"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, March 16, 2009

Zambry Mugabe: SAH Ka Tak SAH..? - malaysiakini

Reactions: 
Aku tengah layan TV3suku (walaupun tension gila). TV3suku dok interview Zambry pasai isu kena gantung sidang dewan.

Zambry habaq, kes dia dengan Gobind tak sama pasai kes Gobind dibahaskan dalam dewan manakala kes dia tidak dibahaskan dalam dewan.

Lepas tu Zambry habaq lagi, tindakan Sivakumar tak SAH.

Kah kah kah kah kah ... !!! macam la hang tu MB yang SAH..! kah kah kah kah kah ... !!! mat haram nak lebong pasai SAH atau tak SAH ... !!!

Lagi satu, kalau berani, pi la masuk sidang DUN kita tengok... awat tak berani? yang hang pi kunci Pintu Pagar Pejabat SUK Perak tu buat apa?

SAH ke tu? bagi arahan pun tak dak hitam-putih... penakut la tu..! awat tak habaq arahan datang dari sape? takut? takut pasai apa? pasai arahan tu tak SAH ka?

Dah la pegang jawatan cara tak SAH, lantik pulak EXCO dengan cara yang tak SAH, tambah pulak lagi penasihat bertaraf EXCO dengan cara yang tak SAH, lepas tu bagi pulak arahan yang tak SAH, lepas tu nak cakap pasai SAH atau tak SAH...???

Woi mamak...!!! kasik cermin diri dulu laaa...!!!

23 comments:

Anonymous said...

zambry mugabe....mb haram jadah...

kafe kenyalang said...

dey mamak!!u p blik kampung u..mai sini bikin kacau...

Anonymous said...

hei nade!!!

ini mamak manyak spesyel punya..

bikin kari jee..

apa itu dewan???

hehe

woi UM-Tuuutttt..

bikin gempak r cara ko!!!???

pirah....

cuping merah said...

kepada sedara ku tp..
bleh tk ko bawak crita pasal tanah perkuburan tu masuk dalam blog sini..
kita kasi komen kau kau punya..

zali said...

haa tak payah la nak merepak tak tentu hala.

bukannya negro siva bukannya ustaz lim dan bukan rocker nike lajis yang 'menabalkan' zambry sebagai mb tapi sultan.

saya ulang S U L T A N

kenapa nak mempertikaikan sultan pulak ni?

apa tak cukup jilat buntut kuali siva dan kini nak jilat buntut karat karpal yang lawan sultan pulak ke?

Topengperak_Xinwugi® said...

zali - aku teringat benner "kami nak idris natang..!"...

dekat mana ya?

daripada penyokong parti mana ya?

hang tau?

Anonymous said...

berita hot! betul ke ali ketam, khairy, khir toyol, azalina, norza dan beberapa lagi akan digantung dari bertanding dalam pemikihan ameno nanti?

matagap.

pebgliporlari said...

mamak ni bukan ka yang kerja kutip pinggan kotor kt nasmir dataran sg kinta tu..betui la tu...mamak haram!canai banjir satu aku takmau hang buat!haram!hg sembayang pakai colok gharu punya!

zali said...

ye la tp...

sampai sekarang polis tak dapat
mengenal pasti siapa punya angkara
banner tu.

rasanya orang pr yang buat
provokasi nih...

Batu putih mata said...

Woit geli..opsss sorrrryy zali, aku nak muntah tengok komen kau, sah kaki umno totok, sokong rasuah..900 aduan dibuat tapi sampai sudah tak siasat.yang bodoh tu hang kalau orang pr punya provokasi awai awai dah kena isa.
Bodoh punya manusia

kg Dew said...

Apalah pembangkang ni buta hati buta minda adakah lojik sivakumar gantong zambri diluar dewan,nak adakan sidang tak dapat perkenan tuanku tu lah kalau jahil undang-undang diam bodoh.

kg Dew said...

Batu taik mata kau pun satu bodoh samalah dgn HamPAS Pakar Keling Rosak.

Anonymous said...

zali woi write omputeh la kat sini kau kan tere omputeh, nape pakai bahasa meleyu???????? ngokkkkk

zali said...

900 aduan pun,yang tak dapat nak
disabitkan kesalahan...nak buat
macammana?

lamsam kira ok je la.

pr punya permainan tak payah la
nak sembang...semua dah tau dah
seperti :

banner 'kami nak idris...'
kepala babi dalam surau
polis belasah rakyat berdemo
plak pohon sena
najib bom altantuya
umno tolak hudud
nuar kena arsenik...mata lebam
ehh banyak lagi la...

meluat dah dengan semua nih!

Topengperak_Xinwugi® said...

kg Dew - Hang ada baca bidang kuasa Tuan Speaker x?

Kalau hang ada baca, cuba hang habaq tang mana yang ada habaq Tuan Speaker HANYA boleh menggantung mana-mana ahli Dewan dari menghadiri sidang DUN didalam dewan..?

