"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, March 03, 2009

2 Peristiwa Besar Hari Ini - malaysiakini

Reactions: 
Hari ni 2 peristiwa penting bakal berlaku dalam arena politik negara Malaysia dan pasti akan jadi sejarah yang tak kan dilupakan.

Peristiwa bersejarah yang pertama bakal berlaku di Perak.

Peristiwa bersejarah yang kedua bakal berlaku di Selangor.

"Be a part of history..!"

71 comments:

paloi bin mulau said...

yang di pj tu menentukan hala tuju najib ye...tak sabor nunggu

yang di perak menarik minat teman sbb apa helah pakatan untuk menolak mainan amno. kalau parlimen bocor waktu bersidang adakah mereka akan batalkan sidang?

kalau demi kepentingan negara rasanya mungkin akan dibuat ditempat lain kot.

Anonymous said...

time is ticking...what its gonna be...ISA...or darurat???

whats gonna happen in PJ??

lets wait....and pray good for rakyat...and hell for umno, be end.

Anonymous said...

apa yg akan jadi di pj?

Ihya said...

Ya bro..

Apa akan jadi di slangor?.. Kongsi la di sini.

Anonymous said...

Di Selangor, UMNO akan berperang sesama sendiri. Ada satu kumpulan akan failkan perintah mahkamah agar Perhimpunan Agong UMNO ditangguhkan bulan ni. Hahaha.. Bik Mama mesti bengkek je.. tak leh jadi PM lagi..

Fikir fikirkan said...

live dari aniletto

09:02
My contact is now in the High Court. The Speaker is being represented by five lawyers. The lead counsel is the good Tommy Thomas and he is being assisted by Chan Kok Keong, Augustine Anthony, Phillip Koh Tong Ngee and a fifth lawyer.

aku punya comment
senang je

speaker dan lawyer.. takde orang melayu yang nak defence perak ke ?

Anonymous said...

Salam sahabat, peguam melayu dah tak percaya pada omno kot?

Anonymous said...

alam sahabat, peguam melayu dah tak percaya pada omno kot? Atau ameno dah tak percaya pada peguam orang melayu?

Anonymous said...

BERITA HARIAN - Perdana Menteri berkata, Mengenai kemungkinan konflik di Perak selesai jika pilihan raya negeri diadakan, beliau berkata ia tidak perlu kerana perkara itu sudah diputuskan oleh Sultan Perak.

PADAN MUKA SULTAN. AWAL2 LAGI PM BODOH DAH ,MELETAKKAN BEBAN KESALAHAN KEPADA SULTAN. WAHAI ISTANA, TERUS LA IKUT CKP BN (BODOH NAJIS) TU SUPAYA KO AKAN TELINGKUP SAMA NANTI.

Fikir fikirkan said...

masalahnya

yang zamry di wakili oleh peguam melayu..

speaker perak tu .. korang pun dah tau apa bangsanya..

melayu di permainkan di perak..
di pertahankan oleh orang lain

Anonymous said...

tak abis2 ckp pasal melayu.. masa budak pompuan kena rogol dgn anak tamby kt melaka tu, tak de plak melayu pi tolong..

orang melayu asyik nk bergaduh pasal kemelayuan je.. sbb tu tak pandai2

Anonymous said...

Apa dh jadi dgn negeri tanah tumpah darahku,..

Cuba direbut oleh India dan Cina,.

dari tgn Kerajaan Melayu,..

Titah Raja Melayu lgsung x dihiraukan

"Ya Allah,..Kau campakkan sedikit rasa insaf ke dlm jiwa2 yg lalai,.."

Anonymous said...

Sgt pelik bila sekelompok kecil pelampau melayu,..

Beriya-iya mahu menyerahkan ng perak tercinta ini,.

ke tgn DAP,..

Aku takjub dgn "kemodenan fikiran" melayu masa kini,..

Anonymous said...

Salam sahabat, tak payah fikir2, tanya sape yg mulakan isu di Perak ni. Kalau nak fikir2 baca cerita bodoh 2 kat bawah ni.

Muhd Aizat said...

TITAH RAJA MELAYU? nak hirau buat pe..satu sen tak laku..

sepat_ronggeng said...

Ahaksss..
Dari dulu lagi aku dah kata...

Hanya Master Yoda sahaja yang benar...

