"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, July 19, 2009

TuNGOKlangit "KELIRU"...

Dalam posting aku yang sebelumnya bertajuk Layan Zali & TuNGOKlangit Kejap..., aku berikan 1 soalan yang aku fikir cukup mudah bagi seorang yang "TINGGI" ilmu pengetahuan agamanya melalui komen-komen yang selalu ditinggalkan dalam website ini.

Setiap hari ada sahaja TARBIah-TARBIah yang diberi oleh TuNGOKlangit kepada pembaca-pembaca dan juga pengkomen-pengkomen dalam website ini dan melalui pemerhatian aku, TuNGOKlangit hanya "BERTANGGUNGJAWAB" menTARBIah para pembaca website-website dan blog-blog pro Pakatan Rakyat.

Tak tau pulak aku sebab apa jadi macam tu, mungkin pada ilmu TuNGOKlangit, para pembaca website-website dan blog-blog pro Barisan Nasiyonal sudah amat bagus dan tak perlu diTARBIah malah carutan-carutan mereka didalam laman-laman pro Barisan Nasiyonal tidak perlu diTARBIah atas alasan yang mungkin hanya TuNGOKlangit sahaja yang faham berdasarkan pada ilmunya yang "TINGGI".

Soalan aku pada TuNGOKlangit -
  • Apa hukumnya seorang pemerintah (Perdana Menteri) yang tidak memerintahkan isterinya menutup aurat sedangkan aurat itu wajib bagi seorang Islam..?
Maka dijawab oleh TuNGOKlangit berdasarkan ilmunya yang "TINGGI" -
  • Sesungguhnya sabar itu separuh dari iman dan tergesa-gesa tu geng syaitan... tapi saudara saya TP bukannya tergesa2 dia mahukan kepastian untuk meneguhkan keimanannya... alhamdullillah.
Itu jawapan dari TuNGOKlangit kepada aku.

"Sabar itu separuh dari iman dan tergesa-gesa itu geng syaitan. dia mahukan kepastiannya untuk meneguhkan keimanannya"... jadi apa yang aku paham ialah TuNGOKlangit cuba menjelaskan bahawa PM tidak tergesa-gesa tetapi mahukan kepastian untuk meneguhkan keimanannya"... begitu agaknya...

Aku permudahkan lagi soalan aku mengikut akal budak "TABIKA KEMAS"... -
  • Berdosa atau tidak kalau tidak menutup aurat..?
Aku ringkaskan jugak jawapan TuNGOKlangit -
  • Sabar itu separuh dari iman...
Maka aku simpulkan bahawa TuNGOKlangit ialah seorang "PESAKIT MENTAL" yang sedang keliru dan beliau mungkin sedang mencari dimanakah "AKAL DAN PEMIKIRANNYA" didalam ruang-ruang cyber yang luas ini.

Maka aku buat kesimpulan lagi bahawa TuNGOKlangit ini ialah seorang yang "ISEM"... mungkin termakan diri akibat ajaran "ISLAM HADHARI" yang dipelajarinya.

Sabar itu memang separuh dari iman, tapi kalau dah Akil Baligh, dah beranak pinak, dah bercucu-cicit tapi masih "mencari kepastian untuk meneguhkan imannya" bagi aku adalah alasan...

Susah sangat ke nak tutup aurat..? tak cukupkah apa yang Allah telah tunjukkan kepada kita akan kekuasaannya setelah berabad-abad agama Islam diturunkan oleh Allah melalui Rasul junjungan kita Muhammad s.a.w. atau perlukah kita bersujud kepada Allah memohon agar dipercepatkan tiupan angin sangkakala baru kita nak sedar akan kekuasaan Allah dan disaat-saat dunia sedang hancur dek tiupan angin sangkakala baru kita nak menunaikan suruhan Allah..?

Begitu ke TuNGOKlangit..?

35 comments:

Imkupang said...

haaa jawabb.. jawabb... mana zali n tuNGOKlangit...????

p kerajaan langit ayah pin ka??

(PR, hang bantai pencacai umno ni cukup2..)

Lin said...

SALAM SAUDARA TP YANG DIKASIHI

KENAPA SAUDARA MENYEMBUNYIKAN KEBENARAN???

