"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, October 09, 2009

N-31 Bagan Pinang: Gadai Jangan Tak Gadai..!

Reactions: 
Dekat atas tu aku paparkan salinan dokumen Pemberi Milikan Tanah KERAJAAN seluas lebih kurang 4.046 meter persegi (Empat Ribu Empat Puluh Enam meter persegi) di Pantai Purnama, Mukim Pasir Panjang, Daerah Port Dickson.

Tanah tersebut telah diberi status HAKMILIK KEKAL kepada Yeow Chai Boon.

Siapa Yeow Chai Boon..?

Yeow Chai Boon ialah salah seorang daripada 4 individu yang dikatakan menjadi "Banker" kepada Isa Samad dan menjadi penaja besar kepada UMNO/Beer eNd dalam pilihanraya Bagan Pinang selain daripada Tan Sri Dr Gan Kong Seng, Dato' Chua Tiong Moon dan Dato' Yap Kat Boon.

Nah... ini ialah bagaimana KERAjaan UMNO/Beer eNd "memperjuangkan" hak-hak dan juga kepentingan orang melayu dan juga Malaysia, dengan cara menggadaikan kesemuanya kepada kroni-kroni mereka.

Dengan kuasa yang ada pada mereka, mereka boleh sahaja melanggar mana-mana undang-undang tanpa dikenakan apa-apa tindakan. tanah rizab dijual dan diberi status HAKMILIK KEKAL kepada kroni-kroni sesuka hati mereka.

Selain daripada ini, masih terdapat banyak lagi tanah-tanah rizab dan juga tanah-tanah adat telah dijual kepada kroni-kroni mereka tanpa pengetahuan orang ramai. aku ada deretan senarai tanah-tanah yang tersebut dan untuk pengetahuan korang, bukan sahaja tanah-tanah persisiran pantai sahaja yang tergadai, malah tanah laut, laut dan pulau pun turut tergadai dek kerakusan pemimpin UMNO/Beer eNd.

Nantikan pendedahan yang seterusnya..!

16 comments:

Anonymous said...

UMNO/BN memang paling fav dalam bab gadai menggadai ni.tanah elok asl mak bapak bagi suh usahakan.tapi bila dapat pada anak yg pro UMNO/BN xfikir panjang terus jual pada org luar.ntah la TP xtau apa pemikiran org UMNO ni.nk usahakan malas,yg nampak duit je.

benda ni bukan jadi di bagan pinang je.mane2 tempat pn termasuk org kampung aku sendiri PUAK-PUAK UMNO kalau dapat tanah habis digadai.tanah rizab melayu pn diorg jual pada org luar.xcaya datang batu gajah, tgk hampir semua tanah rizab melayu dijual oleh PUAK-PUAK UMNO semata-semata malas nk usahakan sbb depan mata duit lebih bermakna.hais tanah rizab melayu jatuh ke tangan org luar.

lokasi: KG TERSUSUN SERI RAHMAT,BATU GAJAH PERAK.

Anonymous said...

ADAT ORG UMNO/BN bercakap xgunakan akal.dari NAJIB,MUHHYDIN,HISHAMUDIN sampai yg paling hamba sekali semua bercakap tanpa bukti.diorg mane nk turun padang dengar tgk sendiri apa yg berlaku pada rakyat.sekadar dengar buah mulut hamba-hamba xjenguk sendiri baik xpayah jadi pemimpin.

LAGI letak pulak ISA SAMAD suh bertanding bagan pinang.YG mana otai-otai RASUAH,penggelap duit rakyat yg tu paling bagus dalam kepala otak NAJIB TUN RAZAK.

APA GUNA nk meletakkan bekas perasuah diletakkan menjadi wakil rakyat bertanding untuk bagan pinang???DENGAN KES RASUAH ISA SAMAD PN XKENA TINDAKAN UNDANG2.KATA LA NK MASUK PENJARA SEBAB KES RASUAH ISA SAMAD..XMASUK2 PN DARI DULU SAMPAI SEKARANG.KEBAL SGT KER SI PENDEK NI???POLIS LAGI XBERGUNA.masuk kes bab politik UMNO/BN terus lepas tangan.langsung xde maruah bacul nk menegakkan keadilan.

Anonymous said...

Wahai rakyat semua! Pilihlah calon yang amanah. Jangan pilih calon yang perasuah. Umno tu amanahke? Fikir-fikirkanlah.........

Sape PR/UMNO/BN yg nak panjangkan zakar? said...

Beeer End. Biasalah tu

Anonymous said...

Ya Allah! Hancurkan calon-calon rasuah. Peliharalah calon-calon amanah. Allahu Akbar

Anonymous said...

Penyokong umno tu bodoh sombong.Masih nak mengatakan pemimpin mereke tu ok tapi hipokrit no. 1. Asyik kena tipu je oleh pemimpin mereka. masa umno memerintah dulu berapa banyak tanah orang kampung telah di ambil kerajaan kononnya untuk pembangunan. Alih-alih selepas beberapa tahun tanah2 itu dijual kepada taukeh-taukeh.

