"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, March 03, 2009

339: Hari Ini Dalam Sejarah (bhg 3) - malaysiakini

Reactions: 
Jam 9:30 pagi, delegasi ADUN-ADUN dan EXCO-EXCO Pakatan Rakyat tiba dengan menaiki sebuah bas. Menteri Besar Perak Dato' Seri Ir. Mohamad Nizar pula tiba dengan kereta rasmi Menteri Besar Perak. lagi sebiji aku tak pasti kereta sape, mungkin kereta Speaker DUN kot.

Dah sampai depa berkumpul lebih kurang 100 meter dari Bangunan SUK sebelum bersama-sama bergerak menuju ke Bangunan SUK sambil diiring ketat para pengawal-pengawal dari unit kawalan Pakatan Rakyat.

Hampir 50 meter dari Bangunan SUK, bermulalah kejadian yang tak diingini.........

Mamat Songkok Tinggi & The Gang bertindak kasar dengan merempuh Unit Kawalan Pakatan Rakyat yang membentuk benteng bagi menjaga keselamatan para pimpinan Pakatan Rakyat.

Sambil merempuh benteng keselamatan, mulut Songkok Tinggi & The Gang tak renti-renti dok maki hamun dan mencarut-carut dekat barisan MB & EXCO Pakatan Rakyat.

Masa kejadian rempuh-merempuh tu aku tengok ADUN Simpang Pulai kene tolak dekat salah sorang geng songkok tinggi. hampir-hampir nak tergolek YB kita tu dibuat puaka-puaka Songkok Tinggi.

Masa tu aku tengok suasana betul-betul tegang. 4-5 orang jugak wartawan dan jurugambar makan penyiku geng Songkok Tinggi masa cuba dok snap gambar depa.

Part yang paling best sekali ialah dekat sini. masa ni keadaan dah hampir-hampir tak terkawal sebab Songkok Tinggi masa ni dah masuk setan. dia pi maki dekat Dato' Seri Menteri Besar siap angkat-angkat tangan macam nak belasah orang.

Wartawan dan Jurugambar media yang ramai-ramai ada dekat situ pakat-pakat jerit panggil polis dekat sebelah tu tapi yang sialnya POLIS BUAT TAK TAU JE...!!!


Mula dari kejadian ni la orang ramai, wartawan dan jurugambar dah naik angin. ramai yang dah berbunyi tak puas hati dengan polis yang tak dapat kawal keadaan dan sanggup tengok je geng-geng Songkok Tinggi buat gila babi.

Tapi aku puji Unit Kawalan Pakatan Rakyat yang sedaya upaya menjaga keselamatan para Pimpinan Pakatan Rakyat walaupun depa ni bukan sama kaler kulit. berbeza dengan Mamat Songkok Putih yang dok laung-laungkan "ISLAM", "ISLAM" tapi dalam masa yang sama dok maki hamun carut marut dekat Dato' Seri MB yang sesama bangsa dan agama.

Korang tengok la betapa gila babinya Songkok Tinggi & The Gang dok sedaya upaya nak lepas benteng keselamatan Pakatan Rakyat sebab nak serang Dato' Seri MB... lakhnat sungguh...!!!

Aku tak kenal Mamat Songkok Tinggi ni sape tapi aku ada rasa malu dekat geng-geng Cina & India sebab orang yang SAH sama bangsa dengan aku dan jugak aku yakin dia ni sama agama dengan aku buat hal macam ni. amat memalukan.

Salute untuk Unit Keselamatan Pakatan Rakyat yang punya tahap kesabaran yang tinggi (lagi tinggi dari songkok Mamat Songkok Tinggi) dan berjaya menangani keadaan yang amat tegang ni dengan berhemah disamping berjaya menjaga keselamatan para Pimpinan Pakatan Rakyat dengan jayanya.

Yang ada sikit-sikit terlepas pandang tu kira halal la sebab kalau korang ada dekat situ tadi korang tau macam mana keadaan cemas tu.

Kejadian tadi jugak yang menjadi penyebab kepada berlakunya insiden orang ramai pi maki hamun polis. memang kejadian maki hamun polis tu berlaku tapi bersebab.

Sebabnya ialah, pihak polis sendiri yang buat bodoh bila orang ramai panggil depa mintak tolong selesaikan suasana cemas tadi. semua orang tengok dengan mata kepalaa sendiri macam mana anggota polis cuma jadik TUNGGUL je dalam keadaan gawat.

