"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, October 21, 2009

Khabar Peristiwa Exco Menumbuk Tetamu Adalah Satu Pembohongan

Khabar angin ini telah disebarkan oleh blog Tinta Merah kepunyaan Sayuti Omar. Kononnya sewaktu Rumah Terbuka PAS Pusat minggu lepas, berlaku peristiwa seorang EXCO Kerajaan Negeri telah menumbuk salah seorang tetamu yang menghadziri Majlis Rumah Terbuka Hari Raya AidilFitri PAS Pusat di Taman Melewar minggu lepas.

Sayuti berkata peristiwa ini dikhabarkan kepada beliau oleh salah seorang ahli PAS yang turut menghadziri majlis tersebut. Beliau berkata ahli PAS tersebut menyaksikan peristiwa itu berlaku. Beliau juga berkata Salahuddin Ayub menelepon beliau tengah malam buta untuk mendapat maklumat tersebut. Dan beliau berkata Mahfuz Omar mengetahui EXCO mana yang menumbuk itu.

Silalah ke blog MSO untuk mendapat “dakwaan” tersebut. Carilah link ke blog beliau sendiri. Cumanya, Nampak tak trick beliau menggunakan nama Mahfuz dan kononnya Salahuddin Ayub menelefon beliau. Dia menjual nama-nama pimpinan ini untuk membina “kredibiliti” beliau sedangkan beliau telahpun terbukti seorang pembohong.

Sayuti Omar/MSO/Tinta Merah Ada Rekod Berbohong

Beliau telah melancarkan serangan bertubi-tubi terhadap Husam Musa kerana Husam tidak mahu menolong serta mengagalkan usaha rakan bisness beliau (yang UMNO) dalam projek Jihad Ternak kerana Husam tak rela tengok Kerajaan Negeri Kelantan membeli kambing Jamnapari dari rakan beliau dengan harga yang lebih tinggi dari harga pasaran.( Rujuk laporan di sini)

Serangan-serangan fitnah beliau telah diambil oleh ADUN2 UMNO terutamanya Norzula Mat Diah dan laporan2 BPR telah dilakukan oleh Norzula Mat Diah yang mana laporan2 beliau itu kebanyakkannya adalah print-out dari blog MSO/Tinta Merah/Suyuti Omar.

Lantaran dari itu, Husam telah disiasat atas bawah oleh BPR di kesemua pejabat Husam termasuk portfolio2 beliau yang selain EXCO. Hasil penyiasatan BPR menunjukkan Husam Musa BERSIH dari tuduhan salahlaku dan rasuah sama sekali.

Ia memaksa Norzula Mat Diah meminta maaf secara terbuka di Bangunan DUN Kelantan awal tahun ini dan mengeluarkan notis permohonan maaf dalam Berita Harian. Untuk melihat butir-butir ini, sila baca di sini)

Ini bererti Sayuti Omar telah menyerang Husam Musa dengan khabar2 fitnah hanya kerana Husam Musa tidak mahu menyokong usaha rakan bisness beliau yang menjadi penyokong tegar UMNO di Selangor. Beliau membuktikan kepada kita bahawa beliau tidak segan untuk berbohong demi kepentingan dan kehendak peribadi beliau.

Iskandar Samad Pun Jadi Mangsa Fitnah

Suka saya katakan bahawa Iskandar Samad tidak terlibat langsung dalam isu ini. Iskandar tidak berada di Rumah Terbuka PAS Pusat sama sekali kerana beliau terpaksa menghadiri banyak majlis rasmi pada hari itu.

Kasihan Iskandar Samad terpalit dengan cerita fitnah ini.

Tulang Besi

40 comments:

ruyom said...

Many malays don't like to admit it, but once upon a time, they were not Muslims like everyone else!

Malays were part of the migration of Polynesian peoples whose original home was Yunnan in China to South East Asia in what is known as Philippines, Indonesia, Malaysia……….

At that time the Orang Asli were already well settled in the malay Peninsula, so that makes them the most legitimate of the bumis.

Malays were animists then for hundreds of years until Indians crossed Bay of Bengal to South East Asia and spread Indian and Hindu culture to the peoples there.

Hence we had the great Hindu kingdoms which later also became Buddhist kingdoms of Langkasuka, Srivijaya, Majapahit - but main thing to note is that racially the peoples were malays and speak old malay language.

Islam only came to South East Asia from 1400 after foundation of Malacca by Parameswara. Again from India crossed Bay of Bengal and spread Islam to South East Asia. Malacca sultans were among the first converts and the rest is history.

