"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, April 25, 2009

Sure/Jom Heboh : Harus Sana Sini Halam - malaysiakini

Kome jangan pandai-pandai kata Sure Heboh haram. Kome ngaji di mane ? Al-Azhar ? Ummul Qura? University of Madinah ? Yarmuk ? UIAM ? Kolej Islam ? Setakat ngaji pondok di Pondok Tunjung tu tak usah le pandai-pandai kata Sure Heboh haram. Mufti teman lagi terror. Dia dah abih ngaji! Dah dapat triple PhD. Anugerah itu, ini. Sebut saja hukum hakam, halal-haram, tak boleh challenge dia. "Everything's at his fingertips". Tengok je kat Lumut, Perak... Sure Heboh dah dirasmikan hari ni, serentak dengan perisytiharan Lumut sebagai Bandar TLDM.

Baca lagi dekat [sini].

TPU - Aku dah cakap dah... Ini Negara Bolehland, korang tak percaya... apa lagi lepas ni ya?

Aku ingat PM je yang flip flop, rupanya Mufti pun flip flop jugak... Binawe punya Mufti..!

50 comments:

Malaysian-2Day said...

saudaraku Perisik Rakyat yang hebat, yg pegi korek citer lama ni buat pe. Ko tau ke kenapa dulu yg membuatkan Mufti Perak marah sgt kat sure heboh? Kenapa ko tak korek citer Tok Guru ko kata MURTAD kalau bekerjasama dengan parti bukan islam macam PKR dan DAP? korek la. Kenapa tak letak cerita Anwar Ibrahim kutuk PAS habis-habisan dulu? letaklah.

Lagi satu tang mana haramnya? adakah ia lebih haram dari DISCO kat selangor, kedah dan penang? Adakah dia lebih haram dari kedai 4D di merata selangor, kedah dan penang? Kamu tau tak yang melambak orang2 melayu berniaga kat Jom Heboh tu? haramke? Kalau konsert tu HARAM, jgn pegi konsert tu. haiya. otak ada kita guna, fikir. Kedai 4D dan disco dan kedai arak melambak kat serata selangor, penang dan kedah tu kita masuk ke? atau kita nak tutup semua tu? tak marah ke nanti kawan2 kamu dari PKR dan DAP tu?

Jadi fikir2 kan lah.

Anonymous said...

Mufti sepatutnya haramkan dengan TV# sekali kerana tidak ada TV# sure Kecoh mesti tak ada punya. Jadi yang haramnya ialah TV3

Anonymous said...

to malaysian2day

Saperlah pebangkang, org cakap benda yg betul pun blh jadi tunggang terbalik bila keluar kat paper

http://buletinonline.net/index.php?option=com_content&view=article&id=389:pas-tidak-berwala-dengan-dap&catid=36:berita-nasional&Itemid=37


Jadi harap mufti jer lahh, sepatutnya mufti perlu sanggup letak jawatan jika dia dapati kerajaan tidak ikut cara dan kaedah yg betul..

Kuatkan kuasa mufti dan badan Ulama

Sultan kan jaga agama dan pertahanan .. mana kuasa sultan ... yg jaga satu Malaysia..

Malaysian-2Day said...

yang betul tetap betul, ta kira pembangkang atau sesiapa pun. Dalam isu rasuah! mari kita tentanghabis2an, kalau korang ada bukti kukuh dan benar andaikata terhadap D.S. Najib sekali pun, jom kita tumbangkan dia! Tapi dalam hal apa pun, kita kene lah berfikiran rasional sikit. Jangan di bakar kelambu sebab se ekor nyamuk. Kerajaan yang ada sekarang dah ok dah, cuma perlu di baiki lubang sana sini. biasa lah, tak ujud di mana2 negara di dunia yang kerajaan nya SEMPURNA!

Kita perlu ingat yang kita tak m ungkin dapat memuaskan hati semua org. Buat apa pun, baik ke jahat ke, sapai kalau kita nak buat operasi besar2an menghapuskan jenayah misal nya, pasti ada yg tak puas hati kan. siapa? PENJENAYAH LA!