Polis yang memburukkan institusi Polis, bukan orang ramai yang buat nama polis BUSUK...!!!

bersambung bahagian 4...

50 comments:

paloi bin mulau said...

maaf le cakap sbb tu dgn polis ni teman tak percaya kalau melibatkan politik dgn amno.

untuk amno depa boleh buat apa saja. teman dgn ketus polis ipoh nak siasat bebrapa suspek yg memaki polis? korang tengok tu apa ketua polis ipoh cakap?

sbb tu teman geli kadang2 tengok polis ni.

Anonymous said...

Perhatian..pengumuman rasmi.Makhluk yg memakai songkok hitam baju belang hitam putih dipercayai terlepas dari zoo taiping.Makhluk tersebut adalah dari spesis monyet yg hampir pupus di muka bumi ni.sapa2 terjumpa makhluk ni sila tangkap untuk diserahkan kpd pihak zoo.

drebar YB said...

babi songkok itam tu kononnya ayahanda besar kat ipoh...
tp mmmg cam babi perangai dia aku tgk...
nasib baik aku kena escort YB aku..

birdthongchai said...

kalau tengok nama bukan main lagi "PERTUBUHAN KEBAJIKAN DAN DAKWAH ISLAMIAH MALAYSIA"
tapi perangai mcm setan...buat malu org Islam lain je

Anonymous said...

ermm..............
cbee laa korangg tgkkk.......
melayuu ngn melayuu jela dok gaduh...
cbee laa sme smee hidupkan balik semagat melayu......
kita bergabung,,,,,,,,,
satu je aku risau kan,,,,,,
kite duk bergelut.,,,,,,,
hujung hujung cine india yang kenyang......

Anonymous said...

pernah tgk cerite street kings dgn crite pride & glory???...cerite bagaimana polis melindungi penjenayah, polis bersubahat melakukan jenayah, polis membunuh rakannya bagi melindungi rahsia besar, polis frame rakan sejawatan semata2 utk elak dihadapkan ke mahkamah, polis simpan duit haram kat rumah berjuta2 dollar yg diperolehi dari penjenayah and so on.

begitulah gambaran corruptnya pasukan polis di malaysia...PDRM, SB, topi kepala merah, unit traffik...semuanya penuh dgn rasuah dan bersekongkol dgn penjenayah.

apa yg digambarkan dlm 2 filem US di atas...berlaku di malaysia....ianya adalah reflex kpd polis malaysia.

hancurnya institusi keselamatan malaysia....penculik sharlinie masih hidup dgn gembira kat luar sana...pembunuh kugan masih berkeliaran kat luar sana.

shamil said...

tuan admin...saya pinjam artikel ni ye.... nak terbitkan kat 1 forum....

minta kebenaran ye...

Anonymous said...

songkok je tinggi. otak taraak, lempaq kab bab 1 pun, menatang tu tak teringin nak makan

Anonymous said...

Aku cadangkan 3 Laporan/Aduan Polis perlu dibuat

1) mamat songkok tu..

2) Polis tidak membenarkan Ahli-ahli DUN2 masuk untuk memulakan Sidang

3) Penutupan Dewan kerana menghalang Ahli-ahli untuk memasuki Dewan untuk bersidang

Mcm laporan/Aduan terhadap SPRM di seluruh Negara..

tok ggawo said...

salam !

maaf keluar tajuk sikit.

cerita PEKIDA disini http://mazidulakmal.blogspot.com/2009/01/tiga-line.html

Anonymous said...

salam kepapa semua pembaca yang budiman.Rasanya sudah tidak apa yang mahu kita heran di negara kita yang tercinta ini.Kalau mahu selamat , masuk UMNO.itu aje solution.Takde pilihan lain.kenapa? tanya mamat songkok tinggi itu.dia akan bagitau.

Anonymous said...

Hari ini dalam sejarah dunia berita dari al-jazeera...

http://english.aljazeera.net/news/asia-pacific/2009/03/20093362734319605.html

Teramat malu aku baca tentang ni.. Kerajaan UMNO punya kerja...

Anonymous said...

sah gila mamat songkok tinggi tu. babi pun tak gila macam tu. babi tak maki hamun sesama dia, babi pun tak maki hamun kat orang. kenapa pulak babi dapat nama busuk? mamat songkok tinggi tu rasa-rasanya lebih hina dari babi kut....hmmm entahlah..

