"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, August 14, 2009

UMNgOk khianat UMNgOk...!!!

Reactions: 
Ahli UMNgOk, termasuk pemimpin kanan parti bertindak "mengkhianati" UMNgOk Johor dengan memulau perhimpunan di Batu Pahat petang tadi untuk mengutuk Ketua Umum KeADILan, Anwar Ibrahim yang dituduh sebagai pengkhianat Melayu.

Program anjuran UMNgOk itu diwar-warkan akan menghimpun 10,000 orang tetapi hanya dihadiri oleh kira-kira 400 orang, antaranya pelajar dan warga tua.

Timbalan Presiden UMNgOk Tan Sri Muhyiddin Yassin yang melontarkan tuduhan pengkhianat terhadap Anwar dijadualkan hadir pada perhimpunan itu di Dataran Penggaram.

Namun pemimpin UMNgOk Johor itu sendiri dikatakan menarik diri apabila diberitahu mengenai sambutan dingin terhadap perhimpunan itu.

Ramai daripada mereka yang hadir bertindak menyisihkan diri daripada perhimpunan berkenaan apabila beberapa pemimpin UMNgOk memberi ucapan berbau perkauman dalam keghairahan menuduh Anwar sebagai pengkhianat bangsa.

Antara yang berucap ialah Ketua UMNgOk Bahagian Kulai, Datuk Adam Hamid, Ketua UMNgOk Bahagian Batu Pahat, Dr Puad Zarkashi dan Ketua UMNgOk Bahagian Seri Gading, Datuk Mohamed Aziz.

Hadirin juga kelihatan terkilan dengan ungkapan-ungkapan kesat dan biadap terhadap Anwar pada pemidang-pemidang UMNgOk yang direntangkan.

Ramai yang meninggalkan perhimpunan itu dan meluangkan masa bersiar-siar dan beriadah di dataran berkenaan tanpa menghiraukan ucapan pemimpin UMNgOk Johor.

Jumaat adalah cuti umum di Johor dan perhimpunan itu diadakan hari ini dengan harapan dapat menarik penyertaan ramai.

Namun sambutan hambar adalah tamparan, bukan sahaja ke atas penganjur tetapi yang lebih besar, terhadap Muhyiddin sendiri.

Ia juga bukti terbaru bahawa politik fitnah dan serangan peribadi yang dibawa oleh Muhyiddin ditolak oleh akar umbi parti.

Realitinya Johor tetap Darul UMNgOk dari dulu hingga sekarang!Dah kena NGOK dengan pimpinan atasan pun masih berpegang pada keris karat!

-Pengliporlari

26 comments:

rahmanw said...

salam...
fru ngan polis tak ada ke?
mana le tau leh ramaikan korum....

kemboja said...

Anjing kepala merah & biru tengah makan kot....sbb tu tak ada kat situ.

Maklum la tengah makan suap....

Anonymous said...

Salam...
Pembetulan skit...JUMAAT BUKAN CUTI UMUM DI JOHOR. Dah lama dah Puak UMNGOK ubah cuti hari Jumaat pada hari Ahad......

nijar Barua DAP said...

fuh harap2 anak nko nnt bercita2 nak jd polis.

ape la perasan seorg ayah bila anak die bercite-cite nak jd anjing.

CUPING MERAH said...

umngok...memang ngok-ngek..waaaaaa

Melayu penjilat DAP said...

Weh dgr kate tulang besi laga2kan pemimpin PAS?

kemboja said...

Wa tanya sama member gua (UMNO) kat Johor "apasal kau tak ikut serta berdemo hari ni dengan bos2 kau..dengar Muhyidin pun nak joint sekali?"


Member gua jawap "Kepala hantok apa nak demo...yg kata Nuar tu pengkhianat apasal....dia (Muhyidin) tu lagi teruk...habis tanah kat tempat aku di jualnya...
Kalau pergipun buat malu aja...dengar kata tak ada sambutan...padan muka dia...aku ni geram juga...tapi mau cari makan punya pasal...wa cool lagi baik...ok brother wa mau pergi pasar dulu...chow..."


