"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, July 19, 2009

Teoh Jatuh: 1Malaysia Dah Tau..!

Adui... ini rupanya yang disiasat... sebetulnya rakyat 1Malaysia dah tau dah Teoh mati sebab jatuh dari tempat tinggi... yang ni tak payah la nak kecoh-kecoh sebab rakyat 1Malaysia dah tau..!

Yang kita mintak siasat ialah - MACAM MANA TEOH BOLEH JATUH..! NGOOOK..!

22 comments:

Pak Oncu said...

he he he he he he he he he yg buek PC tu pun UMNgOK,,,,,,,,,,

rentakjari said...

Kah kah kah kah kah
banyak gambar yang dah terbalik kat blog ni. kah kah kah
Pening aku ... he he he he

Unknown said...

Akibat nak tutp pembohongan, maka jadilah semuanya ngok!

akuANAKtanjung said...

jangan habaq apa yang rakyat dah tahu.

tolong habaq apa yang rakyat nak tahu.

memang dasar kerajaan putar belit.

matgeram said...

pemimpin ubn semua dah ngok , yang berada yang luar negara sedang menangguh kepulangan mereka. selekeh sungguh kerajaan ubn. ngok betul! pencacai pulak ambil alih perhatian , bulan ni boleh claim elaun lebih ler.

Anonymous said...

UMNO memang NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!
Mereka mengheret beliau ketengah-tengah bilik dan membuka tingkap. Satu kesilapan berlaku. Sepatutnya ia hanyalah satu ugutan. Mereka hanya mahu menimbulkan ketakutan. Mereka sebenarnya tidak mahu menghumban lelaki tersebut kebawah. Mereka hanya mahu beliau melihat kebawah.

Lelaki muda tersebut panik. Dia meronta apabila melihat ketinggian dimana dia akan dicampak. Pegawai-pegawai SPRM tidak dapat mengawalnya dan terlepas. Lelaki tersebut terjatuh dan meragut nyawa beliau.

SPRM kemudian mengumumkan bahawa mereka telah membebaskan Teoh Beng Hock malam sebelumnya. Mereka gagal memberitahu bahawa SPRM bukan membebaskan Teoh sebaliknya menghantar Teoh kealam lain. Tiba-tiba mereka menjumpai mayat tersebut. Dia melompat. Dia membunuh diri. Dia mengambil nyawanya sendiri. Dia tidak pernah disiksa. Dia tidak diheret ketingkap untuk diajar bagaimana hendak terbang.

Keadaan ini sudah berlarutan untuk satu jangka masa yang lama. SPRM bertindak seolah-olah mereka Tuhan. Mereka menculik keluarga dan menyiksa mereka yang ditangkap. Mereka mengugut untuk membunuh sisiapa yang mereka tahan sekiranya enggan bercakap.

Dan sekarang, lelaki muda ini telah mati. Tetapi tiada sesiapa yang akan didakwa. Tiada sesiapa yang akan menerima hukuman kerana lelaki ini mengambil nyawanya sendiri. Mengapa dia mengambil nyawanya sendiri…tiada siapa tahu. Dia tidak pernah disiksa. Dia tidak pernah diugut untuk dibunuh. Dia tidak diheret ketingkap. Dan dia secara tidak sengaja telah terjatuh.

Inilah yang akan diberitahu oleh SPRM kepada kita semua.

CUPING MERAH said...

YANG MELANTIK...ZALI NGOOK
YANG DILANTIK MEMANG NGOOK
YANG MELANTIK TUNGOKLANGIT NGOOK
YANG DILANTIK BONGOOOK..

KAHAAKK PTUUIIHH!!!!

matstimketum said...

pegawai atasan dalam kementerian dalam negeri memang tidak profesional dalam menjalankan tugas!

