"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, October 26, 2009

Mesyuarat Jawatankuasa Khas PAS Rabu Ini

PAS memanggil satu mesyuarat khas Jawatankuasa PAS Pusat Rabu ini bagi membincangkan cadangan Mursyidul Am, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat agar diadakan satu mesyuarat agung luar biasa.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali dalam sidang medianya berkata, mesyuarat itu akan diadakan jam 8.30 malam Rabu ini.

Surat jemputan untuk mesyuarat ini akan dikeluarkan segera oleh beliau.

Mustafa berkata, beliau mendapat arahan dari Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang agar memanggil mesyuarat khas itu.

Mesyuarat ini, katanya, akan membuat keputusan apa akan dibuat selepas ini.

Dalam pada itu, Dewan Pemuda PAS juga akan mengadakan mesyuaratnya segera. Ia akan diadakan lebih awal iaitu malam ini di Pajabat Agung PAS, Jalan Raja Laut.

Mesyuarat ini juga dipercayai ada kaitan dengan tulisan Tuan Guru Nik Aziz dalam blognya.

Sumber - HarakahDaily.Net

21 comments:

Anonymous said...

PAS jadi masuk BN 2010/2011?

Anonymous said...

Mesyuarat khas Jawatankuasa PAS Pusat yang dikatakan diadakan pada hari rabu itu diharapkan semuga mencipta satu perubahan dan pembersihan secara menyeluruh dalam parti PAS.

Walau bagaimana pun, kita percaya orang yang condong kepada UMNO tetap kekal bersama dengan pemimpin PAS yang lain. Mereka tidak akan disingkirkan dari apa jua jawatan yang mereka sandang.

Alasannya mudah... Dalam mesyuarat khas itu memerlukan hujah dan fakta. Ahli yang setia pada parti tetapi bangang ketika berhujah akan dicop sebagai pengkhianat, mereka yang jelas sebagai pengkhianat tetapi bijak berhujah dalam memutar belitkan fakta akan diangkat sebagai pejuang parti.

Dan ada kemungkinan juga pengkianat peringkat tertinggi akan melindungi pengkhianat peringkat rendah. Akibatnya dipenghujung mesyuarat tiada kes pengkhiantan dalam parti.

Sebagai penyokong PAS, kita tidak mahu hasil mesyuarat khas itu hanya untuk menutup pekong dalam jubah, membotakkan kepala hanya untuk membuang kutu tetapi kudis buta tetap kekal diatas kepala yang botak.

Kepada semua perwakilan....,
Anda yang dilantik sebagai perwakilan diamanahkan untuk memilih pemimpin yang boleh memimpin ahli dan parti kejalan yang memberi kebaikan dan kesejahteraan hidup bersama rakyat malaysia.

Anda diamanahkan untuk menilai dari semua sudut pandangan dengan menggunakan akal yang waras sebelum mengeluarkan sesuatu sokongan atau bantahan terhadap seseorang pemimpin.

Anda yang dilantik sebagai perwakilan bertanggongjawab untuk mencari pemimpin baru atau memperbetulkan disiplin pemimpin yang dilihat bermasaalah.

Ketahuilah bahawa perwakilan yang mudah dipengaruhi dengan janji atau kebendaan adalah perwakilan yang paling "celaka" dalam sesebuah parti politik.

rizman said...

jadi ahli PAS tapi condong pada UMNO , xyah jadi bodoh lah ... apa ada pada UMNO kalau bukan sebab kebendaan semata mata

Anonymous said...

Nampaknya geng2 ERdogan dlm PAS bersukaria kerana perangkap mereka telah mengena melalui gula2 manis melalui TGNA....dan si Anwar yg telah lama menyemai benih dlm PAS kini bergembira kerana hasilnya berjln mengikut perancangan....

tengala said...

Selepas persidangan nanti terimalah keputusan dengan tangan terbuka...
Kepada yang masih tak berpuas hati elok keluar dari PAS.
Tak kira puak mana Erdogan ka Ulamak ka.
UMNO menanti kedatangan anda atupun parti baru Makkal Sakti..
Nak tulis komen menghentam PAS pun boleh tapi biarlah diatas platfom blok UMNO.Lebih senang untuk kami menyerang balas.
Tulang Besi kalau kau tak puas hati lagi nanti tubuh parti anda sendiri.Buat pakatan blogger Berkecuali jangan nak menghancurkan PAS....

hannadzalim said...

selepas hari rabu nie landscape politik tanah air 1Malaysia telah berubah 'Sang Primadona AIB' dah..ditinggalkan atas pentas sandiwara skrip yang ditulisnya,diarahnya,dilakonnya sebagai hero dan heroin..yang medewa2kannya akan melopong mengigit jari..so terimalah yang haki dengan tangan dan akal terbuka lawan adalah kawan,kawan adalah lawan inilah dia aksi sebenar sandiwara politik tak kira politik berteras sains politik harvar dan oxford atau politik berteraskan Islam
hahahahahahahahahahaahahahahahahahahaahaahaahaahaahaahaa

Anonymous said...

