"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, October 09, 2009

N-31 Bagan Pinang: Statistik Projek Perumahan Terbengkalai Di Malaysia...

Reactions: 
Statistik Projek Perumahan Terbengkalai mengikut negeri bagi tempoh 1990 sehingga Julai 2009
  1. Selangor adalah negeri TERTINGGI mengalami projek perumahan terbengkalai iaitu sebanyak 40 projek terbengkalai dalam tempoh 9 tahun.
  2. Johor yang menjadi kubu TERKUAT UMNO/Beer eNd pula berada ditangga ke-2 dengan 33 projek perumahan terbengkalai.
  3. Negeri Sembilan pula ketika ini menjadi negeri ke-3 TERTINGGI kadar projek perumahan terbengkalai iaitu sebanyak 20 projek.
Apa yang rakyat Malaysia tidak tahu ialah, Kelantan yang berada dibawah pemerintahan PAS yang selama ini dikatakan sebagai negeri termiskin dan termundur di Malaysia berada ditangga KE-2 TERCOROT sekali dalam carta statistik projek Perumahan Terbengkalai iaitu sebanyak 3 projek SAHAJA..! (tahun projek adalah dari 1998-2003) manakala Terengganu pula hanya ada 1 Projek Perumahan Terbengkalai (tahun projek adalah dari 1998-2000).

Sumber : Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

30 comments:

lurus said...

itulah pemBANGUNANan yg dibwa oleh beer end. yg pnting ade bangunan, siap ke x siap ke blakang cter. tender dh dibuka kntraktor dh dipilih duit dh masyuk x siap x pe sbb bleh cover balik masa blanjawan baru..klu blanjawan baru msyuk sikit projek onhold so next blanjawan bleh claim lg. hahaha..mmang best jd perompak brtaraf menteri. duit masyuk apam pun dapat. nak apam dari negara mana ckp je nak bangsa sendiri punye resipi lg senang dapat...hahaha. aku ingat aku nk masuk beer end lah nnti dpt buat segala mcm kejahatan tnpa ade org brani ambk tindakan...hidup beer end parti pembekal arak , judi, zina dan wang.

Anonymous said...

Isu rumah terbengkalai adalah salah cara pemeritahan UMNO. Sekiranya Pakatan Rakyat InsyaAllah semua pembaziran akan dikurangkan dan seterusnya dielakkan.

Sudah sudahlah menyokong parti bangsat UMNO nie sbb mereka semua tu tak pernah rasa susah. Hanya rakyat yg selalu susah dan sering ditipu oleh parti yang MAHA BANGSAT nie.

TAJUL said...

Pemimpin-pemimpin UMNO sekarang majoriti datang dari orang berada. Mana diorang tahu tentang kesusahan orang lain. Apa yang diorang tahu kesusahan bila projek tak dapat.

budak kampung online said...

Nilai 3 apa cerita.. banyak lot kedai dah berkulat. sama seperti di Bukit Beruntung.. hairan

Anonymous said...

TiPU mmg suka memutar belit fakta atau sebodoh kerbau di sawah

Projek perumahan yg terbengkalai tu projek kerajaan ke lembu??

Klu pun kltan x byk terbengkalai ialah krn di kltan projek nya "TERLALU SEDIKIT BERBANDING DGN NGRI LAIN",..baghal,..

Ulang suara,.TiPU ni suka putar belit,.

terlalu sedikit berbanding dgn ngri lain,..

sekali lagi ulang,..
",..BERBANDING DGN NGRI LAIN,..!!!

Anonymous said...

Kepada pencacai2 umngok d dalam nei, terimalah sepatah dua kata dari ku,
"SELAMAT HARI RAYA" DAN "MAK KAU MAIN PUKI PENCACAI"

KEMBOJA said...

Lagi terbengkalai lagi mau offer/rasuah dgn pembangunan ka???

Kalau ini2 olang kelja sama gua hah....sulah lama wa telajang sama itu olang....Kasi busuk nama ini kamponi saja. Janji manyak lawa....tapi...sulah menang bikinpun tak mau...

Cibai punya Melayu-Umno...
Manyak musuk punya olang.

Anonymous said...

Anony October 9, 2009 11:49 AM

bukti dah terang depan mata lagi nk ckp putar belit???akai ada ka???ni la bentuk pemikiran org UMNO penyongsang rakyat bangunan punya besar2 terbengkalai tu pn nk kata menipu lagi???suh belajar xnk,suh cium mulut najib najis nk.ni la yg jadi..mentality lemah penyokong UMNO.patutla n9 xnampak pembangunan..

dulukini said...

