"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, September 14, 2009

Penamaan Calon 3 Okt, Mengundi 11 Okt...

Reactions: 
Hari mengundi bagi pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang di Negeri Sembilan ditetapkan pada 11 Oktober, sementara hari penamaan calon pula jatuhnya pada 3 Oktober ini.

Tarikh itu dimumumkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) selepas mesyuaratnya hari ini bagi membincangkan persiapan pengendalian pilihan raya kerusi itu di pejabatnya di Putrajaya pagi ini.

Seramai 13,664 pemilih layak menentukan calon parti yang bertanding - kemungkinan besar menyaksikan persaingan sengit antara BN dan PAS - termasuk 4,604 pemilih pos

66 comments:

dulukini said...

Selamat Mengundi.

mohd said...

Bila BN je...mesti ngundi hari ahad

Anonymous said...

babi punya SPR ....bila tempat BN ...buat hari cuti.....kalo PR hari kerja....woi SPR....hangpa dok nak bantu lagi ka parti yang dah reput...ka hangpa pon nak jadi reput jugak....bila rakyat kata SPR berat sebelah...ohhh tidak tidak....kami berlaku adil....adil...adil tengkorak hampa.....memang lidah bercabang...spesis ulaq dan bewak.....SPR go to helll.....la dengan BN....

Anonymous said...

Memang SPR C E L A K A !!!!!!!

Anonymous said...

suruhan pengumnokan rakyat...
bila tgk kerusi umno boleh menang dia bagi ari cuti.... memang betoi la pengerusi spr barua umno....

MeriamBuluh said...

Inilah keadilan yg pencacai UMNO laung2kan....kalau PR hari bekerja..BN hari cuti...
Walaupun atas kertas mereka dah menang dengan undi Pos tapi perancangan Allah kita belum tahu...
Berusaha,bertawakkal insyaAllah kita menang lagi...

Anonymous said...

klu org BN mati buat hari sabtu buang undi, Klu org PR mati buat undi hari kerja !!! Pi mampos la SPR !!!! pencacai umno!!!

Anonymous said...

Penamaan calon hari sabtu, boleh kita ramai2kan sambil menghirup udara segar di port dickson nanti..

Anonymous said...

Dah nak kalah mcm2 lah korang kutuk dan kata yer...ingatkah korang ttg 3,800 pengundi hantu PAS di Permatang Pasir...sedih tengok geng2 PR ni yg tak rela dgn takdir..dah takdir korang akan berkubur lepas ni..Ingat!!!Selangor akan kembali ke tangan BN selepas raya nanti..mesti korang kata ADUN2 tu makan rasuah kan..sebenarnya mereka semakin sedar bhw PR kian rapuh, tak perform dan dikuasai oleh gengster Cina....tunggu lah berita sedih bua korang yg masih tak sedar lagi itu!!!!!!!

Anonymous said...

kita tnggulah pru 13 nnti, klau pr menang first skali kita suruh pegawai2 spr yg jilat buntut umno ni dgn hormatnya meletak jawatan dgn cara baik kemudian pegawai sprm lepas tu hakim2 lepas tu pegawai2 polis, apa macam ok tak,klau ok kita tnggu, masanya akan sampai.

Anonymous said...

SEJARAH TIDAK PERNAH BERBOHONG...CARI DAN KAJI LAH DENGAN ILMU BUKAN MENULIS SEMBRONO...

Persoalan inilah yang sepatutnya perlu difahami umat Islam, kerana ia merupakan kunci untuk memahami arah dan matlamat perjuangan PAS. Dari segi zahir ianya bukanlah menggambarkan sebuah jemaah Islam atau parti Islam, tetapi ia lebih cenderung bersifat sebagai sebuah parti politik. Lebih-lebih lagi bila ia diluluskan pendaftarannya oleh kerajaan British selepas ditubuhkan pada 16 september 1951. Ertinya kewujudan parti PAS turut direstui Penjajah British atau dalam kata lain turut diredhai penjajah. Kemudiannya PAS telah didaftarkan sebagai sebuah organisasi pada 31hb Mei 1955 dengan nombor pendaftarannya 733 (Pulau Pinang).