CUPING MERAH said...

cuba tp korek balik komen2 lama klau belum dipadam..
banyak seolan yang aku ajukan pada TUNGOKLANGIT ni tapi semua tk di jawab..sebaliknya hanya memberi kiasan ceramah untuk anak2 tadika..

aku tk tau islam apa dia pakai atau mazhab mana yang dia ikut..
tk habis2 ngan "MELAYU",melayu islam,islam melayu dan tanah melayu

apa yang ada pada MELAYU tu..
melayu hanya tinggal kat keretapi la woiii!!

klau lah zaman rasullullah dahulu hanya memilih kaumnya sahaja nescaya TUNGOKLANGIT tkkan beragama islam.

padaTUNGOKLANGIT aku kasi ko solan paling senang daripada solan TP...
ni mat gian tengah stim pon bleh jawab..
solannya..
YANG MANA SATU KO PILIH?

A)ISLAM
B)MELAYU

aku bagi solan mudah in the world jawab TUNGOKLANGIT..
*memang sengaja aku copy paste ni

AvCaS said...

nak wat camne. dier orag kena jaga bos.. anjingkan.. suh duduk, dier duduk, suh guling, dier dguling.. suh makan tahi.. korang pikir la..

bos:budus
anjing:??

Anonymous said...

Targe merampas atau menjatuhkan negeri dikuasai PR..
Perak-dah berjaya..
Kedah-tak berjaya..
P.Pinang-tak berjaya
Selangor-Dalam percubaan..
Kelantan-Dah surrender.

Anonymous said...

Pesanan buat Zali...woi zali mu jangan dok gi kat jambatan (jambatan Muhyidin dalam mimpi kat MU)tinggi-tinggi atau bangunan hok tinggi aku takut zali terjun..mana la tahu frust umbrella kalah kakkakaka...jangan zali...nanti kita masuk tender jambatan muhyidin ek?

Anonymous said...

Hang pa pun jangan la jadi ngok jugak , kematian boleh berlaku kat mana-mana , mungkin ada orang PaRia bunoh pakai santau kot takut tembelang PaRia-PaRia pecah .lepas tu campak di SPRM

Imkupang said...

mana zali dgn toNGOKlangit???

Jesbom C4 said...

Aku sama gak cam Polis cakap,yakin yang Teoh telah dibunuh..Kalau dikatakan membunuh diri tak logik.banyak keraguan..sekejap kata jatuh ketanah sekejap kata jatuh diatas zink ditingkat 4.Kalau manusia yang jatuh diatas zink dah tentulah berdentum satu bangunan terkejut.Kalau jatuh kebawah pulak dah tentulah pecah bersepai kepala dan patah tulangnya.Darah pun tak banyak.Macamana seluar terkoyak dan tali pinggang putus.Mayatnya pula hanya dijumpai jam 1.30 petang dibawahtu.Pukul berapa dia terjun dan sebelah paginya hari bekerja dah tentu ramai yang melihat mayatnya.Mana pergi telefon bimbitnya.Lagi pula besoknya dia nak mendaftarkan perkahwinanya.Tuduhan tunangnya hamil telah dicipta oleh bloger umno.Kalau nak kata Ronie atau samseng upahan yang bunuh,kenapa Teoh dibunuh selepas selesai memberi keterangan.
Kalau nak masuk kedalam kawasan bangunan pun mesti melalui post kawalan.Kalau tak ada cctv pun dah tentu ada rekod kemasukan bertulis.Tapi nak hairan apa rekod kemasukan Altantuya pun boleh hilang..
Banyak keraguan timbul.Mahu tak mahu SPRM perlu dipertanggungjawab kan kerana kematian berlaku semasa didalam tahananya.

zali said...

