"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, September 02, 2009

Pendedahan: Dalang-Dalang Disebalik Demo Kepala Lembu...

Sejak demontrasi mengarak kepala lembu berdarah terjadi enam hari lalu, khalayak rata-ratanya terus mempersoal tindakan UMNO yang ekstrem itu.

UMNO bukan sahaja didakwa cuba menjatuhkan Kerajan Pakatan Rakyat di Selangor melalui isu cadangan pembinaan kuil di Seksyen 23 di sini, malah parti itu cuba mencipta pergelutan dengan penganut agama Hindu di Selangor melalui aksi ekstrem pihak terbabit.

Apa yang berlaku sudah tentu menuntut kepemimpinan UMNO membetulkan kesangsian rakyat terhadap aksi ekstrem pihak terbabit.

Di sebalik klip youtube yang merakamkan insiden tersebut, sebenarnya ada jawapan yang paling sahih untuk mengetahui siapakah dalang di sebalik aksi ektrem itu.

Analisis emperikel bersama dua EXCO Pemuda PAS Selangor Nadzham Hj. Ahmad Nazir (berkolar kuning) dan Mohd Khairul Afandi Ibrahim (berbaju hitam berlogo PAS) semalam umumnya menunjukkan bahawa UMNO lah dalang sebenar insiden 28 Ogos lalu.

Berdasarkan klip youtube tersebut, Nadzham mendakwa bahawa dalang sebenar perhimpunan terbabit adalah Pengerusi Penaja UMNO Cawangan Seksyen 23, Hj. Azmir Md. Zain, di sini.

Jelasnya, Azmir merupakan adik kandung kepada bekas ADUN Kota Anggerik Dato’ Nawawi Md. Zain (dalam Parlimen Shah Alam); yang mewakili UMNO dalam pilihanraya umum ke-12 lalu.

“Kalau dah ada Ketua Penaja UMNO (cawangan) Seksyen 23 menjadi kepala demontrasi itu, siapa lagi dalangnya,” katanya.

“Kalau orang PAS, kita (ahli-ahlinya) tidak akan demontrasi isu perkauman, (sebaliknya) kita akan demontrasi isu hak asasi dan Islam. Sudah lama kita (pemimpin PAS) ditangkap, kene gas pemedih mata, dibelasah FRU (atau) dikenakan Akta Hasutan serta ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri).”

Jelasnya lagi, Azmir turut dikenali khalayak tempatan sebagai salah seorang samseng yang menguasai kawasan panas, Up-Town Shah Alam.

Dia (Hj. Azmir Md. Zain) salah seorang yang kuasai Up-Town Shah Alam. Itu sebab walaupun penduduk setempat bantah (dan) pungut tandatangan bantahan disebabkan (bunyi) bising-bising, sampai sekarang tak berjaya (dipindahkan); sebab Dato’ Nawawi (abang kandung Azmir) di belakangnya… antara gangsternya (adalah) Achai, juga Pemuda UMNO Shah Alam.”

Nadzham yang pernah dikenali sebagai ‘otai’ Pemuda UMNO Shah Alam pada era Reformasi 1998, sebelum menyertai PAS turut mendedahkan bahawa Gangster bernama Achai juga merupakan orang penting kepada pemimpin pemuda UMNO tempatan, Dato’ Nawawi Md. Zain.

“Achai ini bukan (saja) kawan dia (Azmir), tapi adik pada Zack (iaitu) Setiausaha Kerja kepada Dato’ Hj. Nawawi Md Zain. Dia (Achai) orang penting pemuda UMNO.”

Tambah Nadzham lagi, antara demontran yang cuba menyamar sebagai pemuda PAS dalam demontrasi ekstrem tersebut adalah bekas Bendahari Pemuda UMNO Shah Alam sendiri, selepas meneliti klip youtube Malaysiakini.

Menurut Khairul Afandi pula, demontrasi melampau tersebut turut disertai oleh Ketua Pemuda UMNO Selayang, Sohaimi Shahadan.

Sumber dalamam UMNO ketika dihubungi kemudian bukan sahaja mengesahkan keahlian UMNO Sohaimi, malah menjelaskan bahawa Sohaimi bukanlah penduduk tempatan Seksyen 23, di sini. Sebaliknya, beliau bermastautin di Batu 19, Kuang, Rawang.

Sumber tersebut juga mendedahkan bahawa terdapat kes kuil bersebelahan masjid di Sungai Buluh (berdekatan Kuang) yang sampai ke pengetahuannya beberapa tahun lalu (iaitu sewaktu UMNO/BN memerintah Selangor), tetapi beliau mengambil sikap hipokrasi serta sambil lewa.

