"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, March 02, 2009

Pemuda Pelapis Dan "MAROBBUKA" - malaysiakini

Reactions: 
Yang ni pulak komen yang ditinggalkan oleh Pemuda Pelapis dalam post aku di[sini].

Korang baca dulu ye...
  • Dalam kubur nanti...
  • Marobbuka! Siapa Tuhan kamu? Orang PR jawab : N.Ajis Tuhanku, Haji Hadi Timbalan Tuhanku.
  • Marobbuka! Siapa penghulu kamu? Orang PR jawab : Karpal Singh, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Ngeh Koo Ham penghulu aku.
  • Marobbuka! Mana kiblat kamu? Orang PR jawab : Masjid Rusila kiblatku.
  • Marobbuka! Apa agama kamu? Orang PR jawab : PAS-PKR agamaku.
  • Marobbuka! Apa pedoman kamu? Orang PR jawab : Blog-blog politik pedomanku.
  • Marobbuka! Siapa saudara kamu? Orang PR jawab : Semua kaum kafir saudaraku.
  • Lebih kurang begitulah orang-orang PR (pakatan haram) menjawab dalam kubur nanti. Bravo!
Aku baca komen ni sambil garu-garu kepala aku...

Jadiknya, terbuktilah dalam artikel aku dekat [sini] tu betul... orang-orang bodoh ni dia sendiri-sendiri je akan menunjukkan kebodohannya dan tentunya mereka-mereka ini adalah dari parti bodoh yang dikhaskan untuk orang-orang yang bodoh...

Pemuda Pelapis ni tau ke makna "Marobbuka"???

Aku jawab dalam hati : "BUDUH" sambil KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH ... !!! guling-guling guling guling guling guling...

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ... !!!

Artikel aku yang dekat [sini] aku tujukan khas buat Pemuda Pelapis. ni lagi satu "produk BUDUH" keluaran UMNO/BN... BRAVO...!!!

*korang pi la jenguk-jenguk blog . bukan senang orang bodoh nak bukak blog... bagi la semangat sikit beb... kurang-kurang pun korang "KAH KAH KAH KAH KAH" dekat komen dia pun dah cukup seronok dah dia tu... pi la... kesian dia...

30 comments:

saudarabaharu.blogspot.com said...

Kesian depa...takut2 depa hapal skrip tu bawa ke lubang kubur...sah kena balun dgn malaikat...merapu punya kepala! Tak reti tapi nak nyembang...tu jadi merapu tu! Dia ingat akidah macam roadtax reta pa... kalau sempat renew sebelum mati boleh la tahan...kalu mati dulu lupa nak renew, hang sembang la.. UMNO ni jenis apa pun tak tau nak habaq...udah udah la tu!

|1f34|-|1r3 said...

pojie...ko tambah sket cerita kat blog nii..menarik jugak tuh...ala2 ada kesinambungan jugak la...

http://blog.nuaeman.com/agama/senda-jumaat-kain-kapan-si-putar-alam.html

Anonymous said...

kalau dah bodoh,jahil, jangan tulis yang bukan bukan, nanti jatuh akidah, main2 dengan agama,

Anonymous said...

pemuda pelapis tu ada tulis zodiak monyet...padan laa perangai mcm monyet

sediaraja said...

Kesian aku dgn pemuda pelapis ni, jahil murakab ke depa?? Tu la tak nak belajar agama, dah besar jadi setan sampai bab agamapun dia orang buat main-main!!!..tak de ingat dosa pahala, syurga neraka ke???!!!

PAS4ever said...

spesies 'Orang Utan' memang mcm tu

Anonymous said...

bos, kawe kesian dgn budak yg tak berapa budak tuh.. nk anggap sbg org tu, gaya komen mcm budak. nk kata budak, nengok kan profile dah tua bangke... bos tlg nasihat sikit pemuda pelapis tu yer..

Anonymous said...

bro tp,..betul la lu ckap,.

kebodohan lu mmg terserlah

Anonymous said...

lawak gila siot thap cipan..mmg pecah perot beb..

Anonymous said...

inilah dia contoh mentaliti orang umno. tak boleh pakai lansung. mujurlah rakyat dah sedar temberang umno. rakyat tak mahu kena tipu lagi.

belalang.

Ihya said...

Salam ziarah...


Kesian aku tengok pemuda pelapis ni...sebut marrobbuka sampai 4 kali??..Kesian...

Anonymous said...

cmni la kalu org jahil cube tnjuk die ni terer bab2 agama...kah kah kah.

mmg sengal ubi ah pemuda kek lapis

Anonymous said...

kelakar gila...hahahah

betol2 orang kafir kita boleh nampak kat sini...

tapi tu la...nama je melayu...tp bukan islam...haizzzz...

betol2 x takot akhirat...

UMNO merupakan orang2 MUNAFIK!!!!

Ezy said...

kah kah kah... bingai punyer pemuda pelapis.. kuih lapis bleh la die jadi.. kah kah kah kah...

Anonymous said...

pemuda pelapis...pelapis amno buduh terakhir! Buduhnya berlapis-lapis...tak buleh dah nak tapis sebab pelapis dah nipis, jadik la pemuda pelapis kembang kempis, tunggu masa nyawa nak habis, mati besok bangkai bau hamis, maklum la jenis kambing punya spesis, kesian pemuda pelapis, buduh tak abis-abis...

luna said...

agaknya selama ni dia ingat Marobbuka tu 'wahai si mati' kot?

eh..kesiannya...

