"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, March 02, 2009

Ketua Polis Perak: Melampaui Bidang Kuasa? - malaysiakini

Reactions: 
Quot dari malaysiakini "5.25pm: The Perak police chief has issued a warning to the public not to gather at the state secretariat tomorrow. State police chief Zulkifli Ahmad said that according to the assembly secretary, the emergency sitting of the assembly tomorrow was not valid.

Terjemahan - Ketua Polis Perak telah mengeluarkan amaran kepada orang awam agar tidak mengadakan sebarang perhimpunan haram esok , Ketua Polis Negeri Zulkifli Ahmad juga menjelaskan bahawa Sidang Tergempar esok adalah tidak sah.

Bab amaran supaya tidak diadakan perhimpunan tu aku tak nak ulas sebab tu termaktub dalam bidang kuasa PDRM dan aku jugak setuju ianya dikeluarkan untuk mengelak sebarang kejadian yang tak diingini.

Tapi aku tak boleh nak tahan diri aku dari komen bab yang aku bold kan tu.

Perlu ke sebarang arahan dari Speaker Dewan Undangan Negeri mendapat PENGESAHAN daripada pihak PDRM? kenyataan dari Ketua Polis Negeri ni bagi aku boleh di klasifikasikan sebagai menyalahguna kuasa.

Perkara-perkara atau arahan-arahan dari Speaker DUN berkenaan perkara yang melibatkan Dewan Undangan Negeri adalah tidak termaktub dalam bidang kuasa Polis atau mana-mana mahkamah dan tidak memerlukan sebarang pengesahan dari pihak PDRM..!

Dalam bab bidang bidang kuasa polis yang mana pulak Ketua Polis Perak ni guna pakai untuk untuk keluarkan kenyataan bahawa Sidang Tergempar DUN yang dijadualkan esok adalah TIDAK SAH..?

Krisis di Perak nampaknya makin memeningkan dan makin celaru dengan campur tangan-campur tangan pihak-pihak yang berlumba-lumba nak jadi HERO.

Negeri apa ini dan dalam Negara apa Negeri Perak ini?

Semua ni bermula dari hasil kerja BANGSAT Najib dan juga direstui oleh Perdana Menteri ngoook dari UMNO/BN..!

11 comments:

Anonymous said...

penjawat awam yang tidak jujur, amanah dan adil. hidungnya diikat tali bak lembu oleh bn.

mas said...

saya geram sangat, jgn sampai rakyat perak bertindak seperti di thailand baru kerajaan barua BN nk sedar!!!

Anonymous said...

DUN Perak bubar esok.
Pak Lah kekal PM selepas Mac ini.
alasan....
Menghadapi P/raya Negeri Perak.

x caya??
Tanya Pak Lah

Anonymous said...

aduyai...ramainya bagero2 kat perak ni yang cuba nak jadi hero....nak makan tapak kaki ke???

Anonymous said...

dun akan dibubarkan

pak lah akan kekal

dia cakap nak lepaskan jawatan bagi kat najis??korang pecaye ke???

sedangkan pembubaran parlimen tahun lpas pon dia bleh tipu hidup2..mula2 cakap tiada pembubaran..last2 esoknya dah dibubarkan

dasar penipu aka bacul orang2 ameno ni

denns said...

polis pun cam sial....

pasneyh sape plak bleyh cakap sidang dun besok tidak sah..

pasneyh pesuruhjaya SPRM plak cakap sidang dun tidak sah.......

Tobot said...

Ingatlah sebauk baik prancang adalah dari ALLAH ( YA BAARI). Dan antara sifat ALLAH yang pasti adalah maha menundukkan (YA JABBAR)...Sesungguhnya dengan allah yang perlu kita yakinn....Yakin dengan sifat-sifat agungnya...dan sesungguhnya manusia itu terlalu lemah

muraisenja said...

marilah kita berdoa dan bermunajat semoga dihapuskan segala kejahatan dan kezaliman di bumi perak... perjuangan ini demi keadilan.. perjuangan ini perlu diteruskan... sejak dari dulu kini dan selamanya kita pejuang dan penegak kebenaran tak mungkin undur walau setapak.

Angkatan Muda Keadilan Tangga Batu said...

petikan dari tranungkite....

Ketua Polis Perak Boleh Dipenjarakan 7 Tahun Jika Cuba Gagalkan Sidang DUN Esok!
2 03 2009

Salam Perjuangan…

Apa yang bakal terjadi di Ipoh besok? Adakah sidang DUN Perak boleh berlangsung dalam keadaan bangunan DUN itu sendiri berkunci?

Pihak polis telah memberi amaran akan mengambil tindakan tegas terhadap orang ramai yang mengadakan perhimpunan di kawasan Bangunan Perak Darul Ridzuan yang menempatkan DUN, kata Ketua Polis Perak, Datuk Zulkefli Abdullah.

Ketika usaha giat dijalankan bagi menggagalkan sidang Dewan, ADUN Pakatan Rakyat difahamkan akan cuba memasuki DUN sebagai simbolik bahawa demokrasi masih wujud di negeri itu.

Speaker DUN Perak, V Sivakumar, pula sebentara tadi mengumumkan telah menyisihkan Setiausaha DUN, Abdullah Antong Sabri, dan melantik Misbahul Munir Masduki mengisi jawatan itu. Misbahul ialah setiausaha politik bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin. Perintah penyisihan itu tidak akan membawa apa-apa kesan kepada karier Abdullah sebagai penjawat awam yang hanya boleh dipecat oleh Jabatan Perkhidmatan Awam. Namun penyisihan itu menunjukkan politik Perak semakin panas dan panas.

Pada sidang media pada 7.45 malam tadi, Sivakumar juga turut memberi amaran kepada Ketua Polis Perak, Datuk Zulkefli Abdullah, bahawa beliau boleh dipenjara sehingga tujuh tahun mengikut Seksyen 124 Kanun Keseksaan jika menghalang sidang DUN.Tapi masalahnya adakah pihak pengurusan atasan polis menghormati undang-undang dan takut kepada undang-undang sebagaimana kita rakyat biasa ini? Kita tunggulah esok siapa akan dipenjarakan, sama ada Ketua Polis Perak atau Speaker DUN Perak?

Esok akan menentukan siapa yang lebih berkuasa di antara kuasa yang bersumberkan pistol di pinggang Ketua Polis Perak atau kuasa yang bersumberkan amanah rakyat di tangan Speaker DUN Perak. - pendikar gunung kriang

dino said...

terus berjuang...

dewi said...

masyaallah...

sudah-sudahlah tu..memaki hamun orang lain..
sanggup ke tuan-tuan mencari orang-orang yang tuan-tuan maki hamun tu di padang masyar nanti..untuk meminta ampun..
ingat-ingatlah dunia ini hanya sementara sahaja..jangan kerana hal -hal politik dunia ni sanggup berbuat dosa..dorong orang lain buat dosa..kembalilah ke jalan ALLAH..rujuklah Al-Quran..Sunnah..

Ya Allah..berilah petunjuk kepada orang-orang ini..bukalah minda mereka untuk menerima kenyataan..bimbinglah hati mereka supaya terdorong mencari ketakwaan dan keimanan..