Anonymous said...

kerajaan yang berlubang-lubang seperti Bee End wajib ditumbangkan. lubang-lubangnya semakin lama semakin besar malah sudahpun mereput. jangan harap Bee End nak memperbaiki negara. nak perbaiki diri sendiripun Bee End tak mampu khususnya parti yang penuh kedurjanaan seperti umno.

Anonymous said...

perkaa yang paling aku benci dengar ialah bila org umno cakap nak membasmi dan menentang rasuah habis-habisan.

rasuah tu kan dah jadi darah daging umno.

kepada orang umno yang "kununnya" hendak menentang rasuah aku ucapkan.... ptuii...

Anonymous said...

tengok la tv1 n tv2.tak aci la kalau nak salah tv3,dia ada lesen maa... tv pas ni yang haram.tapi aku sure la tv yg kat rumah org2 pas ni haram.buang jek tv tu.beli tv baru.

Unknown said...

Kalau sekadar nak komen kat sini dan kata kita kena setuju dgn kerajaan yg ada..Tolong betulkan yg mana tempang...kaahh..buat lawak laa..over 50 tahun yooo..bukan 2 penggal..tapi dah beberapa keturunan tau dak..? nampak sangat tak gheti...Tak faham demokrasi....membosankan

CUPING MERAH said...

aku tk tau la MALAYSIAN-2DAY ni puak mana...
apa bukti nk...
klau ada bukti najib pon kita dakwa poraah!!!!
klau sema puak ko rasuah..kau nk dakwa sape tolol...
cakap lawa piiirah....

Malaysian-2Day said...

rasuah dah jadi darah daging UMNO? itu kamu yang cakap, kamu cakap mengikut hati yg marah. sabar. orang UMNO semua rasuah? orang PAS semua alim? kamu tahu tak aku ni berniaga, berapa byk org PAS kencing aku tak bayar hutang? Jadi camni la, sekali lagi aku nak cakap, jgn kerana nyamuk se ekor, habis kelambu kamu bakar. Fikir sebelum cakap. Kita manusia, kamu rasa kamu sempurna? ISLAM kamu lebih baik dari ISLAM aku? bukan kah kita sujud mengadap kiblat yang sama? YA ALLAH, tenagkan lah hati saudara2 ku ini.

Lagi satu, 50 tahun lama? Kamu semua ada baca tak org umur 60 tahun buat salah? jual dadah la, rogol la. Adakah 50 tahun cukup untuk mendewasakan sesaorang? Tidak akan ujud kesempurnaan dalam pemerintahan walau siapa pun yang memerintah. Percayalah kata aku nih. Mari berpijak di bumi nyata, jgn di lambung angan.

Hamba Miskin said...

Walau seekor nyamuk tapi jika bawa virus yang merbahaya dan boleh memudaratkan ramai manusia,se eloknya bakar saja kelambu itu.

Soalnya,siapa kelambu,siapa nyamuknya??

Sila jawab tuan tuan...

aku bebas said...

Senang saja jawapannya..

Kelambu - UMNO

Nyamuk - Rasuah

Anonymous said...

umur 60 tahun buat salah? jual dadah la, rogol la - ini mudarat kecil iaitu dia seorang yang melakukan.

UMNO - ini mudarat besar yang melibatkan hukum,peradaban dan manusia yang hidup di bawah pemerintahannya.

Malaysian 2day,tak baca bab mudarat ke?

Aduiiii

pengliporlari said...

dulu-HARAM!
sekarang-HARUS LA NI......!
*barani nak haramkan karnival ni?nak kena potong elaun keraian & percutian pak mufti..

A Mum Of Three Mohd said...

Salam Perisik Rakyat,

Izinkan teman buat satu pengumuman....