Please note that the malays have been Muslims for only 600 years and have been Hindus/Buddhists very much longer - at least 2000 years. Malay culture is very much influenced by Hindu culture including Sanskrit words like the wayang kulit, raja, maharaja, etc.

Unlike Javanese, who are proud of their Hindu/Buddhist past reflected in great empires like Srivijaya and Majapahit, malays are generally ashamed to dwell on their pre Islamic Hindu/Buddhist past.

On the contrary some malays try to be like the Arab wannabes, trying to cleanse the malays of their Hindu/Buddhist past - in this even the songs and films of P Ramlee become victimized!

If Islam had not come to South East Asia, malays would still be Hindus/Buddhists like the Balinese which is not a bad idea, as Balinese are considered very peaceful people.

winner said...

Sad to see Malaysians not accepting the facts that you are living because of non-malays and subsidies from the so called fair government which only take care of their own - malays (please do not call yourself bumis unless you are the aborigines from the jungle).

Chinese are wealthy because they work 100% more than your lazy ass. They live on their own and not on your incentives. Nothing was given anyway.

Cut the story short, face the fact and dance to the rhythm. Without the non-malays, you are nothing just as Dr M said before he stepped down from UMNO.

(You do not even have your own culture and language, the bahasa has been copied from many such as the Portuguese, Spanish, Tamil etc)

By the way, tuan is Chinese! Wake up!

Anonymous said...

Nabi Muhammad SAW TIDAK PERNAH berlembut dan bertolak ansur dengan KAFIR HARBI dan MUNAFIKIN...walaupun SATU bangsa ARAB...jadi kita janganlah baik sangat mentang2 dua MELAYU kita pun Melayu...hasil didikan UMNO selama berpuluh tahun...MELAYU makan MELAYU...

Sekarang kalau nak selamat...gunakan sejarah Nabi Muhammad SAW dan pertimbangan ISLAM...

Pada aku...manusia yang tak iktiraf Allah dan Rasul..WAJIB DIKUDAKAN...sampai dia taubat dan mengucap sahadah sekali lagi di hadapan ku...

Anonymous said...

What is the relationship of this article with insulting Malays?...As if you don't know...some of us the Malays do not receive the same treatment and privilages like the one in UMNO...infact some Chinese and Indians in MCA, Gerakan, MIC and the rest of BN components receive better treatments...sincerely speaking the top 10 richest men in Malaysia mostly Chinese...Am I jealous?...come on...envy may be..but in good ways...please do not spread hatred here...there's nothing to be gain from hating each other..we need one another may be not now...who knows in future...

PemBelOt said...

Presiden Pas tidak pro-UMNO

SHAH ALAM – Ketua Penerangan Pas, Idris Ahmad mengkritik kenyataan Profesor Dr Abdul Aziz Bari yang mengatakan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang seolah-olah seorang yang pro-UMNO.

Menurutnya, kenyataan itu langsung tiada asas kerana Aziz hanya berani mengeluarkan kenyataan selepas kekalahan teruk Pas-Pakatan Rakyat (PR) pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang tetapi tidak turun padang sendiri untuk menyaksikan keadaan sebenar parti itu.

“Kalau Presiden Pas suka dengan UMNO, kenapa beliau menolak awal-awal lagi pelawaan bekas Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Badawi untuk membentuk kerajaan bersama selepas pilihan raya umum 2008 lalu?

“Adakah semata-mata kerana buat rumah terbuka dan orang UMNO datang maka orang ini dianggap pro-UMNO, kalau itulah tuduhan yang tiada fakta, malanglah sebagai seorang ahli akademik,” katanya, semalam.

Menurutnya, Pas melakukan post mortem yang dipengerusikan Naib Presiden, Mohd Sabu untuk mengkaji punca kekalahan pilihan raya kecil Bagan Pinang sehingga ke akar umbi.

“Sebab itu tidak perlulah kita menyalahkan sesiapa pun dalam hal ini, tengok dulu post mortem. Memang sedap mengkritik seperti penonton bola untuk mengkritik pemain yang berada di tengah padang bola sepak, tetapi betapa peritnya mereka yang berada di tengah padang,” katanya.

Selain itu, beliau turut membidas pendapat Aziz yang mendakwa pemimpin Pas hanya berdiam diri dalam isu politik di Selangor contohnya seperti isu arak, malah menegaskan Pas ada cara tersendiri dalam menyelesaikan isu-isu terbabit.

“Jangan kumpul maklumat berdasarkan blog semata-mata, kita tidak menggunakan media UMNO, untuk menyelesaikan masalah parti dan PR. Bila musuh pernah ehsan dengan Pas dan PR, kenapa hendak mendedahkan hal keluarga dalam media,” katanya.

