"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, March 03, 2009

339: Hari Ini Dalam Sejarah (bhg 1) - malaysiakini

Reactions: 
Pagi tadi aku sampai depan Pejabat SUK jam tepat jam 8:00 pagi. masa aku sampai, suasana tenang. yang ada cuma FRU, polis balai, polis trafik dan jugak wartawan media dekat 30 orang.

Jalan depan SUK depa tutup terus. cuma orang-orang berkenaan je yang boleh masuk. yang mana rumah depan SUK pun tak leh lalu. kene parking jauh sikit. tapi yang baguihnya, FRU jaga rumah depa dari semalam.

Pintu pagar SUK depa blok jam 8:50 dengan trak FRU.

Aku heran... di Negara Malaysia, polis lebih berkuasa dari Dewan Undangan Negeri. polis ada kuasa untuk halang dari ADUN-ADUN dan EXCO-EXCO dari menghadiri Persidangan DUN. Malaysia memang negara yang pelik.

Sambil-sambil aku dok ronda, aku dok perati sorang brader. muka sikit punya skima. dia ni sambil jalan dia pegang PEN KALER BIRU. pen dia special sikit pasai dia kena pegang tegak pen tu. aku pi usya tepi dia, ingat takiut dakwat tumpah, rupanya PEN JAMES BOND. ada mini kamera beb. patut la semacam je pegang... ingat..! PEN KALER BIRU, size kecik sikit dari ibu jari.

SB ke tu? ini sudah bagus..! PDRM melangkah setapak kedepan. tapi nasihat aku untuk SB-SB yang ada kelengkapan moden ni, lain kali train dulu cara pegang pen yang betul. cara yang korang praktik sekarang senang sangat kantoi... ni teguran ikhlas ni. bukan sindiran. jangan sampai penjenayah mendului PDRM dalam setiap tindakan.

Jam 9:05 pagi FRU siap siaga untuk menyambut ketibaan para ADUN dan EXCO yang dijadualkan untuk mengadakan Persidangan Dewan Undangan Negeri didalam Pejabat SUK.

Ada tak kurang dari 50 anggota FRU lengkap berpakaian ala-ala "Robocop" ssiap dengan Shield, Rotan, Senapang untuk Bom Asap dan jugak Senapang Peluru Getah.

Perang akan bermula kejap lagi.

Bersambung bahagian 2...

21 comments:

cucuatol de`bidor said...

yeop...berita terkini dr kl
tak de hangat sgt...hangit je kot
http://www.agendadaily.com/cmspreview/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_cab81c8d-7f000010-65178400-a0efef66

Anonymous said...

topeng perak dan sekelian.. saya amat sangat teruja dan ingin bertanya... macam nak jadi FRU...

Saya rasa seronok dan megah dengan pakaian biru mereka serta topi merah.. lepas tu ada cota boleh belasah...

Lepas tu dapat naik van besar macam rumah. Van besar ni ada dapur katanya.. Dan boleh pergi mana mana..

Dulul katanya depa pegi kat Kelantan abis di belasah nya.. Adoiii seronok ye...

kemudian kat Terengganu... belasah juga,,... best.....

Ada sekali sekala kat KL gi masjid... gi kat padang merdeka...

Sekarang kat Perakk...

Aku rasa seronok sebab semua tempat boleh gi belasah...

Nak tahu macam mana nak jadi FRU dan kebolehan apa yang di pakai....


Nak jadi FRU ni kena jadi ahli UMNO ke.... kalu gitu ahli PAS boleh tak...

Aku yang minat nak pegang cota je....

Anonymous said...

Jgn menghina,.FRU pun ada anak bini yg nk bagi makan,.

Anonymous said...

