"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, September 02, 2009

Angkara KUDETA,Politikus Perak Caca Marba..

Pelbagai senario menarik melanda Perak dari awal tahun 2008 sehinggalah penghujung Ogos. Perkembangan politik negeri tersebut mencuri tumpuan rakyat Malaysia malah turut mencatatkan beberapa rekod dunia yang julung-julung kalinya berlaku di Malaysia.

Semuanya bermula sejak pilihan raya umum ke-12, 8 Mac tahun lalu apabila Gabungan parti DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan PAS membentuk kerajaan negeri selepas memenangi 31 dari 59 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) manakala Barisan Nasional (BN) memenangi 28 kerusi pada pilihan raya umum ke-12.

Pada 17 Mac 2008 memperlihatkan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pasir Panjang dari PAS, Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Perak.

Selepas itu, seluruh negara dikejutkan oleh isu lompat melompat yang berlaku di antara Pakatan Rakyat (PR) dan BN, episod bermula apabila ADUN Bota, Datuk Nasaruddin Hashim mengisytiharkan keluar dari Umno dan masuk Parti Keadilan Rakyat maka bermulalah drama lompat melompat parti di Perak.
Melalui senario politik Perak ini, beberapa rekod dunia yang telah dicatatkan:

- Terdapat dua Menteri Besar: Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin dan Datuk Zambry Abdul Kadir.

- Dua barisan Exco: Exco yang sah dibawah pimpinan Nizar dan exco haram pimpinan Zambry.

- Dua speaker: Speaker Pakatan Rakyat, V Sivakumar manakala Speaker Barisan Nasional, R Ganesan.

- Speaker di halang masuk Dewan: Speaker Sivakumar tidak mengiktiraf Ganesan sebagai Speaker dan tolak usul perlantikan. Beliau dikurung dalam bilik selama sejam dan dihalang masuk dewan bagi menghentikan sidang yang dipengerusikan oleh Ganesan.

- Speaker dinafikan kuasa: Sidang DUN Perak 7 Mei tidak sah malah mengenepikan kedudukan dan kuasa Speaker Sivakumar malah pelbagai arahan dan perintah daripada Setiausaha DUN, Abdullah Antung Sabri dan Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Dr Abdul Rahman Hashim yang tidak mempunyai autoriti.

- Speaker diseret dari kerusinya: Speaker Sivakumar diangkat keluar oleh beberapa anggota polis, gara-gara sidang DUN "disambung" oleh "Speaker Baru" lantikan BN.

- Berpuluh-puluh polis mencemarkan DUN: Kira-kira 50 anggota polis memasuki Dewan dan mengelilingi tempat duduk dan dengan bantuan bentara menarik keluar Speaker Sivakumar.

- Pistol dibawa masuk DUN: Terdapat dakwaan bahawa senjata, termasuk sepucuk pistol, dibawa masuk ke dalam DUN Perak pada 7 Mei.
- Sidang DUN bawah pokok: Sidang tergempar yang diadakan di bawah pokok di kawasan letak kereta berhampiran bangunan sekretariat kerajaan negeri di Ipoh, wakil rakyat Pakatan meluluskan usul menyokong Nizar sebagai menteri besar serta meluluskan pembubaran DUN Perak.

- Hari ini sekali lagi Kerajaan Negeri Perak Pimpinan BN menghalang semua Adun Pakatan Rakyat untuk bersidang di dalam Dewan Undangan Negeri (SUK) yang sekali lagi memperlihatkan sayap kerajaan BN,Polis menangkap dan menakut nakutkan Adun dan penyokong Pakatan Rakyat yang hadir.

-Sidang DUN tatap diadakan yang dibuat di sebuah Hotel dalam Bandaraya Ipoh,Bandar penuh senario Politik.

