"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, May 09, 2009

Berkira-Kira Untuk Sertai DAP - malaysiakini

Reactions: 
Aku tengah berkira-kira nak sertai DAP.

Untuk memecahkan andaian bahawa DAP hanya untuk orang-orang cina dan jugak untuk mengeratkan lagi hubungan sesama Parti-Parti dalam Pakatan Rakyat.

Apa kata korang..? Ada yang nak ikut..?

42 comments:

lovespiraldownwards said...

atas dasar dan nama keadilan dan prinsip2 demokrasi, aku setuju. nawaitu tu yg penting..

Anonymous said...

join parti islam semalaysia..

Anonymous said...

Masuk ajela...kalau tak best bole kuar masuk PAS or PKR balik...

Anonymous said...

masuk utk memperbetulkan diorang its ok

Anonymous said...

tiada masaalah asalkan dap tetap kekal dalam pakatan rakyat.Dan memperjuangkan keadilan dan ketuanan rakyat bukan UBN.

Din said...

DAP..
Dalam Alam Percintaan ker..?

pengliporlari said...

woit!boleh la hang ajar kor ming ngaji..tajwid..pak mufti nak kata pa lak

Anonymous said...

kekalkan tiada parti

Ahmad said...

Baiknya masuk PAS

Malaysian said...

Sebenarnya perjuangan DAP bukan hanya untuk orang cina tetapi mereka memperjuangkan orang Malaysian!

Beberapa fakta anda perlu tahu, kenapa Lim Guan Eng dimasukkan dalam penjara? carilah berita masa itu. Sebab dia memperjuangkan seorang budak perempuan melayu menyebabkan dia dimasukkan dalam penjara.

dan juga banyak lagi pejuang DAP yang dimasukkan dalam penjara bukan kerana mereka memperjuangkan hak cina tetapi memperjuangkan hak rakyat!

BN takut sekiranya Malaysia sudah tiada lagi isu perkauman dimainkan, kerana pada masa itu, cina akan undi Pas, melayu akan undi DAP. itu yang terjadi seperti di Bukit Gantang. Maka ini yang mereka takut, so kita jangan jatuh kedalam angkara mereka lagi!


Regards,

GoMalaysian.Blogspot.Com
http://gomalaysian.blogspot.com/

luna said...

ok gak tu. masuk parti bkn maknanya tukar agama.so takde masalah.

mdiq said...

nak joint, nak joint.....yang penting niat

Anonymous said...

aku tak setuju.... apa kata buka parti baru.. BR.... blogger rakyat...

roberto lantoi said...

ok le tu amoi ramai kat dap

ahmadzawawi.wordpress.com said...

Perisik Rakyat,
Count me in & send me the membership application form.

ahmadzawawi.weblog

Ray said...

Perisik Rakyat...good idea...must always fight for Malaysians and not malays, chinese or indians...syabas.

Anonymous said...

untung taik ko timbul untung tong jamban ko tenggelam mampusssssss.........hehehe

ko ibarat gula nak manis kan air laut
keje sia2 jer.......otak dah jadi selut ka........hehehe

Yoeb said...

Tak kira parti DAP, PKR atau PAS janji memperjuankan Hak Rakyat.. yang penting kena adil...

Jangan memperjuankan atas dasar kuasa, rasist dan kroni... mcm BN..

bukit teluk sera said...

"Wahai orang-orang yang beriman, bertaqwalah kepada Allah dengan sebenar-benar taqwa kepada-Nya; dan janganlah sekali-kali kamu mati melainkan dalam keadaan beragama Islam." (S. Ali Imran:102)Parti Umat Islam Yang Beriman, Bertaqwa Dan Beramal Soleh Dalam Mentaati Allah - adalah parti yang terbaik.

Anonymous said...

idea bagus, sambil tu bole la berdakwah tentang islam. Aku jamin pasni ramai la puak2 ameno akan tiru katanya atas dasar one malaysia(bankrap idea..sume nk cilok dr PR)

AnakWarisan said...

Aku dah lama kat DAP.aku tetap melayu beragama islam sekurang-kurangnya aku dapat menjelaskan pada orang cina tentang islam.bukan macam umno menakut-nakutkan orang bukan islam tentang hukum hudud,curi aja potong tangan.

Anonymous said...

tak jadi ahli DAP pun lama dah dok pangkah DAP apa

Anonymous said...

silakan..kalu boleh ajak ramai lagi..tapi jgn umum pastu x jadi pulak!!!

paklang ca said...

aku lama dah nak jadi ahli DAP ni..
depa berjuang lagi ok pa...

Anonymous said...