Darth Vader pun ikut cakap Master Yoda ooooo...

Anonymous said...

Aizat,. ko hya taat titah Ngeh & Siva,..

Baik gugurkan "muhd" tu,..

dAPAS said...

10:36
The resolutions expressing support for the MB and calling for the dissolution of the assembly have been passed. Everyone is now adjourning to the DAP office.


perak ni DAP punya erk.. lupa pulak

Anonymous said...

dah....berenti cakap pasal melayu, cina, india. Kita nie rakyat Malaysia. Kita bukan hidup zaman Tuah dan Jebat.
Kalau yang perintah melayu tapi BAngang, zalim nak mampus baik tak payah.
Yang penting sekarang nie Islam.

Anonymous said...

DUN bubar,..??? Pilihanraya,...???

BAGUSSSS,..!!!!

Tapi jgn haraplah Nizar atau PAS/PKR nk jadi MB,..

DAP dh ada calon melayu,..

Anonymous said...

Salam sahabat, anon 10;31, apa ko ingat mohd aizat to anak ko ke suka2 nak gugurkan perkataan mohd, kalu ko tak suka ko buat negeri sendiri, dan ko jadi pm, tpm, kdn dan lain2 lagi, lepas tu mana rakyat ko benci ko halau dari negeri ko, ini Malaysia la, negara demokrasi bukan komunis. Cakap ikut suka kepala lutut j....

Anonymous said...

woii bahlol,.

brapa rmai cina/india muslim terlibat dlm politik,..??

Mcm sial

zali said...

peristiwa apa yang paling grand akan
berlaku kalau bukan peristiwa :

KHALID GAGAP DAN NIZAR SEPET BUNUH DIRI
SECARA SERENTAK...

Anonymous said...

Yg bagi tanah kat United Plantation (kompeni penjajah) kat Perak sampai 15,000 ekar tuh bukan Melayu ker?? kalau bukan? apa plak bangsa si Tajol Rosli nih?? Bukankah bapak dia Ghazali Jawi, bekas menteri besar perak yang Sultan Deris tak suka???

Anonymous said...

budak bru yg kena tempias politik:

aku mcm meluat je kat zali ni...ckap mcm xpkai akai...xda contoh2 kpmpinan lgsung..mcm ahli kgsi gelap ada la...

maaf ye pakcik zali...aku btul2 meluat kat pkcik..

Anonymous said...

Anonymous 10:31 AM

x taat perintah raja x gugur iman.
nama muhd tu menunjukkan islam.
lain la klu raja tu ko anggap tuhan.
apa nye pemikiran laaa...
cukup2 la membodohkan diri sendiri...

-dunia-

sasaudengo said...

Zali...zali!

Ni la tahap pemikiran orang UMNO. Cerite yang ko cakap tu, belum jadi lagi... fitnah tu!!!!

Ko nak dengo cerite yang dah jadi kat puak UMNO...!!!

1. Untuk mendapatkan kuasa dalam UMNO, Datok Mokhtar Hashim bersama Rahmat Satiman telah dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup kerana membunuh.

2. Untuk dapatkan kuasa, pemimpin UMNO sanggup menyembah Mona Fendey untuk menguasai ilmu hitam sehingga dibunuh dan dikerat 18....

Banyak lagi contoh ketakutan puak-puak UMNO bila hilang kuasa... contoh yang telah terjadi bukan fitnah... so ZALI BAGHAL, BANGANG, BINGAI, BENGAP, BODOH, BEDENGOL...BARUA! Cilaka punya ZALI....ape komen ko?????

Anonymous said...

Salam sahabat,anon 10.57, ko ni betul2 tak membaca,aku rasa tahap pemikiran ko masih bawah kepala lutut lg, kat perak ada 2 termasuk zambri teh tarik, kelantan ada, dalam MIC pun ada, tempoh hari beliau baru meninggal dunia, aku harap ko banyak2 membaca, jgn dok baca bahan2 lucah banyak sangat. Ada setuju ke dgn apa yg saya tulis ni?

Anonymous said...

bodohnya anon 11:09

sapa pun xnafikan ada,..tpi rmai ke?? agak2 brape pratus?? 0.01%???

lain kali fhamkan dulu soalan,. dh terdedah bodohnya diri

Anonymous said...

aku rasa kurang dari 0.01%,.

mgkin 0.001% lebih tepat

Anonymous said...