Anonymous said...

Pakat-pakat dok 'telanjangkan' mamat songkok tinggi & the gang ni dalam website reformasi ni. Biar dia tahu tinggi rendahnya langit.

Ntah-ntah SB yang dok provok, sebab tu polis raja di malaysia buat tak tahu je.

Anonymous said...

CERITANYA MUDAH....PERHIMPUNAN HARAM....BERATTUUUU

Tungaklangit said...

Assalammualaikum

Saudara - saudara sekelian dilihat amat memalukan diri sendiri dengan memanggil orang lain dengan gelaran BABI tak baik tu sedangkan Nabi kita mengajar kita jangan memanggil orang dengan gelaran yang buruk. Agaknya kaian semua lupa kot atau belum berjumpa lagi dengan hadis ini atau tok guru kaian tak ajar.

Sedarlah kalian, dalam sesebuah parti ada yang terlebih lagak dan ada yang baik. Sama juga dengan insiden di Kuala Kangsar seorang pejuang Islam membaringkan diri dengan bendera Hamas/Palestine menghalang kenderaan rasmi Sultan? Apakah gelaran yang patut diberikan kepada nya?

Yang disalahkan pihak Polis kenapa? kalian tahu tak pihak polis mempunyai tangungjawab arahan tertentu, yang kalian hadir juga selepas dimaklumkan supaya jangan berhimpum kenapa? inilah jiwa pembangkang kalau tak ikut selera kalian ,maka kaian BABIkan mereka sedangkan DAP yang terang2 musuh dalam selimut Melayu/Islam kalian sanjung.


Tak taulah nak kata apa, cubalah buka minda dan hati kalian. Nak kutuk, kutuklah tapi biarlah berhemah dan ada jalan penyelesaiannya

Wassalam

Tongaklangit

Belalang Tempur said...

Kalu perhimpunan tu haram.. balaci2 umno balik umah la, pg kejer ke.. takyah la sibuk2.. biar je polis ngan fru settlekan.


Tongaklangit Ayat sopan takleh bla...

Tak payahla nak ajar orang PR adab sopan, berkata dan bersangka baik. macam la penganut UMNO baik sangat. Dakwah la kat kawan2 ko dalam UMNO tu dulu..

Minda sape yg tak terbuke? kalu setakat rujuk paper ngan tv yg sah2 sokong UMNO BN.

Anonymous said...

Hantar je gambar-gambar kat BBC, CNN, ABC, Al Jazeera, Washington Post, CIA, Guatanamo.....

Anonymous said...

memang lah songkok tinggi sakit gila babi.. dia dah nak shehhh.. boleh terbang, silat halilintar puting beliung... hebat... atau silat babi hutan

jeBAT durJANA said...

Tu lar kalu nak bagi komen pi lar sendiri kat sana, tengok ngan mata kepala sendiri siapa yang mula buat kurang ajar, memang la kat dahi diorang tak tulis besar-besar UMNO, tapi berapa ribuu dah masuk poket nak jadi balaci pencacai, ( nanti ada la penyokong UMNO akan cakap,-mana ada sampai beberapa ribu )Kalu macam tu la bertopengkan songkok, berjanggut macam nampak islam yang warak tapi perangai macam bapak babi, memang kena panggil babi lar...tak pon lebih teruk dari babi. Babi pon tak berpura-pura pakai songkok.....

Anonymous said...

salam /// ap bendeeee melayu same melayu nk gaduh......pekida bkn samsenglah oit....semue ahli pekida ad tanggungjwb pade agame,bangse dan negare.....aku x respek pade mane2 ahli pekida yg langsi dan berlagak nk jd samseng...leh blah rr woii...ingat pekida bkn gangster!!!!...kpd adk brdk semue tlg jage name baik pekida...salam ///

M Khairul said...

songkok tinggi memang BABI tunggal, sondol org x tentu pasal!!! elok korang pijak jer BABI sekor ni!!!

Anonymous said...

"berbeza dengan Mamat Songkok Putih yang dok laung-laungkan "ISLAM", "ISLAM" tapi dalam masa yang sama dok maki hamun carut marut dekat Dato' Seri MB yang sesama bangsa dan agama".


Sya cuma nk petik ayat di atas dri artikel,..

