"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, April 16, 2009

Inilah Dia Contoh Haram Jadah..! - malaysiakini

Reactions: 
Memang kalau nak sebut "Menatang Haram Jadah", yang paling sesuai sekali ialah KERAjaan Haram Jadah UMNO/BN Perak. lain-lain menatang memang tak leh nak lawan kemenatangan Haram Jadah yang satu ni.

Tak sampai pun 3 bulan Menatang Haram Jadah ni rampas kuasa dah macam-macam kerja haram jadah yang menatang haram jadah ni buat.

Seminggu Menatang Haram Jadah ni rampas kuasa Kerajaan negeri Perak dari Pakatan Rakyat secara haram jadah, menatang Haram Jadah ni dah sibuk buat projek haram jadah dekat bangunan SUK... habis perabot di SUK depa nak tukaq tapi projek haram jadah terpaksa stop lepas projek haram jadah depa dibocorkan.

Dalam masa seminggu tu jugak dah ada orang dari pejabat tanah merungut sebab ada menatang haram jadah pi panjat pejabat tanah secara haram jadah, jumpa pegawai mintak kawasan balak secara haram jadah... haram jadah sungguh puak-puak haram jadah ni...

Banyak lagi lepas tu puak-puak haram jadah ni buat kerja haram jadah secara haram jadah dan yang terbaru sekali ialah puak-puak haram jadah ni dah keluarkan surat rasmi menamatkan perkhidmatan Ketua-Ketua Kampung lantikan Kerajaan Pakatan Rakyat dan jugak JKKK.

Tindakan ni ternyata bercanggah dengan kenyataan Zambry Haram Jadah di awal-awal perlantikannya sebagai MB Haram Jadah bahawa Ketua Kampung dan JKKK tidak akan ditamatkan perkhidmatan.

Memang sah menatang ni Haram Jadah...

21 comments:

Anonymous said...

aku sokong pakatan rakyat gak..tapi bab haram jadah ni baik2 sikit..adik bongsu aku ADO salah satu daerah kat perak ni...bukan dia yg nak kuar arahan,dia pun makan gaji gak...

PerakMari said...

erkkkk...bro topeng perak yg x bertopeng dah...gua nk komen skit pasal bahsa lu lerr...gua di pihak PR k...tapi gua nk lu kurangkan guna HARAM JADAH or bad word lerr...gua x leh baca benda2 maki2 ni...nnt gua suka tersebut-sebut...so gua nk baca blog lu pon agak risau...tukar je la dari HARAM JADAH ke kuda longkang...hhahaha wat ever tp jgn kata2 kesat dah lerr...sakit bibir gua baca maki2 ni >.< sry ya T.Perak

Topeng Perak® Unmasked said...

PerakMari - aku bengang sungguh masa aku taip artikel tuh...

hahaha...

Iron_Mask said...

salam....sabor TP sabor....sabor tu kan separuh dari imannnnn...kalau dah hilang sabor...maknanya dah hilanglah separuh dari imannnnn.....muahahahaha

apa sahaja yang UBN buat selama ni umpama memasang perangkap utk diri depa sendiri....cuba kaji tgk dari dulu....apa tindakan yg UBN dah buat tapi menjerat diri depa bali...fikirkan....."Allah kan bersama org org yang sabarrrrrrrrr"

soklan said...

berapa banyak haramjadah da umno ni..

Anonymous said...

hihihi..

rilek bro TP,

haram jadah tetap haram jadah..

sebut skali dah ler..

tak yah banyak..

nanti, puak2 umno ni berapi lak..

kan kan??

Shah said...

pening palo pasai bnyk sgt haram jadah...hee..apapon..mmg dh kerajaan haram...mmg kejadahnye ape wat mcm tu..ckp xsupaa bikin...

Anonymous said...

TP,,

tengok2 blog hg nih..

aku install dua anti virus, dua2 detect virus jenih 'html: pe jadah tah namanya" ble aku nengok blog hg nih..

uih.....

kalau blog ameno, lagi dasat kot virrruuusssnya..

hihihi..

