"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, March 16, 2009

Lebih 20 Calon hilang kelayakan tanding? - malaysiakini

Reactions: 
  • Lebih 20 calon yang bertanding pada pemilihan umno kali ini dijangka menemui Jawatankuasa Disiplin parti minggu ini, dipercayai berhubung kes salah laku kempen dan politik wang.
  • Mereka termasuklah beberapa calon jawatan utama yang berkemungkinan dikenakan hukuman hilang kelayakan bertanding.
  • Beberapa calon terbabit yang disebut-sebut tidak dapat dihubungi mStar Online yang berusaha menghubungi mereka.
  • "Difahamkan Lembaga Disiplin sudah mengeluarkan surat...dipercayai beberapa calon utama terlibat.
  • "Ada yang merayu dan ada kemungkinan hilang kelayakan bertanding," kata sumber kepada mStar Online hari ini - sumber [sini].
Kah kah kah kah kah ... !!! aku tau dah sape..!

Semalam ada sekor toyol melalak habaq dia kena sabotaj kan..?

Kah kah kah kah kah ... !!! toyol dah terperangkap dalam botol ke..?

Kah kah kah kah kah ... !!!

Zali mana woi...???

3 comments:

kulatlapok said...

UMNO tidak berani membawa ahlinya ke SPRM supaya agensi tu boleh bertindak sepantans KILAT seperti yg pewrnah dilakukan oleh MB Selangor.

Songkok Tinggi said...

kalau betul SPRM tu koje lurus...habih kering kontang jadinye dalam UMNO tu...habih kena dakwe semo meke tu! habih sapo nak tadbir UMNO? takkan Zali & Tungaklangit nak tadbir! dema tu umur je tue, tapi hingus tak pernah nye nok kering lai...tak best lah gitu lawan UMNO dengan keadaan kukunye yang selumbar & sekam...PR bukannye anak separuh2, kite messti lawan sebagai anak jantan! walaupun semo gomeng staff (polis, sprm, fru, sb...) deme guna. Lawan tetap lawan! lawan sebagai anak Jantan! bukan lawan macam Ayahnda Lajin!

Anonymous said...

Lebih 20 calon akan hilang kelayakan tanding jawatan...?

Itu gimik untuk ahli UMNO yang tinggal di kampong seperti dinegeri Sabah dan Serawak saja. Kata-kata itu telah kita dengar seabad yang lalu...bahasa yang sama cuma masa saja berbeza.

Boleh percaya ke ketelusan JawatanKuasa Disiplin parti melaksanakan tugasnya....?

Apa yang kita lihat jawatankuasa itu cuma memilih kes... Ikan bilis saja yang kena, kes ikan jerung disimpan dibawah karpet merah dan mereka dibiarkan bebas dan dibenarkan pula jadi pemimpin parti.

Kalau polis, SPR, SPRM, Peguam Negara, Hakim Negara, dan berbagai lagi institusi kerajaan lain boleh dirasuah, inikan pula JawatanKuasa Disiplin parti UMNO....???? alahai...hilang komesyen pembangunan @!!!!