Sumber tersebut juga mendakwa Sohaimi merupakan antara individu yang terbanyak mengaut tender projek di bawah Kementerian Pertanian, Industri dan Asas Tani melalui Menterinya Datuk Noh Omar yang juga Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor, sejak Kerajaan Selangor jatuh di bawah Pakatan Rakyat.
Bersandarkan klip youtube yang lain : “Bantahan Dari Penduduk Seksyen 23Terhadap Kuil Yang Akan Dibangunkan Di Seksyen 23 Shah Alam“, Nadzham dan Khairul turut mendedahkan dua pemimpin UMNO luar yang datang beraksi ekstrem di Seksyen 23, di sini 16 Ogos lalu.
Kedua-dua pemimpin Pemuda PAS tersebut juga turut mempersoal tindak-tanduk Polis ‘berdiam diri’, sewaktu demontrasi terbabit berlangsung.

“Ketua Polis Daerah Shah Alam (ASP Noor Azam Jamaludin) kata perhimpunan itu tidak ada permit. Kenapa begitu mudah Polis begitu mudah memberi laluan kepada demontrasi tersebut, mengawal trafik, sudah tentu ada (pemimpin) UMNO sendiri di sebalik demontrasi itu.”

“UMNO memainkan peranan terhadap demontrasi kepala lembu ‘berdarah’ tersebut. Sebab itu, beberapa pemimpin UMNO terlibat.

Dalam pada itu, Khairul juga mendakwa penduduk tempatan tidak mengenali Timbalan Pengerusi Badan Bertindak Penduduk Seksyen 23 di sini, sehinggalah media arus perdana membuat liputan luar biasa ke atasnya.

Sambil menyifatkan Ibrahim Sabri berdusta kepada khalayak, Khairul dan Nadzham juga mendakwa lelaki misteri itu cuba mencari helah apabila banyak pihak mempertikai tindak tanduk mengarak/menendang kepala lembu lembu ‘berdarah’ itu.

“Sepatutnya dia (Ibrahim Sabri) sebagai orang penganjur menasihati, dia sepatutnya menasihati orang yang datang berdemonstrasi bersama. Sepatutnya dia menasihati supaya kepala lembu ‘berdarah’ itu tidak disertai bersama perarakan itu.”

Ibrahim turut didakwa cuba menjernihkan tanggapan tidak baik khalayak terhadap UMNO Selangor.

Memetik laporan Utusan Malaysia semalam, Ibrahim menegaskan, “Sebenarnya kita sendiri tidak menyangka perhimpunan yang diadakan itu di hadapan bangunan SUK selepas solat Jumaat itu ada orang yang membawa kepala lembu.”

Jelasnya lagi, cadangan mengarak kepala lembu ‘berdarah’ itu tidak pernah dibincangkan di peringkat Jawatankuasa Pendududuk Seksyen 23.

Pun begitu, jika dilihat sendiri rakaman Youtube Malaysia kini, membayangkan Ibrahim masih bersifat ekstrem, kalau tidak pun terlibat mengarak kepala lembu yang segar berdarah itu.

Tegasnya, “Kami (mewakili) penduduk Syeksyen 23 (Shah Alam) sekali lagi menyatakan tidak akan berganjak walaupun seinci,walau nyawa habis (terkorban), walau darah mengalir; kami tetap pertahankan Seksyen 23 (Shah Alam) daripada dibina kuil,” katanya.

Agendadaily melaporkan, Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor Datuk Noh Omar semalam berkata, “Jangan tuding jari pada pihak lain (UMNO)… saya sendiri lawat tapak di Seksyen 23 pada 18 Ogos lalu untuk terima memorandum bantahan yang hendak diserah kepada Perdana Menteri.”

Bagaimanapun, Noh dalam kenyataannya 18 Ogos lalu mahu menyertai bantahan penduduk dengan mendapatkan injunksi Mahkamah atas cadangan kerajaan negeri membina kuil tersebut.

Beliau mendakwa keputusan itu sebagai mainan politik Pakatan Rakyat negeri, demi mengetepikan bantahan penduduk setempat Jumaat lalu.

Semalam, Naib Presiden PAS Dato’ Mahfuz Omar pada satu kenyataan akhbar di Pejabat Agong PAS berkata, “Saya lihat bahawa isu ini ada kepentingan politik kepada Umno Barisan Nasional… mengadu domba hubungan antara kaum yang harmoni dalam negara kita untuk mencetuskan suatu keadaan tegang bagi survival politik mereka… (iaitu) percubaan mengembalikan sokongan orang Melayu kepada UMNO.”