Harap blog TP, free virus rrr

seepot seedot said...

inilah ISLAM HADHARI..

buat kerja masuk poket sendiri!!!

mat indera said...

Salam TP,
Bila layari perisik rakyat anti-virus detect ada virus.
Kenapa bro ?
Sejak dari tahun lepas lagi.

Topeng Perak® Unmasked said...

Salam geng-geng anti virus... yang tu aku tak boleh nak buat apa, memang tiap-tiap hari ada makhluk-makhluk dok cuba nak hacke blog ni.

virus berbakul-bakul depa hantar tiap-tiap hari, jadik aku mintak mahap bebanyak...

kalau sape2 ada kepakaran, blh kasik tunjuk ajar... virus dihantar dalam bentuk HTML dan jugak XML.

silap gaya, PC down... adui...

mcm mn nak bikin?

Anonymous said...

"Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam al Quran bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Kerana sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam jahannam. [Surah an Nisaa’: 140]

Anonymous said...

ameno dah terkenal dgn h*r*m j****nya....hari ni pagi-pagi lagi org ameno kt tempat keje aku dah buat fitnah, dia kate org2 PR nak buat demo..kat perak..pasal nak mintak bubar DUN..,batul laa buta kayu...bila aku tanya dr mane sumber dia kata kat astro awani...
kesian org ameno ni..ape laa punya bengap daa...dah maracau tak tentu pasal akibat rampas negeri perak dgn cara harem jadah..puihhh tuithh..!!!

Tungaklangit said...

SALAM

KALAU KITA IKUT KATA ORANG TUA APA YANG TERKELUAR DARI MULUT KITA ITU ADALAH MELAMBANGKAN APA YANG ADA DALAM HATI KITA..

KALAU KITA BERCAKAO BERBUDI BAHASA MAKA HATI KITA PENUH DENGAN BUDI BAHASA...

KALAU KITA SELALU MENYEBUT ???????? MAKA HATI KITA AKAN PENUH DENGAN ???????

FIKIR-FIKIRKANLAH WAHAI MEREKA YANG MENGAKU LEBIH BAIK, TELUS , ALIMDAN WARAK DARI ORANG UMNO..

PAKU DULANG PAKU SERPIH
MENGATA ORANG DIA YANG LEBIH

FIKIR-FIKIRKANLAH

SALAM

Anonymous said...

tungak langit cb nk tjk alim, walhal bhsa hang tu umum dh tahu.. Hahahaha, mcm lembu nk jd kuda.. Wakakakaka.. Boleh blah..

Baginda Reformasi said...

kalau melaka biase sebut lahabau
kalau taiping slalu sebut haram jadah kalau pangkor slalu sebut restulah kami..
hahaha aku tau la sbb aku org sari kuning

nekadislam said...

Salam TopengPerak, ayah aku pun kena letakjawatan secara terpaksa w/p sebelum ini dilantik mengikut pilihanraya kampung. sedih tapi takpe, lagi banyak masa ayah dan mak aku gi dengar ceramah agama, ngaji namun keazaman kami untuk menghidupkan Islam tetap membara, Allahuakhbar !!!

Anonymous said...

TP, pasal free virus sme,,

aku cadangkan install:

Free anti virus; avast

Anti spyware: AVG

anti malware: malwarebyte anti malware.

firewall atau internet security free: comodo..

cbe dlu, bru tau

Anonymous said...

Penulis pun nampak mcm haram jadah jugak kih..kih.. semua serupa.
Apa kata kita pupuk nilai2 murni dalam penulisan. Kurangkan sikit bahasa2 haram jadah tu.. tak sesuai utk rakyat malaysia yg tinggi tokmakninah ni..

Anonymous said...

memang dieorng nie puak2 kuda tahap longkang nak mampoih....
ak ngan member2 kat U nie dah ramai2 register kat SPR...arap2 ade r dun PERAK dibubarkan...kiteorng dah ready nak pangkah PR....
dah cukup menyampah giler r ngan KERAjaan HARAM perak skarang nie....

Anonymous said...

What a waste of talentful mind. May God be with u.