PAS satu-satunya pertubuhan atau parti politik Melayu yang ditubuhkan sebelum merdeka sesudah Hizbul Muslimin diharamkan oleh penjajah pada tahun 1948. Kenapa Hizbul Muslimin diharamkan dan PAS diizinkan bergerak?

dulukini said...

Maka mengundi hari ahad itulah SPR pencacai UBN ptuihhh. Kalau kena kat PR mesti hari keje sial aje.

Anonymous said...

Jadi, bila British dengan senang hati meluluskan pendaftaran PAS, ertinya ia redha untuk PAS bergerak sebagai sebuah parti politik dan bukan sebagai agama atau jemaah Islam. Kerana dengan cara itu mereka akan mudah memperalatkan PAS untuk memecah-belahkan umat Islam. Kenyataannya telah berlaku sehingga ke hari ini.

Bermulanya perpecahan dalam pucuk pimpinan Melayu ialah apabila Tuan Haji Ahmad Fuad telah keluar UMNO dan menubuhkan PAS. Di situ bermulanya detik perpecahan umat Melayu dan Islam. British amat arif hal itu, lalu meluluskan pendaftaran PAS untuk dijadikan sebagai sebuah parti pembangkang agar mereka (PAS) memain isu-isu agama untuk melemahkan perpaduan umat Islam.

Jadi kewujudan PAS bukan asasnya dari Allah, tetapi diasaskan oleh Tuan Haji Ahmad Fuad dan diiktiraf oleh penjajah British waktu itu. Oleh itu, fahamlah kita bahawa PAS tidak ada kena mengena dengan Islam sebagai "Ad-Din". PAS tidak ada dalam al-Quran atau hadis atau tidak ada diijmakkan oleh ulama Islam sebagai agama. PAS cuma sebagai sebuah parti politik sahaja.

Dalam "Dokumen Negara Islam" keluaran PAS, pada halaman 16, nombor 5, PAS sendiri tidak mengakui bahawa parti itu sebagai parti Islam, cuma sebagai sebuah parti politik.

Anonymous said...

Ada sapa2 yg buat kajian terperinci berani ulas isu di atas..ulasan biarlah berfakta. Sejarah tidak pernah berbohong...jgn menulis ikut emosi..gunakanlah ilmu untuk membuat pertimbangan...ada sesapa yg berani berdebat isu ini? Tq

Anonymous said...

biaq pi....kalo BN kalah jugak...Lagiiiiiiiiiii besar la kemaluan depa...pi mampuih la SPR=babi=pelacur=barua...dan lagi dan lagi ....woiiii apa yang hangpa SPR/BN Buat akan bertambah benci lagi rakyat pada ko orang...dasar BN bacul dan tak ada telur.....

Anonymous said...

anon 2:35 pm hang pon sama ....penjilat pungkoq BN....

Anonymous said...

bagi PR kalau x menang pon tak pa.....janji dapat mengurangkan undi bn...kalo menang lagi bagoooosss...

dulukini said...

Sejarah juga tidak pernah berbohong bahawa parti UMNO adalah pengkhianat bangsa Melayu yang paling bangsat dan nyata.

52TAHUN UMNO memerintah hanya mengenyangkan perut sendiri dan kroni sahaja. Itu adalah fakta sejarah UMNO yang jelas lagi nyata
dari dulu hingga kini.

matstimketum said...

buat hari cuti lagi ramai anak muda akan balik mengundi, maka akan bertambahlah undi yang akan didapati oleh pr dan mungkin juga akan memeberi kemenangan. berfikiran positiflah.

Anonymous said...

anon... british meluluskan pendaftaran pas memanglah sebuah parti politik ,tetapi parti berasas parti islam,saudara mesti ingat,tuan hj ahmad fuad keluar drpada umno bukan suka2,tuan hj ahmad fuad untuk menubuhkan parti pas krn tidak yakin dgn umno untuk menegak sebuah parti berteras islam,pas mmgtidak kena mengena dgn islam sbg ad din tetapi saudara msti ingin ad din,al quran ijmak ulama sbg pegangangnya,saudara mengatakan kewujudan pas bukn krn allah adalah salah,krn tanpa restu dari allah parti pas tidak akan dpat di ujudkan oleh tuan hj ahmad, saudara fikir2kan la.