SATU LAGI KUDETA TELAH DILAKUKAN OLEH KABINET DAPOR NAJIB. TUGAS DAN PERANAN MUFTI TELAH DIRAMPAS DAN DISERAHKAN KEPADA KETUA MUFTI SATU MALAYSIA IAITU NAZRI AZIZ. AKIBAT RAMPASAA KUASA TERSEBUT PARA MUFTI SATU MALAYSIA TELAH HILANG KREDIBILITI DAN INTEGRITI MEREKA TELAH MATI. OLEH ITU, RAKYAT SATU MALAYSIA MEMOHON SEMUA MUFTI, HARUS DI SANA SINI MELETAKKAN JAWATAN. YA DIULANGI... HARUS DI SINI SANA SEGERA BERUNDUR!!!

Terima kasih sahabat ku kerana meberi ruang untuk teman buat pengumumun ini. Jumpa lagi!!!

Anonymous said...

kecewa pun ade ngan mufti negeri aku nie...b4 nie die r antara mufti paling berani bersuara...mane pegi prinsipdie ek????

adoi....nak biarkan sampai 100 tahun ke wahai malaysia-2day???kita kene ingat life begin at 40...so kalau dah 40 tahun 2 x berubah, memang amat susah r nak berubah....so xkan nak bgi peluang lagi

Anonymous said...

Bakar!! bakar itu kelambu...

peewiitttt!!

Anonymous said...

kelambu sudah koyak sana sini memang wajib dibakar... bakar..bakar.....

Anonymous said...

yang betul tetap betul, ta kira pembangkang atau sesiapa pun. Dalam isu rasuah! mari kita tentanghabis2an, kalau korang ada bukti kukuh dan benar andaikata terhadap D.S. Najib sekali pun, jom kita tumbangkan dia! Tapi dalam hal apa pun, kita kene lah berfikiran rasional sikit. Jangan di bakar kelambu sebab se ekor nyamuk. Kerajaan yang ada sekarang dah ok dah, cuma perlu di baiki lubang sana sini. biasa lah, tak ujud di mana2 negara di dunia yang kerajaan nya SEMPURNA!

---------------------------------
umno dari pucuk sampai ke akar umbi rasuah... kalau tumbangkan perasuah sapa nak jadi orang umno lagi. mungkin tinggal malaysia-2day sorang2. kah kah kah

Anonymous said...

2 hari tak masuk blog TP sebab kena serang virus.sabar je la.

madkrie said...

Tok Mufti ingat kita tak mengajika pasal Agama Islam.Konon2 keluar kenyataan Jom Heboh haram nak tutup dosa dia la(kata orang berlepas tangan).Jadi apa tugas Mufti yang sebenar?
Merasmikan majlis dengan berdoa/nikah kawin .Kalau tuan Mufti rasa semua ini tak betul eloklah berundur sebelum Allah mengundurkan Tok mufti dari jawatan tersebut.

Anonymous said...

Fikir sebelum cakap. Kita manusia, kamu rasa kamu sempurna? ISLAM kamu lebih baik dari ISLAM aku? bukan kah kita sujud mengadap kiblat yang sama? YA ALLAH, tenagkan lah hati saudara2 ku ini.
------------------------------------
ye kita kiblat yang sama. tapi pas dasarnya islam. umno dasarnya apa dia eh?? bleh kengkawan tlg jawab tak??

Anonymous said...

kita olang cina memang tak suka tengok itu tv3 ka tv1 ka tv2 ka.kita olang cina suka tengok itu tv8.bagus ma,... halal punya. itu tv semua melayu punya memang halam ma...

Anonymous said...

umno dasarnya bersandar kpd tong taik.
malaysian2day dah bagi org berhutang lepas tu salahkan pd pas pulak. Kata org PAS tak bayar hutang. Lain kali sebelum bagi hutang mu tanyala, ko ni PAS ke UMNO. BODOH punya statement.

madkrie said...