Pengliporlari-Kalau boleh hafal dan ingatlah Perkara dan Peristiwa di atas,Mungkin menjadi soalan dalam temuduga Kakitangan Awam Perak atau Temuduga kenaikan pangkat...Tak naik pangkat mungkin naik Bangsat!!Ingat fakta diatas jika ingin pergi Temuduga pdRM...RM...RM...

Dari : Anjung Info

49 comments:

Anonymous said...

Zali...parti UBN ko mmg BANGSAT. Zali SIAL.

Anonymous said...

Zali...parti UBN ko mmg BANGSAT. Zali SIAL.

Khmer Group said...

Nice to be in your site,
anyway, could you exchange link?
Here is my site:
http://www.bkhmer.com/news/
I hope you could do it to share more friendship
Please let me khnow if you link me at http://www.bkhmer.com/news/
My best regards,
Bkhmer

Anonymous said...

'YA ALLAH,TUHAN ALAM SEMESTA..
KAU BERIKAN LAH HIDAYAT DAN PETUNJUK KEPADA MEREKA YANG INGIN MEMAHAMI AGAMA-MU,MEREKA YANG BUKAN ISLAM TAPI TIDAK PERNAH MENENTANG AJARAN-MU,MEREKA INI ADALAH HAMBA-MU JUA,KAU GANTIKANLAH TEMPAT IBADAT MEREKA MENJADI MASJID UNTUK MEREKA BERIBADAT KEPADA MU'

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

Anonymous said...

Lawan tetap Lawan. Reformasi, Reformasi, Reformasi. Ajar BN supaya menghormati kuasa rakyat.

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

Unknown said...

Saya masih tidak faham bagaimanakah Sultan Perak berfikir.

Anonymous said...

Zali SIAL

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,KAU BINASAKAN LAH PEMERINTAH DAN PEMIMPIN KAMI YANG TIDAK BERLAKU ADIL KEPADA KAMI,KAMI SUDAH TIDAK TAHAN DENGAN PENINDASAN MEREKA TERHADAP KAMI HAMBA-MU INI,
KAU MUSNAHKAN MEREKA SEBAGAIMANA KAU MUSNAHKAN ZAMRUD,FIRAUN DAN ABU JAHAL'

AMIN YA RABBIL ALAMIN

Anonymous said...

Ucapan tersebut seakan-akan orang UBN mintak PAS utk menubuhkan kerajaan perpaduan. UBN pernah khianat PAS dulu so ape lagi yg cuba UBN lakukan. Nik Aziz kata susah serik dengan UBN. Adakah ini tanda-tanda UBN akan hancur dan terpaksa menggunakan isu kerajaan perpaduan bagi menyelamatkan diri dari terus tenggalam. Sekiranya inilah yg UBN mahukan lakukan Ya Allah ko hancurkan parti rasuah nie dari malaysia. Bahawasanya parti UBN inilah yang banyak menyesatkan umat Islam diMalaysia. AMIN.

Anonymous said...

zali kudeta haram

Anonymous said...

sya pemuda n anak jati perak ,sgat rasa geram n marah,dgan be end,,dah la ,rampas kuasa,,menyusahkan org2 kampong,,org yg menyokong ,tergolong dari orang yg bodoh n munafik',,,,

Anak Bugis said...

zambry takut dah.. tp wat brani jer.. dia tau.. kalo dun dibubarkan.. for sure bn kalah truk..mcm yg aku ckp arr.. bn guna polis raja dimalaysia(PDRM), Suruhanjaya Plih-pilih pilihan raya(SPR).. tunggu jer masa kerajaan haram zambry tuh hilang mandat nanti..

Anonymous said...

Ada usul dari ADUN Pakatan nak potong gaji dorg 10% ke masuk dlm Perbendaharaan.. Boleh agih2 kat rakyat Perak.. Mesti negeri2 BN menggelupur.. Silap2 MP2 pun potong gaji.. Xperlu naik harga minyak..