Media Cyber said...

1:28 PM anonymous dan korang2 semua..

ape ke bongok tahap babun korang ni sampai nak salahkan SPR bagi hari mengundi pada hari ahad? bukan ke pada masa tu lebih senang orang nak turun mengundi???

Media Cyber said...

dah tarikh diberikan korang plak melalak macam hanjeng... kang tak bagi tarikh dan bagi BN terus berkuasa kat situ.. lagi la korang melalak mengalahkan binatang yang menyalak.. ada otak, fikirlah

dulukini said...

Tu dia Media Cyber suka sakat UBN dah masuk komen. Mamat yang makan suap.

Media Cyber said...

inilah masanya kalau PAS betul2 kuat nak tawan bagan pinang.. tunjukkanlah.. bukannya rugi apa pun.. sama2 juga rakyat keluar mengundi.. kalau dah menang nanti baru korang nak berhenti melalak.. apedaa.. cuba relax dulu.. kita beraya dulu... pilihanraya kemudian.. korang ni .. mmg sesuai dilabelkan sebagai perosak suasana bulan ramadhan dan raya .. kalau pilihanraya .. lagi teruks...

Media Cyber said...

makan suap ape? aku tak mewakili saper2.. lain la kalau ko tu telah di'liwat' oleh anwar.. jadi aku faham2 jer la kenapa ko dok sokong sangat PR sampai camtu sekali..

Anonymous said...

anon 2.46pm ko ni apa crita ni...

dulukini said...

hujah yg melesatlah Media Cyber.

Media Cyber said...

eleh .. lantak ler.. weh! xde jual ke laptop?? barang terpakai jer ker ko jual dulukini?

dulukini said...

Media Cyber cakap berdegang degang tapi tak tahu parti bangsat UBN tu
telah racuni fikiran dia. Mahkamah dah kata tak de kes liwat tapi dia masih dengan liwatnya. Itulah termakan banyak sangat suap.

dulukini said...

kekke...laptop tak ade..PC aje.

Media Cyber said...

fikiran diracun? tak sama sekali.. wahahaha! makan suap pun takde maknanya...

Media Cyber said...

tu pc terpakai ke? ram 1 giga pun xderrr ker??

dulukini said...

Terpakai saje. aku tak prefer 1GIG. Aku suka 512MB x 2kali. satu rosak lagi satu boleh pakai.

Media Cyber said...

ooo.. bukan ke elok lagi guna 1 gig terus... apsal ko tak iklankan dekat mudah?

dulukini said...

TQ. bagus juga idea tu.

Anonymous said...

media cyber.masaalahnya skrng kenapa manek urai,pematang pasir,bkt gantang hari mengundinya adalah waktu orng berkerja,ttpi di bagan pinang umno rasa dia bleh menang dia suruh pegawai2 spr penjilat umno ni mengundi hari orng tak keja,kan nampak tak adil tu bodoh.ko ni memang buta la,banggang betul

muraisenja said...

selamat berhari raya, selamat berkempen, selamat mengundi dan selamat berhari raya lagi sakan kalau UBN tumbang kali ke 8

dulukini said...

Undi POS akan menjadikan PR agak sukar untuk menang di Bagan Pinang. Ape2pun lawan tetap lawan. Jika mustahilpun harap PR akan dapat kurangkan majoriti kepada beberapa ratus aje.

dulukini said...

Yang paling best suasana di Bagan Pinang akan meriah seperti Hari Raya.

TV, basikal, mesin jahit, duit palsu RM300, radio dan mcm2 lagi akan berlegar-legar disekitar Bagan Pinang. Bagi penyokong PR amik aje jgn tak amik sbb itu semua duit rakyat bukan duit UBN.

Projek2 buat jam, jamban, jambatan akan tumbuh bak cendawan seperti selepas hujan sekarang ini. Isu "anak emas" or "anak angkat" akan dijaja siang malam bagi memenangkan calon, wpun kemungkinan calon UBN pernah makan suap dulu2.

ishk makan suap lagi. setial kali calon UBN mesti ade kes makan suap.

atan said...

udah lah, udah kejo dia

Anonymous said...

spr = barua babun.. namapak sangat spr ni barua umnongok/B1N1..
time depa pilihan raya kecik depa buat time cuti.. tapi kalau time pakatan rakyat depa buat time kerja..
pandai nyer spr ngok ni buat kerja...