UMNO dasarnya duit/fulus....bagi duit aku sokong jadi calon.Wakakaka
Contoh boleh tengok masa perhimpunan agung aritu.
Malaysia2Day berniaga tshirt BN la sure orang PAS tak berhutang nak beli.Wakaakaka

CUPING MERAH said...

klau hidup bergantung pada gaji kerajaan PAK MUFTI bleh cakap apa..
cakap lebih gaji kena potong
cakap lebih elaun kena potong
tu yang takut tu....
belajar ugama tinggi-tinggi pun tk guna..
pak mufti ni takut duit daripada allah..

Anonymous said...

dalam isu ni perkara yg perlu kita lihat adalah manipulasi pihak tertentu utk kepentingan politik.

bapak mufti perak dalam kes ni tidak bersalah, tetapi dipergunakan. sbgai contoh isu pengerusi dap perak. saya sangat yakin bapak mufti ni tidak tahu perkara yang berlaku, beliau hanya ditanya berkenaan perkara tersebut.

pendekatan ni selalu digunakan media untuk mendapat jawapan yang sensasi.

dan selalunya apabila kita bereaksi dalam isu2 sebegitu, pastinya kita akan memberikan jawapan yg bersifat umum..

sebenarnya saya kesian melihat bapak mufti perak, beliau tidak bersalah tetapi telah dimanipulasikan pendapatnya utk kepentingan individu atau parti tertentu.

Abuzar said...

Ada dua jenis ulamak: Ulamak Ukhrawi atau Ulamak Duniawi ....

Ulmak Duniawi juga disebut Ulamak Su' (Jahat) .....

Ulamak Su' ini menggunakan ilmu ugama mencari kemewahan dunia, bersubahat dengan para pemaksiat dan penjahat untuk dapat habuan/ sanjungan, bersuka hilai dengan para2 pembesar yang pasik lagi zalim, tiada dihajati hanya dunia yang sedikit, ........

Ulamak Su'.... adalah kaki bodek dan ampu, menyebut perkataan menyukakan pemerintah (raja, pm, pegawai, dll), menyembunyi hukun/fakta yang hak kerana takutkan pemerintah, dll .............

Maksiat berleluasa di dalam pejabat, kilang, masyarakat, negara, TV, media cetak, dsb. .... apa kata TOK MUFTI ????

Sayanik said...

Ish..Ishh.. Malaysia.

Malaysian 2day, boleh hang kata kerajaan kita dah okey???

Selagi tak tergegaknya hukum Islam dan dasar total Islam jangan harap hang nak kata negara kita okey..

Hang tak sedar ke pemimpin hang nak bawa bala besar kat malaysia ni??

Cth, Ali Rustam, dah sah dan terang2 rasuah, kekal jadi pemimpin.. Seingat aku, tanda kiamat

Orang yang tidak amanah diangkat menjadi pemimpin manakala yang jujur disia-siakan

Urusan agama diletakkan pada yang bukan ahlinya:

Cth, jawatankuasa khas bengong itu..

Anonymous said...

kepada malaysia 2-day
kenapa ckp pasal judi kat kedah slgr dgn perak ja kat negeri umno takdak ka? unmo tu bkn islam ka? islam hanya utk pas ka?
klu nak tegur tegur la semua skali baru btl caranya...

Anonymous said...

malaysia 2-day ckp....
yang betul tetap betul, ta kira pembangkang atau sesiapa pun. Dalam isu rasuah! mari kita tentanghabis2an, kalau korang ada bukti kukuh dan benar andaikata terhadap D.S. Najib sekali pun, jom kita tumbangkan dia! Tapi dalam hal apa pun, kita kene lah berfikiran rasional sikit. Jangan di bakar kelambu sebab se ekor nyamuk. Kerajaan yang ada sekarang dah ok dah, cuma perlu di baiki lubang sana sini. biasa lah, tak ujud di mana2 negara di dunia yang kerajaan nya SEMPURNA!
...........................
apa lu merepek ni td ckp nak hapuskan rasuah la tapi tiba2 ckp kerajaan skarang yg byk rasuah ni ok plak???
lu ckp jgn bakar kelambu sbb nyamuk aku setuju....tp umno nyamuk pun dibiarkan apa kes? ali rustam dgn KJ npa masih ada dlm unmo dgn jawatan tgi plak tu..ckp nak hapuskan rasuah tp perasuah jd pemimpin apa hal????