TiPU : Yang kita mintak siasat
ialah - MACAM MANA TEOH BOLEH
JATUH..!

ya ya...sabar sikit boleh
tak?ingat ni cerita detektif conan
ke...pagi mati tengahhari dah tau
sapa pembunuh siap complete motif
pembunuhan sekali?

kan dah tulis kat awal tu
sekali...'keputusan awal bedah
siasat' bukannya tulis 'keputusan
awal siasatan kematian...'

itu pun tak boleh beza ke?

kenapa pro pr makin hari tolol
atau bahasa kasarnya bongok
berganda?

jangan la nak pusing ayat bagi
sedap blog nak menipu orang ramai
TiPU...

kembara putih said...

Nampak sangat polis cuba menutup sesuatu, mencuri masa untuk melenyapkan bukti. Suruhanjaya Diraja patut segera ditubuhkan dan ambil-alih tugas polis.

1. Kita mahu tahu jam berapa Teo mati.
2. Adakah dia sudah mati sebelum dia dijatuhkan.

Tak cukup dengan memanggil pegawai2 SPRM beri keterangan, seluruh pejabat SPRM patut disita. Pakar Forensik Luar yang bebas patut dipanggil memeriksa kesan2 darah dalam pejabat tersebut.

CUPING MERAH said...

klau ko orang ada pengalaman tang politik ni senang saja tangkap umngok salah tk salah atau bohong tk bohong...

1)pertama bukak tv3/4 tengok beritanya samada dia tuju pada isu atau alih pandangan.
2)bukak lagi tv3/4 dan tengok berapa kali ulang tayang berita itu menyokong atau menentang.
3)tengok lagi tv3/4 samada ramai tk menteri yang bercakap.

contoh kes kematian apek ni..
tv3/4 cuba alih perhatian pada siasatan isu rasuah bukan isu kematian..COMFORM ADA SESUATU YANG TK KENA DISEBALIK KEMATIAN!!

mohideen plak berkata pembangkang sengaja alihkan isu kematian supaya isu rasuah tak jadi isu yang besar...

aku rasa memang tk salah klau aku maki pon..
ni rasuah lagi besar ke kematian lagi besar...
MEMANG PATUT PON BALIK KESEKOLAH

kembara putih said...

Baguslah kerajaan UMNO melambat-lambatkan penubuhan suruhanjaya diraja. Jangka pendek memanglah UMNO untung, dapat lenyapkan semua bukti, tapi jangka panjang UMNO akan berputih mata, undi orang Cina akan beralih ke PR sepenuhnya.

Selepas ni sesiapa yang ingin menjejakkan kakinke pejabat SPRM dimestikan menulis wasiat. Manalah tau tak kembali lagi..

Anonymous said...

Kalau perkara ini boleh berlaku kepada mendiang Teoh, ianya boleh berlaku kepada sesiapa sahaja tak kira melau, Cina , India, Sikh, Kadazan, Senoi, Dayak......selagi kerakusan dan penyalahgunaan kuasa MACC tidak dipantau....

Seperti biasa, kes ini akan ditutup dan dianggap kesalahan dilakukan orang yang dah mati itu sendiri. Orang mati tidak boleh bersuara dalam mempertahankan diri, kerja MACC lagi senang....

Anonymous said...

bawa-bawalah mengingati Allah banyak-banyak

penjilat puki cina tegar said...

Salam,

Anonymous said...
UMNO memang NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!NGOOOK..!
Mereka mengheret beliau ketengah-tengah bilik dan membuka tingkap. Satu kesilapan berlaku. Sepatutnya ia hanyalah satu ugutan. Mereka hanya mahu menimbulkan ketakutan. Mereka sebenarnya tidak mahu menghumban lelaki tersebut kebawah. Mereka hanya mahu beliau melihat kebawah.

Lelaki muda tersebut panik. Dia meronta apabila melihat ketinggian dimana dia akan dicampak. Pegawai-pegawai SPRM tidak dapat mengawalnya dan terlepas. Lelaki tersebut terjatuh dan meragut nyawa beliau.

Tan Boon Wah jumpa TBH jam 6.00 pagi tu...BODOH!

Ingat Allah buat apa baik igt TBH banyk2..

Peace