DEM MASA DEPAN MALAYSIA YANG TERCINTA.....



PAS HARUS BUBAR DAN DIJADIKAN PARTI UNTUK USTAZ-USTAZ SHAJA.


DEMI MASA DEPAN MALAYSIA DAN KE ARAH 1MALAYSIA KITA MESTI KUKUHKAN PARTI KEADILAN RAKYAT. SEMUA MELAYU MESTI BERSATU DI BAWAH PARTI INI!

VISIT WWW.MALAYSIABARU.COM FOR MORE INFO.........

Anonymous said...

bila ade prob dlm PAS ade jer tuduh Anwar yg cucuk. btul ke? bagi bukti sikit..tapi yg nyatanya diaorang ni mesti dari Pemuda Umno yg berkiblatkan Khairy Jamaluddin. diaorangkan dah berjanji nk hapuskan Anwar....tp sayang org PR x sebodoh Pemuda Umno pukimak yg menjahanamkan negara ni....kah....kah...kah...pemuda umno pukimak...bacul... xder kote...anak omak...pemuda bangsat.... pemuda perogol...pemuda penagih...pemuda penjual jubur... pemuda main pukimak dia...pemuda main puki bini KJ....pemuda anak haram...pemuda main puki adik beradik dia...pemuda mumno memang sundal...

zali said...

mesyuarat khas apa lagi?
nak bubar bubar je la...semak la...

tok iskandar said...

Bukan fanatik atau taksub,tapi TG Nik Aziz memang selayaknya menjadi mursyidul am PAS kerana berpandangan jauh dan bijaksana.
Ketika beliau mencadangkan EGM diadakan untuk membersihkan pemimpin yang bermasalah,ustaz harun taib,ketua dewan ulama mengulas kenyataan itu bukan ditulis oleh TG nik aziz.cikgu Pa,Satiausaha Agung PAS juga memberikan komen untuk mengadakan mesyuarat khas untuk AJK dan Pesuruhjaya PAS rabu ini.
Paling best bila TG Haji Hadi kata selesaikan melalui musyawarah bukan melalui media.
teringat balik bila Hasan Ali kritik selcat secara terbuka,tiada sebarang tindakan dikenakan biarpun beliau boleh menegur atau menyelesaikannya secara musyawarah iaitu melalui mesyuarat exco.
Kita tengok siapa yang kena......
Bukan bermaksud menghina sesiapa,tapi tok percaya motif sebenar TG Nik Aziz adalah untuk memberikan nasihat dan sedikit teguran.
tok sebagai ahli menyokong penuh Tg Nik Aziz.
UMNO gigit jari pasal PAS tak jadi pecah belah.kami tak macam korang,umpan sikit duit terus longlai

hangnadzalim said...

sape2 nak dengor hadis dan firman hari rabu jom ke mesyuarat ajk khas pas...
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahaahaahaahaahaahhaaahaaa

Anonymous said...

Bila Pas masuk BN/Umno Pas akan jadi kafir macam umno, tanya Haji Hadi kalau tak caya.

Oleh itu Pas hendaklah menjauhkan diri dari bersekongkol dengan kerajaan kafir umno. Umno bawa ajaran asabiyyah yang mesti di tentang habis-habisan.

HangNadim® said...

"sape2 nak dengor hadis dan firman hari rabu jom ke mesyuarat ajk khas pas...
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahaahaahaahaahaahhaaahaaa"


Uuu mak aii ... panjang nyer ketawa tapi ... tu jer yg nko nak cakap? Ni namanya otek-otek! KAH!KAH!KAH! Sebijik macam Zali -- satu kapla btul laaa. Sat agi ... otek-otek pastu gelak panjang. Very funny laa .... err .. trademark baru ke?

HangNadim® said...

KAH!KAH!KAH! Marah betul Anon 6:18 PM dengan parti bangsat UMNOBN. Abih semua pukimak dorang dia sebut. KAH!KAH!KAH! Tu ler nama nya marahkan nyamuk abih semua pukimak anak beranak haram jadah barua babi belaan UMNOBN -- dibakarnya KAH!KAH!KAH! Sadis betul!

