"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, February 11, 2009

MB: 'Lompat parti tidak akan berlaku di Selangor' - malaysiakini

Reactions: 
  • Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, kerajaan Pakatan Rakyat di Negeri Selangor masih utuh ketika perbuatan melompat parti semakin menjadi-jadi seperti yang hangat diperkatakan sekarang.
  • "Di Selangor, tiga parti Pakatan rakyat iaitu PAS, DAP dan KeADILan semuanya memberi komitmen. Memahami perbuatan ini hanya memberi kesan kepada parti dan Pakatan," katanya.
  • "Saya berpendapat, perbuatan melompat parti tidak akan berlaku," tegas beliau.
Jangan "over confidence" sangat Tan Sri...

Beringat sebelum kena...

Kalau pisang berbuah 2 kali... apa kita panggil? kalau dekat kedai kopi depa panggey - masaaakkk...!!!

16 comments:

shamil said...

Betul tu !! jgn yakin sngt ! najib ni bukan le caye sngt, tau2 sorang exco hilang !

Anonymous said...

Hangpa nak kena faham lah...Jawapab seorang MB adalah sebegitu sepatutnya...Menampakkn keyakinan..tapi dibelakang tabir mesti ada kerja untuk memperkuatkan PAKATAN..Setidak2nya menampakan keyakinan dan memberikan sedikit goyah untuk musuh politik lawan. Walaupun kita tahu musuh tidak akan berdiam diri sebab mereka mengHALALkan cara untuk mencapai matlamat....Syabas YB MB..

Anonymous said...

Salam. Geng, Uploadla dlm mu punya blog ni kes "natang" di Terengganu dulu pastu uploadkan sekali perhimpunan kat Kuala Kamgsar tu, bukan apa just nak bagi puak2 penyokong umno bn ni berfikir sikit.............
http://www.youtube.com/watch?v=DowLoN-4Tlo
http://www.youtube.com/watch?v=QJf9ZBpBe1U

maun said...

Jangan takbur sangat Khalid. Walaupun kerajaan PR kuat sekalipun di Selangor, sikap berhati-hati perlu diambil kira. Ambil iktibar dari apa yang berlaku di Perak. Jangan bila terhantuk baru terngadah. Berhati-hati sebelum kena.

UMNO sekarang semakin biadap. Tindakan mereka yang tidak bertamadun dan ala Zionis tanpa memperdulikan kedaulatan undang-undang perlu diambil kira. Kalau Sultan sendiri boleh diperdaya oleh UMNO, apalagi setakat wakil rakyat. Wang dan kuasa menggelapkan segalanya.

Oleh itu, Khalid bertindaklah sekarang. Mana-man topeng UMNO yang masih bekerja dibawah pentadbiran PR perlu disingkir. Ingat peristiwa bagaiman Umar dibunuh kerana memberi ruang kepada musuh. Musuh dalam selimut adalah lebih bahayanya dari musuh yang nyata.Berfikir dan bertindaklah dari sekarang. Jangan apabila nasi sudah menjadi bubur, barulah nak bertindak kerana masa tu dah tak berguna lagi sebab bubur dah menjadi taik..Hampeh.

Anonymous said...

Bukan takbur la..tapi sebagai ketua mesti yakin dan tunjuk yakin pada exco,rakyat dan musuh..kalu TS Khalid tak tunjuk yakin, bukan ke akan ghoyah le exco dan rakyat lagi le risau..Kerja "belakang" tabir pasti dia buat, terutamanye kasi bersih itu semua kuncu2 amno/bn dlm kerajaan negeri,mcm SUK tu..

zali said...

ya...sapa tak kenal si khalid
gagagagagap...

lain di luar lain di dalam.

luar cakap begitu tapi dalam,puas la
memikir apa nak kerja kalau kena tendang
jadi mb...

puas la juga solat hajat suruh tuhan
kekalkan kuasa pr dan pangkat mb...

mohd said...

jibtuya pondan buncit....auwwww

Anonymous said...

hehhehe... kes natang tu xde la sampai nak duk gak umah rasmi MB sampai la ni... ada gak malu2 alah... pastu terima je la seadanya siapa pun memerintah... tu pun x nampak lg. bab2 kuasa ni biasa la, sape xnak, tp dah keputusan org paling ttinggi dalam sistem raja berpelembagaan, akur je la. ni sampai la ni duk kerusi yg dipecat. xleh terima hakikat tu.... bandingkan.....

zali said...

dengar cerita dah bukak pejabat mb tak
rasmi kat bawah pokok cherry...

bagus la tu...jimat letrik.
sepoi-sepoi je angin bertiup menyapa
mata sepet yang di tutup dek cermin...