Malunya.....orang UMNO sendiripun tak suka sama dia....bertambah sebab la muka si Muhyidin tu...kah...kah...kah...

hamid,klang said...

ini mesti kes duit tak sampai
tu pasal la tak ramai yg dtg
aku kalau ada masyuk nak juga
ingat pesan tok guru
bagi duit ambik
undi pangkah bulan

Anonymous said...

demo umno lo ni x supo mulo

(konon2nya sebab kat situ la bermulanya perhimpunan oleh dato onn dulu)

Anonymous said...

sejuk mata aku memandang orang johor pun tak bagi sambutan pada mat sembap ni. Ada harapan PR nak amik alih johor dr parti Yahudi bani umNo ni pd PRU13 ni InsyaAllah

Anonymous said...

Setakat UMNongok ini berhimpun nak kutuk orang lain, bila masa mudin tu nak jaga negara.

pegilah buat sesuatu pulih ekonomi malaysia yang tenat sejak 1997.

Buat apa buang masa, kalau tak tau memerintah bagi kat orang lain.

Anonymous said...

aku tengok hindu lagi ramai kat jalan kluang,bp.malu lah.bendera lagi ramai.

Anonymous said...

Mendengar berita dari Johor mengatakan perhimpunan mengutuk "Anuar pengkhianat" tidak dapat sambutan dari ahli UMNO negeri itu menunjukkan bahawa propaganda yang dimainkan oleh Muhyiddin tidak dapat sambutan.

Alhamdulilah, sebahagian besar ahli UMNO Johor sudah buka minda bagi mencari kebenaran dan keadilan.

Bangsa Melayu sebenarnya tidak berpecah seperti apa yang dihebohkan oleh segelintir ahli politik UMNO tetapi yang memerangi bangsa melayu adalah pemimpin UMNO melalui Polis, SPRM, Peguam Negara dan hakim dalam mahkamah.

Kehadiran Anuar Ibrahim dipentas politik adalah memberitahu kita bahawa pemimpin UMNO yang ada pada hari ini adalah pemimpin yang menyeleweng dari tangongjawabnya sebagai wakil rakyat.

Kita perlu menggunakan akal yang waras agar dapat membezakan siapa sebenarnya pengkhianat bangsa.....

Oleh yang demikian kita berharap rakyat Negeri Johor sudah bersedia menghadapi perubahan dari politik perkauman kepada politik rakyat satu malaysia.

Anonymous said...

mana kau zali...........
mana kau tungak langit
anak lengngok eh lengong

Anonymous said...

isk..toksah dok seru2 diorg tuh..nnt muncul tetiba mcam jin kena perasap kemenyan...kakaka - Neo

perompak harta rakyat said...

Selama ni aku sokong kata-kata Topeng Perak, tapi posting kali ni aku AMAT-AMAT TIDAK BERSETUJU dan membangkang dengan apa yang dihidangkan...

Apa kau cakap......? 400 Orang?

Kau ni tau mengira ke tak Perisik Rakyat Ooii....

MANA ADA 400 ORANG!!!!!

Aku dah kira berkali-kali kat gambar yang kau tayang kat atas tu dan kau tau berapa jumlah penyokong parti Yahudi Bani umNNO yang hadir????

-JAWAPAN NYA 29 ORANG-

KAH KAH KAH KAH KAH!!!!!!!!!!!!

PEGI MAMPOS PARTI YAHUDI ASSOBIAH PEROMPAK HARTA RAKYAT LAKNATULLAH

KAT KUBU KUAT KAU PUN PENYOKONG KAU DAH TAKNAK SOKONG KAU LAGI.....

Minta pemimpin PR mengambil kesempatan ini mambuat seberapa banyak siri ceramah penerangan secara aggesif tentang harta-harta negara yang telah dirompak oleh pemimpin parti Yahudi ini, masih ramai orang-orang kampung yang masih belum mendapat gambaran sebenar wajah pemimpin umNO yang selama ini mengkhianati amanah rakyat...........

Target penyokong dia 10,000...

Woi Mat Sembab, kau ingat kau ni Anwar Ibrahim ke bila kau datang wat ceramah orang akan berduyun-duyun datang nak dengar ucapan kau ????