Selama ini siapa yg lebih byk memaki-hamun dan menfitnah sesama bangsa & agama,..??

Sdra2 fikirlah sendiri,..semoga terbuka pintu hati,..wslam

Anonymous said...

Assalamualaikum apakhabar semua kita bertemu lagi kali ana nak komen sikit pasal pemuda Umno atau Hero Pekida yang dikatakan oleh ramai orang di blog ini yang bertindak di luar batasan dengan memaki hamun dan mengugut dengan menampilkan kekuatan dan kegarangan mereka...Kepada mereka-mereka ini ana nak tujukan suatu kisah pengajaran yang diambil daripada kisah sirah perjuangan nabi saw yang di tulis oleh As Syeikh Dr Taha Al-Ismail dalam kitabnya yang bertajuk:Hayatun Nabi Muhammad saw(The Life ofMuhammad saw)Bahawa ada suatu riwayat yang menyebutkan bagaimana seorang hamba sahaya dari kalangan sahabat Nabi saw yang menyatakan sokongannya kepada Nabi saw dan dia adalah diantara golongan hamba sahaya yang berani memeluk agama Islam walaupun tahu balasan yang akan diterimanya...hamba ni kerjanya sebagai tukang besi..bukan besar pun gajinya...nama pun hamba tetapi dia amat berani dan mengikut perjuangan Nabi saw...tak macam orang Umno kerja bukan tinggi mana PUN SETAKAT PEON AJE hidup susah dok rumah sewa tapi..belagak bukan main...samseng pulak tu...ehh Sori tersasar..kita sambung balik yek...jadi mengikut riwayat sirah ini apabila tuannya(majikannya)seorang wanita yang kejam mendapat tahu tentang keIslaman hamba ini terus mengambil tindakan memukul dan menyeksanya dengan mencucuh besi panas (perkakas hamba itu bekerja sebagai tukang besi) ke tubuhnya sehingga hamba yang malang itu menjerit kesakitan meraung belas ihsan tetapi tiada siapa yang dapat menolong melainkan jeritan itu telah didengari oleh Nabi saw lalu nabi dengan sedihnya mengangkat tangan ke langit lalu berdoa:
اللهم انصره,اللهم انصره

''ALLAHUMMA UNSURUHU''
Ertinya:

Ya Allah tolonglah dia(hamba itu),Ya Allah tolonglah dia(hamba itu)
Lalu menurut Syeikh Taha Ismail,maksud perkataan ''unsuruhu''di dalam doa Nabi saw itu bermaksud tiga perkara:
1- Menyelamatkan
2- Balas kezaliman
3- Beri Kemenangan

Allah taala telah memakbulkan doa Nabi saw dengan memilih cara yang nombor dua (Allah membalas kezaliman dan kejahatan dengan bala siksaan di dunia lagi)
apa yang berlaku...???menurut riwayat sirah yang muktabar..menyatakan akhirnya Allah utuskan sekor anjing gila menggigit tangan perempuan itu sehingga dia terkena penyakit anjing gila dan lukanya terlalu parah..tidak dapat diubati oleh mana-mana tabib kecuali lukanya itu diubati dengan cara yang sama sebagaimana dia menyeksa hamba yang malang itu ..iaitu dengan dicucuhkan besi panas pada lukanya....sehingga dia merasai sakitnya yang tidak terperi..(sila rujuk kitab the life of Muhammad saw-Dr Taha Ismail)

Begitu juga di dalam kitab Ar Rakhiqul Makhtum karangan Dr Sofiyurrahman Al Mubarakhfuri suatu lagi riwayat dimana seorang kafir Quraisy yang bernama Utaibah yang suka menyakiti Nabi saw...dan menyeksa orang Islam..maka Nabi pun mengangkat tangannya ke langit sambil berdoa:

اللهم سلط عليه كلبا من كلابك

ALLAHUMMA SALLIT A'LAIHI KALBAN MIN KILABIK

Ertinya:

Ya Allah kau kirimkan kepada dia(Utaibah) anjing daripada anjing-anjingmu.

Menurut Ulamak Hadis perkataan anjing itu bermaksud suruhan Allah yang taat kepada perintah Allah untuk memberi balasan di atas kezaliman dan kejahatan Utaibah...sama ada berbentuk angin ribut..banjir..penyakit mahupun binatang buas..apakah yang berlaku setelah Mabi saw berdoa??maka menurut riwayat Sirah..Utaibah akhirnya telah dibaham oleh seekor singa ketika di dalam perjalanannya ke negara Syam untuk berdagang.