Sultan,hakim,polis dan sebagainya dilacurkan UMNO.UMNO celaka!

drebar YB said...

adoyyyy...
dah cam cita laksamana doremi..
bersidang dewan di bawah pokok tepi restoran IDWA..
celaka punya SS...tak kasi masuk SUK..

drebar YB said...

elok le....PEKIDA org PAS gaduh dgn PEKIDA org UMNO...same2 melayu,same2 baju,same2 ranting...so watpe PEKIDA ditubuhkan?dah ade PAS tak payah semak la wat PEKIDA...PAS lebih bertauliah,lebih lengkap ilmunya,lebih bagus tarbiyah n bai'ahnye..ape function PEKIDA??semak btol la...bubar DUN n bubar skali dgn PEKIDA...

Anonymous said...

Salam sahabat, bukan menghina, tp mereka minta FRU dipandang hina. Tak salah jadi FRU, galmer ape tak caya tanya hattan, dulu pun dia geng FRU, ingat lagi lagunya "Ku kenal dia, aku kenal siapa kita...bla..bla...bla... arwah pak cik aku pun anggota FRU, tp masa tu FRU tak menganas, baik. Apa pun al-fatihah utk pak cik aku.

Anonymous said...

ntahnye..dok ayah long la.. ayah itu la, ini la..mcm2 pangkat..sori la bro2 pekida... dah mcm triad plak cam kat hong kong..cuma kat sini gangster terhormat la...-neo

The rusty "Lok" said...

Hari Ini Dalam Sejarah! seronoknya tengok gambar FRU, Polis, Pekida, segak dan nampak tangkas....kalau 20 tahun lagi apa kata anak-anak mereka bila tahu yang bapak mereka ni dulu mencurahkan bakti taat setia tak berbelah bagi kepada pemerintah yang "nyawa-nyawa ikan" lagi gilakan kuasa...bapak-bapak ni tentu bangga menceritakan kepada anak-anak mereka manakala anak-anak mereka tentu malu menceritakan semula kepada anak-anak mereka (cucu). Malu sebagai penjawat awam sanggup bersungguh menegakkan kemungkaran! MALU!

sam said...

FRU nak main Circus agaknya tu.....
Alif Min Wau Nun : CIRCUS

cucuatok de`bidor said...

PEKIDA ?? no komen

albanjari said...

salam tuan,
mintak removed foto SB tu dari blog tuan. Plez..!

dari wak ni !

Lada said...

Hensem la mamat tu..
ABANG SAPA TU???

realaduka said...

mmg sb tu , sah

Anonymous said...

aku cakap dengan betul, macam nak jadi FRU.... Bukan menghina...

Tak salah jadi FRU...Kan...

Tu je..

Yang kata menghina apsal pulak..

Awk ni poyo... lah

Dah bengang ni.. buat semua tak kena...

Jadi Polis biasa di kata kan makan rasuah, mengganas kat OKT... lah macam macam...

Jadi FRU tak de can makan rasuahhh betul tak

Anonymous said...

pen tu harga RM 150.00
PROMOSI
memang ada di jual di kedai komputer

chot said...

anom 5:12

nak jadi FRU

ko apply le jadi polis

pas2 ko pilih le cawangan mana ko nak

mcm ko nak jadi FRU...mintak le cawangan FRU

cahaya said...

knp ekk al-banjari mintak removed gmbr abg hensem tu???

xde ape yg xkena dgn gambr tu..mesti tuan punya gmbr tu berbangga sbb dpt tunjukkan pd bos dia betapa setianya dia berkhidmat pd negara dan pemerintah yg disanjungi..

Topengperak_Xinwugi® said...

Sekali orang kampung Al-Banjari daaa... x pe... teman edit sikit... hehehe...

cahaya said...

sikit je topengperak..jgn byk2..nanti dia nangis xde sape nak xpose gambor die wakaka

Sultan Sharul Nizam said...

Tuan

Gang Mat Songkok tinggi ni pun rasa gang SB gak

http://4.bp.blogspot.com/_2pBFabFf0pc/Sa1D9K7U5hI/AAAAAAAABLM/6iLL_Hbz2as/s1600-h/DSC02049-1.JPG

Tgk Mat Skima pun ada sama