"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, March 02, 2009

Esok SELURUH Negeri Perak Akan Ditutup..! - malaysiakini

Reactions: 
Maka dijajalah keseluruh Negara pelusuk Negeri Perak dan juga Negara Malaysia bahawa esok, PINTU UTAMA BANGUNAN PERAK DARUL RIDZUAN di Jalan Bukit Gantang akan ditutup.

Tindakan ini dipercayai diambil untuk mengelakkan dari Sidang Tergempar Dewan Undangan Negeri Perak yang dijadualkan oleh Speaker DUN diadakan esok.

Aku pun terfikir... WAJIB ke Sidang Dewan Undangan Negeri dibuat di Bangunan Perak Darul Ridzuan? ermmm...

Aku pun call "geng"... tut... tut... tut... tut... tut... Assalamu'alaikum "sahabat"... bla bla bla bla bla... WAJIB ke dibuat dekat bla bla bla bla..?

"Sahabat" jawab... "x aih... mana-mana pun boleh... bla bla bla bla bla... (yang ni RAHSIA)... bla bla bla bla bla... asalkan cukup syarat-syaratnya seperti yang termaktub dalam bla bla bla bla bla... kat kedai kopi pun boleh bla bla bla bla bla..."...

Ringkasan... erm...

Aku rasa kalau UMNO/BN nak selamat...

Baik depa isytihar SELURUH NEGERI PERAK DARUL RIDZUAN DIISYTIHARKAN DITUTUP PADA ESOK HARI (3hb, Mac, 2009).

Amacam? UMNO/BN belum selamat lagi rupanya...

10 comments:

Ihya said...

Seluruh negeri perak ditutup??

huhuhu..

Lada said...

Muaa.. haa..haa..
Barisan peNakut takut sampai kecut perut
Terkentut-kentut dah tak tahan lagi nak mengemut..
muaa..ha..ha..ha..

Anonymous said...

krisis nie terjadi sbb sultan azlan buat keputusan kurang cerdik bulan lepas...sudahlah keputusan kurang cerdik, keputusan itu juga memihak pihak yg kuat mengamalkan rasuah.

bagus...bagus...sultan pun sokong amalan rasuah.

hancurlah dunia nie jika berpaksikan sultan yg mengarut lagi tak ikut Islam nie....ditambah dgn umno yg memang anti Islam.

Anonymous said...

semakin hari makin gila tindakan yang dibuat oleh gerombolan, entah bila ler diorg nak matang dalam berpolitik. perkara2 macam ni hanya berlaku di Malaysia sahaja

akira said...

Ini dah boleh kira DARURAT la......
Semua rakyat perak tak leh kuar rumah, Najib istihar darurat......
Sesiapa yang didapati melanggar peraturan akan dihumban dalam ISA. (kalau nak bwk pi mahkamah najib takut kalah, tu yang humban dalam ISA)...
UMNO dah semakin mereng.....
Memang tak salah karpal kata pemuda umno CELAKA..... aku nak tambah lagi, UMNO sememngnya CELAKA!!!!!

Tobot said...

Ku pandang kiri ku ketakutan....ku pandang kanan ku kegusaran...ku pandang atas ku kerisauan TAPI ku PANDANG BAWAH KU NAMPAK KEMALUAN PUAK UMNO TERMASUK TAK KELIHATAN....Aku PAsrahh...sedissss tak terhingga...

paloi bin mulau said...

desperado sungguh amno muahahahahaha

dalam ketawa teman sedih dgn apa berlaku di negeri teman ini. belum pernah ada rasanya mana2 di dunia samapi bangunan pentadbiran ditutup dan sebarang temujanji dibatalkan.

kalau sudah sampai ketahap ini memang lawak sunnguh bagai zambri cakap. hanya kerana kepentingan amno, org tidak boleh berurusan dgn kerajaan negeri.

cerita ini sudah menjadi lebih lawak dari mengunci tadika. teman tak tahulah apa yg akan dikunci oleh barua2 amno selepas ini.

kalau perak ini ada pintu pagar mungkin negeri perak pun dikunci oleh amno muahahahahha

Anonymous said...

adalah disyorkan semua pakatan rakyat turun mengiringi DSIN dan bala tenteranya berarak ke DUN dan rempuh semua sekatan sambil memberi perlindungan kepada semua DUN PR sambil melaungkan Takbir biar bergema dibumi PERAK biar terangkat kerusi Raja, terjelepuk mencium bumi agar tersedar betapa tinggi nya Arasy Ilahi.

Anonymous said...

dah bercakap bawah pokok pun.

dino said...

lawan tetap lawan...exper