Sungguh malang kepada kita umat Islam apabila orang Islam kita sendiri yang menyakiti orang yang bukan Islam sebagaimana semalam dah terbalik..!!!

Kepada Pemuda Umno..dan pendekar-pendekar Pekida awas...tuhan akan makbulkan doa-doa orang yang teraniaya walaupun doa itu datangnya dari seorang kafir kerana dia pun HAMBA ALLAH JUGA..!!!

Dan untu pengetahuan anda semua kedua-dua lafaz doa di atas adalah daripada hadis yang shahih yang telah digunakan sebagai doa yang dikenali dengan nama ''QUNUT NAZILAH''JADI KEPADA MEREKA-MEREKA YANG NAMPAK SAMSENG DI DALAM GAMBAR DALAM KEJADIAN SEMALAM HATI-HATI KERANA ADA DIANTARA USTAZ-USTAZ DAN IMAM-IMAM YANG TELAH MEMBACA DOA INI SEMALAM...KITA TUNGGUUUUU AJE...HASILNYA....MARRRROBBBUKAAAAAAA...???
(EL-AZHAR EX-STUDENT 93-98)EL ZAGAZIG

dewi said...

assalamualaikum
setuju dengan toklangit..betul la tu tok..

tapi sesekali fikir..depa semua ni bukan ingat tu semua..begitulah kalau Allah telah patrikan hati mereka..bukannya mereka nak kenal perkara baik atau tak baiknya...perkara betul atau tak betulnya..sebaliknya apa yang dinasihatkan oleh orang depa kembalikan pula kepada orang yang menasihati..masyaallah..
hancurlahlah Islam..bangsa Melayu dan negara Malaysia..

"sesungguhnya orang-orang kafir(yang tidak akan beriman)sama sahaja kepada mereka, sama ada engkau beri amaran kepadanya atau tidak beri amaran, mereka tidak akan beriman. (Dengan sebab keingkaran mereka), Allah mematerikan atas hati mereka serta pendengaran mereka, dan pada penglihatan mereka ada penutupnya;dan bagi mereka pula disediakan azab seksa yang amat besar. Dan di antara manusia ada yang berkata"Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat", padahal mereka sebenarnya tidak beriman. Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya..".
(surah al-baqarah-ayat 6-9)
telitikanlah..mudahan mendapat pertunjuk..

wasalam

Anonymous said...

cik dewi suka saya tegur disini.. penggunaan masyaallah saudari tidak kena pada tempatnya.. sila balik mengaji tak pun tanya ustaz2 umno.. tu pun kalau dia tau..

apa kata kalau ayat tersebut juga saya tujukan kepada saudari dan puak-2 umno...
telitikanlah..mudahan mendapat pertunjuk.. aminn...

Belalang tempur said...

terima kasih dewi kerana mengingatkan kita dgn ayat2 dari surah albaqarah...

Pengajaran ayat:
1) org kafir harbi ni mmg keras hatinya.
2) Allah akan tutup hati orang-orang yg ingkar peringatan Allah
3) Ada manusia yang mengaku Islam hanya pada lidahnya tapi pemikiran, akhlak, ibadah, hidupnya langsung tidak seperti orang Islam.

sama-sama ambil pengajaran
tapi nama dewi tak sesuai la macam nama dewa dewi pulak. Kita ni orang Islam tade dewa dewi cam orang hindu yg ade byk tuhan.

Anonymous said...

ha ha ha ha Belalang tempur pendapat mike memang best..teman pun setuju..buat dewi elok pegi tukar nama di pejabat pendaftaran pasal nabi pun pernah bersabda:
''Perbaiki nama-nama anakmu kerana mereka akan dipanggil dengan nama-nama itu...di akhirat nanti''he he he hoho kelakar betul kenyataan mike yang last sekali...tu..tabikk springg(El-Azhar ex Student-93-98)El-Zagazig

Anonymous said...