BUKANKAH JAWAPAN SAYA TELAH BERIKAN DAN JAWAPAN YANG SAUDARA KEMUKAKAN ITU BUKAN JAWAPAN KE ATAS SOALAN SAUDARA???

INGATLAH SLOGAN YANG SAUDARA GUNAKAN DALAM BLOG INI...

SESUNGGUH ORANG YANG MENYEMBUNYIKAN KEBENARAN BERAT HUKUMANNYA TAMBAHAN LAGI BERNIAT MENGAIBKAN SESEORANG...

UNTUK MAKLUMAN SAUADARA TP YANG DIKISAHI SEKALI LAGI SAYA MASUKKAN KEMBALI KOMEN SAYA ATAS SOALAN SOALAN SAUDARA YANG MANA MASIH ADA DALAM BLOG SAUDARA...

MUNGKIN ATAS SIFAT TERGESA-GESA SAUDARA MAKA KEMATANGAN AKAL YANG ALLAH BERIKAN MENYEBABKAN IANYA DIKUASAI SYAITAN MUSUH UTAMA MANUSIA...

INI DIA JAWAPAN PENUH KEPADA PERSOALAN SAUDARA DAN LEPAS INI JANGAN PUTAR BELITKANNYA LAGI KERANA ITU ADALAH PERBUATAN ORANG MUNAFIK...

" salam untuk semua

untuk makluman saudara yang ku kasihi dalam blog ni

hukum Allah tidak mengenal siapa.. baik yang berlebai, berjubah, bergelar tuan guru, musyidul am atau presiden PAS sekalipun... kalau hukum asas dalam agama Islam tidak diikuti maka hukum Allah akan dilaksanakan ke atas mereka ...

contohnya sebagai pemimpin keutamaan rakyat mestilah diutamakan bukan memberi kekayaan kepada anak, menantu, isteri dan kawan-kawan dan kumpulan mereka seperti yang berlaku dalam pemerintahan hamPAS di Kelantan...

lihat sahaja macam mana bini nik aziz boleh beli bangunan tu, anak dia buat bisnes dan buat banglow serta hidup mewah bersama abang ipar dan sebagainya...

begitulah adanya...

malaikat yang mencatat amal ibadat tidak mengenal kedudukan dan siapa yang melakukan kesalahan atau amal ibadat...

yang salah tetap salah dan yang benar tetap benar...

salam

Master Yoda said...

kah kah kah...

ni mcm nak tiru hujah astora jabat....

psl kes tututp aurat...

kah kah kah

Mr Joker said...

TuNGOKlangit - soalan aku ialah - APA HUKUMNYA..? bukan HUKUM ALLAH ITU MELIPUTI SIAPA..?

Kau tak faham bahasa melayu ke?

Jawapan untuk soalan aku cuma ada 2 iaitu "berdosa" atau "tidak berdosa".

Berdasarkan IP kau, kau tak berada di Malaysia kan..?

Bahagian TIMUR, mungkin China, Taiwan, Korea atau mana-mana behagian TIMUR.

Barua UMNgOk rupanya kau ni... baling batu sembunyi tangan.

Cikgu tanya 1+1=2 betul atau tidak, kau jawab - 4-2=2...

Itu kita panggil "PUTAR BELIT" bukan jawapan..!

Ngoook...!!!

Anonymous said...

dia punya konar baring..tahan pakai kepala yob!! tak main pakai lutut dah.... kahkahkah

Mr Joker said...

TuNGOKlangit - Tentang "FITNAH" kau terhadap harta-harat TGNA... aku ada di Kelantan sekarang dan semuanya dalam proses untuk dipaparkan kebenaranya.

pihak-pihak yang menabur FITNAH akan diambil tindakan yang sewajarnya.

Yang aku pelik, berdasarkan "BUKTI2" yang aku sebut tadi (mungkin kau dapat source dari orang lain sebab kau bukan di Malaysia, tapi diluar negara) aku hairan, kenapa pemberi maklumat kau tak laporkan pada polis atau SPRM kalau-kalau ada salahgunakuasa dalam hal tersebut..?