Kelmarin, Aziz yang juga Penulis Tamu Sinar Harian dalam ruangan Perspektif menyeru Pas mengambil langkah drastik melakukan reformasi kepimpinan kerana terdapat isu dalam Pas dan PR yang menjadi punca kekalahan Pas di Bagan Pinang.

PAKATAN TALAM 2 MUKA...

Anonymous said...

PAS tetap PAS..bodohnya bergaduh sesama sendiri.Baru memegang tampuk kuasa dah mula bergolak dan rasa tak puas hati sesama sendiri..inikah yg dinamakan perjuangan Islam????

AntiBeerN said...

Anon 2:44

Cuba kau baca betul2 punca fitnah terhadap husam tersebut... bukan ke ada disebut puncanya dr perompak UMamakNO yg nak sangat supply kambing pada harga yg tinggi??

Jadi terbukti kat sini... segala kebejatan yg berlaku kat Malaysia ni kalau dikorek gali puncanya mesti akan terserlah taik org UMamakNO...

Anonymous said...

AntiBeerN said...
Jadi terbukti kat sini... segala kebejatan yg berlaku kat Malaysia ni kalau dikorek gali puncanya mesti akan terserlah taik org UMamakNO...

emmm...patutla bau tahik kat sini bro!

i'm no king

AntiBeerN said...

My reply to Ruyom & Winner...

No one deny the fact that Malays used to embrace other religion before, but there is no reason for us to be proud of it. That is our ancestors. We are now Muslim which now constitute 15.7 Billion people of the world. Even the Arabs are non-Muslim before Allah SWT send Muhammad PBUH to them.

At least we Malays are very greatful to Allah for showing us the right path, and worship the only God that creates everything that we can, and we cannot see. Instead of just worshiping a man-made stone or shrine that logically is a very stupid things to do...

And Yes, look how happy the Javanese/Balinese now. It seems that they were really blessed by their man-made stone aka GOD. They are now a heaven to white people from Australia & other western countries whenever they need cheap, cute Asian prostitute. And I guess their god will be very happy with that...

As a result, I as a Malay are indeed very happy that we turn into Islam so that sort of things will not happen to the Malay women...

Malay failures are just a rhetoric created by the UMamakNOs in order to stay in power. Their doctrine is that, when the Malays think that their position is threaten by the other races, UMamakNO will become the champion so that people will think that only the UMamakNOs can help them & bring the development. In fact, they are actually continuing the divide & rule policy that being used by the British before to make sure that Malays stay the same & can be easily manipulated.

In fact, Malays have been marginalized by the colonial power & their puppet aka UMamakNO, dated back in 1511 when the Portugese colonized Malacca. The Malays were able to build up an empire at that time with their own effort without any help from the Chinese & Indians. There are many other Malay empire before and after the fall of Malacca that was build by the Malays. Therefore, if not because the Chinese especially, who got a lot of benefit from the British policy of devide & rule policy, we might see a different landscape of Malaysia & the Malays might be able to contribute more towards the economy of Malaysia.

There are nowadays many Malays who are very successful in whatever business they are doing, even though they are not as successful as their Chinese counterparts. Look at Malay ownership in business & properties in Kelantan, where the people is already freed from the UMamakNOs ancient mentality... u will see a living proof of how successful Malays really are when they get the chances.

Anonymous said...

Jangan dilayan komen dua di atas tu yang mengutuk orang melayu dan Islam. Ada orang cuba masukkan komen provokasi dalam blog ni. Aku pernah baca komen tu sebelum ni. Tapi aku tak ingat kat maner. Puncanya pun aku tak ingat sama ada pasal kes kepala lembu dulu kot.

Roslan

PUTRA MERDEKA said...

Tahniah Nik Aziz kerana BERJAYA memundurkan rakyat dan negeri!
Tahniah Nik Aziz kerana TERGAMAK menipu dan berbohong kepada rakyat!
Tahniah Nik Aziz kerana MAMPU mengenepikan keutamaan rakyat berbanding diri dan keluarga beliau... 19 tahun lama tu...

Lu Fikir La Sendiri!!!

PUTRA MERDEKA said...

Tahniah Nik Aziz kerana BERJAYA memundurkan rakyat dan negeri!
Tahniah Nik Aziz kerana TERGAMAK menipu dan berbohong kepada rakyat!
Tahniah Nik Aziz kerana MAMPU mengenepikan keutamaan rakyat berbanding diri dan keluarga beliau... 19 tahun lama tu...

