"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, March 02, 2009

Open letter to Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin

Reactions: 
Dear Datuk Seri,

I am going to make this short and sweet. No more cheong hei article from me.

They can lock the Perak State Assembly building if they want. The building is not important. If the building is inaccessible -- say like there is a flood or an earthquake brings it down -- does this mean the State Assembly can’t meet?

Of course it can. It can meet anywhere, not necessarily in that particular meeting.

Go find another meeting place, tonight, now itself, and hold the meeting there tomorrow. Pass a vote of confidence to support you as the Menteri Besar. Then pass all the other motions, including the motion to dissolve the Perak State Assembly. Then drive up to Bukit Chandan as soon as possible and inform Tuanku of the State Assembly’s decision.

If Tuanku refuses to comply with what is clearly lawful, then challenge him and, if necessary, trigger a Constitutional Crisis like never before seen in the 52-year history of this nation.

The people are ready. The next ‘revolution’ is not going to be a race riot a la May 13. It is going to be a class struggle. And I am with the Rakyat on this, never mind my so-called Royal background.

I speak as a Royal but speak for the Rakyat. And rest assured there are many other Royals who share my view. Don’t allow a handful of those who sit on the throne intimidate you into thinking that you are alone, representing the Rakyat, against the Monarchy. No, we are with you, as are many other Royals.

Grab the bull by the horns and bring it to its knees. And if this bull wears a crown so be it. The Rakyat have spoken. Don’t back down now. Go all the way or forever lose that advantage. And if you fail to go all the way, the Rakyat will never forgive you and you will lose our support till the end of time.

Daulat Tuanku. Daulat Tuanku. Daulat Tuanku.

Patek yang hina sembah Tuanku dan memohon perkenan agar Tuanku jangan kecewakan Rakyat. Hasrat Rakyat ialah untuk mencari kebenaran dan keadilan. Biarlah ini juga menjadi hasrat Tuanku.

Daulat Tuanku. Daulat Tuanku. Daulat Tuanku.

-Raja Petra Kamarudin

18 comments:

Anonymous said...

Yang nie aku setuju.. Yang ini adalah lawan antara rakyat dengan Kerajaan UMNO... Rakyat akan bersatu pelbagai kaum menentang ketidakadilan..

Anonymous said...

based pd situasi semasa...berkemungkinan sultan azlan akan skali lagi tidak perkenan permohonan ir nizar sbg MB yg sah eventhough nizar menang majoriti undi tak percaya, eventhough meeting DUN meluluskan supaya DUN dibubarkan.

sultan azlan sangat ego ok...dia tak mungkin akan tarik balik keputusan yg dia buat bulan lepas...keputusan yg akan dtg pun confirm akab berpihak kpd BN yg celaka

come on lah...kalau dia tarik...malulah dia...nak letak muka dia nnt???

so pakaan rakyat...preparelah bende nie....musuh kita adalah umbo, be end and sultan azlan.

Anonymous said...

Apa yang brlaku sekarang sultan memang dah malu dah.

Seluar dah londeh selondeh2nya. Nampak kurap panau semuanya.

Itu baru dalam dunia...macam mana kalau masuk alam barzakh nanti.

Sumpah junjung Quran dibuat semasa hari pertabalan dulu... "akan menjadi raja yang adil dan mengikuti perlembagaan..." alih2 keno sogok 12juta dah tersontot.

zali said...

ada mamat kata : Yang ini adalah
lawan antara rakyat dengan Kerajaan
UMNO

kepala hotak apa guna perkataan
'rakyat'

macam la semua rakyat berfikiran
jumud macam pro pr kat sini.

macam la semua rakyat pro pr...

Anonymous said...

kepala hotak apa ari tu najib dan kroninya kata rakyat perak menyokong mamak zamri sbagai mb. Mcm la sume rakyat pro bn yg korup....adeyy chitt!!!..jalannnn daaaaaaaa

Anonymous said...

