"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, February 07, 2009

Najib Dan Mugabe - malaysiakini

-tok iskandar

ADUN Pangkor dilantik Najib menjadi MB x original. Yelah kerajaan yang dibentukpun secara haram melalui rampasan kuasa.

Sekali lagi Pangkor ke persada politik negara, bukan sebagai destinasi pelancongan tetapi percaturan politik najib untuk melantik MB x original.

Suatu ketika dulu ada perjanjian pangkor yang mengundang kemasukan penjajah Inggeris ke Tanah Melayu

Rampasan kuasa ini bolehlah disifatkan sebagai Perjanjian Pangkor 2 yang mengundang penjajahan UMNO ke negeri Perak serta segala jajahan takluknya.

Rakyat Perak yang telah menolak kerajaan BN di dalam PRU12 Mac 2008, dipaksa menerima kembali BN melalui politik mafia yang dimanipulasikannya berbekalkan talian hayat Sultan Perak dan sokongan moral 3 DUN Bebas yang kini mesra BN.

Selama mana penjajahan UMNO BN ke atas Perak tidaklah diketahui.Ketika ini seantero dunia telah tahu bakal PM Malaysia, Najib rupa-rupanya setaraf dengan Mugabe.

UMNO apa peduli... janji menang.

UMNO parti kuno yang barbaric hampir pupus tak lama lagi.

7 comments:

Anonymous said...

Hello bro,
Dulu DSAI kata nak MP BN lompat ke PR untuk tubuh kerajaan PR okay, tapi bila ADUN PR lompat BN kata kerajaan HARAM. Saya juga tak sokong BN dlm PRU 12 tapi kalau macam ini lah PR, lebih baik sokong BN. Yang berdemo nampaknya majoriti kaum Melayu, tapi majoriti Exco Perak adalah dari DAP mana penyokong dia ?

tok iskandar said...

Lain kali tengoklah betul-betul.ada penyokong DAP protes.biasalah,kalau tak bodoh,bukan UMNO namanya

Anonymous said...

btl la tok diorng nie buta...tu la asyik tengok media umno tu yg x nampak....

Anonymous said...

kepada tuan blog wa rs la kan kita terbalik kan media kerajaan tanda protes...dn 1 lg tlng btl kan gambar fairus tu kesian dia...nama pun manusia mesti ada bt slh...tp kalu media kerajaan nie HARUS DI TERBALIK KAN sbb terlalu kurang ajar sangat....tlng pertimbangkan..

Anonymous said...

Saya tak fahamlah kenapa masa ada peluang utk bubarkan DUN, MB Nizar masih tak buat ? Bila dah terdesak dan majoriti dah 50/50 dan ADUN menghilangkan diri patut jumpa Sultan dan BUBARKAN. Tapi lambat dan ni yg buat ramai penyokong GERAM ! An expensive lesson to be learned by PKR !

Anonymous said...

NAK KATA BODOH MEMANG BODOH PUN DAH ASYIK BACA FAKTA UMNO JA....

KALAU LOMPAT CARA SAH KAMI PUN TAK HERAN LAAA.....NI LOMPAT DENGAN SUAPAN APA CERITA? LAGI PUN SPEAKER DAH ISTIHAR BIAWAK HIDUP DAH KOSONG DUN....KUASA SPEAKER MEMANG SAH... TAPI DAH SPR PUN BODOH MCM LEMBU GAK BEGINI LAA NASIBNYAA....

AnakWatan said...

habis kalau pak jubor tu nak rrasuah org BN join pkr tu sah lah... halal lah... masuk syurga lah

jubor kau laa...

apa pak jubor tu tak bagi suapan ke

bingai punya org pkr nie

kau tk pi sekolah ke haaa