Lu Fikir La Sendiri!!!

PUTRA MERDEKA said...

Tahniah Nik Aziz kerana BERJAYA memundurkan rakyat dan negeri!
Tahniah Nik Aziz kerana TERGAMAK menipu dan berbohong kepada rakyat!
Tahniah Nik Aziz kerana MAMPU mengenepikan keutamaan rakyat berbanding diri dan keluarga beliau... 19 tahun lama tu...

Lu Fikir La Sendiri!!!

aZRoy said...

kah kah kah, si MSO lagi ker, kah kah kah

org AMENO tu pon dah mintak maap kat husam, kah kah kah, tapi dia bila lagi nak mtk maap? kah kah kah

lepas blog dia pon main approved comments2 yg selective saja, kah kah kah kah, transparent suyut dia, kah kah kah kah kah

aku rasa la, bukan org len kot, tapi dia yg kene tumbuk, kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

kemungkinan komen-komen berasap anti melayu adalah dicipta oleh puak-puak BTN atau UMNO untuk mengapi-api kan sentimen bangsa.

bangsa cina KEBANYAKANnya tidak sanggup menulis ayat sebegitu walau bagaimana bencinya mereka pada sebilangan orang melayu sebab orang cina kebanyakan ini pun berinteraksi dengan orang melayu kebanyakan dan tahu macamana keadaan kita yang juga sama-sama susah.

usahlah terperangkap dengan mainan mereka ini.

ABJ

HangNadim® said...

KAH!KAH!KAH! Kesian si barua UMNOBN, mamat Putra Merdeka .. sorang pun tak layan dia sampai 3 kali posting mender yang sama. KAH!KAH!KAH!

PerisikSesatHilangKompas said...

Tahniah! Nik Aziz Dan PAS memerintah 19 Tahun.Kerana Duli Tuan Pemangku Raja bimbang dan dukacita indeks jenayah meningkat serta Negeri Kalantan Top 7 diantara negeri2 diMalaysia dalam peningkatan jenayah...

Anonymous said...

demo.. putero merdeka kalu dok taho psl politik klentan toksoh kecek.. demo duk diam2 jago ngeri demo tuh, org klantan demo kato mundur demo pnoh mari sini ko? mundur2 org klantan ado tanoh dok la merempat kat ngeri sdiri.. ekonomi org melayu pgang, acu demo bg fakta hok TGNA buat sapa nyusoh rakyat klantan?..

HangNadim® said...

KAH!KAH!KAH! Punya bodo laa budak Hilang Kompas ni. Kecik2 dulu belajar bodo bila dah besar bodo belajar.

KAH!KAH!KAH! Sejak bila pulak laaa kerja tangkap dan kurangkan penjenayah ni jadik tanggung jawab MB? Bingai betul!! Tu kerja polis laa bodo!! Ketua Polis Negara dari dulu sampai sekarang semua makan rasuah macam si Musa Hassan yang parti bangsat UMNOBN sambung dia punya kontrek tu!! Tu pasal la jenayah meningkat ... bapak penjenayah semua UMNOBN yang bela. Bodo! Itu pun tak tau? Stupid!

lurus said...

utk ruyom, winner dan coolman. klu korang nk tahu org melayu,org china dan org india xde bahasa sendiri dan budaya sendiri sbb mane ade bangsa melayu, bangsa china dan bangsa india kt dunia ni. cuma kt malaysia aje yg ade. org melayu yg dtg sini trdiri dr jawa, minang dan etc. bagi china plak dari Han dsb dan india plak dari sigh dsb nyer. ko cuba pikir bebaik jgn nak melagakan org yg bebal je. skrg dh ramai yg pandai tp x pandir mcm korang...org china kaya sbb xde halal haram dlm cara mencari rezeki semua pun boleh trmasuk jual tanah tiga jari kt celah kelengkang tu janji msyuuk..xsemua org melayu miskin dan xsemua org cina kaya. tp yg bagusnyer melayu yg islam blum lg ade yg bunuh diri pasal saham jatuh lah, pasal xbleh byar utang la yg biasanya org cina kekaya buat. luy pikrler sendiri. itupun klu ko paham bahasa malaysia.

CINA adalah PENDATANG said...

i'm no afraid of Chinese like other friend here. umngok has pampered u long time, now umngok time has passed, PAS will take over n you'll see the real free Malay r, how successful we'll be, u'll see.

zali said...