Sila lapor pada pihak yang berkenaan untuk diambil tindakan.

Anonymous said...

TGNA ade banglo? hahaha.. Aku ni dh nk msk 30 thn dok kt Klate, yg aku npk ade la sebuah 'banglo' berdindingkn papan, berlantaikan kayu, beratapkan zink. Tp tk penah npk pulak banglo mcm Wak Toyo milik TGNA. NK buat ceramah tp dlm ms yg sm dok buat dosa fitnah tungoklangit ni.

Soklan TP simple, hang pi putar2 jauh. Pastu dok kait dgn org lain plak. Bkn ke bengong tu? Klu tk th nk jwb, hang rujuk la kt Astora Jabat, ulamak UMNO yg terkemuka. hahahaha.. Dia penah ckp yg tk berdosa tk ttp aurat.

hahaha.. Png paler Tungoklangit nk backup pemimpin dia.

Lin said...

salam kepada saudara TP semoga Allah merahmati anda sekeluarga

baguslah kalau saudara dapat mebuktikan tuduhan pihak lain tentang kedudukan nik aziz tu sekurang-kurangnya dapat memperbetulkan salah faham dalam masyarakat kita hari ini...

satu lagi nak pesan since dah nak buat kerja tu kan... tolong2 juga sahkan tuduhan mengenai rumah menantu, anak dia dan harta milik isteri dia yang diperkatakan oleh orang tu...

kalau dapat dibersihkan tuduhan itu maka baik untuk semuanya... tuan TP pun akan dapat balasan yang sempurna di sisi Allah...

SAUDARA TP YANG DIKASIHI

DALAM ISLAM NI (SAYA PUN TAK BERAPA PANDAI SANGAT DALAM BAB ADAB NI) MEMANG DIGALAKKAN KE KITA MENGGUNAKAN PERKATAAN CERCA DAN MENCACI SESAMA ISLAM???

SAYA MEMANG SEGAN NAK GUNA SEBAB TAK BIASALAH... BOLEH KE???

SEPEERTI MEMANGGIL ORANG BENGGONG, BENGAP, BODOH, BARUA DAN MACAM2 LAH...

MEMANDANGKAN SAUDARA BERADA DI KELANTAN ..

KALAU BOLEH MANA NAS DAN HADITH YANG MEMBOLEHKANNYA...

MOHON BANTUAN SAUDARA SAYA TP KEMUKAKAN ITU PUN KALAU SAUDARA BERANI MENYAHUT CABARAN SAYA LAH KA...

USTAZ NIK AZIZ NI SAYA HORMAT SEBAGAI SEORANG USTAZ YANG MENGAJAR ASPEK AGAMA TAPI BILA DAH KELUARKAN PELBAGAI KENYATAAN YANG PELIK DALAM POLITIK MAKA ITU SEBABLAH KURANG SENANG DENGAN DIA NI...

TETAPI SEBAGAI INSAN SAYA MENGHORMATI DIA SEBAGAI SEORANG LEBIH TUA DARI SAYA...

SALAM

Anonymous said...

Tungaklangit umno rm,rm,rm,rm,rm.

Anonymous said...

tungoklangit
awak blm jwb lagi soklan dari tp tu.solan yg simple gitu pun awak x nak jwb?
derdosa atau tidak!

Mr Joker said...

TuNGOKlangit - soalan aku ialah "APA HUKUMNYA SEORANG PEMIMPIN YANG TIDAK MEMERINTAHKAN ISTERINYA MENUTUP AURAT?

kau tak payah terangkan dekat aku yang lain-lain sebab semua orang tau hukum Allah tidak terbatas pada sesiapa.

Aku cuma tanya "apa hukumnya..?"

Berdosa atau tidak..?

ksahirin said...