Anony: October 9, 2009 11:49 AM

pencacai Bangsat UMNO masih nak menafikan lagi bahawa UMNO suka membazir. Itulah salah satu ciri orang munafik yang menyokong parti MAHA BANGSAT.

Satu lagi membazir adalah amalam syaitan.

karat biru said...

kepada pengundi2 kat Bagan Pinang sila tinggalkan Barisan Neraka....

Mat Terap PD said...

Kami sekelian perajurit2 di sini berikrar akan membantu utk menjatuhkan perasuah UMNO di Bagan Pinang ini semasa PRK nanti.

Pemimpin2 UMNO ini memang tidak layak memimpin negara M'sia.

HIDUP PR.....HIDUP PR
HAPUSKAN PERASUAH

Makkal Sakti said...

What happened to the duty free zone which was front paged on practically every newspaper?

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2008/4/15/nation/20951366&sec=nation

Also, the BN government allowed companies to reclaim land to build hotels and obscure the sea view that some paid a lot of money for. 2 good examples are avillion and Legend

I thought the ocean belongs to no one!

Anonymous said...

umno harap kat undi pos jer nak menang. bangsat ko pemimpin2 umno.

Anonymous said...

The Carpetman who is Rosmah’s Bagman and much more:

Berita panas hari ni.


http://mt.m2day.org/2008/content/view/27586/84/

Anonymous said...

Kepada Anon: October 9, 2009 11:51 AM dan lain2 yg 'manis' bahasanya.
Anda telah menunjukkan siapa diri anda sbnrnya.
Na'uzubillah.

Anonymous said...

bodoh. Ini hanya merujuk kepada projek perumahan di setiap negeri. Kalau nak propose buat rumah kena melalui kelulusan negeri. Tak tau cuba duduk diam2. Jgn mngutuk dan mngata tak tentu pasal.

yg cakap TP tipu tu, mmg lah ngok sebab dia tak tau prosedur beli rumah macamana sebab dia tak pernah beli rumah.(kesian pada org yg beli rumah)

Anonymous said...

“Politics matters more than ever for this market, especially when investors’ confidence in Indonesia’s political system has improved significantly over the last month,” the report said.

Indonesia’s stock market is Asia’s best performing this year and has gained 86 per cent thanks to the re-election of reformist President Susilo Bambang Yudhoyono while Malaysia’s market is Asia’s worst performing.

karat biru said...

(Pangkah BN - MASUK NERAKA) -9 Oktober 2009

Assalammualaikum wrb...tinggal sehari sahaja warga Bagan Pinang akan menentukan siapakah calon pilihan mereka.........selamat mengundi kepada warga Bagan Pinang, buatlah pilihan dengan hati dan fikiran yang jernih...

Apakah sekiranya anda (warga Bagan Pinang) mengundi UMNO/BN maka tempat anda di akhirat nanti adalah NERAKA?

Hingga ada pihak2 yang mempersendakan TGNA bahawa beliau memegang Kunci pintu syurga,boleh menentukan siapa yang masuk syurga @ Neraka....

Sebenarnya ALLAH SWT dan Nabi Muhammad SAW secara terang dan nyata telah menjelaskan ciri2 penghuni2 neraka, kerap kali dan berulang kali samaada di dalam Al-Quran maupun hadits Nabi SAW.

Kebetulan pula ciri2 tersebut begitu banyak dan dekat dengan individu2 dalam UMNO/BN baik pimpinan peringkat atasan maupun di peringkat pencacai-pencacai kelas bawahan...

Sebagaimana sabda Nabi Muhammad SAW dalam satu hadits sahih yang mafhumnya : "orang yang memberi dan orang yang menerima RASUAH tempatnya di dalam NERAKA"..)

Nau'zubillahimin zaalik....Dalam konteks PRK Bagan Pinang, UMNO telah mencalonkan ISA yang secara terang,jelas dan nyata bagi sekalian penduduk di bumi Malaysia beliau telah didapati bersalah melakukan RASUAH POLITIK...walaupun UMNO dengan Badan Disiplinnya telah menghukum ISA dan mengatakan bahawa beliau telah SUCI...apakah NAJIB sudah sama seperti TUHAN mampu mengklaim bahwa ISA telah suci dari dosa2nya...apakah ISA telah bertaubat kepada ALLAH SWT???? oleh itu menurut Hadits Nabi tadi dapatlah dikatakan ISA telah mempunyai salah satu Ciri penghuni Neraka sekiranya ia tidak segera bertaubat...jadi kepada pengundi2 Bagan Pinang..."Apakah anda mau menjadikan pemimpin seperti ini sebagai pimpinan????? hati2lah dengan pilihan anda kerana sekiranya anda memilih pemimpin yang salah maka tidak mustahil anda juga akan turut terjerumus ke dalam lembah kebinasaan yang mana pada akhirnya anda juga akan turut tercampak ke dalam Api NERAKA.....