Persoalan yg menarik,..

PAS dakwa dia parti multiracial (bunyik mcm sial),..

Cuba teka berapa peratuskah ahlinya yg bukan melayu???

Sorry,. xde hadiah kpd pemenang,.

Begitu juga DAP yg juga mendakwa parti berbagai kaum,..

Brape peratuskah ahlinya bukan Cina??? juga tiada hadiah,..hehehe ekonomi meleset,..!!!

Anonymous said...

Salam sahabat,anon 11.20 akhirnya ko mengaku jg yee...... Walupun 0.001% depa tu bukan ahli politik ke? kalau bukan ahli politik depa tu apa? Aku rasa mak bapak ko mesti nyesal dapat anak macam ko yg bodoh lagi sengal. Meh bagi sini kepala lutut ko aku nak sekeh.

Anonymous said...

Pada pendapat saya cuma PKR yg benar2 parti berbagai kaum dan tiada tunjang,..

Dlm kata lain, selepas Wan Azizah dan DSAI sapa2 pun boleh jadi Presiden parti

Anonymous said...

Salam sahabat, lg terserlah anao 11.30 kebodohannya, kan aku dah kata ko ni bengap ko marah, tak kata ko tak tau, malas aku nak cakap, pada kenkawan bagi tau kat mamat sengal ni. Dia ni nak kata buta huruf, tak jg boleh menulis dan membaca, aku rasa ko ni golongan lemah pengetahuan dan kurang membaca.

chot said...

anom 11:30

meh nak tanya abah ko...dlm umno ada kaum cina or india??

jgn lagak le...suka le pas ke...pkr ke...dap ke nak cakap apa...ni parti dia....ingat...ni parti pon bukan mak ayah ko yang bayar sewaaaa...

hahaha

jali...apa yg ko repek nii....
smlm mak abah tak anto ko pg skolah ka?
bangang...

ko ni geng kuda longkang ke??

Anonymous said...

hello anon 11:31 celako,..

sapa sahabat ko,..?? aku xde shabat bengap mcm ko,..sial

sepat_ronggeng said...

Ahaksss...

Anon 11.31

Maksud si Anon 11:20 td ialah bilangan... bukan kewujudan...

Anon 11.20 mahukan jawapan berkenaan jumlah peratus bukan melayu yang beragama Islam yang terlibat politik.. adakan jumlah atau bilangan nya ramai.. lebih ramai dari kaum MELAYU..

Itulah yang dapat Master Yoda fahamkan.. Di minta Anon 11:31 untuk membalas kembali serangan dari puak Jedi tersebut.... ahakksss..

Anonymous said...

chot,.

ternyata ko ni bengap lagi membengapkan,.. geng babi hutan

Mmg la UMNO xde ahli cina/india sbb dh istihar PARTI MELAYU,.. tpi ada ahli eklusif pndduk peribumi

Anak sapo lah yg bengap sgt ni,..

Anonymous said...

hahaha kuda longkang wakakakakak ;p

chot said...

anom 11:49

aku tader bengap cam ucu abah ko

sebab aku tak mempertikaikan brp melayu berapa cina dlm parti politik..lantak deme le...
aku tulis bukan di bayar..aku tulis sbb aku syoksssss

hahahhaa

aku mempertikaikan yelah ko...

apa lah ko bengap sangat...ko tak nampak ka?


kalau ko panggil aku geng babi hutan...aku layan kan jelah...tp kalau aku panggil ko babi laut amacam?>

ko penah tgk babi laut????

hahaha

bangang...tanya cikgu sejarah ucu abah ko...

hahaha..

meriah zoo dpt babi laut...

Anonymous said...

chot,.ko lah babi laut,. kah!kah!kah!

chot said...

anom 11:57

ko jgn report mak bapak ko dah le..

aku panggil ko babi laut


hahahaha

Anonymous said...

eh,..babi hutan dan babi laut kat xjauh,..

mcm mambang tanah dan jin tanah jgak,..

hehehhe

chot said...

anom 12:00

memang tak jauh...sbb too dapat ko

babi laut


hahahahhaa

Anonymous said...