Anonymous said...

ni.. lah yg di perkatakan oleh anak bugis orang2 yang gila meroyan nak berkuasa belajor lah sentisa menrima hakikat & kenyataan hidup kalau dah hilang kuasa tu ..jadi lah pulak pembangkang yg berguna kepada bangsa agama & negara

melayu barua DAP said...

daulat tuanku, ngeh, nga dan siva boleh balik negeri.

Anak Bugis said...

sedara 457..

lagi buta ker.. tak nmpk yg hak dan bathil.. kalo aku sowang jew tak nampak..tu lain hal lerr.. tp berjuta2 lagi rakyat nampak aper ug umno dah wat..nko tuh minoriti jer. sedara.. sendri maw ingat lerr

Anonymous said...

..waduh! lah!gohh anak bugis/anak Oo.gih! enaknya DUN bersidang kat hotel ako pun nak jadi YBPR coming soon mane2 boleh bersidang..

lagi seronok kat hotel.. lepas brsidang nak berSPA pulak

bersidang bawah pokok pun seronok jugak lepas tu urut tapak kaki REFLEX maklumlah penat kaki berdiri..

lepas tu minum herba asam jawa maklumlah tekak dah sakit terlolong terlalak teriakk2.. hehehe

kemboja said...

Siapakah dia SAMSENG2 yg berbaju kuning tu??? Kenapa baju mereka tertulis DAULAT TUANKU..???

Apakah SAMSENG ini mempermainkan warna DIRAJA?
Apakah SAMSENG2 ini hendak memburuk2kan Institusi RAJA..????
Apakah RAJA telah terlibat dalam kumpulan SAMSENG...???

Lihatlah wahai rakyat Malaysia....bagaimana liciknya Melayu Umno yg kurang ajar ini hendak mempermain2kan...hendak memperbodoh2kan...dan...hendak menterlibatkan institusi Raja dalam kancah kemelut politik di Perak.

MEMANG CILAKO KAU MELAYU UMNO NI WEIHHH....

MC_Shaharul said...

diaorg menyalak anak tekak pn utk bela rakyat,dari ko umno b`sidang dlm dewan tp abis sume polis bwk msuk dewan,pastue plak duk angkut speaker skali dgn kursi2 skali bwk lari kurung dlm stor,pastue pnggil plak org yg bkn adun pkaikn baju jubah speaker lntik plak dia jd speaker baru..lg lawak mcm citer katun..hahaha..bkn org x tgk maa..rakyat rmai tgk,buat masa yg aku survey rmai org b`pendapat yg umno wat sidang dun kartun,usah kata org yg sokong pr jer kata mcm tue,mmber2 student aku yg sblm nie x nk amik tau pasal politik pn bile tgk adegan tue kt youtube sume t`gelak jer tgk gelagat umno bn ngok korang,xyah ckp bykla lps ko tgkla golongan muda akan tolok korang abis2an kt prk,tgu la pru nnti bro eh,klu x caye,tgula..korang rasa rkyat sokong korangkn?tguu...bkn sume rakyat mlysia yg bodo mcm ko anon 609.

Anonymous said...

RAKYAT PERAK DI GALAKKAN MEMAKAI BAJU BERWARNA HITAM SEMPENA PERAYAAN AIDILFITRI TIDAK LAMA LAGI....SEBAGAI SEMBOLIK DEMOKRASI YANG HILANG DI NEGERI PERAK,,,,

HEBAHKAN KEPADA SEMUA RAKYAT PERAK,,,,

kemboja said...

Memang bonar tu MC. Kito kek German dulupun tonton video tu dlm YouTube. Habis semuonye geleng kepalo tonton perilaku gilo Adun BN tu...Semuo yg tonton tu kato tak soh cara rampasan tu. Kawan kito kat sini ingat MB haram tu dari Afrika....sbb tak tahu undang2 dewan.