Dah dikatakan berkali-kali sejak dari dulu lagi.... Biasalah.... penyokong UMNgok UBN ni, bila ditanya mengenai pemimpin mereka, mereka tak akan berani jawab.... jangankan sebut nama, buat kenyataan tentang persoalan yang dilemparkan pun tak sentuh langsung.... alih-alih, pemimpin belah PR rakyat juga yang disebut-sebut.... sedangkan persoalan yang dikemukakan, bukan pada pemimpin PR???? Tak boleh ke, penyokong UBN ni tunggu lain masa untuk buat persoalan pemimpin PR pulak, tapi sampai sekarang tak de satu pun kenyataan ke, komen ke, jawapan ke, atau apa-apa yang dinyatakan dalam persoalan...???? Tentang adab memanggil pencacai UBN sebagai ORANG BENGGONG, BENGAP, BODOH, BARUA atau sebagainya, itu terserah kepada individu.... Malah kenyataan yang keluar seperti ini pun, bertitik tolak hasil dari perangai korang jugak yang lebih menjurus kepada sifat-sifat seperti itu.... DAN... Siapa anda pencacai UBN untuk dihormati, dengan panggilan YANG MULIA, INTAN PAYUNG, YANG BIJAK, YANG TERHORMAT atau apa-apa je lah yang kamu rasa sedap didengar, sedangkan sikap tidak menunjukkan seperti itu...??? Fikirkan persoalan ini.... Yang menghairankan, TP tanya tentang NAJIB dan ROSMAH... yang kau jauh pegi terus kepada NIK AZIZ tu buat apa..???? Tunggulah lain posting, kita bincang pasal Nik Aziz pulak.... Ni tidak, langsung tak dijawab pasal persoalan NAJIB dan ROSMAH itu.... Pakai akal secara bebas dari pengaruh faham politik....

Lin said...

salam semua saudara yang dikasihi

bagi tidak menghampakan pembaca semua eloklah kita berterus terang sahaja dalam soal hukum Allah ini...

sebagaimana saya katakan dalam jawapan saya di atas iaitu

" hukum Allah tidak mengenal siapa.. baik yang berlebai, berjubah, bergelar tuan guru, musyidul am atau presiden PAS sekalipun... kalau hukum asas dalam agama Islam tidak diikuti maka hukum Allah akan dilaksanakan ke atas mereka ..."

maksudnya sekiranya sesuatu yang haram dan salah dibuat oleh seseorang Islam maka dari sudut hukum fighnya maka berdosalah dia. tidak kira sapa hatta anak Rasullullah Fatimah sekalipun kalau beliau membuka auratnya...

sebagai seorang mukminin marilah kita semua umat Islam berdoa agar semua umat Islam di malaysia ini berusaha meningkatkan keimanan dan kita sebagai hamba Allah mestilah mengasihi umat islam yang lain sekiranya kita mahu kasih sayang dari Allah

dan sekiranya kita mahu Allah mengampunkan dosa kita maka kita belajarlah mengampuni dosa orang lain terhadap kita... barulah sempurna iman kita...

syurga bukan untuk kita seorang... syurga untuk semua umat Islam dan ahli kitab terdahulu yang menyerah diri kepada kebesaran Allah...

marilah kita bersatu di bawah perpaduan Islam di Malaysia ini..

tak kira PAS ke UMNO ke atau PKR dan kalau nak berpolitik politiklah tapi kepentingan kita Melayu yang beragama Islam mesti kita jaga sebaiknya...

salam

C4U said...

Kan ke senang kalau ko cakap "Yes, Rosmah berdosa sebab dedah aurat!"

Abis citer...aparaaa!

Ni berbelok-belok pulak. Apa, ko takut kena tulah sebab sebut nama Rosmah?

Lin said...

kepada saudara Islam yang ku kasihi

setiap manusia mempunyai tanggungjawab dan cara serta pendekatan yang berbeza dalam mengembangkan syiar Islam...

saya yang kerdil ini caranya berbeza berbanding saudara sekalian...

tapi bagi menggurangkan permasalahan dan dosa umat mengumpat maka saya menjemput saudara membaca posting saya bertarikh 31 Mac 2009 yang bertajuk

KEWAJIPAN ISTERI PEMIMPIN ISLAM MENJAGA AURAT

kita hanya perlu takut kepada Allah yang memberi kekuatan, rezeki dan memberi nyawa kita bukan sesama insan... tak baik menfitnah orang dengan berkata saya takutkan orang lain...

semoga semuanya berpuashati dan saling maaf memaafkan...

salam

mangkukhayun said...

