"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, March 09, 2009

Pokok Demokrasi

Reactions: 

pokok-sena-71

Klik [sini] untuk baca artikel penuh...

32 comments:

zali said...

harap majlis bandaraya dapat
menebang pokok besar tu dan
pokok-pokok kecil yang ditanam
kimak pr tu dengan seberapa segera.

pokok besar tu kalau tak tebang
ditakuti ada pro pas datang situ
mintak nombor.

gantikan dengan pokok cherry atau
apa saja pokok yang rendang
sebagai tanda sultan dan umno/bn
memayungi semua rakyat malaysia.

siapa b**i negara, Sia*a b*bi negara said...

haha..emo gle zali.smpi pokok pun ko nak tebang..

buat malu je org bn ni..

n said...

haha... ade org panas punggung la =)

Tungaklangit said...

Salam

Kalau pokok tu membahayakan nyawa atau harta benda orang ramai, eloklah dipotong tapi mungkin ada orang nak gunakan pokok ini sebagai motif politik kalau berniat sebegitu.. eloklah dipotong dan lapang sikit parking lot... Bukan apa, nanti pokok ini dijadikan isu pulak oleh mereka yang pernah bernaung di bawahnya dulu.. lagi bertambah isu di negara kita ini..

salam

HeroHuruHara said...

meniaga cendol bawah pokok ni baguih jugak..

dahla rendang pohonnya... redup pulak tu... dah la redup cendol sedap pulak tu....

Ummidinni said...

Dalam kesedihan mengenangkan nasib negeri Perak, teman gembira sebab ade orang yang sayang pada pokok dan tanam pokok. Bagi mereka yang gila nak tebang pokok teman ingatkan, kalau pokok tak buat photosynthesis (sedut karbandioksida dan keluarkan oksigen), korang boleh bernafas ke?

cuping merah said...

orang bee end memang gila..
akai xdak...
hidup ngan kepala lutut..
pencacai sarkis kata p.ramli..
hiduplah pokok matilah bee end
the end

rosli said...

Lepas ni banyak la kerja MBI nak buat kerja tebang Pokok.... Sebab Benci tengok Pokok demokrasi

Anonymous said...

http://manjanik.wordpress.com/2009/03/07/siapa-hina-raja-pakatan-rakyat-atau-umno1/

Anonymous said...

Dah memang sifat UMNO yang dengki-mendengki.. Dah la kome tembak cikgu-cikgu dengan ayor pemedih mata.. pokok yang tak bersalah pun nak ditembang..

Nak tebang suka ati kome ler.. tak ler banyak dosa bertimbun dengan sifat dengki...

Anonymous said...

bn memang sial.....

Anonymous said...

Jika mereka tebang, kita saman. Mana boleh tebang pokok ikut suka hati..kalau nak tabang juga apa boleh buat. Kita cari pokok lain untuk diistiharkan pokok demokrasi. Lama kelamaan habis semua pokok di kawasan SUK di tebang oleh mereka,kah kah kah.

Songkok Tinggi said...

Kah! Kah! Kah! bangang betui...pokok pun jadi mangsa, sok-sok kita gi rumah zali...nanti dengan rumah dio kena sodok!

Anonymous said...

pokok sedia ada xsalah,..tapi tanam pokok baru tu ada kebenaran ke? Apa ingat tanah belakang rumah korang ke?

Pakatan Republik ni mmg sengaja nk timbulkan isu. Depa tahu pokok tu akan dicabut oleh DBI krn tanah rezab jalan

Anonymous said...

Memang tanam pokok baru tu kena ada kebenaran sbb tanah melayu nie Kerajaan UMNO yang punya.... hahahaa..... Saper2 yang melawan PUKIDA akan memberontak...

Anonymous said...

jgn tebang tapi jadikan satu ingatan keanak cucu melayu nanti..inilah tempatnya satu golongan manusia bodoh berhimpun menderhaka kepada negeri Perak.inilah tempat mereka berpakat-pakat nak menipu rakyat....biar anak cucu nanti boleh kenang bagaimana mereka pakat-pakat nak tipu tok ayah mak dulu....biar nanti anak cucu sedar yang manis tu tak mestinya madu.....biarkan pokok-pokok tu jadi ingatan pada kami bagaimana pakatan pas dap dan pkr nak menipu rakyat...

Anonymous said...

bn campuran pas yang bahalul ........

Tungaklangit said...

Salam

saya rasa elok kalau gambar yang ada di atas dibesarkan dan diframekan kemas2 lalu diletakkan dihadapan pokok demokrasi tu.. yalah kan untuk memberi peringatan kepada saudara kita yg menyokong sidang bawah pokok tapi berhati2 nanti ada pula yg kalungkan bunga di gambar si nizar... alamat bahaya tu

salam

Songkok Tinggi said...