Ahaaakkkssss.... PEKIDA tu perjuangkan Agama, Bangsa dan Negara???? Kalo dah keje pukul orang, jadi bonzer kelab malam, tarik kete orang pastu kalo tak bagi kena tumbuk, minum arak pastu maki hamun orang, samseng sbb rasa bila masuk PEKIDA kawan ramai pastu kalo ada apa-apa kes kat kedai kopi tepuk je meja 3 kali meluru kengkawan datang. Bela AGAMA, BANGSA dan Negara ke camtu??? Apa kejadahnyer membela kalo camtu. Baik letak je terus Persatuan Samseng Di Raja Malaysia (PSRM) lagi senang. Nak samseng pon takde orang marah sebab kalo ada kaitan-kaitan ngan raja ni selalunya jadi KELDAI UMNO je. Takpun LEMBU UMNO. Setakat ni aku belum lagi jumpa yang jadi orang.

Anonymous said...

Mamat songkok tinggi tu sbenarnya Bapa Babi CELAKA,yg berjanggut dan muka macam beruk tu adalah Babruk (Babi+Beruk+Celaka).
Kalau mamat songkok tinggi tu ayahanda,maka dia adalah Ayahanda Babi dan Babruka.
Kalau benda ni berlaku kat tempat aku,mampus la mamat songkok tinggi tu dengan aku.Aku akan lompat dan duduk atas bahu dia.Kemudian aku kencing kat telinga dia supaya dia sedar apa yang dia dah buat.Kalau tak sedar jugak,aku bagi penyepak cucuk kat bontot dia.Bila dia dah jatuh aku kencing dan ludah muka dia.Kemudia baru aku bawak dia pergi tempat yang aman.Tempat aman tu adalah Zoo Taiping.
Ayahanda apa ke jadah macam tu.?Ayahanda HARAM JADAH

Anonymous said...

Tuklangit,
Kamu tak dengar sendiri apa yang mangkuk-mangkuk tu carutkan, kamu tak bacake dalam blok umno apa ayat manis-manis yang depa shoot kat pembakang macam depa tu mulia sangat. Sebab kamini bukan ulamak yang tunduk kat toke, jadi maki hamun kami tu kira fair apa...

Anonymous said...

belajar agama tidak tinggi, tapi nak tanyalah orang yang terlebih pandai bab agama ni, kafir DAP tu dah tentu ke matinya nanti dalam kafir juga, dan islamnya orang yang setakat menulis makna ayat Quran tu dah tentu ke matinya dalam islam? Kafir atau tidak mereka tetap mahkluk Allah, dan kalau sebenarnya pandainya engkau dengan Islam, kenapa MCA, MIC, GERAKAN dan yang sewaktu dengannya masih kafir?

zainalabidinahmad said...

memanglah yang tak sama kulit dan tak sama ugama tu beria-ia menjaga keselamatan si Nizar tu. Kau nak tahu kenapa? Pasal dia amat berharga pada mereka kerana telah berjaya dipergunakan sebagai pejuang Islam yang tolol dan dungu jadi barua puak yang telah berikrar "LANGKAH MAYAT KAMI DULU KALAU NAK TEGAK NEGARA ISLAM".
Syabas GENG SONGKOK TINGGI!! Mereka ini adalah pejuang tulen BUKAN Nizar! Oh Ya Nizar tu dari parti PAS ke DAP?? Aku tengok dia paling layak sebagai KETUA BIRO PENDAKYAH & PENGHAKIS KEDAULATAN ISLAM SEMALAYSIA BAGI PENGUKUHAN SIASAH DAP!

tedbundyjr said...

zainal,

bagus la, pejuang agama yang maki dan mencarut. baik kita ajar anak2 kita maki dan mencarut demi menegakkan agama idak nye?

siapa bodoh, kawan? pikir lah sendiri.

kena dengan cara yang betul, baru orang resepect. tak kira lah, BN ke PR.

Anonymous said...

kalau mufti dan sultan pun kena maki apa lagi yang bersongkok tinggi, tak heran lah dema nak maki hamun.keja depa ni tak de lain dok maki orang je. orang kafir DAP takde lak depa maki mungkin kerana takut hilang mata pencarian.

Anonymous said...

knapa pas bolih terima pemimpin yang main jubur???

Anonymous said...

mari lah wahai orang2 melayu dan islam kita bersatu singkirkan parti orang kafir DAP!!! depa cuma menggunakan kita sementara nak pulun harta harta anak2 kita...

