"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, August 22, 2009

Khairy Jamal: 3 Lawan 1..!

Reactions: 
3 soalan dari KJ lawan 1 soalan dari aku... mintak tolong sape-sape jawab...

Soalan KJ untuk PAS -
  1. Isu pengundi hantu dalam pilihanraya kecil ini. benarkan PAS bertanggung jawab?
  2. Mengapa PAS tidak mendapat kerusi exco dalam kerajaan negeri Pulau Pinang?
  3. Mengapa tiada sebarang rancangan atau pelan pembangunan buat rakyat sekiranya calon PAS menang di Permatang Pasir?
Soalan aku untuk KJ -
  1. Mengapa Ketua Pemuda UMNO Malaysia tidak tersenarai dalam Kabinet Najib sedangkan Timbalannya tersenarai?

68 comments:

Anonymous said...

nak tambah lagi?

berapa juta khairy dapat kutip ketika pak lah imam hadhari jd perdana menteri?

Anonymous said...

TUNKU ABDUL RAHMAN PUTRA AL AJ > BAPAK KEMERDEKAAN

TUN ABDUL RAZAK HUSIN > BAPAK PEMBANGUNAN

TUN HUSSEIN ONN > BAPAK PERPADUAN

TUN MAHATHIR MOHAMAD > BAPAK PEMODENAN

TUN ABDULLAH AHMAD BADAWI > BAPAK MENTUA KHAIRY JAMALUDDIN


KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH.........LAWAK..........

Anonymous said...

khairi,jawatan kau dalam kerajaan apa?
masih tingkat 4 lagi ke?
atau kau jadi mufti umno saja lagi baguih....

Anonymous said...

khairi si pengecut? takut berdebat?

Anonymous said...

apa cerita my-team?

Anonymous said...

mcm mana khairy boleh bertanding? sprm tak siasat ke?

Middle Line said...

Soalan No 1 Jawapannya PAS dan SPR terbukti tak click dulu, kini dan selamanya. SPR terbukti menyebelahi UMNgOk dalam kes-kes seperti duti setem PRU 12, penyempadanan semula kawasan PRU 10 dan sebagainya. So, bagi aku access untuk Pakatan Rakyat mengubah senarai pengundi adalah tak betul. Khairy patut jawab apa peranan SPR dalam memenangkan beliau di Rembau setelah kalah pada pengiraan pertama.

Soalan 2 Jawapannya, tanya diri sendiri, kenapa ketua pemuda UMNO tak dapat jawatan dalam senarai kabinet.

Soalan 3 Jawapannya, kalau baca dari kitab-kiab Utusan Melayudan Berita Harian memang ler takder, begitu juga dengar dari Buletin Utama memang la .

Mamat ni belajar kat Oxford ke pergi bercuti kat Oxford ?

Anonymous said...

3+1 Soalan untuk khairy...

1) Berapa ratus ribu ko dah bagi pada pemilihan ketua pemuda bahagian pada pemilihan lepas???

2) Berapa banyak projek ko dapat sejak Pak mentua ko tak jadi PM???

3) Berapa duit ko tabur untuk menang masa PRU 12 untuk ko menang di Rembau???

4) Berapa duit ko abiskan untuk bagi rasuah dalam pemilihan Ketua UMNGOK???

Jawab dulu soalan aku sebelum ko suruh orang jawab soalan ko yang bodo tu!!! Sokong UMNGOK NERAKA TEMPATNYA,kerna UMNGOK menegakkan KEMUNGKARAN DAN KEZALIMAN!!!

Anonymous said...

Mamat nie berniaga kat OXFORD STREET kedai kain batik dan tudung dengan wife dia....Sape kata dia pegi blajar kat OXFORD UNIVERSITY??? Ada ke kengkawan satu Universiti dia yang boleh tampil bagi tahu si KERA JANTAN nie ambik jurusan apa??? Bapa aku blajar kat CAMBRIDGE UNIVERSITI...jap nak tanya bapak aku betol ke?? kah...kah...kah!!!

kemboja said...

