solat jumaat andainya tidak diwajibkan....

Apa ra... Org india pun tau... ngaku islam.. tp hukum pon x tau..

Anonymous said...

Kalau keluar berita dan gambar menunjukkan Hamid Albar ni berambut tebal dan tidak botak itu barulah maklumat yang tepat bagi UMNO/BN .. kalau gambar botak..itu tidak bertanggung jawab, mengelirukan dan tidak berasas..
Aku bagi kahak kaler hijau pekat untuk Hamid Botak, Klate & Zali dan Anon tak semayang....
KHIAKKK PTUIHHHH!!

Anonymous said...

terpaksa aku sambut kahak hijau ngkau tu... dan ku sumbat ke dalam mulut mak ngkau..hehehe

Anonymous said...

terpaksa aku sambut kahak hijau ngkau tu... dan ku sumbat ke dalam mulut mak ngkau..hehehe

Anonymous said...

bangang barua2 umno yg x sedar diri ni.....woi barua2 umno...korang ni bkn pe...takut pade bayang2 sendiri jer...dasar mmg x gune.....kalau btl ap yg harakah tulis nape nk halang..takut pekung terbuka kat dade ke ha wahai mangkuk2 umno...apsal x tarik pengeluaran akhbar2 utusan meloya dgn berita harian???....sebab dok mengampu umno kn.....mmg dasar bangang xd otak takut bayang2 sendiri....kau ingat ko leh ad kt atas smpai kiamat ke??..wei ingat skit Tuhan nk tunjuk jap jer....KHAK PTUIHHHH!!!!...aku tambah lg KHAAAKKKKKKK PTUIIIIHHHHHHH!!!!!!

kafe kenyalang said...

WOI BERUK PR... UNDANG2 KAN ADA... IKUT JE LA... YG BERSUSAH PAYAH NAK MELUDAH SANA SINI SAMPAI NAK CABUT TEKAK TU APA HAL... KALAU RASA UNDANG2 KAT MALAYSIA X BOLEH PAKAI.. PEGI DUDUK KAT NEGARA MANA YANG KORANG RASA UNDANG2 DIA KORANG BOLEH TERIMA... ( BERUK PR - HUTAN JE LA NEGARA NYE )...mamat yg ni,sokong umno yg tolak hudud,kalu tolak hudud maknanya,tolak QUR'AN..tolak QUR'AN maknanya,tolak ALLAH,tolak ALLAH maknanya HANG PI BUAT BUMI SENDIRI!!!

BIAWAK UMNO said...

TAKDE KEJE LAIN KE SI BOTAK TU..AKU RASA MUNGKIN PASAL DIA INGAT BUAT CAMTU NANTI ORG AKAN BELI UTUSAN MELOYA ATAUPUN BERITA HAIRAN KOT...PAPER TU MANA LAKU SKRG...CERITA KAT DALAM TU SEMUANYA TIPU,ORG2 YANG BINGAI JER YG BACA...SEBAB TU ORG2 UMNO YG BAGI KOMEN KAT SINI SUMENYA MCM BENDUL JER...KESIAN...

Anonymous said...

Orang lain perlu ikut undang-undang, tapi orang dari parti UMNO boleh langgar undang-undang...bila rakyat marah duduk belakang sultan..heboh kat dalam surat khabar kata rakyat derhaka pada sultan..?

Apa punya fakta...? Tengok diri dulu sebelum nak suruh orang ikut cara anda.

cathenclox said...

hamid botak tu baca harakah la gamaknye..dah tu,nape dia leh tahu pasal salah permit ni? jawab2!!

ke hamid botak nk masuk pas ni? haha da tulis terang2 'utk ahli pas sahaja'
yg atok botak gi bace wat aper? huhuhuhu~~~
kwang3 ..

cathenclox said...

bro,nak gmbr atuk botak meroyan spinning around x? hihihi~ kalau nak,shout out kat blog saya..hihihi`~

Anonymous said...

aku dengar depa kata utusan melaysia ngan berita harian cuma waktu sembahyang ngan nombor ekor je yang betul lain semua putar alam.

