"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, February 18, 2009

Bagan Datoh, Zahid & Ir Nizar - malaysiakini

Aku ngan MatSamanKati on the way ke Bagan Datoh untuk program MB Ir Nizar malam ni.

Jam 3 tadi dah start dah majlis hi-tea. Aku tak tau apa cerita pasai aku tak online. Ummi Anni dah ada dekat sana. Hangpa try jenguk-jenguk blog ummi (http://haninasution.blogspot.com) kot-kot dia ada update.

Malam karang kalau ada laptop, aku try wat report dari sana. Agak aku x update, hangpa paham-paham la... Tak dak laptop la tu. Apa-apa hal kalau aku tak update, hangpa pi rewang dekat blog ummi (link yang dekat atas tadi).

Dah... Aku nak layan mata aku sat... Chiaooo...!!!

4 comments:

Anonymous said...

Tun Mahathir.

Saya amat tertarek membaca topic sabelum ini FITNAH.Tun mengadu yang apa yang di katakan oleh Taufik dalam temuramahnya sabagai FITNAH.

Bagi orang Islam FITNAH merupakan satu dosa yang paling Besar.Allah tidak akan mengampunkan dosa orang yang membuat FITNAH kechuali orang yang di FITNAH itu memaafkannya.

Tulisan TUN berhubongan dengan budak tingkat Empat merupakan satu Fitnah.Tulisan TUN mengenai Pak Lah banyak mengandongi Fitnah.Samasa Tun menjadi perdana Menteri dan sawaktu TUN memechat Anwar ,Tun dan orang2 yang di bawah Tun saperti IGP,AG,banyak melakukan Fitnah demi untok menjustifakasikan tindakan TUN.

Tudohan dan pemechatan Tun Saleh Abbas sabagai Lord President merukan satu fitnah yang besar.Saya membaca surat yang di tulis oleh Tun Salleh Abbas kapada Tun baru2 ini dan amat jelas sekali yang Tun Saleh telah di fitnah.Ia di pecat bukan kerana di suroh oleh Sultan Johor(Yang DiPertuan Agong).Ia di pecat kerana Tun mempercayai ia cuba bermain politik dalam kes pengharaman UMNO.

Sawaktu Tun cuba meminda Perlembagaan untok mengawal kuasa Sultan dan raja,Tun dan menteri dan menteri Besar pada waktu itu banyak menyebarkan fitnah ka atas Raja dan Sultan.Mereka di burokkan di mata raayat,di hina dengan berbagai salah guna kuasa mereka.

Saya sejuju dengan kenyataan taufik yang TUN merupakan a monster samasa menjadi Perdana Menteri.

Umor TUN sudah mencapai 84 tahun.TUN akan mati pada bila bila masa.Saya tak tahu nagaimana TUN akan menghadapi Allah pada masa itu.Sapatutnya Tun perlulah melipat ganda beribadat dengan Allah dan banyak beristifar.Kalau ada makluk yang maseh hidup yang kena fitnah saperti Tun Salleh,Anwar dan Raja2,TUN perlulah memohon maaf akan kesilapan TUN.

Saya berharap nasehat saya ini akan di terima TUN dengan baik


Dipetik dari comment:By Ahmad kamalAuthor Profile Page on February 16, 2009 11:47 PM

http://chedet.co.cc/chedetblog/2009/02/tingkat-empat.html#comments

Anonymous said...

Doa selamat agar penyatuan orang melayu tidak longgar oleh dakyah orang-orang kafir....

"Segala kepujian dan kesyukuran dipersembahkan ke hadhrat-Mu ya Allah di atas limpah rahmah perlindungan kepada kami sekalian dengan aman tenteram, sihat wal’afiat dan selamat sejahtera. Kami memohon kepada-Mu ya Allah semoga diperkukuhkan perpaduan, dipereratkan persaudaraan dan diperkuatkan keazaman, hasrat dan cita-cita agar sentiasa mendapat keredhaan-Mu ya Allah".

"Kami juga memohon kasih sayang-Mu ya Allah agar jiwa dan kehidupan kami berada dalam aman di dunia agar kami dapat mengimarahkan bumi sepertimana yang Engkau perintahkan, maka daripada Engkaulah sahaja ya Allah kami memohon bantuan dan pertolongan".

"Kami dengan segala rendah diri memohon agar Engkau kurniakan kami dan hamba-hamba-Mu sekalian dengan taufik dan hidayah, sentiasa di bawah pimpinan dan petunjuk-Mu ya Allah, mudah-mudahan segala usaha dan amal yang kami tunaikan akan mendapat sepenuh kejayaan dalam keredhaan dan restu-Mu di sepanjang zaman".

"Berkatilah negara Malaysia ini dan rahmatilah di bawah perlindungan-Mu sekalian yang bersangkutan dengannya semoga mendapat pertunjuk dari-Mu ke jalan yang Engkau redhai serta dengan penuh kehormatan dan kesucian, di samping meninggikan syiar-Mu dalam semua bidang".

"Peliharakanlah kami dan negara kami daripada segala bala bencana. Jauhkanlah kami sekalian daripada segala ancaman dan pengkhianatan. Bersihkanlah negara kami dari segala anasir jahat. Pandulah kami semua ke jalan yang benar, adil dan saksama dalam melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan.".

"Kekalkanlah ya Allah kebenaran, keadilan, perpaduan, ketenteraman dan kemakmuran dalam negara bertuah ini".

Anonymous said...

aku ada dapat email yang membuktikan yang Obama orang yahudi sapa nak email tu bleh posting email kat komen ni nanti aku bagi..

Anonymous said...

kerja tidokkkk....bangun buat fitnahhhh pakat tipu rakyat