Soalan cepu emas utk KJ

a) Apakah perasaan hang apabila Muhyidin yasin mendesak pak mentua hang letak jawatan..??

b) Apakah pandangan dan perasaan hang sebagai ketua pemuda pabila timbalan2 hang boleh dilantik dalam kabinet dan menjadi menteri atau timbalan menteri sedangkan hang tak termasuk dalam senarai...???

c) Apakah perasaan hang pabila penyokong2 Mukhriz menjerit2 kearah hang dengan kata2 "Rasuah...Rasuah...Rasuah..." iaitu semasa pemilihan ketua pemuda ug lepas?

Anonymous said...

Terbaru

http://15malaysia.com/films/the-tree/

Anonymous said...

Apa-apa hal pun soalan TP tak relevan lansung dgn isu PRK...

TP otak lembu. Lembab tak pick up..

Inilah padahnya kalau busuk hati, suka berdengu..

Anonymous said...

tak kan le tak ada dengan pada muhyiddin??

Anonymous said...

khairy,noni tu sembahyang ke kat rumah?

bosan aneh said...

selamat berpuasa YB KJ

idup KJ!!

KJ!!
KJ!!
KJ!!
KJ!!
KJ!!

KJ
dulu, kini & selamanya.....

-bosan aneh-

Anonymous said...

zali pun tak suka khairy.
khairy tak bagi duit pada zali sebab tak undi dia hari tu..

Anonymous said...

layan je la

Anonymous said...

malu nak bodek rosmah

Anonymous said...

norhayati onn tu pelacur?

Anonymous said...

Wahai KJ, Kera Jahat!

Berapa Billion kau dah sapu duit negara atas kesengsaraan rakyat.

Umno dah tak mau kamu, kenape kau masih melompat-lompat macam kera kena belacan.

Kau ni betul-betullah oxford lulus cukup makan saja, sebab tak faham rakyat Malaysia tak sebodoh kamu.
Kau ni betul-betul Kera Jahat..

Anonymous said...

penang kawasan PKR... ttapi aku rasa takde beza dgn tempat2 lain... makin teruk ada la.. menda ntahhh

Anonymous said...

penang kawasan PKR...ttp aku rasa makin bagus dari UmNgok memerintah. UBN buat tahi banyak sangat dulu. sial.

Anonymous said...

The Man Behind The Death!
How far would a man go to get back a state lost in an Election?
He showed us.

http://mob1900.blogspot.com/2009/08/man-behind-death.html

Anonymous said...

He Will Never Be Brought To Justice!

As long as BARISAN NAJIS is in power.

http://mob1900.blogspot.com/2009/08/he-will-never-be-brought-to-justice.html

Keri J said...

PAIH makin gelabah, rakyat makin marah!

PRngok said...

korang tak puase ek?

CINA adalah PENDATANG said...

KJ umngok sendiri tak mo!

Anonymous said...

najib anak tun razak lelaki paling dayus di malaysia

Anonymous said...

rosmah tak posa,bulan dia dah datang..

Anonymous said...

umno tahu khairy tak layak jadi ketua orang muda umno yahudi..
khairy amalkan rasuah dalam parti..
isteri dia pun tak pakai tudung(dayus)..

Anonymous said...

Surat khabar UMNO kata calon mereka "peguam" sedang calon PAS hanya "peniaga"... Tapi mengapa Rohaizat tidak meletakkan kerjaya 'peguam' dalam borang penamaan calonnya pada hari penamaan calon tersebut? Sebaliknya, dia hanya mengaku yang dia adalah ahli peniagaan sama seperti calon Pakatan Rakyat dari PAS Mohd Salleh Man.

Jawabnya mudah! Rohaizat bukan peguam! Menurut Presiden Majlis Peguam Negara Ragunath Kasavan, Rohaizat telah ditarik balik (struck off) status peguamnya berdasarkan Bahagian 103D Akta Guaman 1976 atas kes penyelewengan wang.