Ujar Ahli Parlimen Pokok Sena itu lagi, “Mereka mengatakan orang-orang Islam dalam Pakatan (Rakyat) menjadi kuda tunggangan; ungkapan-ungkapan yang menunjukkan bahawa mereka meniupkan sentimen perkauaman dan keagamaan.”

Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad yang ditemuramah lewat malam tadi, mempertikai tindakan Menteri Dalam Negeri Dato’ Seri Hishammudin Tun Hussien yang menyanjungi para pemuda ekstrem terbabit.

“Saya diberitahu bahawa Hishamuddin akan turun sendiri ke sini (Seksyen 23) untuk bertemu dengan samseng-samseng terbabit. Itu suatu penghormatan (Hishamuddin) sedangkan samseng-samseng itu jelas membelakangkan undang-undang dalam isu ini.”

“Saya tahu bahawa yang bercakap itu (demontrasi kepala lembu berdarah) bukan mewakili penduduk setempat (Seksyen 23). Saya sedih melihat bagaimana samseng-samseng itu boleh bertindak sesuka hati mereka… sesuatu tindakan terdesak oleh pihak UMNO untuk membela, membela dan melindungi mereka (ekstremis).”

“Orang-orang sebegini sepatutnya sudah lama dikenakan tindakan undang-undang (kerana) mereka sudah merosakkan harta benda awam, mengancam orang ramai dengan kata-kata hasutan. Mereka dikebalkan sehingga mengugut penduduk yang mempersoal tindakan mereka.”

Tanpa menyebut nama-nama mangsa, Khalid juga menjelaskan bahawa beberapa saksi kejadian yang tampil membuat kenyataan sudah diugut serta diarahkan meninggalkan kediaman mereka, di sini.

Khalid juga menjelaskan bahawa beliau masih menunggu maklum balas pihak Polis sejak Sabtu lepas.

Utusan Melaporkan, Noor Azam memaklumkan bahawa sudah terdapat 52 laporan Polis daripada penganut Hindu berhubung insiden tersebut

Wartawan Harakahdaily, Dzulfikar Mashoor yang turut turun ke Seksyen 23 petang semalam menjelaskan bahawa pihak Pasukan Gerakan Am (PGA) masih berkubu di Dewan Serbaguna MBSA di sini.

Di antara responden harakahdaily 30 Ogos lalu, dua daripadanya menjelaskan bahawa diri serta keluarga mereka dikecam, dipulau serta diancam oleh suatu pihak yang tidak dikenali.

Ditanya sama ada responden terbabit ada membuat laporan Polis, kedua-duanya memberikan alasan takut terus diancam pihak terbabit.

Dalam pada itu, respon Rohaya Samad, suri rumah membuat penjelasan semula berhubung kenyataannya 30 Ogos lalu.

“Bukan maksud akak (kononnya) Hj. Mahyuddin (Pengerusi Persatuan Penduduk) membawa kepala lembu itu. Bukan akak yang kata. Akak bukan pemecah belah masyarakat seperti didakwa…” katanya.

Beliau juga menafikan bahawa beliau menerima sms kononnya penganut Hindu sudah membuat 98 aduan Polis berhubung insiden tersebut.

“Bukan 98 (aduan) yang akak kata. Akak kata 48 (aduan). Akhbar hari ini laporan 52 aduan,” ujarnya lagi.

Ditanya sama ada segala penjelasan tersebut disebabkan ugutan pihak tertentu, beliau mengatakan ‘tidak’.

Salah seorang saksi tuduh yang juga pemimpin tempatan, Cikgu Zainuddin terus dihubungi sehingga kini untuk mendapatkan sisi pandang yang lain, tetapi masih gagal.

Suatu sumber memberitahu bahawa beliau sedang membantu siasatan oleh pihak Polis.

Setakat ini, tidak ada mana-mana individu dilaporkan telah ditangkap di bawah Akta Hasutan dan ISA.

Segala yang berlaku, kerajaan Pakatan Rakyat Selangor cuba menjadikan pertemuan bersama penduduk Seksyen 23 Sabtu ini sebagai jalan keluar, sedangkan Umno BN terus dibelit pelbagai dakwaan ekstrem, samseng, mengamalkan perkauman sempit demi menjatuhkan kerajaan negeri Selangor kelak.

Sumber - instinctive-stage G3.0

92 comments:

Anonymous said...

sah umno ni parti yang lebih hina dari pada babi.... parti yang takdak maruah

Anonymous said...

bt sup sedap tu?...

mahal sial kepala lembu tu?

patut la benggong & banggang,huhuhu

hj. cap ayam ke,dia tu?