'umngok has pampered u long time,
now umngok time has passed, PAS
will take over'

halo sedara yang buat kenyataan...

cina dan india tak berani angkat
muka masa zaman che det tapi bila
nuar bubo keluar jel...masing
masing tunjuk lagak...

pas memang tak pampered depa tapi
depa yang 'pampered' pas sebagai
keldai...

tak sedar ker?

PerisikSesatHilangKompas said...

MB atau KM mana2 negeri tak tangkap penjenayah,tapi aku keliru takkan 19 tahun sebuah negeri di perintah para alim ulama masih ramai penjenayah? hari2 dok ceramah pasal pahala dan dosa,pasal buruk dan baik,19thn@6935 hari rakyat ditarbiyyahkan tak cukup lagi ke untuk kurangkan jenayah?

HangNadim® said...

KAH!KAH!KAH! Bodo betul laaa kapiaq sekor cakap guna mulut tapi akai letak kat bontot ... macam pundek!! KAH!KAH!KAH! Punya laaaa bingai!! Sebijik macam korang punya ketua cawangan. Bodo! Mata nampak hengget ... otak pun melekat hengget!! Anak beranak bodo macam sial!!

Korang baca soklan si bingai mamat ilang kompas ni:

"19 tahun sebuah negeri di perintah para alim ulama masih ramai penjenayah?"

KAH!KAH!KAH! Ulamak tu polis ke? KAH!KAH!KAH! Bodo! Penjenayah takmo dengan cakap ulamak .. salah ulamak ke? KAH!KAH!KAH! Bodo! Pukimak punya UMNOBN tibai duit rasuah sampai berpuluh tahun rakyat kat Terengganu tu hidup papa kedana salah Jabatan Agama Islam ke? KAH!KAH!KAH! Bodo! Yang nko tu bodo tak pandai-pandai dari kecik sampai besau salah cikgu nko ke? KAH!KAH!KAH! Bodo!

Kalau macam tu baik suruh semua polis berenti keje pastu suh mak dengan bapak nko amik alih keje dorang. Amacam? Lain kali cakap pakai otak! Pundek! KAH!KAH!KAH!

HangNadim® said...

KAH!KAH!KAH! Ni mesti si Zali Kapiaq dapat fakta dalam surat khabar zaman jepun.

"cina dan india tak berani angkat muka masa zaman che det tapi bila nuar bubo keluar jel...masing masing tunjuk lagak..." -- bapak nko punya abah! KAH!KAH!KAH!

Woit Kapiaq!! cina dengan india tak berani kapla hotak nko!! Zaman Mamak Tua Kutuk jadik P'em la bukan main ramai cina dengan india bermaharaja lela pijak mampuih kapla orang Melayu. Mamak barua tu ler yang bela tokeh2 Cina dan ceti2 India haram jadah sekutu UMNOBN. Apa Mamak tua tu buat? Hanyut dengan geli geleman sebab teloq kena kemam dengan amoi-amoi muda dan aci-aci gebu hadiah dari rakan sekutu si barua tu.

Tak percaya? Nko pegi tanya sama itu tokeh Maxis, Ananda Krisnan, dia semua tau. Tak percaya lagi? Tanya sama itu tokeh busat Vincent Tan sama itu Eric Chia, dua2 barua ni laaaaagi tau. Melayu dapat apa? Daaapatlah rakyat bingai macam nko dengan geng2 nko ... macam lahanat. KAH!KAH!KAH! Stupid!

PAPA GOMO said...

TERKINI-Anwar Brahim Telah Dibuktikan Pengamal Homoseksual(GAY) Oleh Mahkamah http://www.papagomo.com/2009/10/terkini-anwar-brahim-telah-dibuktikan.html

apa pula nik ajis kata???

Anonymous said...

loo gomo.. hidup lagi kau, aku ingat ada bukti baru ke ape ke, sekali baca rupenye pusing ke situ juga, yg itu, itu je diulang, kah kah kah

kesian!!

memang NGOk dan UMNgOk..

PerisikSesatHilangKompas said...

Kalaulah HangNadim nie,HangNadim yang aku kenal bukannya HangNadim nickname menyamar jer..HangNadim tu..nak kata sahabat bukan jua tapi seorang kawan yang aku respect!

Tapi,jika engkau nie HangNadim yang aku kenal,saya takkan balas makian engkau tu sebab aku sanjung engkau diluar blog nie,tapi amat meyedihkan..sebab tak hilang dari setiap lontaran komen atau kritikan engkau dengan bahasa 'puki mak' tak hormat dengan kaum Hawa/Wanita...