Gunakanlah akal fikiran untuk memikirkan yang haq, gunakan mata untuk melihat yang haq, gunakan telinga untuk mendengar yang haq....samaada anda mahu memilih ISA yang banyak ciri2 penghuni Neraka padanya @ Zulkefly Mohamad Bin Haji Omar yang memiliki banyak sekali ciri2 ahli Syurga Insyaallah...

Pilihan terletak di tangan anda....walaupun orang PAS, sekiranya terdapat padanya ciri2 penghuni Neraka maka NERAKA jualah tempat kembalinya...akhir kata SYURGA @ NERAKA bukan ditentukan oleh PARTI....tapi ditentukan tingginya tahap ketaqwaan dan keimanan seseorang itu....mana mungkin orang yang taqwa dan beriman memilih ISA SAMAD sebagai PEMIMPIN...

Akhir kata DAULAH!DAULAH!ISLAMIAH.....TAKBIR! ALLAHUAKHBAR

Anonymous said...

"Lihat kualiti calon, bukan lihat jenama parti. Pilih calon yang baik pada nilaian agama dan berkemampuan pada nilaian politik.Jika sekadar berkemampuan sahaja, tapi tidak amanah, maka penyelewengan akan berlaku."
Demikian pandangan sisi agama oleh bekas Mufti Perlis Dr Asri Zainul
Beliau yang masih tetap dengan pendirian bahawa para pengundi mestilah memilih calon dan bukannya parti yang bertanding sekaligus merujuk istilah siyasah syar?iyyah yang disebut al-Quwwah dan al-Amanah iaitu yang ada kekuatan atau kemampuan atau ketangkasan melaksanakan tugas serta amanah terhadap tugasan tersebut.
Dua ciri yang disebut dalam al-Quran ini katanya bermaksud: ?Sesungguhnya orang yang paling baik yang kamu ambil untuk bekerja ialah yang kuat lagi amanah? (Surah al-Qasas:26).
Gabungan dua ciri ini kata Asri penting dalam apa tugasan yang dihendak diserahkan kepada seseorang.
"Jika sekadar berkemampuan sahaja, tapi tidak amanah, maka penyelewengan akan berlaku.
"Jika sekadar amanah sahaja tetapi tidak berkemampuan atau tangkas dalam tugasnya, maka tanggungjawab akan terbengkalai," katanya tegas.
Bagi Pengundi Bagan Pinang katanya hendaklah dengan teliti menilai perkara ini dan kesimpulannya ialah memilih yang berkemampuan dan amanah kerana ianya memenuhi tuntutan Islam.

SPR- Suruhanjaya Pi Ronggeng said...

SPR nie baik pi hisap !!

Kesian Pas !!

Cam mana nak pi boxing kalau tangan kena ikat, mata kena tutup kerana underwear depa kasi pakai kat kepala, tolak masuk gelanggang berpaku, dok lompat sana sini kesakitan.

Walhal pihak BN tak payah lawan pun menang, pasai lerefri pun dan bagi hisap. Tak perlu tumbuk pon, lawan dah tersungkur pasal kaki dah kena paku.

Tak adil cam tu. Macam nie lah situasi politik kat Bagan Pinang lah nie. SPr pon sekoq....

Anak Lenggong said...

DAH PEMBANGUNAN TAKDE DAN PAK LOBAI NYANYOK TU TAK RETI NAK MEMBANGUNKAN NEGERI.SO MEMANG LAH TAKDE BENDA YANG NAK DIBUAT STATISTIK..KAH KAH KAH...LUPA LAK UJUD PASARRAYA PUN DIKATA PEMBANGUNAN OLEH ORANG TUA NYANYUK KAH KAH KAH...KALAU CAMTU KELANTAN NI SAMA DENGAN DAERAH JE BAGI NEGERI LAIN...CONTOH SEREMBAN..PUN ADA TESCO,GIANT,JUSCO...DAN LAIN LAIN PASARRAYA YANG BESAR2..APA LAA BODOH SANGAT PAK LOBAI NIII

jaey said...

Anonymous said...
Kepada pencacai2 umngok d dalam nei, terimalah sepatah dua kata dari ku,
"SELAMAT HARI RAYA" DAN "MAK KAU MAIN PUKI PENCACAI"

October 9, 2009 11:51 AM

mak lu la kena jubur.. puki ader nak jugak carik jubur

jaey said...

