"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, July 19, 2009

6 Juta Pengundi Baru Milik Siapa..?

Reactions: 
Iklim politik 1Malaysia semakin unik hari demi hari, tahun demi tahun. di pihak Pakatan Rakyat, kita sedang menuju kearah kematangan pemikiran manakala di pihak Barisan Nasiyonal pula kelihatan semakin menuju kearah ke"menatang"an pemikiran. semakin loya dan semakin jahat taktik politik di pihak Barisan Nasiyonal.

Wang ringgit bukan masalah dalam mengekalkan kuasa manakala bagi Pakatan Rakyat pula, kadangkala semakin tersepit dek kerana sistem keterbukaan dan ketelusan yang diamalkan semenjak Pakatan Rakyat berdiri teguh di 1Malaysia selepas PRU-12. lihat saja bagaimana blogger-blogger malahan sesama ahli parti menghentam pimpinan dan juga parti-parti baik PAS, DAP mahupun PKR jika berlaku sesuatu yang tidak dipersetujui.

Ini tidak berlaku di pihak Barisan Nasiyonal, majoriti penyokong-penyokong Barisan Nasiyonal lebih berminat untuk mengangkat setinggi Planet Zuhal parti-parti yang disayangi mereka malah mungkin ada juga yang menyembah pimpinan mereka walau tersohor kerja kotor pimpinan mereka kepengetahuan umum. matlamat menghalalkan cara. itu motto mereka.

Balik kepada apa yang sebenarnya mahu dibincangkan disini, bermula dari perubahan iklim politik 1Malaysia, sehingga kehari ini masih tidak nampak mana-mana parti yang berminat untuk "memiliki" undi 6 juta bakal pemilih baru dalam PRU-13 nanti. baik di pihak PAS, DAP mahupun PKR, masih tidak nampak usaha-usaha untuk mendekati bakal-bakal pengundi baru ini.

6 juta bukan sedikit jumlahnya, apa yag kita lihat dan berlaku hari ini ialah, setiap kali berlaku Pilihanraya Kecil, ke 3-3 parti baik PAS, DAP mahupun PKR memang berminat untuk memiliki undi muka-muka baru, tetapi hanya dalam tempoh kempen Pilihanraya sahaja, habis pilihanraya, tamatlah cerita "Pengundi-Pengundi Baru" yang menjadi harapan untuk menggarap kemenangan Pakatan Rakyat.

Tidak nampak secara jelas lagi usaha untuk mendaftarkan nama-nama baru ini dan juga memberikan pemahaman akan pentingnya undi mereka dan bagaimana untuk menjamin bahawa undi mereka-mereka ini akan berada didalam petak berlambangkan komponen Pakatan Rakyat. apa hebatnya menambah jumlah ahli jika ahli-ahli parti yang baru berdaftar tidak mendaftar pula sebagai pemilih..?

15 juta ahli parti hebat sangatkah kalau yang mendaftar sebagai pengundi tidak sampai pun 500.000 orang..?

10 comments:

Rijalluddin said...

Tarik pengundi tu penting...tapi jangan hanya sekadar tarik hanya untuk memenangkan parti..apa yang lebih pentingnya sekali adalah tarbiah yang perlu dilakukan..supaya akan terlahir bukannya sekadar ahli yang sedia menyokong..bahkan ahli yang sanggup bekorban apa sahaja atas dasara nama Islam yang sebenar..barulah tak ada carut marut yang di dengari..Akhlak Mulia itu yan utama

GOMO said...

WEE CHOO KEONG DALAM KEADAAN TERANCAM!!! PIHAK YANG TERLIBAT DALAM KEMATIAN TEOH SETIAUSAHA SULIT ADUN DAP KEMUNGKINAN SEDANG MENYASARKAN SERANGAN TERHADAP YB WANGSA MAJU INI. IANYA BERKAITAN DENGAN PENDEDAHAN WUJUDNYA AKTIVITI JENAYAH TERANCANG DI DALAM ORGANISASI DAP. http://www.gomounited.com/2009/07/gempar-wee-choo-keong-diancam-dengan.html

Anonymous said...

TBH mungkin kena bunuh oleh Kongsi Gelap yang sedang bermaharaja lela dalam DAP sekarang

Anonymous said...

Tajuk lain dah ni Gomo dan Anon 9.20..Kes bunuh kat post lain,pegi sana..Patutlah Mat sembab suruh sekolah balik,bodoh..

Anonymous said...

Kuatkan Parti dengan menambah seberapa ramai ahli baru.Ikut contoh kelantan yang boleh berkuasa lama.Parti yang memerintah kerajaan bukannya kerajaan yang memerintah Parti.Kalau parti tak kuat,kerajaan akan jadi tak kuat dan boleh jatuh..

Anonymous said...

Gomo aka zali aka mr aku aka anak lenggong aka joostspring..nie posting tentang pengundi....jangan dok buat bangang sangat.

memang blogger umno dan pencacai umno nie bodoh.....

CUPING MERAH said...

buat citer konon dap jahat la tu nk tutup kejahatan umngok..
ngoook betui..

Anonymous said...

tau tak sape ketua kongsi gelap di malaysia???

meh cini aku bgtau, najis la sape lg. bunuh org kene la pakai c4, br la xde bukti...huhuhu

CUPING MERAH said...

najis tu kira no 2 yang no satu...
correct,correct,korek,korek

X-Penyelidik IKD said...

Salam.Memang DAP dikelilingi kongsi gelap.Antara triad yg paling berkuasa adalah triad 36 yg mana kepalanya adalah si Ronnie Liu. Pusat operasi adlh di Subang Jaya, Puchong, Serdang dan Sri Kembangan.Ini bukan cerita rekaan tapi kenyataan yg harus diterima.Perkara ini elah lama dbuat penyelidikan oleh Inst. Kajian Dasar (IKD) Perkara berkenaan ini dibuka oleh YB Chee Keong (Ahli Parlimen PKR Wangsa Maju)....jadi dlm hal ini, jgn disalahkan UMNO kerana yg salah tetap salah walaupun pahit utk kita telan. Harap maklum dan mohon jgn politikan isu ini kerana yg akan merana adlh agama Islam dan bangsa Melayu.

Sekian. Terima kasih