Anonymous said...

Hairan, Heran, Setan..

DUN Manek Urai - Mengundi hari Selasa (hari bekerja)

DUN Permatang Pasir - Mengundi hari Selasa (hari bekerja)

DUN Bagan Pinang - Mengundi hari Ahad (hari bercuti/hujung minggu)

memang dasar UBN penyangak !!
UMNO - Parti Pijak Kepala Lembu..

AnaK BugiS said...

Tahniah pada SPR kerana memikirkan keperluan rakyat pengundi di N31, kerana menetapkan hari pengundi pada hari cuti.. hehehehehehehe..
Begitulah Malaysia, negara aman, damai, rakyat di utamakan. pencapaian di dahulukan.

anti umno said...

Salam semua,

Apa apapun kita harap pengundi di Bagan Pinang akan kuburkan Isa dan dan ganyang ISA.

Dua ISA itu adalah lambang RASUAH DAN KEZALIMAN.

SELAMAT BERPUASA, SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI KEPADA SEMUA DAN SELAMAT MENGUNDI (kepada mereka yg tinggal di Bagan Pinang)

Anonymous said...

AnaK BugiS

diam! kau!.. dasr pendatang haram! kat Malaysia aku seeping cow balik Indon masuk utan jadi gelira lepas tu.. bunuh belanda dari belakang orang indon pengecut takde kontol! di tambah lagi takde otak! otak letak dilutut otak! udang..

Eeeiii lagoh,bangsa Malaysia cerdik lah! takde setitik pun darah mengalir untuk merdeka kerana kebijaksaan gunakan otak di anugerahkan Allah ...ada paham!.. ke? MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!

Sape PR/BN yg nk besarkan zakar? said...

hari cuti ke...bestnye

Anonymous said...

Anonymous 2:36 PM....,

Aku rasa seronok baca artikel yang kau tulis tu.. Tapi walau apa pun hujahnya parti PAS sememangnya parti politik. Mereka berjuang sama seperti parti UMNO untuk menguasai pemerintahan negara Malaysia.

Aku juga bersetuju bahawa PAS satu-satunya pertubuhan atau parti politik Melayu yang ditubuhkan sebelum merdeka....

Sebenarnya untuk menyembunyikan perjuangan sebenar maka pemimpin PAS ketika itu terpaksa mengaku bahawa parti itu bukan parti Islam cuma sebagai sebuah parti politik dan pihak British menerima dengan senang hati. Ini telah memberikan mereka peluang dan bergerak bebas untuk berpolitik menegakkan syiar islam.

Untuk pengetahuan anda... wujudnya parti PAS dan UMNO adalah menggambarkan bahawa bangsa melayu sudah dibahagi dua.

Kumpulan pertama adalah dari kalangan bangsa melayu yang memperjuangkan atas nama agama islam dan bangsa melayu. Mereka adalah dari gulungan parti PAS

Kumpulan kedua adalah dari kalangan bangsa melayu yang jadi pengkhianat terhadap bangsa melayu itu sendiri, tapi mereka berpura-pura berjuang disebalik slogan "hidup melayu". Mereka ini adalah dari gulungan melayu terpelajar dari London, menjadi ahli parti UMNO.

Hari ini kita sudah lihat wajah sebenar parti PAS. Mereka yang berdaftar sebagai ahli parti PAS bersedia bersatu untuk menjadikan agama islam sebagai wadah perjuangan. Perjuangan mereka itu diterima oleh rakyat warga muda seperti yang kita lihat hari ini.

Dan parti UMNO masih meneruskan propaganda mereka dengan slogan hidup melayu. Untuk mendapatkan sokongan dari rakyat berbangsa melayu maka mereka terpaksa memperbodohkan rakyat kononnya bangsa Cina akan memerintah negara Malaysia jika bangsa melayu tidak menyokong parti UMNO.

Jika kita kaji menggunakan akal yang berilmu, mana mungkin UMNO boleh memerintah Malaysia tanpa ada MIC dan MCA.