Ye setuju dengan si Zali dengan Tungaklangit...kita framekan nama Zali & Tungaklangit sekali... namakan pokok tu sebagai pokok idea si Beruk 2 ekor mengeluarkan pendapat. Beruk bernama "Zali MatYeh" & beruk bernama "Tungaklangit Gampang!"

Beruk BN Gampang!

Anonymous said...

HARI KELAHIRAN RASULULLAH S.A.W.
SEMPENA hari kelahiran Nabi Muhammad s.a.w. 1430 sama-sama kita perbanyakan salawat ke atasnya sambil mengkaji dan menghayati segala ajaran dan sunnahnya. Sesungguhnya kelahiran Muhammad s.a.w. adalah membawa risalah untuk kesejahteraan dan kedamaian dunia.

Tuesday, March 10, 2009
Eksklusif Selasa
Abdullah dan Anwar Berunding di Hulu Langat?
TIGA jam sebelum Menteri Kewangan, Mohd Najib Razak membentangkan bajet mininya di Parlimen jam 4:00 petang ini, berlangsung satu peristiwa diluar jangka yang penuh tandatanya, iaini Perdana Menteri, Abdullah Ahmad Badawi duduk serumah dan makan tengah hari bersama Anwar Ibrahim.

Peristiwa bersejarah ini berlaku di Madrasah Nurui Iman, Hulu Langat, Selangor. Abdullah dan Anwar sama-sama hadir pada majlis sambutan Maulid Rasul dan Sambutan Tamat Latihan Kerohanian 40 tahun Syeikh Mahmud Al-Majzub, dan menjadi tetamu kehormat mundir madrasah berkenaan.

Kehadiran Anwar hari ini memang dinanti-nantika oleh kira-kira 1,000 hadirin dan para jemputan termasuk para ulama dari Asia Tenggara, sebaliknya kedatangan Abdullah secara tiba-tiba itu benar-benar mengejutkan.

Abdullah dijangka hadir ke madrasah berkenaan esok untuk merasmi persidangan dan pertemuan para ulama. Kehadiran Abdullah lewat tengah hari ini menjadi tanda tanya sebab pada waktu sama jemputan khasnya ialah Anwar Ibrahim.

Abdullah tiba lebih awal dari Anwar, iaitu jam 12:18 tengah hari manakala Anwar bersama isterinya, Wan Azizah Ismail tiba kira-kira 20 minit kemudian.

Kedua mereka dibawa naik ke rumah Syeikh Mahmud untuk makan tengah hari sama-sama.
Abdullah dan Anwar berada di dalam rumah berkenaan hampir 1 jam setengah. Mereka keluar dari rumah berkenaan untuk mendirikan solat Zohor bersama jam 1:40 petang.


Difahamkan semasa di dalam rumah Syeikh Mahmud, pertemuan enam biji mata berlangsung antara Abdullah, Anwar dan Syeikh Mahmud. Satu perundingan juga dikatakan berlaku dengan Syeikh Mahmud menjadi perantaranya!

Semasa mendirikan solat Zohor kedua mereka duduk di saf pertama di mana Abdullah berada di sebelah kanan, Syeikh Mahmud manakala Anwar berada di sebelah kiri Syeikh Mahmud.

Selepas solat Zohor, Abdullah diminta memberi ucapan ringkas begitu juga Anwar bagaimana pun Anwar tidak berucap. Dalam ucapannya Abdullah menjelaskan sesutau yang baik itu kalau didoakan ia akan menjadi kenyataan. Selepas selesai solat Zohor dan ucapan ringkas kelihatan Abdullah dan Anwar bersalaman dan masing-masing melemparkan senyum.

Pertemuan dan gelagat kedua pemimpin itu benar-benar mengejutkan para hadirin dan jemaah. Masing-masing tertanya-tanya dengan peristiwa berkenana kerana ianya dikatakan bukan dirancang oleh sesiapa tetapi mempamerkan keadaan yang sungguh menyenangkan orang ramai.
Orang ramai begitu bangga dan puas dengan pertemuan kedua mereka yang dlihat sebagai bermusuhan selama ini.

“Apa yang berlaku hari ini adalah sejarah, dan kita harap ianya jadi!” begitulah komen salah seorang ahlijawatankuasa madrasah berkenaan enggan menjawab apa kedatangan kedua mereka sudah dirancang dan apakah yang dimaksudkan 'jadi' itu?

Abdullah meninggalkan madrasah berkenaan jam 2:15 minit petang manakala Anwar jam 2:50 petang kedua-duanya dijangka menuju ke Parlimen untuk mendengar pembentangan bajet mini oleh Najib.