Setuju! Kalau ada borang lebih bagi kat teman. Teman ingat nak buka cawangan kat Telok bakong...
:cucu bekas ketua wanita UBN tlk bakong..

Hasbullah Pit said...

Bagi aku OK je.

Aku pun pernah rancang nak masuk DAP dalam awal tahun 2000.

Perlembagaan DAP takde cerita nak jadikan Malaysia Negara sekular.

Tapi ada 2 perkataan sekular dalam itu, itupun hanya description kepada dokumen.

Anonymous said...

bagus la cam tu baru la namanya semangat setia kawan yang jitu tanpa rasa sangsi dan aku juga berdoa jgn pihak kita ajer yang lepas kat dia yang dia senyap jer mcm makan sendiri jer. paham je la bukankah kita ni mudah bersimpati atu bersopan santun budaya kita habis sumer kasi kat depa kita nga-nga ataupun nge-ngeh. bukan berburuk sangka cuma curiga pihak sana.....so jgn terlalu mudah atau terlalu berbaik sangka takbirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Anonymous said...

Salam..
aku pun setuju..walaupun dulu aku karat umno..kerana stuasi semasa amt menjijik kan aku kat umno.

madkri said...

Elok sangat tu..selepas nie ramai calon Melayu dalam DAP..TP boleh dilantik jadi ketua mafia..kita balas balik dekat geng UMNO.

Anonymous said...

Selagi dap bersama pkr, pas, setuju. Nak gak join sama. Buktikan kat amno tu, pkr untuk perpaduan malaysian.

Anonymous said...

Bila nak join?Tahun ni ka tahun depan??

CUPING MERAH said...

bagus gak kau join dap..pastu ngan lupa masuk bertanding dun bleh jadi menteri besar atau ketua menteri...

cencurut said...

Gua dari dulu lagi ahli PKM .. heheheheh

minda tenang said...

Yang penting niat,
Jadilah Ikan walau dah bertahun dalam laut tapi rasanya tetap rasa ikan, bukan rasa masin macam air laut......
Jangan jadi macam buah apple ...
walaupun manis tapi kalau direndam dalam air garam maka masinlah ia....
Buah Apple = UBN/UMNO
kerana UBN/UMNO bila dipengaruhi politik wang (rasuah) maka tergadailah diri (macam pelacur).....

Baginda Reformasi said...

aku dah join PAS, PKR dan DAP, hindraf tengok le... heheh UMNO lgsung takleh pakai...

Anonymous said...

Saya ahli UMNO ingat nak join juga DAP.
Kalau boleh nak ajak ramai lagi ahli UMNO join DAP.
Bukan apa, UMNO dah tak RELEVAN????

Amri Mat Saaid said...

jangan DAP yg satu lagi dah lerr
duduk atas pagor
yg penting sokong PR

Tinta Hitam said...

sila ke blog saya

http://tintahitammy.blogspot.com

utohpas said...

dulu melayu ngeri kat dap, media UMNO tipu mcm2. Ok gak join DAP, one Malaysia kan

Anonymous said...

Perisik,
Do you know the predecessor of DAP,PAP led by LKY, a Peranakan, hailed from Indonesia? His bahasa was so good that during the Malaysia parliment session, most malay MPs then becomes so ashamed. UMNO then has no chance but to get rid of PAP. Not UMNO kenna lost Singapore to LKY but Tunku thought that the best way of teaching LKY & his lieutenants a lesson by "menceraikan" Singapore
His son, Lee Hsien Loong also very fluent in Bahasa plus able to read Jawi with no problem. Hsien Loong was instrumental of exposing all the shits by then Utusan Melayu creating havoc in Singapore through riots.
Enough of Singapore! DAP fights for Malaysian Malaysia. It benefits everybody including malays who formed majority. Hence, your choice of joining DAP should be the best. I felt that Zaid Ibrahim would join too.

Guys,
By the way, one of the founding fathers of PAP, Dr Toh Chin Chye hailed by Taiping where I was born there too.

looes74

SpyRakyat said...

Tiada masalah. mungkin tiada yang menghalang. Konsep 1Malaysia sama sahaja dengan Malaysian Malaysia.. Setuju?

akmalmarzuki said...

aku tak rasa yakin dgn keadaan dan politik dalaman parti2 lain..aku cadangkan hanya PAS yg layak..sbb bagi aku kalau kita dpt bgtau btul2 kat org bukan islam ttg pndirian parti PAS ni, mesti lagi ramai..tgk la, ramai cina dan india sokong PAS..kat SP masa PRU sblm ni syok sgt aku tgk suasana, org India tlg pasang n naikkan bendera pas, padahal pas tak bertanding pn..PKR yg tertanding :D