Jika engkau nie HangNadim yang menyamar...atau sebagai seorang Islam,sebagai sesama seorang islam sama2lah kita mengingatkan diri sendiri Sabda Nabi SAW "Dunia ini dikutuk Allah Taala dan dikutuk apa2 yang ada di dalamnya melainkan orang yang mengajar dan belajar kerana Allah Taala" Lagi Sabda Nabi SAW Mafhumnya: "Allah Taala menurunkan laknat kepada bumi tiap2 hari sebanyak 150 laknat 50 laknat kepada syaitan,50 laknat kepada orang kafir dan 50 laknat lagi kepada orang yang mencari kedunian"

HangNadim,anda hendaklah berfikir dengan semasak2nya tentang hadis Nabi SAW tersebut.Dan insafkanlah diri anda itu kerana tidak memperoleh kebaikan,melainkan dengan banyak berfikir tentang diri sendiri dengan maki hamun mak bapa orang lain bukanlah cara terbaik untuk seseorang insan itu mengelarkan diri seorang yang cerdik.Jika anda merenung diri anda itu,anda seorang yang jahil.

Oleh itu,jika engkau dulu belajor kat di negara Yahudi(Europe/USA).Oleh itu hendaklah menuntut ilmu atau bersahabat dengan orang alim supaya bertambah ilmu anda tentang diri anda yang sebenarnya.Bahkan anda tidak akan memperoleh kebaikan melainkan dengan menurut hadis Nabi SAW mafhumnya: "Sesiapa yang tidak mengikut Nabi SAW tidak akan mendapat syafaat (pertolongan) Nabi dikemudian hari" Bersabda lagi Nabi SAW Ertinya "Tidak masuk syurga sesiapa yang ada di dalam hatinya seberat zarah daripada takbur" dengan maaf! tolong betulkan mana2 yang tak betul...

Anonymous said...

TGK TIME KOMEN DI ATS SURE POSTING BY UMNO PEOPLE UNTUK MENGKUCAR-KACIRKAN KITA

Anonymous said...

Anon 11:04AM
Aku sokong pandangan PersikSesatHilangKompas ni sesiapa sahaja takkira ahli parti manapun kena hormat dengan kaum Wanita takdak salah dengan 'barang sulit mereka' tuu

Anonymous said...

CINA adalah PENDATANG said...
i'm no afraid of Chinese like other friend here. umngok has pampered u long time, now umngok time has passed, PAS will take over n you'll see the real free Malay r, how successful we'll be, u'll see.

--------------------------------------------------

mamat kat atas ni adalah dari Bani Israel@UMNO Yahudi BNatang Laknatullah yang menyamar jadi orang PAS..... Contoh pencacai yang dibayar rendah dari RM 3.00/ jam kerana dari ayat yang digunakan menunjukkan beliau tidak sepenuh hati menyamar jadi penyokong PR..........


'Ruyom', 'Winner' dan 'coolman' diatas terang-terang adalah MELAYU Yahudi Bani UMNO LalknatuLLah yang menyamar blakun jadi orang cina....

PUKIMAK punya umno.... Memang umNO ni lebih hina dari babi dan anjing

aku kenal bahasa-bahasa provokasi Gerombolan United Malay National Organisation yang makanannya adalah provokasi Api Perkauman..... Sekarang nak pakai baju 'Cina' hentam Melayu supaya Melayu benci cina.....

Memang dasar keturunan Melayu umNO dari datuk nenek sampai la ke anak cucu makan duit rasuah yang diperah dari keringat orang-orang miskin....

Anonymous said...

ANONY October,22 2009 11:04AM

U nie..HangNadim ke ??? hehehe..

HangNadim® said...

KAH!KAH!KAH! Kesian pulak bila aku baca luahan dan cetusrasa dari PerisikSesatHilangKompas, siap bagi Sabda Rasulullah. Kalau ikutkan malas aku nak layan komen ni tapi sebab arini aku agak rajin maka aku layan la jugak. Nanti dia kata apa pulak kan? Aku akan cuba gunakan bahasa yang sopan dan sebaik mungkin --as requested

"Kalaulah HangNadim nie,HangNadim yang aku kenal bukannya HangNadim nickname menyamar jer..HangNadim tu..nak kata sahabat bukan jua tapi seorang kawan yang aku respect!"

