"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, February 18, 2009

Gambar DSAI Kencing Berdiri - malaysiakini

Reactions: 
Si Tampok Manggis

Anwar Ibrahim letak jawatan sebagai Ketua Pembangkang dan Ahli Parlimen Permatang Pauh bila gambar beliau sedang kencing berdiri disebarkan di media, internet dan MMS.

Perghh. Sensasi tak cerita di atas? Orang UMNO hangpa pi cari ler gambar tu sebarkan cukup-cukup. Dah politik hangpa jenis yang sedemikian.

Inilah reality politik Malaysia. Elizabeth Wong menawarkan diri letak jawatan kerana gambarnya yang sedang tidur berbogel disebarkan kepada umum.

Politik Malaysia tidak mengajukan soalan bagaimana gambar itu diambil, siapa dalang disebalik gambar itu. Polis pun tak habih siasat lagi. Sebaliknya riuh rendah menyuruh letak jawatan. Ceteknya politik kita.

Apa isunya di sini? Moral? Bukankah perlu diselidiki sedalam-dalamnya perbuatan orang yang dituduh tidak bermoral sebelum hukuman dijatuhkan. Bukankah suatu yang maha tidak adil kalau kita menghukum individu yang sewajarnya diberi ruang persendirian mereka sebelum hukuman dijatuhkan.

Kalau puak-puak tu yang buat perkara yang sah tak senonoh, cover habihhh. Letih dengan politik Malaysia. Sampai bila kita terus nak jadi begini. Jauh kita tertinggal dari sudut kematangan berpolitik. Konon orang kita dan sampai ke bulan. Infrastruktur negara 1st class. Pikiran ahli politik kita macam Mugabae.

Macam hampehhh

13 comments:

PUTRAKENCANA said...

Alahhhh, benda sedap....
sendiri fikirlah.

ekau1978 said...

Senang macam ni lah...bayangkan kita tidur berbogel, datang anak kita yang umur lima tahun ambil gambar tanpa di sedari. Kemudian kita jual handphone tu tanpa disedari gambar kita tidur berbogel tadi ada. Tu kira moral juga ke...Sama La juga Toyo oiii...

Alias Mohd Yusof said...

Wakil parlimen BN yang raba bontot pelayan hotel tu macam mana? Sampai sekarang tak letak jawatan.

sasaudengo said...

Bukan raba je bang... pelari AnakRaja nikah kat Siam pun masih bermoral lagi... boleh pegang jawatan Menteri, SU Penerangan... boleh bagi penerangan yg mana bermoral yg mana tidak! boleh tang dia - tang kita, tidak!

Labu...Labu... Terojun la ko!

Anonymous said...

sama jer....2x5, 5x2 kalau umno/BN yang buat ko orang gak yang menyalak... xyah tunggu polis abis siasat punnnn... bila kena batang hidung sendiri tau lak melenting eik... relaks la bro.... nie la politik.

sasaudengo said...

Anon 12.00pm...

Mane ade same... korang double standard. Tang pembangkang... kena naik court (cth DSAI, MatSabu) siasatan punpunya la efisien. Belum lapor pun dah mulakan siasatan tapi tang YB/MP KERAjaan belum siasat pun dah kata tak terlibat (tengok kes TPM), ade kes pun... buang, takde kes, minta tarik balik tuduhan. Siasatan pun macam nak taknak je....

Pun tak nampak2 lagi... sian, org buta nampak bende2 ni tapi orn BeEnd tokleh nampak!

Labu...Labu... Lantak ko le terojun ke tonggolam ko! KOH!KOH!KOH......!

Anonymous said...

sama la... sbb another side lum memerintah, kalo die memerintah pun die punye cover seperti yang sedia ada... kalo dah ada kuasa, sumer leh jadi... sbb tu selagi x dpt kuasa bleh jd meroyan.. hehehhe.. yang dah dpt pun bleh tumbang sekejap je, sbb x dpt itu x dpt ini....

Amzek said...

Kes Mat Taib yg kantoi tipu arwah Sultan Selangor dulu bersumpah tak kawin Ku Yah, lepas tu bila dah pecah lobang tak resign pun.