BOLOS said...

zali said...

mesyuarat khas apa lagi?
nak bubar bubar je la...semak la...

Me said..
....Yg sepatutnya bubar..parti umngok kau tu...dah uzur bener parti kau tu..kalau PAKATAN menang pilihanraya-13 nanti..alamatnya good bye la umno..baik korang gali kubur mulaI dari sekarang..stand by org cakap!!Nnti esok2 senang....yela..nanti kalau esok2 PIHAK BERKUASA dtg cari nak tangkap..korang lari ajela terus terjun masuk dalam kubur tu..senang!!Kami diatas terus tolong kambus!!KAH400!!

Anonymous said...

yang naik keta buruk,motor buruk,basikal buruk kek jalanraya tu semuanye juak2 PAS..deme mane tahu kebendaan..pirahhhhh

BNgok said...

Perwakilan cawangan yang dipilih ke persidangan Bahagian dibeli pada harga RM50 tiap seorang, manakala perwakilan bahagian ke Perhimpunan Agung UMNO dibayar pada harga yang lumayan. Nilai untuk merebut Ketua Cawangan ialah RM2,000 hingga RM3,000, jadi ahli Jawatankuasa Bahagian RM5,000 hingga RM10,000 sementara Ketua Bahagian RM30,000 hingga RM50,000. Bayangkan berapa pula nilai untuk jawatan Naib Presiden dan MT UMNO? Inilah yang diperkatakan oleh ahli-ahli UMNO sendiri dan orang ramai.

================

Petikan dari buku karangan Ibrahim Ali dalam buku yang dikarang olehnya sendiri bertajuk "Delima Neraca Retak". Satu lagi, setan bertopengkan Melayu. Dia tahu Ameno parti rasuah tapi sekarang dia nak masuk semula dalam kumpulan setan tersebut. Parti ini sangat berbahaya. Jangan sokong parti ini. Terlalu banyak setan-setan bertopengkan Melayu berkeliaran dalam parti berkenaan. Jangan cepat terpengaruh dengan dakyah mereka.

BNgok said...

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Noh Omar menyifatkan pembangkang lupa akan hak kebebasan bersuara kerana mereka mengkritik pendapat Pesuruhjaya Pas Selangor Datuk Dr Hasan Mohamed Ali mengenai Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan Selangor (SELCAT).

===========================
Ini satu lagi setan bertopengkan Melayu. Setan ini pandai mengata tentang kesalahan orang lain. Kita jangan lupa tentang kes anak Noh Omar yang pernah ditahan di lapangan terbang Kota Kinabalu atas kes dadah. Ameno berada di belakang pemimpin setan ini. Anak kepada setan bertopengkan Melayu ini telah dilepaskan dan berita mengenai penahanan tersebut senyap sehingga hari ini dan tidak langsung mendapat liputan dari akhbar dan media utama negara.

Inilah kerja parti Ameno. Parti pembuat jenayah dan melindungi penjenayah. Jauhi diri anda dari parti ini. Parti ini amat berbahaya kepada orang-orang Melayu dan Islam. Ini parti setan yang sesat dan menyesatkan.

Anonymous said...

Pecat Hassan , Hadi ,Nasha problem PAS selesai.

Anak Lenggong said...

RUPANYA NIK AJIS NI TAK TAU BAHAWA DIA TAKDE KUASA UNTUK MEMANGGIL MESYUARAT EGM....ORANG TUA NI BANGANG KE NYANYUK..DIA TAK TAUKE BAHAWA KUASA UNTUK MEMANGGIL EGM SEPATUTNYA DIBUAT OLEH PRESIDENT ATAUPUN 1/3 DARIPADA PERWAKILAN..LEPAS DIBAGITAU OLEH SALAHUDDIN BARU DIA TAU KUT...KAH KAH KAH..EGM DITUKAR KEPADA MESYUARAT KHAS PULOKKK...SI TUA NYANYUK TU KENA LAA DATANG ..JANGAN TAK DATANG PULAK..SEBAB NASA..HADI..HASSAN ALI DAN HARUN DIN TENGAH NUNGGU TU NAK BELASAH..

melor45 said...

Next election SDR.Tim.Presiden PAS tak leh dah nak bertanding dinegeri Kelantan.Baiki dan perkukuhkan PAS N9 dulu lepas tu jadilah YB di tempat sendiri jangan dok pulun dinegeri orang lain.Kedah memang tutup pintu awai-awai lagi kat dia ni, kes Parlimen Yan dulu masih segar dalam ingatan.TGNA bagi peluang kepada dia kot-kot perangai nak berubah rupanya tidak nasib kau lah Budin.