MEMANG CILAKO LA MAT BLACK MBH TU...SEMUA DUNIA KETAWA

matstimkentum said...

dimaklumkan pr mendapat sokongan dari majoriti rakyat perak. setelah ditipu oleh pok jib satu malaysia bertambahlah simpati orang ramai pada pr. pr telah babnyak membuat kebaikan pada perak. banyak projek terbengkalai telah bangun balik. masyarakat perniagaan selesa dengan kerajaan pr yang tak banyak kerenah dan tak rasuah. mereka dengan sukarela memberi kemudahan kepada kerajaan pr. tetapi apabila ubn memerintah banyak perancagan pelaburan telah tergendala kerana keremehan ubn. rakyat perak sedang mengalami kesengsaraan ini dan ubn buat-buat tak faham ajer. ubn baghal dan bangang!

Anonymous said...

MC_Shahrul

saye bukan nak tolong anon 609

tapi nampak gaye korang2yg budu dah dikenakan ..lagi pun boleh nasihat sikit kau orang jangan lah selalu nak perkatakan orang bodo@kurang ajar nampak sangat nilai/kualiti peribadi kau orang rendah sangat

posa hari ni masih muda,lagi satu nasihat saye kalau nak tunjukan sesuatu kesedihan jangan lah nak pakai baju hitam/lilitan hitam dilengan itukan perbuatan/budaya orang kafir@yahudi..

orang islam pakailah kain putih sebab islam mati beriman atau tak berimanpun semuanya dikapan kain putih... sekorang2nye dapat jua mengerunkan supaya mission s'dara jelas untuk meyedarkan & menegak keadilan bahawa apa jua didunia pasti ditinggalkan... itu yg pentig

Unknown said...

Situasi politik di perak sampai bila pun tak akan ada kesudahan sehinggala PRU 13 baru menemui jalan penamat.

Tak Payahla dok pakai baju kunig ka hitam ka coklat ka songkok Tinggi ka sidang Dun bawah pokok ka atas bumbung ka benda ni tak kan selesai

Dan tak payah buat rayu Sultan bubar Dun...tak kan BUBAR pun

Pada aku walaupun aku ni berjiwa masih UMNO namun dalam bab kat perak ni nampak jelas sangat yang pemimpim aku cuba pertahankan benda yang tak sepatutnya dipertahankan...lainla kalau 3 YB yang bebas Masuk UMNO & BN itu lain sedikit penerimaan Rakyat..

Kedudukan dalam situasi bebas tapi menyokong UMNO adalah satu tahap penghinaan pada UMNO dan pada Institusi KOMP0nan BN itu sendiri..

Dulu Kat sabah mahupun sarawak yang menang pilihanraya atas kapasiti bebas tak akan diterima masuk BN,begitu juga jika ada Calon dari UMNO yang bertanding atas kapasiti Calon bebas akan dibuang keahlian UMNO seumur Hidup Contoh macam Raja Kambing Ibrahim Ali PARliMen Pasir Mas yang dipecat UMNO masa Kepimpinan PAK Lah kerana bertanding atas kapasiti BEBAS?berdasarkan atas Prinsip ini AKU MENOLAK DAN MENENTANG PERILAKU UMNO DALAM KES DIPERAK!!!INGAT AHLI UMNO BEBAS BERFIKIR DAN BEBAS MEMBERI UNDI...AHLI UMNO TAPI UNDI PAS TAK JADI MASALAH JIKA ITULAH YANG SEBAIKNYA DILAKUKAN demi satu UNDI KIta.

Bencana dalam PRU 13 nanti diperak aku yakin Bencana pada UMNO...susah nanti nak pertahankan perak,ini hakikat sebenar...jangan lagi kita berselindung dan menutup serta menidakkan benda yang nya jika rakyat marah rakyat kata kita menipu maka dikala itu habisla kita,

Maka tak salah rasanya jika perlu buat la permohonan maaf secara terbuka..pujuk rakyat..tapi janganla pujuk dengan mengerah segenap FRU,POLIS,BUdak2 Hingusan Sibaju kuning yang nyata ia tidak menyumbang apa-apa kepada IMEJ UMNO!!!