Mula2 skali aku nak bagi tau yang aku ni bukanlah HangNadim yang ko kenal. Aku tak kenal ko dan aku yakin ko pun tak kenal aku. Bab respek2 tu aku serahkan pada ko untuk respek HangNadim yang ko rasa ko kenal tu, I don't need the respect from you -- priceless. Teruja yang teramat sangat aku bila ko hidangkan hadis Nabi yg berbunyi:

"Allah Taala menurunkan laknat kepada bumi tiap2 hari sebanyak 150 laknat 50 laknat kepada syaitan,50 laknat kepada orang kafir dan 50 laknat lagi kepada orang yang mencari kedunian"

Benarlah bagi setiap patah kata yang disabdakan oleh baginda, 150 laknat dari Allah akan dibahagikan sama rata kepada Syaithan, Orang Kafir dan Orang yang mencari keduniaan.

50 LAKNAT UNTUK SYAITHAN.
Sapa yg tak kenal dengan syaithan? Macam mana kita bleh kenal syaithan? Sudah semestinyalah melalui perilakunya yang sentiasa bongkak, takbur, zalim dan kufur. Di mana kita bleh lihat sifat2 dan perilaku keji ini? Sudah tentulah sebahagian besarnya dapat kita lihat pada pemimpin2 UMNO yang rata2nya bongkak - seringkali melaung2kan dasar yang bertentangan dengan Islam, mereka ini bongkak dan takbur kepada Allah, mereka beranggapan dasar Melayu Assobiyyah mereka lebih baik dan mulia dari dasar yang terdapat dalam Islam. Bukankah apabila kita menolak dan tidak menerima pakai apa yang telah diturunkan oleh Allah maka mereka itu termasuk dalam golongan orang yang zalim dan kufur?.

Perkara ini telah Allah nyatakan di dalam Al-Qur'an, surah Al-Maidah, ayat 45:

"Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan Allah, maka mereka itulah orang-orang yang zalim."

Terlalu banyak contoh yg bleh aku tulis kat sini tapi malas pulak rasanyer nanti jadik redundant. Sekarang ko sudah tau, siapa yang dapat sebahagian dari 50 laknat dari Allah.

--- bersambung ---

HangNadim® said...

50 LAKNAT UNTUK ORANG KAFIR
Kita tolak dulu jauh-jauh orang2 bukan Islam sebab memang dh jadik lumrah mereka ini tidak begitu memahami agama Islam sebagaimana orang Melayu faham. Nak kenal dan faham perilaku orang kafir ni kita tak perlu lah nak belajar tinggi2. Sampai peringkat sekolah menengah pun dah cukup untuk kita tahu.

Sekali lagi aku suka nak bagi contoh betapa kafirnya orang Melayu yang masih menyokong perjuangan dan dasar perjuangan UMNO. Mula-mula kita kena faham macam mana orang Melayu boleh senang2 jer jadik kafir. Aku gunakan ayat dan contoh senang jer supaya aku bleh faham ko pun bleh faham:

Nabi dan Allah melarang kita mengamalkan rasuah sebab rasuah ni berdosa dan pengamal rasuah akan masuk neraka. Ada pemimpin UMNO yang mengamalkan rasuah (aku rasa ko pun tahu siapa) tanpa menghiraukan apa yang Nabi dan Allah larang.

Perbuatan ini menunjukkan betapa kafirnya pemimpin itu sebab dia dengan bongkak dan takburnya membelakangi larangan Nabi dan Allah. Pemimpin tersebut bertanding dalam pilihanraya dan kemudian dia menang. Atas perbuatan dia itu (yang membelakangi larangan Nabi dan Allah) maka dia telah mengajak kumpulan2 melayu tadi bersama-sama dengan dia (pengamal rasuah). Maka bertambahlah orang2 yang membelakangi larangan Nabi dan Allah dan secara tidak langsung bertambahlah orang-orang Malayu kafir hasil dari kerja dan usaha pemimpin UMNO. Firman Allah dalam surat yang sama, surah Al-Maidah, ayat 44:

"Oleh itu janganlah kamu takut kepada manusia tetapi hendaklah kamu takut kepadaKu (dengan menjaga diri dari melakukan maksiat dan patuh akan perintahKu) dan janganlah kamu menjual (membelakangkan) ayat-ayatKu dengan harga yang sedikit (kerana mendapat rasuah, pangkat dan lain-lain keuntungan dunia) dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang yang kafir.

Sekarang ko sudah tau, siapa yang dapat sebahagian lagi dari 50 laknat dari Allah.

-- bersambung --

Anonymous said...

HangNadim
takke kau prasaan kau seorang yang bongkak! ???

HangNadim® said...

KAH!KAH!KAH! Sabau ler Anon 4:44 PM. aku belum abih tulih lagi tu. Nanti aku citer pulak kat nko sapa yang lebih bongkak. Sabau ekk. Buat masa ni aku belum lagi terasa nak maki nko. KAH!KAH!KAH!

HangNadim® said...