AMIK KO ZALI!! TERSALAH TEMPAT NAK BUAT KOMEN BODOH KOR TU... KAH KAH KAH. DAH LAH BODOH, BINGAI LAK TU. MORON!!!!!LAIN KALI GUNALAH "KEPALA HOTAK" KO TU KALAU NAK KOMEN..... INILAH HASIL DIDIKAN UMNO...BODOH DAHULU,KINI DAN SELAMA-LAMANYA..

Anonymous said...

zali ni tak tahu fakta ke?
fikir dulu la kawan!!!!

megat said...

oii korang la bodoh..baca la apa Zali bingai tu type..
isk nampak sangat sama sama bodoh..

hehe..kesian..

http://pi5au.blogspot.com/

Anonymous said...

megat nie bahlul mana plak nie...macam bongok ja komen..sama ja mcm zali bangsat tu...

sasaudengo said...

Ape la yang korang nak heran dengan si Zali tu....!
Dah pasti dia ikut cakap bakal PM yang bagi kenyataan paling bodoh dalam donia...

Sidang Tergempar DUN taksah pasal kes mahkamah 3 ADUN belum selesai tapi bila nak tubuh kerajaan HARAM pakai plak ihsan 3 ADUN BERUK ni... nape tak tunggu kes mahkamah selesai....????

Sah si Zali ni Baghal yg menurut aje bakal PM Bodoh yg KELDAI. KELDAI pun tak bodoh macam ni...!

Anonymous said...

kepala bapak korang la,..

Yg menangkan 28 ADUN UMNO/BN tu bukan RAKYAT ke,..???

Haram jadah celaka punya melayu PR,..

Pendekar said...

THESE UMNO GOONS WHERE GOT BALLS TO face the rakyat. Bring in the POLLS. Best men win and rule perak and not by hiding behind the Sultan !!!

chot said...

jali...

rakyat to refer kat orang yang ada IC

ko tader ic...sebab to ko terasa

bila ko dah besar baru ko tau apa perasaan ko bila dah dpt ic

ko skolah petang or pagi?

bangang!!!

ko ni memang geng kuda longkang...

Pendekar said...

KEPALA BAPAK HANG PULAK SEBESAR CUNNIK NAJIB.

NO FURTHER COMMENT !!!

Anonymous said...

ko nak bergaduh, bergaduh la sama ko org...28 lawan 28 ker. 28 lawn 32 ker...lantak p la...yang p hina sultan tu apasal? bodoh punya melayu. ada otak pakai!! bukan letak kat lutut! yang melayu 28 tu pun.. berapa ramai yang melayu??? dan dalam 28 sapa yang dok hina sultan? melayu gak kan? .... come on la melayu...guna otak!!! jadi macam yang majoriti dalam 28 tu!! depa pakai otak! ko org??

Anonymous said...

ko nak bergaduh, bergaduh la sama ko org...28 lawan 28 ker. 28 lawn 32 ker...lantak p la...yang p hina sultan tu apasal? bodoh punya melayu. ada otak pakai!! bukan letak kat lutut! yang melayu 28 tu pun.. berapa ramai yang melayu??? dan dalam 28 sapa yang dok hina sultan? melayu gak kan? .... come on la melayu...guna otak!!! jadi macam yang majoriti dalam 28 tu!! depa pakai otak! ko org??

SULTAN ADIL KITA IKUT..... SULTAN ZALIM KITA SUNTUT......SULTAN PON MANUSIA JUGAK.... MASING_MASING AKAN BERTANGGUNGJAWAB DI AKHIRAT

JANGAN TAAT MEMBUTA TULI...

megat said...

sapa nak tanah angkat tangan!balak?kuari? semua bleh kawtim
suruh hj nizar kawtim dalam MMK nanti..ok ok ok yg penting dapat 10%

ermm... said...

politicians fight,
rakyat fights,
this country???