Sekarang pun buat bodo je pasal tu.

JJ pulak yg jadi kes polis sebab raba bontot waitress hotel tu macamana pula?

Anak Toyo ni tak nak cerita ke pasal tu?

Yg berlumba-lumba kecoh pasal isu-isu PR sekarang ni balik-balik Khir Toyo, Khairy dan Mukhriz.

Tiga beruk ni masing-masing nak membuktikan mereka beruk yg paling menonjol menjelang perhimpunan UMNO nanti. Macamana nak buat, itu saja cara yg anak-anak monyet semua tu faham.

Kalau nak bawak isu ekonomi, anak-anak monyet sepatah apa tak faham!

Anonymous said...

Psl kes pemimpin wanita umno selangor yg curang dgn laki dia berkepit dgn laki org lepas tu boleh jadi ahli dewan negara lg tu n pemimpin besar kena tangkap khalwat di pd n terlibat kes bunuh blm citer lg. Yg sukarela buat blue film walau ada isteri kat rumah tu plak camne? bertanding timbalan presiden menang plak tu. Yg ambik bini org, lepas tu kawin dan lain2. letih nak citer. Itu belum rasuah punya kes, dr cawangan, jkkkk sampai PM, semua ade kes rasuah. Siapa kata PR x memerintah? 5 negeri beb, Itu pun satu kena rompak n culik oleh BN guna kaki rasuah yg belot

Anonymous said...

kesimpulanya wahi pembaca blog dan yang meninggalkan komen di sini ialah, di bumi malaysia yang tercinta ini ada 2 set undang undang.satu untuk barisan nasional dan seangkatan denganya dan satu lagi untuk anda dan saya!
kalau mereka buat,kira orait aje, tapi kalau anda dan saya yang buat, MAMPUIH KITER!
fikir fikirkan.

amirul nizam said...

ini lah malaysia yang sangat kelakar,,
selagi tak di ubah yang memerintah dah 50 tahun tu, macam ni lah negara malaysia nie,,

maklum lah, dah 50 tahun, dah takbur,, dah tak ingat kan orang ramai,,,

tak salah kalau di berikan ruang sekali pada pembangkang,, tengok apa yang mereka boleh buat,,
setidak tidaknya, aku kat selangor nie, dah dapat air free,,

untuk berfikir hal nie, kit atak perlu nak belajar sampai SRP,,
cukup taman darjah satu pun kita boleh fikir akan hal nie,,
nie kan lak ,, yang dah belajar sampai ke universiti,, lagi lah boleh berfikir dengan baik,,

selama 50 tahun yang lepas, kenapa kerajaan yang ada tak boleh nak bagi?
mana pergi nya jumlah duit tu di belanjakan?

Sepat_ronggeng said...

sempit nya pemikiran kamu... hanya di suap dengantitis air free.. kamu dah kata okay... banyak lgi yang kamu boleh minta dari kerajaan selangor pimpinan PR.. Selangor merupakan negeri yang kaya... Selama 50 tahun yang kerajaan BN memerintah.. dah banyak yg rakyat dapat rasa... bukan setakat air... mcm2... jgn cuba nafikanya... jgn kufur nikmat.. bersyukurlah kamu atas apa yang kamu telah perolehi... kamu dan anak2 kamu belajar di mana.. sekolah di mana... berjalan2 di mana.. beriadah di mana.. membeli belah di mana.. kenderaan apa yang kamu gunakan.. telefon apa yang kamu gunakan.. bekalan elektrik mana yang kamu dapat.. apa pekerjaan kamu.. kamu bersembahyang di mana.. renungkan lah.. jgn cuba menipu diri sendiri.. jgn kerana sokongan merapu yang kamu x tau targetnya... kamu nak beri kenyataan sedemikian....

Anonymous said...

aku sokong sepat...yang seronok pakat-pakat tippu rakyat....aleh aleh ni ha sokongan melulu samapai la niii baru 11 bulan banyak karut dari benarnya....kali ini aku tak akan senyap tak lawan....bunyi je fitnah pakatan tipu rakyat...aku mesti lawannnn