Ulasan dan analisa lanjut mengenai peristiwa

Anonymous said...

kalau semua pokok di perak dinamakan pokok demokrasi....abis menteri pasola tebang pokok tersebut....tinggal lah pasir berdenggung......
orang melayu korang pikir lah.....

Anonymous said...

kerana korang duk citer2 ...aku nak luah gak.....aku putus cinta oiii...dgn puteri umno....
kahkahahha

Anonymous said...

Pokok sebatang tu pun puak-puak UMNO nak berebut..

Aku setuju pun.. disitu la tandanya Zambry dan puak-puak UMNO pengecut menyorok dan mengunci dewan...

Biar cucu cicit tahu mentaliti pengecut puak2 UMNO nie...

Tungaklangit said...

salam

songkok tinggi said:

Ye setuju dengan si Zali dengan Tungaklangit...kita framekan nama Zali & Tungaklangit sekali... namakan pokok tu sebagai pokok idea si Beruk 2 ekor mengeluarkan pendapat. Beruk bernama "Zali MatYeh" & beruk bernama "Tungaklangit Gampang!"


tungaklangit said:

apalah salah saya ni hinggakan dimaki begitu rupa.. kesian mak bapak songkok tinggi ni sebab anak dia jadi macam org tak betul atau mereka semua lebih kurang kot..

salam

bodik said...

inilah yg di katakan umno semakin di laknat oleh Alah SWT....pokok yg x bersalah pun nak di tebangnya...dah x ada kerja ke....si zali tu...bila ckp bodoh, tengin, bila ckp tengin bongok!!!!....ambil wuduk taubatlah sebelum terlambat!!!.

orang sabah said...

UMNO
BOLEH
BELAH

bodik said...

UMNO bkn setakat blh belah aje, pijak dan campak kat dlm longkang aje. ini baru kat dunia aje blm lg padang masyar!!!

Anonymous said...

Atas plaque jelas kata 27 ADUN nk bersidang demi amanah rakyat. Tapi semua tau apa tujuan sebenar mrk bersidang,nak tumbangkan kerajaan MAJORITI yg dilantik oleh DYMM Sultan Perak.

Cuba lah fikir, PR CUMA ada 27 ADUN SAHAJA sedangkan jumlah kerusi DUN Perak ialah 59.

Kesimpulannya mudah : 27 BUKAN MAJORITI

Demokrasi pe mende klu minoriti nak jatuhkan majoriti

Tungaklangit said...

salam

bodik oh bodik

dangkal sangat fikiran anda.. cuba lah bhujah dgn bhemah jgn ikut pemimpin kamu yg suka mengkafirka org, menyalahkan org, menuduh org, mfitnah org dqan hanya mencover kesalahan sendiri..

kalau kata UMNO tak baik maka bhujahlah dgn fakta dan points yg boleh dibawa utk menuduh UMNO itu buruk.. jangan keluar statement tanpa bukti.. ni kalau dengar kat budak pasti ketawa besar mrk.. sebab tahap otak macm dia aje.. cuma harap tubuh aje besar...

inilah yg kita bimbangkan anak bangsa kita kan mengisi kekosongan generasi tua dgn otk yg kosong

sedarlah kpd mrk yg suka membantah tanpa usul periksa..

salam

Anonymous said...

Kesian,..puak minoriti buat persidangan olok2 bwh pokok,.. buat 3 usul

Tapi xde sapa nk dengar usul depa,..hehehehe!!!

wat pe nk dengar,..usul olok2

Pas tu bekas MB nk minta jmpa Sultan,..

Kah!!kah!!kah!!

Cer bayangkan,..PENDERHAKA minta mengadap Sultan yg diderhakainya...

Teruk sekali rupanya penyakit GILA KUASA nie,..heheheh

Anonymous said...

Datuk Bandar Ipoh -biadap
sila klik http://tankuda.blogspot.com/

Anonymous said...

tungaklangit, pasal isu kafir mengkafir tu ngko dah ketinggalan zaman. kalau umno dan ngko x nak terima undang2 Allah, dah tentu menentang Allah...x kan x faham lg. maksudnya jadi kafirlah siapa yg menentang hukum Allah SWT. ngko x pernah ke dengor pemimpin umno hina islam, quran dan nabi. lain kali ngko kena semak sejarah umno dulu baru ngko blh melenting. puak2 umno ni ingat dunia aje...x ingat mati. ada sekolah agama pun bantuan di sekat2...mcm ni ke yg kata islam hadari....ada pemimpin umno bininya x pakai tudung, pemimpinnya bersalam dgn perempuan yg bkn muhrim. kan islam tu dah kata carilah pemimpin yg beriman dan takut pd Allah!!!...ngko x paham2 lg...biol betul.