Anonymous said...

malaysia 2-day tu ikhlas dia nak nasihan geng2 pr ni....dia pun tau geng2 unmo dah x leh terima nsht dah dah teruk sgt dah hahahaha

Anonymous said...

malaysia tudey ckp.....
Lagi satu, 50 tahun lama? Kamu semua ada baca tak org umur 60 tahun buat salah? jual dadah la, rogol la. Adakah 50 tahun cukup untuk mendewasakan sesaorang? Tidak akan ujud kesempurnaan dalam pemerintahan walau siapa pun yang memerintah. Percayalah kata aku nih. Mari berpijak di bumi nyata, jgn di lambung angan
...........
org umor 60 tahun buat slh dia berdosa
org umno buat slh dia berdosa
org pr buat slh dia pun berdosa
klu umo 50thn masih tak mendewasan kan seseorg ternyata org tu org2 yg rugi la...pk guna otak la jgn guna jgn guna hati

Anonymous said...

malaysia tak tau dey ckp....
Dalam isu rasuah! mari kita tentanghabis2an, kalau korang ada bukti kukuh dan benar andaikata terhadap D.S. Najib sekali pun, jom kita tumbangkan dia!
...............
dah beratus-ratus or beribu report di buat jgn katakan nak siasat yg gi report tu kena dakwa sbb fitnah ada la. fintah apanya siasat pun belum. umno ada kuasa mcm dia blh buat undang2 pun blh dia ubah..... jadi blh awak bg cdgan jom tumbangkan najib tu nak bt mcm mana yer???? ckp ja pandai

TopengPerak said...

bodoh yer artikel..
Anwar aljuburiii pn senyap..x ckp ape..

Nik Aziz pn senyap..
mana pegi yer perjuangan PAS..

sokong ke tak kosong?

nape diam..
Takut pada ustaz DAP ker?

kang Ustaz Nga n Ngeh bagi fatwa baru lak kat PR?hahaha

radion`world said...

entahlah kome ni,

Generasi Pejuang Bangsa said...

Woi Orang jumud pas sedar sikit sure heboh tu bukan kelulusan kerajaan negeri.

dia di buat di bawah kawasan TLDM .macam ekspo yang pas buat.bukan kelulusan kerajaan negeri.

pas boleh buat sesuka hati sebab kawasan depa sendiri.

perisik rakyat, jangan lupa pulak konsert tunjuk punggung yang PR buat tu di PJ dulu, sah-sah usahasama pas dan pkr sdn bhd ..Buat la lagi bro , geng2 unit amal boleh kawal punya ..haha
Konsert hang mmg gempak la .kalah konsert Amy ,XPDC lagi.. buka seluar lagi tu...haha

Anonymous said...

Ni la agama suku politik suku...jadinya bila parti rasuah UMNO buat Sure Heboh kat TLDM yg hampir 100% org Melayu yg ngaku Islam tak apa.

Ni dah terang Mufti kata haram konsert tu...alih alih dia senyap jer bila dibuat tempat org yg dia sokong.

Takpelah Mufti pandai jawab nanti kat akhirat kot.

Bila Nazri kata berkenaan anak anak yg ibubapa tukar agama tak ada pulak Mufti tegur. Ngapa? sebab Nazri org Perak ke Tok Mufti.

Ngapa tak tegur rasuah kan dalam Islam yg terima dan beri rasuah dua dua masuk neraka.

Sendiri mau ingat lo

add

NAJIB HADARI said...

m2 day...memang bangang...otak letak kat kepala lutut. umno raja rasuah. m2 day ni tinggal kebelakang. umnolah segala raja rasuah, judi arak, makan duit rakyat, menipu rakyat, lanun segala lanun, hina hukum Allah, kaki main betina dan mcm2 lah. org nak kuraangkan judi tp umno keluarkan lesen judi dan arak. bini2 pemimpin umno, dedahkan aurat dan berpeluk berlaga pipi dgn lelaki yg bkn mahram...apa punya baangang umno dgn malaysian 2 day ni. jaahil sungguh!!!