Kalau kata negara ditimpa bencana, dewan negara/negeri runtuh, jadi kena laa buat dekat luar dewan. kalau macam tu senang la kan? bila buat dekat luar dewan semua ahli dewan boleh pakat-pakat hina tuan speaker atau dewan sebab sidang bukan buat dalam dewan kan?

buduh betoi hang ni.

lagi satu pasai perkenan sultan.

Perlembagaan menetapkan bahawa HANYA sidang dewan bagi penggal baru SAHAJA memerlukan perkenan dari sultan. hang tau sebab apa?

sebab, kalau dalam masa dewan dok bersidang bagi mana-mana penggal, jadi leceh la kalau tiap-tiap kali nak bersidang kena mintak perkenan sultan. kalau seminggu nak bersidang takkan la nak ngadap sultan tiap-tiap hari? buduh..!

sebab tu la tiap kali habis sidang, tuan speaker umumkan bahawa "sidang bagi penggal ini ditangguhkan sehingga tarikh yang akan ditetapkan"... paham?

sidang penggal lepas hanya ditangguhkan, belum lagi ditutup, jadi tak perlu perkenan sultan..! paham?

bingai..! kalau tak tau pasal perlembagaan, jangan dok ulas dekat sini. malu muka hang..!

nak belajaq perlembagaan tubuh negeri Perak?

email dekat matsamankati@gmail.com.

rm20 senaskah. baca sampai katam..!

zali said...

halo sedara...

ini bukan cerita pasal sidang
biasa...ini SIDANG TERGEMPAR...tak
perlu perkenan sultan juga ke?

lagi satu...negro siva gantung
zambry atas alasan tak sah tapi dia
merujuk pada MANA PUNYA KEPUTUSAN
yang mengatakan zambry tak sah?

songkok tinggi said...

Zali, KG Dew
apo punyo bangan ko ni, kalu ko tak tahu, belajar lah woi...jangan sombong bodoh! kalau kata baral, ko marah, tapi ko ni dah menunjukkan kebaralan tahap maksima kat sini. ko memperbodohkan diri sendiri. kalu ko tak belajar sampai oxford pun tak apa asalkan ko gi belajar dulu Undang tubuh N.Perak! nampak sangat ko ni dah naik angin dan bila angin dah penuh mulo lah meracau. apo bangang maksimum ko 2 ekor nih!

Sakuragi said...

Jangan kacau Zali,
Dia tu budak pandai tahap dewa lulusan Oxbridge dalam bidang Proxy Be End. Kalau debat dengan dia, nanti ada je alasan keluar dari mulut dia sebab memang itu yang dia belajar kat universiti dulu. Kat Oxbridge takde akta AUKU, sebab tu dia petah menulis alasan2 tanpa fakta beliau. Tak logik pun tak kisah, asalkan dia datang sini tiap2 hari nak mempersoalkan hujah kita. Lagipun, dia kata menulis ni semua tak dapat apa-apa ganjaran pun, cuma membuang masa lapang dia yang penuh dengan aktiviti-aktiviti sihat seperti membuat komisyen, menjual kontrek, membeli kakitangan kerajaan, dan goyang kaki.

Bukan mudah nak jadi orang seperi Zali nih.... kalau tanya Donald Trump, pastilah dia akan menyangka Zali seorang ahli perniagaan yang hebat dan berjaya, kerana akalnya yang bijaksana dan networknya yang keliling pinggang. Tapi, bila tanya Tuan Guru Nik Aziz?? Hmm.... Zali tak mau tanya, sebab dia tak support PR.

Apa2 pun, selamat menyumbang komen sdr Zali... dan kalau nampak sumbang pun, teruskanlah..... kami tak kesah!

farahaznil said...

hahahaha..tak tahan ayat hang..woi mamak...ekekekeke

Anonymous said...

zali tu mamak umno kot....pas ni umno takde org melayu dah...yang ada united mamak nation organisation..kah...kah..kah... memang betoi laa umno ni dah terpesong...nama parti pun org putih... pastu ada ahli mamak...mamak tu melayu ke?

zambry mugabe tu boneka samy vello ke boneka mamak nasi kandar?

Anonymous said...

pasal natang tuh..

se tau aku..member aku bagitau, de dua orang kena buang negeri..orang umno gak..member kau orang ganu..

umno ni pale beku..sme orang2 dia xbpe betul..ckp xserupa bikin..bajet jer pandai agama, pembela konon..

pengliporlari said...

wah..wah..zali kg dew..buta undang2!ni mesti caya blutin utama,utusan & sembang kedai kopi puak umno ni!pastu tengah2 malam dok karaoke kt kilang kabat..bawa2la pi surau..dah jangan cakap dh pasal pelembagaan kalau taktau!insaflah wahai belia kg dew

Anonymous said...

oi zali sbnarnya MB hang tu negro,kalau main bola macam pmain impot uganda