Majlis Peguam membatalkan lesen Rohaizat kerana jenayah pecah amanah melibatkan wang RM161 ribu milik Koperasi Pekebun Kecil tahun lalu. Muhyiddin berkata, kes pecah amanah itu tidak boleh dikaitkan dengan peribadi Rohaizat... Astaghfirullah... Inilah sifat dan watak sebanar pemimpin UMNO. Jenayah dan salah laku yang dilakukan oleh mereka tiada kaitan dengan akhlaq dan peribadi mereka... Sebab itu ramai orang UMNO Solat dan Haji tapi rasuah dan kaki mungkar... Hancur!

Soal peribadi seseorang calon wajib dihitung kerana Allah memerintahkan kepemimpinan Islam mestilah memiliki akhlaq serta integriti. Bagaimana mungkin seorang yang pecah amanah boleh diserahkan amanah untuk memimpin?

Apa hukum memilih orang seperti ini sebagai pemimpin? Ingat sabda Nabi s.a.w. bermaksud "Apabila amanah diabaikan maka tunggulah saat kehancuran... sahabat bertanya, bagaimanakah amanah diabaikan? Baginda menjawab, jika suatu urusan diserahkan pada orang yang tidak layak..." Oleh itu haram hukumnya memilih pemimpin yang tidak amanah, tidak berakhlaq dan zalim!

zali said...

anon 9:23pm

haa...baru bangun tidur ke atau dah
mati hidup kembali nih?

sila lihat thread sebelum ni encik...

Anonymous said...

muhyiddin berkata hormatilah bulan ramadhan..
sebenarnya muhyiddin menyindir perempuan-perempuan yang tak pakai tudung di bulan ramadhan ni..

Anonymous said...

zali..

najib anak tun razak lelaki paling dayus di malaysia

zali said...

'Mengapa Ketua Pemuda UMNO
Malaysia tidak tersenarai dalam
Kabinet Najib sedangkan
Timbalannya tersenarai?'

untuk membuktikan pada rakyat
malaysia kj bukanlah seorang yang
gila kuasa seperti yang di
gemburkan oleh media pembangkang
masa zaman pak lah memerintah.

walau tak memegang apa jawatan
dalam kabinet kj terus memberi
komitmen yang tinggi pada negara.

dimana saja diperlukan kj pasti
ada...itu lah semangat jitu ketua
pemuda umno.

ini juga sebagai bukti...umno
tidak mementingkan jawatan
semata...tanggungjawab pada
rakyat,negara,bangsa dan agama di
dahulukan.

satu malaysia
satu tekad
satu semangat

Anonymous said...

Najib dengan pigmama baru balik dari shoping 8 hari luar negara..
http://kerajaanrakyat.com/?feed=rss2
mat sembab dok tersembab makan pasir kat permatang pasir,dia senang lenang bercuti ngabihkan duit rakyat.

Anonymous said...

khairy boleh masuk syurga..
sebab dia bersedekah kepada perwakilan pemuda untuk mengundi jadi ketua pemuda umno..

Anonymous said...

khairy boleh masuk syurga..
sebab dia bersedekah kepada perwakilan pemuda untuk mengundi jadi ketua pemuda umno..

Anonymous said...

Khairy tidak mementingkan jawatan tapi mementingkan $$$$$.Jawatan tu kalo Najib bagi sapu gak..Tapi memang umgok nak tendang dia keluar.Tengok PakDolah sapa amik peduli.Umno ni cukup hudoh buat kat pemimpin dia bila dah tak ada jawatan.Takleh nak bagi projek lagi dah.

Anonymous said...

tak tamak kuasa apanya??
politik wang tu bukan tamak??
dayus!!!

Anonymous said...

khairy tu ngok,bersekongkol dengan orang yang telah kianat dan menghina bapak mentuanya sendiri iaitu pak lah imam mazhab hadhari..

Anonymous said...

khairy sendiri yang sepak terajang pada pak mentua dia..
inikah yang menjadi contoh kepada menantu-menantu di malaysia ini??
haram masuk syurga kalau menghina pak mentua..