KEMBOJA said...
Lagi terbengkalai lagi mau offer/rasuah dgn pembangunan ka???

Kalau ini2 olang kelja sama gua hah....sulah lama wa telajang sama itu olang....Kasi busuk nama ini kamponi saja. Janji manyak lawa....tapi...sulah menang bikinpun tak mau...

Cibai punya Melayu-Umno...
Manyak musuk punya olang.

LU LA CIBAI.. MAKAN BABI LAH

jaey said...

budak kampung online said...
Nilai 3 apa cerita.. banyak lot kedai dah berkulat. sama seperti di Bukit Beruntung.. hairan

October 9, 2009 11:22 AM

LU DUK NILAI 3 KER..? LU TAU KER PASAL NILAI 3?

KEMBOJA said...

"Hapuskan Rasuah"
"Rasuah Musuh No-1 Malaysia"

Porahhhhhhh......!!!

Cakap tarak selupa bikin itu Melayu Umno...

Selupa cibai punya cakap...
Busuk selupa pangsai....

Anonymous said...

Ayuh kita solat hajat memohon kepada Allah agar memberi kemenangan kepada calon Islam Pas yang amanah bukan calon UMNO yang rasuah........... Allahu Akbar

Anonymous said...

UMNO parti rasuah sape sokong bermakna dia sokong rasuah itu aje titik. Kepada juak2 UMNO anda juga adalah penerima rasuah. Duit haram jadah. UMNO parti paling bangsat.

HERO85 said...

Anak Lenggong said...

MALAS AKU NAK ULAS ..MANA LAA DIANGKUT MAT REMPIT BERTONCANG..NI..MEMBAR SEBALUT TP@TAGEH PUNGKOQ KUT..KALAU NAK BERLAKUN TU BUAT LAA REAL SIKIT KAH KAH KAH...SEBENARNYA ISU NI DIBUAT DISEBABKAN CERAMAH PAS DI BAGAN PINANG TAK MENDAPAT SAMBUTAN DARIPADA PENDUDUK SETEMPAT..SO TERPAKSA LAA BUAT PROVOKASI SUPAYA PENYOKONG TEGAR DAN LEMBU DARIPADA LUAR KAWASAN DATANG UNTUK MEMENUHI CERAMAH PAS...SO KALAU RAMAI BOLEH LAA DITUNJUK KEPADA PENYOKONG NYA BAHAWA PAS MENDAPAT SOKONGAN DARIPADA PENGUNDI..LAGI SATU..PARA BLOGER UPAHAN PAS DAN KEKERINGAN PULUS SO..KALAU RAMAI IMPORTED PAS TURUN KEBAGAN PINANG BOLEH LAA DIULUQ UNCANG UNTUK KUTIPAN DERMA...

ME SAID..

.....xpayah nak megarut la Anak Lenggong....hipotesis yg xbermakna dari kau tu...buat adik aku yg umur 10 tahun ketawa aje.........lu pikiq la ...melayu sama melayu pun nak berbalah jugak ka??..Dalam bnyk2 kes..puak2 parti dokongan kau tu yg mula dulu..biasalah pemimpin parti yg kau dokong nie sumenya mcm sampah..ada yg perasuah..pemakan rasuah,perogol,penipu(cth:AJIZ),si putat-belit,si pengadu domba,PEMBUAT FITNAH,perompak,SAMSENG dan bnyk lagi..dalam bnyak2 amalan@budaya negatif yg disebutkan tu...budaya samseng yg dipelopori oleh sesetengah pemimpin parti sampah kau tuu..btoi2 mendapat tempat di hati para pengikut parti lu skrng dan ramai yg berkiblatkannya!! ..buktinya lihatlah apa yg berlaku skrng.budaya samseng sudah bermaharajalela ..ini sume cth dari pemimpin la nie!!!!Pemimpin dah mcm DAJAL...pengikut mcm setan!!PEACE!!

HangNadim said...

Aku sokong dengan HERO85, budak Lenggong ni punya hujjah memang macam sial dan entah hapa-hapa. Tak der isi langsung. Membebel macam pemimpin tua UMNOBN yang dah tua dan tak releven. Kalau cara berhujah pun macam sial, muka pun mesti macam sial jugak. Aku rasa sekarang ni, dia pegang keyboard pun dah menggeletar -- oksijen dah banyak masuk dalam otak. KAH!KAH!KAH!KAH!KAH!

Anonymous said...

Kesian budak lenggong mamak zambrie kutty. Hari-hari dikutuk. Macammanalah hidup dia yek...Nayanya