Dah tau orang hanya berminat pada 'upah' yang bakal diperolehi kalau hadir ceramah umNO, lain kali bagi la sorang RM 300.00 ke, barulah target 10,000 penyokong akan dapat dicapai, ni setakat bagi nasi sebungkus ngan air sirap kat kedai mamak pun boleh makan....

Lain kali jangan letak target banyak sangat takut nanti kalau yang datang tak sampai 50 orang tecabut telo kau nanti....

KAH...KAH...KAH...KAH.!!!!!!!!!

Anonymous said...

Bang, Jumaat dulu cuti umum di Johor tetapi ditukar kepada hari Ahad ketika Mahyuddin jadi MB. Beberapa puluhan tahun sebelum tu, seorang Maharaja Johor telah menukar cuti mingguan Johor dari Sunday kepada Friday. Berjasa betul Mahyuddin ni.

Anonymous said...

Teloq dia kecut kena sergah dengan LKY Spore tu....jadi tukar pi SUNDAY..senang orang nak pi sembahyang kat gereja.

Anonymous said...

Kat Perlis pun sama...tukar pi Ahad senanglah anak buah shahidan kassim pi foya-foya kat hadyai sama geng dia di sana.

Anonymous said...

KALAU BERANI JAWAB SECARA TERBUKA BRO!!!!!!

Hebat ko buat cerita. Iskh...sedih aku mendengarnya. Ko ni jenis manusia tak sedar diri.Mentang2lah ko pencacai setia KP UMNO Lembah Pantai yg juga SU Politik Menteri Wilayah (dia tak tahu pun ko ni pengikut Anwar totok) maka ko cacailah projek2 UMNO sehingga menyembah2 kaki dia itu kemudian ko hentam UMNO.Lepas dpt projek printing drp KP UMNO tersebut ko 'sub'kan. Dahlah keje yg ko buat macam haram jadah lepas tu ko cacai dia berlakon ko lah penokong UMNO yg setia.Memang dasar manusia tak sedar dirilah ko ni perisik rakyat!Memang ko manusia bertopengkan babi malahn lebih hina daripada itu.Memecah-belahkan rakyat malaysia adalah kerja ko dan konco2 al-juburi yg ditaja oleh ejen Yahudi...

Jgnlah ko jual negara ini hanya kerana kepentingan ko wahai Topeng Perak@Perisik Rakyat@Poji!!!!!

mohd said...

wow...kurang 8 orang nak cukup 10000

Anonymous said...

kira boleh la tue.. ramai gak.. KAH!KAH!KAH!! TERBURAI ISI PEROT TENGOK DORANG BERKUMPUL..

Anonymous said...

abisla kedai2 kt situ sumenye tutup bila diorg berdemo..abisla.. semua peniaga rugi... aku bukannye apa..aku kesian kt golongan peniaga je... lagipun bak kata najib/najis berdemo ni kan bukan budaya kita...

pemerhati said...

UMNO adalah pengkhianat melayu khususnya rakyat kelantan.telaga minyak yang dibina di perairan kelantan telah dinafikan hak semua rakyat kelantan untuk menikmati khazanah allah.jadi disini siapa pengkhianat melayu sebenarnya.wahai UMNO jangan cuba menutup kesalahan khianat kamu kepada melayu dengan cuba menuduh orang lain pengkhianat.malah UMNO juga cuba mengkhianat agama allah dengan mencerca hukum al-quran.

Anonymous said...

Did they have this?

http://media.photobucket.com/image/umno/yop_rahman/Demo/DSCN0296.jpg?o=12
http://media.photobucket.com/image/umno/yop_rahman/Demo/DSCN0293.jpg?o=14
http://media.photobucket.com/image/umno/yop_rahman/Demo/DSCN0264.jpg?o=18

Anonymous said...

Saya orang batu pahat, tapi tak tau pon UMNO nak adakan perhimpunan tu.. wa kalo tau, wa bawak banner "RACIST" duduk kat sana!!!

Orang-orang Johor dah mula pinggirkan BN, malam tu juga PAS mengadakan ceramah kat jalan diantara Semerah ke Muar.. Wa lalu, bukan ramai lagi supporter kat sana.. anjing-anjing pon tak kurang bilangnya di situ.. (jealous)

Rakyat Malaysia di negeri lain jangan takut.. PR akan datang majoriti BN kat Johor mesti turun punya!!!