Anonymous said...

ulama umno kata tak salah hina mentua..

Anonymous said...

khairy tak tinggal dengan pak lah lagi..
dia tak mengaku pak lah mentua dia..

sasaudengo said...

Zali...

Jawapan ko adalah jawapan yg paling BONGOK di antara Ngok2 UMNgOk yg dok anNGOK je penuh TOTOK!

Tak pentingkan jawatan...piiiraah! awal2 dah berangan nak jadi PM paling muda di Msia... 1Msia dah tahu!

Kalo tak pentingkan jawatan takyah susah2 bertanding Ketua Pemuda sampai susah2 RASUAH perwakilan nak menang jawatan! Sampai diberi AMARAN oleh Lembaga Displin kerana meRASUAH tu... bukan pentingkan jawatan? Oooo... dia tak pentingkan jawatan tapi pentingkan kemenangan sebagai Ketua Pemuda!

Zali...zali... orang gila pun segan nak bagi alasan macam yg ko bagi!

"Ape gile ke nak bagi alasan macam si Zali Ngok tu...," berkata orang gila tersebut!

Anonymous said...

zali

khary tu ngok,belajar tinggi,last-lsat jadi penyalak macam anjing..

Anonymous said...

Macamana le khairy ni tipu pak mentua dia sampai amik jadi menantu dia..
Mat sembab dok hina pak metua suruh letak jawatan pun tak pedoli..Bukan anak menantu ni,ni anak hantu..

Anonymous said...

khairy pederhaka

Anonymous said...

Kes Panas?

KERUNTUHAN Moral pemimpin Barisan Nasional semakin terserlah terutama apabila melakukan jenayah di luar negara, namun terhidu kerana bangkai gajah tidak dapat ditutup dengan sehelai surat khabar!

Sehubungan itu, rakyat mendesak Polis DiRaja Malaysia, Kementerian Dalam Negeri, Kementerian Luar Negeri dan Jabatan Perdana Menteri menjalankan siasatan rapi berhubung laporan The Jakarta Post terbitan 8 Ogos 2009.

"Kita mahu tahu siapa dalang di sebalik kematian Puteri UMNO Sabah, Alimida Zakaria yang dilaporkan meninggal dunia selepas menjalan pengguguran haram di Setia Abadi Klinik, Jakarta, Indonesia," ujar Razak bahawa kematian Alimida adalah permulaan sebuah episod menarik di Sabah kerana dimaklumkan bahawa teman lelaki mangsa adalah anak saudara terdekat Pembesar Negeri Sabah.

Walaupun kejadian tersebut berlaku di luar negara, namun kita mahu polis menjalankan siasatan sama ada Pembesar Negeri terlibat dalam insiden pengguguran anak berkenaan atau dilakukan oleh mangsa atas kerelaan sendiri kerana desakan alamiah.

Bagaimanapun kita enggan mengulas lanjut dan menyerahkan kepada kebijaksanaan Polis menangani isu ini secara bijaksana kerana menglibatkan kejadian jenayah.

Siasatan Sabahkini.net mendapati teman lelaki mangsa adalah Perwakilan Pemuda UMNO Sabah berusia 27 tahun merupakan penolong Pengurus kewangan sebuah GLC kerajaan Negeri dan anak kepada Pakar Perubatan Perbidanan dan Sakit Puan di sebuah Pusat Perubatan dan juga Pegawai Eksekutif di sebuah GLC Kementerian Kewangan Sabah.

Namun tidak dapat dipastikan sama ada teman lelaki mangsa adalah dalang di sebalik jenayah ini kerana menglibatkan dua jiwa terkorban sekaligus atau lelaki lain kerana polis Indonesia masih menjalankan siasatan.

Kepala Aparat Polis Jakarta Timur, Komander Kanan Hasanuddin ketika dihubungi melalui telefon mengesahkan bahawa mangsa telah meninggal dunia dalam perjalanan ke Hospital Persahabatan Rawamangun, Jakarta akibat kehilangan darah yang terlalu banyak.