Itu yang YAB Najib kena faham...bila 1 malaysia rakyat tak suka maka 1 malaysia kan menolak kita..

Acap kali kata nak berubah dan pasti berubah..masa dah suntuk kerosakan yang dilakukan amat besar dan amat sukar nak dipulihkan, dah hampir setahun tapi tidak ada apa yang berubah!!!

Perlukah kami dibawah juga akan mengubah posisi Anda?Dari PM jadi Penjaga Medan selera?dari TPM jadi Topeng Perak Malaysia?hehehee

Fisabilillah said...

Salam.

Matyie, buat apa lagi nak sokong UMNO kalau ko sendiri dah tahu begitu banyak kerosakan telah UBN buat skrg ni. Adakah ko hendak dipertangungjawabkan di akhirat kelak kerana mengundi pemimpin2 yang macam ni?

Aku tau bukan senang nak tukar parti. Tapi klau nak undi tu, pikir la baik2 sapa yang kita undi. Umno dlu memang bagus. Tak mcm skrg ni. Banyak sgt kerosakan yang telah mereka lakukan. Mungkin ko ni pengikut tegar UMNO. Takpe,biasa la tu. Org PR pun camtu gak. Tapi bila nak mengundi nanti, fikir la baik2. Jangan di akhirat kelak kita menerima azab kerana mengundi pemimpin yang terang-terangan melakukan penindasan dan zalim.

Maka benarlah janji2 Allah, di akhir zaman nanti, para ulamak akan di caci dan di cerca manakala pemimpin yang zalim akan disanjung tinggi oleh masyarakat. Jadi tak hairan la perkara tu telah berlaku di negara tercinta ini. Janji Allah itu benar!

Anonymous said...

Heran Bin Ajib.ADUN BN nak lompat masuk PKR itu tandanya bagus dipuji mengalahkan malaikat tapi bila ADUN PKR lompat sokong BN maka terkeluarlah pelbagai kehinaan dan caci-maki!!!Inilah politik paling bangang seantero dunia diulang politik sial Pakatan Haram...korang semua kuda DAP atau Babi Keling!

Unknown said...

Wasalam..Fisabililah...

Sokong UMNO tak SEmestinya Undi UMNO.

Ahli UMNO tak semesti akan mempertahan UMNO jika UMNO membuat kerosakan dan Kemungkaran...

Sesuatu realiti amat makan masa untuk diterima walaupun pahit,dalam berdakwah kearah jalan yang benar banyak caranya namun banyak juga dugaanya...

Oleh kerana kepimpinan yang buKan lagi melalui teladan inilah maka sedikit demi sedikit minda telah berubah..

Sekadar ingin kepastian jika PAKATAN memerintah di PRU 13 nanti bolehkah Tuan Haji Fisabililah memberi jaminan yang Agama islam akan kekal menjadi Agama Rasmi?Apakah Kuantiti Masjid Akan Bertambah?atau kuantiti Kuil dan gereja akan bertamah seiring dengan kuantiti masjid,walaupun kuil dan gereja bukan digunakan tiap2 hari??Politik balas dendam akan wujud kah?siapa akan jadi Ketua polis Negara?bebaskah ia atau akan jadi alat serangan balas semula?baja subsidi kepada petani macam mane?Sekolah agama macam mane?Bacaan doa waktu pagi di sekolah macam mana?

Bersediakah PAKATAN nak memerintah negara?itu yang menjadi kerisauan...banyak lagi perkara sensitif yang tak nak saya nyatakan..

Tentang UNDI tak jadi masalah..kita dah ada pendidikan dah ada ilmu pengetahuan UNDI kepada yang boleh berkhidmat dengan baik,jaga rakyat,jaga kebajikan,sudah pasti bukanya UNDI kepada menyokong kezaliman..itu saya cukup faham..dan akan sentiasa memahami..

cuma saya ingin sangat melihat UMNO tidak sampai ketahap perlu dibubar sahaja..UMNO tak salah tapi yang salah adakah JURUMUDInya...penumpang dalam bas tak salah yang salah adalah drivernya jika lakukan kesalahAN...Ahli UMNO tak salah yang salah adalah pengundi UMNO!!