MOHAMMAD SHOLIHEEN BIN OSMAN said...

salam bro,,politik politik gak,,yang kon satu,,jgn la fanatik bona,,aku suke bukak blog ko ni,,tapi kalau sampai ko membinawekan mufti,,hayyah ko tu,,tinggi bona ko ilmu ko?wei bai,,mufti tu,,ko baco quran pun tak tontu botol lagi,,kot ye pun pasal sure heboh ni jd masalah hukum,,ko jgn la main hukum melulu jo,,musibah ko esok,,ko mati sok tak org2 agama ni yang semayang kan ko? sakit lak ati aku baca bab mufti ni,,relex beb,,yang ko fanatik2 ni apo hal,,ko sibuk bgtau bahaya fitnah,,ko sendiri dah fitnah agama ko,,so apo beza ko ngn diorang?lu pikir la beb,,ckp jgn sebarang cakap beb,,,

Mr Joker said...

Sholiheen Osman - Mufti memang binawe... buktinya ialah apa yang Pakatan Rakyat buat, semuanye di sanggah oleh Mufti, apa yang UMNO buat, semuanya Mufti sokong...

Dulu Mufti ni la jugak yang keluarkan fatwa bahawa Sure Heboh tu Haram... hari ni bila UMNO bawak masuk Sure Heboh ke Perak kenapa pak Mufti diam?

Sebab tu aku cakap Mufti tu binawe..!

Kalau mufti tak de pendirian dan pendirian Mufti pulak terang-terangan memihak kepada satu pihak je, mufti ape bende tu kalau bukan Mufti BINAWE..!

Aku tak letak hukum apa-apa, Mufti tu yang letak hukum dan aku sertakan bukti sekali dekat atas. sape yang fitnah agama dan sape yang merusak agama kalau bukan Mufti Binawe tu..!

Anonymous said...

kalu tuan mufti xstuju dgn apa yg org kata kat dia, knapa sbarang kenyatan pun dia xkluarkan..nampak la dia setuju..assuqut 'ala matirredho


qul haq walau ka namuro

Anonymous said...

aku rs media yg bangsang tahap longkang ni... ape2 ulasan mufti yg terkena pd krjaan, media xkan siarkan... ape ulasan yg kene pd pembangkan akan disiarkan selama 365 hari!!!

kalau nak dapatkan kepastian eloklah TP bt interview ekslusif dgn mufti perak tu...

br tau sape yg binawe sbnarnya...

Anonymous said...

pejuang bangsa,

klu kt markas pas blh lak fru nak sembur air gatal, tmbak gas bl x dpt permit.

sape yg bg permit jomheboh? klu btl2 nak halang jomheboh suruh polis jgn bg permit. sape dtg sembur ngan air gatal n gas.

mslah sekrg nak/xnak je. klu nak krjaan blh bt macam2. ugut org blh, beli org blh, letupkan org bulih, sumbat org dlm pnjara pon bulih.

Ahli2 PAS masih ingat tragedi memali... sampai kiamat pun xkan lupa. ammmno bunuh ulama'. puak2 ammmno ni pembunuh!!!

Al-fatihah pada syahid di memali dulu...

bodik said...

sholeehin osman ko jgn jadi bangang le...kalo mana2 mufti hanya mahu menjaga periuk nasi deme, x payahlah jadi mufti...apa yg d telan pun akan jadi haram. bila pr memerintah semuanya x betul. org cina baca Quran pun kata x blh, cuba le tgk sejarah zaman nabi Muhammad SAW mcm mana org yg bkn islam masuk islam. Quran dan hadis utk semua hamba Allah termasuk yg bkn islam. Quran dan Hadis mengajak semua manusia mengikut perintah dan hukum Allah tp bkn hukum manusia. siapa sj jgn jadi pembodek umno sial termasuk mufti juga. kalau setakat baca Quran tp x d amalkan buat apa. lg dasyat...para ulamak ada mengatakan golongan agama yg tahu hukum hakam agama tp membisu dia adalah syaitan bisu. TOPENG PERAAK hanya kata binawei aje. kalau nak mrh, mrh lah dulu kat para ulamak yg mengatakan golongan agama yg tahu hukaum hakam tapi diam membisu adalah syaitan bisu...ada berani!!!