Anonymous said...

umpama meliwat pungung sendiri?

Anonymous said...

umpama meliwat pungung sendiri?

Anonymous said...

umpama punggung sendiri kena liwat?

Anonymous said...

Mari kita doakan BN hancur, khir toyo hancur,..

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

Anak Bugis said...

puak minoriti cam tul err.. berkokok2 konun nak bg gempak..dorang tak sedar kebangkitan melayu yg menolak politik perkauman.. parti ideologi.. dok dgn keris.. org tembak sampai duduk jer.. hahaha

Anonymous said...

Dah agak dah........ ...........

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

Anonymous said...

mari bunuh orang india..

Anonymous said...

kejap lagi kalu zali komen dia dia kata UBN baik. ptuihhhh. sial punya zali.

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

Anonymous said...

weiiiii tak aci la mcm ni..nyamar jadi org PAS la PKR la. Kalau dah samseng sgt tak yah nyamar. Kalau nyamar tu samseng PONDAN!!. Byklah samseng ko UMNO, bulan posa nak nipu lagi ek kamu ni...PONDAN!!

Anonymous said...

bidaah umno..
berarak kepala lembu..
tiada dlm alquran pun suruh umat islam buat macam tu..
perbuatan ini mengikut amalan yahudi..

Anonymous said...

umno kan memang bangsat macam arwah dato onn pengkianat melayu

Najis Razak said...

mana zali ni.. aku nak baca komen zali... please bagi komen sket en. zaki al-dacing senget...

tengala said...

Kalau melibatkan orang UMNO tu memang dah tahu tiada tindakan akan diambil
Buang masa saja dok kaji video tersebut..
Undang2 pun boleh dicabul...

Anonymous said...

amalan umno sejak merdeka..
kerana mereka jahil terhadap agama,
mereka menganggap amalan berarak kepala lembu ini sebahagian daripada agama mereka..
mereka melakukan terlalu banyak bidaah,.

Anonymous said...

kejap lagi zali komen..mesti dia orang UBN pembela orang melayulah itulah inilah. SIAL punya zali.

Anonymous said...

kejap lagi zali komen..mesti dia orang UBN pembela orang melayulah itulah inilah. SIAL punya zali.

Anonymous said...

Nampak sangat UMNgOk nak ambil kesempatan, berpuluh tahu memerintah diam aje, pijak semut tak mati, projek tak dapat baru le bising sana sini, kesian juga dengan melayu UMNgOk ni.

Ye le dulu dapat juta2 dari tokey2 cukang MCA tu, sekarang MCA pun dan nak punah, senang je nak bagi puak ni diam, suruh je sami vellu bagi kat melayu2 songkok tinggi tu seorang 2 - 3 juta, diam lah dia orang tu nanti.

Anonymous said...

TAHNIAH kepada zali kerana menyokong parti yang menolak agama Islam iaitu UBN.

Anonymous said...

islam tu hanya pra syarat untuk perlembagaan umno tapi isinya arak,judi,buka aurat..

Anonymous said...

petang ni mereka jumpa dato hisham,
nak bincang isu kuil..
tekgoklah nanti kalau mereka arak kepala lembu ke tidak..
semada lelaki atau mereka tu jantan..

Anonymous said...

inilah amalan mazhab imam hadhari..

Anonymous said...

imam khairy dan pengikut beliau yang punya kerja semua ni..
mereka warak tu lah tak mengaku..

Anonymous said...

Kita semua tidak sedar bahawa UMNO-BN sekarang sudah tunjukkan bahawa dia ada kuku besi.

Kita masih mengharapkan polis menjaga keamanan sedangkan polis itu sendiri adalah penjenayah.... Kalau ketua polis negara dilihat telah bersubahat dengan penjenayah apakah anak buah nya mahu menghapuskan penjenayah...?

Sama lah juga dengan Ketua Polis Selangor. Cakap nak jaga keamanan tapi tak serupa bikin... tipu rakyat Selangor lagi.

Kumpulan yang mengusung kepala lembu tu sebenarnya bukan pejuang tetapi "pengecut". Kalau tidak ada perlindungan dari Polis Selangor pasti orang ini pasti tidak berani mengusung kepala lembu dan menjerit seperti orang mabuk stout.

Helo bro pengusung kepala lembu.. kalau nak jadi pejuang, lihat dan belajar dengan orang yang membantah penggunaan PPSMI/ Mansuh ISA.