Begitu juga dengan bangsa Cina.. mana mungkin melalui MCA/DAP/GERAKAN menguasai negara Malaysia tanpa bantuan dari UMNO dan MIC....?

Oleh kerana itu propaganda yang dimainkan adalah pembohongan semata-mata. Ini membuatkan sebahagian besar rakyat malaysia membenci Barisan Nasional.

Sebenarnya bangsa melayu adalah bangsa yang bijak dan pandai.Mereka mampu bersaing dengan bangsa lain tanpa perlu ada "subsidi" dari kerajaan.

Tetapi disebabkan pemimpin UMNO terlebih dahulu menguasai politik negara maka mereka telah memainkan peranan dimana mereka berusaha bersungguh-sungguh untuk menjadikan bangsa melayu berfikiran bodoh dan tidak mampu berdikari kecuali mengharapkan bantuan dari kerajaan.

Banyak contoh yang boleh kita lihat apa yang telah dilakukan oleh pemimpin UMNNO terhadap rakyat hari ini. Dengan cara itu pemimpin UMNO akan sentiasa berkuasa keatas bangsa melayu yang bodoh.

Anonymous 2:36 PM....,
Sebenarnya pemimpin UMNO terutama Perdana Menteri Malaysia bukan berhadapan dengan parti dari Pakatan Rakyat saja tetapi mereka berhadapan dengan rakyat dikalangan anak muda yang berakal waras dan berilmu.

Mata mereka melihat, telinga mereka mendengar dan lidah mereka sudah berkata-kata bahawa "parti UMNO-baru(ah) mesti ditentang dan ditumbangkan".

"LAWAN TETAP LAWAN"

NaNbN said...

ANONY 2.36PM + ANONY 6.14PM

Sedapnya artikel bro berdua,daripada melalut taktentu pasal,maki hamun,caci mencaci yang tak mendatangkan apa2 kesan hampe!!! belaka ~seronok bace artkel bro berdua nie..

Walau bagaimanpun alang ke moleknye kalau PAS berjuang & bergeak sendirian tanpa gabungan dari parti2 berkonsepkan Sekular,Sosialis atau Nasionalis lebih2 lagi dengan Komunis..

Saye cadangkan Pas Keluar dari Pakatan Rakyat.. ??? InsyaAllah PRU13 rakyat Malaysia akan nampak sebenarnye perjuangan Parti Islam sebenar

Anonymous said...

Celaka pukimak punya SPR, kalau tempat BN, hari mengundi hari minggu, tapi kalu temoat PR hari kerja. Betul-betul anak haram jadah pengerusi SPR ni. Kau nak tipu rakyat kau jaga kau. PR memerintah nanti kau dulu yang akan masuk lokap. Ptuih..

dulukini said...

Pulak dah mamat tu.

Anonymous said...

anon815pm
nampak gaye linggok bahasa,macam dari matim jer.. kalau jang nie orang sabah.. blah!.. balik sabah daa.. orang sabah tak diperlukan

MeriamBuluh said...

UMNO yakin mereka akan menang di Bagan Pinang dengan memilih PRK pada hari Cuti.Anngapan mereka ramai pencacai2 UMNO kerja kat KL jadi susah untuk balik mengundi pada hari bekerja...
Kalau tewas juga kali nie aku rasa SPR dah tak boleh di guna pakai lagi kena ganti dengan SAMI.

Anonymous said...

mengundi jatuh ari ahad,pehhh memang betul la spr ni terutama pengerusinya memang makan suap,kaki jilat,kaki busuk,kalau kena tang pr ari keje,kalau umno ari cuti,takut ke nak buat ari mengundi ari berkeje,apasal nak menang kan calun yang rasuah tu ke,pengerusi spr ni memang macam lembu hidung kena tarik je,, kat parti cap lembu,orang bagan pinang pun nak di buat macam lembu,media cyber kau pun dah macam lembu..

AnaK BugiS said...

Anoy 557.

Ada aku peduli ker yg ko nk merepek ne.. aku nak pakai apa nama apake ada perlu minta kebenaran dari nko ker.. hehehe..