sholiheen said...

wah2 bodik,,ko da handal bona da ko?tu la..hidup ni berlandaskan ilmu beb,,bukan nafsu,,cubo la jgn sompet2 kepala hotak ko tu,,den pas yo,,lagi totok,,relex jo,,ko huha huha bagai nak mampuih pun apo sumbangan ko terhadap islam?apo sumbangan ko terhadap agama Allah yang ko anuti selamo ni? bapo ramai org kapir ko da islamkan?bapo banyak kitab2 turath yang ko da terjemahkan? ai,,satu kesilapan da luputkan 1000 kebaikan da ko? bg namo ponuh ko,,ngn ic,,bia den cdgkan ko ganti dato' mufti..nak?sanggup? den tasmi' surah fatihah jo kang banyak salah eee..apo punyo org la ni..

Anonymous said...

sure heboh haram??? entah lah,.. aku tgk ramai org pas gi,..

klu konsert harap aku setuju,..

Anonymous said...

kawasan TLDM tu bukan dlm Perak ke?. Ke lumut dah jadi sebuah negeri baru dan mufti dia sendiri wahai pejuang bangsa(bangsa melayu subsidi)?. emmmm... makin bertambah rupanya negeri di Malaysia ini, siapakah gerangannya bakal menjadi raja di negeri tersebut?. Adakah ianya bakal di isi oleh shahidan, idris jusuh atau sesiapa sahaja yg berasal dari negeri selain dari Perak seperti yg terjadi di Melaka?. Dan siapakah mufti bagi negeri TLDM tersebut?.

bodik said...

ko ni nama aje sholeehin tp tak nampak kesolehan ko. ko ckp mcm x ada ilmu agama. kan aku dah kata kalo para ulamak dah mengatakan org yg berilmu siapa sj walaupun termasuk mufti atau bijak pandai agama mendiamkan diri dan tidak mengharamkan apa yg haram dia adalah syaitan bisu. ko ni siapa berbanding dgn para ulamak yg takutkan Allah. apa cerita dulu kata sure heboh haram tp skg diam aje....jgn jaga peiuk nasi aje. sholeeeeehin, apapun yg haram tetap haram. ttg apa yg ko ckp sumbangan terhadap islam tu mcm ko tu baguih...yg haram pun ko sokong ke???. kalo ko nak tahu slh 1 sumbangan terhadap islam adalah yg haram mengatakan tetap haram bkn sokong haram jadi halal. apa punya manusia lah. jgn jadikan hati kamu hitam sehitam hitamnya. apapun aku harap ko dpt rujuk Quran dgn Hadis nabi dulu, sblm ko mempertahankan mufti2 yg berkepentingan dlm UMNO.

Songkok dah tak Tinggi said...

wah2 bodik,,ko da handal bona da ko?tu la..hidup ni berlandaskan ilmu beb,,bukan nafsu,,cubo la jgn sompet2 kepala hotak ko tu,,den pas yo,,lagi totok,,relex jo,,ko huha huha bagai nak mampuih pun apo sumbangan ko terhadap islam?apo sumbangan ko terhadap agama Allah yang ko anuti selamo ni? bapo ramai org kapir ko da islamkan?bapo banyak kitab2 turath yang ko da terjemahkan? ai,,satu kesilapan da luputkan 1000 kebaikan da ko? bg namo ponuh ko,,ngn ic,,bia den cdgkan ko ganti dato' mufti..nak?sanggup? den tasmi' surah fatihah jo kang banyak salah eee..apo punyo org la ni..

April 27, 2009 12:26 AM

###########################
Wehhh! bongkaknye ko!