Apakah orang islam menjaga kesucian agamanya seperti orang gila mengusung kepala lembu...? Itu sebenarnya bukan orang islam tetapi mereka adalah orang munafik.

Anonymous said...

mentua dan menantu sama saja tabiat mereka..
dah lah pak lah,awak tu dah pencen,biar khairy yang teruskan legasi kau..

Anonymous said...

najib al-jahilliyah aldayus..

setakat ni tidak ada fatwa pengharaman perarakan kepala lembu oleh muzakharah majlis fatwa kebangsaan..
dimanakah sudah ulama ini?

Anonymous said...

mereka hanya taksub kepada pemimpin yang terang dan jelas menolak hukum islam..
mereka taksub kepada pemimpin yang mengamalkan tahanan tanpa bicara..
mereka taksub kepada pemimpin yang dayus yang tidak mendidik ahli keluarga mereka mentaati perintah Allah..
kerana ketaksuban itu,pengikut mereka membuat apa saja hatta mencemarkan agama islam seperti berarak kepala lembu dan enggan menutup aurat..

Anonymous said...

dah lah umno..provokasi anda menyebabkan islam ini akan terus dipersendakan bukan islam sebagaimana pemimpin kamu mempersendakan islam selama ini..
MBSA akan bertemu anda 5september ni,luahkan lah apa saja yang terpendam selama 52tahun lepas..

Anonymous said...

Orang umno ni memang jahat.Sapa yang pernah dok dalam umno akan tahulah apa agenda mereka.Perjuangan duit semata mata.

Anonymous said...

Perangai penganut yahudi sama dengan penganut umno.One Malaysia dan One Israel.Mereka mementingkan bangsa dan ugama sendiri dan mana2 bangsa dan ugama orang lain adalah nampak hina dimata mereka.

Anonymous said...

dah zahid hamidi tu sahabat baik ehud barak..

Anonymous said...

umno hanya baik ketika hendak berlaku pelihanraya dan selepas kalah..

Anonymous said...

Dah buat kerja bodoh takut pulak nak mengaku puak2 kepala lembu ni.

Anonymous said...

mereka tidak sedar mereka adalah binatang macam lembu..

Anonymous said...

dengar sini wahai fauzi ngok ngek

siapa pun mereka dan dari mana mereka datang sekali pun iatu perkara ke 2. yg penting mereka membantah pembinaan kuil.

sama lah dgn parti pas setan. suka juga arah penyokong drp luar mana2 pgrm.

demo isa pun pas juga dalangnya.

jgn jadi bodohlah fauzi.

oh lupa ! memang kau bodoh sejak azali,sebab kau nak yg dilahirkan di lrg hj taib tahun 70 an

Anonymous said...

3:41..

masalahnya mereka dah macam binatang lembu.
1st le aku tengok manusia bertopengkan lembu berarak kepala lembu.
islam tak ajar budaya ni..

Anonymous said...

anon 3:41

BODOH BETUL KAU NI,ORANG YANG BOLEH MENGGYGAT KESELAMATAN NEGARA,YANG MENIUPKAN KEBENCIAN AGAMA LAIN BOLEH KAU LETAK PERKARA KE-2,.
TAK BACA BUKU SEJARAH KE TENTANG PERANG SALIB DI EROPAH?

SEDARA..
SEKARANG ISUNYA PENGANUT ISLAM MEMPERSENDA AGAMA HINDU..

Najis Razak said...

Arghh.... aku kecewa... aku kecewaaa.. zali masih belum bersuara...(mgkn dh ilang telor) zali..! zali..! come back please..... wakakaka

Anonymous said...

UMNO samseng? sama seng ade lah...
kate lain PONDAN TUA!



-UMNO JUBO-

Anonymous said...

UMNO samseng? sama seng ade lah...
kate lain PONDAN TUA!



-UMNO JUBO-

Anonymous said...

semua yang buat demo tu binatang lembu..
memalukan islam saja..

Anonymous said...

gangstar arak dan judi rupanya mereka ni

KitaGempur.Com said...

Aku ada terima byk gambar masa demo ini berlangsung..

Tapi yg memeranjatkan aku..ada sekeping gambar yg aku kenal..dia seorg ahli PAS yg sangat aktif..salah seorg pasukan petugas khas PAS..tapi ikut join demo ini.

Persoalan skg..adakah demo ini bermotifkan politik.Kalau bermotifkan politik kenapa org PAS pun ikut serta? Mungkin org PKR pun ada jugak yang ikut serta..tapi gambar tak keluar..

TOK HAJI BUNGA said...

umnonononononotergokgok............parti kapiaq........ sia2 sembahyang puasa p haji tapi bila time pangkah dok pangkah umnonnononotergokgok!!!!