satu lagi TV3 hanya melodi saja yang benar sebab dia tanya dua2 pihak . mula2 tanya orang yang tuduh lepas tu tanya orang yang dituduh biar penonton yang buat penghakiman mana yang depa rasa betoi.

berbeza ngan kat berita. Kalau yang tuduh tu BN depa siap pi naik bukit turun bukit, masuk gua pun depa sanggup nak cari berita pasai kesalahan PR.lepas tu ulasan demi ulasan dari pemimpin2 BN panjang lebar. tapi tiada jawapan dari PR. kala ada pun ulasan dibuat oleh pembaca berita bukan nya yang kena tuduh cuma gambar depa saja yang disiarkan.

Lagi satu masa PR menang kat Pmtg Pauh ngan Kuala Terengganu aku tunggu punya tunggu kat berita kot2 nak umumkan keputsan pilihan raya. aleh2 keputusan cuma keluar kat berita kaki kat bawah tu. tak dak pengumuman atau ulasan dari pembaca berita seolah olah tiada pilihan raya yang berlangsung berbanding dengan malam2 sebelumnya separuh berita cuma menunjukkan para menteri menyampaikan sumbangan yang kononnya telah lama di rancang cuma kebetulan terjadi pada waktu itu.
Berbanding dengan kejayaan BN merampas Perak dari PR RTM menyiarkan secara langsung sesi khas di Perak dari tengahari sampai tengah malam. sampai ak tunggu Forum Perdana Ehwan Islam pun tiada.

Lagi dua aku dok heran ngan TV3 ngan Mohd Mohd Taib ni asal dia pi negeri mana2 je ada le dewan orang ramai @ Tadika terkunci. Kalau dia kat Perak Tadika Kat perak Terkunci tak sampai sejam TV3 ngan Mohd Mohd Taib sampai. Kala dia pi penang tadika kat penang pun terkunci juga. banyak betul kebetulan dia. Lepas ni sapa pun jangan bagi dia mask mana2 negeri nanti habis semua tadika terkunci. kesian kat budak2 tadika tu.

Pasai Harakah dan Suara Keadilan tu aku rasa biar la sapa2 nak baca kalau tak betui kita ada mahkahmah saman saja akhbar tu..

Aku tak taksub dengan mana pihak. cara aku, anggap aku ni seorang Hakim. Kalau A tuduh B ambik duit dia aku tak boleh terus bagi hukuman kat B. Aku kena tanya dulu kat B apa jawapan atau alasan dia lepas buat pertimbangan baru boleh jatuh hukuman.

Macam kita tengok orang bergaduh kalau kita dengar sebelah pihak mesti kita kata pihak sebelah sana salah tapi bila kita dengar sebelah sana baru kita paham sapa salah. Kadang2 tu dua2 salah tapi tak mengaku.Dia nak tuduh orang dia, takkan mengaku dia pun buat salah. Dia cerita salah orang saja kesalahan dia tak nampak.

Aku nak cadang sapa2 yang bijak pandai adakan satu suratkhabar atau laman blog yang ada pro & kontra. tapi kandungannya itu hendaklan dari kenyataan rasmi dari pihak2 atau parti yang berkenaan saja bukan sapa saja boleh komen.. baru best.

Kalau ada tuduhan Dari Pas mesti ada Jawapan Rasmi dari UMNO begitu juga sebaliknya. macam debat juga la...

JANGAN GUNAKAN PENIMBANG YANG TELAH TAMAT TEMPOH KALIBERASI NANTI HASIL TIMBANGANNYA TIDAK TEPAT.

Anonymous said...

alamak...satu lagi penyakit pakatan (tipu) rakyat...ada penyakit air lior kahak berdarah...mungkinkah akibat dari taburan maki hamun fitnah ....dah sampai masanya..liang dah nampak kot....
kenape beli kalau free...amaran diberi bukannya ape...kot-kot tak la bungkus tiba-tiba...nanti mati sakit jantung pula...