Anonymous said...

BETOI TU...UMNO TAK SALAH TAPI JURUMUDI NYA MABUK...KAH...KAH..KAH..

PASTU KO CAKAP LAA PULAK...JURUMUDI DIA TAK SALAH...YANG SALAH BUDAYA UMNO DARI TURUN TEMURUN....

PASTU KO CAKAP LAA PLAK BUDAYA TU TAK SALAH..YANG SALAH PERLEMBAGAAN UMNO....

PASTU KO CAKAP LAA PLAK...PERLEMBAGAAN UMNO TAK SALAH...YANG SALAH AHLI2 UMNO YANG MENGUBAL PERLEMBAGAAN UMNO..

PASTU KO CAKAP PLAK...PERLEMBAGAAN UMNO TAK SALAH...YANG SALAH AHLI2 UMNO BUTA AGAMA...

PASTU KO CAKAP LAGI....AHLI2 UMNO TAK SALAH....YANG SALAH MAK BAPAK DIAORG...SEBAB BAGI PENDIDIKAN SEKULAR KURANG DIDIKAN AGAMA...YANG SETAKAT KENAL ALIF,BA,TA JE...

LEPAS TU KO SALAH LAA PLAK MAKBAPAK DIAORG SEBAB APA MELAHIRKAN DIAORG???????

Anonymous said...

harap pihak pakatan rakyat bersabar jgn buat demo lagi. nanti org benci. bersabar .... kita tungu pru13 bungkus BNgok

Unknown said...

Anon 11.52 salam

Hehehehe 100%...PAS semua betul ka?semua Maksum Ka?

Tak de ruang untuk kata UMNO baik ka?hehehhehehehe...sifat macam ni yang selalu menyebabkan parti rebah tersungkur ke bumi...patah sayap bertongkat paruh patah paroh dagu patah dagu matila

Anonymous said...

hehehe Pakatan Rakyat leh sabar ke?

Anonymous said...

Melayu Barua Dap tu juga Barua umno yang paling hina, kerana mengambil hak orang lain. Sebab tu dia namakan namanya barua, barua tetap barua, tapi barua umno lagi hina dan keji. Jadi barua umno di Perak lagi hina sebab barua pada mamak keling hitam legam macam bontot kuali. Tu bukan melayu, apa nak dibanggakan. Jadi barua keling anak haram jadah.

Anonymous said...

pi rahhhhhhhhhhhhhh....orang dah meluat la dengan DEMO...asyik demo jek...penyokong jugak yang kena tangkap....last2 semua masuk penjara nanti pilihanraya semua kat dalam penjara kakakakak pasti tewas kakka penyokong banyak sewa kat PUDU n penjara kajang

Unknown said...

Tiga orang ADUN lompat parti itu bukan pengkhinat yang pengkhianat adalah NIZAR yang sanggup menjual tanah warisan Melayu kepada Cina Komunis demi kemarukan kuasa.

Siapa penghianat? Pakatan rakyat le orangnya.

Bodohnya punya Perisik Rakyat.

Anonymous said...

Ko nama aje TAMING SARI tapi bodoh. Itulah baca sangat paper UTUSaN n TV3 sama macam si zali SIAL.

Anonymous said...

Manusia tak ade yang maksum kecuali para Nabi. Tapi UBN dah teruk tahap yahudi sebab tu kena jatuhnya UBN. Korang sokong ke rasuah dalam UBN???? ape tindakan para penyokong UBN terhadap?? terima rasuah jugakan. Itu baru bab rasuah tapi banyak lagi kerosakan yg UBN lakukan. Sudah sudahlah tu. Jangan sebab korang dapat rasuah korang sokong akhirat nanti terimalah balasan. Ustaz Asri dah kata dia sokong parti yang kurang buat dosa sbb manusia mmg tak ade yang maksum.
UBN terlampau banyak buat dosa.