PARTI KAPIAQ!!!!

Anonymous said...

kalau wakil rakyat(YB) boleh lompat sana-sini, apa nak heran ahli biasa atau penyokong pun terheret sama dlm demo itu.

Yang hairannya, demo bantah bina kuil TP bawa sepanduk 'TAKE BEER'. Ini demo bantah bina kuil atau demo kempen MINUM ARAK@BIR ??!!!

Puak2 UMNO ni berkempen org minum ARAK @ BIR !!! Amar mungkar...

padan la...UMNO

Anonymous said...

ishkk tak komen lagi ke si zali nie??? pelik...malam nanti kot. Takpun dia tengah pikir nak kelentong ape lagi pasal parti rasuah dia UBN. SIAL.

Anonymous said...

'TAKE BEER' - UMNO berkempen ke arah keburukan, mengajak kpd mungkar.
UMNO amalkan amar mungkar..!

Zali pi seksyen23 kot, jumpa Hisham Lembut..

Anonymous said...

anon 3:41 bodoh piang. KitaGempur.Com cuba memberi pendapat sonsang..ha ha ha....oiii mangkuk bangang bodoh piang....ada bukti bawa mari la....ada gambo tunjukla....bodoh mangkuk. bangang bodoh tak sudah2. UMNO ngan lembu mmg couple yg serasi, babi bini no 2 UMNO..kah kah kah...

Anonymous said...

KitaGempur.com..sapa ahli pas yang ko cukup kenal tu.Mesti ko tahu nama dia.Jawablah bangang..
Memang umno ni parti laknat penipu dari dulu lagi.Menang kerana menipu dan rasuah saja.

Anonymous said...

KitaGempur.com..sapa ahli pas yang ko cukup kenal tu.Mesti ko tahu nama dia.Jawablah bangang..
Memang umno ni parti laknat penipu dari dulu lagi.Menang kerana menipu dan rasuah saja.

Anonymous said...

Kita gempur tu tungak langit nyamar sebab dia malu dengan orang umno dia sendiri kelapah gila kuasa nak rampas Selangor.

Anonymous said...

Kita gempur tu tungak langit nyamar sebab dia malu dengan orang umno dia sendiri kelapah gila kuasa nak rampas Selangor.

Anonymous said...

Dok sepak kepala lembu mati buat apa.Sepaklah kepala lembu yang masih hidup kalau samseng sangat gak.

Anonymous said...

zali pegi seksyen23..ishkk takkan dia nak sepak kepala lembu juga kot?????? bikin kecoh mamat tu. SIAL.

kemboja said...

Apa yg Noh Omar sibok2 tu hahhhh..???

Pi la jaga dulu adik dia yg terlibat dgn kes dadah tu.

Aku pun hairan macamana adik dia boleh lepas dari hukuman...

Myuskil......myuskil.....!!!

Berani ka si Auww...Auwww Hishamuddin tu cabut keris....?? Baru sekaliDAP bersuara dah terketar2.....sampai keris tu entah kemana hilangnya.

He....he...he....Au
w...Auw....Auwwww...!!!

Anonymous said...

Kerja-kerja bodoh macam ini orang umno saja yang buat, orang PR baik PKR, PAS, DAP adalah intelligent personality yang berfikir dalam melakukan sesuatu, kerana dalam umno dah banyak sangat orang otak lembu.

Anak Bugis said...

aku naik muak termuntah dengor statement hisamuddin kat tv.. jgn isu ne dibesar2kan.. sebab aper.. sebab dan jelas terkena btg idung senri.. org umno yg wat hal. cepat2 nak cover.. tp kalo PR.. riuh gempita ler 1 malasyai.. siap adew komen2 dr bapak 2 mentri..dgn ulasan dorang skali.. sedar arr lg korang wat camni.. lg rakyat menyampah dgn umno..

Anonymous said...

org yang intelligent personality saja sanggup jadi dayus bila Islam dihina oleh DAP tp cukup hebat jadi hero kuil ... sanggup hina bangsa sendiri... bodohhhhhhhhh

Anonymous said...

saye nak demokrasi.. diterjemahkan kepada semua rakyat malaysia ~tangkap jangan tak tangkap yg angkat kepala lembu tu n d geng kan! kan! kan! anak bugis.. kalau di "sulsel indon anak Oogih" hehehe

kemboja said...

Manusia yg paling hebat adalah Melayu Umno0 yg kurang ajar.

Melayu Umno lah yg pertama menghalang perlaksanaan hukum hudud di Malaysia.