Tentang Prk ni, sebenarnya aku nampak masih ada peluang cerah utk PAS merampas kusi N31 ne, jika dapat sokongan penuh dari pengundi India dan cina, kat situ dah ada 2,500 undi, di tambah 3 ribu undi melayudan yg penting dapat meraih sekurang2nya 2,000 undi pos. Cuma strategi mesti betul dan dengan kerja keras warga PR, insyallah kemenangan akn jadi milik PAS.

Anonymous said...

Ayoh , kita tumbangkan saekor lagi kerbau UMNO sebagimana kita tumbangkan seorang Timbalan Menteri di kubu mereka sendiri !

bob said...

kawan2...bagus gak spr buat hari ahad..lagi ramai orang bleh gi ngundi..ada la hikmah nya yg Allah nak tunjukkan nanti..diorang merancang, Allah pun merancang..tetapi perancangan Allah lebih baik daripada diorang..bersiap lah gali lubang kubor sendiri...

bob said...

kepada kawan2..wat x tau je gan media cyber sasau tu..biar dia nyalak sorang2..lagi korang layan lagi menjadi2 sasau dia tu...

Anonymous said...

Walau apajua berlaku kunun nak tunjuk baik,nak berlakun rakyat Malaysia..kalau indon -indon jugak kite sweeping back to Indon 'AnaK BugiS..'

Fisabilillah said...

Salam.

Haha..nak tergelak aku tgk berita pengumuman hari mengundi tu. Seperti yang telah aku dan rakan2 jangkakan,mesti mengundi pada hari cuti. Tup..tup..tgk2 memang betul pun. Ceh tak surprise langsung. Dah memang boleh dijangka. Bagus la SPR, ko buat la byk2 lagi. Nanti tau la nsib ko nanti.

Anonymous said...

Betul beruk makyeh depa nie...kalau hari cuti best ler semua menteri leh datang bagi basikal...

mana mana rumah yang dah buruk boleh ler kasi senget sikit nanti dapat masuk tv ngan dapat umah baru..

pas tu kalau jalan lubang boleh dapat highway to bagan pinang..boleh dapat duit toll

pastikan pintu umah buka selalu nanti senang sikit depa nak datang bagi basikal.

wargh warhg wargh...khak thuiii

bikir perak said...

Dari Anas bin Malik, katanya Rasulullah s.a.w bersabda: “Menjelang turunnya Dajal ada tahun-tahun tipu daya, iaitu tahun orang-orang pendusta dipercayai orang dan orang jujur tidak dipercayai. Orang yang tidak amanah dipercayai dan orang amanah tidak dipercayai.”

Lingkup kan segera ya Allah orang2 sebegini..aminnnnnn

Anonymous said...

Masihkah kita ingat..Hari ini...MENGENANG SETAHUN PEMBOHONGAN ANWAR PADA RAKYAT MALAYSIA...hasrat nak jd. PM pd 16 Sept. 2008 yg. hanya tinggal mimpi!!!!!Terang lagi bersuluh..Buat apa kita nak bergelumang dengan pembohong besar negara ini...ayuh..lompatlah! Tinggalkan segala Pakatan Rosak yang hanya tahu utk. menjahanamkan rakyat!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

no 2 an war..pembohong besar negara. pencacai2 semua hangguk betul kata an war nak jd pm, kalau tak dah setahun an war jd pm heheheheheheheh lg teruk la malaysia kalau an war yg perintah. baru dpt sgor asik nak tunding jari kat kepimpinan dulu, kalau dh tau yg dulu tu teruk perbaiki lah. ni dh 2 tahun asik menyalahkan kerajaan dulu. orng dh kasi kuasa apa nak lg. sibuk ngan kilang arak kat s alam tp arak kat 7E pn kecut ngan Ronnie... huahahuauhauhauhau Hassan ali mmg aku respek.. yg lain tu jd hero kuil je la

Anonymous said...

Lala lala lala.....bestnyee jadi org melayu

dulukini said...

Tak abis2 mamat tu melalak pasal DSAI. Makan suap punya orang sbb tu kena jadi balaci UBN. Semoga hapy dengan duit haram ko tu.

BOSS Tarzan UK.. said...

Kalau UMNO tak betul Pas tak betul..PKR tak betul...SPR tak betul..habis apenye yang betul ni...wahai Melayu...Islam tak ikut....undang2 dunia pun tak ikut...agaknya undang2 monyet yang depa ikut nooo...