MENJ said...

Apasal malaikat tu berulang-ulang kali tanya MAROBBUKA (Siapa Tuhan kamu?) pada permulaan setiap soalan? Dia ada penyakit amnesia ke? Itu betul ke malaikat atau Iblis yang bertanya?

Kahkahkahkah...memang bodohlah orang UMNGOK ni...tak belajar agama ke?

havoc said...

hahahaha...masyalahh pemuda kuih lapis ni buat lawak lebih dari raja lawak...zaibo klu baca mesti smpai tak tau nak bagi komen peww

huhuhu...buat aku gelak tak ingat leee..huhu

Anonymous said...

Pemuda Pelapis
Age: 40
Gender: Male
Astrological Sign: Gemini
Zodiac Year: Monkey

p/s: kah..kah..kah...monyet rupanya..hahahaha

Anonymous said...

bangang+bingai=bodoh tahap najibc4

orang suruh sekolah agama petang,malas...pegi berkubang kat laongkang tepi dewan orang ramai..ni la jadinya....kecik2 taknak mampos...dah besar menyusahkan hidup orang lain.....

kayemsee said...

ini la yg disebutkan2 Pemuda "Celaka" tu...betul la kata Karpal...

Anonymous said...

Salam sahabat, bila kami kata ko bingai ko marah, tp memang ko bingai, kalau ko tak bingai ko tak sampuk aku punya ayat marobuka, dah memang adat org amno nak tunjuk pandai, alih2 kena muka sendiri. mnm4774

Sarah JT said...

Kah...kah...lawak sungguh...aku rasa dia ni tak belajar agama kut...main redah je...anak buah aku yg umur 5 tahun tu pun tau 'marobbuka' tu maksud apa...dasar kepala hangguk punya kayu lapis!

p/s: Betapa besarnya kuasa Allah...semakin mereka bercakap, semakin terserlah kebodohan dan kejahilan mereka!

shamil said...

hahahaha..sewel ke pemuda pelapis tu??? hahahahhaa

Anonymous said...

Pemuda Pelapis.. aku cadang ko cari papan lapis buatkan keranda lepas tu kau tidor dalam tu sambil sebut Marobbuka banyak2 kali sampai pagi.. Aku gerenti penyakit budus hang akan hilang.. kalau nasib tak baik nyawa hang hilang dicabut malaikat..

Anonymous said...

kakakak..bak kata ustaz ismail kamus soalan kuburkan dah bocor. Itu 'celaka pemuda pelapis' x penah dengar talkin ker. Jgn sok ditanya apa agama kamu..'celaka pemuda pelapis' jawap.. islam hadari. Malaikat kata org malaysia nih, bila check confirm sbb kat malaysia jer ada islam hadari.

ShaZMi said...

jangan la kutuk2 pemuda tu ropa ini.. kesian dia yang jahil. kita doakan semoga Allah mengurniakan hidayah pada dia untuk dia belajar lebih lagi tentang Islam. Mungkin selama ni dia salah berguru. Wallahualam.

Pemuda Pelapis said...

Kalau sindiran kepada manusia bangang macam Topeng Perak pun tak nak difahami maka jelaslah tuan blog ini teramat-amat bahlul tahap WORLD.

Orang bodoh cuma layak dilayan bodoh barulah padan dan sesuai. Mana mungkin artikel penulisan daripada si bodoh nak dilayan dengan cerdik. Kalau samseng pun kita nak kena layan dengan cara samsenglah jugak.

Kerana apa? Kerana sejak awal aku baca blog ini tidak ada apa isinya kecuali mengutuk, mencaci, mencarut, menghina orang dan bermacam-macam kelakuan iblis dan syaitan oleh penulisnya.

Hai, bila sekali-sekala kena kutuk takkan melenting pulak kot? Takkan buat-buat tak faham dengan sindiran bodoh macam tu? Kesiannya...

Kalau nak tahu kualiti atau tak kualitinya blog Perisik Rakyat ni, cuba buka semua tajuk-tajuk penulisan sebelum ini dan nilailah sendiri, kosong atau ada isi? Yang tukang komen semuanya beruk-beruk mak yeh jalanan yang langsung tak ada buah fikiran yang bernas melemparkan pandangan. Bukan saja nak kata tapi ini satu kebenaran yang nyata.

Tapi tak apa, aku bagi galakan kat tuan blog ni supaya lebih banyak menulis isu-isu bangang yang cuma syok sendiri bersama rakan-rakan beruknya. Bravo!

Anonymous said...

wei pemuda pelapis.. ko la yang tk paham... create lawak sendiri, tapi sendiri tk faham... lagi plak ada hati nk bg org paham... ko baca sket komen MENJ

Anonymous said...

hek eleh...yg aku nmpak sindiran tu jwpannye aje,tp aku xnmpak pulak ape raionalnye ulang ma robbuka(siape tuhan kamu) smpai 4kali utk dijadikan sindiran. Aku tak nmpk sindiran kat situ...nmpk si penulisnye jahil ade la.