Anonymous said...

Bodoh punya Taming Sari.Tanah milik melayu kah yang dipajak kpd cina tu kat Perak tu.Ada melayu dok bantah macam india kg buah pala nun ke.Tanah tu dah memang umno bg dari dulu lagi.Jenis2 puak kepala lembu ni mana nak ngaku.

Anonymous said...

anon1152

betui bukan parti UMNO yang salah same juga dengan parti PAS DAP PKR dan parti2 lain yang salah.. kan UMNO tu cume ejaan ..juraganya ada yg kurang betui termasuk jua juragan bergelar ULAMA itulah dikatakan manusia tiada maksumnya..

kemboja said...

PANAS....PANAS
DUNIA SUDAH BERUBAH
IKLIM SUDAH BERTUKAR
BUMI PERAK AKAN GEMPAR

"2 ORG ADUN BN AKAN MELOMPAT DAN MENGANGGOTAI PR DLM MASA TERDEKAT"

MELELEH LA KAU MAT BLACK....

tengala said...

Bagilah MBH Zamry tu perintah Perak sekejap...PR tak usah dok buang masa..banyak hal lain boleh dibuat
PRU 13 nanti kita tawan balik biar licin terus kawasan BN....
Lagi lama MB haram tu perintah nanti banyak sikit kes rasuah yang timbul..

Anonymous said...

Lantak kau orang lah nak bertekak ke ape ke...janji aku MP UMNO duit masyuk...PKR/PAS/DAP tak puas hati pi report ngan Polis...Tindakan nya aku tak janji jalan ke tidak tapi akan menyusul kemudian sebab nak terima report dulu, bukak file dulu, bla bla bla...

Anonymous said...

melayu sekarang carca marba........

Fisabilillah said...

Salam.

Saudara Matyie, apa yang kamu cakapkan tu ada gak betulnya. Aku sokong. Tak semua ahli Umno teruk. Umno rosak pun gara2 pemimpin mereka juga. Tapi kenapa dah terang2 pemimpin Umno buat salah, ahli2 Umno tetap jugak naikkan mereka sebagai pemimpin?

Tak cukup lagi ke bukti yang ada sekarang. Negara kita ni memerlukan perubahan. Kita tidak harus biarkan mereka2 ini terus mempergunakan bdn2 kerajaan untuk kepentingan survival politik mereka. Aku tau tak semua ahli Umno atau pemimpin Umno teruk. Cuma sekarang ni kalau la tuan2 tidak membutakan mata hati, memang dapat dilihat permainan politik Umno tatkala ini. Kita seharusnya memberi peluang kepada PR untuk memerintah. Biar mereka buktikan adakah mereka layak memerintah negara tercinta ini. Jangan la saudara mempertikaikan adakah PR telah bersedia atau tidak. Adakah masa Umno mula memerintah dahulu, rakyat menyoal adakah Umno telah bersedia mengambil alih tanah melayu daripada British??

Bak kata perpatah, 'Kalau tak dipecahkan ruyong, manakan dapat sagunya.' Why not kita bagi PR memerintah pulak kali ini. Biar kita lihat dan bandingkan yang mana lebih baik untuk kita rakyat marhean. Jangan la saudara ingat, hanya Umno sahaja yang boleh bina masjid. Dalam PR pun ada orang Islam. Jangan ingat hanya orang Umno sahaja yang tahu sembahyang. Lagi pun apa gunanya ada beratus2 ribu masjid tapi makmum cuma 1 atau 2 orang sahaja?

Kalau tak silap aku, ada hadis atau ayat Quran yang maksudnya lebih kurang begini. 'Di akhir zaman nanti, akan terdapat banyak masjid2 yang dibina dan dihias dengan sebegitu indah, namun tiada orang yang melawatinya(solat di dalamnya).