Salam sahabat, Nasib aku tak kata salam babi kat anon 11.20. Kalau nak perangkaan yang tepat silalah banyakkan pembacaan, jgn dok harap nganga mulut nanti orang suap. Itulah kelemahan org melayu, menanti bukan mencari(aku pun melayu jg, tapi mencari)

Anonymous said...

anak siapa la chot nie yerk,...??

Sedap2 gelar org kuda longkang,. bila kena kt diri sndiri,.. terkangkang!!!

chot said...

anom 12:04

aku anak mak bapak aku lee

takan aku anak mak bapak ko plaks??
apa kes...

aku panggil ko kuda longkang ada sebab

antaranya...

1.sebab ko bangang...

2. sebab ko lepak longkang...

dan last skali...sebab mulut ko bau longkang...

puas hatiiiiii??

bangang!!!!!!

sah ko geng kuda longkang...

Tok Sidang said...

Bertapa mudah nak elak digelar parti perkauman,..

Cth: DAP,..klu ada 1000 ahli,.ambil sorang ahli india dan sorang ahli melayu,.. dh dapt taraf parti berbagai kaum,.

Anonymous said...

Salam sahabat, aku serah tugas kat ko, jap lg nak masuk klas, murid dah tunggu, assalamualaikum. Mohon maaf sekiranya terkasar bahasa.

Anonymous said...

chot,..jgn emosional,..relek,..

nmpak sgt "KEPONDANANNYA",..

KAH!!KAH!!!KAH!!!!

Anonymous said...

ya Allah,..selamatkanlah anak murid ckg anon tu,..aminnn

chot said...

anom 12:12

emo tader...nemo ada...

weii geng2 anom...korang bg aku

korang ni brp orang lepak cybercafe ni?

silih berganti...tp tara hals...

isu pondan tader....tp ko memang pondan le...dok guna2 anom ni...

anom...u ni laki ke or gurl???

kalau gurl...kita couple nak??

hahahahah

bangang!!!!!!!!

anom geng kuda longkang...

Anonymous said...

x nak lah i,..u busuk bau longkang

Anonymous said...

aku tak minatnak bincang pasal ketuanan melayu sebab tak kemana pon orang melayu ni asik hasad dengki jer lebeh.Berbaloi kalau rakyat malaysia berganding bahu memajukan negeri ini.Walau masyuarat bawah pokok yang penting keputusan dan perlaksaan.Parti tinggalan penjajah akan dilenyapkan diganti dengan Pakatan Rakyat Malaysia yang mengikut acuan sendiri dan berintergriti.Pm pertama yang paling layak aku rasa tidak lain DS Nizar.....esok cuaca Malaysia ku ini amat segar....LIHATLAh DUNIA....ini Malaysia yang sebenarnya.......UMNO? apa tu tak tau pon..heheheheheheheh salam Malaysia
Langkah 1-PLUS mesti diambil alih olih kerajaan tak kira berapa harganya....punca hasil negara ni macam koperasi la
Langkah 2 - air seluruh negara nimilik negarakan bukan ikut negeri....harga boleh murah dan punca hasil kerajaan juga
Lektrik,Telekom,POS dimilik negarakan....hasilnya boleh biayaan sekolah dan universiti percuma ......erm....susah susah aku jer la jadi PM hahahahahahahahahaha ..

Anonymous said...

chot dh menggatal,..

babi hutan nk mengawan,..

hehehehe

chot said...

anom 12:19

taper le...sebab u pon geng kuda longkang....

ahahaha

haram jadah...senak aku gelak...

weii korang kat cyber cafe brp ramai??

taper lah geng2 anom...

kalau ko nak kata ko teror ko amik ler...

tp bg aku

ko ni tak lebey dari...


geng kuda longkang......


hahahaha

bangang!!!!!!!!

Anonymous said...

Laaa,..nie bengap mana mengingau,. dey tambi,..ada sireh ka???

Anonymous said...

Taper lah chot geng babi hutan@babi laut,.. aku pun boring layan ko,.. xstim langsung,..

babai bebeh,..

chot said...

anom 12:27

kim salam akak ko...nanti lepas keje aku singgah umah...

hahahaha....

bangang

aku dah habaq jgn masok blog politik...p masok facebook...

ahahahhaa

anom geng kuda longkang....

Anonymous said...

binggo...