Salam,
Maafla saudara Tungaklangit...memang sah dan betul lah bahlul cam kau ni memang sah sengal dan kutub otak kanan atau kiri kau tu dah mereng...

Baca balik apa kau kata...
"tak kira PAS ke UMNO ke atau PKR dan kalau nak berpolitik politiklah tapi kepentingan kita Melayu yang beragama Islam mesti kita jaga sebaiknya..."

Adalah jelas sejelasnya kau bukan nak jaga islam tp melayu yang beragama islam...

Memang otak kau dah bengap...
pencacai umngok ni tak abis abis dengan perjuangan bangsa...agama no2!!!

Dasar bangap, bahlul, laknat betul lah kau ni...

Anonymous said...

Yang dilayan sangat budak kecik berkulop cam Tungak Langit ni buang karan je..dia bukan pandai jawab pun,auta je lebih..bila dah kantoi mula lah dia bersyarah cam ustaz pula..piiiiiiiiirah.
Blog dia ada tak laku dok soal jawab sorang sorang tu yang menyemak kat sini..

Mr Joker said...

TuNGOKlangit - aku ulang soalan aku secara ringkas dan aku bagi jawapan objektif - apa hukumnya..? berdosa atau tidak..?

A - Berdosa
B - Tidak Berdosa

Pilih A atau B.

Anonymous said...

Dah blah kot Ustaz al umno altunggak langit..Dia dah insaf kot nak balik suruh mak dia pakai tudung...Alhamdulillah le..hasil tarbiyah dari TP harap akan terbukalah pintu hatinya untuk bertobat.

Anonymous said...

Hah..jawab lah Tungak Langit soalan TP tu..jangan malu malu nak lari pulak..karang masuk masuk dia mesti kona bawak cerita lain plak..jangan jadi munafik Tungak Langit..kiyai Zali Kerangka pun lagi dungu tak boleh nak tolong dia..

Selumbar said...

Tungkahlangit...

Sepanjang anda menyertai penulisan dalam blog perisikrakyat ini, anda dilihat seolah-olah bijak mengeluarkan hujah. Namun semakin banyak anda memberi komen, maka terserlah sikap dan perangai anda.

Anda memang tahu apa yang ditanyakan oleh TP berkaitan dengan menutup aurat, tapi anda berada dipihak yang salah maka anda tidak dapat mengeluarkan jawapan yang sebenarnya.

Walau pun begitu anda sedaya upaya nak menegakkan benang basah, apakah anda berjaya....?

Sebenarnya kita disini sedang melihat kebodohan anda mempertahankan kejahilan pemimpin UMNO-Barisan Nasional.

CUPING MERAH said...

cuba tp korek balik komen2 lama klau belum dipadam..
banyak seolan yang aku ajukan pada TUNGOKLANGIT ni tapi semua tk di jawab..sebaliknya hanya memberi kiasan ceramah untuk anak2 tadika..

aku tk tau islam apa dia pakai atau mazhab mana yang dia ikut..
tk habis2 ngan "MELAYU",melayu islam,islam melayu dan tanah melayu

apa yang ada pada MELAYU tu..
melayu hanya tinggal kat keretapi la woiii!!

klau lah zaman rasullullah dahulu hanya memilih kaumnya sahaja nescaya TUNGOKLANGIT tkkan beragama islam.

padaTUNGOKLANGIT aku kasi ko solan paling senang daripada solan TP...
ni mat gian tengah stim pon bleh jawab..
solannya..
YANG MANA SATU KO PILIH?

A)ISLAM
B)MELAYU

aku bagi solan mudah in the world jawab TUNGOKLANGIT..

Anonymous said...

ha ha bagus2 ..TUNGOKLANGIT tengah discuss dgn peguam mcmana nak putar belit soalan di atas. Minta jauh le anak aku drp terikut perangai dia ni...

koyengtempur said...

suruh dia bincang anak beranak dia jela

Anonymous said...

tungoklangit hampehhhhhhhhhhhh!

Anonymous said...