Sekarang pun kita dah nampak tanda2nya. Kat Malaysia pun dah ada. dan satu lagi hadis untuk kita kongsi bersama..

Daripada Abdullah bin Amr bin 'ash r.a. berkata: Aku mendengar Rasulullah saw. bersabda, "Bahawasanya Allah swt. tidak mencabut (menghilangkan)akan ilmu itu dengan sekaligus dari (dada)manusia. Tetapi Allah swt. menghilangkan ilmu itu dengan mematikan alim ulama. Maka apabila sudah ditiadakan alim ulama, orang ramai akan memilih orang-orang yang jahil sebagai pemimpin mereka. Maka apabila pemimpin yang jahil itu ditanya,mereka akan berfatwa tanpa ilmu pengetahuan. Mereka sesat dan menyesatkan orang lain. H.R.Muslim

Anonymous said...

'YA ALLAH,TUHAN ALAM SEMESTA..
KAU BERIKAN LAH HIDAYAT DAN PETUNJUK KEPADA MEREKA YANG INGIN MEMAHAMI AGAMA-MU,MEREKA YANG BUKAN ISLAM TAPI TIDAK PERNAH MENENTANG AJARAN-MU,MEREKA INI ADALAH HAMBA-MU JUA,KAU GANTIKANLAH TEMPAT IBADAT MEREKA MENJADI MASJID UNTUK MEREKA BERIBADAT KEPADA MU

Anak Bugis said...

hehehehe..aku gelak jer lah..wahai sahabat melayuku penyokong umno semoga korang dapat memahami kenapa majoriti golongan muda melayu menolak umno..penyokong2 korang makin lama makin berkurangan..sebab ape.?? sebab dah sampai seruan ler.. yang bertambah golongan muda yang menyokong reformasi kebangkitan melayu.. bagi aku org muda yg sokong umno sebenarnya hanyut dgn dokyah perkauman yg sempit..konon sebagai pembela bangsa..yelah tu.. korang bela ler sesama korang.. hehehe

Anonymous said...

anon 125

aku setuju&sokong dngan ekau 1001%

biarkn sdara2 bertekak melalak melolong cari dosa kering bertimbun dalam bulan posa nie.. hehehe

mase pilihanraya anwar datang akupun datang limkitsiang+karpalsingh datang akupun datang pas datang akupun datang klau taksilap brsama2 dngan subky latif duduk kat gerai berduyun2 orang bn datang aku pun datang ~saje nak dengar ceramah..

ader yg betul ade jua temberang diorang perkatakan aku dengar aku nilai.. penilaian & keputusan diminda & tangan aku ~sape nak dipangkah itu hak aku dalam pru12 calon yg aku pangkah smuanya menang.. parlimen+dun alhamdulillah tepat jua pirasat aku politik same jer..

siang berlori2 poster & peralatan bn aku angkat ~lepas tu kawan dari pkr pas & dap call aku pula nak mnta tolong aku kata ok.. sye takminta upah yg banyak terserah.. diorang nak bagi upah yg penting aku bahagia.. dan tak dikongkong sbab bila marah bimbang pula jdi kingkong..

..dan yg paling penting guna tulang 4kerat+keringat aku rase nyer halal jua keje tu..


bn dah memerintah malaysia ~5nogori dan diperintah pr -1 ade 4 lagi.. so minta aper keje smua beres sebab sye tak cari lawan/musuh.. smua nya kawan

aku bahagia ..dapat keje kontrak dari bn & pkr ~dap penasihat undang2 aku ~pas penasihat agama aku.. hidup kendiri prinsip hidup aku jangan cari lawan biar ramai kawan insya Allah semoga disihatkan tubuh badanku PRU13 aku tunggu..

Anonymous said...

sesapa nak melantak duit rasuah dari UBN amiklah. jgn lupa akhirat pasti datang. lu pikirlah sendiri