Anonymous said...

Orang melayu dah jadi lembu dan pondan. mika duduk cyber cafe ni keja masuk spam kat blog... kununnya keja nak alih pandangan supaya jangan cita hal politik perak.. Melayu bodoh dan hancus.. pi mampus lah mika

Anonymous said...

syabas chot..kiter ajar geng amno kimak ni

Anonymous said...

salam sahabat,anom 11.30-37 parti pas lah yang tak mengira kaum apa jenis kaum yang ada kat malaysia ni bleh sertai pas klau dia orang islam..
bukan macam umno yang memperjuangkn kaum melayu...
nasib baikla zaman nabi dulu berjuang tk mengira kaum klau tk koarang pun tkde...kecuali aku la kot keturunan arab

Anonymous said...

Entah lah setakat nak pertahan negeri melayu je yang heboh, tapi yang banyak lahir anak haram sampai ratusan ribu tu siapa? melayukan, yang puluhan atau ratusan ribu dah murtad tu siapa? Melayukan, yang banyak GRO alias pelacur kat kelab, pub, dangdut tu siapa? Melayukan. Yang dok tala arak tak kira besar kecik tu siapa? Melayukan. Yang jadi penghuni setia hotel serenti tu siapa? Melayukan. Yang jadi taik ekor ke, da ma chai ke, atau apejadah lagi judi tu siapa? Melayukan. Yang jemput dan bagi warganegara kat bangsa asing dulu tu siapa? Melayu UMNOkan. Bukan ke itu antara sebab agama lain hilang hormat agama Islam? Siapa yang jatuhkan martabat agama Islam? Melayu UMNOkan!! Baca sejarah, kaji dan teliti, jangan jadi lembu cucuk hidung.

sasaudengo said...

Hoi Zali... mana ko, jawab la komen aku...! Tokle jawab ke...???
Basah dah seluo ko... terkencin?

Aku paste balik komen aku utk ko jawab... kot-kot terlupa. Jangan terberak pulak dah le!

Zali...zali!

Ni la tahap pemikiran orang UMNO. Cerite yang ko cakap tu, belum jadi lagi... fitnah tu!!!!

Ko nak dengo cerite yang dah jadi kat puak UMNO...!!!

1. Untuk mendapatkan kuasa dalam UMNO, Datok Mokhtar Hashim bersama Rahmat Satiman telah dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup kerana membunuh.

2. Untuk dapatkan kuasa, pemimpin UMNO sanggup menyembah Mona Fendey untuk menguasai ilmu hitam sehingga dibunuh dan dikerat 18....

Banyak lagi contoh ketakutan puak-puak UMNO bila hilang kuasa... contoh yang telah terjadi bukan fitnah... so ZALI BAGHAL, BANGANG, BINGAI, BENGAP, BODOH, BEDENGOL...BARUA! Cilaka punya ZALI....ape komen ko?????

March 3, 2009 11:08 AM

Anonymous said...

Salam sahabat, aku rasa la.... dalam ribu2 anak harun(nampak sopan cikit) ni mesti ada dalam ameno, kalu tak percaye cuba buat survey. Itu pasai depa dok sokong sangat tu. Aku nak tanya zali ko anak harun ke halal?

Anonymous said...

anon 2:45,..

ko la anak haram jadah

Anonymous said...

Salam sahabat, anon 3.59 ko terasa ke? Kalau betul dah ada 1. mai yg lain2 sape lg anak harun dalam ameno. kalau dia respon maknanya mereka2 ini adalah anak harun yg ada ibu tp tiada bapa. Kesian.... Utk pengetahuan anak harun ni tarafnyer low. Sape2 blh jwb betul ke anak harun tak boleh jadi imam?

Anonymous said...

anon 4:46 anak harammm,..hahahahah,..

apa nak heran, mak dia pun ank harammm jugakkkkk,..hahahahha

Anonymous said...

anon 4:46,..

tak payah la bgi salam klu ayat ada memalukan umat islam

wslam

Anonymous said...

Salam sahabat, apa ayat memalukan umat islam? salah siapa bila keluar anak haram? Tu lah bila iman senipis kulit bawang, godaan syaitan dituruti. Tak kiralah jantan ke betina. Apakah ko ni anak haram anon 5.02? kalau betul aku minta mahap.