Umno ni kalau tak menipu bukan umno namanya. Wahai pencacai umno janganlah hipokrit, kalau umno dah tak boleh menjaga kepentingan rakyat mengapa kamu semua teruk2 nak membela mereka. biarlah mereka mampus pasal yang nak hidup ni rakyat bukannya pemimpin umno yang terang2 mengambil harta benda rakyat. jangan percaya yang mereka tu nak membela melayu, dalam hati kecil mereka mereka mengatakan pi mampuih lah hampa semua aku kaya cukup.

KEMBOJA said...

MELAYU UMNO MEMANG PENGKHIANAT NEGARA....

CAKAP BERDEKAH2 MEMERANGI RASUAH...TAPI...PEMIMPIN MEREKA YG MERASUAH MCM ISA SAMAD

CAKAP BERKOBAR2 KATA PARTI POLITIK TAK DI BENARKAN BERKEMPEN DI DALAM KEM TENTERA...TAPI...SI ZAHID HAMIDI PD 6/10 DI KEM KPG SAWAH TELAH BERKEMPEN PADA ANGGOTA TENTERA..

MEMANG JENIS PENIPU PEMIMPIN2 UMNO NI.....DARI DULU SAMPAI SEKARANG ASYIK MENIPU RAKYAT.

MEMANG CILAKO UMNO NI...

KEMBOJA said...

MELAYU UMNO MEMANG PENGKHIANAT NEGARA....

CAKAP BERDEKAH2 MEMERANGI RASUAH...TAPI...PEMIMPIN MEREKA YG MERASUAH MCM ISA SAMAD

CAKAP BERKOBAR2 KATA PARTI POLITIK TAK DI BENARKAN BERKEMPEN DI DALAM KEM TENTERA...TAPI...SI ZAHID HAMIDI PD 6/10 DI KEM KPG SAWAH TELAH BERKEMPEN PADA ANGGOTA TENTERA..

MEMANG JENIS PENIPU PEMIMPIN2 UMNO NI.....DARI DULU SAMPAI SEKARANG ASYIK MENIPU RAKYAT.

MEMANG CILAKO UMNO NI...

Tinta Hitam said...

Org org UMNO kata tak apa aihhh selagi yg buat tu UMNO

Anonymous said...

sape Melayu UMNO yang masih menyokong parti bangang nie mmg korang adalah bangsat.

pisangmalaysia said...

Tahun 1990, sblum praya umum di sebuah daerah di negeri kelantan, tanah bapak aku terlibat dgn pengambilan oleh JBA Kelantan (belum mnjadi Air Kelantan @ Kelantan Waters lg mase tu.) Puak2 Ameno mengambil kesempatan di atas bapak aku dengan mengubah sempadan tanah yg terlibat dengan pengambilan. Aku & adik beradik tahu kat mana sempadan sebenarnya tp x leh buat ape2 sbb kami masih skolah mase tu (ada batu sempadan JUPEM).Jadi bapak aku x dapat ape2 pampasan kecuali sedikit saguhati.Sedangkan tanah tu ada geran. Bapak aku masa tu AMeNO totok.Hikmahnya selpas bapak aku meninggal dunia, seluruh keluarga aku langsung tadak minat nak sokong Ameno lg. Hangpa tgk la, org yg dok sokong pun kena tipu apatah lg rakyat jelata yg lain..Tmpat aku skrg Ameno menang kerana Undi POs je..kalo tadak undi pos memang dah bungkus lama dah terutama saluran 3 dan 4.Ada lg kes terbaru yg melibatkan org kg situ..jeng2 jeng..,juga angkara org Ameno yg mnipu RAKYAT!tp aku simpan dulu la buat modal PRU13 nanti...Buat Ameno...aku doakan hangpa terus berkubur tanpa nesan..-dr bukan ahli pas/dap/pkr tp pembenci aMENO DULU, KINI DAN SELAMANYA!

Anonymous said...

Mari kita solat hajat mohon Allah menangkan Pas amanah dan hancurkan Umno rasuah. Allahu Akbar

zahid ehudi said...

UMNO cium bontot cine...ahahahahaha....

gile babi kimak btol orang UMNO, woi penyokong UMNO bodoh, sampai bile la korang nak kene tipu dengan pemimpin UMNO ko tuh...

berdegar degar cakap bela hak melayu... berdegar degar cakap pembangkang diperalat cine....

alih alih dari dulu lagi UMNO yg cium bontot cine...sebab cina jadik banker...

pemimpin UMNO ni , 10 dia cakap.... 40 tak bole percaya.... ahahahah

Anonymous said...

Mari solat hajat tolak calon rasuah. Umno akan tengok sahaja apabila Allah buat keputusan.

suka kebenaran said...

buat tp.aku ni army nak betulkan pasai undi pos,sebenarnya kami blh pilih sapa2 tapi yg jadi masalah org lain yg akan dipertanggungjawabkan utk tlg pangkah bn bagi anggota yg tak hadir ataupun tak dapat surat utk hadir mengundi

Anonymous said...

Takpalah tu. Kita pakat solat hajat dan puasa sunat agar Allah tukarkan keputusan. Allah Maha Adil lagi Maha Bijaksana. Allahu Akbar