Tunggok langit sekarang ni tengah disiasat oleh bapaknya kerana telah dituduh oleh rakan sekelasnya menyalahgunakan wang perbelanjaan sekolahnya untuk membeli nombor ekor,.sementara menunggu hasil siasatan kita dilarang oleh bapaknya untuk membuat apa apa spekulasi kerana akan mengganggu siasatan.Beberapa saksi akan dipanggil untuk disoal siasat dengan ganaznya sehingga mengaku si Tonggok Langit bersalah.Tetapi malangnya seorang saksinya mati dirumahnya dan terpaksa dibuang keluar dari rumahnya bagi mengelakkan dia dipersalahkan.Siasatan sedang dijalankan.Bapaknya berkata tidak tahu menahu.Ada yang menuduh Tonggak Langit terlibat bagi menutup rahsianya terbongkar.Tapi Polis tidak menolak kemungkinan ianya dibunuh.

Muhd Aizat said...

dasar pencacai sungguh tunggok langit nie..cakap pusing2..haish!

Anonymous said...

Kalau tonggek langit tak jawab soalan TP dan Cuping tu kita bantai dia cukup cukup sebab dia kaki belit..TP aku cadangkan jangan bagi dia masuk sini kalau dia tak jawab..dia ada dok berlegar legar kat blog blog Barisan Pencacai Negara skrg ni tengah mengutuk PR.

Anonymous said...

woi tungok langit...jwblah soalan tp tu...dh bg ko soalan objektif?....xkn tungok langit nk jwb..soalan subjektif leh belit...ni soalan objektif xle nk belit..ahhahahahaha

Abu said...

TONGGEKlangit.........
Aku nk tanya ko satu soalan.........
ko sokong UMNO ke x???????
Klo x sokong......bguslah.........

Bukannyer ape...aku x dpt terima org BN tegur PAS....klu bab2 duniawi xper...tp klu bab agama BN mmg x layak nk kritik PAS....dri pndangan aku BN ni mmg lemah akidah dan ilmu agama mereka....nk pkai tudung pon x bley ada hati nk menegakkan ISLAM...ko pon tau apa hukumnya melakukan dosa kecil secara berterusan.....

Tp aku amat hargai jika seseorang yang tidak dri UMNO menegur PAS...

Jujur aku cakap aku x sokong mana2 parti tp aku amat benci kan BN...melainkan org2 BN insaf dn mengaku kesalahannya........

SO, AKU ULANG LG SKALI..KO NI UMNO KE X????

ksahirin said...

Tungoklangit ni tak tahu nak membezakan mana satu soalan KHUSUS dan soalan AM.... Soalan KHUSUS, kena jawab secara KHUSUS, manakala soalan AM, kena jawab secara AM jugak... ini yang dia konfius ni... Tapi yang jelas, dia tak berani sebut siapa-siapa pemimpin UMNgok yang bermasalah, kerana dia takut kena blacklist oleh pemimpin pujaan hati TUNGOKLANGIT... nanti tak dapat RM..RM...RM...RM... biasalah, pencacai UMNgok....

J B Boy said...

memang lambat sikit..tungak langit kalau bab hukum tutup aurat pun sdr dah nak melencong macama mana pulak nie....

Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan - kenyataan Najib pada 20hb April 1983 kepada para wartawan

Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawabkan jika berlaku huru-hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu. Rakyat harus menyoal perlaksanaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan, pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu - kenyataan Najib pada 20 April 1992 kepada para wartawan

apa pendapat sdr dengan pemimpin yang sdr agungkan melihat hukum Allah semacam ini?

Nyatakan pendirian sdr....

Anonymous said...

Tunggak langit tengah gi tanya tok guru dia Ustazah Rosmah dulu,nanti le dia jawab..

Anonymous said...

kah kah kah!!
bnyak lagi jenis mcm tungok ni skarang..bagi aku pencemaran lar manusia mcm ni...
tungok langit ni jenis manusia iq rendah amat sgt lar aku rasa...sebab warna yg terang2 putih pon dia nk gelapkan...
meluap2 btol kebencian aku kat dia tu..

EQUILIBRIUM said...

TP,

kalau mike ada jumpa tungoklangit tolong tanya dia...kalau sabar itu separuh dari iman...yang separuh lagi tu apa?