"Pihak kepolisian masih menjalankan siasatan dan akan mengungkap kepada Bapak Kedutaan Malaysia di Jakarta. Maaf Pak, Nggak bisa diumum hasil autopsi," ujar Hasanuddin yang telah menyerahkan maklumat kepada keluarga mangsa.

Hasanuddin enggan menjelaskan apakah jenazah mangsa sudah diserahkan kepada keluarga mangsa atau masih dalam jurisdiksi Polis Indonesia.

Bagaimanapun, menurut maklumat daripada sumber dalaman Hospital Rawamangun dan Polis Jakarta Timur, identiti DNA tersangka telah diperolehi, namun tidak dapat disahkan sama ada Polis Indonesia akan mendakwa bekas teman lelaki mangsa atau hanya Pembantu Klinik yang bernama Lusi yang menjalankan pengguguran haram berkenaan sebanyak tiga kali terhadap mangsa yang sama.

Buat masa ini Lusi masih ditahan dan perbicaraan masih berjalan, namun belum ada sebarang keputusan dibuat sama ada akan memanggil saksi daripada Malaysia.

Sebelum kes yang memalukan ini, Sabahkini.net turut mengesan seorang Pembesar Negeri Sabah pernah memaksa anaknya menggugurkan kandungan hasil anak luar nikah di sbeuah Klinik Swasta di Malaysia dan menikahkan anaknya dengan adik seorang Menteri Kanan.

Anonymous said...

Kairi ni nak ajust rosmah plak nak jadi nantu pm.

Anonymous said...

khairy ngok? kau tak layak bermenantukan orang islam seperti pak lah

Anonymous said...

Khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
Khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
Khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah
khairi rasuah

Anonymous said...

najib dayus
najib dayus
najib dayus
najib dayus
najib dayus
najib dayus
najib dayus
najib dayus
najib dayus
najib dayus
najib dayus
najib dayus
najib dayus
najib dayus
najib dayus

Anonymous said...

khairy bodoh kalau tolok jawatan menteri..

Anonymous said...

madey cakap khairy menang ketua pemuda umno kerana amal politik wang..

Anonymous said...

Khairi upah bloger untuk tubuhkan kjfc,kelab penjilat dia(senapang patah,pejuang bangsa,raksasa bn,parang sasau,bro jingga,sukj,wenger khairy) bagi menangkis serangan bloger bpn.Musuh utamanya parpukera,piggy sigh,mayakhairy.Bergasaklah sesama bengong..takdak sapa sokong ko lagi..ko hentam pr kaw kaw nanti umngok tendang ko keluar kemana ko nak lari.

Anonymous said...

khairy ni minum arak semasa study

Bikir Perak said...

TOPENG PERAK DAH BERTUKAR TOPENG EMAS...SELAMAT BERPUASA DIK...JAGA DIRI DIMANA KAKI BERADA.

YANG ZALIM UMNGOK, YANG ZALIM PEMIMPIM YANG BACUL, YANG ZALIM MUFTI YANG BUTA, YANG ZALIM MEREKA BERKUASA TAPI RAMPAS HARTA RAKYAT MISKIN, YANG ZALIM JANTAN ROHAIZAT ISTERI TERSEKSA..DAN YANG ZALIM SAMPAI BILA-BILA KERAJAAN GEROMBOLAN UMNO...NGOK

HAHAHA...OLEH ITU WAJIB KITA TAMATKAN PERKHIDMATAN MEREKA...SEBAB TAK ADA NILAI LAGI!!!! TAK LAKU WALAU SATU SEN PUN KATA DS NIZAR KAMI.....

Anonymous said...

sesungguhnya aku berpuasa....
"tak sangka penyokong PR masih begini walau di bulan puasa"
Nauzubillah!

student degree said...

anom 12:51
ko memang bute ke rabun ke???
ko nk kate penyokong PR je la???
yg penyokong UMNgOk ko x sangke plak ke memang ko dah tau yg penyokong UMNgOk memang cam gitu...