Anonymous said...

he hehe hehe hehe

Undang-undang belum digunapakai dalam mahkamah lagi untuk menentukan siapa yang menang siapa yang kalah, MB dari pangkor angkat sumpah.... he heh ehee...

Undang-undang belum digunapakai lagi dalam mahkamah untuk menentukan kumpulan mana yang haram, barisan exco BN dah angkat sumpah he..eheheh.. hehe

Tutup cerita culik, rasuah, ugut dan tukar parti buka cerita rakyat perak menderhaka pada sultan... hehe, heheh.. hehe ehehe...

Tutup cerita UMNO pengecut buka cerita pencacai UMNO buat demo berpura-pura mempertahankan kedaulatan sultan Perak , hehe heheh ehehh....

Sekarang pemimpin tua dari UMNO berlumba-lumba nak tonjol diri dengan sidang akhbarnya supaya dilihat sebagai wira dan akan dipilih sekali lagi jadi pemimpin.... heheh heheh hehh hehehe....

UMNO bacul he.. hehe.. hehehe..

sasaudengo said...

Zali...,

Cuba kaji sejarah penderhaka dan penghina Sultan terdahulu.....

Sultan Kelantan diminta turun takhta oleh Mat Yaacub (UMNO) - taat ke derhaka (DS Nizar baru merafa sembah MOHON derhaka... korang dah kata derhaka! Tak sekolah kot...itu bahasa istana bang).

Lepas tu, buat lantik pulak Tengku Ibrahim sbg Sultan Kelantan kat bawah pokok cherry (pokok yg sama ke?) oleh Nuar Janggut Musang 3helai. (itu bukan penghinaan ke... berbanding permohonan rakyat menuntut hak mereka)

Jawab.. jangan tak jawab. Puak UMNO kalo tak dapat jawab dia alih topik punya.

sasaudengo said...

Zali...,

Cuba kaji sejarah penderhaka dan penghina Sultan terdahulu.....

Sultan Kelantan diminta turun takhta oleh Mat Yaacub (UMNO) - taat ke derhaka (DS Nizar baru merafa sembah MOHON derhaka... korang dah kata derhaka! Tak sekolah kot...itu bahasa istana bang).

Lepas tu, buat lantik pulak Tengku Ibrahim sbg Sultan Kelantan kat bawah pokok cherry (pokok yg sama ke?) oleh Nuar Janggut Musang 3helai. (itu bukan penghinaan ke... berbanding permohonan rakyat menuntut hak mereka)

Jawab.. jangan tak jawab. Puak UMNO kalo tak dapat jawab dia alih topik punya.

Najib Razak said...

janganlah kita layan budak zali tu, budak lagi...tahap akil balikh belum cukup...dapat aiskrim sebatang senyap lah tu...kalau dia dah tahap wajib solat, mesti dia dah boleh pikir mana baik buruk...tapi biasalah belum akil balikh lagi...zali dah makan ais krim? mari sini tuk najib belanja ais krim Tuk Najib...gerenti zali best punya, Tuk najib pun tumpang best...maklumlah sejak MisTuya dah tak dak ni, sejuk rasanya...

Anonymous said...

hehehe... elok la tu... tambah sedap lagi pegi panggey anuar tu tahan jubor... opppsss... sbelum tu suh hadi awang sapu kan marjerin skit... biarle licin... idak le pedih nanti...

hehehehehe... kata org.. sendiri lebih...

Anonymous said...

betoi le... kata di saiful yg sumpah laksa tu... Brother anwar kata sedap.. kemut keliling katanya..

Sameon said...

Wah! Khalid Ibrahim ni cakap besar nampaknya.. Jangan terlalu 'confidence' dengan kedudukan sekarang. Kerajaan negeri Selangor pun agak goyang sekarang ni. Mulut Khalid je yang kata stabil, padahal kebenarannya hanya Allah SWT saja yang tahu...