50 LAKNAT UNTUK ORANG YANG MENCARI KEDUNIAAN

Aku yakin hadis ini bermaksud Allah melaknat hambanya yg mencari atau mengejar keduniaan dan pada masa yang sama meninggalkan akhirat atau mengejar harta dunia tanpa menghiraukan batasan2 yang telah ditentukan olehNya.

Aku rasa ko pun tahu, dalam kita mencari harta dunia kita tidak bleh renggangkan diri kita dengan sifat Amanah. Manusia yang mencari harta dunia dan mengejar nikmat duniawi tanpa disertai dengan sifat amanah maka Allah akan laknat dia. Mencari harta dunia tanpa sifat amanah bermaksud mencari kekayaan dunia dengan cara menipu. Menerima upah dan imbuhan semata-mata untuk menggagalkan usaha-usaha menegakkan syiar Islam juga boleh dikategorikan sebagai tidak amanah. Firman Allah dalam surah Al-Anfal ayat 27:

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengkhianati (amanah) Allah dan RasulNya dan (janganlah) kamu mengkhianati amanah-amanah kamu, sedang kamu mengetahui (salahnya)

Sekarang ko sudah tau, siapa yang dapat 50 bahagian terakhir dari 150 laknat dari Allah.

---- bersambung ----

HangNadim® said...

PerisikSesatHilangKompas berkata:

"Dan insafkanlah diri anda itu kerana tidak memperoleh kebaikan, melainkan dengan banyak berfikir tentang diri sendiri dengan maki hamun mak bapa orang lain bukanlah cara terbaik untuk seseorang insan itu mengelarkan diri seorang yang cerdik. Jika anda merenung diri anda itu, anda seorang yang jahil."

Bab aku suka maki hamun tu aku rasa aku dah terangkan sebelum ni malas aku nak ulang benda yang sama. Dan apa yang kelakarnya (buat masa ni aku takmo ketawa macam biasa) bila ko kata aku gelarkan diri aku cerdik. Ish .. bila pulak laa aku cakap aku cerdik tak pernah pun. Ko boleh tengok balik komen aku yang lepas2, errr .. tak ada rasanya. Seperkara lagi ... tentang maki hamun mak bapak tu, aku rasa ko takyah ler emosi sangat sebab aku tuju maki hamun tu untuk nick yg ko gunakan. Bukanlah nama yang ibubapa (chewwah ... sopan ni) ko bagi masa ko dilahirkan masa kecik dulu. So ... basically and logically tak ada kena mengena dengan orang tua ko di alam nyata tu tapi kalau ko terasa sampai begitu menusuk sanubari dan kalbu aku tak leh buat apa ... get use to it.

Bukan ko tak perasaan puak-puak penyokong UMNO (bahasa sopan ni) juga menggunakan bahasa yang lebih kasar dengan menghina pemimpin2 PAS -- ko jugak bukan main hebat juga menghina pemimpin PAS dan ulamak PAS. cuma bezanya nko dgn aku adalah pemilihan bahasa. Cara nko menghina ala-ala berlapik gitu manakala bahasa aku pulak seperti yang ko selalu dengar dan kena. The point is ... menghina tetap menghina. Aku cuma pulangkan paku buah keras. Cuba ko baca pulak bahasa yang ko gunakan dalam petikan di bawah ni:

"saper pun boleh reka2 cerita seperti dajjal raja petra kamaluddin@raja petualang kelentong nie..yang takde bijik kontol..kalau masih ader bijik pulanglah keMalaysia."
Komen untuk artikel "Mengapa Kerajaan Perak Dijatuhkan?", October 19, 2009 6:43 PM.

Bukan main cantik bahasa yg ko gunakan. Kalau aku cakap ****Mak nko, ko kata aku jahil abih yang nko mengata biji kontol RPK tu ... berilmu pulak. Ish ... ish ... aku rasa ini double standard namanya. Dan last sekali dalam komen nko ko kata, Nabi bersabda:

"Tidak masuk syurga sesiapa yang ada di dalam hatinya seberat zarah daripada takbur"

Aku pulak kata : Benar seperti apa yang disabdakan oleh Nabi.

----- Tamat ------

Nota: Rasa nak muntah pulak aku berbahasa sopan dengan penyokong UMNO ni.

Anonymous said...

tu belum ustaz azhar idrus bg ceramah lagi tu.. stiap org punya cara komen berlainan.. ada yg keras, lembut, berbelit, trick.. pandai2 la buat penilaian.

AntiBeerN said...

HangNadim
Kau baca posting kat atas October,22 2009 2:31PM