Zali Zali...
cube ko publish ckit background ko nie...ko nie student ke gov servant ke atau pencacai sepenuh mase...confius aku..jawapn ko memang tahap bawah kelas ke3...cube pikr skit mase nak menjawab tue....

Anonymous said...

KJ KALU MATI PN ORG XKENANG.UMNO NK BINA MASJID TP MASJID PN XPENAH PEGI.KJ LAGI LA..KEMPEN PEGI,MASJID SURAU HARAM BATANG IDUNG ON XNAMPAK.

BINI PM PUN JAHIL PERCAYA PADA BOMOH.NI KAN PULAK ORG BAWAHAN DIA KAKI PENGAMPU..SEMUA PELINGKUP MASYARAKAT.

YA ALLAH KAMI MINTAK MEREKA-MERAKA yg TERSESAT NI BERPEGANG DGN ISLAM.

Anonymous said...

TGK ORG UMNO SERATA MALAYSIA.ADA YG RAJIN KE SURAU??MASJID??ADA YG PEMIMPIN UMNO YG RAJIN BERKHUTBAH MCM NIZAR SETIAP KALI JUMAAT??

SETAKAT PEGI KE HOTEL JAMUAN BERBUKA PUASA TP TERAWIKH XPEGI BAIK XPAYAH.MEDIA DTG BARU LA SUMA PENGAMPU TERMASUK BINI-BINI ORG UMNO TERKIAL-KIAL CARI TELEKUNG CARI MASJID NK MASUK TV.TU PN SEMUA FESYEN MCM GENG ROSMAH RONGGENG.

AKU XRASA ROSMAH AND THE GANG PEGI SOLAT TERAWIKH RAMADHAN NI.

skuaddunbatucaves said...

macam kene penampor babi jer soalan dia.. keh keh keh.. jawab kj jawab..

Anonymous said...

aku sokong BN sbb leh masuk kedai nombor,pusat hiburan,leh minum arak,leh berjudi,leh main pompuan....leh makan rasuah...leh romen dgn bini org..
jom lah amalkan islam sekular... dh 52 thn merdeka kita hidup mcm ni... maner leh berubah weiii..
masjid kalau nak penug suruh lah org pas penuhkan... kitaorg nak beratur ambik duit zakat dan bubur lambuk jer... apa lah.....khikhhkikikih... sedihnya sbb islam hadhari dh dilupaka.....uhuhuuh ..
aku nak sangat tgok dato sri najb jadi imam sembahyang tarawih... leh gak aku masuk syurga...

Anonymous said...

Pakatan Rasuah mana ada pelan pembangunan. "Membangunke pele" ade ler.... Kerajaan pusat buat, dia kata dia yang buat. Siap gi rasmikan plak tu. Dasar tak tau malu. Muka mangkuk ayun.

Anonymous said...

Pakatan Rasuah mana ada pelan pembangunan. "Membangunke pele" ade ler.... Kerajaan pusat buat, dia kata dia yang buat. Siap gi rasmikan plak tu. Dasar tak tau malu. Muka mangkuk ayun.

Anonymous said...

Knp xjawab soalan?

Dlm UMNO mementingkan setiakawan. Klu rakan kita x menang,maka akan dilantik jadi senator atau penasihat semata-mata mahu semua rakan komponen sama2 duduk dlm barisan pemerintah

Tapi kes PAS di Penang sangat pelek lagi mengelirukan. Wpun sama2 bekerja utk menang, tapi DAP xberi satu kerusi pun pada PAS utk duduk dlm barisan pemerintah wpun PAS menang 1 kerusi DUN.

Lebih pelik dan membingungkan,.pemimpin & penyokong PAS bagai lembu dicucuk hidung, menerima bulat2 keadaan tersbt,. aneh,.bingung,aib, memalukan,..

Mgkin mrk percaya Khalifah Lee Guan Eng akan membela islam bagi pihak mrk,..wallahua'lam

paklahesa77 said...

hebat hebat