Anonymous said...

mana perginya matlamat asal PAS yang memperjuangkan islam? Kenapa sanggup gadaikan maruah agama bangsa dan tanah air???? semata mata untuk memerintah tapi tak punya kuasa yang penuh........cuba kita pikir dan kaji aelama 11 bulan pakatan rakyat memerintah brapa banyak tanah yang telah di beri pada cina dan melayu.untuk pengetahuan semua tak de langsung untuk orang melayu semuanya untuk sikafir. 999 tahun pulak tu. inikah pemimpin yang harus diagungkan???.

Yeop anak Perak

Anonymous said...

kalau umno dikatakan mengayakan kroni dan anak serta saudaramara meraka tak pe sekurang kurang nya masih melayu dan islam tapi nizar mengayakan saudara dia sebelum islam (cina) dulu apakah hati nizar ada pada melayu!!???

Anonymous said...

knapa orang pas dan pkR sanggup gadai maruah agama dan bangsa dengan berguling atas jalan dan baling batu serta hina dan maki sultan dan mufti semata mata menurut arahan orang kafir? Biarlah org kafir tu buat sendiri biar dia tahu masih ada lagi pejuang melayu atau tidak !!!

Geram...

Anonymous said...

Tok guru Nik Aziz yang ajar korang maki dan fitnah orang atau Anuar Ibrahim ???


ANAK KELATE

Anonymous said...

Aku selalu tengok dan dengar org pakai serban dan berjanggut dok memaki hamun dan cakap lucah tak kira tempat walau dalam Masjid. Mereka ni islam atau orang kafir yang bertopengkan islam ??? Tak caya pi kat Mesjid Klebang, Chemor.
Hati-hatilah wahai orang islam !!! Jangan terpedaya

insan perihatin

Anonymous said...

aku bate dgn korang..dorg yg duk kecoh tu bukan tau apa pasal politik. Yg lain main sodok je ikut bapakande dia.tapi kesian arr..melayu ngan melayu..huh..Takbir!

Lancau Yeop Ank Perak said...

To Anonymous Yeop anak Perak,

Ko toksah dok bangga la dengan bangsa melayu ko tuh..mati esok2 malaikat x tanya pun ko bangsa apa..

so xpyhla nk racist sgt,kalo nk racist sgt UMNO keluarlah dari Parti komponen BN tuh,berjuang sdri untuk daulatkan bangsa Melayu yg ko dok bangga2 sgt tuh..

Anonymous said...

pukida celaka ayahnda babi.sama puad babi celaka pukida malam x dok minum arak kat sg 8

Anonymous said...

Assalamualaikum,
Nampak sungguh rendahnya pemikiran ramai diantara penulis comment di sini.Contohnya memaki hamun sesama sendiri. Cubalah berkelakuan dg lebih matang. Bagaimana harus kita marahkan mat rempit jika kita yang dewasa juga berkelakuan dan bertutur seperti mereka. Inikah yang kita dapat setelah 50 tahun lebih mardeka?

Anonymous said...

Assalamualaikum,
Nampak sungguh rendahnya pemikiran ramai diantara penulis comment di sini.Contohnya memaki hamun sesama sendiri. Cubalah berkelakuan dg lebih matang. Bagaimana harus kita marahkan mat rempit jika kita yang dewasa juga berkelakuan dan bertutur seperti mereka. Inikah yang kita dapat setelah 50 tahun lebih mardeka?

Anonymous said...

korang kutuk org songkok tinggi tue sbb korang anti dengan dia..korang maki umno sbb korang sokong pkr..mudah cakap..politik ni kotor..sbb terlalu taksub dengan politik lah semua ni boleh terjadi..org bersongkok tu buat kacau n penulis yg taktau adab.jgn kerana politik kita(melayu) akan hancur..kalau terjadi peperangan antara umno n pembangkang..kalau saya dipilih untuk membunuh.saya pilih untuk bunuh umno n pembangkang.mudah..kerana saya rasa melayu semakin berpecah kerana politik.org cina n india bertepuk tangan kerana agenda mereka untuk memecahbelahkan melayu sudah berjaya..INGAT..jgn jadi macam SINGAPURA....

mAterie terbit said...

askm....
xde kne megene...pekida..pe pon kte tgk slh kedua pihak...klu c nizar sangkal arahan sultan..mcne ?????
mane ade dewan kat bwh pokok...???
pekida xslh..sifat..dn sikap je yg slh..so jgnkn pekida...k..
dr...mThRI TERBIT.....

amis_89 said...

Dunia2!!!

semoga Allah Memberi Petunjuk buat kita semua..