Melayu Umno yg kurang ajar inilah yg mengatakan jika hukum hudud dijalankan maka habis orang islam tak ada tangan.

Melayu Umno yg kurang ajar ini lah yg mengatakan jika dilakukan hukum rejam keatas penzina maka akan habis batu2 di M'sia dan pembangunan tidak dapat dilakukan sbb batu dah habis

Melayu Umno yg kurang ajar inilah yg menyarankan agar ucapan Assalamualaikum hendaklah di gantikan kepada Selamat Pagi/Sejahtera sahaja sebab kita orang Malaysia.

Melayu Umnolah yg memberi amaran kepada kerajaan kelantan iaitu jika dilaksanakan hukum hudud maka kerajaan persekutuan akan mengambil tindakan undang2.


Memang CILAKA kau Melayu Umno.

Terjah semacam said...

puak umngok dah jumpa dtok fru, datok ckp besok (3/9/09) kita akan dapat jalan penyelesaiannya, terer sunggoh puak2 ni. dah buat kecoh, nak tutup kes la pula. mmg demokrasi betol malaysia ni. dasar malaysia boleh ........

Anonymous said...

ya Allah kau bagi lah hidayat,bukalah hati mereka yang tidak paham agama Mu..

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

Anonymous said...

malaysia hanya mahu dasar rakyat didahulukan pencapaian diutamakan..
tetapi dasar islam,undang-undang islam tidak hendak dilaksanakan dengan sempurna..

Anonymous said...

penyokong umno dan pas,marilah kita berdoa..

'YA ALLAH,AGAMA MU TELAH DIPERSEDAKAN,UNDANG-UNDANG MU DIPERLEKEHKAN,PERINTAH MU DI KIANATI,LARANGAN MU DILAKSANAKAN..
YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA SEBAGAIMANA KAU HANCURKAN NAMRUD,FIRAUN,ABU JAHAL..'

Anonymous said...

UMNO HANYA MAMPU MELAHIRKAN PEMIMPIN YANG MENENTANG SURUHAN ALLAH SWT,
MELAKSANAKAN LARANGAN ALLAH,
MALAH MENGHINA AGAMA ALLAH..

"YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA YANG BUTA AGAMA INI"

Anonymous said...

umno telah membawa 7eleven ke malaysia yang menjual arak..
sekarang menuding jari kepada PR pulak..

Anonymous said...

semua sebab ni ialah umno sanggup memberi kerakyatan kepada penganut beragama hindu..
sekarang susah nak pindah kuil mereka kerana tunku abdul rahman memberi muka kepada mereka semata-mata hendak memerdekakan tanah melayu

Anonymous said...

UMNO HANYA MAMPU MELAHIRKAN PEMIMPIN YANG MENENTANG SURUHAN ALLAH SWT,
MELAKSANAKAN LARANGAN ALLAH,
MALAH MENGHINA AGAMA ALLAH..

"YA ALLAH,KAU HANCURKAN LAH MEREKA YANG BUTA AGAMA INI"

Anonymous said...

tengkorak hayun intelligent personality... DAP kutuk Islam pun x angkat muka, isu arak pun tunduk jilat pungkuk DAP....perangai sama jugak mcm UMNO... 2x5 jer... x yah nak tunjuk lebih islamic...asyik nak tunding jari kat org lain.. cermin la diri...yg untung bangsa lain samapi isu kuil pun ada melayu nak jd hero bodoh punya melayu

Anonymous said...

mereka kutuk islam kerana mereka tidak diberi kefahaman..
kefahaman yang mereka faham selama ini ialah selama 52 tahun arak dibenarkan dan dihalalkan oleh umno..
tiba-tiba nak diharamkan,memang la mereka marah kerana sudah menjadi tradisi atau kebiasaan mereka selama 52 tahun..
cuba kalau dari dulu sudah diharamkan,masalah macam ni tidak akan berlaku..

Anonymous said...

anak bugis..

umno telah menghina nabi dengan ketuanan melayu..
sedangkan nabi tidak suka umatnya berpuak-puak (Asyabiah)yang boleh menyebabkan berpecah belah..
ertinya siapa yang berpuak-puak adalah sesat dan jahil agama

kemboja said...

Tanda2 Melayu Umno nak mampus dah....
meracau......pengacau....sasau..

Anonymous said...

UMNO otak lembu.. gila meroyan dah takda kuasa

Anonymous said...

Umno lama haram dah ...umno baru haram jadah.

Anonymous said...

ape laa ko nie bodoh sgt? gmbar ahli UMNO tue angkat kepala lembu tue dr tmpt demonstrasi ke tmpt lain laa bodoh... sbb diorg nk elakkan org lain menimbulkn isu perkauman.. so, diorg buang la kepala tue kan tmpat lain... diorg nak slamatkan keadaan pown ko buat fitnah bulan2 puasa nie... ish, bodoh2 pd org yg percaya bende nie.. insan lah wei..

Anonymous said...

PAS CELAKA!

orang buat kuil dekat dgn surau pon nak sokong..

CELAKA PUNYA PAS HARAMJADAH

Anonymous said...

UMNO=parti laknatullah.Orang yang menyokong UMNO adalah orang yang bersekongkol dengan manusia munafiq dan fasiq.Sembahyang 5 waktu,pergi haji tapi mengagungkan pemimpin yang penipu,perasuah dan tak ada moral!

Anonymous said...

walauapap pun yang untung puak2 kuil. cuba kira brapa byk kuil yg ada kat sgor ni. surau msjid pn x sebayak kuil.surau haram senang jer kena roboh tp kuil haram makin hari makin besar pulak....yg UMNO wat 52 tahun dulu x yah ungkit dh dihukum masa PRU ari tu. PR yg memerintah pn peranagi sama jer. kalau PR merintah lg lama x tau apap jadi silap2 lagi teruk negara ni masing2 ada kepentingan poket sendiri. sedih melihat sesama kita bercakaran....

kemboja said...

Semua orang dah tau dan nampak bahawa Melayu Umno yg kurang ajar adalah paling racist....

Kamu akan hancur dengan racist kamu tu wahai Melayu Umno yg kurang ajar....

CILAKO PUNYA MELAYU UMNO

Anonymous said...

Teringat pulak Sirah, ada orang Yahudi yang tiap2 hari letak sampah dan even najis di hadapan rumah Rasulullah... Rasulullah siap senyum dan buang benda tu...
Bukan pergi balas letak, kepala lembu ker... letak kepala khinzir ker...
Kena banyak baca Sirah orang UMNO ni...

Anonymous said...

hebat korang mereka2 cerita yer...alihkan isu masjid kpd isu kepala lembu..
aku nak tanya korang lah..apa bezanya dgn si shamsul AMK PKR yg heret anak lembu ke pajabat SPRM dulu....korang ni pasal isu agama jgnlah ikut jd macam lembu!

Anonymous said...

ye la aku lupa pulak ada sekor lembu dlm PKR yg mereka lupa iaitu AMK PKR ....hehehehehehe kan aku dah cakap perangai sama jer x yah nak tunjuk lebih islamic yg untung kuil2 akan lebih byk akan dibina percayalah...

Anonymous said...

cam sial UmenGokDol..kalau takat brani psl polis & SB x kacau buang jer TELOR korang..X pon baik korang2 Umngokdol angkut kepala BABI lagi true..pertahankan Islam konon TUIIIIIHHHHHH...pi rahhh mabok..ko cermin muka sendiri ler kalau dah anak2 buah pemuda Umno shah alam kaki TAKE BEER jgn nak torak ler perjuangkan ISLAM...

Anonymous said...

UMNO BISING NK BINA MASJID KONON..MUKA ORG UMNO DEKAT MASJID PN XPENAH NAMPAK.BERIYA NK BAWAK KEPALA LEMBU NK BANGKIT KN ISU PERKAUMAN NK TUNJUK PERIHATIN.ALIH_ALIH KELUAR YOUTUBE MUKA-MUKA MUNAFIK UMNO YG NK JADI SAMSENG JALANAN.JALANDAH.BODOH PUNYA MELAYU UMNO.NAMA JE MELAYU UMNO TAPI MUNAFIK

Anonymous said...

POLIS PN SAMA DAH JADI MCM LEMBU POLITIK UMNO...

Anonymous said...

syurga tu untuk org PAS je ke? heheheheheheheheh sokong PAS masuk syurga.....hahahahahah ni lah org yg x pernah nak ngaku kelemahan tapi mmg pandai cari kelemahan sendiri. cakap bergegar kat selangor islam menang ceramah jer la kat stadim shah alam ngan stadium melawati. India menang leh wat byk kuil cina menang dpt kontrol ekonomi...sendiri mauingat la setakat menang takbir je la....

SS said...

Tunggu le Xavier tu buat kuil kat taman perumahan korang..baru korang rasa...setakat dok komen itu ini boleh le.. Isu nya dia buat kuil tu kat kawasan majoriti melayu... bodoh..sanggup membela bangsa asing yang tentunya bukan islam...siap keluar fakta zaman jahiliah le..macam pandai sangat bab agama..